SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Het is niet dat ik erop hoop. Maar ik heb wat herinneringen....quote:Op zondag 20 december 2020 08:28 schreef byah het volgende:
Kan niet wachten op het bericht dat het vaccin niet meer effectief is op deze mutatie van het virus
Die kans is nihilquote:Op zondag 20 december 2020 08:37 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is niet dat ik erop hoop. Maar ik heb wat herinneringen....
Virus komt echt niet naar Europa uitspraken enzo.
Wij blijven al binnenquote:Op zondag 20 december 2020 08:39 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Variant is ook al hier vastgesteld...
En carnaval mag ook weer, want dat wordt in kleine groepjes gevierdquote:
Dat is nu te laat. Deze ochtend komende honderden treinreizigers vanuit het geïnfecteerde Londen aan. Maar hé, op aanraden van het RIVM is het vliegverkeer wel stilgelegd hoor. Dat zal ons wel redden. 😂quote:
Ik doelde op het feit dat er al duizenden mutaties zijn, dus als een mutatie zorgt voor een slecht werkend vaccin dan zijn we toch al verlorenquote:Op zondag 20 december 2020 08:35 schreef StateOfMind het volgende: [..] Het probleem met deze mutatie is dat ie blijkbaar 70% besmettelijker is. En met de oplopende cijfers overal en de krakende zorg is dat iets wat je absoluut níet wil hebben.
Ze hadden natuurlijk ook niks kunnen doen.quote:Op zondag 20 december 2020 08:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is nu te laat. Deze ochtend komende honderden treinreizigers vanuit het geïnfecteerde Londen aan. Maar hé, op aanraden van het RIVM is het vliegverkeer wel stilgelegd hoor. Dat zal ons wel redden. 😂
Hecht makkelijker aan de cellen door bepaalde aminozuren die ontbreken. Of iets in die geest.quote:Op zondag 20 december 2020 08:45 schreef Hamzoef het volgende:
Is er al bekend “hoe” deze strain precies zoveel besmettelijker is?
Zit dat hem er in dat hij sneller door immuunsysteem komt?
Dat het bij vluchtig contact (in de supermarkt even snel voor iemand langs) ook al kan besmetten?
Dat het op grotere afstand besmettelijk is?
Misschien domme vragen, maar ik ben hier niet in thuis.
Ik begrijp niet zo goed waarom je dat amusant vind.quote:Op zondag 20 december 2020 08:45 schreef JosMert het volgende:
En dat alle vaccinaties niet werken op die nieuwe variant genot. Hahahahaha, zit je dan met je spuitje om erna nog eens corona te krijgen.
Is de kans dat wanneer je je aan de geldende maatregelen houdt dat je besmet raakt niet-Nederlandse veel groter dan dus?quote:Op zondag 20 december 2020 08:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hecht makkelijker aan de cellen door bepaalde aminozuren die ontbreken. Of iets in die geest.
Ja, lachen man...quote:Op zondag 20 december 2020 08:45 schreef JosMert het volgende:
En dat alle vaccinaties niet werken op die nieuwe variant genot. Hahahahaha, zit je dan met je spuitje om erna nog eens corona te krijgen.
Dat je beter kunt afwachten met vaccineren. Die anti vaccin mensen zijn zo gek nog nietquote:Op zondag 20 december 2020 08:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom je dat amusant vind.
Effect was uiteindelijk een beetje het zelfde geweest denk je niet?quote:Op zondag 20 december 2020 08:46 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ze hadden natuurlijk ook niks kunnen doen.
Waarop wachten?quote:Op zondag 20 december 2020 08:49 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat je beter kunt afwachten met vaccineren. Die anti vaccin mensen zijn zo gek nog niet
Als er op deze wijze alsnog honderden of duizenden mensen die potentieel besmet zijn met de nieuwe variant (en er hoeven er maar een paar tussen te zitten) ongehinderd het land binnen kunnen komen, dan staat dat gelijk aan niets doen.quote:Op zondag 20 december 2020 08:46 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ze hadden natuurlijk ook niks kunnen doen.
Om vervolgens, letterlijk, halve maatregelen te nemen.quote:Op zondag 20 december 2020 08:52 schreef Nielsch het volgende:
Dus begin december was al duidelijk dat deze UK variant hier is, maar nu ruim 2 weken later neemt het kabinet eindelijk eens halfslachtige maatregelen? Naja past wel weer in het hele (Jaap van Dissel en Mark Rutte) plaatje van 'afwachten, afwachten, afwachten',
Nederland is het eerste land... dus valt wel mee. Of dacht je dat het niet al in 40+ andere landen aanwezig is?quote:Op zondag 20 december 2020 08:52 schreef Nielsch het volgende:
Dus begin december was al duidelijk dat deze UK variant hier is, maar nu ruim 2 weken later neemt het kabinet eindelijk eens halfslachtige maatregelen? Naja past wel weer in het hele (Jaap van Dissel en Mark Rutte) plaatje van 'afwachten, afwachten, afwachten',
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |