SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Het is niet dat ik erop hoop. Maar ik heb wat herinneringen....quote:Op zondag 20 december 2020 08:28 schreef byah het volgende:
Kan niet wachten op het bericht dat het vaccin niet meer effectief is op deze mutatie van het virus
Die kans is nihilquote:Op zondag 20 december 2020 08:37 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is niet dat ik erop hoop. Maar ik heb wat herinneringen....
Virus komt echt niet naar Europa uitspraken enzo.
Wij blijven al binnenquote:Op zondag 20 december 2020 08:39 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Variant is ook al hier vastgesteld...
En carnaval mag ook weer, want dat wordt in kleine groepjes gevierdquote:
Dat is nu te laat. Deze ochtend komende honderden treinreizigers vanuit het geïnfecteerde Londen aan. Maar hé, op aanraden van het RIVM is het vliegverkeer wel stilgelegd hoor. Dat zal ons wel redden. 😂quote:
Ik doelde op het feit dat er al duizenden mutaties zijn, dus als een mutatie zorgt voor een slecht werkend vaccin dan zijn we toch al verlorenquote:Op zondag 20 december 2020 08:35 schreef StateOfMind het volgende: [..] Het probleem met deze mutatie is dat ie blijkbaar 70% besmettelijker is. En met de oplopende cijfers overal en de krakende zorg is dat iets wat je absoluut níet wil hebben.
Ze hadden natuurlijk ook niks kunnen doen.quote:Op zondag 20 december 2020 08:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is nu te laat. Deze ochtend komende honderden treinreizigers vanuit het geïnfecteerde Londen aan. Maar hé, op aanraden van het RIVM is het vliegverkeer wel stilgelegd hoor. Dat zal ons wel redden. 😂
Hecht makkelijker aan de cellen door bepaalde aminozuren die ontbreken. Of iets in die geest.quote:Op zondag 20 december 2020 08:45 schreef Hamzoef het volgende:
Is er al bekend “hoe” deze strain precies zoveel besmettelijker is?
Zit dat hem er in dat hij sneller door immuunsysteem komt?
Dat het bij vluchtig contact (in de supermarkt even snel voor iemand langs) ook al kan besmetten?
Dat het op grotere afstand besmettelijk is?
Misschien domme vragen, maar ik ben hier niet in thuis.
Ik begrijp niet zo goed waarom je dat amusant vind.quote:Op zondag 20 december 2020 08:45 schreef JosMert het volgende:
En dat alle vaccinaties niet werken op die nieuwe variant genot. Hahahahaha, zit je dan met je spuitje om erna nog eens corona te krijgen.
Is de kans dat wanneer je je aan de geldende maatregelen houdt dat je besmet raakt niet-Nederlandse veel groter dan dus?quote:Op zondag 20 december 2020 08:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hecht makkelijker aan de cellen door bepaalde aminozuren die ontbreken. Of iets in die geest.
Ja, lachen man...quote:Op zondag 20 december 2020 08:45 schreef JosMert het volgende:
En dat alle vaccinaties niet werken op die nieuwe variant genot. Hahahahaha, zit je dan met je spuitje om erna nog eens corona te krijgen.
Dat je beter kunt afwachten met vaccineren. Die anti vaccin mensen zijn zo gek nog nietquote:Op zondag 20 december 2020 08:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom je dat amusant vind.
Effect was uiteindelijk een beetje het zelfde geweest denk je niet?quote:Op zondag 20 december 2020 08:46 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ze hadden natuurlijk ook niks kunnen doen.
Waarop wachten?quote:Op zondag 20 december 2020 08:49 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat je beter kunt afwachten met vaccineren. Die anti vaccin mensen zijn zo gek nog niet
Als er op deze wijze alsnog honderden of duizenden mensen die potentieel besmet zijn met de nieuwe variant (en er hoeven er maar een paar tussen te zitten) ongehinderd het land binnen kunnen komen, dan staat dat gelijk aan niets doen.quote:Op zondag 20 december 2020 08:46 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ze hadden natuurlijk ook niks kunnen doen.
Om vervolgens, letterlijk, halve maatregelen te nemen.quote:Op zondag 20 december 2020 08:52 schreef Nielsch het volgende:
Dus begin december was al duidelijk dat deze UK variant hier is, maar nu ruim 2 weken later neemt het kabinet eindelijk eens halfslachtige maatregelen? Naja past wel weer in het hele (Jaap van Dissel en Mark Rutte) plaatje van 'afwachten, afwachten, afwachten',
Nederland is het eerste land... dus valt wel mee. Of dacht je dat het niet al in 40+ andere landen aanwezig is?quote:Op zondag 20 december 2020 08:52 schreef Nielsch het volgende:
Dus begin december was al duidelijk dat deze UK variant hier is, maar nu ruim 2 weken later neemt het kabinet eindelijk eens halfslachtige maatregelen? Naja past wel weer in het hele (Jaap van Dissel en Mark Rutte) plaatje van 'afwachten, afwachten, afwachten',
Hugotje heeft ook dan liggen slapen. Die zingt liever voor de camera bij beau kerstliederen.quote:Op zondag 20 december 2020 08:52 schreef Nielsch het volgende:
Ja, vind ik ook best humor. Hahaquote:Op zondag 20 december 2020 08:54 schreef Haags het volgende:
Werkt straks dat vaccin niet meer op de nieuwe variant van het virus, heeft Beppie zich voor Jan Lul in laten enten op tv
Begrijpend lezen blijft lastig, zoals ik eerder al zei:quote:Op zondag 20 december 2020 08:52 schreef Nielsch het volgende:
quote:Op zondag 20 december 2020 01:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Staat nergens wanneer het is vastgesteld. Alleen wanneer er is bemonsterd. Kan dus recent zijn ontdekt.
Voor zover ik weet zijn er geen directe treinverbinding met Londen, dus ik snap niet waar je op doelt.quote:Op zondag 20 december 2020 08:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Effect was uiteindelijk een beetje het zelfde geweest denk je niet?
Waarom precies? Jij bent wel blij met deze lockdown? Mag wel langer duren wat jou betreft?quote:
Nou valt dat wel mee als dit geen gevolgen heeft voor de vaccins (en het lijkt erop dat dit geen gevolgen heeft gelukkig).quote:Op zondag 20 december 2020 08:54 schreef JosMert het volgende:
[..]
Hugotje heeft ook dan liggen slapen. Die zingt liever voor de camera bij beau kerstliederen.
2021 is nu ook definitief verloren door de nieuwe variant.
Het is het enige wat ze kunnen doen.quote:Op zondag 20 december 2020 08:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als er op deze wijze alsnog honderden of duizenden mensen die potentieel besmet zijn met de nieuwe variant (en er hoeven er maar een paar tussen te zitten) ongehinderd het land binnen kunnen komen, dan staat dat gelijk aan niets doen.
Het resultaat is dan immers hetzelfde.
Treinen niet.quote:Op zondag 20 december 2020 08:56 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn er geen directe treinverbinding met Londen, dus ik snap niet waar je op doelt.
Er is maar één instantie die had moeten en kunnen optreden, en die zitten in Brussel.
Laten we deze troll gewoon negeren.quote:Op zondag 20 december 2020 08:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom precies? Jij bent wel blij met deze lockdown? Mag wel langer duren wat jou betreft?
Eurostarquote:Op zondag 20 december 2020 08:56 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn er geen directe treinverbinding met Londen, dus ik snap niet waar je op doelt.
Er is maar één instantie die had moeten en kunnen optreden, en die zit in Brussel.
Er zijn wel rechtstreekse veerboot verbindingen.quote:Op zondag 20 december 2020 08:57 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het is het enige wat ze kunnen doen.
Ok, ze hadden ook al het internationale treinverkeer kunnen platgooien.
Is niet direct naar NLquote:
Ik verwacht die maatregel vandaag wel. Het is niet dat er honderden boten onderweg zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 08:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Treinen niet.
De veerboten echter wel.
Geeft nietquote:Op zondag 20 december 2020 09:01 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Is niet direct naar NL
En sorry, ik edite je post ipv te quoten. Die knopjes zitten kort bij elkaar mobiel
Kan je gewoon weigeren bij de grens toch?quote:Op zondag 20 december 2020 09:02 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Nederland heeft invloed op een Franse treinverbinding, ja?
De Eurostar rijdt opzich niet naar Nederland. Ze adverteren er wel mee, maar in principe is dat gewoon een trein uit België.quote:Op zondag 20 december 2020 09:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan je gewoon weigeren bij de grens toch?
Ben het verder met je eensquote:Op zondag 20 december 2020 09:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geeft nietBedankt voor de sjieke PI.
Rijdt wellicht via ander land maar de verbinding is direct zonder overstappen. Je zou op zijn minst die trein kunnen weigeren.
Net als de boten.
Maar ja dan nog kunnen mensen altijd via andere landen reizen als ze naar NL willen. Ook met het vliegtuig.
Het aantal mensen dat nu besluit niet meer te gaan is denk ik te verwaarlozen. Er zullen niet veel passagiers voor de lol nu naar Nederland reizen met de huidige maatregelen.
Dus nee, ik denk niet dat het veel effect sorteert.
Dat wàs het wel. Een jaar ofwat geleden heb ik regelmatig die trein gehad en hoefde inderdaad niet over te stappen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:07 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De Eurostar rijdt opzich niet naar Nederland. Ze adverteren er wel mee, maar in principe is dat gewoon een trein uit België.
Okee, ik begreep dat er niet overgestapt wordt. Heb ik dan wellicht verkeerd begrepen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:07 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De Eurostar rijdt opzich niet naar Nederland. Ze adverteren er wel mee, maar in principe is dat gewoon een trein uit België.
Het is wel dezelfde trein, maar hij stopt ook in België. Dat maakt het een verbinding met België en niet met Engeland.quote:Op zondag 20 december 2020 09:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Okee, ik begreep dat er niet overgestapt wordt. Heb ik dan wellicht verkeerd begrepen.
Maar goed, dan slaat het vliegverbod dus helemaal nergens op. Alsof mensen die naar Nederland willen niet gewoon een alternatief pakken. (Als dat niet al vanuit de airline wordt aangeboden).
Er rijdt tegenwoordig gewoon een trein van Amsterdam naar Londen. En vice versa.quote:Op zondag 20 december 2020 09:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat wàs het wel. Een jaar ofwat geleden heb ik regelmatig die trein gehad en hoefde inderdaad niet over te stappen.
En met een vliegtuig kan je niet via Brussel en dan de trein?quote:Op zondag 20 december 2020 09:11 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het is wel dezelfde trein, maar hij stopt ook in België. Dat maakt het een verbinding met België en niet met Engeland.
En anders stapt men gewoon over in Brussel en komen ze zo Nederland binnen. Mensen zijn nu eenmaal egoïstisch, blijkbaar.
Die is er wel:quote:Op zondag 20 december 2020 08:56 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Did omdat de trein uit Groningen ook stopt in Zwolle en Almere is er geen directe verbinding naar Schiphol...quote:Op zondag 20 december 2020 09:11 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het is wel dezelfde trein, maar hij stopt ook in België. Dat maakt het een verbinding met België en niet met Engeland.
En anders stapt men gewoon over in Brussel en komen ze zo Nederland binnen. Mensen zijn nu eenmaal egoïstisch, blijkbaar.
Grenzen dicht genotquote:Op zondag 20 december 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En met een vliegtuig kan je niet via Brussel en dan de trein?
Hoeveel mensen die naar Nederland willen ga je nu daadwerkelijk tegenhouden met dit vliegverbod? Alternatieven genoeg.
0. Het vliegverbod is eigenlijk alleen maar symbolisch, het enige wat effectief zou zijn geweest was het sluiten van alle grenzen, en dat is niet iets wat ze heel snel gaan doen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En met een vliegtuig kan je niet via Brussel en dan de trein?
Hoeveel mensen die naar Nederland willen ga je nu daadwerkelijk tegenhouden met dit vliegverbod? Alternatieven genoeg.
Ik geef alleen aan hoe internationaal treinverkeer juridisch gezien wordt.quote:Op zondag 20 december 2020 09:15 schreef babylon het volgende:
[..]
Did omdat de trein uit Groningen ook stopt in Zwolle en Almere is er geen directe verbinding naar Schiphol...
Wilders kan niet wachten!quote:Op zondag 20 december 2020 09:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Grenzen dicht genot
quote:Op zondag 20 december 2020 09:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel
https://www.eurostar.com/nl-nl/trein/amsterdam-londen
Maar goed, meneertje Socios weet het beter op basis van een promotie van een bedrijf dan dat er in internationale verdragen staat.quote:Op zondag 20 december 2020 09:11 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En wat zijn de klanten trots dat ze nog een mogelijkheid hebben gevonden om te kunnen shoppen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:21 schreef JosMert het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)daarbinnen~a701e247/
Bij de makro kan je gewoon nog alles kopen, inclusief tv’s. Funshoppen.
Slim omzet binnen harken.
Ja dat geldt ondertussen voor zo'n beetje heel Europa, denk ikquote:Op zondag 20 december 2020 09:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als deze mutatie begin december al in Nederland is, zou dat ook de hoge besmettingscijfers van de afgelopen weken kunnen verklaren?
Ja, het antwoord is al een paar keer gegeven dat dat met tussenstop is. Geen trein uit het VK. Niet direct.quote:Op zondag 20 december 2020 09:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel
https://www.eurostar.com/nl-nl/trein/amsterdam-londen
Zou kunnen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als deze mutatie begin december al in Nederland is, zou dat ook de hoge besmettingscijfers van de afgelopen weken kunnen verklaren?
Dat denk ik wel ja.quote:Op zondag 20 december 2020 09:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat zeg ik.quote:Op zondag 20 december 2020 09:12 schreef babylon het volgende:
[..]
Er rijdt tegenwoordig gewoon een trein van Amsterdam naar Londen. En vice versa.
Zover bekend niet, ziektebeeld exact hetzelfde. Enkel verspreiding erger.quote:Op zondag 20 december 2020 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dan de volgende vraag is dan:
Maakt deze mutatie mensen minder ziek, dan de variant die al bekend is?
Vermoedelijk. Vooral dat woordje niet vergeten. Zowel tov verspreiding als tov ziektebeeldquote:Op zondag 20 december 2020 09:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zover bekend niet, ziektebeeld exact hetzelfde. Enkel verspreiding erger.
Zover bekend = vermoedelijk wat mij betreft.quote:Op zondag 20 december 2020 09:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Vermoedelijk. Vooral dat woordje niet vergeten.
De schande weerquote:Op zondag 20 december 2020 09:21 schreef JosMert het volgende:
Wie zegt dat precies?quote:Op zondag 20 december 2020 09:49 schreef babylon het volgende:
Gelukkig stapt het virus uit in Brussel
Grote kans dat het al over heel Europa verspreid is inderdaad, als het al in September in het VK is aangetroffen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:43 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja dat geldt ondertussen voor zo'n beetje heel Europa, denk ik
In september al? Dan is het al over heel de wereld verspreid joh.quote:Op zondag 20 december 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Grote kans dat het al over heel Europa verspreid is inderdaad, als het al in September in het VK is aangetroffen.
Zal vast (denk ik) aan Nu.nl liggen, maar als begin december dat monster afgenomen is, dan mag ik toch aannemen dat ze inmiddels wel weten om wie het precies gaat? En ook het hoe, en gerelateerde gevallen lijkt me dan.quote:Begin december is bij een besmette persoon in Nederland de besmettelijkere variant aangetroffen, meldt het kabinet. Het genomen monster wordt verder onderzocht. Met de GGD wordt uitgezocht om wie het gaat, hoe diegene besmet is geraakt en of meer gerelateerde gevallen bekend zijn.
https://www.nu.nl/coronav(...)iding-voorkomen.html
Hahaha neeeequote:Op zondag 20 december 2020 09:21 schreef JosMert het volgende:
Ach tuurlijk, daarom is dit ook nieuws van niets. Als het klopt dat het besmettelijker is dan de 'normale' Covid dan zit het 4 maand later al overal dat is niet in te dammen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Grote kans dat het al over heel Europa verspreid is inderdaad, als het al in September in het VK is aangetroffen.
Liep van de week langs de makro, parkeerterrein vol en rijen voor de deurquote:Op zondag 20 december 2020 09:21 schreef JosMert het volgende:
Het verklaart hoogstens waarom het allemaal zo moeilijker met maatregelen in te dammen is.quote:Op zondag 20 december 2020 09:53 schreef Remco het volgende:
[..]
Ach tuurlijk, daarom is dit ook nieuws van niets. Als het klopt dat het besmettelijker is dan de 'normale' Covid dan zit het 4 maand later al overal dat is niet in te dammen.
Dat is niet zo heel uitzonderlijk bij de Makro in deze periode hoor, dat was vroeger ook gewoon normaal dat mensen buiten stonden te wachten omdat de karretjes op waren omdat er al zoveel mensen binnen waren.quote:Op zondag 20 december 2020 09:57 schreef Leonos het volgende:
[..]
Liep van de week langs de makro, parkeerterrein vol en rijen voor de deur
Wat een kletsartikel,quote:Op zondag 20 december 2020 09:21 schreef JosMert het volgende:
Die septembermutatie komt uit brazilie.quote:Op zondag 20 december 2020 09:48 schreef popje het volgende:
Er is 1 geval geconstateerd begin december in NL... 3 in Denemarken en 1 in Australie. In september dook het al op in de UK (zie bericht op nu.nl, kan ik even niet linken op mijn telefoon)
Rectificatie; de mutatie is in september ontdekt, staat niet waar, wel dat het nu vnl in de UK is.
Hallo ggdquote:Op zondag 20 december 2020 09:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zal vast (denk ik) aan Nu.nl liggen, maar als begin december dat monster afgenomen is, dan mag ik toch aannemen dat ze inmiddels wel weten om wie het precies gaat? En ook het hoe, en gerelateerde gevallen lijkt me dan.
En hier staan er zelfs verkeersregelaars om alles in goede banen te leiden...quote:Op zondag 20 december 2020 10:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat een kletsartikel,
Wij komen regelmatig bij de Makro in Best en in Den Bosch. Het is er gewoon erg rustig.
Gisteren was het normaal "druk".
De overheid vindt het niet ernstig genoeg om een verbod in te stellen dus je kan het ze niet kwalijk nemen. Een advies blijft een advies.quote:Op zondag 20 december 2020 10:08 schreef longasleep het volgende:
dat de mensen die op vakantie zijn gegaan overal ter wereld vast mogen komen te zitten.
dom volk dat noodzakelijk niet snapt
Is er eerder groepsimmuniteitquote:Op zondag 20 december 2020 08:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou valt dat wel mee als dit geen gevolgen heeft voor de vaccins (en het lijkt erop dat dit geen gevolgen heeft gelukkig).
Het slechte nieuws is wel dat deze variant véél besmettelijker is, wat heel slecht nieuws is voor de zorg/ziekenhuizen
Je kunt ook zelf nadenkenquote:Op zondag 20 december 2020 10:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
De overheid vindt het niet ernstig genoeg om een verbod in te stellen dus je kan het ze niet kwalijk nemen. Een advies blijft een advies.
Dat hebben die mensen dan ook gedaan. En ze kwamen duidelijk tot een andere conclusie dan jijquote:
Ze hebben gebruik gemaakt van de ruimte die het kabinet ze heeft gegund. Dan kun je als regering niet achteraf gaan klagen. Het is niet dat ze de juridische middelen niet hebben. Economie is gewoon belangrijker.quote:
Wat een sentimentele rommel. Als je mensen ergens van wil overtuigen zou ik dit achterwege laten.quote:Op zondag 20 december 2020 10:32 schreef mir1986 het volgende:
Lieve FB-ers,
Er moet me iets van het hart.
Ze zeggen wel eens dat mensen vaak iets een 'te-ver-van-je-bed-show' vinden en niet realiseren wat de impact is op de betrokkenen.
Ik was vandaag in de Rietlanden. Ik ben naar de Lidl gegaan en naar de Jumbo.
Bij de Lidl heb ik een tijdschriftenpakket zien liggen en boeken en bij de Jumbo heb ik sigaretten kunnen halen en het Dagblad van het Noorden. Ook heb ik daar boeken, tijdschriften en enveloppen zien liggen die gretig aftrek vonden.
Het Dagblad van het Noorden heb ik gehaald omdat vandaag de editie met DrDenker erin zat. Dik ken ik verder niet maar Maron van den Berkt-Dekker heeft afgelopen jaren vaak genoeg iets erover geplaatst dus mijn interesse was gewekt.
Na het doen van mijn boodschapjes ben ik naar buiten gelopen met het voornemen om kerstkaarten te kopen voor mijn familie die in Rotterdam woont en die ik al sinds juni niet meer heb gezien.
Ik loop richting de Bruna en zie daar geen kaarten buiten staan. Ik kijk naar rechts en zie de bloemenwinkel die 2 standaards met kaarten heeft staan.
Ik zie Ron Van den Berkt buiten de Bruna staan. Ik heb hem al langere tijd niet gezien. Ik benader hem. Hij heeft wallen onder zijn ogen.
Ik vraag hoe het met hem gaat. Domme vragen bestaan niet zeggen mensen weleens.
Dit was overduidelijk een domme vraag.
Hoe zou het moeten gaan met hem?
1. Hij mag alleen postzegels verkopen aan de mensen die bij de Jumbo of de Lidl een kaartje kopen.
2. Hij mag mij vertellen of de nieuwe Stephen King boek uit is, die ik bij Bol kan bestellen en afhalen bij de Bruna. Ik mag het boek wat aanwezig is bij de Bruna niet kopen.
3. Hij mag mij geen sigaretten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Jumbo.
4. Hij mag mij geen kerstkaarten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de bloemenwinkel, de Lidl of de Jumbo.
5. Hij mag mij geen schrijfwaren, enveloppen, cadeaupapier etc. verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Lidl of de Jumbo.
6. Hij mag geen staatsloten of kraskaarten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Jumbo.
Dus op mijn vraag hoe het ging met hem was het antwoord: slecht. De Bruna is geen essentiele winkel.
Ron Van den Berkt mag wel zijn verdriet en zijn omzetverlies gaan verdrinken bij de drankwinkel links van hem want dat is wel een essentiele winkel.
Dus als ik het goed begrijp bestaat de hele voorraad van de Bruna uit producten die afzonderlijk van elkaar in andere winkels mogen worden verkocht maar de Bruna zelf mag ze niet verkopen omdat ze geen essentiele dingen verkopen.
We hebben dus geen kaartjes nodig om naar onze geliefden te sturen die we uiteraard niet mogen bezoeken wegens de geldende coronamaatregelen.
We mogen geen spelletjes of boeken kopen om onze eenzaamheid in deze donkere dagen te verlichten en zodoende zoveel mogelijk thuis te blijven zodat het aantal besmettingen afneemt.
We mogen wel naar de slijterij om onze zorgen weg te drinken, naar de drogisterij voor cadeautjes, naar de Jumbo en de Lidl voor boeken, kaarten en sigaretten maar de Bruna is verboden.
Een ondernemer met lede ogen zien toekijkend hoe hij niets meer mag, geen omzet meer draait, om hem heen alles WEL mag worden verkocht en dat mensen zijn winkel voorbij lopen..
Waar is de logica hierachter? Waar zijn ze in Den Haag mee bezig? Dit gaan niet meer om nummers/getallen. Dit gaat om mensen. Om mensen die zich een slag in de rondte werken.
En nu vleugellam zijn gemaakt.
helemaal mee eensquote:Op zondag 20 december 2020 10:36 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Wat een sentimentele rommel. Als je mensen ergens van wil overtuigen zou ik dit achterwege laten.
Dat weet ik. En toch kun je zelf wel bedenken dat reizen midden in een pandemie misschien niet het meest handig is. Eigen verantwoordelijkheid enzo. Ik word een beetje moe (niet tegen jou persoonlijk) van al die mensen die aan het randje van de "regels" gaan zitten, want het mag. Zelf je verantwoordelijkheid nemen en jouw bijdrage leveren aan bestrijding van een pandemie zit er niet meer in ofzo.quote:Op zondag 20 december 2020 10:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze hebben gebruik gemaakt van de ruimte die het kabinet ze heeft gegund. Dan kun je als regering niet achteraf gaan klagen. Het is niet dat ze de juridische middelen niet hebben. Economie is gewoon belangrijker.
Ligt dat niet eerder aan black friday en sinterklaasdrukte?quote:Op zondag 20 december 2020 10:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik kan er eigenlijk vrij weinig over vinden, maar is het niet aannemelijk dat die nieuwe mutatie ook in Nederland heeft gezorgd voor die toename van besmettingen die vorige week ineens begon?
ze zeggen minder virusdeeltjes nodig om besmet te rakenquote:Op zondag 20 december 2020 10:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ligt dat niet eerder aan black friday en sinterklaasdrukte?
Ik ben wel benieuwd hoe deze mutatie besmettelijker is? Hoef je nu maar een paar minuten in aanraking te zijn geweest met een besmet persoon. Of is het nu opeens buiten ook een probleem, wat is anders?
Is er al bekend of dit dan ook leidt tot een milder ziekteverloop?quote:Op zondag 20 december 2020 10:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze zeggen minder virusdeeltjes nodig om besmet te raken
Als zo'n variant zich sneller verspreid dan is dat dus weldegelijk een probleem voor de druk op de zorg hequote:Op zondag 20 december 2020 10:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is er al bekend of dit dan ook leidt tot een milder ziekteverloop?
Indien de zorg er niet extra door overbelast raakt zie ik het probleem niet zo.
De logica is supersimpel. Men wil zo min mogelijk vervoersbewrgingen. Zo min mogelijk mensen in winkels. Want hoe meer mensen bij elkaar komen, des te meer besmettingen. Super simpel.quote:Op zondag 20 december 2020 10:32 schreef mir1986 het volgende:
Lieve FB-ers,
Ze zeggen wel eens dat mensen vaak iets een 'te-ver-van-je-bed-show' vinden en niet realiseren wat de impact is op de betrokkenen.
Bij de Lidl heb ik een tijdschriftenpakket zien liggen en boeken en bij de Jumbo heb ik sigaretten kunnen halen en het Dagblad van het Noorden. Ook heb ik daar boeken, tijdschriften en enveloppen zien liggen die gretig aftrek vonden.
Het Dagblad van het Noorden heb ik gehaald omdat vandaag de editie met DrDenker erin zat. Dik ken ik verder niet maar Maron van den Berkt-Dekker heeft afgelopen jaren vaak genoeg iets erover geplaatst dus mijn interesse was gewekt.
Na het doen van mijn boodschapjes ben ik naar buiten gelopen met het voornemen om kerstkaarten te kopen voor mijn familie die in Rotterdam woont en die ik al sinds juni niet meer heb gezien.
Ik loop richting de Bruna en zie daar geen kaarten buiten staan. Ik kijk naar rechts en zie de bloemenwinkel die 2 standaards met kaarten heeft staan.
Ik zie Ron Van den Berkt buiten de Bruna staan. Ik heb hem al langere tijd niet gezien. Ik benader hem. Hij heeft wallen onder zijn ogen.
1. Hij mag alleen postzegels verkopen aan de mensen die bij de Jumbo of de Lidl een kaartje kopen.
2. Hij mag mij vertellen of de nieuwe Stephen King boek uit is, die ik bij Bol kan bestellen en afhalen bij de Bruna. Ik mag het boek wat aanwezig is bij de Bruna niet kopen.
3. Hij mag mij geen sigaretten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Jumbo.
4. Hij mag mij geen kerstkaarten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de bloemenwinkel, de Lidl of de Jumbo.
5. Hij mag mij geen schrijfwaren, enveloppen, cadeaupapier etc. verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Lidl of de Jumbo.
6. Hij mag geen staatsloten of kraskaarten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Jumbo.
Dus op mijn vraag hoe het ging met hem was het antwoord: slecht. De Bruna is geen essentiele winkel.
Ron Van den Berkt mag wel zijn verdriet en zijn omzetverlies gaan verdrinken bij de drankwinkel links van hem want dat is wel een essentiele winkel.
Dus als ik het goed begrijp bestaat de hele voorraad van de Bruna uit producten die afzonderlijk van elkaar in andere winkels mogen worden verkocht maar de Bruna zelf mag ze niet verkopen omdat ze geen essentiele dingen verkopen.
We hebben dus geen kaartjes nodig om naar onze geliefden te sturen die we uiteraard niet mogen bezoeken wegens de geldende coronamaatregelen.
We mogen geen spelletjes of boeken kopen om onze eenzaamheid in deze donkere dagen te verlichten en zodoende zoveel mogelijk thuis te blijven zodat het aantal besmettingen afneemt.
We mogen wel naar de slijterij om onze zorgen weg te drinken, naar de drogisterij voor cadeautjes, naar de Jumbo en de Lidl voor boeken, kaarten en sigaretten maar de Bruna is verboden.
Een ondernemer met lede ogen zien toekijkend hoe hij niets meer mag, geen omzet meer draait, om hem heen alles WEL mag worden verkocht en dat mensen zijn winkel voorbij lopen..
Waar is de logica hierachter? Waar zijn ze in Den Haag mee bezig? Dit gaan niet meer om nummers/getallen. Dit gaat om mensen. Om mensen die zich een slag in de rondte werken.
nee, hetzelfde ziekteverloop tot zover bekend.quote:Op zondag 20 december 2020 10:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is er al bekend of dit dan ook leidt tot een milder ziekteverloop?
Indien de zorg er niet extra door overbelast raakt zie ik het probleem niet zo.
Ik krijg hier een heel hoog 'tag 3 mensen als je met XXXX begaan bent' gevoel bij.quote:Op zondag 20 december 2020 10:32 schreef mir1986 het volgende:
Lieve FB-ers,
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vond het in maart uitgestorven op straat, nu druk. Nu komen de feestdagen eraan, in maart niet en waren veel mensen toch banger voor het virus. Ik hoop dat de afvlakking snel komt, ik vrees alleen het ergste.quote:Op zondag 20 december 2020 10:54 schreef Faraday01 het volgende:
Vanaf welke dag verwachten we ongeveer het eerste effect van de lockdown in de dagcijfers te zien met wat we weten uit het voorjaar? Vanaf morgen of dinsdag?
in het voorjaar werd er veel beter geluisterd, en het ligt eraan of er echt een besmettelijkere mutatie rondgaat anders kunnen we veel lagere cijfers voorlopig vergeten, en een dag of 6 na de kerst gaat het sws weer oplopen door de vele contacten.quote:Op zondag 20 december 2020 10:54 schreef Faraday01 het volgende:
Vanaf welke dag verwachten we ongeveer het eerste effect van de lockdown in de dagcijfers te zien met wat we weten uit het voorjaar? Vanaf morgen of dinsdag?
Rond kerst. Maar rond kerst zijn de cijfers heel onbetrouwbaar dus analyses zullen voorlopig heel lastig zijn - tenzij de trend extreem duidelijk is.quote:Op zondag 20 december 2020 10:54 schreef Faraday01 het volgende:
Zes dagen na kerst is helaas ook net oud en nieuw. Mooi kut. Met kerst besmet raken en met oud en nieuwe mensen besmettenquote:Op zondag 20 december 2020 10:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in het voorjaar werd er veel beter geluisterd, en het ligt eraan of er echt een besmettelijkere mutatie rondgaat anders kunnen we veel lagere cijfers voorlopig vergeten, en een dag of 6 na de kerst gaat het sws weer oplopen door de vele contacten.
Natuurlijk, alleen duurt het een paar weken voor ze hier wakker worden.quote:Op zondag 20 december 2020 10:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik kan er eigenlijk vrij weinig over vinden, maar is het niet aannemelijk dat die nieuwe mutatie ook in Nederland heeft gezorgd voor die toename van besmettingen die vorige week ineens begon?
ja dat snap ik, maar vaak is het zo dat bij een besmettelijkere variant het ziekteverloop milder is dus dan resulteert het minder in een ziekenhuisopname. Helaas schijnt het bij deze mutatie dan weer niet zo te zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 10:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als zo'n variant zich sneller verspreid dan is dat dus weldegelijk een probleem voor de druk op de zorg he
De R-waarde gaat dan omhoog. Niet door ons gedrag, maar door de mutatie. Er zijn dan weer meer maatregelen nodig om die <=1 te krijgen. Zoals bijvoorbeeld het dan maar opsluiten van mensen die het nog steeds niet begrepen hebben en nog steeds blijven funshoppen en feesten
Je vergeet het doorsturenquote:Op zondag 20 december 2020 10:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik krijg hier een heel hoog 'tag 3 mensen als je met XXXX begaan bent' gevoel bij.
Yep, en op 4 januari mogen stiekem best grote groepen leerlingen weer naar school (zie de uitzonderingen op Rijksoverheid) en daar ga je weer.quote:Op zondag 20 december 2020 10:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zes dagen na kerst is helaas ook net oud en nieuw. Mooi kut. Met kerst besmet raken en met oud en nieuwe mensen besmettenwordt een vervelende verrassing denk ik in de week dat versoepelingen bekend gemaakt zouden gaan worden zoals het er nu uit ziet.
voor elke serieuze maatregel is een wetswijziging nodig, daarom is alles vrijblijvend hierquote:Op zondag 20 december 2020 11:01 schreef Confetti het volgende:
Schijnt dat voor het sluiten van de grenzen met het VK coor wegverkeer en bootverkeer een wetswijziging nodig is. Wat een bananenrepubliek ben je toch als dergelijke maatregelen al niet in een wet staan. Totaal onvoorbereid.
Je bent juist een banenrepubliek als je dat zo van de een op de andere dag kan beslissen.quote:Op zondag 20 december 2020 11:01 schreef Confetti het volgende:
Schijnt dat voor het sluiten van de grenzen met het VK coor wegverkeer en bootverkeer een wetswijziging nodig is. Wat een bananenrepubliek ben je toch als dergelijke maatregelen al niet in een wet staan. Totaal onvoorbereid.
Het helpt ook niet. Die besmettelijkere mutatie is hier al en daar moeten we gewoon rekening mee houden. Dat weghouden door maatregelen lukt niet en is nu voor de bühne.quote:Op zondag 20 december 2020 11:01 schreef Confetti het volgende:
niet zomaar natuurlijk maar bij zulke noodsituaties moet het wel kunnenquote:Op zondag 20 december 2020 11:03 schreef Remco het volgende:
[..]
Je bent juist een banenrepubliek als je dat zo van de een op de andere dag kan beslissen.
Tja wat is een noodsituatie. Ook vrij subjectief.quote:Op zondag 20 december 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet zomaar natuurlijk maar bij zulke noodsituaties moet het wel kunnen
ja vooral zulke discussies blijven houden natuurlijkquote:Op zondag 20 december 2020 11:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja wat is een noodsituatie. Ook vrij subjectief.
Systemen die erop gericht zijn om burgerrechten te beschermen. Stom gedoe is dat hè.quote:Op zondag 20 december 2020 11:01 schreef Confetti het volgende:
ga er maar vanuit *warmt zijn popcorn alvast op*quote:Op zondag 20 december 2020 11:05 schreef Benny het volgende:
Wat als... 2020 een voorbereiding was op het kutjaar 2021?
quote:Op zondag 20 december 2020 10:57 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vond het in maart uitgestorven op straat, nu druk. Nu komen de feestdagen eraan, in maart niet en waren veel mensen toch banger voor het virus. Ik hoop dat de afvlakking snel komt, ik vrees alleen het ergste.
quote:Op zondag 20 december 2020 10:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in het voorjaar werd er veel beter geluisterd, en het ligt eraan of er echt een besmettelijkere mutatie rondgaat anders kunnen we veel lagere cijfers voorlopig vergeten, en een dag of 6 na de kerst gaat het sws weer oplopen door de vele contacten.
Ik zie ook dat het veel drukker op straat is dan in maart maar toen was er ook veel meer angst. Zelf ben ik alleen boodschappen gaan doen en sinds dinsdag 1x bij iemand op bezoek geweest.quote:Op zondag 20 december 2020 10:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Rond kerst. Maar rond kerst zijn de cijfers heel onbetrouwbaar dus analyses zullen voorlopig heel lastig zijn - tenzij de trend extreem duidelijk is.
Nouja, exact!quote:Op zondag 20 december 2020 11:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja vooral zulke discussies blijven houden natuurlijk
vliegen in zulke tijden is ook echt een belangrijk burger rechtquote:Op zondag 20 december 2020 11:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Systemen die erop gericht zijn om burgerrechten te beschermen. Stom gedoe is dat hè.
nee want dat worden er geen beslissingen genomen, is er geen handhaving is alles vrijblijvend en blijven we maar aankloten, en dat is exact wat er gebeurd is.quote:
Zeg, ga jij eens even heel gauw jouw mond toetsenbord spoelenquote:Op zondag 20 december 2020 11:05 schreef Benny het volgende:
Pandemie lijkt me toch wel een goede voor nood breekt wet.quote:Op zondag 20 december 2020 11:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja wat is een noodsituatie. Ook vrij subjectief.
Ik ben bang dat ik hier een disclaimer bij had moeten zetten voor aluhoedjesquote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef Benny het volgende:
De UK-versie van het virus hoort gewoon bij de Brexit-strategie. "Jullie maken ons land rood? Prima... Zie, jullie hebben ons niet nodig. Wij jullie ook niet"
Een banenrepubliek? Dat lijkt me best een fijne plek, als er banen gecreeerd worden in deze crisis...quote:Op zondag 20 december 2020 11:03 schreef Remco het volgende:
[..]
Je bent juist een banenrepubliek als je dat zo van de een op de andere dag kan beslissen.
Zo wordt het inderdaad al een tijdje gebruikt. Dit is ook redelijk geaccepteerd onder de mensenrechtenhoeders. Zelf heb ik daar toch moeite mee. Alternatieven zijn namelijk nooit bekeken. Men ging meteen voor de grondrechten.quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Pandemie lijkt me toch wel een goede voor nood breekt wet.
Ik vind dit echt helemaal niet leuk als vooruitzicht, daar ga ik zeker geen popcorn voor opwarmen...quote:Op zondag 20 december 2020 11:07 schreef longasleep het volgende:
[..]
ga er maar vanuit *warmt zijn popcorn alvast op*
welke alternatieven ?quote:Op zondag 20 december 2020 11:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zo wordt het inderdaad al een tijdje gebruikt. Dit is ook redelijk geaccepteerd onder de mensenrechtenhoeders. Zelf heb ik daar toch moeite mee. Alternatieven zijn namelijk nooit bekeken. Men ging meteen voor de grondrechten.
Ze worden wel genomen, maar wel na door de reguliere molen te zijn gegaan.quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee want dat worden er geen beslissingen genomen, is er geen handhaving is alles vrijblijvend en blijven we maar aankloten, en dat is exact wat er gebeurd is.
grondwetten en burgerrechten vind ik prima maar ze moeten wel gewijzigd kunnen worden met bijvoorbeeld noodwetten tijdens een pandemie of oorlog.
Grondwetten en burgerrechten zijn prima, behalve als ze even niet zo goed uitkomen.quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee want dat worden er geen beslissingen genomen, is er geen handhaving is alles vrijblijvend en blijven we maar aankloten, en dat is exact wat er gebeurd is.
grondwetten en burgerrechten vind ik prima maar ze moeten wel gewijzigd kunnen worden met bijvoorbeeld noodwetten tijdens een pandemie of oorlog.
niet met gemak.....een pandemie is geen gemak een oorlog ook nietquote:Op zondag 20 december 2020 11:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Ze worden wel genomen, maar wel na door de reguliere molen te zijn gegaan.
Je kan à la China alles wat je niet zint aan rechten en weet ik veel wat aan de kant gaan schuiven tbv the greater good maar daar bedank ik vriendelijk voor.
Als je wetten/rechten met dat gemak aan de kant kan schuiven hebben ze weinig waarde meer.
En dan is de grens met het VK dicht, even als reizigers en goederen controleren.quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De treinen van en naar de UK rijden in ieder geval nog steeds.quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef VacaLoca het volgende:
Gaan we in NL weer te lang wachten met volgen voorbeeld buitenland? Als de nieuwe variant hier ook al rondgaat dan wordt dat een ramp met bezoek op 1e kerstdag, ander bezoek op 2de kerstdag en weer ander bezoek met oud & nieuw.
Dadelijk 20k besmettingen en IC die richting de duizend gaat.
Ondertussen nog ff het vaccin vertragen met IT gefaal
Vanaf 1 januari is die grens toch gesloten als een no-deal brexit isquote:Op zondag 20 december 2020 11:01 schreef Confetti het volgende:
Dus je bent een bananenrepubliek als je niet een heel wetgevingsproces van maanden moet afwachten als er een noodsituatie is.quote:Op zondag 20 december 2020 11:03 schreef Remco het volgende:
[..]
Tja wetten zijn met name allemaal prima wanneer je ze niet nodig hebt zeker..quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Precies!quote:
Gevaarlijk gedachtegoed dit.quote:Op zondag 20 december 2020 11:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
voor sommigen is een pandemie of oorlog niet genoeg.....die grondwetten moeten in stand blijven.
complete BS natuurlijk
Blijf het ook wel grappig vinden dat mensen denken dat als 2020 voorbij is, dan eindelijk dat kutjaar voorbij is en alles weer anders is.quote:Op zondag 20 december 2020 11:05 schreef Benny het volgende:
Dus extra drukte in treinen waardoor minder spreiding. Wat een vreemde maatregel weer.quote:Op zondag 20 december 2020 11:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De treinen van en naar de UK rijden in ieder geval nog steeds.
Vluchten wel schrappen maar treinen laten rijden.![]()
NWS / Politie stuurt sms-bom naar honderden klanten van drugsdeale
misschien zijn er geen alternatieven als de ziekenhuizen vol liggen....quote:Op zondag 20 december 2020 11:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Precies!
Nooit bekeken. Nooit wat van gehoord.
Ja heel grappig inderdaad. Lachen hè Arie!quote:Op zondag 20 december 2020 11:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Blijf het ook wel grappig vinden dat mensen denken dat als 2020 voorbij is, dan eindelijk dat kutjaar voorbij is en alles weer anders is.
Geen idee. Er is in elk geval niet naar gekeken....quote:Op zondag 20 december 2020 11:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien zijn er geen alternatieven als de ziekenhuizen vol liggen....
De vraag stellen is hem beantwoorden vrees ik.quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef VacaLoca het volgende:
Gaan we in NL weer te lang wachten met volgen voorbeeld buitenland? Als de nieuwe variant hier ook al rondgaat dan wordt dat een ramp met bezoek op 1e kerstdag, ander bezoek op 2de kerstdag en weer ander bezoek met oud & nieuw.
Je kan het ook zo zien: het virus helpt zelf een handje mee met groepsimmuniteit te realiseren.quote:Op zondag 20 december 2020 11:16 schreef Anton91 het volgende:
Stel dezelfde vaccins werken tegen deze mutatie, dan hebben we dus uiteindelijk een veel hogere vaccinatiegraad nodig als het echt veel besmettelijker is.
Oh, we hebben er eentje.quote:Op zondag 20 december 2020 11:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja heel grappig inderdaad. Lachen hè Arie!
https://nos.nl/liveblog/2(...)ere-beperkingen.htmlquote:9 MINUTEN GELEDEN
Ook België stelt inreisverbod VK in
Ook België gaat reizigers vanuit het Verenigd Koninkrijk weren. Premier De Croo zegt dat vanaf middernacht voor zeker 24 uur de grenzen dichtgaan. Dan kunnen reizigers niet meer met de trein of het vliegtuig naar België komen, schrijft de Vlaamse omroep VRT.
Het land gaat daarmee verder dan het Nederlandse inreisverbod: Nederland weert vooralsnog enkel passagiersvliegtuigen uit het VK.
De Belgische beslissing is wel een reactie op het Nederlandse vliegverbod, dat sinds vanochtend 06.00 uur geldt. De maatregel geldt in eerste instantie slechts een dag, omdat er nog wordt overlegd door wetenschappers over de maatregel, aldus VRT.
duurt nog steeds veel te lang.....quote:Op zondag 20 december 2020 11:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je kan het ook zo zien: het virus helpt zelf een handje mee met groepsimmuniteit te realiseren.
Volgens mij is NL het eerste, misschien wel enige land met een vliegverbod uk?quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef VacaLoca het volgende:
Mwah, de kans op een ziekenhuisopname is blijkbaar niet hoger, dus in principe kan je nog steeds zeggen dat het veilig is om langzaam te versoepelen voor de hele samenleving zodra de risico groepen en ouderen (die voor verreweg de grootste druk zorgen in de zorg) gevaccineerd zijn. Ook daarna de ziekenhuizen in de gaten houden, maar zolang het bij besmettingen blijft..quote:Op zondag 20 december 2020 11:16 schreef Anton91 het volgende:
Stel dezelfde vaccins werken tegen deze mutatie, dan hebben we dus uiteindelijk een veel hogere vaccinatiegraad nodig als het echt veel besmettelijker is.
Dat duurt alles in dit geval.....quote:Op zondag 20 december 2020 11:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
duurt nog steeds veel te lang.....
Daar ben ik ook al een groot voorstander van, maar is op dit moment niet echt een ideale situatie met de ziekenhuizen al op hun max.quote:Op zondag 20 december 2020 11:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je kan het ook zo zien: het virus helpt zelf een handje mee met groepsimmuniteit te realiseren.
Dus de trein directe trein van Londen naar Amsterdam kan Amsterdam niet in komen?quote:Op zondag 20 december 2020 11:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ere-beperkingen.html
De Belgen sluiten het spoor en het vliegverkeer. Nu nog de wegen
Wilders heeft een extra kamerdebat aangevraagd. Ik denk dat het kabinet en het RIVM wel denkt dat het nog wel even kan wachten, zoals in het begin van het jaar.quote:Op zondag 20 december 2020 11:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus extra drukte in treinen waardoor minder spreiding. Wat een vreemde maatregel weer.
Zou pas echt helpen als de Fransen gewoon de tunnel sluiten. Dan blijft alleen nog de boot over.quote:Op zondag 20 december 2020 11:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
mee eens, maar dat al niet in januari of februari zijnquote:Op zondag 20 december 2020 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, de kans op een ziekenhuisopname is blijkbaar niet hoger, dus in principe kan je nog steeds zeggen dat het veilig is om langzaam te versoepelen voor de hele samenleving zodra de risico groepen en ouderen (die voor verreweg de grootste druk zorgen in de zorg) gevaccineerd zijn. Ook daarna de ziekenhuizen in de gaten houden, maar zolang het bij besmettingen blijft..
hoe cru dat ook klinkt, als het nog een tijdje zo door gaat klopt dat wel. Ik denk dat we er inmiddels wel vanuit mogen gaan dat een aanzienlijk deel van de besmettingen nog steeds onder de radar blijft. Stel dat we de helft oppikken, dat gaat het om 25k per dag of 175k per week. Als dat zo nog 2 maanden door gaat, heb je er 10% mensen bij die een mate van immuniteit hebben. En we zullen nu ergens rond de 15-20% zitten dus je komt dan langzaam wel op een punt dat er tenminste een beetje een remmende werking van uit gaat.quote:Op zondag 20 december 2020 11:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja, het werkt ook niet. Dit is geen directe vluchten uit Wuhan logica.quote:Op zondag 20 december 2020 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan is de grens met het VK dicht, even als reizigers en goederen controleren.
En de andere landen dan?
Tot op heden spreken we nog altijd van voorkomen van rampsituaties. De max zoals we die in het voorjaar hebben gezien hebben we nu nog niet bereikt. Een daadwerkelijk rampscenario a la de youtubefilmpjes uit Italië is gelukkig nog niet voltrokken. Het is ook geen zekerheid dat het gaat gebeuren. Het is allemaal anticiperend op een bepaalde situatie. Wellicht pakken we die kleine kans dat het gaat meevallen.quote:Op zondag 20 december 2020 11:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook al een groot voorstander van, maar is op dit moment niet echt een ideale situatie met de ziekenhuizen al op hun max.
Geeft ook even iemand het door aan de kansenzoekers in Calais?quote:Op zondag 20 december 2020 11:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nooooo .. not againquote:Op zondag 20 december 2020 11:05 schreef Benny het volgende:
alleen open voor vrachtverkeer dan, er is ook nog een brexit aanstaandequote:Op zondag 20 december 2020 11:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zou pas echt helpen als de Fransen gewoon de tunnel sluiten. Dan blijft alleen nog de boot over.
Ja eens wel hoor. Nood breekt wet voor mijn gevoel maar zodra het over is moet het ook ongedaan gemaakt worden natuurlijk. O dit moment ga ik er vanuit dat dat wel gaat gebeuren.quote:Op zondag 20 december 2020 11:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zo wordt het inderdaad al een tijdje gebruikt. Dit is ook redelijk geaccepteerd onder de mensenrechtenhoeders. Zelf heb ik daar toch moeite mee. Alternatieven zijn namelijk nooit bekeken. Men ging meteen voor de grondrechten.
Wat we zeker niet moeten vergeten in dit kader is kritisch blijven. Als je namelijk wel die slechte bedoelingen hebt, gevreesd door de Viruswaanzin mensen, is het dus kennelijk kinderlijk eenvoudig om een land om te vormen naar een dictatoriale politiestaat. Niet dat we dit laatste nu zijn, maar dat had het wel kunnen zijn (zie Frankrijk in t voorjaar). En we kunnen het nog worden. Slechts een paar stempels zijn we daar van verwijderd.
Of er word gewoon geen tussenstop gemaakt in België. Zolang de trein er niet stopt mag de trein gewoon door België heen. Was tijd terug ook het geval in Frankrijk; toen mocht de trein daar niet stoppen.quote:Op zondag 20 december 2020 11:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dus de trein directe trein van Londen naar Amsterdam kan Amsterdam niet in komen?
Het gaat minder hard in één keer en we hebben een aantal "behandelingen", maar in deze golf belanden meer mensen in het ziekenhuis.quote:Op zondag 20 december 2020 11:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Tot op heden spreken we nog altijd van voorkomen van rampsituaties. De max zoals we die in het voorjaar hebben gezien hebben we nu nog niet bereikt. Een daadwerkelijk rampscenario a la de youtubefilmpjes uit Italië is gelukkig nog niet voltrokken. Het is ook geen zekerheid dat het gaat gebeuren. Het is allemaal anticiperend op een bepaalde situatie. Wellicht pakken we die kleine kans dat het gaat meevallen.
Met die aanstaande brexit is het nu al chaos om UK in en uit te komen.quote:Op zondag 20 december 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
alleen open voor vrachtverkeer dan, er is ook nog een brexit aanstaande
Vooruitquote:Op zondag 20 december 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt, beetje vertragen misschien.quote:Op zondag 20 december 2020 11:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vooruit.
Maargoed, dan nog zullen er mensen via andere routes die nog wel open zijn reizen. Je gaat die mutatie gewoon niet stoppen.
De mutatie is al in Nederland..quote:Op zondag 20 december 2020 11:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vooruit.
Maargoed, dan nog zullen er mensen via andere routes die nog wel open zijn reizen. Je gaat die mutatie gewoon niet stoppen.
Jep, kan je nagaan.quote:
Allemaal ijdele hoop. Deze mutatie is er al veel langer en komt niet eens uit de UK maar uit Brazilië. Dit is hoogstwaarschijnlijk al veel te verspreid.quote:Op zondag 20 december 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat idee heb ik met middelbare scholen ook een beetje. Als dat echt de katalysator achter de gehele golf is dan is het inmiddels toch ook een keer klaar. Hoeveel middelbare scholieren hebben het inmiddels nou niet gehad als het volop verspreid werd op scholen het afgelopen half jaar.quote:Op zondag 20 december 2020 11:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
hoe cru dat ook klinkt, als het nog een tijdje zo door gaat klopt dat wel. Ik denk dat we er inmiddels wel vanuit mogen gaan dat een aanzienlijk deel van de besmettingen nog steeds onder de radar blijft. Stel dat we de helft oppikken, dat gaat het om 25k per dag of 175k per week. Als dat zo nog 2 maanden door gaat, heb je er 10% mensen bij die een mate van immuniteit hebben. En we zullen nu ergens rond de 15-20% zitten dus je komt dan langzaam wel op een punt dat er tenminste een beetje een remmende werking van uit gaat.
Ik heb me er al op ingesteld dat 2021 niet bepaald beter zal gaan. Wellicht rond de zomer weer iets meer mogelijk en hopelijk hebben we daarna genoeg risico groepen en ouderen gevaccineerd dat maatregelen wat permanenter afgeschaafd kunnen worden, maar ik vrees het ergste. Wereld zal erg voorzichtig zijn met versoepelingen vanwege mutaties ed.quote:
Maar we weten inmiddels ook beter hoe we ermee om moeten gaan en als dit echt een veel besmettelijkere varient is kan dat natuurlijk ook hier gebeuren.quote:Op zondag 20 december 2020 11:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Tot op heden spreken we nog altijd van voorkomen van rampsituaties. De max zoals we die in het voorjaar hebben gezien hebben we nu nog niet bereikt. Een daadwerkelijk rampscenario a la de youtubefilmpjes uit Italië is gelukkig nog niet voltrokken. Het is ook geen zekerheid dat het gaat gebeuren. Het is allemaal anticiperend op een bepaalde situatie. Wellicht pakken we die kleine kans dat het gaat meevallen.
die is op geen enkele manier tegengehouden met dat falende quarantaine beleid in NLquote:
Dit inderdaadquote:Op zondag 20 december 2020 11:01 schreef Confetti het volgende:
Dat laatste kan dus precies genoeg zijn om het behapbaar te houden.quote:Op zondag 20 december 2020 11:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het gaat minder hard in één keer en we hebben een aantal "behandelingen", maar in deze golf belanden meer mensen in het ziekenhuis.
Alleen niet allemaal in één keer.
En de herfst van 2021 is precies op tijd voor het volgende virus.quote:Op zondag 20 december 2020 11:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb me er al op ingesteld dat 2021 niet bepaald beter zal gaan. Wellicht rond de zomer weer iets meer mogelijk en hopelijk hebben we daarna genoeg risico groepen en ouderen gevaccineerd dat maatregelen wat permanenter afgeschaafd kunnen worden, maar ik vrees het ergste. Wereld zal erg voorzichtig zijn met versoepelingen vanwege mutaties ed.
Wellicht, maar wellicht ook niet.quote:Op zondag 20 december 2020 11:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend maar de verwachting is dat je immuunsysteem zowel na eerder besmetting als vaccinatie deze mutatie gewoon herkent.quote:Op zondag 20 december 2020 11:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als die mutatie hebt gehad, zou je immuunsysteem dan weten wat het moet dan als je besmet bent met de eerste corona virus?
Zeker. Ik ga er vanuit dat het hier al is. Misschien verklaart het zelfs de omgekeerde beweging: stengere maatregelen -> toch meer besmettingen.quote:Op zondag 20 december 2020 11:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar we weten inmiddels ook beter hoe we ermee om moeten gaan en als dit echt een veel besmettelijkere varient is kan dat natuurlijk ook hier gebeuren.
Volgens minister Visser geldt voor reizen vanuit het VK gelukkig een quarantaine van 10 dagen. Niets aan de hand dus.quote:Op zondag 20 december 2020 11:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die is op geen enkele manier tegengehouden met dat falende quarantaine beleid in NL
De vraag is of mensen daar aan houdenquote:Op zondag 20 december 2020 11:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens minister Visser geldt voor reizen vanuit het VK gelukkig een quarantaine van 10 dagen. Niets aan de hand dus.
Dan boeit het dus niet. Met oog op groepsimmuniteit helpt het zelfs. Enige probleem is groter risico op overbelasting van de zorg wanneer het ziekteverloop even erg is.quote:Op zondag 20 december 2020 11:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend maar de verwachting is dat je immuunsysteem zowel na eerder besmetting als vaccinatie deze mutatie gewoon herkent.
Heel verstandigquote:
Plus dat de natuurlijke verspreiders van het virus (werkenden, sociale twintigers) meer kans maken om het te krijgen en dus in hogere mate immuun zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 11:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
hoe cru dat ook klinkt, als het nog een tijdje zo door gaat klopt dat wel. Ik denk dat we er inmiddels wel vanuit mogen gaan dat een aanzienlijk deel van de besmettingen nog steeds onder de radar blijft. Stel dat we de helft oppikken, dat gaat het om 25k per dag of 175k per week. Als dat zo nog 2 maanden door gaat, heb je er 10% mensen bij die een mate van immuniteit hebben. En we zullen nu ergens rond de 15-20% zitten dus je komt dan langzaam wel op een punt dat er tenminste een beetje een remmende werking van uit gaat.
Jep, en wellicht een hogere vaccinatiegraad maar weet niet in hoeverre dat significant is als de vaccins net zo effectief zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 11:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan boeit het dus niet. Met oog op groepsimmuniteit helpt het zelfs. Enige probleem is groter risico op overbelasting van de zorg wanneer het ziekteverloop even erg is.
Da's nog maar net de vraag want het is helemaal niet zeker dat je bij een mild ziekteverloop ook voor langere tijd immuun bent.quote:Op zondag 20 december 2020 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Plus dat de natuurlijke verspreiders van het virus (werkenden, sociale twintigers) meer kans maken om het te krijgen en dus in hogere mate immuun zijn.
De zorg is een lincksche hobby he. Dat is allemaal veel te duur.quote:Op zondag 20 december 2020 11:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik hoop dat een volgend kabinet leert dat er nooit meer de IC capaciteit af te schalen onder de mom van bezuinigingen.
Reken er maar niet op.quote:Op zondag 20 december 2020 11:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik hoop dat een volgend kabinet leert dat er nooit meer de IC capaciteit af te schalen onder de mom van bezuinigingen.
Dat vertellen ze er niet bij, is heel speciaal.quote:Op zondag 20 december 2020 11:32 schreef michiel_merk het volgende:
mutaties zorgen normaal ervoor dat een virus zich makkelijker verspreidt, maar verliest als gevolg daarvan wel kracht en is minder dodelijk voor de gastheer. Normaal biologisch verschijnsel toch?
Is dan niet huidige systeem van zorgverzekeringen gewoon verrot.quote:Op zondag 20 december 2020 11:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Reken er maar niet op.
Dan vindt een kabinet weer een mogelijkheid om op die manier de zorgverzekeringen ¤100 euro goedkoper te krijgen door afschalen IC en staat het hele electoraat weer te juichen.
Zorg zal toch betaald moeten worden, linksom of rechtsom.quote:Op zondag 20 december 2020 11:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is dan niet huidige systeem van zorgverzekeringen gewoon verrot.
Correct.quote:Op zondag 20 december 2020 11:32 schreef michiel_merk het volgende:
mutaties zorgen normaal ervoor dat een virus zich makkelijker verspreidt, maar verliest als gevolg daarvan wel kracht en is minder dodelijk voor de gastheer. Normaal biologisch verschijnsel toch?
Dit is totaal niet hoe het zorgsysteem in elkaar zitquote:Op zondag 20 december 2020 11:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Reken er maar niet op.
Dan vindt een kabinet weer een mogelijkheid om op die manier de zorgverzekeringen ¤100 euro goedkoper te krijgen door afschalen IC en staat het hele electoraat weer te juichen.
Wat probeer je nou te zeggen?quote:Op zondag 20 december 2020 11:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat vertellen ze er niet bij, is heel speciaal.
En heel eng.
In het vorige systeem waren al die covid ic-patienten overleden op gigantische wachtlijsten.quote:Op zondag 20 december 2020 11:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
de mutatie was begin december al in nederland is er vastgesteld.....quote:Op zondag 20 december 2020 11:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zeker. Ik ga er vanuit dat het hier al is. Misschien verklaart het zelfs de omgekeerde beweging: stengere maatregelen -> toch meer besmettingen.
Maar besmettingen an sich zijn niet het gevaar. De aantallen richting het ziekenhuis en dan met name de IC's is waar het om draait.
Als het 70% besmettelijker is, dan moeten we 2,55 meter afstand houdenquote:Op zondag 20 december 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe het 70% besmettelijker kan zijn. Hoe vertaald zich dat in de praktijk?
Ik snap dat het sneller hecht aan je cellen, maar wat betekend dat voor de maatregelen.
Bijvoorbeeld, moeten we nu 2 meter afstand houden (noem maar wat) of maakt dat geen verschil?
Je hebt gewoon meer kans om besmet te raken bij eenzelfde contact.quote:Op zondag 20 december 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe het 70% besmettelijker kan zijn. Hoe vertaald zich dat in de praktijk?
Ik snap dat het sneller hecht aan je cellen, maar wat betekend dat voor de maatregelen.
Bijvoorbeeld, moeten we nu 2 meter afstand houden (noem maar wat) of maakt dat geen verschil?
een advies ja......en dat is serieus minister ?quote:Op zondag 20 december 2020 11:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens minister Visser geldt voor reizen vanuit het VK gelukkig een quarantaine van 10 dagen. Niets aan de hand dus.
Ja, we weten niet waar de 70% vandaan komt. Het is ook maar een vage schatting, wie weet valt het achteraf toch wel mee.quote:Op zondag 20 december 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja eens, maar als het virus zelf zo muteert dat we geen keuze meer hebben moeten we ook nog kunnen hopen voor het beste. En dat kan dus ook nog.quote:Op zondag 20 december 2020 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wellicht, maar wellicht ook niet.
Het risico, en de consequenties, is gewoon te groot om daarmee te gokken.
misschien later maar volgens de eerste onderzoeken is dit nog niet zo.quote:Op zondag 20 december 2020 11:32 schreef michiel_merk het volgende:
Prima toch, hoeven alleen de kwetsbaren/ouderen het vaccin en dan zijn we er wel klaar mee ( mag ik hopen )quote:Op zondag 20 december 2020 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Plus dat de natuurlijke verspreiders van het virus (werkenden, sociale twintigers) meer kans maken om het te krijgen en dus in hogere mate immuun zijn.
De mortaliteit is, op het allereerste begin na, nooit het punt geweest met dit virus.quote:Op zondag 20 december 2020 11:32 schreef michiel_merk het volgende:
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe dat komt. Vanuit het oogpunt van het virus bedoel ik dan.quote:Op zondag 20 december 2020 11:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je hebt gewoon meer kans om besmet te raken bij eenzelfde contact.
Ik snap die gevolgtrekking ook niet zo. Waarom zou een betere besmetting leiden tot een minder heftig ziekteverloop? Dat zijn toch twee losse zaken bij een virus.quote:Op zondag 20 december 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien later maar volgens de eerste onderzoeken is dit nog niet zo.
Dat de media weer lekker selectief is in hun berichtgeving.quote:Op zondag 20 december 2020 11:40 schreef trustychords het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen?
Bijvoorbeeld. Als je met iemand met COVID in contact bent krijg je wat virus deeltjes binnen.quote:Op zondag 20 december 2020 11:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe dat komt. Vanuit het oogpunt van het virus bedoel ik dan.
Omdat je nu maar 100 virus deeltjes nodig hebt om ziek te worden, ipv 1000? Ik noem maar wat.
Ah, dat is het antwoord wat ik zocht. Dus eerder kon je bijvoorbeeld 100 deeltjes binnen krijgen waarvan misschien 10 zijn weg vonden in een cel, en nu 17 vd 100 (getallen uit de lucht gegrepen)quote:Op zondag 20 december 2020 11:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Als je met iemand met COVID in contact bent krijg je wat virus deeltjes binnen.
Ze hechten niet allemaal, maar er is een kans dat er genoeg hechten om zelf besmet te raken.
Die kans is echter groter met de nieuwe mutatie.
Hoezo? Ze vertellen er juist bij dat het er in dit geval vooralsnog niet op lijkt dat er een milder ziekteverloop is.quote:Op zondag 20 december 2020 11:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat de media weer lekker selectief is in hun berichtgeving.
Dat is het, net als het toeslagenstelsel zoals we dat nu kennenquote:Op zondag 20 december 2020 11:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Huh? Hoe kom je erbij?quote:Op zondag 20 december 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Zal wel weer BNW zijn, maar ik denk dat we er voor op moeten passen dat we in NL niet dezelfde richting op gaan, voor zover we dat nunal niet doen.
Uit angst om hun baan te verliezen, durven mensen nu al hun mond niet open te trekken
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)centraal-europa.html
NOS, geluk. Anders was het BNWquote:Op zondag 20 december 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Zal wel weer BNW zijn, maar ik denk dat we er voor op moeten passen dat we in NL niet dezelfde richting op gaan, voor zover we dat nunal niet doen.
Uit angst om hun baan te verliezen, durven mensen nu al hun mond niet open te trekken
is geen BNW, gebeurd allang in NLquote:Op zondag 20 december 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat twinkle ervan maakt is nog steeds BNW hoor..quote:
Waar heb je het over?quote:Op zondag 20 december 2020 11:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is geen BNW, gebeurd allang in NL
Ik ken geen minister Visserquote:
Je weet toch, minister Visser. Van het net opgerichte Ministerie van Zeevaartquote:
Ik heb in de afgelopen maanden verschillende docu's gezien, ook uitgezonden via NOS (meen zelfs eentje van 2doc) waarin dat gesteld of gezegd werd door betrokkenen.quote:
Dat gaat geen mens volhouden.quote:Op zondag 20 december 2020 12:02 schreef JosMert het volgende:
Ik denk ook mininaal tot juni 2021 in lockdown.
https://twitter.com/frederiekeh/status/1340611545085186048?s=21
Dit variant zal zeker weten zorgen dat de huidige maatregelen verlengd gaan worden tot het oneindige.quote:
Bekijk het positief.quote:Op zondag 20 december 2020 12:02 schreef JosMert het volgende:
Eerst zien, dan geloven.quote:Op zondag 20 december 2020 12:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bekijk het positief.
Als het 70% sneller verspreid zijn we er sneller vanaf.
Hoezo? Heb je daar een onderbouwing bij waarom tot dan?quote:Op zondag 20 december 2020 12:02 schreef JosMert het volgende:
ah vandaar......maar het is best een domme uitspraak, vooral omdat het al in NL is en die 10 dagen quarantaine amper word nageleefd.quote:
Zoals als uiteindelijk iedereen. Het is een bizarre gedachte dat men een virus kan tegenhouden.quote:Op zondag 20 december 2020 03:22 schreef -river- het volgende:
[..]
Wij zijn zoals altijd er weer te laat bij dan.
Dat is in landen waar iemand als Orbán (waarvan Wilders nog verzuchtte dat je daar tenminste wat aan hebt, geloof ik) aan de macht is toch gebruikelijk? Waar het ook over gaat, als je het niet eens met hem bent, ondervind je daar gevolgen van.quote:Op zondag 20 december 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat hep op Feesboek Twitter gestaanquote:Op zondag 20 december 2020 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo? Heb je daar een onderbouwing bij waarom tot dan?
tweet zegt totdat er vaccinaties zijn (genoeg mensen een vaccinatie gehad hebben).quote:Op zondag 20 december 2020 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo? Heb je daar een onderbouwing bij waarom tot dan?
mensen zijn heel slecht in relativeren......quote:Op zondag 20 december 2020 12:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. In de oorlog had je een avondklok van jaren en elke dag onderdrukking.
Heb je bronnen van die artsen? Afhankelijk van wat het is wat ze verkondigden is het niet zozeer dictatoriaal als wel passend bij de beroepsgroep dat ze niet zomaar alles kunnen roepen. Iets met gezondheidszorg en zo.quote:Op zondag 20 december 2020 12:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen maanden verschillende docu's gezien, ook uitgezonden via NOS (meen zelfs eentje van 2doc) waarin dat gesteld of gezegd werd door betrokkenen.
Artsen verbonden aan bepaalde ziekenhuizen in NL die een reprimende kregen vanwege bepaalde uitspraken etc. En er daarom alleen anoniem nog voor uit kwamen dingen aan de kaak te stellen. Of niet meer.
Brieven kregen van de Inspectie voor de gezondheidszorg. Waarin gesteld werd er mee te stoppen omdat ze anders hun vak niet meer uit mochten oefenen.
Dus het is al lang aan de gang in NL. Ik verzin dat niet.
Dat maakt van ons al een tijdje een light versie van een dictoriale staat, net als vele andere (mogelijk) verplichte maatregelen.
Dus ik vond het bijzonder om te zien dat dit nu zo op NOS wordt gepubliceerd. Alleen dat is een reden om het, zoals JED aamgaf, niet zonder meer naar BNW te verwijzen.
Zorgelijk.
Het aantal vaccinaties of of het aan jaren om heel Engeland in te enten?quote:Op zondag 20 december 2020 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
tweet zegt totdat er vaccinaties zijn (genoeg mensen een vaccinatie gehad hebben).
Nou, met het huidige aantal vaccinaties per week duurt het 9 jaar om heel Engeland in te enten. Dat gaat uiteraard nog flink omhoog maar eigenlijk klinkt juni nog optimistisch.
filmpje eronder gekeken?quote:Op zondag 20 december 2020 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
tweet zegt totdat er vaccinaties zijn (genoeg mensen een vaccinatie gehad hebben).
Nou, met het huidige aantal vaccinaties per week duurt het 9 jaar om heel Engeland in te enten. Dat gaat uiteraard nog flink omhoog maar eigenlijk klinkt juni nog optimistisch.
Klopt. We zijn heel 2021 de klos. Nog een jaar aanmodderen is nu wel zeker duidelijk. 2022 mogen we weer een poging wagen.quote:Op zondag 20 december 2020 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bron: NOS.nl liveblogquote:Excuses generaal over miscommunicatie over vaccins
De Amerikaanse generaal die het vaccinatieprogramma leidt, heeft excuses aangeboden voor miscommunicatie over de beschikbare hoeveelheid doses. Gouverneurs in verschillende staten waren onaangenaam verrast dat er minder doses beschikbaar waren dan beloofd, soms wel 40 procent minder.
"We hebben geen enkele goede reden gehoord waarom", klaagde gouverneur Murphy van New Jersey, die 20 procent minder vaccins had ontvangen. Gouverneur Whitmer van Michigan zei niemand bij de federale overheid te pakken te kunnen krijgen.
"Ik heb gefaald, ik pas me aan", zei generaal Perna in een persgesprek. "Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor de miscommunicatie. Dat zie je niet veel meer tegenwoordig, maar dit is mijn schuld. Het is een herculestaak en we waren niet perfect."
Kwaliteitscontrole
De beloofde aantallen waren volgens Perna gebaseerd op het aantal doses dat is geproduceerd, maar er was geen rekening gehouden met de strikte kwaliteitscontrole die wel een maand kan duren. Daardoor waren er minder doses beschikbaar voor transport.
Volgens Perna zijn er inmiddels 2,9 miljoen doses van het vaccin geleverd. Dat groeit in de eerste week van januari naar 20 miljoen.
Trump is al maanden niet bij een corona overleg geweest en hij weigerde om extra vaccins bij te kopen.quote:Op zondag 20 december 2020 12:18 schreef miss_sly het volgende:
Overigens gaat het met de vaccinaties in de VS ook niet zonder hobbels:
[..]
Bron: NOS.nl liveblog
Make Covid-19 Great Again.quote:Op zondag 20 december 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Trump is al maanden niet bij een corona overleg geweest en hij weigerde om extra vaccins bij te kopen.
wat een president.....
Dit gaat inderdaad geen mens volhouden en ik hoop toch echt niet dat er nog strengere maatregelen gaan komen...quote:Op zondag 20 december 2020 12:03 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dit variant zal zeker weten zorgen dat de huidige maatregelen verlengd gaan worden tot het oneindige.
ze hebben toch wel extra gekocht, het is zonder die andere leveranciers ook niet te doen door die 2 goedgekeurde.quote:Op zondag 20 december 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Trump is al maanden niet bij een corona overleg geweest en hij weigerde om extra vaccins bij te kopen.
wat een president.....
Het grote gelijk van Hugo de Jonge?quote:Op zondag 20 december 2020 12:18 schreef miss_sly het volgende:
Overigens gaat het met de vaccinaties in de VS ook niet zonder hobbels:
[..]
Bron: NOS.nl liveblog
Volgende stap is controles achter de deur. China 2.0quote:Op zondag 20 december 2020 12:21 schreef popje het volgende:
[..]
Dit gaat inderdaad geen mens volhouden en ik hoop toch echt niet dat er nog strengere maatregelen gaan komen...
Jij bent ook echt mr optimist he?quote:Op zondag 20 december 2020 12:17 schreef JosMert het volgende:
[..]
Klopt. We zijn heel 2021 de klos. Nog een jaar aanmodderen is nu wel zeker duidelijk. 2022 mogen we weer een poging wagen.
Als het griepseizoen voorbij is zullen ze echt wel met versoepelingen komen, zo niet eerder.quote:Op zondag 20 december 2020 12:21 schreef popje het volgende:
[..]
Dit gaat inderdaad geen mens volhouden en ik hoop toch echt niet dat er nog strengere maatregelen gaan komen...
Zag een grafiekje dat ze daar meer vaccins per hoofd hadden besteld dan de EU? Canada het meest, die konden als alle vaccins werkten de gehele bevolking negen keer inentenquote:Op zondag 20 december 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat een president.....
Iedereen die demonstreert wordt door de politiek/media wel gelijk weggezet als absolute mongolen.quote:Op zondag 20 december 2020 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is in landen waar iemand als Orbán (waarvan Wilders nog verzuchtte dat je daar tenminste wat aan hebt, geloof ik) aan de macht is toch gebruikelijk? Waar het ook over gaat, als je het niet eens met hem bent, ondervind je daar gevolgen van.
In NL staan mensen gewoon tijdens een rede vanuit het Torentje een berg lawaai te maken en worden er demonstraties gehouden tegen de lockdown en de maatregelen, dus zo'n vaart loopt het hier nu in ieder geval nog niet.
Wat braak jij toch veel onzin uitquote:Op zondag 20 december 2020 12:22 schreef JosMert het volgende:
[..]
Volgende stap is controles achter de deur. China 2.0
Denk het wel. Maar er is weer een nieuwe variant van het coronavirus opgedoken in UK, want volgens mij kan deze vaccins geen solaas bieden tegen deze nieuwe variant.quote:Op zondag 20 december 2020 12:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het grote gelijk van Hugo de Jonge?
Meer een realist. Zeg dit al maanden. En steeds meer signalen geven me dit gelijkquote:
Dus dan tot maart lockdown volgens jouw?quote:Op zondag 20 december 2020 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als het griepseizoen voorbij is zullen ze echt wel met versoepelingen komen, zo niet eerder.
Nee hoor, de BLM-demonstreerders kregen best veel waardering in de mediaquote:Op zondag 20 december 2020 12:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Iedereen die demonstreert wordt door de politiek/media wel gelijk weggezet als absolute mongolen.
Dat is toch in die landen al jaren aan de gang, los van de Corona-aanpak. En het wordt steeds erger.quote:Op zondag 20 december 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Onzin.quote:Op zondag 20 december 2020 12:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk het wel. Maar er is weer een nieuwe variant van het coronavirus opgedoken in UK, want volgens mij kan deze vaccins geen solaas bieden tegen deze nieuwe variant.
Dat lijkt me niet maar de kans dat er nog wat restricties zijn tegen die tijd is niet onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 20 december 2020 12:25 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dus dan tot maart lockdown volgens jouw?
Nou ja, dat weet ik zelf ook niet, Maar volgens mij is deze vaccin gemaakt voor het bestaande coronavirus Covid-19, en niet voor nieuwe variant gemuteerde coronavirus uit Engeland.quote:Op zondag 20 december 2020 12:26 schreef Breekfast het volgende:
Voordeel van RNA vaccins zoals Pfizer en Moderna is volgens mij wel dat ze beter bestand zijn tegen mutaties toch?
Vaak zitten de mutaties van virussen volgens mij op de buitenste eiwitstructuren, waardoor een virus nog makkelijker kan hechten/binnendringen. Misschien zijn vaccins die een stukje eiwit als basis nemen dan gevoeliger voor mutaties?
Jep dan is het wel mooi.quote:Op zondag 20 december 2020 12:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee hoor, de BLM-demonstreerders kregen best veel waardering in de media
Onzin, men verwacht juist van wél.quote:Op zondag 20 december 2020 12:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk het wel. Maar er is weer een nieuwe variant van het coronavirus opgedoken in UK, want volgens mij kan deze vaccins geen solaas bieden tegen deze nieuwe variant.
Ms toch maar weer een een zoveelste correctie voor dit ziekte-beeld. Er is ziek en ziekte ondervinden door gevolgen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dan de volgende vraag is dan:
Maakt deze mutatie mensen minder ziek, dan de variant die al bekend is?
Populistisch geleuter. Meer ic-capaciteit had niks opgelost. Wij sturen op zorgcapaciteit. Dan waren wij één verdubbeling later, één of twee weken later in lockdown gegaan en was de druk op de zorg nu niet kleiner geweest. Deze zorgvraag kun je niet altijd al reserve aanhouden.quote:Op zondag 20 december 2020 11:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Klopt. Nog een jaar aanmodderen. En weinig hoop.quote:Op zondag 20 december 2020 12:26 schreef Ven1972 het volgende:
Nou met de nieuws uit UK ben ik bang dat de crisis weer lang gaat duren voor dat we het licht uit donkere tunnel gaan zien. Ik denk hierdoor dat we in 2021 nog wel met veel beperkingen moeten leven.
Lees je nou eerst even in...quote:Op zondag 20 december 2020 12:28 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou ja, dat weet ik zelf ook niet, Maar volgens mij is deze vaccin gemaakt voor het bestaande coronavirus Covid-19, en niet voor nieuwe variant gemuteerde coronavirus uit Engeland.
Dat dus.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |