abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196836795
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:32 schreef mir1986 het volgende:
Lieve FB-ers,
Er moet me iets van het hart.
Ze zeggen wel eens dat mensen vaak iets een 'te-ver-van-je-bed-show' vinden en niet realiseren wat de impact is op de betrokkenen.
Ik was vandaag in de Rietlanden. Ik ben naar de Lidl gegaan en naar de Jumbo.
Bij de Lidl heb ik een tijdschriftenpakket zien liggen en boeken en bij de Jumbo heb ik sigaretten kunnen halen en het Dagblad van het Noorden. Ook heb ik daar boeken, tijdschriften en enveloppen zien liggen die gretig aftrek vonden.
Het Dagblad van het Noorden heb ik gehaald omdat vandaag de editie met DrDenker erin zat. Dik ken ik verder niet maar Maron van den Berkt-Dekker heeft afgelopen jaren vaak genoeg iets erover geplaatst dus mijn interesse was gewekt.
Na het doen van mijn boodschapjes ben ik naar buiten gelopen met het voornemen om kerstkaarten te kopen voor mijn familie die in Rotterdam woont en die ik al sinds juni niet meer heb gezien.
Ik loop richting de Bruna en zie daar geen kaarten buiten staan. Ik kijk naar rechts en zie de bloemenwinkel die 2 standaards met kaarten heeft staan.
Ik zie Ron Van den Berkt buiten de Bruna staan. Ik heb hem al langere tijd niet gezien. Ik benader hem. Hij heeft wallen onder zijn ogen.
Ik vraag hoe het met hem gaat. Domme vragen bestaan niet zeggen mensen weleens.
Dit was overduidelijk een domme vraag.
Hoe zou het moeten gaan met hem?
1. Hij mag alleen postzegels verkopen aan de mensen die bij de Jumbo of de Lidl een kaartje kopen.
2. Hij mag mij vertellen of de nieuwe Stephen King boek uit is, die ik bij Bol kan bestellen en afhalen bij de Bruna. Ik mag het boek wat aanwezig is bij de Bruna niet kopen.
3. Hij mag mij geen sigaretten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Jumbo.
4. Hij mag mij geen kerstkaarten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de bloemenwinkel, de Lidl of de Jumbo.
5. Hij mag mij geen schrijfwaren, enveloppen, cadeaupapier etc. verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Lidl of de Jumbo.
6. Hij mag geen staatsloten of kraskaarten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Jumbo.
Dus op mijn vraag hoe het ging met hem was het antwoord: slecht. De Bruna is geen essentiele winkel.
Ron Van den Berkt mag wel zijn verdriet en zijn omzetverlies gaan verdrinken bij de drankwinkel links van hem want dat is wel een essentiele winkel.
Dus als ik het goed begrijp bestaat de hele voorraad van de Bruna uit producten die afzonderlijk van elkaar in andere winkels mogen worden verkocht maar de Bruna zelf mag ze niet verkopen omdat ze geen essentiele dingen verkopen.
We hebben dus geen kaartjes nodig om naar onze geliefden te sturen die we uiteraard niet mogen bezoeken wegens de geldende coronamaatregelen.
We mogen geen spelletjes of boeken kopen om onze eenzaamheid in deze donkere dagen te verlichten en zodoende zoveel mogelijk thuis te blijven zodat het aantal besmettingen afneemt.
We mogen wel naar de slijterij om onze zorgen weg te drinken, naar de drogisterij voor cadeautjes, naar de Jumbo en de Lidl voor boeken, kaarten en sigaretten maar de Bruna is verboden.
Een ondernemer met lede ogen zien toekijkend hoe hij niets meer mag, geen omzet meer draait, om hem heen alles WEL mag worden verkocht en dat mensen zijn winkel voorbij lopen..
Waar is de logica hierachter? Waar zijn ze in Den Haag mee bezig? Dit gaan niet meer om nummers/getallen. Dit gaat om mensen. Om mensen die zich een slag in de rondte werken.
En nu vleugellam zijn gemaakt.
Wat een sentimentele rommel. Als je mensen ergens van wil overtuigen zou ik dit achterwege laten.
pi_196836807
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:36 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Wat een sentimentele rommel. Als je mensen ergens van wil overtuigen zou ik dit achterwege laten.
helemaal mee eens :P
van mij mag nog meer spul dicht mensen snappen het nog steeds niet
Arrr!
pi_196836810
Ik kan er eigenlijk vrij weinig over vinden, maar is het niet aannemelijk dat die nieuwe mutatie ook in Nederland heeft gezorgd voor die toename van besmettingen die vorige week ineens begon?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196836836
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ze hebben gebruik gemaakt van de ruimte die het kabinet ze heeft gegund. Dan kun je als regering niet achteraf gaan klagen. Het is niet dat ze de juridische middelen niet hebben. Economie is gewoon belangrijker.
Dat weet ik. En toch kun je zelf wel bedenken dat reizen midden in een pandemie misschien niet het meest handig is. Eigen verantwoordelijkheid enzo. Ik word een beetje moe (niet tegen jou persoonlijk) van al die mensen die aan het randje van de "regels" gaan zitten, want het mag. Zelf je verantwoordelijkheid nemen en jouw bijdrage leveren aan bestrijding van een pandemie zit er niet meer in ofzo.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196836925
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik kan er eigenlijk vrij weinig over vinden, maar is het niet aannemelijk dat die nieuwe mutatie ook in Nederland heeft gezorgd voor die toename van besmettingen die vorige week ineens begon?
Ligt dat niet eerder aan black friday en sinterklaasdrukte?

Ik ben wel benieuwd hoe deze mutatie besmettelijker is? Hoef je nu maar een paar minuten in aanraking te zijn geweest met een besmet persoon. Of is het nu opeens buiten ook een probleem, wat is anders?
pi_196836931
Als het echt zo is dat een nu een mutatie die veel besmettelijker rond gaat net voor de feestdagen kunnen we versoepelingen gewoon wel vergeten in januari en zelfs februari.

p.s mocht het vaccin niet of niet goed meer werken is dat geen humor maar een ramp voor 2021 en mogelijk zelfs de winter van 2021/2022.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196836938
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ligt dat niet eerder aan black friday en sinterklaasdrukte?

Ik ben wel benieuwd hoe deze mutatie besmettelijker is? Hoef je nu maar een paar minuten in aanraking te zijn geweest met een besmet persoon. Of is het nu opeens buiten ook een probleem, wat is anders?
ze zeggen minder virusdeeltjes nodig om besmet te raken
pi_196836984
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze zeggen minder virusdeeltjes nodig om besmet te raken
Is er al bekend of dit dan ook leidt tot een milder ziekteverloop?
Indien de zorg er niet extra door overbelast raakt zie ik het probleem niet zo.
pi_196837013
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als zo'n variant zich sneller verspreid dan is dat dus weldegelijk een probleem voor de druk op de zorg he ;)

De R-waarde gaat dan omhoog. Niet door ons gedrag, maar door de mutatie. Er zijn dan weer meer maatregelen nodig om die <=1 te krijgen. Zoals bijvoorbeeld het dan maar opsluiten van mensen die het nog steeds niet begrepen hebben en nog steeds blijven funshoppen en feesten
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196837018
quote:
Lieve FB-ers,
Ze zeggen wel eens dat mensen vaak iets een 'te-ver-van-je-bed-show' vinden en niet realiseren wat de impact is op de betrokkenen.
Bij de Lidl heb ik een tijdschriftenpakket zien liggen en boeken en bij de Jumbo heb ik sigaretten kunnen halen en het Dagblad van het Noorden. Ook heb ik daar boeken, tijdschriften en enveloppen zien liggen die gretig aftrek vonden.
Het Dagblad van het Noorden heb ik gehaald omdat vandaag de editie met DrDenker erin zat. Dik ken ik verder niet maar Maron van den Berkt-Dekker heeft afgelopen jaren vaak genoeg iets erover geplaatst dus mijn interesse was gewekt.
Na het doen van mijn boodschapjes ben ik naar buiten gelopen met het voornemen om kerstkaarten te kopen voor mijn familie die in Rotterdam woont en die ik al sinds juni niet meer heb gezien.
Ik loop richting de Bruna en zie daar geen kaarten buiten staan. Ik kijk naar rechts en zie de bloemenwinkel die 2 standaards met kaarten heeft staan.
Ik zie Ron Van den Berkt buiten de Bruna staan. Ik heb hem al langere tijd niet gezien. Ik benader hem. Hij heeft wallen onder zijn ogen.
1. Hij mag alleen postzegels verkopen aan de mensen die bij de Jumbo of de Lidl een kaartje kopen.
2. Hij mag mij vertellen of de nieuwe Stephen King boek uit is, die ik bij Bol kan bestellen en afhalen bij de Bruna. Ik mag het boek wat aanwezig is bij de Bruna niet kopen.
3. Hij mag mij geen sigaretten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Jumbo.
4. Hij mag mij geen kerstkaarten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de bloemenwinkel, de Lidl of de Jumbo.
5. Hij mag mij geen schrijfwaren, enveloppen, cadeaupapier etc. verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Lidl of de Jumbo.
6. Hij mag geen staatsloten of kraskaarten verkopen maar mij wel doorverwijzen naar de Jumbo.
Dus op mijn vraag hoe het ging met hem was het antwoord: slecht. De Bruna is geen essentiele winkel.
Ron Van den Berkt mag wel zijn verdriet en zijn omzetverlies gaan verdrinken bij de drankwinkel links van hem want dat is wel een essentiele winkel.
Dus als ik het goed begrijp bestaat de hele voorraad van de Bruna uit producten die afzonderlijk van elkaar in andere winkels mogen worden verkocht maar de Bruna zelf mag ze niet verkopen omdat ze geen essentiele dingen verkopen.
We hebben dus geen kaartjes nodig om naar onze geliefden te sturen die we uiteraard niet mogen bezoeken wegens de geldende coronamaatregelen.
We mogen geen spelletjes of boeken kopen om onze eenzaamheid in deze donkere dagen te verlichten en zodoende zoveel mogelijk thuis te blijven zodat het aantal besmettingen afneemt.
We mogen wel naar de slijterij om onze zorgen weg te drinken, naar de drogisterij voor cadeautjes, naar de Jumbo en de Lidl voor boeken, kaarten en sigaretten maar de Bruna is verboden.
Een ondernemer met lede ogen zien toekijkend hoe hij niets meer mag, geen omzet meer draait, om hem heen alles WEL mag worden verkocht en dat mensen zijn winkel voorbij lopen..
Waar is de logica hierachter? Waar zijn ze in Den Haag mee bezig? Dit gaan niet meer om nummers/getallen. Dit gaat om mensen. Om mensen die zich een slag in de rondte werken.
De logica is supersimpel. Men wil zo min mogelijk vervoersbewrgingen. Zo min mogelijk mensen in winkels. Want hoe meer mensen bij elkaar komen, des te meer besmettingen. Super simpel.

Waarom supermarkten dan wel open zijn vraag jij je dan af. Omdat mensen moeten eten anders gaan ze dood. Dus die moeten wel open.

Waarom winkels wel pakketjes mogen verzenden maar geen producten mogen verkopen? Omdat dan mensen gaan winkelen, zoeken, nog een keer kijken, terugkomen en dat allemaal op een kluitje. Dan wordt de kans dat men elkaar besmet groter.

Had je zelf wel kunnen bedenken lijkt me
pi_196837031
Vanaf welke dag verwachten we ongeveer het eerste effect van de lockdown in de dagcijfers te zien met wat we weten uit het voorjaar? Vanaf morgen of dinsdag?
pi_196837035
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

nee, hetzelfde ziekteverloop tot zover bekend.
pi_196837070
quote:
Lieve FB-ers,
Ik krijg hier een heel hoog 'tag 3 mensen als je met XXXX begaan bent' gevoel bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2020 10:56:56 ]
pi_196837086
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:54 schreef Faraday01 het volgende:
Vanaf welke dag verwachten we ongeveer het eerste effect van de lockdown in de dagcijfers te zien met wat we weten uit het voorjaar? Vanaf morgen of dinsdag?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vond het in maart uitgestorven op straat, nu druk. Nu komen de feestdagen eraan, in maart niet en waren veel mensen toch banger voor het virus. Ik hoop dat de afvlakking snel komt, ik vrees alleen het ergste.
pi_196837104
quote:
in het voorjaar werd er veel beter geluisterd, en het ligt eraan of er echt een besmettelijkere mutatie rondgaat anders kunnen we veel lagere cijfers voorlopig vergeten, en een dag of 6 na de kerst gaat het sws weer oplopen door de vele contacten.
pi_196837111
quote:
Rond kerst. Maar rond kerst zijn de cijfers heel onbetrouwbaar dus analyses zullen voorlopig heel lastig zijn - tenzij de trend extreem duidelijk is.
pi_196837122
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

in het voorjaar werd er veel beter geluisterd, en het ligt eraan of er echt een besmettelijkere mutatie rondgaat anders kunnen we veel lagere cijfers voorlopig vergeten, en een dag of 6 na de kerst gaat het sws weer oplopen door de vele contacten.
Zes dagen na kerst is helaas ook net oud en nieuw. Mooi kut. Met kerst besmet raken en met oud en nieuwe mensen besmetten ^O^ wordt een vervelende verrassing denk ik in de week dat versoepelingen bekend gemaakt zouden gaan worden zoals het er nu uit ziet.
pi_196837126
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:37 schreef BlackLining het volgende:
Natuurlijk, alleen duurt het een paar weken voor ze hier wakker worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196837161
Schijnt dat voor het sluiten van de grenzen met het VK coor wegverkeer en bootverkeer een wetswijziging nodig is. Wat een bananenrepubliek ben je toch als dergelijke maatregelen al niet in een wet staan. Totaal onvoorbereid.
pi_196837162
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als zo'n variant zich sneller verspreid dan is dat dus weldegelijk een probleem voor de druk op de zorg he ;)

De R-waarde gaat dan omhoog. Niet door ons gedrag, maar door de mutatie. Er zijn dan weer meer maatregelen nodig om die <=1 te krijgen. Zoals bijvoorbeeld het dan maar opsluiten van mensen die het nog steeds niet begrepen hebben en nog steeds blijven funshoppen en feesten
ja dat snap ik, maar vaak is het zo dat bij een besmettelijkere variant het ziekteverloop milder is dus dan resulteert het minder in een ziekenhuisopname. Helaas schijnt het bij deze mutatie dan weer niet zo te zijn.
  zondag 20 december 2020 @ 11:01:49 #121
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196837164
quote:
80s.gif Op zondag 20 december 2020 10:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik krijg hier een heel hoog 'tag 3 mensen als je met XXXX begaan bent' gevoel bij.
Je vergeet het doorsturen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_196837171
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:59 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zes dagen na kerst is helaas ook net oud en nieuw. Mooi kut. Met kerst besmet raken en met oud en nieuwe mensen besmetten ^O^ wordt een vervelende verrassing denk ik in de week dat versoepelingen bekend gemaakt zouden gaan worden zoals het er nu uit ziet.
Yep, en op 4 januari mogen stiekem best grote groepen leerlingen weer naar school (zie de uitzonderingen op Rijksoverheid) en daar ga je weer.
pi_196837182
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 11:01 schreef Confetti het volgende:
Schijnt dat voor het sluiten van de grenzen met het VK coor wegverkeer en bootverkeer een wetswijziging nodig is. Wat een bananenrepubliek ben je toch als dergelijke maatregelen al niet in een wet staan. Totaal onvoorbereid.
voor elke serieuze maatregel is een wetswijziging nodig, daarom is alles vrijblijvend hier
pi_196837188
quote:
Je bent juist een banenrepubliek als je dat zo van de een op de andere dag kan beslissen.
pi_196837191
quote:
Het helpt ook niet. Die besmettelijkere mutatie is hier al en daar moeten we gewoon rekening mee houden. Dat weghouden door maatregelen lukt niet en is nu voor de bühne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')