Die groep is veel breder dan zorg en onderwijs ik vind echt dat men dat onderschat. Ook als je in dat lijstje met essentiële beroepen kijkt waarvoor je je kinderen weg mag brengen missen er een hoop beroepen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ook een groot deel van die mensen kan inderdaad niet thuiswerken, omdat ze in de zorg of onderwijs werken. Als je al die mensen verplciht niet meer te gaan werken, krijg je een enorm gat in je werkende samenleving.
Er zijn duidelijk grenzen gesteld voor de diverse parameters, dus x besmettingen, opnames in kliniek en ic etc. Zodra het daaronder zit zal er weer (veel) meer mogelijk zijn. Zodra blijkt dat het vaccin werkt en er veel mensen gevaccineerd zijn zal er nog meer mogelijk zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag mij wel af wat er gaat gebeuren zodra iedereen boven de 60+ en alle mensen met een medische indicatie zijn gevaccineerd. Stel, in juni zijn de ziekenhuisopnames dusdanig laag en die groepen zijn allemaal gevaccineerd. Mogen er dan wel weer veel dingen door in het belang van de economie? Soort van op eigen risico naar het festival gaan. Uiteindelijk doen we dit allemaal om de ziekenhuizen niet vol te laten lopen.
Nee, dat baken is al lang verzet. Ze willen naar 0 transmissie alvorens ze drastisch gaan versoepelen, dat merk je aan alles.quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag mij wel af wat er gaat gebeuren zodra iedereen boven de 60+ en alle mensen met een medische indicatie zijn gevaccineerd. Stel, in juni zijn de ziekenhuisopnames dusdanig laag en die groepen zijn allemaal gevaccineerd. Mogen er dan wel weer veel dingen door in het belang van de economie? Soort van op eigen risico naar het festival gaan. Uiteindelijk doen we dit allemaal om de ziekenhuizen niet vol te laten lopen.
Dat verwacht ik ook wel. Vaccin + creatief met sneltesten zou tegen die tijd toch wel opgezet moeten zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ik ga er vanuit dat vanaf maart weer alles open is
Zolang we nog steeds de perceptie hebben dat alles wat buiten is, levensgevaarlijk is, gaan festivals en evenementen natuurlijk verboten blijven.quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Festivals weet ik niet, maar wat mij betreft begint men met versoepelen zodra de ziekenhuizen weer grotendeels leeg zijn en de zorg goed te handelen is.
Die parameters zijn opgesteld om dingen te sluiten, niet om ze te heropenen. De routekaart werkt alleen van links naar rechts, weet je nog?quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er zijn duidelijk grenzen gesteld voor de diverse parameters, dus x besmettingen, opnames in kliniek en ic etc. Zodra het daaronder zit zal er weer (veel) meer mogelijk zijn. Zodra blijkt dat het vaccin werkt en er veel mensen gevaccineerd zijn zal er nog meer mogelijk zijn.
Enige risico blijft wel dat een ander deel van de wereld niet zo snel gaat zijn met vaccineren, en dat een open land als Nederland daar best nog last van kan gaan hebben.
Sneltesten zijn afgelopen weekend in het afvoerputje gegooid door LUMC.quote:Op maandag 28 december 2020 13:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook wel. Vaccin + creatief met sneltesten zou tegen die tijd toch wel opgezet moeten zijn.
Maar is dat slim? Kunnen ze niet beter een maand of 2 extra door zodat ook de achterstanden een beetje ingehaald kunnen worden? Anders heb je straks als er in september 1000 patiënten liggen omdat nog niet iedereen gevaccineerd is weer dat de zorg afgeschaald moet worden. En mocht er in 2021 een grote griepgolf komen met 1000+ ziekenhuisopnames, kunnen ze dat nog aan?quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Festivals weet ik niet, maar wat mij betreft begint men met versoepelen zodra de ziekenhuizen weer grotendeels leeg zijn en de zorg goed te handelen is.
Waarom?quote:Op maandag 28 december 2020 13:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sneltesten zijn afgelopen weekend in het afvoerputje gegooid door LUMC.
De winkels en scholen gaan daarvoor al wel weer open, zou je denken.quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ik ga er vanuit dat vanaf maart weer alles open is
Je bent erg optimistisch.quote:Op maandag 28 december 2020 13:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook wel. Vaccin + creatief met sneltesten zou tegen die tijd toch wel opgezet moeten zijn.
Ik hoop dat ze het primair onderwijs weer openen na de kerstvakantie.quote:Op maandag 28 december 2020 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
De winkels en scholen gaan daarvoor al wel weer open, zou je denken.
Scholen halverwege januari gewoon, winkels eind januari.quote:Op maandag 28 december 2020 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
De winkels en scholen gaan daarvoor al wel weer open, zou je denken.
Ik doel op die ademtesten.quote:Op maandag 28 december 2020 13:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)aar-dan-gedacht.html
Volgens mij is die perceptie er niet, hoor.quote:Op maandag 28 december 2020 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zolang we nog steeds de perceptie hebben dat alles wat buiten is, levensgevaarlijk is, gaan festivals en evenementen natuurlijk verboten blijven.
Misschien.quote:
En omdat het netwerk groter is, is het erger dat je minder mensen tegelijk kunt zien? Die logica kan ik niet helemaal volgen. Sociale contacten zijn essentieel voor iedereen, van iedere leeftijd.quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sommige mensen verliezen voor het gemak graag uit het oog dat de gemiddelde jongere een veel groter netwerk heeft dan een gemiddelde oudere.
Lijkt me dat ze die half januari, wanneer deze lockdown afloopt, weer openen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze het primair onderwijs weer openen na de kerstvakantie.
Ja nu nog ja.quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef Simmertje het volgende:
Uiteindelijk doen we dit allemaal om de ziekenhuizen niet vol te laten lopen.
Denk je dat echt? Dit is Nederland!quote:Op maandag 28 december 2020 13:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet zomaar, toch? Sneltesten waarop je niet kan vertrouwen dat ze een correcte uitslag geven, kun je toch ook niet gebruiken?quote:Op maandag 28 december 2020 13:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sneltesten zijn afgelopen weekend in het afvoerputje gegooid door LUMC.
Wat een onzin.quote:Op maandag 28 december 2020 13:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja nu nog ja.
Tegen de tijd dat dat weer behapbaar is verzinnen ze wel weer iets anders om maatregelen te kunnen behouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |