SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@Cassa95 onderzocht: Erin ... en eruit (nieuw cq gesneuveld in Top 2000 2020)
@VdB95 analyseerde: De 107 nieuwkomers
@peaceman rekende uit: Onze Eigen FOK!-lijst! (met verrassende nummer 2)"Kip, het meest veelzijdige stukje kaars, vet!"
Ook wel erg vroeg al. Maar mooi dat Heroes de top 10 heeft gehaald.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:52 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Bowie met Blackstar komt ergens in de middag voor mij. daarna wel een tijdje niks.
Ik ook, vind het allemaal een beetje voortkibbelen. Maar deze gaat nog wel.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:54 schreef tompsv18 het volgende:
Met de Stones heb ik toch bijzonder weinig.
Iets toegankelijkerquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:54 schreef Limoentjuh het volgende:
@:dven![]()
![]()
![]()
Dit nummer is leuker dan de vorige idd
Ik ook idd. Boomer muziek maar dat mag ik niet zeggenquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:54 schreef tompsv18 het volgende:
Geen Sumbs Up dus?quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:54 schreef tompsv18 het volgende:
Hardcore fan gespotquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:55 schreef Dven het volgende:
Biografie van Keith Richards overigens absoluut de moeite waard
Vanavond rond 19:50 weerquote:
Maar op de Beatles kam ik dan weer niet stemmen omdat die zoveel 8-jes scoren. Weinig uitschieters.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:56 schreef Strani het volgende:
Ik heb wel op een liedje van de Stones gestemd (Ruby Tuesday) en er zijn er nog wat die ik goed vind, maar verder ben ik toch ook echt van de Beatles.
Zolang je maar niet de drummer bent.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:56 schreef Strani het volgende:
Ik heb wel op een liedje van de Stones gestemd (Ruby Tuesday) en er zijn er nog wat die ik goed vind, maar verder ben ik toch ook echt van de Beatles.
Nee joh, gewoon een ongelofelijke baasquote:
Fijne dag!quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tijd om de vrouw wakker te maken en daarna eten en gaan we bij haar kerstdiner voorbereiden etc. Dus zal er vandaag niet veel meer zijn, hoogstens als er een fantastische dijenkletser gemaakt moet worden en vanavond laat nog even.
Veel luisterplezier en ik zie jullie later nog wel
Handig voor hemzelf, denk ikquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:55 schreef Dven het volgende:
Biografie van Keith Richards overigens absoluut de moeite waard
Kerst ze!quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tijd om de vrouw wakker te maken en daarna eten en gaan we bij haar kerstdiner voorbereiden etc. Dus zal er vandaag niet veel meer zijn, hoogstens als er een fantastische dijenkletser gemaakt moet worden en vanavond laat nog even.
Veel plezierquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Veel plezierquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat is wel een probleem, ben ik met je eens, maar toch vind ik elk jaar wel wat. Dit jaar is het Cry Baby Cry geworden.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar op de Beatles kam ik dan weer niet stemmen omdat die zoveel 8-jes scoren. Weinig uitschieters.
quote:Because The Morning!
26 december 11.00-12.00 uur
1556 Magnificent (She Says) Elbow ?
1555 Harvest Neil Young 8
1554 Mannish Boy Muddy Waters 8
1553 La Vie En Rose Grace Jones 8
1552 I'm A Believer The Monkees 6
1551 Uncertain Smile The The 6
1550 Galway Girl Ed Sheeran 3,5
1549 I've Had The Time Of My Life Bill Medley & Jennifer Warnes 4
1548 Guaranteed Eddie Vedder 4,5
1547 Spicks And Specks Bee Gees 5
1546 Homeless Paul Simon 6
1545 Because The Night Patti Smith Group 7
Ze zeggen het ja maar ik begin mij inmiddels toch wel zorgen te maken over wat voor wereld ik aan meneer Richards achterlaat.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:57 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Handig voor hemzelf, denk ik
Have funquote:Op zaterdag 26 december 2020 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:
Moet toch wat.quote:
Wat is je beste score qua nummers die je kende in 1 uur?quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:00 schreef Limoentjuh het volgende:
1556 Magnificent (She Says) Elbow
1555 Harvest Neil Young
1554 Mannish Boy Muddy Waters![]()
1553 La Vie En Rose Grace Jones
1552 I'm A Believer The Monkees![]()
1551 Uncertain Smile The The
1550 Galway Girl Ed Sheeran
1549 I've Had The Time Of My Life Bill Medley & Jennifer Warnes
1548 Guaranteed Eddie Vedder
1547 Spicks And Specks Bee Gees
1546 Homeless Paul Simon
1545 Because The Night Patti Smith Group
Je hebt zelf een nerveus tongetjequote:Op zaterdag 26 december 2020 09:47 schreef tong80 het volgende:
Met de Doors heb ik dan weer niks. Nerveus orgeltje.
Je wordt wat ongeloofwaardig...quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:00 schreef Limoentjuh het volgende:
1556 Magnificent (She Says) Elbow
1555 Harvest Neil Young
1554 Mannish Boy Muddy Waters![]()
1553 La Vie En Rose Grace Jones
1552 I'm A Believer The Monkees![]()
1551 Uncertain Smile The The
1550 Galway Girl Ed Sheeran
1549 I've Had The Time Of My Life Bill Medley & Jennifer Warnes
1548 Guaranteed Eddie Vedder
1547 Spicks And Specks Bee Gees
1546 Homeless Paul Simon
1545 Because The Night Patti Smith Group
HARDCORE FAN!quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon een ongelofelijke baas
Corona-bonus ivm niezen-in-dequote:Op zaterdag 26 december 2020 11:01 schreef alpeko het volgende:
Van Elbow staan rare nummers in de top 2000
Across the Universe wilde ik doen maar stond niet in keuzelijst.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is wel een probleem, ben ik met je eens, maar toch vind ik elk jaar wel wat. Dit jaar is het Cry Baby Cry geworden.
Geweldig nieuw uur.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je wordt wat ongeloofwaardig...
Geen idee. 8 artiesten wel maar dan kende ik net niet die ene nummerquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:00 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Wat is je beste score qua nummers die je kende in 1 uur?
Cry Baby Cry ook niet, maar dat maakt me weinig uit. Ik zie m'n keuzes ook meer als iets waarvan ik het leuk vind om achteraf te zien wat ik in een bepaald jaar erg leuk vond, dan dat ik denk dat het veel invloed heeft op de lijst.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Across the Universe wilde ik doen maar stond niet in keuzelijst.
Ha ha.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kom op dan met die croissants...
Die nu komt?quote:
Komt er ieder uur een nummer van Ed Sheer aan?quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:03 schreef Dagoduck het volgende:
Tijdens (SMS) Edje Sheeraan (naar 6666) maar even kijken of er wat te eten is in huis.
Tsja ik ken ze nou eenmaal niet.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je wordt wat ongeloofwaardig...
Ja, en daarna ook.quote:
Die degradeert. De rest is klasse.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Komt er ieder uur een nummer van Ed Sheer aan?
dan heb je aan twee vast niet genoegquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga volgend jaar twee stemlijsten maken en ik zit nu al songs te verzamelen die ik dit jaar ben vergeten of die niet meer pasten
Nee, maar het scheelt niet veel.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Komt er ieder uur een nummer van Ed Sheer aan?
Dat moetquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
dan heb je aan twee vast niet genoeg
Dit uur is echt een topuur.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:05 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, en daarna ook.
Ik wacht op het tijdsblok 14:00-15:00
Hij kijkt ook wel scheelquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, maar het scheelt niet veel.
[ afbeelding ]
Ik heb dat vaak met pils.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
dan heb je aan twee vast niet genoeg
Dan heb ik aan 10 nog niet genoegquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga volgend jaar twee stemlijsten maken en ik zit nu al songs te verzamelen die ik dit jaar ben vergeten of die niet meer pasten
GMTAquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:06 schreef tompsv18 het volgende:
ElbowGod
Ook dat concert ging dit jaar niet door
Elblow?quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:07 schreef MTheBassman het volgende:
Ik krijg van Elbow's muziek altijd zin om te blowen.
Neem een hond. De onze heeft vannacht mee staan blaffen op Josephine. Stemmummertje van haar.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:04 schreef TheVulture het volgende:
Tong80quote:
Alleen The Monkees. En dat nr van Eddie kennikniequote:
quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Neem een hond. De onze heeft vannacht mee staan blaffen op Josephine. Stemmummertje van haar.
Neil Young, Muddy Waters, The Monkees, Paul Simon, Patti Smithquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:07 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Alleen The Monkees. En dat nr van Eddie kenniknie
quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Neem een hond. De onze heeft vannacht mee staan blaffen op Josephine. Stemmummertje van haar.
Spaanse wiet.quote:
quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:09 schreef Isorden het volgende:
We lopen nu al 30 topics voor op vorig jaar
Ja das altijd zo suf bij festivals. Denk je tent is vol, blijkt iedereen bij de ingang te staan hangenquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:07 schreef Dagoduck het volgende:
Live gezien op Werchter in 2015. Stonden ze in die tent. Ging iedereen bij die ingang staan waardoor het vol leek, dus ik beuk me erdoorheen, halfverwege de zaal gewoon allemaal ruimte
Lang leve de lockdownquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:09 schreef Isorden het volgende:
Dat nummer van The Monkees is het eerste nummer dat ik me bewust herinner.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:07 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Alleen The Monkees. En dat nr van Eddie kenniknie
Het betere ellebogenwerk.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:07 schreef Dagoduck het volgende:
Ging iedereen bij die ingang staan waardoor het vol leek, dus ik beuk me erdoorheen
Zijn dan ook een halve dag eerder gestartquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:09 schreef Isorden het volgende:
Festivals zijn oorlog.quote:
Ochtend is het hier wel extreem rustigquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:09 schreef Isorden het volgende:
Terechte klachtquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:11 schreef laxus13 het volgende:
Er staat veel te weinig Nelis Jong in de lijst
Correct.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:11 schreef laxus13 het volgende:
Er staat veel te weinig Nelis Jong in de lijst
Terwijl FOK! zelf achteruit gaat. Maar ja, Tong is terug.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:09 schreef Isorden het volgende:
maar dat wordt later op de dag gecompenseerd...quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:11 schreef Limoentjuh het volgende:
[..]
Ochtend is het hier wel extreem rustig
kloptquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef Dagoduck het volgende:
Opeth heeft ook een leuk nummer dat Harvest heet.
AC/DC heeft ook een gitarist die Young heet.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef Dagoduck het volgende:
Allemaal uitslapen natuurlijkquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:11 schreef Limoentjuh het volgende:
[..]
Ochtend is het hier wel extreem rustig
Ik vind Daydream believer mooier maar die staat niet eens in de lijstquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat nummer van The Monkees is het eerste nummer dat ik me bewust herinner.
Succes met Dries.quote:
Neil Tongquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terwijl FOK! zelf achteruit gaat. Maar ja, Tong is terug.
Neil Young.
Nightwish ook.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef Dagoduck het volgende:
Ze hadden er zelfs 2quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
AC/DC heeft ook een gitarist die Young heet.
Het had van 10cc kunnen zijnquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef PippenScottie het volgende:
Dream up, dream up. Let me fill your cup with the promise of a man.
Mooi toch!
quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
AC/DC heeft ook een gitarist die Young heet.
Ja kan niet, volgend jaar maar op stemmenquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind Daydream believer mooier maar die staat niet eens in de lijst
Daarom zeg ik heeftquote:
Hier heb je een punt.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zeg dat. Ooit door een crowdsurfende maloot bij Dropkick Murpheys op de ehbo terecht gekomen. Kreeg een bloedneus van zn legerkistje in mn gezichtquote:
Je hebt gelijk. Een schande.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
3 zelfs, als je stepven meeteltquote:
Je schrijft HARDER verkeerdquote:
quote:
Ja godver dat kan ik dus nooit meer niet horen....quote:
Facking leger kisten. In je nek er een krijgen is ook geen pretje kan ik je vertellenquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:13 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Zeg dat. Ooit door een crowdsurfende maloot bij Dropkick Murpheys op de ehbo terecht gekomen. Kreeg een bloedneus van zn legerkistje in mn gezicht
Al die gezichten en nekken onder mijn legerkisten ook niet. Straks komt er nog bloed aan!quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:14 schreef alopio het volgende:
[..]
Facking leger kisten. In je nek er een krijgen is ook geen pretje kan ik je vertellen
Sterkte.. en succesquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:14 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga afscheid nemen van het eerste deel van het kerstdiner. Ik zie er als een berg tegenop.
Zo veel heb ik lang niet gegeten.
Top2000 is wel het topic dat momenteel het hardst gaat dus het zit sowieso wel goedquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
maar dat wordt later op de dag gecompenseerd...
Moet je bij Muddy wezen, die zingt het!quote:
Gelukkig gemist, anders kom ik daar niet meer vanafquote:
Sterkte op je porseleinen troon, Pip!quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:14 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga afscheid nemen van het eerste deel van het kerstdiner. Ik zie er als een berg tegenop.
Spoel je er wel af met modderquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:15 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Al die gezichten en nekken onder mijn legerkisten ook niet. Straks komt er nog bloed aan!
Succes met de bevallingquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:14 schreef PippenScottie het volgende:
Ga je een Bono uitdraaien?quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:14 schreef PippenScottie het volgende:
Too much informationquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:14 schreef PippenScottie het volgende:
dat begin is fantastischquote:
Twee jaar terug voor het eerst kisten gekocht. Wel geniaal hoor voor concerten. En wandelen, en alles met regen.quote:
Muddy waters ook hierquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:16 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Sterkte op je porseleinen troon, Pip!
Je bent er weer! * insert 100 hartjesquote:
Minie the Moocher?!quote:
ik 16 2001-2016 toen een jaartje niet en toen weer 2 jaar wel. Maar nu DTRHquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:16 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
9 jaar op rij Lowlands gehaald, 2011-2019.
quote:
Hooiquote:
PoepenScottie!quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:14 schreef PippenScottie het volgende:
Ik 6x Into the Grave op rij.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik 16 2001-2016 toen een jaartje niet en toen weer 2 jaar wel. Maar nu DTRH
Heb voor PP en DTRH nog kaartjes liggenquote:
Haha, gewoon hoochie coochiequote:Op zaterdag 26 december 2020 11:19 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dit, maar wakker is een groot woord
GOJIRAquote:
quote:
vorig jaar op DTRHquote:
Dan moet je voortaan bij Jan Roos maar denken aan La Vie en Rose, om het goed te maken.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:21 schreef Dagoduck het volgende:
Bij dit nummer moet ik altijd denken aan Jan Roos. Helaas.
Ze is nog altijd zo gek als een deurquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:22 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik werd er altijd een beetje bang van
Een beetje a view to a killquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:22 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Neequote:Op zaterdag 26 december 2020 11:21 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Heeft de versie van Edith Piaf er ooit ingestaan?
Nee johquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:22 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja was 1 van de muzikale hoogtepunten van het weekend.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:22 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh, weet er niks van, maar ze doet het nog goed dan?
Één zin in On The B.O.T.A. is Frans blijkbaar. En ze hebben wel een Franse albumtitel.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:22 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oui, but zee zing in inglish or no
Ik vond hem als een van de weinigen wel oké. Maar seizoen 9 is wel het minste seizoen, op een paar afleveringen na.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:22 schreef Isorden het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Alleen dat originele einde was zwaar ruk
Zie die Jan Roos nergens meer gelukkig.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan moet je voortaan bij Jan Roos maar denken aan La Vie en Rose, om het goed te maken.
Je suis Jan Roosquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:21 schreef Dagoduck het volgende:
Bij dit nummer moet ik altijd denken aan Jan Roos. Helaas.
ja, leuk.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:24 schreef Isorden het volgende:
Origineel van Smash Mouth is toch beter
quote:
Jij weetquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:24 schreef Isorden het volgende:
Anyway, ik ben ook liefhebber van Gojira!quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:23 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Één zin in On The B.O.T.A. is Frans blijkbaar. En ze hebben wel een Franse albumtitel.
quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:24 schreef Isorden het volgende:
Hoe is het meneer HJM? Vindt ie het leuk op het forum?quote:
Zeg even dat ze volgend jaar op Rainbow moeten stemmenquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:24 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ik ben trouwens ook actief op een classic rock-forum waar vooral jongeren actief zijn. De Monkees zijn daar opvallend populair overigens.
\M/quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:24 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Anyway, ik ben ook liefhebber van Gojira!
Amateur geklaag over gaat te snelquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hoe is het meneer HJM? Vind ie het leuk op het forum?
Kijken ze ook dat tv-programma terug?quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:24 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ik ben trouwens ook actief op een classic rock-forum waar vooral jongeren actief zijn. De Monkees zijn daar opvallend populair overigens.
had jij mij gementioned?quote:
Mijn zoon ookquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
\M/
Vijf keer live gezienHAD TICKETS DIT JAAR
quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:26 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Amateur geklaag over gaat te snel
Absoluut nietquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:26 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Geen reden om het nummer te haten?
En hij heeft nog geeneens een echt snel topic meegemaakt.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:26 schreef houdjemond het volgende:
[..]
En dan zo hard gaat het toch nog niet?quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:26 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Daaromquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
En hij heeft nog geeneens een echt snel topic meegemaakt.
Yep!quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Kijken ze ook dat tv-programma terug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |