niet zomaar natuurlijk maar bij zulke noodsituaties moet het wel kunnenquote:Op zondag 20 december 2020 11:03 schreef Remco het volgende:
[..]
Je bent juist een banenrepubliek als je dat zo van de een op de andere dag kan beslissen.
Tja wat is een noodsituatie. Ook vrij subjectief.quote:Op zondag 20 december 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet zomaar natuurlijk maar bij zulke noodsituaties moet het wel kunnen
ja vooral zulke discussies blijven houden natuurlijkquote:Op zondag 20 december 2020 11:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja wat is een noodsituatie. Ook vrij subjectief.
Systemen die erop gericht zijn om burgerrechten te beschermen. Stom gedoe is dat hè.quote:Op zondag 20 december 2020 11:01 schreef Confetti het volgende:
Schijnt dat voor het sluiten van de grenzen met het VK coor wegverkeer en bootverkeer een wetswijziging nodig is. Wat een bananenrepubliek ben je toch als dergelijke maatregelen al niet in een wet staan. Totaal onvoorbereid.
ga er maar vanuit *warmt zijn popcorn alvast op*quote:Op zondag 20 december 2020 11:05 schreef Benny het volgende:
Wat als... 2020 een voorbereiding was op het kutjaar 2021?
quote:Op zondag 20 december 2020 10:57 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vond het in maart uitgestorven op straat, nu druk. Nu komen de feestdagen eraan, in maart niet en waren veel mensen toch banger voor het virus. Ik hoop dat de afvlakking snel komt, ik vrees alleen het ergste.
quote:Op zondag 20 december 2020 10:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in het voorjaar werd er veel beter geluisterd, en het ligt eraan of er echt een besmettelijkere mutatie rondgaat anders kunnen we veel lagere cijfers voorlopig vergeten, en een dag of 6 na de kerst gaat het sws weer oplopen door de vele contacten.
Ik zie ook dat het veel drukker op straat is dan in maart maar toen was er ook veel meer angst. Zelf ben ik alleen boodschappen gaan doen en sinds dinsdag 1x bij iemand op bezoek geweest.quote:Op zondag 20 december 2020 10:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Rond kerst. Maar rond kerst zijn de cijfers heel onbetrouwbaar dus analyses zullen voorlopig heel lastig zijn - tenzij de trend extreem duidelijk is.
Nouja, exact!quote:Op zondag 20 december 2020 11:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja vooral zulke discussies blijven houden natuurlijk
vliegen in zulke tijden is ook echt een belangrijk burger rechtquote:Op zondag 20 december 2020 11:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Systemen die erop gericht zijn om burgerrechten te beschermen. Stom gedoe is dat hè.
nee want dat worden er geen beslissingen genomen, is er geen handhaving is alles vrijblijvend en blijven we maar aankloten, en dat is exact wat er gebeurd is.quote:
Zeg, ga jij eens even heel gauw jouw mond toetsenbord spoelenquote:Op zondag 20 december 2020 11:05 schreef Benny het volgende:
Wat als... 2020 een voorbereiding was op het kutjaar 2021?
Pandemie lijkt me toch wel een goede voor nood breekt wet.quote:Op zondag 20 december 2020 11:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja wat is een noodsituatie. Ook vrij subjectief.
Ik ben bang dat ik hier een disclaimer bij had moeten zetten voor aluhoedjesquote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef Benny het volgende:
De UK-versie van het virus hoort gewoon bij de Brexit-strategie. "Jullie maken ons land rood? Prima... Zie, jullie hebben ons niet nodig. Wij jullie ook niet"
Een banenrepubliek? Dat lijkt me best een fijne plek, als er banen gecreeerd worden in deze crisis...quote:Op zondag 20 december 2020 11:03 schreef Remco het volgende:
[..]
Je bent juist een banenrepubliek als je dat zo van de een op de andere dag kan beslissen.
Zo wordt het inderdaad al een tijdje gebruikt. Dit is ook redelijk geaccepteerd onder de mensenrechtenhoeders. Zelf heb ik daar toch moeite mee. Alternatieven zijn namelijk nooit bekeken. Men ging meteen voor de grondrechten.quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Pandemie lijkt me toch wel een goede voor nood breekt wet.
Ik vind dit echt helemaal niet leuk als vooruitzicht, daar ga ik zeker geen popcorn voor opwarmen...quote:Op zondag 20 december 2020 11:07 schreef longasleep het volgende:
[..]
ga er maar vanuit *warmt zijn popcorn alvast op*
welke alternatieven ?quote:Op zondag 20 december 2020 11:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zo wordt het inderdaad al een tijdje gebruikt. Dit is ook redelijk geaccepteerd onder de mensenrechtenhoeders. Zelf heb ik daar toch moeite mee. Alternatieven zijn namelijk nooit bekeken. Men ging meteen voor de grondrechten.
Ze worden wel genomen, maar wel na door de reguliere molen te zijn gegaan.quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee want dat worden er geen beslissingen genomen, is er geen handhaving is alles vrijblijvend en blijven we maar aankloten, en dat is exact wat er gebeurd is.
grondwetten en burgerrechten vind ik prima maar ze moeten wel gewijzigd kunnen worden met bijvoorbeeld noodwetten tijdens een pandemie of oorlog.
Grondwetten en burgerrechten zijn prima, behalve als ze even niet zo goed uitkomen.quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee want dat worden er geen beslissingen genomen, is er geen handhaving is alles vrijblijvend en blijven we maar aankloten, en dat is exact wat er gebeurd is.
grondwetten en burgerrechten vind ik prima maar ze moeten wel gewijzigd kunnen worden met bijvoorbeeld noodwetten tijdens een pandemie of oorlog.
niet met gemak.....een pandemie is geen gemak een oorlog ook nietquote:Op zondag 20 december 2020 11:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Ze worden wel genomen, maar wel na door de reguliere molen te zijn gegaan.
Je kan à la China alles wat je niet zint aan rechten en weet ik veel wat aan de kant gaan schuiven tbv the greater good maar daar bedank ik vriendelijk voor.
Als je wetten/rechten met dat gemak aan de kant kan schuiven hebben ze weinig waarde meer.
En dan is de grens met het VK dicht, even als reizigers en goederen controleren.quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Pandemie lijkt me toch wel een goede voor nood breekt wet.
De treinen van en naar de UK rijden in ieder geval nog steeds.quote:Op zondag 20 december 2020 11:09 schreef VacaLoca het volgende:
Gaan we in NL weer te lang wachten met volgen voorbeeld buitenland? Als de nieuwe variant hier ook al rondgaat dan wordt dat een ramp met bezoek op 1e kerstdag, ander bezoek op 2de kerstdag en weer ander bezoek met oud & nieuw.
Dadelijk 20k besmettingen en IC die richting de duizend gaat.
Ondertussen nog ff het vaccin vertragen met IT gefaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |