Dat volg ik, uiteraard zijn ze ontegenzeggelijk een van de invloedrijkste pop/rock bands uit de geschiedenis. Maar het is wel schrijnend om te zien dat De Kevers 59 verschillende in de lijst hebben gehad en dat een classic als The Ronettes - Be My Baby er maar een enkel jaar in heeft gestaan (#1587). Verhoudingen zijn zoek imoquote:Op donderdag 10 december 2020 13:36 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
De Beatles zijn gewoon ontzettend belangrijk geweest voor de popmuziek in het algemeen, de meeste van hun nummers (zowel binnen als buiten de Top 2000) hebben een status van klassieker bereikt, net zoals die van bijvoorbeeld de Stones. Deze bands hebben hierdoor een veel grotere (blijvende) invloed dan bijvoorbeeld The Animals, The Troggs en Procol Harum.
Maar we leveren dus muziek van The Beatles in en krijgen daar dan van die substantieloze karnemelkmuziek van een of ander treurig en nietszeggend Nederlands wanproduct voor terug?quote:
Lijkt me stug, want dat nummer is al twee jaar oud van Boontjes en een mini-mini-hype geweest.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik snap eigenlijk niet echt het binnenkomen van Zondag. Rob de Nijs in de herwaardering wel, maar dan dit lied?
Ik denk niet dat Thijs Boontjes dat voor elkaar gekregen heeft.
Top2000 quiz bonus? Afgelopen zondag kwam deze langsquote:Op donderdag 10 december 2020 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik snap eigenlijk niet echt het binnenkomen van Zondag. Rob de Nijs in de herwaardering wel, maar dan dit lied?
Ik denk niet dat Thijs Boontjes dat voor elkaar gekregen heeft.
TOETERTJES (als je het niet verkeerd hebt getypt)quote:Op donderdag 10 december 2020 13:40 schreef TheVulture het volgende:
Lange Frans & The Lau met Zing voor Me is er ook uit trouwens
Ik vind Devil Don't Care ook wel een prima plaatquote:Op donderdag 10 december 2020 13:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar we leveren dus muziek van The Beatles in en krijgen daar dan van die substantieloze karnemelkmuziek van een of ander treurig en nietszeggend Nederlands wanproduct voor terug?
Nee, top.
Ben benieuwd naar hoe groot de dalingen van Fransie zullen zijnquote:Op donderdag 10 december 2020 13:40 schreef TheVulture het volgende:
Nee, is eruit: https://staatieindetop200(...)the-lau/zing-voor-mequote:Op donderdag 10 december 2020 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
TOETERTJES (als je het niet verkeerd hebt getypt)
Nee heb 'm geselecteerd uit de keuzelijstquote:Op donderdag 10 december 2020 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
TOETERTJES (als je het niet verkeerd hebt getypt)
Jij schrijft voor de speld?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Gretzl het volgende:
Beatles zijn inderdaad hopeloos overrated in de Top 2000. Zoveel 60s klassiekers die er al tijden uit zijn (of nooit in hebben gestaan zoals Love - Alone Again Or), en dan staat 1 Brits bandje er met tientallen nummers in?
Stuk of 12 zou ruim voldoende zijn imo
Wel pijnlijk, vanaf 1100. De anti-wappiebonus doet goed zijn werk.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee heb 'm geselecteerd uit de keuzelijst
Ik kan pas vredig sterven als The National ooit de lijst heeft gehaald.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:42 schreef Yolk het volgende:
Hopelijk volgend jaar een extra notering voor Nick Cave & Bad Seeds, Lana Del Rey en London Grammar. Een mens mag hopen.
Ik zal aan je denken wanneer je niet vredig sterft.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik kan pas vredig sterven als The National ooit de lijst heeft gehaald.
Ook gewoon een Inside My Head, dat 8 edities op rij er niet in stond en maar 1 jaar genoteerd was.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Di-rect had vorig jaar 1 notering, dit jaar 5. (lol)
Als het Avond is staat er in ieder geval nog in, verder ken ik gelukkig geen titels van zequote:Op donderdag 10 december 2020 13:43 schreef Cee het volgende:
Heeft er al iemand naar Suzan en Freek durven zoeken? Of hebben ze alleen Overkant uitgebracht sinds vorig jaar?
Lange Fransie op verkansie staat er nog steeds in helaasquote:Op donderdag 10 december 2020 13:40 schreef TheVulture het volgende:
Keuzelijst luiheid...quote:Op donderdag 10 december 2020 13:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ook gewoon een Inside My Head, dat 8 edities op rij er niet in stond en maar 1 jaar genoteerd was.
Lijkt wel alsof de Di-rect fan clubs dit jaar een effectieve actie hebben georganiseerd. Kan me niet voorstellen dat de casual luister opeens op een oud hitje uit het Tim Akkerman-tijdperk gaat stemmen. De hoge binnenkomst voor Soldier On is dan wel weer logisch.
Heb het aangedurfd, er lijken voorlopig geen nieuwe te zijn (of het moet een hele onbekende zijn)quote:Op donderdag 10 december 2020 13:43 schreef Cee het volgende:
Heeft er al iemand naar Suzan en Freek durven zoeken? Of hebben ze alleen Overkant uitgebracht sinds vorig jaar?
Ik ben vooral geschokt dat Lange Frans blijkbaar ooit in de lijst stond...quote:Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar hoe groot de dalingen van Fransie zullen zijn
Heb de popcorn al klaar staan.
Dotan-taferelenquote:Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar hoe groot de dalingen van Fransie zullen zijn
Heb de popcorn al klaar staan.
Nee ik heb het gewoon niet zo op deze extreme Beatles-maniaquote:
Zeker, nu het nummer uit je ondertitel nog.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:45 schreef laxus13 het volgende:
Blij dat die vreselijke nummers van Marco B & Ali B en Thé Lau en Lange Fransie er eindelijk uit zijn
Mensen zoeken naar Soldier On, zien wat andere Di-rect-platen staan in de keuzelijst, denken 'dit is ook geinig, laten we hierop stemmen' en nu zijn we hier. Zo moeilijk te bedenken is het niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ook gewoon een Inside My Head, dat 8 edities op rij er niet in stond en maar 1 jaar genoteerd was.
Lijkt wel alsof de Di-rect fan clubs dit jaar een effectieve actie hebben georganiseerd. Kan me niet voorstellen dat de casual luister opeens op een oud hitje uit het Tim Akkerman-tijdperk gaat stemmen. De hoge binnenkomst voor Soldier On is dan wel weer logisch.
Ze maken ons de thé niet meer lau, Laxie.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:45 schreef laxus13 het volgende:
Blij dat die vreselijke nummers van Marco B & Ali B en Thé Lau en Lange Fransie er eindelijk uit zijn
+1quote:Op donderdag 10 december 2020 13:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik kan pas vredig sterven als The National ooit de lijst heeft gehaald.
Iemand moet het pluggen!quote:Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
+1
Help me herinneren dat ik komend jaar elke zaterdag + zondag een verzoekje neerleg bij Annemieke
Precies waarom Duncan Browne ook teruggekeerd is in de lijst vorig jaar en dit jaar er nog steeds in staat.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Mensen zoeken naar Soldier On, zien wat andere Di-rect-platen staan in de keuzelijst, denken 'dit is ook geinig, laten we hierop stemmen' en nu zijn we hier. Zo moeilijk te bedenken is het niet.
Ben ik het wel mee eens. Ik wilde in mijn lijst een Beatlenummer opnemen, maar kon niet besluiten welke. Uiteindelijk geen Beatles in mijn lijstje.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee ik heb het gewoon niet zo op deze extreme Beatles-mania![]()
Hebben veel aardige nummers uitgebracht, maar in mijn ogen zijn het nauwelijks nummers die er echt bovenuit steken. Als ik nu een lijstje beste single van de 60s moet maken komen er denk ik maar een paar Beatles in.
Aangezien jij alles weet, is er ooit in de hele historie van Radio 2 een keer een nummer van The National te horen geweest?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
+1
Help me herinneren dat ik komend jaar elke zaterdag + zondag een verzoekje neerleg bij Annemieke
Valt idd nog behoorlijk mee, de corona-meme-nummertjes. Ben wel benieuwd naar de positie van Don't Stand So Close To Me overigens.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef VdB95 het volgende:
Geen Eric Carmen - All by Myself, de coronabonus geldt dus niet voor alle nummers
Volgend jaar stem jij op For No One.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:48 schreef El-Stinho het volgende:
Gewoon op A Day In The Life stemmen, jongens.
Top 10 als het aan mij ligtquote:Op donderdag 10 december 2020 13:48 schreef El-Stinho het volgende:
Gewoon op A Day In The Life stemmen, jongens.
Re-entry.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:50 schreef MTheBassman het volgende:
ah, ik zie dat staatieindetop2000 alweer beschikbaar is. Ik hou dat gepuzzel allemaal aan jullie over, ik zie het later wel.
BTW, was Babooshka een nieuwkomer???Ik kon zweren dat ie er in gestaan heeft.
Heeft er inderdaad in gestaan, alleen vorig jaar nietquote:Op donderdag 10 december 2020 13:50 schreef MTheBassman het volgende:
ah, ik zie dat staatieindetop2000 alweer beschikbaar is. Ik hou dat gepuzzel allemaal aan jullie over, ik zie het later wel.
BTW, was Babooshka een nieuwkomer???Ik kon zweren dat ie er in gestaan heeft.
Toch wel minstens 16x sinds 1 december 2013.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat kan niet zolang While My Guitar Gently Weeps bestaat.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgend jaar stem jij op For No One.
Day I Die de meeste plays.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toch wel minstens 16x sinds 1 december 2013.
Het kan zijn dat het in werkelijkheid nog iets meer plays zijn, aangezien sommige dj's vanuit hun thuisstudio uitzenden en dan niet alle nummers doorgeven aan de feed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar die staat er al in, dus een stem minder op die zal weinig uitmaken.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat kan niet zolang While My Guitar Gently Weeps bestaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |