Zeker. Ik ga er vanuit dat het hier al is. Misschien verklaart het zelfs de omgekeerde beweging: stengere maatregelen -> toch meer besmettingen.quote:Op zondag 20 december 2020 11:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar we weten inmiddels ook beter hoe we ermee om moeten gaan en als dit echt een veel besmettelijkere varient is kan dat natuurlijk ook hier gebeuren.
Volgens minister Visser geldt voor reizen vanuit het VK gelukkig een quarantaine van 10 dagen. Niets aan de hand dus.quote:Op zondag 20 december 2020 11:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die is op geen enkele manier tegengehouden met dat falende quarantaine beleid in NL
De vraag is of mensen daar aan houdenquote:Op zondag 20 december 2020 11:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens minister Visser geldt voor reizen vanuit het VK gelukkig een quarantaine van 10 dagen. Niets aan de hand dus.
Dan boeit het dus niet. Met oog op groepsimmuniteit helpt het zelfs. Enige probleem is groter risico op overbelasting van de zorg wanneer het ziekteverloop even erg is.quote:Op zondag 20 december 2020 11:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend maar de verwachting is dat je immuunsysteem zowel na eerder besmetting als vaccinatie deze mutatie gewoon herkent.
Heel verstandigquote:
Plus dat de natuurlijke verspreiders van het virus (werkenden, sociale twintigers) meer kans maken om het te krijgen en dus in hogere mate immuun zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 11:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
hoe cru dat ook klinkt, als het nog een tijdje zo door gaat klopt dat wel. Ik denk dat we er inmiddels wel vanuit mogen gaan dat een aanzienlijk deel van de besmettingen nog steeds onder de radar blijft. Stel dat we de helft oppikken, dat gaat het om 25k per dag of 175k per week. Als dat zo nog 2 maanden door gaat, heb je er 10% mensen bij die een mate van immuniteit hebben. En we zullen nu ergens rond de 15-20% zitten dus je komt dan langzaam wel op een punt dat er tenminste een beetje een remmende werking van uit gaat.
Jep, en wellicht een hogere vaccinatiegraad maar weet niet in hoeverre dat significant is als de vaccins net zo effectief zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 11:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan boeit het dus niet. Met oog op groepsimmuniteit helpt het zelfs. Enige probleem is groter risico op overbelasting van de zorg wanneer het ziekteverloop even erg is.
Da's nog maar net de vraag want het is helemaal niet zeker dat je bij een mild ziekteverloop ook voor langere tijd immuun bent.quote:Op zondag 20 december 2020 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Plus dat de natuurlijke verspreiders van het virus (werkenden, sociale twintigers) meer kans maken om het te krijgen en dus in hogere mate immuun zijn.
De zorg is een lincksche hobby he. Dat is allemaal veel te duur.quote:Op zondag 20 december 2020 11:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik hoop dat een volgend kabinet leert dat er nooit meer de IC capaciteit af te schalen onder de mom van bezuinigingen.
Reken er maar niet op.quote:Op zondag 20 december 2020 11:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik hoop dat een volgend kabinet leert dat er nooit meer de IC capaciteit af te schalen onder de mom van bezuinigingen.
Dat vertellen ze er niet bij, is heel speciaal.quote:Op zondag 20 december 2020 11:32 schreef michiel_merk het volgende:
mutaties zorgen normaal ervoor dat een virus zich makkelijker verspreidt, maar verliest als gevolg daarvan wel kracht en is minder dodelijk voor de gastheer. Normaal biologisch verschijnsel toch?
Is dan niet huidige systeem van zorgverzekeringen gewoon verrot.quote:Op zondag 20 december 2020 11:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Reken er maar niet op.
Dan vindt een kabinet weer een mogelijkheid om op die manier de zorgverzekeringen ¤100 euro goedkoper te krijgen door afschalen IC en staat het hele electoraat weer te juichen.
Zorg zal toch betaald moeten worden, linksom of rechtsom.quote:Op zondag 20 december 2020 11:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is dan niet huidige systeem van zorgverzekeringen gewoon verrot.
Correct.quote:Op zondag 20 december 2020 11:32 schreef michiel_merk het volgende:
mutaties zorgen normaal ervoor dat een virus zich makkelijker verspreidt, maar verliest als gevolg daarvan wel kracht en is minder dodelijk voor de gastheer. Normaal biologisch verschijnsel toch?
Dit is totaal niet hoe het zorgsysteem in elkaar zitquote:Op zondag 20 december 2020 11:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Reken er maar niet op.
Dan vindt een kabinet weer een mogelijkheid om op die manier de zorgverzekeringen ¤100 euro goedkoper te krijgen door afschalen IC en staat het hele electoraat weer te juichen.
Wat probeer je nou te zeggen?quote:Op zondag 20 december 2020 11:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat vertellen ze er niet bij, is heel speciaal.
En heel eng.
In het vorige systeem waren al die covid ic-patienten overleden op gigantische wachtlijsten.quote:Op zondag 20 december 2020 11:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is dan niet huidige systeem van zorgverzekeringen gewoon verrot.
de mutatie was begin december al in nederland is er vastgesteld.....quote:Op zondag 20 december 2020 11:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zeker. Ik ga er vanuit dat het hier al is. Misschien verklaart het zelfs de omgekeerde beweging: stengere maatregelen -> toch meer besmettingen.
Maar besmettingen an sich zijn niet het gevaar. De aantallen richting het ziekenhuis en dan met name de IC's is waar het om draait.
Als het 70% besmettelijker is, dan moeten we 2,55 meter afstand houdenquote:Op zondag 20 december 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe het 70% besmettelijker kan zijn. Hoe vertaald zich dat in de praktijk?
Ik snap dat het sneller hecht aan je cellen, maar wat betekend dat voor de maatregelen.
Bijvoorbeeld, moeten we nu 2 meter afstand houden (noem maar wat) of maakt dat geen verschil?
Je hebt gewoon meer kans om besmet te raken bij eenzelfde contact.quote:Op zondag 20 december 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe het 70% besmettelijker kan zijn. Hoe vertaald zich dat in de praktijk?
Ik snap dat het sneller hecht aan je cellen, maar wat betekend dat voor de maatregelen.
Bijvoorbeeld, moeten we nu 2 meter afstand houden (noem maar wat) of maakt dat geen verschil?
een advies ja......en dat is serieus minister ?quote:Op zondag 20 december 2020 11:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens minister Visser geldt voor reizen vanuit het VK gelukkig een quarantaine van 10 dagen. Niets aan de hand dus.
Ja, we weten niet waar de 70% vandaan komt. Het is ook maar een vage schatting, wie weet valt het achteraf toch wel mee.quote:Op zondag 20 december 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |