abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2020 @ 23:58:48 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196916213
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Of ze gaan rellen, omdat je hun broer hebt doodgeschoten. Maar dat is eigenlijk juist een pluspunt natuurlijk. Want dan kun je meer schieten.
:Y
  woensdag 23 december 2020 @ 23:59:10 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196916218
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:57 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Hij prikt gewoon dwars door je achterlijkheid heen.

Een beetje zoals @:bonethugss door het maagdenvlies van je zusje
Ah jij bent dus de kloon van bonethugss
pi_196916219
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:57 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Hij prikt gewoon dwars door je achterlijkheid heen.

Een beetje zoals @:bonethugss door het maagdenvlies van je zusje
Potverdrie. Er is zoveel fok lore waar ik niks vanaf weet.
pi_196916220
Wordt sowieso lekker rellen met oud en nieuw _O_

Ik voorspel dat heel wat auto's in de fik gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 24 december 2020 @ 00:00:08 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196916224
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:59 schreef Discombobulate het volgende:
Wordt sowieso lekker rellen met oud en nieuw _O_

Ik voorspel dat heel wat auto's in de fik gaan.
Leuk ja :')
pi_196916231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:59 schreef Discombobulate het volgende:
Wordt sowieso lekker rellen met oud en nieuw _O_

Ik voorspel dat heel wat auto's in de fik gaan.
En tokkies door de vlammenwerper van nikonlover @Starhopper
pi_196916428
Zet het leger maar in. Als je oorlog wilt kun je krijgen.
pi_196916454
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

Maar waarom mag politie niet zeiken over ongeregeldheden? Waarom zouden zij verantwoordelijk zijn voor illegaal handelen van een burger?
dag
pi_196916465
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:16 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Soort van mee eens wel
[..]

Jij gelooft echt dat een vuurwerkverbod de overlast stopt in plaats van verergerd?
Als je veel harder straft, veel beter handhaaft en het vuurwerk buiten de grenzen houdt wel.
Maar de drugsbendes zien ook vuurwerkhandel als gouden handel. Dus dat is flink investeren in opsporing.
dag
pi_196916494
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Als je veel harder straft, veel beter handhaaft en het vuurwerk buiten de grenzen houdt wel.
Maar de drugsbendes zien ook vuurwerkhandel als gouden handel. Dus dat is flink investeren in opsporing.
Ja daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik zie de capaciteit niet groot genoeg voor de handhaving. Het gebruik van vuurwerk is natuurlijk niet zo makkelijk te verbergen als het gebruik van drugs, maar ik denk dat het in diezelfde lijn wel ondergronds gaat.

Ik ben persoonlijk voor betere regulering en eventueel specifieke vuurwerkzones waar je wel af mag steken. Lekker ergens in een wei bijvoorbeeld.
pi_196916538
Ik ben een beetje klaar met die vrijblijvende waarschuwingen, knal je met oud en nieuw je vingers eraf....
Gewoon geen hulp. Gewoon niet.

Ben je toevallige kijker, ook pech gehad. Blijf gewoon binnen en heb het thuis leuk. Of in de achtertuin.

De rest mag het gewoon uitzoeken.
pi_196916569
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Als je veel harder straft, veel beter handhaaft en het vuurwerk buiten de grenzen houdt wel.
Maar de drugsbendes zien ook vuurwerkhandel als gouden handel. Dus dat is flink investeren in opsporing.
Praachtig dit. Je doet echt niemand kwaad als je een jointje kweekt of rookt, maar doordat de overheid als een gek is gaan escaleren met celstraffen en geweld is de markt overgenomen door mensen die zelf ook nogal escaleren en geweld gebruiken. Als je nu drugs gebruikt, dan betaal je daardoor geen geld aan je lokale boer of hippie kweker, maar financier je ergens een burgeroorlog.

In plaats van te leren dat het misschien beter is om mensen af en toe een beetje te laten leven en hun ding te laten doen, is de les die jij trekt dat de overheid niet genoeg om zich heen slaat. Ik vind het echt dwaas. Heb een jaartje in Leavenworth doorgebracht en kan met zekerheid zeggen dat de harde Amerikaanse drugsoorlog op alle fronten mislukt is. Meer mensen gebruiken meer drugs dan hier, het leed is veel groter en miljoenen mensen zitten opgesloten voor geweldloze en slachtofferloze misdrijven.
pi_196916958
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar waarom mag politie niet zeiken over ongeregeldheden?
Dat zeg ik niet. Mijn reactie op hun gezeik is dat ik sympathie kwijt raak.
  donderdag 24 december 2020 @ 02:01:40 #115
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196916970
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben een beetje klaar met die vrijblijvende waarschuwingen, knal je met oud en nieuw je vingers eraf....
Gewoon geen hulp. Gewoon niet.

Ben je toevallige kijker, ook pech gehad. Blijf gewoon binnen en heb het thuis leuk. Of in de achtertuin.

De rest mag het gewoon uitzoeken.
Hihaho nee. Iedereen heeft recht op dezelfde gezondheidszorg.
  donderdag 24 december 2020 @ 02:13:51 #116
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_196916997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dus ? Als de politie je sommeert te stoppen en daarbij zelfs een waarschuwing schot lost kun je maar beter ook gewoon stoppen. Of je nu schuldig bent of niet.
Haha, stel je voor dat jij gewoon op straat bent en spontaan komen er agenten aan die jou onder schot houden en bevelen schreeuwen naar je. Jij bent natuurlijk zo'n coole kikker die precies doet wat ze je zeggen.

Helaas kon dit persoon dat blijkbaar niet en stond er een nerveuze agent bij die besloot om gericht te schieten.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_196917050
quote:
84s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Je bent zelf verantwoordelijk ja. Als je normaal doet hoef je geen kogel te verwachten.
'als je gewoon de overheid opvolgt hoef je geen kogels te verwachten'
'als je gewoon doet wat je gezegd wordt hoef je geen kogels te verwachten'

Daaaaaag vrijheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196917058
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Politie schiet onschuldige ongewapende burger neer. Schuld van burger. Oke dan. _O- :')
Die is echt niet goed hoor. Nikonwappie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196917066
Totaal ongepaste uitspraak, dit is Amerika niet.
zie email 27 oktober
  donderdag 24 december 2020 @ 02:56:35 #120
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_196917067
Weer dat gezeik over "ze hadden in zijn been moeten schieten , man man man"

Voor de rest eens met @Sjemmert
Er ziftten echt klootzakken tussen bij de politie , maar werk gewoon mee.

Je ziet het in Amerika ook , ze roven de winkels al weer leeg zonder dat ze weten wat er daadwerkelijk gebeurd :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_196917080
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Als iemand vlucht vormt hij ook geen directe dreiging dus dan is het nog debieler dat ze hem neer hebben geschoten. :')
De politie mag in Nederland schieten ter aanhouding. (Onder omstandigheden, een moordverdachte met identiteit onbekend valt daar wel onder. Zeker als hij vermoedelijk een wapen op zak heeft. )

https://wetten.overheid.n(...)0-07-01&g=2020-07-01
zie email 27 oktober
pi_196917086
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 02:13 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Haha, stel je voor dat jij gewoon op straat bent en spontaan komen er agenten aan die jou onder schot houden en bevelen schreeuwen naar je. Jij bent natuurlijk zo'n coole kikker die precies doet wat ze je zeggen.

Helaas kon dit persoon dat blijkbaar niet en stond er een nerveuze agent bij die besloot om gericht te schieten.
Haha, stel je voor jij bent een agent. Er is zojuist iemand doodgeschoten in Vlaardingen. Er is een signalement van de dader afgegeven en even later loopt daar in Vlaardingen een persoon rond die aan dat signalement voldoet. Aan jou de taak om deze persoon aan te houden om na te trekken of deze misschien de schutter is in de wetenschap dat als deze persoon werkelijk de dader is deze persoon dus vuurwapen gevaarlijk is. Vervolgens werkt deze persoon niet mee, negeert alle bevelen en gaat op de vlucht. Je lost een waarschuwings schot als laatste pressie middel deze persoon tot stoppen te dwingen maar hij blijft door rennen. Wat doe je dan mevrouwtje coole kikker ? Laat je hem ontsnappen ? blijf je met gevaar voor eigen leven achter deze verdachte aanrennen in de hoop dat hij vanzelf moe wordt en niet begint te schieten ? Probeer je hem tegen de grond te werken om even een potje te gaan worstelen met iemand die mogelijk een vuurwapen draagt en net iemand afgeknalt heeft ? of schiet je hem neer waar je als agent op dit moment en onder deze omstandigheden alle recht toe hebt en zelfs je plicht is.

En ja. 100% zeker dat ik alle bevelen zo goed als mogelijk opvolg wanneer agenten mij plots onder vuur houden. Ik heb te veel bodycam beelden gezien van (fatale) police shootings om te weten wat er kan gebeuren als je dat niet doet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 24-12-2020 05:04:11 ]
pi_196917116
quote:
84s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Je bent zelf verantwoordelijk ja. Als je normaal doet hoef je geen kogel te verwachten.
En wat is normaal en wie bepaalt dat?
  donderdag 24 december 2020 @ 04:29:32 #124
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196917248
De politie is onze beste vriend. Hoe meer straattuig het loodje legt, hoe beter.
pi_196917319
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:26 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Lekker door blijven rennen nadat de politie een waarschuwing schot lost en dan verontwaardigd doen als ze daarna voor echt schieten :')

Echt hoe dom kan je zijn.
Je weet dat het illegaal is om als agent om op een vluchtende verdachte te schieten die geen gevaar voor je is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2020 04:51:40 ]
pi_196917351
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 04:51 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je weet dat het illegaal is om als agent om op een vluchtende verdachte te schieten die geen gevaar voor je is?
Oh ? Verkoop geen onzin aub.

quote:
Wanneer mag een politieagent schieten?

Een agent mag schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt, zoals bijvoorbeeld een gewapende overval of een (poging) doodslag of moord. Agenten leren om op de benen van een verdachte te schieten, het zogenaamde aanhoudingsvuur. Soms is de situatie zo ernstig dat er levensgevaar dreigt voor omstanders en/of de agent zelf. Dan is er sprake van noodweer en mag de agent niet alleen gelijk schieten, maar ook op het bovenlichaam van de verdachte richten in plaats van op de benen.
https://www.politie.nl/th(...)de%20aanhoudingsvuur.
pi_196917372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 04:59 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Oh ? Verkoop geen onzin aub.
[..]

https://www.politie.nl/th(...)de%20aanhoudingsvuur.
Lees je zelf wel eens wat je plaatst? :D Ik zeg toch duidelijk als er geen directe gevaar is mag je niet schieten, jij geeft me voorbeelden waar wel directe gevaar is :')
pi_196917381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 05:09 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Lees je zelf wel eens wat je plaatst? :D Ik zeg toch duidelijk als er geen directe gevaar is mag je niet schieten, jij geeft me voorbeelden waar wel directe gevaar is :')
Ik lees het ja. Jij ook ?

(Vluchtende) Verdachte zijn van een ernstig delict en een direct gevaar voor een agent of omgeving zijn is niet hetzelfde.

Een (vluchtende) verdachte van een ernstig delict mogen ze in de benen schieten om aan te houden of deze nu een direct gevaar vormt voor de agent of omstanders of niet.

Een verdachte die een direct gevaar vormt voor de agent of omstanders mogen ze gelijk in de romp schieten.

Lees het nog eens rustig na.

quote:
Wanneer mag een politieagent schieten?

Een agent mag schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt, zoals bijvoorbeeld een gewapende overval of een (poging) doodslag of moord. Agenten leren om op de benen van een verdachte te schieten, het zogenaamde aanhoudingsvuur. Soms is de situatie zo ernstig dat er levensgevaar dreigt voor omstanders en/of de agent zelf. Dan is er sprake van noodweer en mag de agent niet alleen gelijk schieten, maar ook op het bovenlichaam van de verdachte richten in plaats van op de benen.
Kom anders eens met bron die je bewering ondersteund.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 24-12-2020 05:25:18 ]
pi_196917493
Artikel 7 Ambtsinstructie voor de politie, de Koninklijke marechaussee en andere opsporingsambtenaren


quote:
1 Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde een vuurwapen waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven, is slechts geoorloofd:

a. om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken;

b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf

1°. waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld, en

2°. dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit of de persoonlijke levenssfeer, of

3°. dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn.


c. tot het beteugelen van oproerige bewegingen of andere ernstige wanordelijkheden, indien er sprake is van een opdracht van het bevoegd gezag en een optreden in gesloten verband onder leiding van een meerdere;

d. tot het beteugelen van militaire oproerige bewegingen, andere ernstige militaire wanordelijkheden of muiterij indien de militair van de Koninklijke marechaussee in opdracht van de minister van Defensie dan wel de officier van justitie te Arnhem belast met militaire zaken in gesloten verband onder leiding van een meerdere optreedt.

2 Het gebruik van het vuurwapen in de gevallen, bedoeld in het eerste lid, onder a en b, is slechts geoorloofd tegen personen en vervoermiddelen waarin of waarop zich personen bevinden.

3 In de gevallen, bedoeld in het eerste lid, onder a en b, wordt van het vuurwapen geen gebruik gemaakt, indien de identiteit van de aan te houden persoon bekend is en redelijkerwijs mag worden aangenomen dat het uitstel van de aanhouding geen onaanvaardbaar te achten gevaar voor de rechtsorde met zich brengt.

4 Onder het plegen van een misdrijf, bedoeld in het eerste lid, onder b, worden mede begrepen de poging en de deelnemingsvormen, bedoeld in de artikelen 47 en 48 van het Wetboek van Strafrecht.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0006589/2017-01-01

Zo en nou ben ik er wel een beetje klaar mee. :W
pi_196918430
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 03:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En wat is normaal en wie bepaalt dat?
Jij hebt dus veel liever debiliteit?
  donderdag 24 december 2020 @ 08:14:51 #131
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196918637
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 03:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En wat is normaal en wie bepaalt dat?
Vind jij moordaanslagen op politie-agenten en hulpverleners normaal dan? :r
pi_196918675
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 03:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En wat is normaal en wie bepaalt dat?
Sinds wanneer ben je te dom om dat zelf te bedenken ?
pi_196918903
Wát is dit voor campagne? Ze komen woonkamers controleren, ze gaan schieten.

Alsof er even wat angst aangepraat moet worden.
pi_196918923
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:44 schreef Scrummie het volgende:
Wát is dit voor campagne? Ze komen woonkamers controleren, ze gaan schieten.

Alsof er even wat angst aangepraat moet worden.
Sprake van een avondklok..

Het is wel duidelijk wie de nazi's zijn tegenwoordig.
  donderdag 24 december 2020 @ 08:52:18 #135
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196918994
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:44 schreef Scrummie het volgende:
Wát is dit voor campagne? Ze komen woonkamers controleren, ze gaan schieten.

Alsof er even wat angst aangepraat moet worden.
Bij 10+ mensen gooien ze preventief een handgranaat naar binnen *O*
En Hans heeft ze Flammenwerfer ook paraat voor naar buiten vluchtende mensen.
Ordnung muss sein.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196919075
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:44 schreef Scrummie het volgende:
Wát is dit voor campagne? Ze komen woonkamers controleren, ze gaan schieten.

Alsof er even wat angst aangepraat moet worden.
Heb jij dan veel liever dat de debiliteit blijft bestaan? Luister jij dan veel liever naar debielen dan naar normale mensen?
pi_196919181
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Heb jij dan veel liever dat de debiliteit blijft bestaan? Luister jij dan veel liever naar debielen dan naar normale mensen?
:?

Hoe kom je in hemelsnaam bij zo'n reactie?
  donderdag 24 december 2020 @ 09:11:26 #138
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196919219
quote:
We hebben het over cobra's met de kracht van een handgranaat
Verstand van wapens heeft ie alvast niet. Weet ie wel waar de trekker zit op z'n dienstwapen?
  donderdag 24 december 2020 @ 09:30:49 #139
3542 Gia
User under construction
pi_196919483
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:44 schreef Scrummie het volgende:
Wát is dit voor campagne? Ze komen woonkamers controleren, ze gaan schieten.

Alsof er even wat angst aangepraat moet worden.
Ze komen niet random woonkamers controleren, en ze schieten ook echt niet op een willekeurige voorbijganger op straat.

Ze gaan op meldingen af van te drukke feestjes met mogelijk overlast en kunnen dan controleren. Dan nog gaan ze niet direct beboeten, maar sommeren het teveel aan mensen te vertrekken. Volgt daaruit agressie tegen de politie dan kan het spannend worden.

Ook treden ze op tegen vuurwerk afsteken. Vermoed dat dit wel direct beboet wordt, en terecht. En ook dan geen agressie tegen de politie.
pi_196919517
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze komen niet random woonkamers controleren, en ze schieten ook echt niet op een willekeurige voorbijganger op straat.

Ze gaan op meldingen af van te drukke feestjes met mogelijk overlast en kunnen dan controleren. Dan nog gaan ze niet direct beboeten, maar sommeren het teveel aan mensen te vertrekken. Volgt daaruit agressie tegen de politie dan kan het spannend worden.

Ook treden ze op tegen vuurwerk afsteken. Vermoed dat dit wel direct beboet wordt, en terecht. En ook dan geen agressie tegen de politie.
Joh.
pi_196919553
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze komen niet random woonkamers controleren, en ze schieten ook echt niet op een willekeurige voorbijganger op straat.
Weet je dat wel zeker?
  donderdag 24 december 2020 @ 09:37:21 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196919556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze komen niet random woonkamers controleren, en ze schieten ook echt niet op een willekeurige voorbijganger op straat.

Ze gaan op meldingen af van te drukke feestjes met mogelijk overlast en kunnen dan controleren. Dan nog gaan ze niet direct beboeten, maar sommeren het teveel aan mensen te vertrekken. Volgt daaruit agressie tegen de politie dan kan het spannend worden.

Ook treden ze op tegen vuurwerk afsteken. Vermoed dat dit wel direct beboet wordt, en terecht. En ook dan geen agressie tegen de politie.
Ja, of als er echt sprake is van overlast, dan zet je gewoon de muziek uit en kan je verder mee kerst vieren.
Ze hebben verder geen enkel recht mensen weg te sturen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196919572
Mensen die vuurwerk naar hulpverleners gooien neerschieten, goed plan👍
  donderdag 24 december 2020 @ 09:45:06 #144
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_196919637
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:58 schreef Blackst4r het volgende:
Ja? Ook als ze getint zijn?
Mijn eerste gedachte helaas. Allemaal stoere praat, maar echt niet dat er in Schilderswijk of Kanaleneiland zal worden gehandhaafd. :{
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 24 december 2020 @ 09:50:33 #145
3542 Gia
User under construction
pi_196919695
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:36 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

Weet je dat wel zeker?
Als het druk en gezellig klinkt, kunnen ze een vermoeden hebben van teveel mensen.
Ze zullen niet ergens zomaar aanbellen waar niets te zien of te horen is. Dat weet ik vrij zeker.
  donderdag 24 december 2020 @ 09:52:32 #146
3542 Gia
User under construction
pi_196919720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:37 schreef Drekkoning het volgende:

Ja, of als er echt sprake is van overlast, dan zet je gewoon de muziek uit en kan je verder mee kerst vieren.
Ze hebben verder geen enkel recht mensen weg te sturen.
Dat laatste ben ik niet zeker van.
Maar we gaan het zien in de berichten.
  donderdag 24 december 2020 @ 09:57:46 #147
3542 Gia
User under construction
pi_196919786
quote:
Handhaaft de politie ook achter de voordeur?
We doen een beroep op iedereen om de komende tijd het dringende advies van de overheid op te volgen. Zo kunnen we met elkaar de verspreiding van het virus doen afnemen of stoppen. Het aantal bezoekers dat we thuis (binnen en buiten) ontvangen is op dit moment 2 personen per dag, exclusief kinderen onder de 13 jaar. Voor 24, 25 en 26 december geldt een max van 3 personen.
Als een samenkomst leidt tot overlast voor de buren of omgeving, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden. We mogen alleen een woning binnentreden als we een machtiging tot binnentreden hebben, die is afgegeven door een hulpofficier van justitie. Net zoals dat vroeger was. Bijvoorbeeld bij herhaaldelijk overlastgevend gedrag.
Dat dikgedrukte is met de huidige pandemie al gauw het geval, natuurlijk.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:06:20 #148
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196919905
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 03:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En wat is normaal en wie bepaalt dat?
Niet gaan wegrennen als de politie vraagt te blijven staan bijvoorbeeld.
pi_196919924
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:08 schreef Scrummie het volgende:

[..]

:?

Hoe kom je in hemelsnaam bij zo'n reactie?
Omdat het leek alsof jij tegen hard optreden van de politie bent.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:09:48 #150
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196919947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat dikgedrukte is met de huidige pandemie al gauw het geval, natuurlijk.
Tijdens de pandemie hebben agenten dat inderdaad zo uitgelegd, maar van een direct gevaar, zoals bedoeld in het artikel is geenszins sprake en ze hebben dus wel degelijk een machtiging tot binnentreden nodig. Bovendien is het overtreden van het advies qua groepsgrootte binnenshuis ook helemaal geen delict, dus er valt sowieso niks te handhaven.
pi_196920001
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:08 schreef torentje het volgende:

[..]

Omdat het leek alsof jij tegen hard optreden van de politie bent.
Nee, ik vind het apart dat er een soort van 'angst campagne' aan de gang is waarbij we vooral erg bang moeten worden van politie. Met eerst het bericht over de woonkamers (wat weer teruggefloten werd) en nu dit bericht over dat ze niet bang zijn om te schieten.

Vind ik vreemd.
pi_196920035
Goed Christelijk gebruik;

" Wie zijn kind liefheeft, spaart de roede niet " o|O o|O ~O> ~O> oO/ oO/

Helemaal top! harder optreden ^O^ ^O^
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  donderdag 24 december 2020 @ 10:20:39 #153
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196920116
quote:
14s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:15 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Goed Christelijk gebruik;

" Wie zijn kind liefheeft, spaart de roede niet " o|O o|O ~O> ~O> oO/ oO/

Helemaal top! harder optreden ^O^ ^O^
Benno L nam die quote iets te letterlijk :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196920141
quote:
84s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Niet gaan wegrennen als de politie vraagt te blijven staan bijvoorbeeld.
Kan soms een natuurlijke paniek reactie zijn, dat is een wel bekend fenomeen.
En ook geen reden om te gaan schieten overigens, dit is Amerika niet.
pi_196920182
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat dikgedrukte is met de huidige pandemie al gauw het geval, natuurlijk.
Eigenlijk niet. Het is geen ebola of zo. Covid is niet gevaarlijk genoeg voor een dergelijk beroep op noodmaatregelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, ik vind het apart dat er een soort van 'angst campagne' aan de gang is waarbij we vooral erg bang moeten worden van politie. Met eerst het bericht over de woonkamers (wat weer teruggefloten werd) en nu dit bericht over dat ze niet bang zijn om te schieten.

Vind ik vreemd.
Vooral na jaren van de-escalatiebeleid zodat jongeren lekker de politie konden blijven uitdagen en rellen. Dan moet er telkens maar versterking komen zodat de pret voor die jongeren kan beginnen want een paar agenten zijn niet genoeg omdat ze hun wapen niet durven trekken.

En nu ineens gaat het machtige staatsapparaat wel met zijn spierballen rollen omdat gewone mensen het wel een beetje gehad hebben met die onzinmaatregelen en het verwarren van adviezen met wettelijke regels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 10:28:52 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196920217
werd een keer tijd dat ze daar ook achter kwamen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:42:47 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196920381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik niet zeker van.
Maar we gaan het zien in de berichten.
Qua coronawetgeving niet iig. In die wet staat expliciet dat de regels qua afstand en maximale groepsgrote niet gelden in een woning :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196920658
Dat er veel kutvolk een kogel mag vangen *O*
No amount of money ever bought a second of time.
pi_196920695
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. Het is geen ebola of zo. Covid is niet gevaarlijk genoeg voor een dergelijk beroep op noodmaatregelen.
[..]

Vooral na jaren van de-escalatiebeleid zodat jongeren lekker de politie konden blijven uitdagen en rellen. Dan moet er telkens maar versterking komen zodat de pret voor die jongeren kan beginnen want een paar agenten zijn niet genoeg omdat ze hun wapen niet durven trekken.

En nu ineens gaat het machtige staatsapparaat wel met zijn spierballen rollen omdat gewone mensen het wel een beetje gehad hebben met die onzinmaatregelen en het verwarren van adviezen met wettelijke regels.
Zo waar dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196920715
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat er veel kutvolk een kogel mag vangen *O*
Tot Jij het bent omdat je per ongeluk op de verkeerde plek bent
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196920746
Onze NU.nl vriend Walter heeft de oplossing. Gewoon naar de Gulag! Wat is dit trouwens voor een klapjosti? :')

"De overheid kan een website openen, waar iedereen suggesties kan delen voor veilige oudejaarsactiviteiten in plaats van vuurwerk.

Bijv. het gebruik van een vuurwerk-app, die digitale geluiden en beelden van vuurwerk geeft.

En elk huishouden kan bijv. een zelfgemaakte poster voor het raam hangen, met een nieuwjaarswens voor de buurtgenoten.

De Nederlandse politie waarschuwt nu via de media dat het dienstpistool kan worden ingezet, als agenten worden bestookt met zwaar vuurwerk.

Daar ben ik niet tegen, want zwaar vuurwerk is erg gevaarlijk. Maar het is veiliger om daarvoor less-lethal beanbag-patronen te gebruiken, voor 18,5 of 40 mm kaliber. Zo nodig kan daarvoor een beroep worden gedaan op de krijgsmacht.

Ook voor beanbag-munitie moet het publiek tijdig worden gewaarschuwd via massamedia en megafoons. Want zulke munitie kan iemand ernstig verwonden.

Het kan ook preventief werken om vooraf te dreigen met een werkstraf van jaren, voor het gooien of afschieten van zwaar vuurwerk."
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196920766
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tot Jij het bent omdat je per ongeluk op de verkeerde plek bent
Ik kom niet in pauperwijken :{w
No amount of money ever bought a second of time.
pi_196920794
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, ik vind het apart dat er een soort van 'angst campagne' aan de gang is waarbij we vooral erg bang moeten worden van politie. Met eerst het bericht over de woonkamers (wat weer teruggefloten werd) en nu dit bericht over dat ze niet bang zijn om te schieten.

Vind ik vreemd.
De politie is vooral zelf erg bang, blijkt wel uit dit soort dreigementen.
Zonder wrijving geen glans
pi_196920830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, ik vind het apart dat er een soort van 'angst campagne' aan de gang is waarbij we vooral erg bang moeten worden van politie. Met eerst het bericht over de woonkamers (wat weer teruggefloten werd) en nu dit bericht over dat ze niet bang zijn om te schieten.

Vind ik vreemd.
Het zal wel een loze dreiging van de politie zijn. Om normale mensen het gevoel te geven, dat de politie ook tegen de toenemende debiliteit strijdt.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:16:02 #165
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_196920857
Zouden ze vaker moeten doen.
Bedankt Hans.
pi_196920918
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

We weten allemaal dat tokkies uit bepaalde wijken komen. Gewoon hek eromheen en zeggen dat er 's nachts in het midden van de wijk een mooie show zal zijn zonder coronaregels.
:D Ik vind dit wel een mooi plan
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 11:20:58 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196920926
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Het zal wel een loze dreiging van de politie zijn. Om normale mensen het gevoel te geven, dat de politie ook tegen de toenemende debiliteit strijdt.
politieagenten bedreigen is in geen enkel land ter wereld een goed idee

alleen in Nederland moeten ze nog ff melden dat ze dan gaan schieten en dan denken mensen blijkbaar nog steeds dat het een loze bedreiging is _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196920970
quote:
83s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

politieagenten bedreigen is in geen enkel land ter wereld een goed idee

alleen in Nederland moeten ze nog ff melden dat ze dan gaan schieten en dan denken mensen blijkbaar nog steeds dat het een loze bedreiging is _O-
Prima dat een agent schiet als er een serieuze bedreiging is, maar dit mediabericht mogen ze laten in Texas. Het gaat helemaal nergens over.
pi_196921091
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Het zal wel een loze dreiging van de politie zijn. Om normale mensen het gevoel te geven, dat de politie ook tegen de toenemende debiliteit strijdt.
Ik hoop het niet, dat het een loze dreiging is dus.

Ik vind het nogal vanzelfsprekend dat politie niet schuwt om te schieten indien men in een dreigende situatie komt. Juist daarom vind ik dit soort berichtgeving ontzettend dom, omdat het vanzelfsprekend zou moeten zijn.

Nu, en juist in 'deze tijd' staat er al achterlijk veel spanning op relatie tussen handhaving en bevolking. Juist nu heb je overal berichten dat de 'politie tegen ons is!' en al dat soort flauwekul. En ondanks dat iedereen weet dat er geen agent is die straks lukraak zijn wapen gaat trekken creëer je nu wel beeldvorming, vooral bij de minder intelligenten onder de bevolking, dat ze met getrokken pistolen hun 'feestjes' komen verstoren, waardoor iedereen die zo denkt al in een andere gemoedstoestand staat zodra ze politie aan zien komen.

Creëer nou het idee dat de politie er vóór je is, dat je sámen oud & nieuw door wilt komen, deëscalatie! Nee, hier zetten we de verhoudingen nog even op scherp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2020 11:31:40 ]
pi_196921163
Agressie lokt agressie uit. Wat schiet men er precies mee op om dit soort zaken van te voren te melden?

Zij die willen rellen denken nu enkel: 'ah, de politie wil ook. Kom maar op dan'.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:40:46 #171
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196921261
Dat wordt met oudjaar ipv zo'n suffe conference gewoon wat livestreams kijken op de telefoon, de laptop en de smart tv :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196921457
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, dat het een loze dreiging is dus.

Ik vind het nogal vanzelfsprekend dat politie niet schuwt om te schieten indien men in een dreigende situatie komt. Juist daarom vind ik dit soort berichtgeving ontzettend dom, omdat het vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Inderdaad

Feit is alleen dat als er één incident is waar dit wel gebeurd het land daarna te klein is en hoe kut de politie wel niet is en dat het allemaal anders had gemoeten en gekund bla bla bla.
pi_196921480
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Inderdaad

Feit is alleen dat als er één incident is waar dit wel gebeurd het land daarna te klein is en hoe kut de politie wel niet is en dat het allemaal anders had gemoeten en gekund bla bla bla.
Misschien, niet van mijn kant in elk geval. Al vind ik wel weer dat elk incident waarbij agent een wapen trekt en moet schieten onafhankelijk onderzocht moet worden, zou ook een vanzelfsprekendheid moeten zijn, en ik denk dat agenten dat alleen maar zouden toejuichen (even los van of dat niet al gebeurt).
  donderdag 24 december 2020 @ 11:53:40 #174
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196921511
Als ze zich bedreigd voelen. Lekker vaag weer.
pi_196921539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Misschien, niet van mijn kant in elk geval. Al vind ik wel weer dat elk incident waarbij agent een wapen trekt en moet schieten onafhankelijk onderzocht moet worden, zou ook een vanzelfsprekendheid moeten zijn, en ik denk dat agenten dat alleen maar zouden toejuichen (even los van of dat niet al gebeurt).
Hoe dan ook:

Oudjaarsavond verloopt rustig: Dus 2021/22 ook maar geen vuurwerk , want dit jaar verliep alles rustig en dan zie je dat het verbod helpt

Oudjaarsavond verloopt onrustig: Dus 2021/22 ook geen vuurwerk want zelfs zonder vuurwerk verloopt het kut dus laten we het tuig niet nog meer "munitie" geven...

Als het mis gaat ergens dan hoop ik dat ze echt de mankracht hebben om dat smerige tuig kei- en keihard aan te pakken en te straffen.
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 11:58:36 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196921591
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:53 schreef herverwijderd het volgende:
Als ze zich bedreigd voelen. Lekker vaag weer.
zo staat het ook in de geweldsinstructie of hoe je het ook noemt

het is niet dat ze nu ineens de regels aanpassen om dit varkentje te wassen ofzo, het is meer een reminder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 24 december 2020 @ 12:02:56 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196921662
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kan soms een natuurlijke paniek reactie zijn, dat is een wel bekend fenomeen.
En ook geen reden om te gaan schieten overigens, dit is Amerika niet.
In dit geval was het wel een reden om te schieten:

quote:
Wanneer mag een politieagent schieten?
Een agent mag schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt, zoals bijvoorbeeld een gewapende overval of een (poging) doodslag of moord. Agenten leren om op de benen van een verdachte te schieten, het zogenaamde aanhoudingsvuur. Soms is de situatie zo ernstig dat er levensgevaar dreigt voor omstanders en/of de agent zelf. Dan is er sprake van noodweer en mag de agent niet alleen gelijk schieten, maar ook op het bovenlichaam van de verdachte richten in plaats van op de benen.

https://www.politie.nl/th(...)de%20aanhoudingsvuur
pi_196921799
Bij plofkraken, groepsverkrachtingen, inbraken, overvallen en rellen wordt hooguit "de-escalerend" opgetreden, maar steek tijdens de coronajaarwisseling een rotje af en je wordt als een dier afgeknald. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196922349
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij plofkraken, groepsverkrachtingen, inbraken, overvallen en rellen wordt hooguit "de-escalerend" opgetreden, maar steek tijdens de coronajaarwisseling een rotje af en je wordt als een dier afgeknald. :')
Kijk en bij dit soort mensen gaat het dus mis, hulde!
pi_196922438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij plofkraken, groepsverkrachtingen, inbraken, overvallen en rellen wordt hooguit "de-escalerend" opgetreden, maar steek tijdens de coronajaarwisseling een rotje af en je wordt als een dier afgeknald. :')
Rotje? Dat illegale spul icm met brandstof (oftewel molotov on steroids) noem ik geen rotje, helemaal als het dan ook nog eens richting de politie wordt afgeschoten.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_196922797
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, dat het een loze dreiging is dus.

Ik vind het nogal vanzelfsprekend dat politie niet schuwt om te schieten indien men in een dreigende situatie komt. Juist daarom vind ik dit soort berichtgeving ontzettend dom, omdat het vanzelfsprekend zou moeten zijn.

Nu, en juist in 'deze tijd' staat er al achterlijk veel spanning op relatie tussen handhaving en bevolking. Juist nu heb je overal berichten dat de 'politie tegen ons is!' en al dat soort flauwekul. En ondanks dat iedereen weet dat er geen agent is die straks lukraak zijn wapen gaat trekken creëer je nu wel beeldvorming, vooral bij de minder intelligenten onder de bevolking, dat ze met getrokken pistolen hun 'feestjes' komen verstoren, waardoor iedereen die zo denkt al in een andere gemoedstoestand staat zodra ze politie aan zien komen.

Creëer nou het idee dat de politie er vóór je is, dat je sámen oud & nieuw door wilt komen, deëscalatie! Nee, hier zetten we de verhoudingen nog even op scherp.
Ik hoop ook dat het geen loze dreiging van de politie is, want de debielen uiten ook geen loze bedreigingen.
pi_196923061
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:39 schreef BeriBeri het volgende:
Mensen die vuurwerk naar hulpverleners gooien neerschieten, goed plan👍
wel een beetje goed richten svp, bij voorkeur op hun voortplantingsorgaan
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 13:34:20 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196923117
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat het geen loze dreiging van de politie is, want de debielen uiten ook geen loze bedreigingen.
is het ook niet

het is ook niets nieuws ofzo, als je agenten gaat bedreigen dan loop je het risico dat ze je kapot schieten, dat is altijd al zo geweest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196923228
quote:
14s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Kijk en bij dit soort mensen gaat het dus mis, hulde!
Het gaat mis bij de mensen die, omdat corona, het allemaal maar prima vinden dat agenten als ware Ordnungspolizei door de straten dienen te patrouilleren om binnen te vallen bij gourmettende families en razzia's houden op mensen die wat vuurwerk afsteken. Toen "jongeren" in voorgaande jaren complete woonwijken in de fik staken en zaken opbliezen was de politie in geen velden of wegen te bekennen. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 24 december 2020 @ 13:50:24 #185
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196923368
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het gaat mis bij de mensen die, omdat corona, het allemaal maar prima vinden dat agenten als ware Ordnungspolizei door de straten dienen te patrouilleren om binnen te vallen bij gourmettende families en razzia's houden op mensen die wat vuurwerk afsteken. Toen "jongeren" in voorgaande jaren complete woonwijken in de fik staken en zaken opbliezen was de politie in geen velden of wegen te bekennen. :')
Mooi moment dat de politie eindelijk streng gaat optreden en met stevige waarschuwingen komt. Hopelijk houden ze dit ook na corona vol. Dat tuig dat de voorgaande jaren woonwijken terroriseerden hadden ze wat mij betreft veel eerder moeten neerknallen.
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 14:05:30 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196923603
het zijn geen doodseskaders ofzo he
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196924126
quote:
83s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

is het ook niet

het is ook niets nieuws ofzo, als je agenten gaat bedreigen dan loop je het risico dat ze je kapot schieten, dat is altijd al zo geweest
Zullen ze volgens mij nooit doen, want dan komen de debielen massaal in opstand en die hebben sterkere wapens.
pi_196924217
Typisch crimineel goedpraatgedrag. 'Ja maar ik werd crimineel door de politie, het was geen eigen keuze, heus niet.'
Te dom om te poepen dat volk.
dag
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 15:18:13 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196924984
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:33 schreef torentje het volgende:

[..]

Zullen ze volgens mij nooit doen, want dan komen de debielen massaal in opstand en die hebben sterkere wapens.
nooit of niet zo vaak?

https://www.om.nl/onderwe(...)ers-schietincidenten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 24 december 2020 @ 15:25:34 #190
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196925170
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

zo staat het ook in de geweldsinstructie of hoe je het ook noemt

het is niet dat ze nu ineens de regels aanpassen om dit varkentje te wassen ofzo, het is meer een reminder
Help help ik voel me bedreigd 😂
pi_196925465
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:30 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

wel een beetje goed richten svp, bij voorkeur op hun voortplantingsorgaan
Of de knieschijven👌
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 15:44:54 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196925575
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:25 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Help help ik voel me bedreigd 😂
gelukkig ben je geen agent :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196925602
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat het geen loze dreiging van de politie is, want de debielen uiten ook geen loze bedreigingen.
Welke debielen precies? Waar precies? Bron?
  donderdag 24 december 2020 @ 17:21:01 #194
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196927109
quote:
83s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

gelukkig ben je geen agent :)
Nee, dat is waar. Ik zou eerlijk gezegd ook veel te schijterig zijn om een vuurwapen te hanteren.
pi_196927564
Allereerst ben ik het er mee eens dat volk wat vuurwerk of andere dingen naar een hulpverlener gooit zwaar bestraft moet worden. Om daarbij nu meteen je vuurwapen te trekken gaat wel wat ver denk ik. Wat ik wel regelmatig heb mogen zien is dat een groep ME'ers het ook wel uitdaagt hoor. Niets aan de hand, en dan moet er even zo'n peloton ME'ers door de menigte heen marcheren. Onder groepsdruk wordt er dan wel eens een rotje voor de voeten gegooid. Ik keur dat niet goed, maar de ME kan er ook voor kiezen wat minder te flaneren. Hetzelfde geld voor de politie.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 24 december 2020 @ 18:00:45 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196927649
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Allereerst ben ik het er mee eens dat volk wat vuurwerk of andere dingen naar een hulpverlener gooit zwaar bestraft moet worden. Om daarbij nu meteen je vuurwapen te trekken gaat wel wat ver denk ik. Wat ik wel regelmatig heb mogen zien is dat een groep ME'ers het ook wel uitdaagt hoor. Niets aan de hand, en dan moet er even zo'n peloton ME'ers door de menigte heen marcheren. Onder groepsdruk wordt er dan wel eens een rotje voor de voeten gegooid. Ik keur dat niet goed, maar de ME kan er ook voor kiezen wat minder te flaneren. Hetzelfde geld voor de politie.
:')
pi_196927664
quote:
84s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:')
Waarom zou je in formatie door een menigte marcheren terwijl er niets aan de hand is? Waarbij als je niet snel genoeg aan de kant gaat gewoon een beuk krijgt?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196927804
quote:
16s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:02 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Waarom zou je in formatie door een menigte marcheren terwijl er niets aan de hand is? Waarbij als je niet snel genoeg aan de kant gaat gewoon een beuk krijgt?
Heb je voorbeelden van situaties waar "niets aan de hand is" en de ME dan mensen neerknuppelt?
Conscience do cost.
pi_196927851
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden van situaties waar "niets aan de hand is" en de ME dan mensen neerknuppelt?
Dat was een persoonlijke ervaring. En niet neerknuppelen, maar aan de kant beuken. Dat overdreven aanwezig zijn is niet nodig. Neemt niet wel dat degene het niet kan laten toch iets te flikken hard aangepakt moet worden. Maar het mag allemaal wel wat minder. We leven hier niet in China.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196927888
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat was een persoonlijke ervaring. En niet neerknuppelen, maar aan de kant beuken. Dat overdreven aanwezig zijn is niet nodig. Neemt niet wel dat degene het niet kan laten toch iets te flikken hard aangepakt moet worden. Maar het mag allemaal wel wat minder. We leven hier niet in China.
Maar dat komt toch niet uit het niets? Mijn persoonlijke ervaring is dat er eerst meerdere malen wordt aangekondigd dat groepen uit elkaar moeten of vertrekken. Als je dan vervolgens blijft staan of je tussen eventuele raddraaiers blijft begeven dan kan je wel een duw krijgen ja.

Incidenten daargelaten heb ik niet het idee dat de Nederlandse ME compleet willekeurig door groepen heen stormt. Er is altijd wel een aanleiding en als je een beetje op let hoef je nooit in de buurt te komen bij een ME'er.
Conscience do cost.
pi_196927941
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar dat komt toch niet uit het niets? Mijn persoonlijke ervaring is dat er eerst meerdere malen wordt aangekondigd dat groepen uit elkaar moeten of vertrekken. Als je dan vervolgens blijft staan of je tussen eventuele raddraaiers blijft begeven dan kan je wel een duw krijgen ja.

Incidenten daargelaten heb ik niet het idee dat de Nederlandse ME compleet willekeurig door groepen heen stormt. Er is altijd wel een aanleiding en als je een beetje op let hoef je nooit in de buurt te komen bij een ME'er.
De betreffende situatie was op de Dam (jaren geleden). Er was letterlijk niets aan de hand. Er werd wat zwaar vuurwerk afgestoken, maar er waren geen echte 'raddraaiers'. De ME kwam om het uur gewoon door de menigte heen geploegd. In ieder geval de laatste keer geweest dat ik in A'dam ben geweest met o&n :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196927952
Stoere taal van de politie.

Gaan ze ook daad bij woord voegen wanneer ze autochtone vrouwen lastiggevallen zien worden door migratietuig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')