Qua dat eerste zijn we dat punt inmiddels al niet voorbij? Een rentestijging zou funest zijn, maar met een crisis van deze opvang zou de rente toch allang moeten zijn gaan stijgen? Ze printen geld bij als water en dat drukt de rente. Laatst nog eens 500 miljard er bij alsof het niets is.quote:Op maandag 28 december 2020 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nuance: Je hoeft je op dit moment over geld geen zorgen te maken. Die rekening komt echt nog wel. Ook geld bijdrukken heeft gevolgen.
Het is een beetje alsof ze een American Express black card hebben en helemaal los kunnen gaan, en over 2 maanden de rekening komt en ze denken: Oeps, nu is 't op.

Dit is alleen nog maar een sample, ik vermoed dat het ook overal is inmiddels. Kan ook niet anders, 2-3 weken met bewegingsvrijheid met een land dat eigenlijk ons buurland is en waar 20 keer per dag vanaf Schiphol gaat ofzo...quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lees ik het goed dat er maar 1 te herleiden is naar Engeland? Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat ie al veel breder verspreid is?

wat valt er nog meer te beperken dan?quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Breek: OMT woensdag bij elkaar ivm britse variant.
Nog meer beperkingen voor oud&nieuw ?

ik vraag me af hoe betrouwbaar die testen zijn, de andere sneltesten zouden ook 90% betrouwbaar zijn volgens de fabrikant.quote:Op maandag 28 december 2020 13:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook gelezen.
1. Ik vind dat zeer negatief, qua testen per uur. De ontwikkelaar gaf destijds aan dat een test een minuut duurde, en het enige wat daarna moest gebeuren was het wisselen van het mondkapje. Ik weet dus niet waarom dat nu ineens veel langer moet duren.
2. Klopt ook, ik had gehoopt en verwacht dat men hier veel meer op in zou zetten, gezien de kostprijs van zo'n test enkele euro's was (en dat was in september, massa productie zou goedkoper kunnen).
3. Vind ik ook een non argument, en ik snap niet waarom dat zo is.
Oftewel; die fabrikant (Nederlanders) was in september/oktober veel te positief, of men is weer veel te negatief qua inzet hiervan en denkt (zoals vaker) in onmogelijkheden ipv mogelijkheden.

Natuurlijk, dat kon ook bijna niet anders.quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lees ik het goed dat er maar 1 te herleiden is naar Engeland? Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat ie al veel breder verspreid is?

Ik zit eigenlijk al vanaf vorige week te wachten op dit soort berichten. En dan niet omdat die Britse variant zo verschrikkelijk is, maar omdat ze gewoon zoveel ongein verwachten met oud & nieuw dat dit wel een aardig argument is om de boel wat te verzwaren de 31e en de 1e.quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:

Avondklok toch op het menu?quote:Op maandag 28 december 2020 13:52 schreef _serial_ het volgende:

Ook een creditcardschuld moet op termijn een keer worden terugbetaald. Net als alle miljarden die we nu lenen/spenderen.quote:Op maandag 28 december 2020 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nuance: Je hoeft je op dit moment over geld geen zorgen te maken. Die rekening komt echt nog wel. Ook geld bijdrukken heeft gevolgen.
Het is een beetje alsof ze een American Express black card hebben en helemaal los kunnen gaan, en over 2 maanden de rekening komt en ze denken: Oeps, nu is 't op.

Er krijgen nog steeds wat mensen een harde plasser van het idee van een avondklok.quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat valt er nog meer te beperken dan?

Wat valt er nog te verzwaren vraag ik me af. En gaan mensen er uberhaupt naar luisteren. Wordt een aardige teringzooi dit...quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk al vanaf vorige week te wachten op dit soort berichten. En dan niet omdat die Britse variant zo verschrikkelijk is, maar omdat ze gewoon zoveel ongein verwachten met oud & nieuw dat dit wel een aardig argument is om de boel wat te verzwaren de 31e en de 1e.

laat ze eerst maar eens het huidige pakket handhaven......quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat valt er nog meer te beperken dan?

Die avondklok zal juist in de toch al beruchte wijken zorgen voor meer spektakel omdat de reljeugd daar het nóg meer als kat en muisspel gaat zien denk ik..quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk al vanaf vorige week te wachten op dit soort berichten. En dan niet omdat die Britse variant zo verschrikkelijk is, maar omdat ze gewoon zoveel ongein verwachten met oud & nieuw dat dit wel een aardig argument is om de boel wat te verzwaren de 31e en de 1e.

Benieuwd wanneer die crisis komt dan. Ook de huizenprijzen rijzen de pan nog steeds uit. En als je niet de pech hebt in getroffen sector zorg kun je volgend jaar gewoon een stevige loonstijging noteren.quote:

dat zou wel kunnen met een maximum leeftijd eventueelquote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Predator40 het volgende:
een betrouwbaarheid van 60% is niet best en bied geen perspectief om weer festivals te organiseren aankomende zomer.

bij elke burger.....quote:Op maandag 28 december 2020 13:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook een creditcardschuld moet op termijn een keer worden terugbetaald. Net als alle miljarden die we nu lenen/spenderen.
Drie keer raden bij wie die rekening voornamelijk komt te liggen.

Ik heb ook geen idee. Dat is wel iets waar veel over gesproken wordt door de wat pessimistischere economen, dat dit veeld geld zal gaan kosten.quote:Op maandag 28 december 2020 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Qua dat eerste zijn we dat punt inmiddels al niet voorbij? Een rentestijging zou funest zijn, maar met een crisis van deze opvang zou de rente toch allang moeten zijn gaan stijgen? Ze printen geld bij als water en dat drukt de rente. Laatst nog eens 500 miljard er bij alsof het niets is.
Maar goed toegegeven ik ben geen econoom verder en weet niet of dat iets is voor het centrale topic.

Tis vooral eenmalig geld hé, tegen 0 % interest.quote:Op maandag 28 december 2020 13:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook een creditcardschuld moet op termijn een keer worden terugbetaald. Net als alle miljarden die we nu lenen/spenderen.
Drie keer raden bij wie die rekening voornamelijk komt te liggen.

Dat was 75% (wederom, volgens ontwikkelaar test, in september of oktober) maar deze sneltest is ook geen test om te kijken of je het hebt, maar om te kijken of je het niet hebt. En die betrouwbaarheid werd dmv machine learning hoger op het moment dat je massaal gebruik zou gaan maken van deze test.quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vraag me af hoe betrouwbaar die testen zijn, de andere sneltesten zouden ook 90% betrouwbaar zijn volgens de fabrikant.
een betrouwbaarheid van 60% is niet best en bied geen perspectief om weer festivals te organiseren aankomende zomer.

Deze crisis heeft dan ook weinig met de huizensector te maken wmb. Sterker nog, het vaart er wel bij juist omdat mensen nu besluiten te blijven zitten waar ze zitten.quote:Op maandag 28 december 2020 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd wanneer die crisis komt dan. Ook de huizenprijzen rijzen de pan nog steeds uit. En als je niet de pech hebt in getroffen sector zorg kun je volgend jaar gewoon een stevige loonstijging noteren.

ik ging zaterdagavond/nacht hardlopen. Ik was zowat de enige op straat/in het park. Met zo een avondklok pakken ze alleen mij heb ik het gevoel. Dus nee, liever geen avondklok en/of een intelligente avondklok, zodat ik 1 keer per week toch nog kan hardlopen in het park.quote:

Kijk naar de noodverordening in Veen, dat lijkt me een aardig voorbeeld van wat er kan.quote:Op maandag 28 december 2020 13:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat valt er nog te verzwaren vraag ik me af. En gaan mensen er uberhaupt naar luisteren. Wordt een aardige teringzooi dit...

De ademtest wist destijds 75% met zekerheid negatief te bestempelen, de 25% die overblijft was dan "onzeker"quote:Op maandag 28 december 2020 13:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vraag me af hoe betrouwbaar die testen zijn, de andere sneltesten zouden ook 90% betrouwbaar zijn volgens de fabrikant.

In zo’n dorp kan dat.. maar in grote steden/wijken?quote:Op maandag 28 december 2020 13:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kijk naar de noodverordening in Veen, dat lijkt me een aardig voorbeeld van wat er kan.

Ik zit echt met verbazing die berichten over rellende jeugd te lezen. Ik ben toch ook ooit jong geweest, maar ik kan me er echt helemaal niks bij voorstellen om expres de confrontatie met de politie op te zoeken. Wtf is dit joh.quote:Op maandag 28 december 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die avondklok zal juist in de toch al beruchte wijken zorgen voor meer spektakel omdat de reljeugd daar het nóg meer als kat en muisspel gaat zien denk ik..

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |