abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196914660
quote:
Als de politie geconfronteerd wordt met ernstige delicten tijdens Oud en Nieuw zal er in het uiterste geval worden geschoten. "Als politiemensen zich bedreigd voelen, kunnen ze overgaan tot het trekken en gebruiken van hun dienstwapen. Daar waarschuw ik voor." Dat zegt de Nationaal Commandant jaarwisseling Max Daniel vanavond in Nieuwsuur.

De combinatie corona en het vuurwerkverbod roept nu al agressie op. Een aantal incidenten met zeer zwaar vuurwerk, al dan niet in combinatie met brandbommen, voorspellen volgens de politie daarom niet veel goeds. "We hebben het over cobra's met de kracht van een handgranaat, en flessen met brandbaar materiaal", zegt Daniel. "Je zou zeggen: dat zijn molotovcocktails, maar ze zijn nog gevaarlijker omdat ze pas ontploffen als het vuurwerk dat eraan gekoppeld is ontbrandt."

Zwaar vuurwerk gooien naar hulpverleners kwalificeert hij als poging tot doodslag. "Een misdrijf. Daar doen we aangifte van. De straffen voor geweld tegen hulpverleners zijn twee keer zo zwaar als tegen andere burgers. Het is eigenlijk van de gekke dat brandweer en ambulance personeel zich moeten verweren tegen geweld", zegt Daniel.

Als wij keuzes moeten maken gaat de veiligheid van politie en hulpverlening voor.
Max Daniel, Nationaal Commandant jaarwisseling

Politieagenten, ambulancepersoneel en brandweerlieden hebben regelmatig te maken met geweld dat zich tegen hen richt. "Op internet zien we oproepen om geweld te gebruiken tegen politie, en tot een soort Project X-achtige bijeenkomsten. Wij treden daartegen op zodra burgers of hulpverleners in gevaar zijn. Het is voor ons nu al vanzelfsprekend om bij een brandweerinzet te kijken naar: is dat in een omgeving met baldadige jongeren, zo ja dan gaat er politie mee."

Politie-agenten verwachten vooral dit jaar een grimmige jaarwisseling. Daniel: "Omdat er nu drie dingen bij elkaar komen: de emoties die horen bij elke jaarwisseling, maar ook de spanning rond corona en het vuurwerkverbod."
Strafblad

Als mensen met z'n tienen rustig binnen zitten, zal de politie niet optreden. "Dat mogen wij ook niet. Maar als er overlast is, zullen wij wel optreden. We zien dat mensen corona-moe worden, begrijpen we, al hebben we er geen begrip voor. De bereidheid om zich aan de regels te houden loopt terug. Als wij keuzes moeten maken gaat de veiligheid van politie en hulpverlening voor."

Daniel ziet ook een rol voor ouders. "Wijkagenten gaan de ouders aanspreken. Ouders moeten ervan doordrongen zijn dat hun kinderen risico lopen op een strafblad waar ze de rest van hun leven last van hebben. Als hun kinderen de deur uit lopen is het om feest te vieren of om baldadigheid, ouders moeten zich daarvan bewust zijn en hun kinderen aanspreken."

Afgelopen weekend sloot Gerrit van de Kamp, voorzitter van politievakbond ACP, politieacties tijdens Oud en Nieuw niet uit. De bond is boos omdat de onderhandelingen over een nieuwe politie-cao zijn vastgelopen. Van de Kamp ziet in Nederland ook steeds kortere lontjes. "De mensen zijn moe en houden de coronaregels moeilijker vol. De politie heeft de handen vol aan burenruzies en gezinsruzies. De oproep tot handhaving van de regels is makkelijker gezegd dan gedaan."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ienstwapen-niet.html

Ik heb zin in oud en nieuw! Het regelloze sfeertje dat er dan vaak hangt vind ik heerlijk en dit jaar gaat een knaller worden! Na afloop zelfs wat gratis verlofdagen na afloop vanwege de Chinese kuch.
pi_196914694
Er is hier trouwens stromende regen, maar er is iets verderop al wel iemand bezig met een vuurwerkshow :')
pi_196914792
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ienstwapen-niet.html

Ik heb zin in oud en nieuw! Het regelloze sfeertje dat er dan vaak hangt vind ik heerlijk en dit jaar gaat een knaller worden! Na afloop zelfs wat gratis verlofdagen na afloop vanwege de Chinese kuch.
Niks nieuws toch? Dat vuurwapen is daar voor.
pi_196914892
Ik hoop dat het erg regenachtig weer is die nacht.
dag
pi_196914897
Ik heb geen sympathie voor de politie meer. Ze willen al jaren een vuurwerkverbod, moet je nu niet gaan zeiken dat het leidt tot ongeregeldheden.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:58:24 #6
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_196914915
Ja? Ook als ze getint zijn?
pi_196914916
Ah, ze gaan nu ook dreigen met lijfstraffen en lik op stuk.
Bang dat ze zijn! :D
Hadden ze de jeugd maar wat vrijheden gegeven, nu is het te laat.

Maar als het dus uit de hand loopt: de overheid gluurt binnen en schiet met scherp bij een rotje, maar u zelf bent verantwoordelijk hoor :')

Het wordt echt zo gezellig de aankomende feestdagen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196914938
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:57 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb geen sympathie voor de politie meer. Ze willen al jaren een vuurwerkverbod, moet je nu niet gaan zeiken dat het leidt tot ongeregeldheden.
Ook zoiets
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196914994
Terechte waarschuwing wat mij betreft.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:01:50 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196915005
Het kabinet heeft politie en boa's in de hoek gedrukt met dit beleid. Met oud & nieuw gaat het gigantisch uit de hand lopen. Nu gaan mensen auto's aansteken in plaats van kanonslagen. Ik houd mijn hart vast.
pi_196915036
quote:
Wat is je logica?
Vuurwerk is simpelweg gevaarlijk en het illegale spul sowieso. Waarom zou je daar niet vanaf willen?
dag
pi_196915052
Stoere praatjes weer _O-
pi_196915059
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:02 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat is je logica?
quote:
Politie-agenten verwachten vooral dit jaar een grimmige jaarwisseling. Daniel: "Omdat er nu drie dingen bij elkaar komen: de emoties die horen bij elke jaarwisseling, maar ook de spanning rond corona en het vuurwerkverbod."
pi_196915105
Twee dagen geleden in Rotterdam:

quote:
Politie schiet onschuldige man neer, blijkt uit onderzoek

De man die door de politie werd neergeschoten na een dodelijke schietpartij in Vlaardingen, blijkt niets met de zaak te maken te hebben. Hij kwam in het vizier als verdachte nadat vorige week geschoten was in de Patrimoniumsdwarsstraat.

De politie wilde de man aanhouden, omdat hij voldeed aan het signalement van de schutter. Toen hij volgens de politie niet mee wilde werken bij zijn aanhouding, loste een agent een waarschuwingsschot. Daarna werd gericht op hem geschoten. De man werd geraakt en met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis vervoerd.

Onderzoek van de politie heeft inmiddels uitgewezen dat er geen reden tot verdenking meer is tegen de man. Hij is officieel vrijgelaten en inmiddels ook thuis uit het ziekenhuis.
https://www.rijnmond.nl/n(...)blijkt-uit-onderzoek
Heeft amper het nieuws gehaald. De politiekogel kwam in de borstkas van de burger terecht. Vlakbij zijn hart.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 23 december 2020 @ 23:07:45 #15
136343 BasEnAad
pi_196915174
quote:
De politie mag een standpunt innemen daarover, dat betekent niet dat ze verantwoordelijk zijn. Los daarvan vind ik het niet handig dat de politie los van het beleid aan iedereen kenbaar gaat maken hoe zij er in staan.
pi_196915261
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De politie mag een standpunt innemen daarover, dat betekent niet dat ze verantwoordelijk zijn.
Dat is wel zo, want ze lobbyen al jaren bij de politiek hier voor. Bovendien zijn ze verantwoordelijk voor de handhaving van het verbod.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:11:58 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196915283
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]

Heeft amper het nieuws gehaald. De politiekogel kwam in de borstkas van de burger terecht. Vlakbij zijn hart.
Het is wat alle mongooltjes altijd willen. "Politie moet gewoon eerder schieten, harder aanpakken enz enz" :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:13:47 #18
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196915342
Dat gaat een enorme shitshow worden deze Oud en Nieuw vrees ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:14:11 #19
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_196915356
Gewoon lekker bij de keet gaan zitten, door te gaan handhaven zal de boel alleen maar escaleren. Gun mensen even een dag plezier dit jaar.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 23 december 2020 @ 23:14:31 #20
136343 BasEnAad
pi_196915366
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is wel zo, want ze lobbyen al jaren bij de politiek hier voor. Bovendien zijn ze verantwoordelijk voor de handhaving van het verbod.
Nee, de politiek is daar verantwoordelijk voor. De politie is zelf geen aparte macht.
pi_196915375
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]

Dus ? Als de politie je sommeert te stoppen en daarbij zelfs een waarschuwing schot lost kun je maar beter ook gewoon stoppen. Of je nu schuldig bent of niet.
pi_196915431
quote:
Soort van mee eens wel

quote:

[..]

Wat is je logica?
Vuurwerk is simpelweg gevaarlijk en het illegale spul sowieso. Waarom zou je daar niet vanaf willen?
Jij gelooft echt dat een vuurwerkverbod de overlast stopt in plaats van verergerd?
  woensdag 23 december 2020 @ 23:17:19 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196915448
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:58 schreef Red_85 het volgende:
Ah, ze gaan nu ook dreigen met lijfstraffen en lik op stuk.
Bang dat ze zijn! :D
Hadden ze de jeugd maar wat vrijheden gegeven, nu is het te laat.

Maar als het dus uit de hand loopt: de overheid gluurt binnen en schiet met scherp bij een rotje, maar u zelf bent verantwoordelijk hoor :')

Het wordt echt zo gezellig de aankomende feestdagen...
Je bent zelf verantwoordelijk ja. Als je normaal doet hoef je geen kogel te verwachten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 23 december 2020 @ 23:17:30 #24
358523 IkStampOpTacos
pi_196915456
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dus ? Als de politie je sommeert te stoppen en daarbij zelfs een waarschuwing schot lost kun je maar beter ook gewoon stoppen. Of je nu schuldig bent of niet.
Mooi staaltje victim blaming. :')
-
pi_196915470
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als hij een kogel in zijn been had gehad dan had ik daar begrip voor op kunnen brengen. Maar niet in zijn borstkas.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196915485
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:14 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee, de politiek is daar verantwoordelijk voor. De politie is zelf geen aparte macht.
Ze zijn verantwoordelijk voor de handhaving, kun je lezen?
  woensdag 23 december 2020 @ 23:18:50 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196915492
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hij werkte niet mee. Dan is het gewoon je eigen schuld
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 23 december 2020 @ 23:19:35 #28
358523 IkStampOpTacos
pi_196915515
quote:
84s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Hij werkte niet mee. Dan is het gewoon je eigen schuld
Politie schiet onschuldige ongewapende burger neer. Schuld van burger. Oke dan. _O- :')
-
  woensdag 23 december 2020 @ 23:19:52 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196915528
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als hij een kogel in zijn been had gehad dan had ik daar begrip voor op kunnen brengen. Maar niet in zijn borstkas.
Iemand uitschakelen doe je niet door iemand in zn been te schieten. Als je iemand in zn been schiet kan degene evemgoed nog gevaarlijk zijn.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:20:38 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196915543
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Politie schiet onschuldige ongewapende burger neer. Schuld van burger. Oke dan. _O- :')
Als hij gewoon had meegewerkt bij zijn aanhouding, dan was er niets aan de hand geweest en stond hij een paar uur later weer buiten omdat hij onschuldig is.
pi_196915551
quote:

[..]

lol ga toch weg. Als hij gewoon gestopt was (na een waarschuwing schot nota bene :') ) dan was hij niet neergeschoten en waarschijnlijk dezelfde avond nog op vrije voet.
pi_196915560
quote:

[..]

Gelukkig komt nikonlover hier nog niet je ongelijk bewijzen. Al was die man door zijn hoofd geschoten, dan was het nog eigen schuld, dikke bult
pi_196915567
Oh wacht
  woensdag 23 december 2020 @ 23:21:57 #34
358523 IkStampOpTacos
pi_196915572
quote:
84s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Als hij gewoon had meegewerkt bij zijn aanhouding, dan was er niets aan de hand geweest en stond hij een paar uur later weer buiten omdat hij onschuldig is.
Als de politie gewoon goed politiewerk had gedaan hadden ze niet een onschuldige burger hoeven neerknallen. Lekker makkelijk weer. :')
-
pi_196915573
Lekker met de dood dreigen
  woensdag 23 december 2020 @ 23:22:22 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196915579
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Als de politie gewoon goed politiewerk had gedaan hadden ze niet een onschuldige burger hoeven neerknallen. Lekker makkelijk weer. :')
:')
pi_196915607
quote:

[..]

Wat is je logica?
Omdat het leuk is.
pi_196915609
Waarom is dit nieuws :')
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:23:58 #39
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_196915621
Klinkt als een kat in het nauw.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 23 december 2020 @ 23:24:11 #40
358523 IkStampOpTacos
pi_196915624
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:21 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Gelukkig komt nikonlover hier nog niet je ongelijk bewijzen. Al was die man door zijn hoofd geschoten, dan was het nog eigen schuld, dikke bult
Sure bro. Als het bekenden waren geweest had je wel anders gepiept. Lekker die triggerhappy agenten toejuichen. Nog meer wat we aan het overnemen zijn uit de VS. :')
-
pi_196915647
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Sure bro. Als het bekenden waren geweest had je wel anders gepiept. Lekker die triggerhappy agenten toejuichen. Nog meer wat we aan het overnemen zijn uit de VS. :')
Ik deel dezelfde mening als jij arie
pi_196915653
Defund the police
pi_196915670
pi_196915691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Lekker door blijven rennen nadat de politie een waarschuwing schot lost en dan verontwaardigd doen als ze daarna voor echt schieten :')

Echt hoe dom kan je zijn.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:26:32 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196915697
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Omdat het leuk is.
Neuken is ook leuk maar dat wil niet zeggen dat je iedereen zomaar van straat kan plukken om te neuken.
pi_196915718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je moet niet willen schieten op benen in de stad. Kans is groot dat je mist en dan komt die kogel toch ergens terecht. Als je de tijd hebt om rustig op een been te schieten, dan is het waarschijnlijk ook niet echt nodig om een vuurwapen te gebruiken.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:27:46 #47
358523 IkStampOpTacos
pi_196915725
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:26 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Lekker door blijven rennen nadat de politie een waarschuwing schot lost en dan verontwaardigd doen als ze daarna voor echt schieten :')
Als onschuldige burger je uit de voeten maken als er schoten klinken en dan nog een trap na krijgen als je een kogel kopt. Goed gehandeld heur. Deze guy _O-
-
  woensdag 23 december 2020 @ 23:28:27 #48
136343 BasEnAad
pi_196915742
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ze zijn verantwoordelijk voor de handhaving, kun je lezen?
Ik kan heel goed lezen. Jij zegt dat de politie verantwoordelijk is voor beleid, omdat zij er voor lobby'en.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

pi_196915744
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je moet niet willen schieten op benen in de stad. Kans is groot dat je mist en dan komt die kogel toch ergens terecht. Als je de tijd hebt om rustig op een been te schieten, dan is het waarschijnlijk ook niet echt nodig om een vuurwapen te gebruiken.
Hoe is dat risico op borsthoogte kleiner dan? :P
pi_196915761
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik kan heel goed lezen. Jij zegt dat de politie verantwoordelijk is voor beleid, omdat zij er voor lobby'en.
[..]

Dat is correct, ze zijn in dit geval zowel gedeeld verantwoordelijk voor het verbod als voor het handhaven daarvan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')