https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ienstwapen-niet.htmlquote:Als de politie geconfronteerd wordt met ernstige delicten tijdens Oud en Nieuw zal er in het uiterste geval worden geschoten. "Als politiemensen zich bedreigd voelen, kunnen ze overgaan tot het trekken en gebruiken van hun dienstwapen. Daar waarschuw ik voor." Dat zegt de Nationaal Commandant jaarwisseling Max Daniel vanavond in Nieuwsuur.
De combinatie corona en het vuurwerkverbod roept nu al agressie op. Een aantal incidenten met zeer zwaar vuurwerk, al dan niet in combinatie met brandbommen, voorspellen volgens de politie daarom niet veel goeds. "We hebben het over cobra's met de kracht van een handgranaat, en flessen met brandbaar materiaal", zegt Daniel. "Je zou zeggen: dat zijn molotovcocktails, maar ze zijn nog gevaarlijker omdat ze pas ontploffen als het vuurwerk dat eraan gekoppeld is ontbrandt."
Zwaar vuurwerk gooien naar hulpverleners kwalificeert hij als poging tot doodslag. "Een misdrijf. Daar doen we aangifte van. De straffen voor geweld tegen hulpverleners zijn twee keer zo zwaar als tegen andere burgers. Het is eigenlijk van de gekke dat brandweer en ambulance personeel zich moeten verweren tegen geweld", zegt Daniel.
“
Als wij keuzes moeten maken gaat de veiligheid van politie en hulpverlening voor.
Max Daniel, Nationaal Commandant jaarwisseling
Politieagenten, ambulancepersoneel en brandweerlieden hebben regelmatig te maken met geweld dat zich tegen hen richt. "Op internet zien we oproepen om geweld te gebruiken tegen politie, en tot een soort Project X-achtige bijeenkomsten. Wij treden daartegen op zodra burgers of hulpverleners in gevaar zijn. Het is voor ons nu al vanzelfsprekend om bij een brandweerinzet te kijken naar: is dat in een omgeving met baldadige jongeren, zo ja dan gaat er politie mee."
Politie-agenten verwachten vooral dit jaar een grimmige jaarwisseling. Daniel: "Omdat er nu drie dingen bij elkaar komen: de emoties die horen bij elke jaarwisseling, maar ook de spanning rond corona en het vuurwerkverbod."
Strafblad
Als mensen met z'n tienen rustig binnen zitten, zal de politie niet optreden. "Dat mogen wij ook niet. Maar als er overlast is, zullen wij wel optreden. We zien dat mensen corona-moe worden, begrijpen we, al hebben we er geen begrip voor. De bereidheid om zich aan de regels te houden loopt terug. Als wij keuzes moeten maken gaat de veiligheid van politie en hulpverlening voor."
Daniel ziet ook een rol voor ouders. "Wijkagenten gaan de ouders aanspreken. Ouders moeten ervan doordrongen zijn dat hun kinderen risico lopen op een strafblad waar ze de rest van hun leven last van hebben. Als hun kinderen de deur uit lopen is het om feest te vieren of om baldadigheid, ouders moeten zich daarvan bewust zijn en hun kinderen aanspreken."
Afgelopen weekend sloot Gerrit van de Kamp, voorzitter van politievakbond ACP, politieacties tijdens Oud en Nieuw niet uit. De bond is boos omdat de onderhandelingen over een nieuwe politie-cao zijn vastgelopen. Van de Kamp ziet in Nederland ook steeds kortere lontjes. "De mensen zijn moe en houden de coronaregels moeilijker vol. De politie heeft de handen vol aan burenruzies en gezinsruzies. De oproep tot handhaving van de regels is makkelijker gezegd dan gedaan."
Niks nieuws toch? Dat vuurwapen is daar voor.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ienstwapen-niet.html
Ik heb zin in oud en nieuw! Het regelloze sfeertje dat er dan vaak hangt vind ik heerlijk en dit jaar gaat een knaller worden! Na afloop zelfs wat gratis verlofdagen na afloop vanwege de Chinese kuch.
Ook zoietsquote:Op woensdag 23 december 2020 22:57 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb geen sympathie voor de politie meer. Ze willen al jaren een vuurwerkverbod, moet je nu niet gaan zeiken dat het leidt tot ongeregeldheden.
Wat is je logica?quote:Op woensdag 23 december 2020 22:57 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb geen sympathie voor de politie meer. Ze willen al jaren een vuurwerkverbod, moet je nu niet gaan zeiken dat het leidt tot ongeregeldheden.
quote:
quote:Politie-agenten verwachten vooral dit jaar een grimmige jaarwisseling. Daniel: "Omdat er nu drie dingen bij elkaar komen: de emoties die horen bij elke jaarwisseling, maar ook de spanning rond corona en het vuurwerkverbod."
Heeft amper het nieuws gehaald. De politiekogel kwam in de borstkas van de burger terecht. Vlakbij zijn hart.quote:Politie schiet onschuldige man neer, blijkt uit onderzoek
De man die door de politie werd neergeschoten na een dodelijke schietpartij in Vlaardingen, blijkt niets met de zaak te maken te hebben. Hij kwam in het vizier als verdachte nadat vorige week geschoten was in de Patrimoniumsdwarsstraat.
De politie wilde de man aanhouden, omdat hij voldeed aan het signalement van de schutter. Toen hij volgens de politie niet mee wilde werken bij zijn aanhouding, loste een agent een waarschuwingsschot. Daarna werd gericht op hem geschoten. De man werd geraakt en met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis vervoerd.
Onderzoek van de politie heeft inmiddels uitgewezen dat er geen reden tot verdenking meer is tegen de man. Hij is officieel vrijgelaten en inmiddels ook thuis uit het ziekenhuis.
https://www.rijnmond.nl/n(...)blijkt-uit-onderzoek
De politie mag een standpunt innemen daarover, dat betekent niet dat ze verantwoordelijk zijn. Los daarvan vind ik het niet handig dat de politie los van het beleid aan iedereen kenbaar gaat maken hoe zij er in staan.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:57 schreef MoreDakka het volgende:
Dat is wel zo, want ze lobbyen al jaren bij de politiek hier voor. Bovendien zijn ze verantwoordelijk voor de handhaving van het verbod.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:07 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De politie mag een standpunt innemen daarover, dat betekent niet dat ze verantwoordelijk zijn.
Het is wat alle mongooltjes altijd willen. "Politie moet gewoon eerder schieten, harder aanpakken enz enz"quote:Op woensdag 23 december 2020 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Twee dagen geleden in Rotterdam:
[..]
Heeft amper het nieuws gehaald. De politiekogel kwam in de borstkas van de burger terecht. Vlakbij zijn hart.
Nee, de politiek is daar verantwoordelijk voor. De politie is zelf geen aparte macht.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is wel zo, want ze lobbyen al jaren bij de politiek hier voor. Bovendien zijn ze verantwoordelijk voor de handhaving van het verbod.
Dus ? Als de politie je sommeert te stoppen en daarbij zelfs een waarschuwing schot lost kun je maar beter ook gewoon stoppen. Of je nu schuldig bent of niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heeft amper het nieuws gehaald. De politiekogel kwam in de borstkas van de burger terecht. Vlakbij zijn hart.
Soort van mee eens welquote:Op woensdag 23 december 2020 22:57 schreef MoreDakka het volgende:
Jij gelooft echt dat een vuurwerkverbod de overlast stopt in plaats van verergerd?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat is je logica?
Vuurwerk is simpelweg gevaarlijk en het illegale spul sowieso. Waarom zou je daar niet vanaf willen?
Je bent zelf verantwoordelijk ja. Als je normaal doet hoef je geen kogel te verwachten.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:58 schreef Red_85 het volgende:
Ah, ze gaan nu ook dreigen met lijfstraffen en lik op stuk.
Bang dat ze zijn!
Hadden ze de jeugd maar wat vrijheden gegeven, nu is het te laat.
Maar als het dus uit de hand loopt: de overheid gluurt binnen en schiet met scherp bij een rotje, maar u zelf bent verantwoordelijk hoor
Het wordt echt zo gezellig de aankomende feestdagen...
Mooi staaltje victim blaming.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dus ? Als de politie je sommeert te stoppen en daarbij zelfs een waarschuwing schot lost kun je maar beter ook gewoon stoppen. Of je nu schuldig bent of niet.
Als hij een kogel in zijn been had gehad dan had ik daar begrip voor op kunnen brengen. Maar niet in zijn borstkas.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dus ? Als de politie je sommeert te stoppen en daarbij zelfs een waarschuwing schot lost kun je maar beter ook gewoon stoppen. Of je nu schuldig bent of niet.
Ze zijn verantwoordelijk voor de handhaving, kun je lezen?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee, de politiek is daar verantwoordelijk voor. De politie is zelf geen aparte macht.
Hij werkte niet mee. Dan is het gewoon je eigen schuldquote:Op woensdag 23 december 2020 23:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mooi staaltje victim blaming.
Politie schiet onschuldige ongewapende burger neer. Schuld van burger. Oke dan.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij werkte niet mee. Dan is het gewoon je eigen schuld
Iemand uitschakelen doe je niet door iemand in zn been te schieten. Als je iemand in zn been schiet kan degene evemgoed nog gevaarlijk zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als hij een kogel in zijn been had gehad dan had ik daar begrip voor op kunnen brengen. Maar niet in zijn borstkas.
Als hij gewoon had meegewerkt bij zijn aanhouding, dan was er niets aan de hand geweest en stond hij een paar uur later weer buiten omdat hij onschuldig is.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Politie schiet onschuldige ongewapende burger neer. Schuld van burger. Oke dan.![]()
lol ga toch weg. Als hij gewoon gestopt was (na een waarschuwing schot nota benequote:Op woensdag 23 december 2020 23:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gelukkig komt nikonlover hier nog niet je ongelijk bewijzen. Al was die man door zijn hoofd geschoten, dan was het nog eigen schuld, dikke bultquote:Op woensdag 23 december 2020 23:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als de politie gewoon goed politiewerk had gedaan hadden ze niet een onschuldige burger hoeven neerknallen. Lekker makkelijk weer.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als hij gewoon had meegewerkt bij zijn aanhouding, dan was er niets aan de hand geweest en stond hij een paar uur later weer buiten omdat hij onschuldig is.
quote:Op woensdag 23 december 2020 23:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als de politie gewoon goed politiewerk had gedaan hadden ze niet een onschuldige burger hoeven neerknallen. Lekker makkelijk weer.
Omdat het leuk is.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat is je logica?
Vuurwerk is simpelweg gevaarlijk en het illegale spul sowieso. Waarom zou je daar niet vanaf willen?
Sure bro. Als het bekenden waren geweest had je wel anders gepiept. Lekker die triggerhappy agenten toejuichen. Nog meer wat we aan het overnemen zijn uit de VS.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:21 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Gelukkig komt nikonlover hier nog niet je ongelijk bewijzen. Al was die man door zijn hoofd geschoten, dan was het nog eigen schuld, dikke bult
Ik deel dezelfde mening als jij ariequote:Op woensdag 23 december 2020 23:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Sure bro. Als het bekenden waren geweest had je wel anders gepiept. Lekker die triggerhappy agenten toejuichen. Nog meer wat we aan het overnemen zijn uit de VS.
Lekker door blijven rennen nadat de politie een waarschuwing schot lost en dan verontwaardigd doen als ze daarna voor echt schietenquote:Op woensdag 23 december 2020 23:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Sure bro. Als het bekenden waren geweest had je wel anders gepiept. Lekker die triggerhappy agenten toejuichen. Nog meer wat we aan het overnemen zijn uit de VS.
Neuken is ook leuk maar dat wil niet zeggen dat je iedereen zomaar van straat kan plukken om te neuken.quote:
Je moet niet willen schieten op benen in de stad. Kans is groot dat je mist en dan komt die kogel toch ergens terecht. Als je de tijd hebt om rustig op een been te schieten, dan is het waarschijnlijk ook niet echt nodig om een vuurwapen te gebruiken.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als hij een kogel in zijn been had gehad dan had ik daar begrip voor op kunnen brengen. Maar niet in zijn borstkas.
Als onschuldige burger je uit de voeten maken als er schoten klinken en dan nog een trap na krijgen als je een kogel kopt. Goed gehandeld heur. Deze guyquote:Op woensdag 23 december 2020 23:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Lekker door blijven rennen nadat de politie een waarschuwing schot lost en dan verontwaardigd doen als ze daarna voor echt schieten
Ik kan heel goed lezen. Jij zegt dat de politie verantwoordelijk is voor beleid, omdat zij er voor lobby'en.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze zijn verantwoordelijk voor de handhaving, kun je lezen?
quote:Op woensdag 23 december 2020 23:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is wel zo, want ze lobbyen al jaren bij de politiek hier voor. Bovendien zijn ze verantwoordelijk voor de handhaving van het verbod.
Hoe is dat risico op borsthoogte kleiner dan?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je moet niet willen schieten op benen in de stad. Kans is groot dat je mist en dan komt die kogel toch ergens terecht. Als je de tijd hebt om rustig op een been te schieten, dan is het waarschijnlijk ook niet echt nodig om een vuurwapen te gebruiken.
Dat is correct, ze zijn in dit geval zowel gedeeld verantwoordelijk voor het verbod als voor het handhaven daarvan.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik kan heel goed lezen. Jij zegt dat de politie verantwoordelijk is voor beleid, omdat zij er voor lobby'en.
[..]
Sorry bro.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ik deel dezelfde mening als jij arie
Tja, gewoon meewerken toch?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je was erbij ? Was het je maat ?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als onschuldige burger je uit de voeten maken als er schoten klinken en dan nog een trap na krijgen als je een kogel kopt. Goed gehandeld heur. Deze guy
Heb jij ooit helder na hoeven denken terwijl een stel schreeuwende kerels hun vuurwapen op je aan het richten waren?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Lekker door blijven rennen nadat de politie een waarschuwing schot lost en dan verontwaardigd doen als ze daarna voor echt schieten
Echt hoe dom kan je zijn.
Beweegt minder en is een groter doel.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Hoe is dat risico op borsthoogte kleiner dan?
Ahh ja op die manier!quote:Op woensdag 23 december 2020 23:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Beweegt minder en is een groter doel.
Ja dat is ook wel zo.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als de politie zegt dat ik moet stoppen en daarbij een waarschuwing schot lost dan stop ik wel. Ik hoef geen kogel in mijn rug namelijk.
quote:Op woensdag 23 december 2020 23:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat zegt de meerderheid over groepsverkrachting ook.
En voordat ze een waarschuwingsschot lossen roepen ze eerst een paar keer 'stop politie'. Op dat moment had hij al kunnen stoppen.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als de politie zegt dat ik moet stoppen en daarbij een waarschuwing schot lost dan stop ik wel. Ik hoef geen kogel in mijn rug namelijk.
Jij wel?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je was erbij ? Was het je maat ?
Wanneer een vuurwerkliefhebber een romeinse kaars in je liefdesgaatje doet keur ik het ook af hoor.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat zegt de meerderheid over groepsverkrachting ook.
Ja het is allemaal heel zwart wit, de schuld van deze onschuldig jongen die toevallig daar was. En de politie treft geen enkele blaam natuurlijk, terwijl zij de professionals zijn die getraind horen te zijn in wanneer zij geweld horen te gebruiken.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En voordat ze een waarschuwingsschot lossen roepen ze eerst een paar keer 'stop politie'. Op dat moment had hij al kunnen stoppen.
I rest my case.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:37 schreef Starhopper het volgende:
Ooh en van mij mogen ze al die tokkies die met vuurwerk gooien naar de politie neerknallen.
Ander vuurwerk kan het niet wezen, want rotjes en ander knalvuurwerk is permanent verboden.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:38 schreef Nober het volgende:
Heb al enkele knalerwtjes gehoord, gaan nog best hard.
Ja, laten we dit vooral door trekken naar meerdere dingen. GeWoOn ScHiEtUnNnquote:Op woensdag 23 december 2020 23:37 schreef Starhopper het volgende:
Ooh en van mij mogen ze al die tokkies die met vuurwerk gooien naar de politie neerknallen.
Precies.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ander vuurwerk kan het niet wezen, want rotjes en ander knalvuurwerk is permanent verboden.
Als iemand vlucht valt er moeilijk wat te vragen hequote:Op woensdag 23 december 2020 23:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja het is allemaal heel zwart wit, de schuld van deze onschuldig jongen die toevallig daar was. En de politie treft geen enkele blaam natuurlijk, terwijl zij de professionals zijn die getraind horen te zijn in wanneer zij geweld horen te gebruiken.
Gewoon eerst schieten later vragen stellen. En Nikonlover zag dat het goed was.
Permanent?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ander vuurwerk kan het niet wezen, want rotjes en ander knalvuurwerk is permanent verboden.
Ik niet maar weet je, laat ook maar.quote:
Astronautjes waren vanaf dit jaar sowieso al verboden. Voor de handhaving was het namelijk moeilijk om "de cobra's met de kracht van een handgranaat" te onderscheiden van een rotje dat je veilig in je hand kan laten afgaan. De opleiding tot politieagent duurt 3-4 jaar en is hbo niveau.quote:
Als iemand vlucht vormt hij ook geen directe dreiging dus dan is het nog debieler dat ze hem neer hebben geschoten.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als iemand vlucht valt er moeilijk wat te vragen heAls hij gewoon had meegewerkt, dan hadden ze direct gezien dat ze de verkeerde hadden. Vluchten voof de politie moet je gewoon niet doen
Iemand die andere mensen verwondingen wil toebrengen gun ik wel een gaatje ja.quote:
Ja en laten we er een schepje bovenop doen door vuurwerkgooiende tokkies ook maar neer te schieten. Het liefst ook gelijk tussen de ogen, met het bloed tegen de gezichten van de familieleden en voor de ogen van de kinderen. Dat zal ze leren!quote:Op woensdag 23 december 2020 23:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als iemand vlucht valt er moeilijk wat te vragen heAls hij gewoon had meegewerkt, dan hadden ze direct gezien dat ze de verkeerde hadden. Vluchten voof de politie moet je gewoon niet doen
Als hij een vuurwapen op zak heeft wel. Zeker gezien de melding waar de agenten op af zijn gegaan.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als iemand vlucht vormt hij ook geen directe dreiging dus dan is het nog debieler dat ze hem neer hebben geschoten.
Je vindt Poetin ook een toffe peer, iemand die mensen wil doden die hem stinkeye geven, dus ik neem jouw hypocriete mening sowieso niet serieus.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Iemand die andere mensen verwondingen wil toebrengen gun ik wel een gaatje ja.
Tokkies die vuurwerk gooien naar de politie. Leuk voorbeeld voor de kinderen ja, voor hun ogen vuurwerk gooien naar de politiequote:Op woensdag 23 december 2020 23:45 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ja en laten we er een schepje bovenop doen door vuurwerkgooiende tokkies ook maar neer te schieten. Het liefst ook gelijk tussen de ogen, met het bloed tegen de gezichten van de familieleden en voor de ogen van de kinderen. Dat zal ze leren!
Wat een clown ben je
Lol ja met enig cynisme dus.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Astronautjes waren vanaf dit jaar sowieso al verboden. Voor de handhaving was het namelijk moeilijk om "de cobra's met de kracht van een handgranaat" te onderscheiden van een rotje dat je veilig in je hand kan laten afgaan. De opleiding tot politieagent duurt 3-4 jaar en is hbo niveau.
Maar dat had hij dus niet. Dus je kunt je debiele valse dilemma wel weg laten.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als hij een vuurwapen op zak heeft wel. Zeker gezien de melding waar de agenten op af zijn gegaan.
En wat als ze hem hadden laten lopen en hij wel de dader bleek te zijn? Dan was je komen janken dat de politie zomaar de dader van een moord laat lopen.
Precies, gewoon voor hun ogen doodschieten. En als ze beginnen te huilen de wapenstok eroverheen. Het liefst nog de moeders handboeien en in hun mond plassen. Dat ze hun plek mogen kennen! Teringvolkquote:Op woensdag 23 december 2020 23:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tokkies die vuurwerk gooien naar de politie. Leuk voorbeeld voor de kinderen ja, voor hun ogen vuurwerk gooien naar de politie
Dat hij niet idd. Maar dat is achterafquote:Op woensdag 23 december 2020 23:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Maar dat had hij dus niet. Dus je kunt je debiele valse dilemma wel weg laten.
Agenten zijn mbo'ers bro. Niveau 2 of 4 afhankelijk of ze hoofdagent of surveillant zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:43 schreef Glazenmaker het volgende:
De opleiding tot politieagent duurt 3-4 jaar en is hbo niveau.
Heb je weleens de beelden uit Den Haag gezien of Utrecht? Dat tuig gun ik wel een keiharde aanpak met vuurwapens.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:48 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Precies, gewoon voor hun ogen doodschieten. En als ze beginnen te huilen de wapenstok eroverheen. Het liefst nog de moeders handboeien en in hun mond plassen. Dat ze hun plek mogen kennen! Teringvolk
Ja daarom is het ook belangrijk dat ze zich eerst vergewissen van de feiten en niet handelen op verkeerde aannames. Helemaal bij dit soort acties.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat hij niet idd. Maar dat is achteraf
Heb je wel eens de gevolgen van vuurwapens gezien?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je weleens de beelden uit Den Haag gezien of Utrecht? Dat tuig gun ik wel een keiharde aanpak met vuurwapens.
Vandalisten verdienen de doodstraf. Iedereen weet dat.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je wel eens de gevolgen van vuurwapens gezien?
Wat hadden ze dan moeten doen? Iemand die mogelijk bewapend is laten lopen?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja daarom is het ook belangrijk dat ze zich eerst vergewissen van de feiten en niet handelen op verkeerde aannames. Helemaal bij dit soort acties.
Waarom stoppen bij gewone vuurwapens nikonlover? Waarom dan niet gewoon letterlijk vuurwapens? Beter gewoon gelijk met een vlammenwerper eroverheen. Kun je hele volksstammen aan tokkie mensen in één lange veeg uitroeien. Dat is pas keihard!quote:Op woensdag 23 december 2020 23:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je weleens de beelden uit Den Haag gezien of Utrecht? Dat tuig gun ik wel een keiharde aanpak met vuurwapens.
Nu ik erover nadenk snap ik je punt wel ja.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Vandalisten verdienen de doodstraf. Iedereen weet dat.
Ja dat is de enige andere optie natuurlijk. Iemand neerschieten of laten lopen.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan moeten doen? Iemand die mogelijk bewapend is laten lopen?
Ja. Lijkt mij prima. Dan laten ze het rellen de volgende keer wel uit hun hoofd.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je wel eens de gevolgen van vuurwapens gezien?
Hij is toch niet dood. Jank niet zo.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja dat is de enige andere optie natuurlijk. Iemand neerschieten of laten lopen.
Bom erop toch?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Waarom stoppen bij gewone vuurwapens nikonlover? Waarom dan niet gewoon letterlijk vuurwapens? Beter gewoon gelijk met een vlammenwerper eroverheen. Kun je hele volksstammen aan tokkie mensen in één lange veeg uitroeien. Dat is pas keihard!
Oke dan is het goed.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij is toch niet dood. Jank niet zo.
We weten allemaal dat tokkies uit bepaalde wijken komen. Gewoon hek eromheen en zeggen dat er 's nachts in het midden van de wijk een mooie show zal zijn zonder coronaregels.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Waarom stoppen bij gewone vuurwapens nikonlover? Waarom dan niet gewoon letterlijk vuurwapens? Beter gewoon gelijk met een vlammenwerper eroverheen. Kun je hele volksstammen aan tokkie mensen in één lange veeg uitroeien. Dat is pas keihard!
Hij prikt gewoon dwars door je achterlijkheid heen.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij is toch niet dood. Jank niet zo.
Of ze gaan rellen, omdat je hun broer hebt doodgeschoten. Maar dat is eigenlijk juist een pluspunt natuurlijk. Want dan kun je meer schieten.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Lijkt mij prima. Dan laten ze het rellen de volgende keer wel uit hun hoofd.
quote:Op woensdag 23 december 2020 23:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Of ze gaan rellen, omdat je hun broer hebt doodgeschoten. Maar dat is eigenlijk juist een pluspunt natuurlijk. Want dan kun je meer schieten.
Ah jij bent dus de kloon van bonethugssquote:Op woensdag 23 december 2020 23:57 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Hij prikt gewoon dwars door je achterlijkheid heen.
Een beetje zoals @:bonethugss door het maagdenvlies van je zusje
Potverdrie. Er is zoveel fok lore waar ik niks vanaf weet.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:57 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Hij prikt gewoon dwars door je achterlijkheid heen.
Een beetje zoals @:bonethugss door het maagdenvlies van je zusje
Leuk jaquote:Op woensdag 23 december 2020 23:59 schreef Discombobulate het volgende:
Wordt sowieso lekker rellen met oud en nieuw
Ik voorspel dat heel wat auto's in de fik gaan.
En tokkies door de vlammenwerper van nikonlover @Starhopperquote:Op woensdag 23 december 2020 23:59 schreef Discombobulate het volgende:
Wordt sowieso lekker rellen met oud en nieuw
Ik voorspel dat heel wat auto's in de fik gaan.
Maar waarom mag politie niet zeiken over ongeregeldheden? Waarom zouden zij verantwoordelijk zijn voor illegaal handelen van een burger?quote:
Als je veel harder straft, veel beter handhaaft en het vuurwerk buiten de grenzen houdt wel.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:16 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Soort van mee eens wel
[..]
Jij gelooft echt dat een vuurwerkverbod de overlast stopt in plaats van verergerd?
Ja daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik zie de capaciteit niet groot genoeg voor de handhaving. Het gebruik van vuurwerk is natuurlijk niet zo makkelijk te verbergen als het gebruik van drugs, maar ik denk dat het in diezelfde lijn wel ondergronds gaat.quote:Op donderdag 24 december 2020 00:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je veel harder straft, veel beter handhaaft en het vuurwerk buiten de grenzen houdt wel.
Maar de drugsbendes zien ook vuurwerkhandel als gouden handel. Dus dat is flink investeren in opsporing.
Praachtig dit. Je doet echt niemand kwaad als je een jointje kweekt of rookt, maar doordat de overheid als een gek is gaan escaleren met celstraffen en geweld is de markt overgenomen door mensen die zelf ook nogal escaleren en geweld gebruiken. Als je nu drugs gebruikt, dan betaal je daardoor geen geld aan je lokale boer of hippie kweker, maar financier je ergens een burgeroorlog.quote:Op donderdag 24 december 2020 00:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je veel harder straft, veel beter handhaaft en het vuurwerk buiten de grenzen houdt wel.
Maar de drugsbendes zien ook vuurwerkhandel als gouden handel. Dus dat is flink investeren in opsporing.
Dat zeg ik niet. Mijn reactie op hun gezeik is dat ik sympathie kwijt raak.quote:Op donderdag 24 december 2020 00:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar waarom mag politie niet zeiken over ongeregeldheden?
Hihaho nee. Iedereen heeft recht op dezelfde gezondheidszorg.quote:Op donderdag 24 december 2020 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben een beetje klaar met die vrijblijvende waarschuwingen, knal je met oud en nieuw je vingers eraf....
Gewoon geen hulp. Gewoon niet.
Ben je toevallige kijker, ook pech gehad. Blijf gewoon binnen en heb het thuis leuk. Of in de achtertuin.
De rest mag het gewoon uitzoeken.
Haha, stel je voor dat jij gewoon op straat bent en spontaan komen er agenten aan die jou onder schot houden en bevelen schreeuwen naar je. Jij bent natuurlijk zo'n coole kikker die precies doet wat ze je zeggen.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
'als je gewoon de overheid opvolgt hoef je geen kogels te verwachten'quote:Op woensdag 23 december 2020 23:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je bent zelf verantwoordelijk ja. Als je normaal doet hoef je geen kogel te verwachten.
Die is echt niet goed hoor. Nikonwappie.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Politie schiet onschuldige ongewapende burger neer. Schuld van burger. Oke dan.![]()
De politie mag in Nederland schieten ter aanhouding. (Onder omstandigheden, een moordverdachte met identiteit onbekend valt daar wel onder. Zeker als hij vermoedelijk een wapen op zak heeft. )quote:Op woensdag 23 december 2020 23:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als iemand vlucht vormt hij ook geen directe dreiging dus dan is het nog debieler dat ze hem neer hebben geschoten.
Haha, stel je voor jij bent een agent. Er is zojuist iemand doodgeschoten in Vlaardingen. Er is een signalement van de dader afgegeven en even later loopt daar in Vlaardingen een persoon rond die aan dat signalement voldoet. Aan jou de taak om deze persoon aan te houden om na te trekken of deze misschien de schutter is in de wetenschap dat als deze persoon werkelijk de dader is deze persoon dus vuurwapen gevaarlijk is. Vervolgens werkt deze persoon niet mee, negeert alle bevelen en gaat op de vlucht. Je lost een waarschuwings schot als laatste pressie middel deze persoon tot stoppen te dwingen maar hij blijft door rennen. Wat doe je dan mevrouwtje coole kikker ? Laat je hem ontsnappen ? blijf je met gevaar voor eigen leven achter deze verdachte aanrennen in de hoop dat hij vanzelf moe wordt en niet begint te schieten ? Probeer je hem tegen de grond te werken om even een potje te gaan worstelen met iemand die mogelijk een vuurwapen draagt en net iemand afgeknalt heeft ? of schiet je hem neer waar je als agent op dit moment en onder deze omstandigheden alle recht toe hebt en zelfs je plicht is.quote:Op donderdag 24 december 2020 02:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Haha, stel je voor dat jij gewoon op straat bent en spontaan komen er agenten aan die jou onder schot houden en bevelen schreeuwen naar je. Jij bent natuurlijk zo'n coole kikker die precies doet wat ze je zeggen.
Helaas kon dit persoon dat blijkbaar niet en stond er een nerveuze agent bij die besloot om gericht te schieten.
En wat is normaal en wie bepaalt dat?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je bent zelf verantwoordelijk ja. Als je normaal doet hoef je geen kogel te verwachten.
Je weet dat het illegaal is om als agent om op een vluchtende verdachte te schieten die geen gevaar voor je is?quote:Op woensdag 23 december 2020 23:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Echt hoe dom kan je zijn.
Oh ? Verkoop geen onzin aub.quote:Op donderdag 24 december 2020 04:51 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je weet dat het illegaal is om als agent om op een vluchtende verdachte te schieten die geen gevaar voor je is?
https://www.politie.nl/th(...)de%20aanhoudingsvuur.quote:Wanneer mag een politieagent schieten?
Een agent mag schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt, zoals bijvoorbeeld een gewapende overval of een (poging) doodslag of moord. Agenten leren om op de benen van een verdachte te schieten, het zogenaamde aanhoudingsvuur. Soms is de situatie zo ernstig dat er levensgevaar dreigt voor omstanders en/of de agent zelf. Dan is er sprake van noodweer en mag de agent niet alleen gelijk schieten, maar ook op het bovenlichaam van de verdachte richten in plaats van op de benen.
Lees je zelf wel eens wat je plaatst?quote:Op donderdag 24 december 2020 04:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oh ? Verkoop geen onzin aub.
[..]
https://www.politie.nl/th(...)de%20aanhoudingsvuur.
Ik lees het ja. Jij ook ?quote:Op donderdag 24 december 2020 05:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Lees je zelf wel eens wat je plaatst?Ik zeg toch duidelijk als er geen directe gevaar is mag je niet schieten, jij geeft me voorbeelden waar wel directe gevaar is
Kom anders eens met bron die je bewering ondersteund.quote:Wanneer mag een politieagent schieten?
Een agent mag schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt, zoals bijvoorbeeld een gewapende overval of een (poging) doodslag of moord. Agenten leren om op de benen van een verdachte te schieten, het zogenaamde aanhoudingsvuur. Soms is de situatie zo ernstig dat er levensgevaar dreigt voor omstanders en/of de agent zelf. Dan is er sprake van noodweer en mag de agent niet alleen gelijk schieten, maar ook op het bovenlichaam van de verdachte richten in plaats van op de benen.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0006589/2017-01-01quote:1 Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde een vuurwapen waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven, is slechts geoorloofd:
a. om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken;
b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf
1°. waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld, en
2°. dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit of de persoonlijke levenssfeer, of
3°. dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn.
c. tot het beteugelen van oproerige bewegingen of andere ernstige wanordelijkheden, indien er sprake is van een opdracht van het bevoegd gezag en een optreden in gesloten verband onder leiding van een meerdere;
d. tot het beteugelen van militaire oproerige bewegingen, andere ernstige militaire wanordelijkheden of muiterij indien de militair van de Koninklijke marechaussee in opdracht van de minister van Defensie dan wel de officier van justitie te Arnhem belast met militaire zaken in gesloten verband onder leiding van een meerdere optreedt.
2 Het gebruik van het vuurwapen in de gevallen, bedoeld in het eerste lid, onder a en b, is slechts geoorloofd tegen personen en vervoermiddelen waarin of waarop zich personen bevinden.
3 In de gevallen, bedoeld in het eerste lid, onder a en b, wordt van het vuurwapen geen gebruik gemaakt, indien de identiteit van de aan te houden persoon bekend is en redelijkerwijs mag worden aangenomen dat het uitstel van de aanhouding geen onaanvaardbaar te achten gevaar voor de rechtsorde met zich brengt.
4 Onder het plegen van een misdrijf, bedoeld in het eerste lid, onder b, worden mede begrepen de poging en de deelnemingsvormen, bedoeld in de artikelen 47 en 48 van het Wetboek van Strafrecht.
Jij hebt dus veel liever debiliteit?quote:Op donderdag 24 december 2020 03:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En wat is normaal en wie bepaalt dat?
Vind jij moordaanslagen op politie-agenten en hulpverleners normaal dan?quote:Op donderdag 24 december 2020 03:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben je te dom om dat zelf te bedenken ?quote:Op donderdag 24 december 2020 03:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Sprake van een avondklok..quote:Op donderdag 24 december 2020 08:44 schreef Scrummie het volgende:
Wát is dit voor campagne? Ze komen woonkamers controleren, ze gaan schieten.
Alsof er even wat angst aangepraat moet worden.
Bij 10+ mensen gooien ze preventief een handgranaat naar binnenquote:Op donderdag 24 december 2020 08:44 schreef Scrummie het volgende:
Heb jij dan veel liever dat de debiliteit blijft bestaan? Luister jij dan veel liever naar debielen dan naar normale mensen?quote:Op donderdag 24 december 2020 08:44 schreef Scrummie het volgende:
quote:Op donderdag 24 december 2020 08:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Heb jij dan veel liever dat de debiliteit blijft bestaan? Luister jij dan veel liever naar debielen dan naar normale mensen?
Verstand van wapens heeft ie alvast niet. Weet ie wel waar de trekker zit op z'n dienstwapen?quote:We hebben het over cobra's met de kracht van een handgranaat
Ze komen niet random woonkamers controleren, en ze schieten ook echt niet op een willekeurige voorbijganger op straat.quote:Op donderdag 24 december 2020 08:44 schreef Scrummie het volgende:
Joh.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze komen niet random woonkamers controleren, en ze schieten ook echt niet op een willekeurige voorbijganger op straat.
Ze gaan op meldingen af van te drukke feestjes met mogelijk overlast en kunnen dan controleren. Dan nog gaan ze niet direct beboeten, maar sommeren het teveel aan mensen te vertrekken. Volgt daaruit agressie tegen de politie dan kan het spannend worden.
Ook treden ze op tegen vuurwerk afsteken. Vermoed dat dit wel direct beboet wordt, en terecht. En ook dan geen agressie tegen de politie.
Weet je dat wel zeker?quote:Op donderdag 24 december 2020 09:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze komen niet random woonkamers controleren, en ze schieten ook echt niet op een willekeurige voorbijganger op straat.
Ja, of als er echt sprake is van overlast, dan zet je gewoon de muziek uit en kan je verder mee kerst vieren.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze gaan op meldingen af van te drukke feestjes met mogelijk overlast en kunnen dan controleren. Dan nog gaan ze niet direct beboeten, maar sommeren het teveel aan mensen te vertrekken. Volgt daaruit agressie tegen de politie dan kan het spannend worden.
Ook treden ze op tegen vuurwerk afsteken. Vermoed dat dit wel direct beboet wordt, en terecht. En ook dan geen agressie tegen de politie.
Mijn eerste gedachte helaas. Allemaal stoere praat, maar echt niet dat er in Schilderswijk of Kanaleneiland zal worden gehandhaafd.quote:
Als het druk en gezellig klinkt, kunnen ze een vermoeden hebben van teveel mensen.quote:
Dat laatste ben ik niet zeker van.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:37 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, of als er echt sprake is van overlast, dan zet je gewoon de muziek uit en kan je verder mee kerst vieren.
Ze hebben verder geen enkel recht mensen weg te sturen.
Dat dikgedrukte is met de huidige pandemie al gauw het geval, natuurlijk.quote:Handhaaft de politie ook achter de voordeur?
We doen een beroep op iedereen om de komende tijd het dringende advies van de overheid op te volgen. Zo kunnen we met elkaar de verspreiding van het virus doen afnemen of stoppen. Het aantal bezoekers dat we thuis (binnen en buiten) ontvangen is op dit moment 2 personen per dag, exclusief kinderen onder de 13 jaar. Voor 24, 25 en 26 december geldt een max van 3 personen.
Als een samenkomst leidt tot overlast voor de buren of omgeving, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden. We mogen alleen een woning binnentreden als we een machtiging tot binnentreden hebben, die is afgegeven door een hulpofficier van justitie. Net zoals dat vroeger was. Bijvoorbeeld bij herhaaldelijk overlastgevend gedrag.
Niet gaan wegrennen als de politie vraagt te blijven staan bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 december 2020 03:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat het leek alsof jij tegen hard optreden van de politie bent.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe kom je in hemelsnaam bij zo'n reactie?
Tijdens de pandemie hebben agenten dat inderdaad zo uitgelegd, maar van een direct gevaar, zoals bedoeld in het artikel is geenszins sprake en ze hebben dus wel degelijk een machtiging tot binnentreden nodig. Bovendien is het overtreden van het advies qua groepsgrootte binnenshuis ook helemaal geen delict, dus er valt sowieso niks te handhaven.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat dikgedrukte is met de huidige pandemie al gauw het geval, natuurlijk.
Nee, ik vind het apart dat er een soort van 'angst campagne' aan de gang is waarbij we vooral erg bang moeten worden van politie. Met eerst het bericht over de woonkamers (wat weer teruggefloten werd) en nu dit bericht over dat ze niet bang zijn om te schieten.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Omdat het leek alsof jij tegen hard optreden van de politie bent.
Benno L nam die quote iets te letterlijkquote:Op donderdag 24 december 2020 10:15 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Goed Christelijk gebruik;
" Wie zijn kind liefheeft, spaart de roede niet "![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Helemaal top! harder optreden![]()
Kan soms een natuurlijke paniek reactie zijn, dat is een wel bekend fenomeen.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niet gaan wegrennen als de politie vraagt te blijven staan bijvoorbeeld.
Eigenlijk niet. Het is geen ebola of zo. Covid is niet gevaarlijk genoeg voor een dergelijk beroep op noodmaatregelen.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat dikgedrukte is met de huidige pandemie al gauw het geval, natuurlijk.
Vooral na jaren van de-escalatiebeleid zodat jongeren lekker de politie konden blijven uitdagen en rellen. Dan moet er telkens maar versterking komen zodat de pret voor die jongeren kan beginnen want een paar agenten zijn niet genoeg omdat ze hun wapen niet durven trekken.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, ik vind het apart dat er een soort van 'angst campagne' aan de gang is waarbij we vooral erg bang moeten worden van politie. Met eerst het bericht over de woonkamers (wat weer teruggefloten werd) en nu dit bericht over dat ze niet bang zijn om te schieten.
Vind ik vreemd.
Qua coronawetgeving niet iig. In die wet staat expliciet dat de regels qua afstand en maximale groepsgrote niet gelden in een woningquote:Op donderdag 24 december 2020 09:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik niet zeker van.
Maar we gaan het zien in de berichten.
Zo waar ditquote:Op donderdag 24 december 2020 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Het is geen ebola of zo. Covid is niet gevaarlijk genoeg voor een dergelijk beroep op noodmaatregelen.
[..]
Vooral na jaren van de-escalatiebeleid zodat jongeren lekker de politie konden blijven uitdagen en rellen. Dan moet er telkens maar versterking komen zodat de pret voor die jongeren kan beginnen want een paar agenten zijn niet genoeg omdat ze hun wapen niet durven trekken.
En nu ineens gaat het machtige staatsapparaat wel met zijn spierballen rollen omdat gewone mensen het wel een beetje gehad hebben met die onzinmaatregelen en het verwarren van adviezen met wettelijke regels.
Tot Jij het bent omdat je per ongeluk op de verkeerde plek bentquote:Op donderdag 24 december 2020 11:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat er veel kutvolk een kogel mag vangen
Ik kom niet in pauperwijkenquote:Op donderdag 24 december 2020 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tot Jij het bent omdat je per ongeluk op de verkeerde plek bent
De politie is vooral zelf erg bang, blijkt wel uit dit soort dreigementen.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, ik vind het apart dat er een soort van 'angst campagne' aan de gang is waarbij we vooral erg bang moeten worden van politie. Met eerst het bericht over de woonkamers (wat weer teruggefloten werd) en nu dit bericht over dat ze niet bang zijn om te schieten.
Vind ik vreemd.
Het zal wel een loze dreiging van de politie zijn. Om normale mensen het gevoel te geven, dat de politie ook tegen de toenemende debiliteit strijdt.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vind ik vreemd.
quote:Op woensdag 23 december 2020 23:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We weten allemaal dat tokkies uit bepaalde wijken komen. Gewoon hek eromheen en zeggen dat er 's nachts in het midden van de wijk een mooie show zal zijn zonder coronaregels.
politieagenten bedreigen is in geen enkel land ter wereld een goed ideequote:Op donderdag 24 december 2020 11:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zal wel een loze dreiging van de politie zijn. Om normale mensen het gevoel te geven, dat de politie ook tegen de toenemende debiliteit strijdt.
Prima dat een agent schiet als er een serieuze bedreiging is, maar dit mediabericht mogen ze laten in Texas. Het gaat helemaal nergens over.quote:Op donderdag 24 december 2020 11:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
politieagenten bedreigen is in geen enkel land ter wereld een goed idee
alleen in Nederland moeten ze nog ff melden dat ze dan gaan schieten en dan denken mensen blijkbaar nog steeds dat het een loze bedreiging is
Ik hoop het niet, dat het een loze dreiging is dus.quote:Op donderdag 24 december 2020 11:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zal wel een loze dreiging van de politie zijn. Om normale mensen het gevoel te geven, dat de politie ook tegen de toenemende debiliteit strijdt.
Inderdaadquote:Op donderdag 24 december 2020 11:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, dat het een loze dreiging is dus.
Ik vind het nogal vanzelfsprekend dat politie niet schuwt om te schieten indien men in een dreigende situatie komt. Juist daarom vind ik dit soort berichtgeving ontzettend dom, omdat het vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Misschien, niet van mijn kant in elk geval. Al vind ik wel weer dat elk incident waarbij agent een wapen trekt en moet schieten onafhankelijk onderzocht moet worden, zou ook een vanzelfsprekendheid moeten zijn, en ik denk dat agenten dat alleen maar zouden toejuichen (even los van of dat niet al gebeurt).quote:Op donderdag 24 december 2020 11:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inderdaad
Feit is alleen dat als er één incident is waar dit wel gebeurd het land daarna te klein is en hoe kut de politie wel niet is en dat het allemaal anders had gemoeten en gekund bla bla bla.
Hoe dan ook:quote:Op donderdag 24 december 2020 11:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Misschien, niet van mijn kant in elk geval. Al vind ik wel weer dat elk incident waarbij agent een wapen trekt en moet schieten onafhankelijk onderzocht moet worden, zou ook een vanzelfsprekendheid moeten zijn, en ik denk dat agenten dat alleen maar zouden toejuichen (even los van of dat niet al gebeurt).
zo staat het ook in de geweldsinstructie of hoe je het ook noemtquote:Op donderdag 24 december 2020 11:53 schreef herverwijderd het volgende:
Als ze zich bedreigd voelen. Lekker vaag weer.
In dit geval was het wel een reden om te schieten:quote:Op donderdag 24 december 2020 10:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kan soms een natuurlijke paniek reactie zijn, dat is een wel bekend fenomeen.
En ook geen reden om te gaan schieten overigens, dit is Amerika niet.
quote:Wanneer mag een politieagent schieten?
https://www.politie.nl/th(...)de%20aanhoudingsvuur
Kijk en bij dit soort mensen gaat het dus mis, hulde!quote:Op donderdag 24 december 2020 12:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij plofkraken, groepsverkrachtingen, inbraken, overvallen en rellen wordt hooguit "de-escalerend" opgetreden, maar steek tijdens de coronajaarwisseling een rotje af en je wordt als een dier afgeknald.
Rotje? Dat illegale spul icm met brandstof (oftewel molotov on steroids) noem ik geen rotje, helemaal als het dan ook nog eens richting de politie wordt afgeschoten.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij plofkraken, groepsverkrachtingen, inbraken, overvallen en rellen wordt hooguit "de-escalerend" opgetreden, maar steek tijdens de coronajaarwisseling een rotje af en je wordt als een dier afgeknald.
Ik hoop ook dat het geen loze dreiging van de politie is, want de debielen uiten ook geen loze bedreigingen.quote:Op donderdag 24 december 2020 11:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, dat het een loze dreiging is dus.
Ik vind het nogal vanzelfsprekend dat politie niet schuwt om te schieten indien men in een dreigende situatie komt. Juist daarom vind ik dit soort berichtgeving ontzettend dom, omdat het vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Nu, en juist in 'deze tijd' staat er al achterlijk veel spanning op relatie tussen handhaving en bevolking. Juist nu heb je overal berichten dat de 'politie tegen ons is!' en al dat soort flauwekul. En ondanks dat iedereen weet dat er geen agent is die straks lukraak zijn wapen gaat trekken creëer je nu wel beeldvorming, vooral bij de minder intelligenten onder de bevolking, dat ze met getrokken pistolen hun 'feestjes' komen verstoren, waardoor iedereen die zo denkt al in een andere gemoedstoestand staat zodra ze politie aan zien komen.
Creëer nou het idee dat de politie er vóór je is, dat je sámen oud & nieuw door wilt komen, deëscalatie! Nee, hier zetten we de verhoudingen nog even op scherp.
wel een beetje goed richten svp, bij voorkeur op hun voortplantingsorgaanquote:Op donderdag 24 december 2020 09:39 schreef BeriBeri het volgende:
Mensen die vuurwerk naar hulpverleners gooien neerschieten, goed plan👍
is het ook nietquote:Op donderdag 24 december 2020 13:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat het geen loze dreiging van de politie is, want de debielen uiten ook geen loze bedreigingen.
Het gaat mis bij de mensen die, omdat corona, het allemaal maar prima vinden dat agenten als ware Ordnungspolizei door de straten dienen te patrouilleren om binnen te vallen bij gourmettende families en razzia's houden op mensen die wat vuurwerk afsteken. Toen "jongeren" in voorgaande jaren complete woonwijken in de fik staken en zaken opbliezen was de politie in geen velden of wegen te bekennen.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kijk en bij dit soort mensen gaat het dus mis, hulde!
Mooi moment dat de politie eindelijk streng gaat optreden en met stevige waarschuwingen komt. Hopelijk houden ze dit ook na corona vol. Dat tuig dat de voorgaande jaren woonwijken terroriseerden hadden ze wat mij betreft veel eerder moeten neerknallen.quote:Op donderdag 24 december 2020 13:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gaat mis bij de mensen die, omdat corona, het allemaal maar prima vinden dat agenten als ware Ordnungspolizei door de straten dienen te patrouilleren om binnen te vallen bij gourmettende families en razzia's houden op mensen die wat vuurwerk afsteken. Toen "jongeren" in voorgaande jaren complete woonwijken in de fik staken en zaken opbliezen was de politie in geen velden of wegen te bekennen.
Zullen ze volgens mij nooit doen, want dan komen de debielen massaal in opstand en die hebben sterkere wapens.quote:Op donderdag 24 december 2020 13:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het ook niet
het is ook niets nieuws ofzo, als je agenten gaat bedreigen dan loop je het risico dat ze je kapot schieten, dat is altijd al zo geweest
nooit of niet zo vaak?quote:Op donderdag 24 december 2020 14:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Zullen ze volgens mij nooit doen, want dan komen de debielen massaal in opstand en die hebben sterkere wapens.
Help help ik voel me bedreigd 😂quote:Op donderdag 24 december 2020 11:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo staat het ook in de geweldsinstructie of hoe je het ook noemt
het is niet dat ze nu ineens de regels aanpassen om dit varkentje te wassen ofzo, het is meer een reminder
Of de knieschijven👌quote:Op donderdag 24 december 2020 13:30 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
wel een beetje goed richten svp, bij voorkeur op hun voortplantingsorgaan
gelukkig ben je geen agentquote:Op donderdag 24 december 2020 15:25 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Help help ik voel me bedreigd 😂
Welke debielen precies? Waar precies? Bron?quote:Op donderdag 24 december 2020 13:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat het geen loze dreiging van de politie is, want de debielen uiten ook geen loze bedreigingen.
Nee, dat is waar. Ik zou eerlijk gezegd ook veel te schijterig zijn om een vuurwapen te hanteren.quote:
quote:Op donderdag 24 december 2020 17:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Allereerst ben ik het er mee eens dat volk wat vuurwerk of andere dingen naar een hulpverlener gooit zwaar bestraft moet worden. Om daarbij nu meteen je vuurwapen te trekken gaat wel wat ver denk ik. Wat ik wel regelmatig heb mogen zien is dat een groep ME'ers het ook wel uitdaagt hoor. Niets aan de hand, en dan moet er even zo'n peloton ME'ers door de menigte heen marcheren. Onder groepsdruk wordt er dan wel eens een rotje voor de voeten gegooid. Ik keur dat niet goed, maar de ME kan er ook voor kiezen wat minder te flaneren. Hetzelfde geld voor de politie.
Waarom zou je in formatie door een menigte marcheren terwijl er niets aan de hand is? Waarbij als je niet snel genoeg aan de kant gaat gewoon een beuk krijgt?quote:
Heb je voorbeelden van situaties waar "niets aan de hand is" en de ME dan mensen neerknuppelt?quote:Op donderdag 24 december 2020 18:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom zou je in formatie door een menigte marcheren terwijl er niets aan de hand is? Waarbij als je niet snel genoeg aan de kant gaat gewoon een beuk krijgt?
Dat was een persoonlijke ervaring. En niet neerknuppelen, maar aan de kant beuken. Dat overdreven aanwezig zijn is niet nodig. Neemt niet wel dat degene het niet kan laten toch iets te flikken hard aangepakt moet worden. Maar het mag allemaal wel wat minder. We leven hier niet in China.quote:Op donderdag 24 december 2020 18:15 schreef ems. het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van situaties waar "niets aan de hand is" en de ME dan mensen neerknuppelt?
Maar dat komt toch niet uit het niets? Mijn persoonlijke ervaring is dat er eerst meerdere malen wordt aangekondigd dat groepen uit elkaar moeten of vertrekken. Als je dan vervolgens blijft staan of je tussen eventuele raddraaiers blijft begeven dan kan je wel een duw krijgen ja.quote:Op donderdag 24 december 2020 18:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat was een persoonlijke ervaring. En niet neerknuppelen, maar aan de kant beuken. Dat overdreven aanwezig zijn is niet nodig. Neemt niet wel dat degene het niet kan laten toch iets te flikken hard aangepakt moet worden. Maar het mag allemaal wel wat minder. We leven hier niet in China.
De betreffende situatie was op de Dam (jaren geleden). Er was letterlijk niets aan de hand. Er werd wat zwaar vuurwerk afgestoken, maar er waren geen echte 'raddraaiers'. De ME kwam om het uur gewoon door de menigte heen geploegd. In ieder geval de laatste keer geweest dat ik in A'dam ben geweest met o&nquote:Op donderdag 24 december 2020 18:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar dat komt toch niet uit het niets? Mijn persoonlijke ervaring is dat er eerst meerdere malen wordt aangekondigd dat groepen uit elkaar moeten of vertrekken. Als je dan vervolgens blijft staan of je tussen eventuele raddraaiers blijft begeven dan kan je wel een duw krijgen ja.
Incidenten daargelaten heb ik niet het idee dat de Nederlandse ME compleet willekeurig door groepen heen stormt. Er is altijd wel een aanleiding en als je een beetje op let hoef je nooit in de buurt te komen bij een ME'er.
Namen en adressen heb ik niet. Ik weet slechts dat ze sterkere wapens hebben dan de nette inwoners en daardoor geen angst hebben.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Welke debielen precies? Waar precies? Bron?
Dat is schijnbaar wenselijker dan een paar kwajongens met vuurwerkquote:Op donderdag 24 december 2020 18:30 schreef MegaKaas het volgende:
Stoere taal van de politie.
Gaan ze ook daad bij woord voegen wanneer ze autochtone vrouwen lastiggevallen zien worden door migratietuig?
quote:Op donderdag 24 december 2020 21:03 schreef sp3c het volgende:
als jullie voorbeelden hebben van vrouwen die levensgevaarlijk bedreigd werden met politieagenten eromheen die niets deden ...
Ze zullen nooit $READY zijnquote:Op donderdag 24 december 2020 21:22 schreef MegaKaas het volgende:
[..]![]()
Ik hoop dat je straks in het nieuwe jaar net zo weg kan kijken als je in dit jaar gedaan hebt
open je ogen!!!quote:Op donderdag 24 december 2020 21:22 schreef MegaKaas het volgende:
[..]![]()
Ik hoop dat je straks in het nieuwe jaar net zo weg kan kijken als je in dit jaar gedaan hebt
Gastquote:Op donderdag 24 december 2020 21:22 schreef MegaKaas het volgende:
[..]![]()
Makker, ik gun iedereen zijn pleziertjes. Als hij steeds zijn tv uitzet wanneer Opsporing Verzocht langskomt, mag hij dat toch helemaal zelf wetenquote:
Probeer zijn vraag eens te beantwoordenquote:Op donderdag 24 december 2020 21:57 schreef MegaKaas het volgende:
[..]
Makker, ik gun iedereen zijn pleziertjes. Als hij steeds zijn tv uitzet wanneer Opsporing Verzocht langskomt, mag hij dat toch helemaal zelf weten
Zijn vraag kan je ook aan de vrouwen in je omgeving stellen. Hoeveel van hen zijn lastiggevallen door figuren die hier niet eens hadden moeten zijn?quote:Op donderdag 24 december 2020 21:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probeer zijn vraag eens te beantwoorden
Ik bestempel je helemaal niet als racist.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:02 schreef MegaKaas het volgende:
[..]
Zijn vraag kan je ook aan de vrouwen in je omgeving stellen. Hoeveel van hen zijn lastiggevallen door figuren die hier niet eens hadden moeten zijn?
maar ik kan er verder niet teveel op ingaan, straks word ik nog als racist bestempeld
doe niet zo kinderachtig johquote:Op donderdag 24 december 2020 21:57 schreef MegaKaas het volgende:
[..]
Makker, ik gun iedereen zijn pleziertjes. Als hij steeds zijn tv uitzet wanneer Opsporing Verzocht langskomt, mag hij dat toch helemaal zelf weten
Na de corona worden er weer gewoon buurthuizen geopend voor en karatecursussen gegeven aan dergelijk tuig en de politie gaat weer brave burgers bekeuren omdat ze 5 km/u te hard rijden met hun Dacia. Omdat stikstof!quote:Op donderdag 24 december 2020 13:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mooi moment dat de politie eindelijk streng gaat optreden en met stevige waarschuwingen komt. Hopelijk houden ze dit ook na corona vol. Dat tuig dat de voorgaande jaren woonwijken terroriseerden hadden ze wat mij betreft veel eerder moeten neerknallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |