Ik vind dat wel twee totaal verschillende nummers.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
For No One vind ik wel echt jammer. Had ik ook al met Across the Universe.
Watte?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Gretzl het volgende:
Beatles zijn inderdaad hopeloos overrated in de Top 2000. Zoveel 60s klassiekers die er al tijden uit zijn (of nooit in hebben gestaan zoals Love - Alone Again Or), en dan staat 1 Brits bandje er met tientallen nummers in?
Stuk of 12 zou ruim voldoende zijn imo
Nu onderschat je de relevantie en veelzijdigheid wel. Ik zeg dat rond de 25 goed zou zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Gretzl het volgende:
Beatles zijn inderdaad hopeloos overrated in de Top 2000. Zoveel 60s klassiekers die er al tijden uit zijn (of nooit in hebben gestaan zoals Love - Alone Again Or), en dan staat 1 Brits bandje er met tientallen nummers in?
Het zijn 2 nummers die ik echt wel een hoog top 2000-gehalte vind hebben.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat wel twee totaal verschillende nummers.
Bastille? Toch geen danig prikkelende, top 2000-waardige muziek? Niet stom om aan te zetten verder.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
En van deze 40 lijstverlaters vind ik het jammer. Mijn voorzichtige conclusie - puur kwalitatief zijn we er niet zwaar op achteruit gegaan.
Ik vind World Gone Mad persoonlijk wel mooi. Die andere lijstverlater van ze kan me gestolen worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:34 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Bastille? Toch geen danig prikkelende, top 2000-waardige muziek? Niet stom om aan te zetten verder.
Ik vind HAIM juist totaal nietszeggend...quote:Op donderdag 10 december 2020 13:35 schreef Gretzl het volgende:
Ook schandalig dat Haim het met beide nummers (Don't Save Me en If I Could Change Your Mind) niet heeft gered. Als we het hebben over hedendaagse pop die de tand des tijds wel gaat doorstaan.
De Beatles zijn gewoon ontzettend belangrijk geweest voor de popmuziek in het algemeen, de meeste van hun nummers (zowel binnen als buiten de Top 2000) hebben een status van klassieker bereikt, net zoals die van bijvoorbeeld de Stones. Deze bands hebben hierdoor een veel grotere (blijvende) invloed dan bijvoorbeeld The Animals, The Troggs en Procol Harum.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Gretzl het volgende:
Jup, hoewel er daar nu volgens mij bijna niets meer van in staat. Alleen nog I Want To Hold Your Hand, denk ik.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het zijn 2 nummers die ik echt wel een hoog top 2000-gehalte vind hebben.
Die geinige huppelkutliedjes uit hun begintijd kan ik wel missen.
Ik zou een T2000 met een maximum aantal noteringen per artiest ideaal vinden. Het moet geen fanlijstje worden. Als de grote artiesten er allemaal max. 10-12 in staan hou je veel ruimte over voor iets minder populaire artiesten met verborgen parels.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu onderschat je de relevantie en veelzijdigheid wel. Ik zeg dat rond de 25 goed zou zijn.
Eens.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind HAIM juist totaal nietszeggend...
Dat zien we over 50 jaar wel.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:35 schreef Gretzl het volgende:
Ook schandalig dat Haim het met beide nummers (Don't Save Me en If I Could Change Your Mind) niet heeft gered. Als we het hebben over hedendaagse pop die de tand des tijds wel gaat doorstaan.
Staat bij mij ook wel in de top 10 Beatles nummersquote:Op donderdag 10 december 2020 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
For No One is het beste Beatles liedjes.
Soldier On-bonusquote:Op donderdag 10 december 2020 13:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waar hebben we vier keer Di-rect eigenlijk aan te danken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |