dat is toch niet nieuw, kroegen kunnen gewoon open hoorquote:Op maandag 28 december 2020 13:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nou....daar gaat 2021 door het putje
Die zijn niet opgesloten in huis. Ze kunnen naar buiten, ze kunnen vrienden ontmoeten. Ze zijn wel beperkt in hun studie, dat zou wat mij betreft zeker moeten worden bekeken en zoveel mogelijk aan worden gewerkt om dat te verbeteren. En ze kunnen niet met grote groepen bij elkaar komen. Maar ze hoeven niet per se eenzaam en alleen op een kamertje te zitten.quote:Op maandag 28 december 2020 13:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je gaat miljoenen jongeren opsluiten in huis?
Nah, gewoon in de zomer lekker op vakantie gaan naar een land waar ze t wél voor elkaar hebben met vaccinaties!quote:Op maandag 28 december 2020 13:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de zomer waren het vooral jongeren die elkaar besmetten, daarom heeft men het ook wel laten lopen toen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar werd natuurlijk door sommige mensen zeker wel over gezeurd.
Hoe moeilijk is het toch om te accepteren dat het voor iedereen een moeilijke tijd is, en dat iedereen er iets voor moet doen of laten om hier als samenleving een beetje behoorlijk doorheen te komen?
Die aanpak van argumentatie blijft vermakelijk.quote:Op maandag 28 december 2020 13:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stel je voor als we geen "lockdown" hadden gehad, hoe erg het dan geweest had kunnen zijn...
Het offerfeest?quote:Op maandag 28 december 2020 13:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat een onzin. Noem een ander gebeuren het afgelopen jaar waar zoveel mensen elkaar thuis opgezocht hebben.
ik ben geen kroeg mens.....meer van het reizen, stedentrips, natuur, vissenquote:Op maandag 28 december 2020 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch niet nieuw, kroegen kunnen gewoon open hoor
Ik weet niet hoor, maar ik zie minimaal 3/4 van mijn vriendengroep al 10 maanden niet zo vaak als ik zou willen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die zijn niet opgesloten in huis. Ze kunnen naar buiten, ze kunnen vrienden ontmoeten. Ze zijn wel beperkt in hun studie, dat zou wat mij betreft zeker moeten worden bekeken en zoveel mogelijk aan worden gewerkt om dat te verbeteren. En ze kunnen niet met grote groepen bij elkaar komen. Maar ze hoeven niet per se eenzaam en alleen op een kamertje te zitten.
De ouderen die je wil opsluiten hebben echter echt niemand meer als ze in hun kamer in het verzorgingshuis moeten blijven en geen bezoek mogen ontvangen. Ze zijn niet mobiel genoeg om anderen op te zoeken.
Een groep wel en een groep niet hè. Mijn ma is 64 en leidinggevende in een ziekenhuis, geloof best dat die liever thuis blijft alleen volgens mij willen we allemaal ook dat de zorg door blijft gaan .quote:
quote:Op maandag 28 december 2020 13:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die moeten ook gewoon thuiswerken.
Ook een groot deel van die mensen kan inderdaad niet thuiswerken, omdat ze in de zorg of onderwijs werken. Als je al die mensen verplciht niet meer te gaan werken, krijg je een enorm gat in je werkende samenleving.quote:
De jongeren mogen straks als kers op de taart deze aangerichte puinzooi betalen, en ook nog eens later met (waardeloos geworden) pensioen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar scholen sluiten mag wel? Of jongen mensen verplichten hele dagen thuis te zitten. Het is een voorkeurenbeleid dit. Wees daar gewoon eerlijk in.
Ouderen gaan voor op jongeren. Zowel sociaal als economisch.
als ik het goed begrepen heb behoort jouw vrouw tot een risicogroep dus ik neem aan dat zij en haar gezin snel(ler) aan de beurt zijnquote:Op maandag 28 december 2020 13:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben geen kroeg mens.....meer van het reizen, stedentrips, natuur, vissen
Niet alleen daar.quote:Op maandag 28 december 2020 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ook een groot deel van die mensen kan inderdaad niet thuiswerken, omdat ze in de zorg of onderwijs werken. Als je al die mensen verplciht niet meer te gaan werken, krijg je een enorm gat in je werkende samenleving.
Dat geldt toch voor de meeste mensen?quote:Op maandag 28 december 2020 13:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik zie minimaal 3/4 van mijn vriendengroep al 10 maanden niet zo vaak als ik zou willen.
Dat nog een jaar ga ik niet trekken.
En dat is puur omdat ik best tijdelijk bereid ben om wat in te leveren, maar dat heeft een houdbaarheidsdatum.
Toch hebben we in maart gezien dat er wel veel thuisgewerkt kan worden. De lege snelwegen van toen zijn nu in geen velden of wegen te bekennen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet alleen daar.
Hele winkelcentra en industrieterreinen vol die niet thuis kunnen werken.
Effe geduld, pak ik ff mijn glazen bol erbij.....quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag mij wel af wat er gaat gebeuren zodra iedereen boven de 60+ en alle mensen met een medische indicatie zijn gevaccineerd. Stel, in juni zijn de ziekenhuisopnames dusdanig laag en die groepen zijn allemaal gevaccineerd. Mogen er dan wel weer veel dingen door in het belang van de economie? Soort van op eigen risico naar het festival gaan. Uiteindelijk doen we dit allemaal om de ziekenhuizen niet vol te laten lopen.
Er werkten volgens het CBS eind 2019 3,2 miljoen mensen in een cruciaal beroep: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-cruciale-beroepen-quote:Op maandag 28 december 2020 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Een groep wel en een groep niet hè. Mijn ma is 64 en leidinggevende in een ziekenhuis, geloof best dat die liever thuis blijft alleen volgens mij willen we allemaal ook dat de zorg door blijft gaan .
Mwah, zo negatief is het allemaal niet. Op een gegeven moment konden we dit jaar ook vanalles doen terwijl in de zomer de cijfers laag bleven. Terwijl je eer het zomer is er als het goed gaat grote groepen al wel gevaccineerd zijn waardoor de druk op alles ook minder zal worden. Dat is niet direct eind januari maar nu ging het ook pas in september weer stijgen en dan ben zijn we als het goed is al een heel eind.quote:Op maandag 28 december 2020 13:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Klopt. Gewoon ieder voor zich vanaf nu.quote:Op maandag 28 december 2020 13:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De jongeren mogen straks als kers op de taart deze aangerichte puinzooi betalen, en ook nog eens later met (waardeloos geworden) pensioen.
Sommige mensen verliezen voor het gemak graag uit het oog dat de gemiddelde jongere een veel groter netwerk heeft dan een gemiddelde oudere.quote:Op maandag 28 december 2020 13:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik zie minimaal 3/4 van mijn vriendengroep al 10 maanden niet zo vaak als ik zou willen.
Dat nog een jaar ga ik niet trekken.
En dat is puur omdat ik best tijdelijk bereid ben om wat in te leveren, maar dat heeft een houdbaarheidsdatum.
Lijkt me ook, ik ga er vanuit dat vanaf maart weer alles open isquote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag mij wel af wat er gaat gebeuren zodra iedereen boven de 60+ en alle mensen met een medische indicatie zijn gevaccineerd. Stel, in juni zijn de ziekenhuisopnames dusdanig laag en die groepen zijn allemaal gevaccineerd. Mogen er dan wel weer veel dingen door in het belang van de economie? Soort van op eigen risico naar het festival gaan. Uiteindelijk doen we dit allemaal om de ziekenhuizen niet vol te laten lopen.
Festivals weet ik niet, maar wat mij betreft begint men met versoepelen zodra de ziekenhuizen weer grotendeels leeg zijn en de zorg goed te handelen is.quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef Simmertje het volgende:
Die groep is veel breder dan zorg en onderwijs ik vind echt dat men dat onderschat. Ook als je in dat lijstje met essentiële beroepen kijkt waarvoor je je kinderen weg mag brengen missen er een hoop beroepen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ook een groot deel van die mensen kan inderdaad niet thuiswerken, omdat ze in de zorg of onderwijs werken. Als je al die mensen verplciht niet meer te gaan werken, krijg je een enorm gat in je werkende samenleving.
Er zijn duidelijk grenzen gesteld voor de diverse parameters, dus x besmettingen, opnames in kliniek en ic etc. Zodra het daaronder zit zal er weer (veel) meer mogelijk zijn. Zodra blijkt dat het vaccin werkt en er veel mensen gevaccineerd zijn zal er nog meer mogelijk zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef Simmertje het volgende:
Nee, dat baken is al lang verzet. Ze willen naar 0 transmissie alvorens ze drastisch gaan versoepelen, dat merk je aan alles.quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef Simmertje het volgende:
Dat verwacht ik ook wel. Vaccin + creatief met sneltesten zou tegen die tijd toch wel opgezet moeten zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ik ga er vanuit dat vanaf maart weer alles open is
Zolang we nog steeds de perceptie hebben dat alles wat buiten is, levensgevaarlijk is, gaan festivals en evenementen natuurlijk verboten blijven.quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Festivals weet ik niet, maar wat mij betreft begint men met versoepelen zodra de ziekenhuizen weer grotendeels leeg zijn en de zorg goed te handelen is.
Die parameters zijn opgesteld om dingen te sluiten, niet om ze te heropenen. De routekaart werkt alleen van links naar rechts, weet je nog?quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er zijn duidelijk grenzen gesteld voor de diverse parameters, dus x besmettingen, opnames in kliniek en ic etc. Zodra het daaronder zit zal er weer (veel) meer mogelijk zijn. Zodra blijkt dat het vaccin werkt en er veel mensen gevaccineerd zijn zal er nog meer mogelijk zijn.
Enige risico blijft wel dat een ander deel van de wereld niet zo snel gaat zijn met vaccineren, en dat een open land als Nederland daar best nog last van kan gaan hebben.
Sneltesten zijn afgelopen weekend in het afvoerputje gegooid door LUMC.quote:Op maandag 28 december 2020 13:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook wel. Vaccin + creatief met sneltesten zou tegen die tijd toch wel opgezet moeten zijn.
Maar is dat slim? Kunnen ze niet beter een maand of 2 extra door zodat ook de achterstanden een beetje ingehaald kunnen worden? Anders heb je straks als er in september 1000 patiënten liggen omdat nog niet iedereen gevaccineerd is weer dat de zorg afgeschaald moet worden. En mocht er in 2021 een grote griepgolf komen met 1000+ ziekenhuisopnames, kunnen ze dat nog aan?quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Festivals weet ik niet, maar wat mij betreft begint men met versoepelen zodra de ziekenhuizen weer grotendeels leeg zijn en de zorg goed te handelen is.
Waarom?quote:Op maandag 28 december 2020 13:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sneltesten zijn afgelopen weekend in het afvoerputje gegooid door LUMC.
De winkels en scholen gaan daarvoor al wel weer open, zou je denken.quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ik ga er vanuit dat vanaf maart weer alles open is
Je bent erg optimistisch.quote:Op maandag 28 december 2020 13:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook wel. Vaccin + creatief met sneltesten zou tegen die tijd toch wel opgezet moeten zijn.
Ik hoop dat ze het primair onderwijs weer openen na de kerstvakantie.quote:Op maandag 28 december 2020 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
De winkels en scholen gaan daarvoor al wel weer open, zou je denken.
Scholen halverwege januari gewoon, winkels eind januari.quote:Op maandag 28 december 2020 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
De winkels en scholen gaan daarvoor al wel weer open, zou je denken.
Ik doel op die ademtesten.quote:Op maandag 28 december 2020 13:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)aar-dan-gedacht.html
Volgens mij is die perceptie er niet, hoor.quote:Op maandag 28 december 2020 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zolang we nog steeds de perceptie hebben dat alles wat buiten is, levensgevaarlijk is, gaan festivals en evenementen natuurlijk verboten blijven.
Misschien.quote:
En omdat het netwerk groter is, is het erger dat je minder mensen tegelijk kunt zien? Die logica kan ik niet helemaal volgen. Sociale contacten zijn essentieel voor iedereen, van iedere leeftijd.quote:Op maandag 28 december 2020 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sommige mensen verliezen voor het gemak graag uit het oog dat de gemiddelde jongere een veel groter netwerk heeft dan een gemiddelde oudere.
Lijkt me dat ze die half januari, wanneer deze lockdown afloopt, weer openen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze het primair onderwijs weer openen na de kerstvakantie.
Ja nu nog ja.quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef Simmertje het volgende:
Uiteindelijk doen we dit allemaal om de ziekenhuizen niet vol te laten lopen.
Denk je dat echt? Dit is Nederland!quote:Op maandag 28 december 2020 13:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet zomaar, toch? Sneltesten waarop je niet kan vertrouwen dat ze een correcte uitslag geven, kun je toch ook niet gebruiken?quote:Op maandag 28 december 2020 13:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sneltesten zijn afgelopen weekend in het afvoerputje gegooid door LUMC.
Wat een onzin.quote:Op maandag 28 december 2020 13:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja nu nog ja.
Tegen de tijd dat dat weer behapbaar is verzinnen ze wel weer iets anders om maatregelen te kunnen behouden.
Het ging van de zomer ook vrij snel en ongemerkt van 'intelligente lockdown' naar vrijwel normaal. Tenminste, zo heb ik de zomer wel beleefd eigenlijk, vrij normaal. Op evenementen zoals festivals en dergelijke na dan.quote:
Voor iemand van 25 valt er veel meer weg dan voor iemand van 85. Alle plaatsen waar een student of oudere-jongere naartoe wil gaan zijn gesloten. Dat geldt voor een zeventiger veel minder. De situatie dat je helemaal niemand zou mogen zien is voor beiden even erg, maar daar gaat het dan ook niet over.quote:Op maandag 28 december 2020 13:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En omdat het netwerk groter is, is het erger dat je minder mensen tegelijk kunt zien? Die logica kan ik niet helemaal volgen. Sociale contacten zijn essentieel voor iedereen, van iedere leeftijd.
Beginnen met versoepelen, he, niet alles laten varen. Beetje ruimte en perspectief bieden.quote:Op maandag 28 december 2020 13:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar is dat slim? Kunnen ze niet beter een maand of 2 extra door zodat ook de achterstanden een beetje ingehaald kunnen worden? Anders heb je straks als er in september 1000 patiënten liggen omdat nog niet iedereen gevaccineerd is weer dat de zorg afgeschaald moet worden. En mocht er in 2021 een grote griepgolf komen met 1000+ ziekenhuisopnames, kunnen ze dat nog aan?
Ik zou het prima vinden om de maatregelen iets langer te laten duren zodat we een duidelijke uitkomst en uitweg hebben. Verlengen zonder uitzicht begint parten te spelen.
Die sneltreinvaart geloof ik ook wel in maar pas later in juni/juli ofzo weer.quote:Op maandag 28 december 2020 13:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Misschien.
Ik denk dat alles straks in een sneltreinvaart komt zodra we de lente in gaan (wat al vrij vroeg kan zijn gezien het zachte weer).
Oké, eens. Ik kan niet wachten tot dat moment komt. Op dit moment voelt het allemaal vrij uitzichtloos.quote:Op maandag 28 december 2020 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beginnen met versoepelen, he, niet alles laten varen. Beetje ruimte en perspectief bieden.
Als deze crisis ons één ding geleerd heeft is dat je je over geld geen zorgen hoeft te maken.quote:Op maandag 28 december 2020 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
we zullen wel moeten, kost ook bakken met geld dit
He ja, leuk, laten we nog eens de discussie doen hoeveel zieliger 20ers zijn dan alle andere mensen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor iemand van 25 valt er veel meer weg dan voor iemand van 85. Alle plaatsen waar een student of oudere-jongere naartoe wil gaan zijn gesloten. Dat geldt voor een zeventiger veel minder. De situatie dat je helemaal niemand zou mogen zien is voor beiden even erg, maar daar gaat het dan ook niet over.
Uit de kamerbrief van december:quote:
Ik zie hier meerdere problemen:quote:Momenteel zijn 50 ademtest-apparaten beschikbaar. Om de capaciteit te
vergroten zijn nog eens 500 ademtestapparaten besteld. Deze worden naar
verwachting vanaf februari 2021 geleverd. De validatie voor mensen met klachten
is afgerond en de resultaten zullen op korte termijn in het OMT worden
beoordeeld. Deze test is een pre-analyse, die de toestroom naar de PCR zal
verminderen (de test geeft aan dat je het virus niet hebt oftewel dat je geen
verdere diagnostiek nodig hebt). Per apparaat kunnen ongeveer tien testen per
uur worden afgenomen. De ademtest-apparaten kwalificeren als medisch
hulpmiddel en kunnen daarom niet zomaar op de Nederlandse markt gebracht
worden. Dit vereist een CE-markering dan wel een verleende ontheffing om het
hulpmiddel op de markt te brengen. Dit toelatingsproces wordt momenteel
versneld doorlopen.
Het beperkte aantal blaastesten dat Nederland nu heeft wordt zo efficiënt mogelijk
ingezet in de (X)L teststraten. Op dit moment vindt validatie van ademtesten voor
mensen zonder klachten plaats. Op basis van de resultaten daarvan wordt bezien
hoe de ademtest gebruikt kan worden voor testen voorafgaand aan een
evenement. De blaastest is ongeschikt om vaak verplaatst te worden naar
verschillende locaties in verband met het steeds opnieuw instellen van de
apparatuur.
We zullen het zien, denk dat februari wel een spannende maand gaat worden qua alles.quote:Op maandag 28 december 2020 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Die sneltreinvaart geloof ik ook wel in maar pas later in juni/juli ofzo weer.
Duurt sowieso nog maanden voor het weer rustig is in de ziekenhuizen, zelfs als de cijfers gestaag gaan dalen vanaf nu. Wat natuurlijk nog maar helemaal de vraag is met de feestdagen en het griepseizoen.
Belangrijkste vraag is natuurlijk of er in maar weer met volle stadions gevoetbald kan worden ja/nee
Onzin? Het is al 10 maanden zo aan de gang, namelijk de bakens verzetten. Maatregelen kunnen uit voorzorg blijven omdat het in de winter zo mis is gegaan en dat willen ze niet nog een keer.quote:
Nuance: Je hoeft je op dit moment over geld geen zorgen te maken. Die rekening komt echt nog wel. Ook geld bijdrukken heeft gevolgen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Als deze crisis ons één ding geleerd heeft is dat je je over geld geen zorgen hoeft te maken.
En anders print de ECB gewoon wat bij.
het is maar net waar je wil dat het over gaat.quote:Op maandag 28 december 2020 13:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor iemand van 25 valt er veel meer weg dan voor iemand van 85. Alle plaatsen waar een student of oudere-jongere naartoe wil gaan zijn gesloten. Dat geldt voor een zeventiger veel minder. De situatie dat je helemaal niemand zou mogen zien is voor beiden even erg, maar daar gaat het dan ook niet over.
wat zie jij allemaal in die glazen bol ?quote:Op maandag 28 december 2020 13:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Effe geduld, pak ik ff mijn glazen bol erbij.....
Dat ging niet alleen over massaal testen, want dat op zichzelf doet niet zo heel veel.quote:Op maandag 28 december 2020 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
Wel grappig hoe ooit het massaal testen van alles en iedereen tot heilige graal werd verklaard en dat daarna veel meer mogelijk is.
Hoor je niksmeer over. Vooral uit de krochten van het redteam kwam dat.
Het idee was dat je met massaal testen brandhaarden kunt detecteren. Als je dan met goed BCO lokale maatregelen treft, hoeft de rest van de maatschappij daar niet zoveel van te merken.quote:Op maandag 28 december 2020 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
Wel grappig hoe ooit het massaal testen van alles en iedereen tot heilige graal werd verklaard en dat daarna veel meer mogelijk is.
Hoor je niksmeer over. Vooral uit de krochten van het redteam kwam dat.
Dat zou heel logisch zijn, maar Hugo en Mark nemen niet altijd logische besluiten.quote:Op maandag 28 december 2020 13:38 schreef Simmertje het volgende:
Lees ik het goed dat er maar 1 te herleiden is naar Engeland? Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat ie al veel breder verspreid is?quote:
Perfect moment om de maatregelen weer van stal te halen. Wie bied het eerste proefballonnetje?quote:Op maandag 28 december 2020 13:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oké, eens. Ik kan niet wachten tot dat moment komt. Op dit moment voelt het allemaal vrij uitzichtloos.
Ik ben bang dat eind 2021 de zorg nog bezig is achterstanden van 2020 in te lopen, dus dat bij een wat groter event (zoals bijvoorbeeld een flinke griepgolf) ze weer over de kling gejaagd worden.
wat een onzinquote:Op maandag 28 december 2020 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Als deze crisis ons één ding geleerd heeft is dat je je over geld geen zorgen hoeft te maken.
En anders print de ECB gewoon wat bij.
Ja, dat heb ik ook gelezen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uit de kamerbrief van december:
[..]
Ik zie hier meerdere problemen:
- Je kan maar een zeer beperkt aantal testen per uur doen (hoezo, blaasmondje vernieuwen lijkt mij voldoende)
- Er zijn maar weinig apparaten beschikbaar, je hebt er heel veel nodig wil je een grote massa gaan testen
- Ze zijn kennelijk lastig te verplaatsen (al vind ik dat een non-argument)
Ochja, sowieso. Deze variant is al volledig los hoor. Al maanden denk ik.quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lees ik het goed dat er maar 1 te herleiden is naar Engeland? Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat ie al veel breder verspreid is?
Dat zou wel heel kortdag zijn..quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Breek: OMT woensdag bij elkaar ivm britse variant.
Nog meer beperkingen voor oud&nieuw ?
Nou, ik weet niet of ik dat hier allemaal zo neer kan plempen!quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat zie jij allemaal in die glazen bol ?
Qua dat eerste zijn we dat punt inmiddels al niet voorbij? Een rentestijging zou funest zijn, maar met een crisis van deze opvang zou de rente toch allang moeten zijn gaan stijgen? Ze printen geld bij als water en dat drukt de rente. Laatst nog eens 500 miljard er bij alsof het niets is.quote:Op maandag 28 december 2020 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nuance: Je hoeft je op dit moment over geld geen zorgen te maken. Die rekening komt echt nog wel. Ook geld bijdrukken heeft gevolgen.
Het is een beetje alsof ze een American Express black card hebben en helemaal los kunnen gaan, en over 2 maanden de rekening komt en ze denken: Oeps, nu is 't op.
Dit is alleen nog maar een sample, ik vermoed dat het ook overal is inmiddels. Kan ook niet anders, 2-3 weken met bewegingsvrijheid met een land dat eigenlijk ons buurland is en waar 20 keer per dag vanaf Schiphol gaat ofzo...quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lees ik het goed dat er maar 1 te herleiden is naar Engeland? Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat ie al veel breder verspreid is?
wat valt er nog meer te beperken dan?quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:
ik vraag me af hoe betrouwbaar die testen zijn, de andere sneltesten zouden ook 90% betrouwbaar zijn volgens de fabrikant.quote:Op maandag 28 december 2020 13:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook gelezen.
1. Ik vind dat zeer negatief, qua testen per uur. De ontwikkelaar gaf destijds aan dat een test een minuut duurde, en het enige wat daarna moest gebeuren was het wisselen van het mondkapje. Ik weet dus niet waarom dat nu ineens veel langer moet duren.
2. Klopt ook, ik had gehoopt en verwacht dat men hier veel meer op in zou zetten, gezien de kostprijs van zo'n test enkele euro's was (en dat was in september, massa productie zou goedkoper kunnen).
3. Vind ik ook een non argument, en ik snap niet waarom dat zo is.
Oftewel; die fabrikant (Nederlanders) was in september/oktober veel te positief, of men is weer veel te negatief qua inzet hiervan en denkt (zoals vaker) in onmogelijkheden ipv mogelijkheden.
Natuurlijk, dat kon ook bijna niet anders.quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk al vanaf vorige week te wachten op dit soort berichten. En dan niet omdat die Britse variant zo verschrikkelijk is, maar omdat ze gewoon zoveel ongein verwachten met oud & nieuw dat dit wel een aardig argument is om de boel wat te verzwaren de 31e en de 1e.quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Avondklok toch op het menu?quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Ook een creditcardschuld moet op termijn een keer worden terugbetaald. Net als alle miljarden die we nu lenen/spenderen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nuance: Je hoeft je op dit moment over geld geen zorgen te maken. Die rekening komt echt nog wel. Ook geld bijdrukken heeft gevolgen.
Het is een beetje alsof ze een American Express black card hebben en helemaal los kunnen gaan, en over 2 maanden de rekening komt en ze denken: Oeps, nu is 't op.
Er krijgen nog steeds wat mensen een harde plasser van het idee van een avondklok.quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat valt er nog meer te beperken dan?
Wat valt er nog te verzwaren vraag ik me af. En gaan mensen er uberhaupt naar luisteren. Wordt een aardige teringzooi dit...quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk al vanaf vorige week te wachten op dit soort berichten. En dan niet omdat die Britse variant zo verschrikkelijk is, maar omdat ze gewoon zoveel ongein verwachten met oud & nieuw dat dit wel een aardig argument is om de boel wat te verzwaren de 31e en de 1e.
laat ze eerst maar eens het huidige pakket handhaven......quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat valt er nog meer te beperken dan?
Die avondklok zal juist in de toch al beruchte wijken zorgen voor meer spektakel omdat de reljeugd daar het nóg meer als kat en muisspel gaat zien denk ik..quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk al vanaf vorige week te wachten op dit soort berichten. En dan niet omdat die Britse variant zo verschrikkelijk is, maar omdat ze gewoon zoveel ongein verwachten met oud & nieuw dat dit wel een aardig argument is om de boel wat te verzwaren de 31e en de 1e.
Benieuwd wanneer die crisis komt dan. Ook de huizenprijzen rijzen de pan nog steeds uit. En als je niet de pech hebt in getroffen sector zorg kun je volgend jaar gewoon een stevige loonstijging noteren.quote:
dat zou wel kunnen met een maximum leeftijd eventueelquote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Predator40 het volgende:
een betrouwbaarheid van 60% is niet best en bied geen perspectief om weer festivals te organiseren aankomende zomer.
bij elke burger.....quote:Op maandag 28 december 2020 13:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook een creditcardschuld moet op termijn een keer worden terugbetaald. Net als alle miljarden die we nu lenen/spenderen.
Drie keer raden bij wie die rekening voornamelijk komt te liggen.
Ik heb ook geen idee. Dat is wel iets waar veel over gesproken wordt door de wat pessimistischere economen, dat dit veeld geld zal gaan kosten.quote:Op maandag 28 december 2020 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Qua dat eerste zijn we dat punt inmiddels al niet voorbij? Een rentestijging zou funest zijn, maar met een crisis van deze opvang zou de rente toch allang moeten zijn gaan stijgen? Ze printen geld bij als water en dat drukt de rente. Laatst nog eens 500 miljard er bij alsof het niets is.
Maar goed toegegeven ik ben geen econoom verder en weet niet of dat iets is voor het centrale topic.
Tis vooral eenmalig geld hé, tegen 0 % interest.quote:Op maandag 28 december 2020 13:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook een creditcardschuld moet op termijn een keer worden terugbetaald. Net als alle miljarden die we nu lenen/spenderen.
Drie keer raden bij wie die rekening voornamelijk komt te liggen.
Dat was 75% (wederom, volgens ontwikkelaar test, in september of oktober) maar deze sneltest is ook geen test om te kijken of je het hebt, maar om te kijken of je het niet hebt. En die betrouwbaarheid werd dmv machine learning hoger op het moment dat je massaal gebruik zou gaan maken van deze test.quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vraag me af hoe betrouwbaar die testen zijn, de andere sneltesten zouden ook 90% betrouwbaar zijn volgens de fabrikant.
een betrouwbaarheid van 60% is niet best en bied geen perspectief om weer festivals te organiseren aankomende zomer.
Deze crisis heeft dan ook weinig met de huizensector te maken wmb. Sterker nog, het vaart er wel bij juist omdat mensen nu besluiten te blijven zitten waar ze zitten.quote:Op maandag 28 december 2020 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd wanneer die crisis komt dan. Ook de huizenprijzen rijzen de pan nog steeds uit. En als je niet de pech hebt in getroffen sector zorg kun je volgend jaar gewoon een stevige loonstijging noteren.
ik ging zaterdagavond/nacht hardlopen. Ik was zowat de enige op straat/in het park. Met zo een avondklok pakken ze alleen mij heb ik het gevoel. Dus nee, liever geen avondklok en/of een intelligente avondklok, zodat ik 1 keer per week toch nog kan hardlopen in het park.quote:
Kijk naar de noodverordening in Veen, dat lijkt me een aardig voorbeeld van wat er kan.quote:Op maandag 28 december 2020 13:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat valt er nog te verzwaren vraag ik me af. En gaan mensen er uberhaupt naar luisteren. Wordt een aardige teringzooi dit...
De ademtest wist destijds 75% met zekerheid negatief te bestempelen, de 25% die overblijft was dan "onzeker"quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vraag me af hoe betrouwbaar die testen zijn, de andere sneltesten zouden ook 90% betrouwbaar zijn volgens de fabrikant.
In zo’n dorp kan dat.. maar in grote steden/wijken?quote:Op maandag 28 december 2020 13:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kijk naar de noodverordening in Veen, dat lijkt me een aardig voorbeeld van wat er kan.
Ik zit echt met verbazing die berichten over rellende jeugd te lezen. Ik ben toch ook ooit jong geweest, maar ik kan me er echt helemaal niks bij voorstellen om expres de confrontatie met de politie op te zoeken. Wtf is dit joh.quote:Op maandag 28 december 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die avondklok zal juist in de toch al beruchte wijken zorgen voor meer spektakel omdat de reljeugd daar het nóg meer als kat en muisspel gaat zien denk ik..
ga er maar voor zitten, komt vanzelf naar je toequote:Op maandag 28 december 2020 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd wanneer die crisis komt dan. Ook de huizenprijzen rijzen de pan nog steeds uit. En als je niet de pech hebt in getroffen sector zorg kun je volgend jaar gewoon een stevige loonstijging noteren.
"gewoon" bijdrukken ??????quote:Op maandag 28 december 2020 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee. Dat is wel iets waar veel over gesproken wordt door de wat pessimistischere economen, dat dit veeld geld zal gaan kosten.
Ik zou me meer zorgen maken over de verhouding Euro/Dollar en Euro/Yen (en ook Euro/Pond straks). Als die gaan veranderen hierdoor lijkt het me aannemelijk dat producten uit die regio's duurder worden voor ons, want onze munt is dan minder waard.
Indien we onbeperkt geld bij kunnen drukken zonder gevolgen vraag je je af waarom we een jaar of 10 geleden uberhaupt een financiële crisis hadden. Of waarom we nu 20+ miljard in die noodpot moesten storten voor Italië. Als het geen gevolgen heeft kun je tenslotte gewoon bijdrukken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |