Het is wel dezelfde trein, maar hij stopt ook in België. Dat maakt het een verbinding met België en niet met Engeland.quote:Op zondag 20 december 2020 09:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Okee, ik begreep dat er niet overgestapt wordt. Heb ik dan wellicht verkeerd begrepen.
Maar goed, dan slaat het vliegverbod dus helemaal nergens op. Alsof mensen die naar Nederland willen niet gewoon een alternatief pakken. (Als dat niet al vanuit de airline wordt aangeboden).
Er rijdt tegenwoordig gewoon een trein van Amsterdam naar Londen. En vice versa.quote:Op zondag 20 december 2020 09:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat wàs het wel. Een jaar ofwat geleden heb ik regelmatig die trein gehad en hoefde inderdaad niet over te stappen.
En met een vliegtuig kan je niet via Brussel en dan de trein?quote:Op zondag 20 december 2020 09:11 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het is wel dezelfde trein, maar hij stopt ook in België. Dat maakt het een verbinding met België en niet met Engeland.
En anders stapt men gewoon over in Brussel en komen ze zo Nederland binnen. Mensen zijn nu eenmaal egoïstisch, blijkbaar.
Die is er wel:quote:Op zondag 20 december 2020 08:56 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn er geen directe treinverbinding met Londen, dus ik snap niet waar je op doelt.
Did omdat de trein uit Groningen ook stopt in Zwolle en Almere is er geen directe verbinding naar Schiphol...quote:Op zondag 20 december 2020 09:11 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het is wel dezelfde trein, maar hij stopt ook in België. Dat maakt het een verbinding met België en niet met Engeland.
En anders stapt men gewoon over in Brussel en komen ze zo Nederland binnen. Mensen zijn nu eenmaal egoïstisch, blijkbaar.
Grenzen dicht genotquote:Op zondag 20 december 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En met een vliegtuig kan je niet via Brussel en dan de trein?
Hoeveel mensen die naar Nederland willen ga je nu daadwerkelijk tegenhouden met dit vliegverbod? Alternatieven genoeg.
0. Het vliegverbod is eigenlijk alleen maar symbolisch, het enige wat effectief zou zijn geweest was het sluiten van alle grenzen, en dat is niet iets wat ze heel snel gaan doen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En met een vliegtuig kan je niet via Brussel en dan de trein?
Hoeveel mensen die naar Nederland willen ga je nu daadwerkelijk tegenhouden met dit vliegverbod? Alternatieven genoeg.
Ik geef alleen aan hoe internationaal treinverkeer juridisch gezien wordt.quote:Op zondag 20 december 2020 09:15 schreef babylon het volgende:
[..]
Did omdat de trein uit Groningen ook stopt in Zwolle en Almere is er geen directe verbinding naar Schiphol...
Wilders kan niet wachten!quote:Op zondag 20 december 2020 09:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Grenzen dicht genot
quote:Op zondag 20 december 2020 09:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel
https://www.eurostar.com/nl-nl/trein/amsterdam-londen
Maar goed, meneertje Socios weet het beter op basis van een promotie van een bedrijf dan dat er in internationale verdragen staat.quote:Op zondag 20 december 2020 09:11 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En wat zijn de klanten trots dat ze nog een mogelijkheid hebben gevonden om te kunnen shoppen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:21 schreef JosMert het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)daarbinnen~a701e247/
Bij de makro kan je gewoon nog alles kopen, inclusief tv’s. Funshoppen.
Slim omzet binnen harken.
Ja dat geldt ondertussen voor zo'n beetje heel Europa, denk ikquote:Op zondag 20 december 2020 09:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als deze mutatie begin december al in Nederland is, zou dat ook de hoge besmettingscijfers van de afgelopen weken kunnen verklaren?
Ja, het antwoord is al een paar keer gegeven dat dat met tussenstop is. Geen trein uit het VK. Niet direct.quote:Op zondag 20 december 2020 09:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel
https://www.eurostar.com/nl-nl/trein/amsterdam-londen
Zou kunnen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als deze mutatie begin december al in Nederland is, zou dat ook de hoge besmettingscijfers van de afgelopen weken kunnen verklaren?
Dat denk ik wel ja.quote:Op zondag 20 december 2020 09:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat zeg ik.quote:Op zondag 20 december 2020 09:12 schreef babylon het volgende:
[..]
Er rijdt tegenwoordig gewoon een trein van Amsterdam naar Londen. En vice versa.
Zover bekend niet, ziektebeeld exact hetzelfde. Enkel verspreiding erger.quote:Op zondag 20 december 2020 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dan de volgende vraag is dan:
Maakt deze mutatie mensen minder ziek, dan de variant die al bekend is?
Vermoedelijk. Vooral dat woordje niet vergeten. Zowel tov verspreiding als tov ziektebeeldquote:Op zondag 20 december 2020 09:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zover bekend niet, ziektebeeld exact hetzelfde. Enkel verspreiding erger.
Zover bekend = vermoedelijk wat mij betreft.quote:Op zondag 20 december 2020 09:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Vermoedelijk. Vooral dat woordje niet vergeten.
De schande weerquote:Op zondag 20 december 2020 09:21 schreef JosMert het volgende:
Wie zegt dat precies?quote:Op zondag 20 december 2020 09:49 schreef babylon het volgende:
Gelukkig stapt het virus uit in Brussel
Grote kans dat het al over heel Europa verspreid is inderdaad, als het al in September in het VK is aangetroffen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:43 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja dat geldt ondertussen voor zo'n beetje heel Europa, denk ik
In september al? Dan is het al over heel de wereld verspreid joh.quote:Op zondag 20 december 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Grote kans dat het al over heel Europa verspreid is inderdaad, als het al in September in het VK is aangetroffen.
Zal vast (denk ik) aan Nu.nl liggen, maar als begin december dat monster afgenomen is, dan mag ik toch aannemen dat ze inmiddels wel weten om wie het precies gaat? En ook het hoe, en gerelateerde gevallen lijkt me dan.quote:Begin december is bij een besmette persoon in Nederland de besmettelijkere variant aangetroffen, meldt het kabinet. Het genomen monster wordt verder onderzocht. Met de GGD wordt uitgezocht om wie het gaat, hoe diegene besmet is geraakt en of meer gerelateerde gevallen bekend zijn.
https://www.nu.nl/coronav(...)iding-voorkomen.html
Hahaha neeeequote:Op zondag 20 december 2020 09:21 schreef JosMert het volgende:
Ach tuurlijk, daarom is dit ook nieuws van niets. Als het klopt dat het besmettelijker is dan de 'normale' Covid dan zit het 4 maand later al overal dat is niet in te dammen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Grote kans dat het al over heel Europa verspreid is inderdaad, als het al in September in het VK is aangetroffen.
Liep van de week langs de makro, parkeerterrein vol en rijen voor de deurquote:Op zondag 20 december 2020 09:21 schreef JosMert het volgende:
Het verklaart hoogstens waarom het allemaal zo moeilijker met maatregelen in te dammen is.quote:Op zondag 20 december 2020 09:53 schreef Remco het volgende:
[..]
Ach tuurlijk, daarom is dit ook nieuws van niets. Als het klopt dat het besmettelijker is dan de 'normale' Covid dan zit het 4 maand later al overal dat is niet in te dammen.
Dat is niet zo heel uitzonderlijk bij de Makro in deze periode hoor, dat was vroeger ook gewoon normaal dat mensen buiten stonden te wachten omdat de karretjes op waren omdat er al zoveel mensen binnen waren.quote:Op zondag 20 december 2020 09:57 schreef Leonos het volgende:
[..]
Liep van de week langs de makro, parkeerterrein vol en rijen voor de deur
Wat een kletsartikel,quote:Op zondag 20 december 2020 09:21 schreef JosMert het volgende:
Die septembermutatie komt uit brazilie.quote:Op zondag 20 december 2020 09:48 schreef popje het volgende:
Er is 1 geval geconstateerd begin december in NL... 3 in Denemarken en 1 in Australie. In september dook het al op in de UK (zie bericht op nu.nl, kan ik even niet linken op mijn telefoon)
Rectificatie; de mutatie is in september ontdekt, staat niet waar, wel dat het nu vnl in de UK is.
Hallo ggdquote:Op zondag 20 december 2020 09:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zal vast (denk ik) aan Nu.nl liggen, maar als begin december dat monster afgenomen is, dan mag ik toch aannemen dat ze inmiddels wel weten om wie het precies gaat? En ook het hoe, en gerelateerde gevallen lijkt me dan.
En hier staan er zelfs verkeersregelaars om alles in goede banen te leiden...quote:Op zondag 20 december 2020 10:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat een kletsartikel,
Wij komen regelmatig bij de Makro in Best en in Den Bosch. Het is er gewoon erg rustig.
Gisteren was het normaal "druk".
De overheid vindt het niet ernstig genoeg om een verbod in te stellen dus je kan het ze niet kwalijk nemen. Een advies blijft een advies.quote:Op zondag 20 december 2020 10:08 schreef longasleep het volgende:
dat de mensen die op vakantie zijn gegaan overal ter wereld vast mogen komen te zitten.
dom volk dat noodzakelijk niet snapt
Is er eerder groepsimmuniteitquote:Op zondag 20 december 2020 08:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou valt dat wel mee als dit geen gevolgen heeft voor de vaccins (en het lijkt erop dat dit geen gevolgen heeft gelukkig).
Het slechte nieuws is wel dat deze variant véél besmettelijker is, wat heel slecht nieuws is voor de zorg/ziekenhuizen
Je kunt ook zelf nadenkenquote:Op zondag 20 december 2020 10:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
De overheid vindt het niet ernstig genoeg om een verbod in te stellen dus je kan het ze niet kwalijk nemen. Een advies blijft een advies.
Dat hebben die mensen dan ook gedaan. En ze kwamen duidelijk tot een andere conclusie dan jijquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |