SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Die laatste zin hint er eigenlijk al op:quote:
Klopt.quote:Op maandag 28 december 2020 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
je bent zelf geen ondernemer, dat is wel duidelijk.
Ik ben bang van niet.quote:Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Zullen ze nou zelf niet beseffen en/of sneller willen vaststellen dat die UK variant al veel en veel meer verspreid is binnen ons land?
Ja joh, geen probleem..quote:Op maandag 28 december 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Je krijgt je compensatie en je kan ook wat anders gaan doen.
Ik vond de timing met het verbieden van reizen vanuit het VK en Brexit wat verdacht. Het OMT dat op 30 december bij elkaar komt terwijl ze normaal op maandag bij elkaar komen en op dinsdag maatregelen in gaan.quote:Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Zullen ze nou zelf niet beseffen en/of sneller willen vaststellen dat die UK variant al veel en veel meer verspreid is binnen ons land?
Ja? Onzin?quote:
Lekker makkelijk. Heb je jaren je ballen eraf gedraaid om je zaak succesvol te maken, ga je nu gewoon ff wat anders doen. Alsof het niets is.quote:Op maandag 28 december 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Het zou me niks verbazen als uiteindelijk blijkt dat heel die "Britse variant" helemaal geen Britse variant is, maar alleen maar zo genoemd wordt omdat-ie daar als eerste is ontdekt.quote:Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Gatver. Een uitbraakcluster op de basisschool. Er is al anderhalve week geen school geweest. Dus ik ben benieuwd naar dat BCO onderzoek.quote:
Van onze nertsen!quote:Op maandag 28 december 2020 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als uiteindelijk blijkt dat heel die "Britse variant" helemaal geen Britse variant is, maar alleen maar zo genoemd wordt omdat-ie daar als eerste is ontdekt.
Misschien komt-ie wel uit Nederland
quote:The delivery of hundreds of thousands of doses of the Pfizer/BioNTech coronavirus vaccine in the European Union has been delayed due to a "minor logistical issue," Pfizer tells CNN.
quote:Op maandag 28 december 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
De mondkapjesplicht komt dan ook niet uit de koker van het OMT.quote:Op maandag 28 december 2020 14:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja? Onzin?
We zijn nu al 4 weken in de weer met die achterlijke mondkapjes.
Effect is 0,0
Dat het OMT niet met onmiddellijke ingang de mondkapjes heeft afgeschaft is echt lachwekkend.
Je hoort ze er gewoon niet over.. als ze wél effect zouden hebben gehad, dan had ieder lid van het OMT vooraan gestaan dat ze dus wel degelijk helpen.
Gelukkig hebben we daar geen last van. Nog een voordeel van gewoon niet beginnen: kun je ook geen leveringsproblemen hebben.quote:
Wat een voorspellende blik had onze Hugo toch. Daarom wilde hij dus later beginnen.quote:
Er is nu ook een variant die uit Zuid Afrika komt.quote:Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Mwa, heb het idee dat ze gewoon een tussentijdse evaluatie gaan doen vwb het aantal besmettingen. Bedoel, over 2 weken is de persco al..quote:Op maandag 28 december 2020 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond de timing met het verbieden van reizen vanuit het VK en Brexit wat verdacht. Het OMT dat op 30 december bij elkaar komt terwijl ze normaal op maandag bij elkaar komen en op dinsdag maatregelen in gaan.
Dit riekt wat naar voorgekookte ideetjes. Het OMT en NCTV hebben allang uitleg gegeven over de varianten van lockdowns en avondklok enzo, is gewoon kiezen van de plank lijkt me.
Kabinet dan.quote:Op maandag 28 december 2020 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De mondkapjesplicht komt dan ook niet uit de koker van het OMT.
Wat me nu vooral zorgen baart is het feit dat er dus een cluster bij een basisschool is vastgesteld, onder dus kinderen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is een overweging net als beginnen er wat minder dom over te lullenquote:Op maandag 28 december 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |