abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197020721
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nuance: Je hoeft je op dit moment over geld geen zorgen te maken. Die rekening komt echt nog wel. Ook geld bijdrukken heeft gevolgen.

Het is een beetje alsof ze een American Express black card hebben en helemaal los kunnen gaan, en over 2 maanden de rekening komt en ze denken: Oeps, nu is 't op.
Qua dat eerste zijn we dat punt inmiddels al niet voorbij? Een rentestijging zou funest zijn, maar met een crisis van deze opvang zou de rente toch allang moeten zijn gaan stijgen? Ze printen geld bij als water en dat drukt de rente. Laatst nog eens 500 miljard er bij alsof het niets is.

Maar goed toegegeven ik ben geen econoom verder en weet niet of dat iets is voor het centrale topic.
blablablabla
pi_197020724
Ik ben zelf van mening dat wanneer alle risicogroepen gevaccineerd zijn en dit ook duidelijk terug te zien is in de ziekenhuisopnames dat je in het belang van de economie wel wat risico moet durven nemen. Je kan op zijn minst proeven doen met een aantal volle stadions/festivals. Daarna goed registreren hoeveel mensen daadwerkelijk nog besmet raken en belangrijkst hoeveel mensen daarvan in een ziekenhuis terecht komen. Mocht dat verwaarloosbaar zijn dan kun je een bezoek aan dit soort evenementen als eigen risico beschouwen wanneer je niet gevaccineerd bent.
  maandag 28 december 2020 @ 13:55:03 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197020743
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Lees ik het goed dat er maar 1 te herleiden is naar Engeland? Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat ie al veel breder verspreid is?
Dit is alleen nog maar een sample, ik vermoed dat het ook overal is inmiddels. Kan ook niet anders, 2-3 weken met bewegingsvrijheid met een land dat eigenlijk ons buurland is en waar 20 keer per dag vanaf Schiphol gaat ofzo...
  maandag 28 december 2020 @ 13:55:07 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197020746
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Breek: OMT woensdag bij elkaar ivm britse variant.

Nog meer beperkingen voor oud&nieuw ?
wat valt er nog meer te beperken dan?
pi_197020747
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook gelezen.

1. Ik vind dat zeer negatief, qua testen per uur. De ontwikkelaar gaf destijds aan dat een test een minuut duurde, en het enige wat daarna moest gebeuren was het wisselen van het mondkapje. Ik weet dus niet waarom dat nu ineens veel langer moet duren.
2. Klopt ook, ik had gehoopt en verwacht dat men hier veel meer op in zou zetten, gezien de kostprijs van zo'n test enkele euro's was (en dat was in september, massa productie zou goedkoper kunnen).
3. Vind ik ook een non argument, en ik snap niet waarom dat zo is.

Oftewel; die fabrikant (Nederlanders) was in september/oktober veel te positief, of men is weer veel te negatief qua inzet hiervan en denkt (zoals vaker) in onmogelijkheden ipv mogelijkheden.
ik vraag me af hoe betrouwbaar die testen zijn, de andere sneltesten zouden ook 90% betrouwbaar zijn volgens de fabrikant.

een betrouwbaarheid van 60% is niet best en bied geen perspectief om weer festivals te organiseren aankomende zomer.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197020758
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Lees ik het goed dat er maar 1 te herleiden is naar Engeland? Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat ie al veel breder verspreid is?
Natuurlijk, dat kon ook bijna niet anders.
blablablabla
pi_197020769
quote:

Ik zit eigenlijk al vanaf vorige week te wachten op dit soort berichten. En dan niet omdat die Britse variant zo verschrikkelijk is, maar omdat ze gewoon zoveel ongein verwachten met oud & nieuw dat dit wel een aardig argument is om de boel wat te verzwaren de 31e en de 1e.
  maandag 28 december 2020 @ 13:55:37 #183
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197020770
quote:

Avondklok toch op het menu?
  maandag 28 december 2020 @ 13:56:21 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197020794
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nuance: Je hoeft je op dit moment over geld geen zorgen te maken. Die rekening komt echt nog wel. Ook geld bijdrukken heeft gevolgen.

Het is een beetje alsof ze een American Express black card hebben en helemaal los kunnen gaan, en over 2 maanden de rekening komt en ze denken: Oeps, nu is 't op.
Ook een creditcardschuld moet op termijn een keer worden terugbetaald. Net als alle miljarden die we nu lenen/spenderen.

Drie keer raden bij wie die rekening voornamelijk komt te liggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 28 december 2020 @ 13:57:18 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197020835
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Er krijgen nog steeds wat mensen een harde plasser van het idee van een avondklok.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 13:57:21 #186
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197020836
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik zit eigenlijk al vanaf vorige week te wachten op dit soort berichten. En dan niet omdat die Britse variant zo verschrikkelijk is, maar omdat ze gewoon zoveel ongein verwachten met oud & nieuw dat dit wel een aardig argument is om de boel wat te verzwaren de 31e en de 1e.
Wat valt er nog te verzwaren vraag ik me af. En gaan mensen er uberhaupt naar luisteren. Wordt een aardige teringzooi dit...
pi_197020849
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

laat ze eerst maar eens het huidige pakket handhaven......
pi_197020850
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Die avondklok zal juist in de toch al beruchte wijken zorgen voor meer spektakel omdat de reljeugd daar het nóg meer als kat en muisspel gaat zien denk ik..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197020859
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat een onzin
Benieuwd wanneer die crisis komt dan. Ook de huizenprijzen rijzen de pan nog steeds uit. En als je niet de pech hebt in getroffen sector zorg kun je volgend jaar gewoon een stevige loonstijging noteren.
blablablabla
  maandag 28 december 2020 @ 13:58:11 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197020868
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Predator40 het volgende:
een betrouwbaarheid van 60% is niet best en bied geen perspectief om weer festivals te organiseren aankomende zomer.
dat zou wel kunnen met een maximum leeftijd eventueel
pi_197020873
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook een creditcardschuld moet op termijn een keer worden terugbetaald. Net als alle miljarden die we nu lenen/spenderen.

bij elke burger.....
pi_197020876
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Qua dat eerste zijn we dat punt inmiddels al niet voorbij? Een rentestijging zou funest zijn, maar met een crisis van deze opvang zou de rente toch allang moeten zijn gaan stijgen? Ze printen geld bij als water en dat drukt de rente. Laatst nog eens 500 miljard er bij alsof het niets is.

Maar goed toegegeven ik ben geen econoom verder en weet niet of dat iets is voor het centrale topic.
Ik heb ook geen idee. Dat is wel iets waar veel over gesproken wordt door de wat pessimistischere economen, dat dit veeld geld zal gaan kosten.

Ik zou me meer zorgen maken over de verhouding Euro/Dollar en Euro/Yen (en ook Euro/Pond straks). Als die gaan veranderen hierdoor lijkt het me aannemelijk dat producten uit die regio's duurder worden voor ons, want onze munt is dan minder waard.

Indien we onbeperkt geld bij kunnen drukken zonder gevolgen vraag je je af waarom we een jaar of 10 geleden uberhaupt een financiële crisis hadden. Of waarom we nu 20+ miljard in die noodpot moesten storten voor Italië. Als het geen gevolgen heeft kun je tenslotte gewoon bijdrukken :)
  maandag 28 december 2020 @ 13:58:44 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197020883
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tis vooral eenmalig geld hé, tegen 0 % interest.
Staatschuld werk je doorgaans ook liever weg door economische groei, en niet perse door bezuinigingen.

Indien blijkt dat na de crisis het BBP structureel lager zal zijn, dan zullen de jongeren -vanzelfsprekend- daarvoor moeten opdraaien. Zolang de dure en hoogwaardige oncologie en verpleegtehuis opnames maar door kunnen gaan, en handen af van het pensioen!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_197020888
quote:

[..]

ik vraag me af hoe betrouwbaar die testen zijn, de andere sneltesten zouden ook 90% betrouwbaar zijn volgens de fabrikant.

Dat was 75% (wederom, volgens ontwikkelaar test, in september of oktober) maar deze sneltest is ook geen test om te kijken of je het hebt, maar om te kijken of je het niet hebt. En die betrouwbaarheid werd dmv machine learning hoger op het moment dat je massaal gebruik zou gaan maken van deze test.

Ik zie het dan ook niet als ultieme test ofzo, maar als je dit logistiek een beetje netjes neerzet kan ik me voorstellen dat een festival zoiets zou kunnen gebruiken; test negatief en heb je dus geen corona? Doorlopen. Testuitslag onzeker? Naar huis met een afspraak voor een PCR test. Of zoiets.
pi_197020895
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Benieuwd wanneer die crisis komt dan. Ook de huizenprijzen rijzen de pan nog steeds uit. En als je niet de pech hebt in getroffen sector zorg kun je volgend jaar gewoon een stevige loonstijging noteren.
Deze crisis heeft dan ook weinig met de huizensector te maken wmb. Sterker nog, het vaart er wel bij juist omdat mensen nu besluiten te blijven zitten waar ze zitten.
pi_197020900
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Momo het volgende:

[..]

Avondklok toch op het menu?
ik ging zaterdagavond/nacht hardlopen. Ik was zowat de enige op straat/in het park. Met zo een avondklok pakken ze alleen mij heb ik het gevoel. Dus nee, liever geen avondklok en/of een intelligente avondklok, zodat ik 1 keer per week toch nog kan hardlopen in het park.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197020902
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Wat valt er nog te verzwaren vraag ik me af. En gaan mensen er uberhaupt naar luisteren. Wordt een aardige teringzooi dit...
Kijk naar de noodverordening in Veen, dat lijkt me een aardig voorbeeld van wat er kan.
pi_197020908
quote:

[..]

De ademtest wist destijds 75% met zekerheid negatief te bestempelen, de 25% die overblijft was dan "onzeker"
Als je die dan een sneltest geeft, heb je het naar mijn idee redelijk dichtgetimmerd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197020919
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Kijk naar de noodverordening in Veen, dat lijkt me een aardig voorbeeld van wat er kan.
In zo’n dorp kan dat.. maar in grote steden/wijken?
  maandag 28 december 2020 @ 14:00:18 #200
12221 Tijn