Ja eens, maar als het virus zelf zo muteert dat we geen keuze meer hebben moeten we ook nog kunnen hopen voor het beste. En dat kan dus ook nog.quote:Op zondag 20 december 2020 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wellicht, maar wellicht ook niet.
Het risico, en de consequenties, is gewoon te groot om daarmee te gokken.
misschien later maar volgens de eerste onderzoeken is dit nog niet zo.quote:Op zondag 20 december 2020 11:32 schreef michiel_merk het volgende:
mutaties zorgen normaal ervoor dat een virus zich makkelijker verspreidt, maar verliest als gevolg daarvan wel kracht en is minder dodelijk voor de gastheer. Normaal biologisch verschijnsel toch?
Prima toch, hoeven alleen de kwetsbaren/ouderen het vaccin en dan zijn we er wel klaar mee ( mag ik hopen )quote:Op zondag 20 december 2020 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Plus dat de natuurlijke verspreiders van het virus (werkenden, sociale twintigers) meer kans maken om het te krijgen en dus in hogere mate immuun zijn.
De mortaliteit is, op het allereerste begin na, nooit het punt geweest met dit virus.quote:Op zondag 20 december 2020 11:32 schreef michiel_merk het volgende:
mutaties zorgen normaal ervoor dat een virus zich makkelijker verspreidt, maar verliest als gevolg daarvan wel kracht en is minder dodelijk voor de gastheer. Normaal biologisch verschijnsel toch?
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe dat komt. Vanuit het oogpunt van het virus bedoel ik dan.quote:Op zondag 20 december 2020 11:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je hebt gewoon meer kans om besmet te raken bij eenzelfde contact.
Ik snap die gevolgtrekking ook niet zo. Waarom zou een betere besmetting leiden tot een minder heftig ziekteverloop? Dat zijn toch twee losse zaken bij een virus.quote:Op zondag 20 december 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien later maar volgens de eerste onderzoeken is dit nog niet zo.
Dat de media weer lekker selectief is in hun berichtgeving.quote:Op zondag 20 december 2020 11:40 schreef trustychords het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen?
Bijvoorbeeld. Als je met iemand met COVID in contact bent krijg je wat virus deeltjes binnen.quote:Op zondag 20 december 2020 11:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe dat komt. Vanuit het oogpunt van het virus bedoel ik dan.
Omdat je nu maar 100 virus deeltjes nodig hebt om ziek te worden, ipv 1000? Ik noem maar wat.
Ah, dat is het antwoord wat ik zocht. Dus eerder kon je bijvoorbeeld 100 deeltjes binnen krijgen waarvan misschien 10 zijn weg vonden in een cel, en nu 17 vd 100 (getallen uit de lucht gegrepen)quote:Op zondag 20 december 2020 11:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Als je met iemand met COVID in contact bent krijg je wat virus deeltjes binnen.
Ze hechten niet allemaal, maar er is een kans dat er genoeg hechten om zelf besmet te raken.
Die kans is echter groter met de nieuwe mutatie.
Hoezo? Ze vertellen er juist bij dat het er in dit geval vooralsnog niet op lijkt dat er een milder ziekteverloop is.quote:Op zondag 20 december 2020 11:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat de media weer lekker selectief is in hun berichtgeving.
Dat is het, net als het toeslagenstelsel zoals we dat nu kennenquote:Op zondag 20 december 2020 11:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is dan niet huidige systeem van zorgverzekeringen gewoon verrot.
Huh? Hoe kom je erbij?quote:Op zondag 20 december 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Zal wel weer BNW zijn, maar ik denk dat we er voor op moeten passen dat we in NL niet dezelfde richting op gaan, voor zover we dat nunal niet doen.
Uit angst om hun baan te verliezen, durven mensen nu al hun mond niet open te trekken
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)centraal-europa.html
NOS, geluk. Anders was het BNWquote:Op zondag 20 december 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Zal wel weer BNW zijn, maar ik denk dat we er voor op moeten passen dat we in NL niet dezelfde richting op gaan, voor zover we dat nunal niet doen.
Uit angst om hun baan te verliezen, durven mensen nu al hun mond niet open te trekken
is geen BNW, gebeurd allang in NLquote:Op zondag 20 december 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat twinkle ervan maakt is nog steeds BNW hoor..quote:
Waar heb je het over?quote:Op zondag 20 december 2020 11:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is geen BNW, gebeurd allang in NL
Ik ken geen minister Visserquote:
Je weet toch, minister Visser. Van het net opgerichte Ministerie van Zeevaartquote:
Ik heb in de afgelopen maanden verschillende docu's gezien, ook uitgezonden via NOS (meen zelfs eentje van 2doc) waarin dat gesteld of gezegd werd door betrokkenen.quote:
Dat gaat geen mens volhouden.quote:Op zondag 20 december 2020 12:02 schreef JosMert het volgende:
Ik denk ook mininaal tot juni 2021 in lockdown.
https://twitter.com/frederiekeh/status/1340611545085186048?s=21
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |