SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
[ Bericht 0% gewijzigd door Pino112 op 10-12-2020 13:29:15 ]
Ik vind de teksten van Eefje (muv De Koek) eigenlijk veel directer en minder quasi-poetisch dan Blof en Spinvis.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:19 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Leg het me uit: hoe kunnen mensen de quasi-diepzinnige teksten van Eefje en/of Spinvis zo mooi vinden, terwijl wanneer zoiets door Bløf wordt gezongen het wordt afgezeken?
Iets met koninginnedag en een erwtje in je neus. Goeie, duidelijke tekst ook.
Omdat de tekst ondergeschikt is aan de sound in veel gevallen.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:19 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Leg het me uit: hoe kunnen mensen de quasi-diepzinnige teksten van Eefje en/of Spinvis zo mooi vinden, terwijl wanneer zoiets door Bløf wordt gezongen het wordt afgezeken?
Iets met koninginnedag en een erwtje in je neus. Goeie, duidelijke tekst ook.
Er zijn er meer uitgegaan dan bij gekomen, to be fair. Waaronder Charlie Brown, dat is wel jammer.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:26 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Waarom komt ook letterlijk iedere scheet van Coldplay/Chris Martin in de lijst?
quote:Arctic Monkeys - Why’d you only call me when you high
Bill Withers – Lean On Me
Billie Eilish - Everything I Wanted
Danny Vera – The Weight
Dua Lipa - Don't Start Now
Eros Ramazotti - Se Bastasse Una Canzone
The Gathering - Strange Machines
Guana Apes - Open Your Eyes
Kate Bush - Babooshka
Kendrick Lamar - King Kunta
Khruangbin ft. Leon Bridges - Texas Sun
Kraftwerk - The Model
Krezip - Lost Without You
Niall Horan - This Town
Notorious BIG - Hypnotize
Opus - Life is Live
OutKast - Ms. Jackson
Panic! at the Disco - I Write Sins not Tragedies
Pulp - Common People
Racoon - De Echte Vent
Racoon - Het Is Al Laat Toch
Radiohead - Exit (music) for a film
Roxette - Fading Like a Flower
Roxette - The Look
Tears for Fears - Mad World
The Weeknd - Blinding Lights
The Weeknd ft. Daft Punk - I Feel it Coming
Staan nog steeds veel te veel in. Queen ook, Blof ook, U2 ook.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:30 schreef DecoAoreste het volgende:
Dat er zoveel Beatles-platen uit zijn vind ik dan weer helemaal niet jammer
Precies, daarom. Van U2 had wel Elevation erin mogen blijven, dat vind ik een van hun betere nummers.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Staan nog steeds veel te veel in. Queen ook, Blof ook, U2 ook.
Wel veel pre Rubber Soul liedjes, dat vind ik nooit zo héél erg. For No One en Back in the USSR doen het meeste pijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:30 schreef DecoAoreste het volgende:
Dat er zoveel Beatles-platen uit zijn vind ik dan weer helemaal niet jammer
Voor wat erin en eruit gaat, lijkt het sowieso niet het meest memorabele jaar te worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
En van deze 40 lijstverlaters vind ik het jammer. Mijn voorzichtige conclusie - puur kwalitatief zijn we er niet zwaar op achteruit gegaan.
Ik vind dat wel twee totaal verschillende nummers.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
For No One vind ik wel echt jammer. Had ik ook al met Across the Universe.
Watte?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Gretzl het volgende:
Beatles zijn inderdaad hopeloos overrated in de Top 2000. Zoveel 60s klassiekers die er al tijden uit zijn (of nooit in hebben gestaan zoals Love - Alone Again Or), en dan staat 1 Brits bandje er met tientallen nummers in?
Stuk of 12 zou ruim voldoende zijn imo
Nu onderschat je de relevantie en veelzijdigheid wel. Ik zeg dat rond de 25 goed zou zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Gretzl het volgende:
Beatles zijn inderdaad hopeloos overrated in de Top 2000. Zoveel 60s klassiekers die er al tijden uit zijn (of nooit in hebben gestaan zoals Love - Alone Again Or), en dan staat 1 Brits bandje er met tientallen nummers in?
Het zijn 2 nummers die ik echt wel een hoog top 2000-gehalte vind hebben.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat wel twee totaal verschillende nummers.
Bastille? Toch geen danig prikkelende, top 2000-waardige muziek? Niet stom om aan te zetten verder.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
En van deze 40 lijstverlaters vind ik het jammer. Mijn voorzichtige conclusie - puur kwalitatief zijn we er niet zwaar op achteruit gegaan.
Ik vind World Gone Mad persoonlijk wel mooi. Die andere lijstverlater van ze kan me gestolen worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:34 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Bastille? Toch geen danig prikkelende, top 2000-waardige muziek? Niet stom om aan te zetten verder.
Ik vind HAIM juist totaal nietszeggend...quote:Op donderdag 10 december 2020 13:35 schreef Gretzl het volgende:
Ook schandalig dat Haim het met beide nummers (Don't Save Me en If I Could Change Your Mind) niet heeft gered. Als we het hebben over hedendaagse pop die de tand des tijds wel gaat doorstaan.
De Beatles zijn gewoon ontzettend belangrijk geweest voor de popmuziek in het algemeen, de meeste van hun nummers (zowel binnen als buiten de Top 2000) hebben een status van klassieker bereikt, net zoals die van bijvoorbeeld de Stones. Deze bands hebben hierdoor een veel grotere (blijvende) invloed dan bijvoorbeeld The Animals, The Troggs en Procol Harum.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Gretzl het volgende:
Jup, hoewel er daar nu volgens mij bijna niets meer van in staat. Alleen nog I Want To Hold Your Hand, denk ik.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het zijn 2 nummers die ik echt wel een hoog top 2000-gehalte vind hebben.
Die geinige huppelkutliedjes uit hun begintijd kan ik wel missen.
Ik zou een T2000 met een maximum aantal noteringen per artiest ideaal vinden. Het moet geen fanlijstje worden. Als de grote artiesten er allemaal max. 10-12 in staan hou je veel ruimte over voor iets minder populaire artiesten met verborgen parels.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu onderschat je de relevantie en veelzijdigheid wel. Ik zeg dat rond de 25 goed zou zijn.
Eens.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind HAIM juist totaal nietszeggend...
Dat zien we over 50 jaar wel.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:35 schreef Gretzl het volgende:
Ook schandalig dat Haim het met beide nummers (Don't Save Me en If I Could Change Your Mind) niet heeft gered. Als we het hebben over hedendaagse pop die de tand des tijds wel gaat doorstaan.
Staat bij mij ook wel in de top 10 Beatles nummersquote:Op donderdag 10 december 2020 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
For No One is het beste Beatles liedjes.
Soldier On-bonusquote:Op donderdag 10 december 2020 13:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waar hebben we vier keer Di-rect eigenlijk aan te danken?
Dat volg ik, uiteraard zijn ze ontegenzeggelijk een van de invloedrijkste pop/rock bands uit de geschiedenis. Maar het is wel schrijnend om te zien dat De Kevers 59 verschillende in de lijst hebben gehad en dat een classic als The Ronettes - Be My Baby er maar een enkel jaar in heeft gestaan (#1587). Verhoudingen zijn zoek imoquote:Op donderdag 10 december 2020 13:36 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
De Beatles zijn gewoon ontzettend belangrijk geweest voor de popmuziek in het algemeen, de meeste van hun nummers (zowel binnen als buiten de Top 2000) hebben een status van klassieker bereikt, net zoals die van bijvoorbeeld de Stones. Deze bands hebben hierdoor een veel grotere (blijvende) invloed dan bijvoorbeeld The Animals, The Troggs en Procol Harum.
Maar we leveren dus muziek van The Beatles in en krijgen daar dan van die substantieloze karnemelkmuziek van een of ander treurig en nietszeggend Nederlands wanproduct voor terug?quote:
Lijkt me stug, want dat nummer is al twee jaar oud van Boontjes en een mini-mini-hype geweest.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik snap eigenlijk niet echt het binnenkomen van Zondag. Rob de Nijs in de herwaardering wel, maar dan dit lied?
Ik denk niet dat Thijs Boontjes dat voor elkaar gekregen heeft.
Top2000 quiz bonus? Afgelopen zondag kwam deze langsquote:Op donderdag 10 december 2020 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik snap eigenlijk niet echt het binnenkomen van Zondag. Rob de Nijs in de herwaardering wel, maar dan dit lied?
Ik denk niet dat Thijs Boontjes dat voor elkaar gekregen heeft.
TOETERTJES (als je het niet verkeerd hebt getypt)quote:Op donderdag 10 december 2020 13:40 schreef TheVulture het volgende:
Lange Frans & The Lau met Zing voor Me is er ook uit trouwens
Ik vind Devil Don't Care ook wel een prima plaatquote:Op donderdag 10 december 2020 13:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar we leveren dus muziek van The Beatles in en krijgen daar dan van die substantieloze karnemelkmuziek van een of ander treurig en nietszeggend Nederlands wanproduct voor terug?
Nee, top.
Ben benieuwd naar hoe groot de dalingen van Fransie zullen zijnquote:Op donderdag 10 december 2020 13:40 schreef TheVulture het volgende:
Nee, is eruit: https://staatieindetop200(...)the-lau/zing-voor-mequote:Op donderdag 10 december 2020 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
TOETERTJES (als je het niet verkeerd hebt getypt)
Nee heb 'm geselecteerd uit de keuzelijstquote:Op donderdag 10 december 2020 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
TOETERTJES (als je het niet verkeerd hebt getypt)
Jij schrijft voor de speld?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Gretzl het volgende:
Wel pijnlijk, vanaf 1100. De anti-wappiebonus doet goed zijn werk.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee heb 'm geselecteerd uit de keuzelijst
Ik kan pas vredig sterven als The National ooit de lijst heeft gehaald.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:42 schreef Yolk het volgende:
Hopelijk volgend jaar een extra notering voor Nick Cave & Bad Seeds, Lana Del Rey en London Grammar. Een mens mag hopen.
Ik zal aan je denken wanneer je niet vredig sterft.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik kan pas vredig sterven als The National ooit de lijst heeft gehaald.
Ook gewoon een Inside My Head, dat 8 edities op rij er niet in stond en maar 1 jaar genoteerd was.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Di-rect had vorig jaar 1 notering, dit jaar 5. (lol)
Als het Avond is staat er in ieder geval nog in, verder ken ik gelukkig geen titels van zequote:Op donderdag 10 december 2020 13:43 schreef Cee het volgende:
Heeft er al iemand naar Suzan en Freek durven zoeken? Of hebben ze alleen Overkant uitgebracht sinds vorig jaar?
Lange Fransie op verkansie staat er nog steeds in helaasquote:Op donderdag 10 december 2020 13:40 schreef TheVulture het volgende:
Keuzelijst luiheid...quote:Op donderdag 10 december 2020 13:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ook gewoon een Inside My Head, dat 8 edities op rij er niet in stond en maar 1 jaar genoteerd was.
Lijkt wel alsof de Di-rect fan clubs dit jaar een effectieve actie hebben georganiseerd. Kan me niet voorstellen dat de casual luister opeens op een oud hitje uit het Tim Akkerman-tijdperk gaat stemmen. De hoge binnenkomst voor Soldier On is dan wel weer logisch.
Heb het aangedurfd, er lijken voorlopig geen nieuwe te zijn (of het moet een hele onbekende zijn)quote:Op donderdag 10 december 2020 13:43 schreef Cee het volgende:
Heeft er al iemand naar Suzan en Freek durven zoeken? Of hebben ze alleen Overkant uitgebracht sinds vorig jaar?
Ik ben vooral geschokt dat Lange Frans blijkbaar ooit in de lijst stond...quote:Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar hoe groot de dalingen van Fransie zullen zijn
Heb de popcorn al klaar staan.
Dotan-taferelenquote:Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar hoe groot de dalingen van Fransie zullen zijn
Heb de popcorn al klaar staan.
Nee ik heb het gewoon niet zo op deze extreme Beatles-maniaquote:
Zeker, nu het nummer uit je ondertitel nog.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:45 schreef laxus13 het volgende:
Blij dat die vreselijke nummers van Marco B & Ali B en Thé Lau en Lange Fransie er eindelijk uit zijn
Mensen zoeken naar Soldier On, zien wat andere Di-rect-platen staan in de keuzelijst, denken 'dit is ook geinig, laten we hierop stemmen' en nu zijn we hier. Zo moeilijk te bedenken is het niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ook gewoon een Inside My Head, dat 8 edities op rij er niet in stond en maar 1 jaar genoteerd was.
Lijkt wel alsof de Di-rect fan clubs dit jaar een effectieve actie hebben georganiseerd. Kan me niet voorstellen dat de casual luister opeens op een oud hitje uit het Tim Akkerman-tijdperk gaat stemmen. De hoge binnenkomst voor Soldier On is dan wel weer logisch.
Ze maken ons de thé niet meer lau, Laxie.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:45 schreef laxus13 het volgende:
Blij dat die vreselijke nummers van Marco B & Ali B en Thé Lau en Lange Fransie er eindelijk uit zijn
+1quote:Op donderdag 10 december 2020 13:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik kan pas vredig sterven als The National ooit de lijst heeft gehaald.
Iemand moet het pluggen!quote:Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
+1
Help me herinneren dat ik komend jaar elke zaterdag + zondag een verzoekje neerleg bij Annemieke
Precies waarom Duncan Browne ook teruggekeerd is in de lijst vorig jaar en dit jaar er nog steeds in staat.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Mensen zoeken naar Soldier On, zien wat andere Di-rect-platen staan in de keuzelijst, denken 'dit is ook geinig, laten we hierop stemmen' en nu zijn we hier. Zo moeilijk te bedenken is het niet.
Ben ik het wel mee eens. Ik wilde in mijn lijst een Beatlenummer opnemen, maar kon niet besluiten welke. Uiteindelijk geen Beatles in mijn lijstje.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee ik heb het gewoon niet zo op deze extreme Beatles-mania![]()
Hebben veel aardige nummers uitgebracht, maar in mijn ogen zijn het nauwelijks nummers die er echt bovenuit steken. Als ik nu een lijstje beste single van de 60s moet maken komen er denk ik maar een paar Beatles in.
Aangezien jij alles weet, is er ooit in de hele historie van Radio 2 een keer een nummer van The National te horen geweest?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
+1
Help me herinneren dat ik komend jaar elke zaterdag + zondag een verzoekje neerleg bij Annemieke
Valt idd nog behoorlijk mee, de corona-meme-nummertjes. Ben wel benieuwd naar de positie van Don't Stand So Close To Me overigens.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef VdB95 het volgende:
Geen Eric Carmen - All by Myself, de coronabonus geldt dus niet voor alle nummers
Volgend jaar stem jij op For No One.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:48 schreef El-Stinho het volgende:
Gewoon op A Day In The Life stemmen, jongens.
Top 10 als het aan mij ligtquote:Op donderdag 10 december 2020 13:48 schreef El-Stinho het volgende:
Gewoon op A Day In The Life stemmen, jongens.
Re-entry.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:50 schreef MTheBassman het volgende:
ah, ik zie dat staatieindetop2000 alweer beschikbaar is. Ik hou dat gepuzzel allemaal aan jullie over, ik zie het later wel.
BTW, was Babooshka een nieuwkomer???Ik kon zweren dat ie er in gestaan heeft.
Heeft er inderdaad in gestaan, alleen vorig jaar nietquote:Op donderdag 10 december 2020 13:50 schreef MTheBassman het volgende:
ah, ik zie dat staatieindetop2000 alweer beschikbaar is. Ik hou dat gepuzzel allemaal aan jullie over, ik zie het later wel.
BTW, was Babooshka een nieuwkomer???Ik kon zweren dat ie er in gestaan heeft.
Toch wel minstens 16x sinds 1 december 2013.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat kan niet zolang While My Guitar Gently Weeps bestaat.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgend jaar stem jij op For No One.
Day I Die de meeste plays.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toch wel minstens 16x sinds 1 december 2013.
Het kan zijn dat het in werkelijkheid nog iets meer plays zijn, aangezien sommige dj's vanuit hun thuisstudio uitzenden en dan niet alle nummers doorgeven aan de feed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar die staat er al in, dus een stem minder op die zal weinig uitmaken.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat kan niet zolang While My Guitar Gently Weeps bestaat.
Poah, heb High Violet nog op cd hier.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het kan zijn dat het in werkelijkheid nog iets meer plays zijn, aangezien sommige dj's vanuit hun thuisstudio uitzenden en dan niet alle nummers doorgeven aan de feed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van de Bomfunk mc's? Liefdeee. Die moet er echt inquote:
Volgend jaar gooi ik er een Celeste-track in als [huidig jaar]-stem.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgend jaar stem jij op For No One.
Die hele tool werkt alleen voor Radio 2 heb ik t ideequote:Op donderdag 10 december 2020 13:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is echt schromelijk overdreven voor een niet zo bekende band. Als er ooit een HAIM in zou moeten dan Summer Girl ofzo, maar niet die oude nummers wmb. Het nieuwe album is erg goed maar ik durf te voorspellen dat HAIM nooit de Top 2000 gaat halen, teveel niche.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:35 schreef Gretzl het volgende:
Inderdaad, een van de minste singles die ze hebben uitgebracht. Van dat album hadden ze beter The System Only Dreams in Total Darkness wat airplay kunnen geven.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Day I Die de meeste plays.
Ja, nee, zo komen we er niet nee.
Vitesse heeft Wilfred Bony snel teruggehaald ofzoquote:Op donderdag 10 december 2020 13:58 schreef Tussle266 het volgende:
Abba - Summer Night City
Alanis Morissette - Thank U
Al Green - Let's Stay Together
Arctic Monkeys - Why’d you only call me when you high
Avicii ft. Chris Martin – Heaven
Bill Withers & Grover Washington jr - Just The Two Of Us
Blof - Hemingway
Boney M - Daddy Cool
Bruce Springsteen - Jersey Girl
Bruce Springsteen - Racing in the Street
Coldplay - Everyday Life
Creed - With Arms Wide Open
Danny Vera – The Devil’s Son
Danny Vera – The Weight
Davina Michelle - Skyward
Di-rect - Devil Don’t Care
Di-rect – Inside my Head
Di-rect - Soldier On
Di-rect – This Is Who We Are
Dolly dots - Love me just a little bit more
Eddie Vedder - Guaranteed
Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don’t Care
Ed Sheeran ft. Khalid - Beautiful People
Emma Heesters & Rolf Sanchez - Pa Olvidarte
Fleetwood Mac - Never Going Back Again
Foo Fighters - My Hero (Live)
Guns N Roses - Civil War
Guns N Roses - You Could Be Mine
Hall & Oates - I Can't Go For That (No Can Do)
Hall and Oates - Maneater
Harry Styles - Adore You
Harry Styles - Watermelon Sugar
Kate Bush - Babooshka
Kensickton - What Lies Ahead
Kiss - Detroit Rock City
Kraftwerk - The Model
Lenny Kravitz - Always on the Run
Level 42 - Love Games
Lewis Capaldi - Before You Go
Lynyrd Skynyrd - Simple Man
Maan - Ze huilt maar ze lacht
Marco Borsato, Davina Michelle & Armin van Buuren - Hoe het danst
Master KG - Jerusalema
Matthew Wilder - Break My Stride
Milow - You Don't Know
Miss Montreal - Door De Wind
Miss Montreal - Een Stap Terug
Niall Horan - Nice to Meet ya
Niall Horan - This Town
Norah Jones - Come Away With Me
Normaal - Eenvoudige boerenlul
Nothing But Thieves - Impossible
Opus - Life is Live
Outfield - Your Love
OutKast - Ms. Jackson
Pearl Jam – Better Man
Post Malone - Circles
Pulp - Common People
Queen - Good Old-Fashioned Lover Boy
Racoon - De Echte Vent
Rammstein - Amerika
Randy Crawford - One day I'll Fly Away
Rob de Nijs - Zondag
Rod Stewart - I Don't Wanna Talk About It
Roxette - Fading Like A Flower
Roxette - The Look
Shawn Mendes & Camila Cabello - Senorita
Shirley Bassey - This Is My Life
Stevie Wonder - As
Tino Martin - Zij Weet Het
U2 - One Tree Hill
Van Halen - Hot for Teacher
Van Halen - Panama
Van Halen - You Really Got Me
Legt iemand 'm ff uit?
Vind die wel 10x leuker dan dat debiele Rivers of Babylon gelukkigquote:
Hebben we nog ergens een lijstje?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben klaar met uitvallers uitzoeken trouwens. Veel plezier met de eventuele rest vinden
Zit ongetwijfeld veel overlap met de toevoegingen aan de keuzelijst. Of zijn die allemaal al geprobeerd?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:01 schreef TheVulture het volgende:
Die nieuwkomers zoeken is echt puur een random gok eigenlijk
Ik heb alles onder de 1600 gedaan. Staat in vorig topic.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hebben we nog ergens een lijstje?
Ik kan ook niet verder gaan zoeken, maar The Next Episode van Dr. Dre en Snoop Dogg is er ook uit.
Staat er nog in hoor: https://staatieindetop200(...)ogg/the-next-episodequote:Op donderdag 10 december 2020 14:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hebben we nog ergens een lijstje?
Ik kan ook niet verder gaan zoeken, maar The Next Episode van Dr. Dre en Snoop Dogg is er ook uit.
Leek mij ook een vreemde uitvaller.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:04 schreef VdB95 het volgende:
[..]
Staat er nog in hoor: https://staatieindetop200(...)ogg/the-next-episode
Vreemd, ik had hem gewoon aangeklikt.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:04 schreef VdB95 het volgende:
[..]
Staat er nog in hoor: https://staatieindetop200(...)ogg/the-next-episode
Daddy Cool is zo afgezaagd, doe dan Rasputinquote:Op donderdag 10 december 2020 14:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind die wel 10x leuker dan dat debiele Rivers of Babylon gelukkig
Dat vind ik ook zowat de minstequote:Op donderdag 10 december 2020 14:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind die wel 10x leuker dan dat debiele Rivers of Babylon gelukkig
Of Ma Baker.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Daddy Cool is zo afgezaagd, doe dan Rasputin
Don't Start Now in keuzelijst (want net 2019) en dus binnen en Physical en Break My Heart niet. Zo werkt het.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:04 schreef MTheBassman het volgende:
dodenbonus voor Van Halen ook weer zichtbaar aanwezig zo te zien.
Toch gek dat Break My Heart van Dua Lipa er niet in zit. Dacht dat dat wel een bekende hit van haar was.
Ah, je kan kiezen op Dr. Dre & Snoop Dogg en op Dr. Dre ft. Snoop Doggquote:Op donderdag 10 december 2020 14:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vreemd, ik had hem gewoon aangeklikt.
Ze willen het niet omdat ze weten dat er in de eerstvolgende Top 2000 dan veel meer mutaties zijn dan normaal. Daarom houden ze het maar bij het achterhaalde systeem.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap ook niet dat ze die keuzelijst per artiest niet gewoon kunnen uitbreiden, zoveel moeite is dat toch niet....
Jij wil Speed The Collapse in de lijst?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:09 schreef BillDauterive het volgende:
Dat dat Beste Zangers zoveel invloed heeft zeg... Kunnen Win Butler, Emily Haines en Matt Berninger volgend jaar niet meedoen?
Iets frequenter op de playlist in 2020 en direct weer in de lijst, terwijl ik had voorspeld dat ie nooit meer terug zou komen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
quote:Op donderdag 10 december 2020 14:12 schreef Poppejans het volgende:
Opus- Life is live staat er in, volgens mij 'nieuw'binnen
Edit: sorry was al gevonden hier zie ik
Als ik 1 Metric-nummer moet kiezen dan het liefst Gimme Sympathy. Die heeft ook een songtekstreferentie naar twee van de hofleveranciers van de Top 2000.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij wil Speed The Collapse in de lijst?
Ik kan haar naam overigens niet meer horen zonder meteen deze beelden in mijn hoofd te krijgen:
Was volgens mij in de quiz, misschien heeft dat ook wel geholpenquote:Op donderdag 10 december 2020 14:07 schreef TheVulture het volgende:
Caro Emerald met A Night Like This heeft ook overleefd, ondanks dat ze vorig jaar bijna 500 plekken zakte
Stadium Love en Twilight Galaxy vind ik de beste. Maar ik hoor denk ik nog liever Swimmers van BSS.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als ik 1 Metric-nummer moet kiezen dan het liefst Gimme Sympathy. Die heeft ook een songtekstreferentie naar twee van de hofleveranciers van de Top 2000.
zou me niet verbazen dat die dan gelijk ook best hoog gaat komen.quote:
USA for Africa en Biebmeisje eruit gaat wel een beetje tegen de trend in zo he?quote:
Dat bedoel ik niet. Ik snap totaal niet wat Billy Ocean ineens in de Top 2000 moet.quote:
Poster of a Girl, Empty, Gimme Sympathy, Blindness, Help I'm Alive, Waves, Artificial Nocturne... Er zijn genoeg opties die ik wel in de top 2000 terug zou willen zienquote:Op donderdag 10 december 2020 14:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij wil Speed The Collapse in de lijst?
Ik kan haar naam overigens niet meer horen zonder meteen deze beelden in mijn hoofd te krijgen:
quote:Op donderdag 10 december 2020 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik snap totaal niet wat Billy Ocean ineens in de Top 2000 moet.
Billie Eilish-fans die minimaal 5 nummers moesten opgeven en toen maar lukraak op een andere Billy hebben geklikt?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:21 schreef VdB95 het volgende:
Billy Ocean? Voor het eerst sinds 2005 dat hij er überhaupt in staat. Wie kan 'm uitleggen?
Of mensen die denken dat ie dood was ipv Bill Withers ofzoquote:Op donderdag 10 december 2020 14:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Billie Eilish-fans die minimaal 5 nummers moesten opgeven en toen maar lukraak op een andere Billy hebben geklikt?
Dan hadden de heren Idol en Joel ook wel wat meer nummertjes erbij kunnen noterenquote:Op donderdag 10 december 2020 14:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Billie Eilish-fans die minimaal 5 nummers moesten opgeven en toen maar lukraak op een andere Billy hebben geklikt?
Hit in '76 en in '87 en dat laatste doet het hem gewoon, dat kan bijna niet anders.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Het zal wederom te maken hebben met de airplay dan. Alleen dit jaar al 12x gedraaid (minimaal)quote:Op donderdag 10 december 2020 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Of mensen die denken dat ie dood was ipv Bill Withers ofzoWeet ik het
Ach zo staat de nichtendisco versie van MacArthur Park er ook nog steeds in...quote:Op donderdag 10 december 2020 14:26 schreef VdB95 het volgende:
Trouwens.
The Who - Behind Blue Eyes - Staat er NIET in
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes - Staat er WEL in
*zoekt emoji van iemand die de deur uit loopt*
Hoe denigrerend! Een brits bandje.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Gretzl het volgende:
Break My Stride stond in de hitlijsten dit jaar in januari en februari vanwege een trend op Tiktok. Vanwege een vergelijkbare trend zal Dreams van Fleetwood Mac ook sterk stijgen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Iets frequenter op de playlist in 2020 en direct weer in de lijst, terwijl ik had voorspeld dat ie nooit meer terug zou komen.
De grote groep luisteraars die hun stemlijstje voor een deel baseert op de nieuwe favorieten die ze het afgelopen jaar op Radio 2 hebben gehoord blijkt toch meer invloed hebben dan je soms denkt.
Samenwerkingen met The National, Haim en weer met Bon Iverquote:Op donderdag 10 december 2020 14:45 schreef Gretzl het volgende:
The GOAT die dit jaar nog een tweede album uitbrengt staat hopelijk nog steeds met alle noteringen van 2019 in de lijst?
[ afbeelding ]
@Mani89quote:Op donderdag 10 december 2020 14:45 schreef Gretzl het volgende:
The GOAT die dit jaar nog een tweede album uitbrengt staat hopelijk nog steeds met alle noteringen van 2019 in de lijst?
[ afbeelding ]
Nummers met The National, Bon Iver én Haim![]()
Schud me even wakker please, ik kan niet geloven dat Jack Antonoff en Aaron Dessner nog een album met Taylor hebben geproduceerdquote:Op donderdag 10 december 2020 14:46 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Samenwerkingen met The National, Haim en weer met Bon Iver
Edit: je had het zelf al erbij ge-edit.
Dat oeuvre is al vanaf 2006 dik in orde, maar het kan alleen maar beter worden als twee van de belangrijkste artiesten van de 21e eeuw ook mee doenquote:Op donderdag 10 december 2020 14:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Erg sympathiek van The National en Bon Iver dat ze haar oeuvre van wat kwaliteit proberen te voorzien.
Ik werd na Bohemian Rhapsody (de film) ook wel een beetje moe dat elke b-side en scheet van Queen erin begon te staan. Coldplay eruit is natuurlijk altijd goed, Beatles vind ik dan wel zonde. Zijn altijd leuke nummers die ik graag hoor tijdens de lijst.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:56 schreef VeridisQuo het volgende:
Veel positieve ontwikkelingen. Wat minder Queen, Coldplay en Beatles kan geen kwaad.
Blij verheugd dat ik dit nog eens uit je mond mag horen Lexquote:Op donderdag 10 december 2020 14:50 schreef laxus13 het volgende:
(zitten gewoon erg goede nummers bij)
Zijn er nog wel een paar, vorig jaar hebben we ook drie dagen over de laatste twee gedaan. Maar ja, wie rekent dan ook op Phil Collins...quote:Op donderdag 10 december 2020 14:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
De nieuwe noteringen zijn inmiddels wel een beetje opgedroogd he?
Ik heb nooit gezegd dat ik iets tegen Taylor hebquote:Op donderdag 10 december 2020 14:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Blij verheugd dat ik dit nog eens uit je mond mag horen Lex![]()
Van deze Beatles nummers die verdwijnen kan ik ze allemaal missen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:58 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik werd na Bohemian Rhapsody (de film) ook wel een beetje moe dat elke b-side en scheet van Queen erin begon te staan. Coldplay eruit is natuurlijk altijd goed, Beatles vind ik dan wel zonde. Zijn altijd leuke nummers die ik graag hoor tijdens de lijst.
Eens, Break My Stride ook zo'n geweldige 80's plaat.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:58 schreef laxus13 het volgende:
Overigens fijn dan Maneater binnen is gekomen (hoe meer 80's classics hoe beter)
Ik heb nog geen uur uitgesproken dat HAIM nooit in de Top gaat komen en nu is er een samenwerking met Taylor.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Schud me even wakker please, ik kan niet geloven dat Jack Antonoff en Aaron Dessner nog een album met Taylor hebben geproduceerd![]()
Jaren 80 sowieso beste decennium.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:02 schreef VeridisQuo het volgende:
[..]
Eens, Break My Stride ook zo'n geweldige 80's plaat.
80 en 90, kan niet kiezen. Veel van mijn favorieten waren in beide decennia ook heel goed. R.E.M., Beastie Boys, Stone Roses,Talk Talk..quote:Op donderdag 10 december 2020 15:06 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Jaren 80 sowieso beste decennium.
Je onderschat hier For No One, met de rest kan ik wel inkomen hoewel ik zelf Back in the USSR altijd wel waarderen kan.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:02 schreef VeridisQuo het volgende:
[..]
Van deze Beatles nummers die verdwijnen kan ik ze allemaal missen eerlijk gezegd.
Het was dan ook een groots artiestquote:Op donderdag 10 december 2020 15:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sjors Maikel heeft inmiddels ook wel erg veel noteringen.
Tsja, dat is Cliff Richard ook. Zullen we zijn noteringen ook even tellen?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:12 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het was dan ook een groots artiest
Gedeeltelijk eens.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:02 schreef VeridisQuo het volgende:
[..]
Van deze Beatles nummers die verdwijnen kan ik ze allemaal missen eerlijk gezegd.
Die is verhuisd naar radio5, net als The Everly Brothersquote:Op donderdag 10 december 2020 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, dat is Cliff Richard ook. Zullen we zijn noteringen ook even tellen?
Ik vind 17x Sjors nog altijd erg veel als je kijkt naar de airplay die hij normaal heeft. (En dan staat ie er ook nog 5x in met Andrew zo uit mijn hoofd, kan ook 4x zijn)quote:Op donderdag 10 december 2020 15:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die is verhuisd naar radio5, net als The Everly Brothers
Mee eens, verder mogen ook Helter Skelter en Revolution er wel inquote:Op donderdag 10 december 2020 15:14 schreef francodipolly het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens.
We can work it out en For no one zouden van mij mogen blijven. klassiekers
Trouwens mis nog veel Beatles werk wat nooit in heeft gestaan en wat er van mij in zou mogen:
- Tomorrow never knows
- Because
- Rain
- Taxman
- Golden Slumber/Carry that weight/The end
- You've got to hide your love away
En nummers die er niet meer in staan, maar wat mij betreft er wel in horen:
- She loves you
- No reply
- Day tripper
- Ticket to ride
- Nowhere man
Revolution 9 lijkt me wel een leuke voor de lijst.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:22 schreef VdB95 het volgende:
[..]
Mee eens, verder mogen ook Helter Skelter en Revolution er wel in
Die laatste is dan weer mijn favorietquote:Op donderdag 10 december 2020 15:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind 17x Sjors nog altijd erg veel als je kijkt naar de airplay die hij normaal heeft. (En dan staat ie er ook nog 5x in met Andrew zo uit mijn hoofd, kan ook 4x zijn)
10x (en dan 15x met Wham erbij) zou ik ook prima vinden. Killer/Papa was a rolling stone, as, kissing a fool of I Can't Make You Love Me hoeft er van mij écht niet in
Paul is dead!quote:Op donderdag 10 december 2020 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Revolution 9 lijkt me wel een leuke voor de lijst.
Uiteraard. </sarcasme>quote:Op donderdag 10 december 2020 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Revolution 9 lijkt me wel een leuke voor de lijst.
Mwah die laatste lijst is met te zoetsappig. Golden Slumbers wel mee eens. Verder wat mij betreft Helter Skelter, Drive My Car, I Want You, Happiness is a Warm Gun en Octopus's garden. En We Can Work It Out had erin mogen blijvenquote:Op donderdag 10 december 2020 15:14 schreef francodipolly het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens.
We can work it out en For no one zouden van mij mogen blijven. klassiekers
Trouwens mis nog veel Beatles werk wat nooit in heeft gestaan en wat er van mij in zou mogen:
- Tomorrow never knows
- Because
- Rain
- Taxman
- Golden Slumber/Carry that weight/The end
- You've got to hide your love away
En nummers die er niet meer in staan, maar wat mij betreft er wel in horen:
- She loves you
- No reply
- Day tripper
- Ticket to ride
- Nowhere man
Je maakte me een seconde blij met een dode mus, dacht even dat Nelly Furtado eindelijk in de lijst stond...quote:Op donderdag 10 december 2020 14:58 schreef laxus13 het volgende:
Overigens fijn dan Maneater binnen is gekomen (hoe meer 80's classics hoe beter)
Nelly vind ik ook prima dus die kan mooi met een Blofje of Coldplay ruilenquote:Op donderdag 10 december 2020 15:28 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Je maakte me een seconde blij met een dode mus, dacht even dat Nelly Furtado eindelijk in de lijst stond...
(een seconde later zag ik dat je het dus over de '80s had)
Mag wel iets minder idd.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
17x Sjors Maikel, je zou voor minder
Die hebben zeker meer mainstream hits gehad - specifiek Lovefool en My Favourite Game.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
Guano Apes is ook wel lekker, nu nog Cardigans.
Ze doen maarquote:Op donderdag 10 december 2020 15:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Roxette kan best eens de hoogste notering sinds 10 jaar bereiken.
Ik verbaas mij niet over plaats 700 voor Listen To Your Haard.quote:
Ik mis de reclames van DRU warmtekachels.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik verbaas mij niet over plaats 700 voor Listen To Your Haard.
Ja, My Favorite Game hoort er eigenlijk wel tussenquote:Op donderdag 10 december 2020 15:47 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Die hebben zeker meer mainstream hits gehad - specifiek Lovefool en My Favourite Game.
Fixedquote:Op donderdag 10 december 2020 15:40 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Unpopular opinion maar ik heb echt niets met de meeste ballads van Sjors
Dingen als Too Funky en Fastlove daarentegen vind ik leuker
Vind jij Pulp niks?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:06 schreef Mani89 het volgende:
Dit:
Rammstein - Amerika
is leuk. De rest, nou, niet.
Ik denk altijd dat ik het leuk moet vinden omdat het in hetzelfde rijtje als Oasis, The Verve en Blur wordt genoemd maar ik word er niet echt geil van.quote:
De GnR-versie is vooral tenenkrommend. Niet vrij van enige kitsch.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:12 schreef MTheBassman het volgende:
Knockin on a heaven's door vind ik echt zo'n niemandsdalletje, welke versie het is maakt geen zak uit.
quote:Op donderdag 10 december 2020 16:14 schreef VdB95 het volgende:
Abba - Summer Night City
Alanis Morissette - Thank U
Al Green - Let's Stay Together
Arctic Monkeys - Why’d you only call me when you high
Avicii ft. Chris Martin – Heaven
Bill Withers & Grover Washington jr - Just The Two Of Us
Billy Ocean - Love Really Hurts Without You
Blof - Hemingway
Boney M - Daddy Cool
Bruce Springsteen - Jersey Girl
Bruce Springsteen - Racing in the Street
Coldplay - Everyday Life
Creed - With Arms Wide Open
Danny Vera – The Devil’s Son
Danny Vera – The Weight
Davina Michelle - Skyward
Di-rect - Devil Don’t Care
Di-rect – Inside my Head
Di-rect - Soldier On
Di-rect – This Is Who We Are
Dolly dots - Love me just a little bit more
Eddie Vedder - Guaranteed
Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don’t Care
Ed Sheeran ft. Khalid - Beautiful People
Emma Heesters & Rolf Sanchez - Pa Olvidarte
Eric Clapton - Knockin' on Heaven's Door
Fleetwood Mac - Never Going Back Again
Foo Fighters - My Hero (Live)
George Baker Selection - Paloma Blanca
George Michael - One More Try
Guns N Roses - Civil War
Guns N Roses - You Could Be Mine
Hall & Oates - I Can't Go For That (No Can Do)
Hall and Oates - Maneater
Harry Styles - Adore You
Harry Styles - Watermelon Sugar
Kane - No Surrender
Kate Bush - Babooshka
Kensickton - What Lies Ahead
Kiss - Detroit Rock City
Kraftwerk - The Model
Lenny Kravitz - Always on the Run
Level 42 - Love Games
Lewis Capaldi - Before You Go
Lynyrd Skynyrd - Simple Man
Maan - Ze huilt maar ze lacht
Marco Borsato, Davina Michelle & Armin van Buuren - Hoe het danst
Mark Knopfler - Going Home (Theme from Local Hero)
Master KG - Jerusalema
Milow - You Don't Know
Miss Montreal - Door De Wind
Miss Montreal - Een Stap Terug
Niall Horan - Nice to Meet ya
Niall Horan - This Town
Norah Jones - Come Away With Me
Normaal - Eenvoudige boerenlul
Nothing But Thieves - Impossible
Opus - Life is Live
Outfield - Your Love
OutKast - Ms. Jackson
Pearl Jam – Better Man
Post Malone - Circles
Pulp - Common People
Queen - Good Old-Fashioned Lover Boy
Racoon - De Echte Vent
Rammstein - Amerika
Randy Crawford - One day I'll Fly Away
Rob de Nijs - Zondag
Rod Stewart - I Don't Wanna Talk About It
Roxette - Fading Like A Flower
Roxette - The Look
Shawn Mendes & Camila Cabello - Senorita
Shirley Bassey - This Is My Life
Stevie Wonder - As
Tino Martin - Zij Weet Het
Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution
U2 - One Tree Hill
Van Halen - Panama
Van Halen - You Really Got Me
Eén duif maakt nog geen winter.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:00 schreef VdB95 het volgende:
Zijn we er klaar voor?
George Baker Selection - Paloma Blanca
Het antwoord daarop is YEAH YEAH YEAH YEAH YEAHHHHHHHHHquote:Op donderdag 10 december 2020 16:17 schreef VeridisQuo het volgende:
Is Bono dit jaar een nog grotere lul geworden dan normaal dat er 5 U2 nummers uitvallen?
Dank je, VeridisQuiero!quote:Op donderdag 10 december 2020 16:20 schreef VeridisQuo het volgende:
Yessss Quiero erbij!! Heerlijk nummer
2014 kennelijk. Quiero heeft er zelfs nog nooit eerder ingestaan.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Wanneer was het voor het laatst dat Julio in z'n regenjas in de Top 2000 stond?
Er hebben vast stemmers inspiratie opgedaan bij het luisteren naar de Evergreen Top1000quote:Op donderdag 10 december 2020 16:20 schreef VeridisQuo het volgende:
Yessss Quiero erbij!! Heerlijk nummer
Spanjaarden mochten ook stemmen!quote:Op donderdag 10 december 2020 16:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Er hebben vast stemmers inspiratie opgedaan bij het luisteren naar de Evergreen Top1000
Ik wou hetzelfde vragen. Wie zoekt dit eigenlijk op?!quote:Op donderdag 10 december 2020 16:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoe vind je dit soort nummers überhaupt?
De Russisch roulette tactiek. Je hebt een 'verras me'knop. En soms word je dus ook verrast.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:27 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik wou hetzelfde vragen. Wie zoekt dit eigenlijk op?!
Gerda's?
Omdat de redactie van Radio 2 wellicht zelf bepaalt welke vrije keuzes ze laten binnenkomen? Toch niemand die het kan controleren, want de getallen zullen altijd geheim blijven (blijft eigenlijk te bizar voor woorden dat er 21 jaar na het begin nog steeds geen transparantie is).quote:Op donderdag 10 december 2020 16:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
waarom in hemelsnaam deze versie van Clapton? Waarom?
En hoezo verzamelt die genoeg stemmen en Nick Drake, Eefje de Visser of The National niet?
Oh wist ik niet. Ik zie dan alleen maar andere nummers van dezelfde artiest, die ook in de lijst staan.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De Russisch roulette tactiek. Je hebt een 'verras me'knop. En soms word je dus ook verrast.
Lijkt voorlopig te kloppen: heb die twee van Alicia Keys (Fallin', If I Ain't Got You) geprobeerd en die keren allebei terug.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:30 schreef BasBasBas2 het volgende:
iemand in de fb groep heeft blijkbaar super vaak op verras me geklikt (automatisch lijkt me) waaruit ie een lijst heeft gekregen, daaruit haal ik nu de laatste nieuwe die we nog misten
https://www.facebook.com/(...)ink/1075221169574692
ik ben bij de m en nog niks tegengekomen wat niet kloptquote:Op donderdag 10 december 2020 16:34 schreef VdB95 het volgende:
[..]
Lijkt voorlopig te kloppen: heb die twee van Alicia Keys (Fallin', If I Ain't Got You) geprobeerd en die keren allebei terug.
Hey daar zit ik ook! Ik kan die lijst alleen niet openen op mn telefoon.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:30 schreef BasBasBas2 het volgende:
iemand in de fb groep heeft blijkbaar super vaak op verras me geklikt (automatisch lijkt me) waaruit ie een lijst heeft gekregen, daaruit haal ik nu de laatste nieuwe die we nog misten
https://www.facebook.com/(...)ink/1075221169574692
Kan je dat wat mist in onze lijst nog aanvullen? Voor de mensen die sociale media liever aan sociale mensen laten...quote:Op donderdag 10 december 2020 16:34 schreef BasBasBas2 het volgende:
[..]
ik ben bij de m en nog niks tegengekomen wat niet klopt
Iemand in die Facebookgroep van @Cassa95 heeft 50.000 op 'Verras me' geklikt en heeft nu alle noteringen verzameld in één spreadsheet.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoe vind je dit soort nummers überhaupt?
quote:Op donderdag 10 december 2020 16:38 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hey daar zit ik ook! Ik kan die lijst alleen niet openen op mn telefoon.
Kan je die hier neerzetten middels screenshot ofzo?
Negatieve lelijk huis-bonus?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:48 schreef Cassa95 het volgende:
1909 Guus Meeuwis & Vagant Per Spoor (Kedeng Kedeng) 1996
Ik ben gestopt bij 1600, daarboven zijn er pas 4 bekend (Marco en Ali Bouali, Lange Frans en Lauwe Thee, en de boerenplaten)quote:Op donderdag 10 december 2020 16:30 schreef Tussle266 het volgende:
Hoe ver stond het met de uitvallers? Ik wil de oude lijst nog wel even doorlopen om te speuren als dat nog nodig is...
Nog meer BZ bonus! (Wulf)quote:Op donderdag 10 december 2020 16:58 schreef VdB95 het volgende:
Deze heb ik allemaal uit het eerder geposte excel bestand kunnen halen. In totaal nu 106 binnenkomers
beste rapper aller tijdenquote:Op donderdag 10 december 2020 17:03 schreef DecoAoreste het volgende:
Kan iemand me trouwens uitleggen wat er zo leuk is aan Kendrick Lamar? Of is dat erin gelobbyd door linkse activisten die vinden dat de lijst inclusiever moet zijn ofzo?
Seriouslyquote:
Empire State of Mind zonder Jay-z is d'r ook uitquote:Op donderdag 10 december 2020 17:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben gestopt bij 1600, daarboven zijn er pas 4 bekend (Marco en Ali Bouali, Lange Frans en Lauwe Thee, en de boerenplaten)
Zoals gezegd, die hoor je haast iedere dag wel op Veronica.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kom op muziekliefhebbers, zo onbekend is Ugly Kid Joe's versie van Cats in the Craddle toch ook weer niet?
Oh ja logischquote:Op donderdag 10 december 2020 17:05 schreef BasBasBas2 het volgende:
[..]
Empire State of Mind zonder Jay-z is d'r ook uit
Werd in heel 2020 1x gedraaid in Soul Night en dat was genoeg om een kostbare plaats op de keuzelijst te verdienen. Voor liefhebbers van (moderne) hiphop is er nauwelijks iets te kiezen in de voorkeuze, dus logisch dat ie het haalt.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:03 schreef DecoAoreste het volgende:
Kan iemand me trouwens uitleggen wat er zo leuk is aan Kendrick Lamar? Of is dat erin gelobbyd door linkse activisten die vinden dat de lijst inclusiever moet zijn ofzo?
Dat Lange Frans dit jaar een complotwappie is geworden zal zeker wel hebben geholpen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:07 schreef Mani89 het volgende:
Zing een liedje voor me Frans ook al is het in het Frans.
Je kon wel merken dat Thee Lauw een beetje op zijn laatste benen liep. Blij dat dat deruit is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |