zo staat het ook in de geweldsinstructie of hoe je het ook noemtquote:Op donderdag 24 december 2020 11:53 schreef herverwijderd het volgende:
Als ze zich bedreigd voelen. Lekker vaag weer.
In dit geval was het wel een reden om te schieten:quote:Op donderdag 24 december 2020 10:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kan soms een natuurlijke paniek reactie zijn, dat is een wel bekend fenomeen.
En ook geen reden om te gaan schieten overigens, dit is Amerika niet.
quote:Wanneer mag een politieagent schieten?
Een agent mag schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt, zoals bijvoorbeeld een gewapende overval of een (poging) doodslag of moord. Agenten leren om op de benen van een verdachte te schieten, het zogenaamde aanhoudingsvuur. Soms is de situatie zo ernstig dat er levensgevaar dreigt voor omstanders en/of de agent zelf. Dan is er sprake van noodweer en mag de agent niet alleen gelijk schieten, maar ook op het bovenlichaam van de verdachte richten in plaats van op de benen.
https://www.politie.nl/th(...)de%20aanhoudingsvuur
Kijk en bij dit soort mensen gaat het dus mis, hulde!quote:Op donderdag 24 december 2020 12:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij plofkraken, groepsverkrachtingen, inbraken, overvallen en rellen wordt hooguit "de-escalerend" opgetreden, maar steek tijdens de coronajaarwisseling een rotje af en je wordt als een dier afgeknald.
Rotje? Dat illegale spul icm met brandstof (oftewel molotov on steroids) noem ik geen rotje, helemaal als het dan ook nog eens richting de politie wordt afgeschoten.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij plofkraken, groepsverkrachtingen, inbraken, overvallen en rellen wordt hooguit "de-escalerend" opgetreden, maar steek tijdens de coronajaarwisseling een rotje af en je wordt als een dier afgeknald.
Ik hoop ook dat het geen loze dreiging van de politie is, want de debielen uiten ook geen loze bedreigingen.quote:Op donderdag 24 december 2020 11:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, dat het een loze dreiging is dus.
Ik vind het nogal vanzelfsprekend dat politie niet schuwt om te schieten indien men in een dreigende situatie komt. Juist daarom vind ik dit soort berichtgeving ontzettend dom, omdat het vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Nu, en juist in 'deze tijd' staat er al achterlijk veel spanning op relatie tussen handhaving en bevolking. Juist nu heb je overal berichten dat de 'politie tegen ons is!' en al dat soort flauwekul. En ondanks dat iedereen weet dat er geen agent is die straks lukraak zijn wapen gaat trekken creëer je nu wel beeldvorming, vooral bij de minder intelligenten onder de bevolking, dat ze met getrokken pistolen hun 'feestjes' komen verstoren, waardoor iedereen die zo denkt al in een andere gemoedstoestand staat zodra ze politie aan zien komen.
Creëer nou het idee dat de politie er vóór je is, dat je sámen oud & nieuw door wilt komen, deëscalatie! Nee, hier zetten we de verhoudingen nog even op scherp.
wel een beetje goed richten svp, bij voorkeur op hun voortplantingsorgaanquote:Op donderdag 24 december 2020 09:39 schreef BeriBeri het volgende:
Mensen die vuurwerk naar hulpverleners gooien neerschieten, goed plan👍
is het ook nietquote:Op donderdag 24 december 2020 13:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat het geen loze dreiging van de politie is, want de debielen uiten ook geen loze bedreigingen.
Het gaat mis bij de mensen die, omdat corona, het allemaal maar prima vinden dat agenten als ware Ordnungspolizei door de straten dienen te patrouilleren om binnen te vallen bij gourmettende families en razzia's houden op mensen die wat vuurwerk afsteken. Toen "jongeren" in voorgaande jaren complete woonwijken in de fik staken en zaken opbliezen was de politie in geen velden of wegen te bekennen.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kijk en bij dit soort mensen gaat het dus mis, hulde!
Mooi moment dat de politie eindelijk streng gaat optreden en met stevige waarschuwingen komt. Hopelijk houden ze dit ook na corona vol. Dat tuig dat de voorgaande jaren woonwijken terroriseerden hadden ze wat mij betreft veel eerder moeten neerknallen.quote:Op donderdag 24 december 2020 13:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gaat mis bij de mensen die, omdat corona, het allemaal maar prima vinden dat agenten als ware Ordnungspolizei door de straten dienen te patrouilleren om binnen te vallen bij gourmettende families en razzia's houden op mensen die wat vuurwerk afsteken. Toen "jongeren" in voorgaande jaren complete woonwijken in de fik staken en zaken opbliezen was de politie in geen velden of wegen te bekennen.
Zullen ze volgens mij nooit doen, want dan komen de debielen massaal in opstand en die hebben sterkere wapens.quote:Op donderdag 24 december 2020 13:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het ook niet
het is ook niets nieuws ofzo, als je agenten gaat bedreigen dan loop je het risico dat ze je kapot schieten, dat is altijd al zo geweest
nooit of niet zo vaak?quote:Op donderdag 24 december 2020 14:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Zullen ze volgens mij nooit doen, want dan komen de debielen massaal in opstand en die hebben sterkere wapens.
Help help ik voel me bedreigd 😂quote:Op donderdag 24 december 2020 11:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo staat het ook in de geweldsinstructie of hoe je het ook noemt
het is niet dat ze nu ineens de regels aanpassen om dit varkentje te wassen ofzo, het is meer een reminder
Of de knieschijven👌quote:Op donderdag 24 december 2020 13:30 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
wel een beetje goed richten svp, bij voorkeur op hun voortplantingsorgaan
gelukkig ben je geen agentquote:Op donderdag 24 december 2020 15:25 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Help help ik voel me bedreigd 😂
Welke debielen precies? Waar precies? Bron?quote:Op donderdag 24 december 2020 13:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat het geen loze dreiging van de politie is, want de debielen uiten ook geen loze bedreigingen.
Nee, dat is waar. Ik zou eerlijk gezegd ook veel te schijterig zijn om een vuurwapen te hanteren.quote:
quote:Op donderdag 24 december 2020 17:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Allereerst ben ik het er mee eens dat volk wat vuurwerk of andere dingen naar een hulpverlener gooit zwaar bestraft moet worden. Om daarbij nu meteen je vuurwapen te trekken gaat wel wat ver denk ik. Wat ik wel regelmatig heb mogen zien is dat een groep ME'ers het ook wel uitdaagt hoor. Niets aan de hand, en dan moet er even zo'n peloton ME'ers door de menigte heen marcheren. Onder groepsdruk wordt er dan wel eens een rotje voor de voeten gegooid. Ik keur dat niet goed, maar de ME kan er ook voor kiezen wat minder te flaneren. Hetzelfde geld voor de politie.
Waarom zou je in formatie door een menigte marcheren terwijl er niets aan de hand is? Waarbij als je niet snel genoeg aan de kant gaat gewoon een beuk krijgt?quote:
Heb je voorbeelden van situaties waar "niets aan de hand is" en de ME dan mensen neerknuppelt?quote:Op donderdag 24 december 2020 18:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom zou je in formatie door een menigte marcheren terwijl er niets aan de hand is? Waarbij als je niet snel genoeg aan de kant gaat gewoon een beuk krijgt?
Dat was een persoonlijke ervaring. En niet neerknuppelen, maar aan de kant beuken. Dat overdreven aanwezig zijn is niet nodig. Neemt niet wel dat degene het niet kan laten toch iets te flikken hard aangepakt moet worden. Maar het mag allemaal wel wat minder. We leven hier niet in China.quote:Op donderdag 24 december 2020 18:15 schreef ems. het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van situaties waar "niets aan de hand is" en de ME dan mensen neerknuppelt?
Maar dat komt toch niet uit het niets? Mijn persoonlijke ervaring is dat er eerst meerdere malen wordt aangekondigd dat groepen uit elkaar moeten of vertrekken. Als je dan vervolgens blijft staan of je tussen eventuele raddraaiers blijft begeven dan kan je wel een duw krijgen ja.quote:Op donderdag 24 december 2020 18:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat was een persoonlijke ervaring. En niet neerknuppelen, maar aan de kant beuken. Dat overdreven aanwezig zijn is niet nodig. Neemt niet wel dat degene het niet kan laten toch iets te flikken hard aangepakt moet worden. Maar het mag allemaal wel wat minder. We leven hier niet in China.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |