abonnement Unibet Coolblue
pi_196345019
Kerstdiner 2020! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic



Ho ho ho luitjes! Het was natuurlijk een bizar jaar en het is verdorie al bijna december zonder dat er een kerstdinertopic in CUL was. Snif! Twaalf soorten amuse uit de mouw schudden voor een dertig man tellende familie zal er bij de meesten onder jullie dit jaar niet in zitten en een deel van de CUL-ers steunt de lokale horeca door een kerstmenu thuis te laten bezorgen, maar voor de paar moedige thuiskoks die in deze pandemische tijd toch van zins zijn om met kerstmis iets gaafs op tafel te zetten is er dan eindelijk dit topic. O+

Het jaarlijkse kersttopic is bedoeld als supportgroep voor iedereen die wel wat hulp kan gebruiken bij het samenstellen van een menu, het beoordelen van een recept en verder leent het topic zich wonderwel voor het delen van (foto's van) uitprobeersels en het elkaar steunen bij pre-kerstdinerstress.

Ter inspiratie, de vorige edities:
Kersttopic 2019: CUL / Kerstdiner 2019! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Kersttopic 2018: CUL / Kerstdiner 2018! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Kersttopic 2017: CUL / Kerstdiner 2017! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Kersttopic 2016: CUL / Kerstdiner 2016! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Kersttopic 2015: CUL / Kerstdiner 2015! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Kersttopic 2014: CUL / Kerstdiner 2014! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Kersttopic 2013: CUL / Kerstdiner 2013! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic

Game on! ~:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonaa op 21-11-2020 08:51:58 ]
Let me see you stripped down to the bone
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 november 2020 @ 08:25:48 #2
367000 roos94
pi_196345366
Mcdonalds
pi_196345642
De afhaal gaat goede zaken doen dit jaar _O_
pi_196345761
Wij zijn met de (schoon)familie nog aan het puzzelen op de verdeling. Enige wat ik nu weet is dat mijn ouders op Kerstavond komen eten. Dan zijn we met 4 volwassenen en 2 kinderen. Ik wil graag een vegetarisch kerstdiner op tafel zetten, maar mijn moeder is best wel van het traditionele, met stoofpeertjes, cranberry’s en kalkoen of wild. Dat wordt nog wel een uitdaging, vrees ik.
pi_196345964
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:21 schreef Bleie het volgende:
Wij zijn met de (schoon)familie nog aan het puzzelen op de verdeling. Enige wat ik nu weet is dat mijn ouders op Kerstavond komen eten. Dan zijn we met 4 volwassenen en 2 kinderen. Ik wil graag een vegetarisch kerstdiner op tafel zetten, maar mijn moeder is best wel van het traditionele, met stoofpeertjes, cranberry’s en kalkoen of wild. Dat wordt nog wel een uitdaging, vrees ik.
Hoeveel invloed had jij vroeger op wat er gegeten werd, of was jouw moeder, net als zo'n beetje elke moeder meer van het 'eten wat de pot schaft'?

Payback is a bitch!
  zaterdag 21 november 2020 @ 09:44:54 #6
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196345981
Eerst aankomende donderdag Thanksgiving. Dan laat ik het vegetarische even varen.
Praat over de hel en je komt er.
pi_196346050
Ik heb nog geen idee wat we eten. Als we familie zien met kerst zal dat mijn schoonmoeder en zwager zijn om hier te gourmetten dus dat is simpel.

Voor onszelf hebben we nog een mooi stuk buikspek en varkensfilet.
Spoilers!
pi_196346390
Vooralsnog ga ik ervan uit dat we het met z’n drietjes vieren, man dochter en ik. We hebben al afgesproken dat we dan uitgebreid gaan koken, allemaal iets. Nu nog bedenken wat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196348419
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:43 schreef babylon het volgende:

[..]

Hoeveel invloed had jij vroeger op wat er gegeten werd, of was jouw moeder, net als zo'n beetje elke moeder meer van het 'eten wat de pot schaft'?

Payback is a bitch!
_O- _O-
pi_196393217
Besloten dat een dag geen diner maar brunch wordt :9 weer op zoek naar nieuwe recepten.
Ik wil sowieso wel de spicy zalm, maar dat kan ook best bij een brunch toch :D
pi_196500188
Ik heb wel wat inspiratie nodig. Of hulp.

Wat ik mezelf in mn hoofd gehaald heb:
Brouwerij de Moersleutel heeft bij hun 4-jarig bestaan 4 bieren uitgebracht. Het Aperitif, Starter, Dinner and Dessert.
Ze staan alle 4 in de koelkast en ik wil er graag bij koken, tweede Kerstdag.

Het Aperitif is een sour met met aardbei, framboos, blauwe bessen en zwarte bessen. En vanille. Mensesn op the interwebz vertellen me dat de vanille en de zwarte bessen het beste te proeven zijn.
Ik overweeg hier iets vettigs bij te maken. Wat hapjes, dat idee. Ik overwoog Gravad Lax en pate. Beide heb ik al wel eens eerder gemaakt voor kerst dus mwoah.

De Starter is een (D)IPA. Bloemig en hoppig. IPA's matchen mooi bij kruidige gerechten.

Het Dinner is een Barrel Aged Imperial Stout. Vrij zoet, vrij veel whisky te proeven van het vat. Een, qua smaak, flink stuk vlees lijkt me een goed idee.

Het Dessert is een Freeze Distilled Stout. Dik, bittere chocolade, veel alcohol. Ik overweeg een wat frisser dessert als tegenhanger.

Keuzes. Lastig. Iemand suggesties of coole ideeen?
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 15:39:39 #12
5428 crew  miss_sly
pi_196500354
Als dessert iets met een fruitige granita? Sorbetijs?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196500492
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:39 schreef miss_sly het volgende:
Als dessert iets met een fruitige granita? Sorbetijs?
Hmm. Gaat op de 'optie'lijst. :Y Thanks.

Edit: Ik denk dat granita het niet gaat redden, tegen het bier.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonaa op 01-12-2020 16:01:05 ]
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 16:10:20 #14
5428 crew  miss_sly
pi_196500797
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hmm. Gaat op de 'optie'lijst. :Y Thanks.

Edit: Ik denk dat granita het niet gaat redden, tegen het bier.
Qua smaak bedoel je, omdat het bier zwaar is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196500858
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Qua smaak bedoel je, omdat het bier zwaar is?
Ja, precies. Heftig, plakkerig, donker bier. Dat bittere chocolade, zoetigheid en wat zilt schijnt te hebben. Dan is 'bevroren water met een smaakje' denk ik niet afdoende.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 16:16:40 #16
5428 crew  miss_sly
pi_196500913
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, precies. Heftig, plakkerig, donker bier. Dat bittere chocolade, zoetigheid en wat zilt schijnt te hebben. Dan is 'bevroren water met een smaakje' denk ik niet afdoende.
Ligt er aan wat voor smaak je eraan geeft, denk ik.
Granita kan met heel veel smaken worden gemaakt, de zachter dan de andere. Je kunt het ook met limoncello maken, bijvoorbeeld, dat is niet per se zacht. Niet dat ik limoncello nou direct bij dit bier zou doen, maar als voorbeeld dat de smaak ook wel bepaald hoe zacht de granita van smaak is.

Sorbetijs met granita?
Yoghurtschuim, of creme fraiche mousse?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196500988
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor smaak je eraan geeft, denk ik.
Granita kan met heel veel smaken worden gemaakt, de zachter dan de andere. Je kunt het ook met limoncello maken, bijvoorbeeld, dat is niet per se zacht. Niet dat ik limoncello nou direct bij dit bier zou doen, maar als voorbeeld dat de smaak ook wel bepaald hoe zacht de granita van smaak is.

Sorbetijs met granita?
Yoghurtschuim, of creme fraiche mousse?
Ik zat inderdaad de yoghurt/frisse room kant op te denken. Met fruit en eventueel wat chocola.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196502021
Wij hebben het zo verdeeld dat ik dit jaar een brunch en een ontbijt “moet” maken zodat alles netjes binnen de nu geldende Corona regels valt. Dus eens op zoek naar hele andere inspiratie dan een kerstdiner voor 15 mensen!

Ik vind het ook wel leuk wat dat betreft, een andere uitdaging dan normaal!

Dus als iemand nog leuke recepten daarvoor heeft dan hou ik me aanbevolen!

Zit eraan te denken om zelf brood te bakken, kan ik ook invriezen dus eerder maken.
pi_196502550
Planning voor kerstavond en 1e kerstdag is zo goed als klaar. Ben altijd van de rare combinaties dus weet nog niet of ik het durf te delen :')

2e kerstdag laat ik een box van iets van de lokale horeca komen. Toevallig in combinatie met dezelfde biertjes als Lonaa.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 18:12:15 #20
5428 crew  miss_sly
pi_196502771
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:26 schreef MeisPluis het volgende:
Wij hebben het zo verdeeld dat ik dit jaar een brunch en een ontbijt “moet” maken zodat alles netjes binnen de nu geldende Corona regels valt. Dus eens op zoek naar hele andere inspiratie dan een kerstdiner voor 15 mensen!

Ik vind het ook wel leuk wat dat betreft, een andere uitdaging dan normaal!

Dus als iemand nog leuke recepten daarvoor heeft dan hou ik me aanbevolen!

Zit eraan te denken om zelf brood te bakken, kan ik ook invriezen dus eerder maken.
Scones. Heel simpel en snel te maken en erg lekker
Volkomen-rozijnenbrood.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 18:17:03 #21
5428 crew  miss_sly
pi_196502836
Ik ga voor ons kleine gezin van drie een redelijk traditioneel menu maken. Lief maakt voor het toetje een sticky-toffee tulband.

Voorgerecht weet ik nog niet. Ik dacht over iets met vis, een vis trio eventueel, maar daar ben ik nog niet uit.
Hoofdgerecht wil ik een rosbief in de oven garen, aardappelen uit de oven erbij, spruitjes volgens een heerlijk recept met kruiden en parmezaanse kaas.

Ik wil nog een amuse en een klein tussengerecht misschien.
En ik moet nog ontdekken hoe de vleesthermometer van de oven werkt. Ik heb die een keer geprobeerd te gebruiken bij het braden van een kip, maar dat ging niet helemaal zoals de bedoeling was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196506609
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Scones. Heel simpel en snel te maken en erg lekker
Volkomen-rozijnenbrood.
Oeh, zet ik op mijn lijstje!
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:34:50 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196548668
Wij laten een restaurant voor ons koken en laten dat tweede kerstdag bezorgen. c_/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 13:57:07 #24
5428 crew  miss_sly
pi_196549093
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:34 schreef golfer het volgende:
Wij laten een restaurant voor ons koken en laten dat tweede kerstdag bezorgen. c_/
Dat lijkt me ook nog wel wat. Een dag, want zelf koken vind ik óók erg leuk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:12:27 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196549325
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:57 schreef miss_sly het volgende:

Dat lijkt me ook nog wel wat. Een dag, want zelf koken vind ik óók erg leuk.
Precies. Eerste kerstdag wordt het w.s. kaasfondue en/of pannenkoeken. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196635425
Er begint zich een half plan te vormen. Wij vieren meestal een dag of 5 kerst met bijbehorend kersteten :9

De opties:
- Gourmetten met schoonmoeder en zwager. Gourmetschotel van de vleesboerderij, aangevuld met garnalen en raclettekaas. Met zelfgemaakte koolsalade, waldorfsalade en kruidenboter.
- Varkensfilet van de barbecue, mogelijk met pastinaak en/of pompoen
- Porcetta en gepofte knolselderij van de barbecue
- Diverse kroketten met zelfgemaakte friet
- Zelfgemaakte gnocchi met pompoen en salieboter
- Bezorgeten van een lokaal restaurant, minimaal een keer
- Een Mississippi mud pie
Spoilers!
pi_196638855
Wij vieren het een week eerder met mijn ouders om zo de exposure een beetje te spreiden.

Ik denk nu aan dit menu (vegan):

Vegan Steak Tartare
Romige knolselderijsoep met pastinaak, prei en rode biet (lekker makkelijk verspakket van AH, wel met lactose-vrij bouillion blokje)
Vegan Wellington

Dan zoek ik daar nog een/twee bijgerechten bij. Aardappelkroketjes of iets dergelijks wordt misschien te zwaar, dus nu dacht ik aan spruitjes. Suggesties zijn welkom.

Ook zoek ik nog een dessert. Ik denk dat vooraf iets bakken en met een bolletje ijs serveren het makkelijkste is, maar daar ga ik dus nog naar opzoek.

En ik zoek een webshop, die zowel tarwegluten als kastanjes kan leveren (scheelt weer verschillende bestellingen maken) want AH heeft beide niet.
pi_196641168
ik bestel gewoon chinees, lekker makkelijk ;)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_196641297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:48 schreef Tuindier het volgende:
Wij vieren het een week eerder met mijn ouders om zo de exposure een beetje te spreiden.

Ik denk nu aan dit menu (vegan):

Vegan Steak Tartare
Romige knolselderijsoep met pastinaak, prei en rode biet (lekker makkelijk verspakket van AH, wel met lactose-vrij bouillion blokje)
Vegan Wellington

Dan zoek ik daar nog een/twee bijgerechten bij. Aardappelkroketjes of iets dergelijks wordt misschien te zwaar, dus nu dacht ik aan spruitjes. Suggesties zijn welkom.

Ook zoek ik nog een dessert. Ik denk dat vooraf iets bakken en met een bolletje ijs serveren het makkelijkste is, maar daar ga ik dus nog naar opzoek.

En ik zoek een webshop, die zowel tarwegluten als kastanjes kan leveren (scheelt weer verschillende bestellingen maken) want AH heeft beide niet.
De lekkerste spruitjes weer, maakte ik zo.


Ga ik deze kerst weer maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196680356
Grmbl....
Kerst zouden we vieren met zijn 2 zussen. Een uitgebreide lunch was het idee.
Ik dacht aan veel kleine gerechtjes: ragout in minibakjes, dimsummetjes, klein glaasje garnalencocktail, blini met gerookte zalm, schoteltje carpaccio, kopje tomatensoep, kleine gehaktballetjes, een kleine bapao.
Het dessert ook kleine dingetjes: borrelglaasje advocaat, klein stukje brownie, appel crumble, gecarameliseerde ananas, creme brulee en bonbons na. Verse munt of gember thee
Maar met stijgende Corona besmettingen komen ze niet. Dit is echt te veel werk voor slechts ons twee met kleuter.
Nieuw menu plannen maar...
pi_196680436
Ik zoek nog iets voor kerstavond. Iets leuks feestelijks, maar niet te bewerkelijk. Geen gourmet ofzo, gewoon eten. Iemand een leuk idee?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196680711
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik zoek nog iets voor kerstavond. Iets leuks feestelijks, maar niet te bewerkelijk. Geen gourmet ofzo, gewoon eten. Iemand een leuk idee?
Hele kip uit de oven? Met gebakken aardappelen en sperziebonenrolletjes?
pi_196801354
Helaas een stuk rustiger dit jaar maar zonder diner geen kerst > Dus twee kleine diners (voordeel is ipv 12 man, nu slechts twee bezoekers per dag, dan ga ik wat duurder koken denk ik zo);

Dit tot dusver gepland;

Eerste kerstdag;

Zelfgemaakt kroketje met huisgemaakte truffelmayo

Halve kreeft van de BBQ met citroenboter, vers gebakken broodje erbij.

Entrecote van 1,2 kg (net besteld) van de BBQ met huisgemaakt dikke friet oid, groente uit de oven, stoofpeertjes, en misschien een sjalotten tarte tartin

Appel tarte tartin die even aan tafel afblus/ flambeer met calvados met bolletje vannile ijs.

Tweede kerstdag; nog op zoek naar inspiratie; Iets van een kerstkalkoen met garnalencocktail ofzo. Gasten zijn wat ouderwetsch die dag :P
pi_196818237
Hulp gevraagd!
Ik wil graag een hele geroosterde bloemkool gaan maken met kerst. Ik heb het ooit een keer eerder gemaakt met indiaasachtige kruiden en dat was veels te pittig! Heeft iemand een superrecept hiervoor? Daarnaast ook op zoek naar goede groentencombi's.

Alles is vegetarisch, en er eten ook kinderen mee.. Als voorgerecht zat ik aan gebakken brie met nootjes, dadels, etc te denken. Dank alvast!
pi_196818317
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:40 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Hulp gevraagd!
Ik wil graag een hele geroosterde bloemkool gaan maken met kerst. Ik heb het ooit een keer eerder gemaakt met indiaasachtige kruiden en dat was veels te pittig! Heeft iemand een superrecept hiervoor? Daarnaast ook op zoek naar goede groentencombi's.

Alles is vegetarisch, en er eten ook kinderen mee.. Als voorgerecht zat ik aan gebakken brie met nootjes, dadels, etc te denken. Dank alvast!
Ik heb eens een Italiaanse bloemkool gemaakt, dat was best een succes. Met Italiaanse kruiden, parmezaan, olijven, zongedroogde tomaten.

Grieks kan ook, met oregano, dille, citroensap, knoflook, olijven, feta, walnoot.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lucky_Strike op 19-12-2020 12:21:06 ]
Spoilers!
  Boks-Chick zaterdag 19 december 2020 @ 13:08:27 #36
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_196819429
1e kerstdag gaan we naar vrienden, houden ons braaf aan de 4 max. in huis
2e kerstdag halen we tapas, en doen we lekker chillen en luieren. Altijd goed B-)
lolwut
pi_196821077
Ik ga hier voor fazant met een cognac/room saus, geroosterde spruiten, aardappelen gebakken in eendenvet.
Ik mis alleen nog iets (licht) zoet/zuurs daarin, alleen ik weet niet zo goed wat er echt goed bij zou passen.
Elders kwam iemand met het idee om bietjes in te leggen in appelciderazijn/honing, maar ik weet niet of ik het echt een geweldig idee vind.

Iemand nog inspiratie op dat vlak? :P
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_196826221
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:42 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik ga hier voor fazant met een cognac/room saus, geroosterde spruiten, aardappelen gebakken in eendenvet.
Ik mis alleen nog iets (licht) zoet/zuurs daarin, alleen ik weet niet zo goed wat er echt goed bij zou passen.
Elders kwam iemand met het idee om bietjes in te leggen in appelciderazijn/honing, maar ik weet niet of ik het echt een geweldig idee vind.

Iemand nog inspiratie op dat vlak? :P
Rode kool met appeltjes?
Cranberry chutney?
https://www.davidlebovitz(...)hutney-recipe-sauce/
pi_196830572
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:20 schreef dedude87 het volgende:
Helaas een stuk rustiger dit jaar maar zonder diner geen kerst > Dus twee kleine diners (voordeel is ipv 12 man, nu slechts twee bezoekers per dag, dan ga ik wat duurder koken denk ik zo);

Dit tot dusver gepland;

Eerste kerstdag;

Zelfgemaakt kroketje met huisgemaakte truffelmayo

Halve kreeft van de BBQ met citroenboter, vers gebakken broodje erbij.

Entrecote van 1,2 kg (net besteld) van de BBQ met huisgemaakt dikke friet oid, groente uit de oven, stoofpeertjes, en misschien een sjalotten tarte tartin

Appel tarte tartin die even aan tafel afblus/ flambeer met calvados met bolletje vannile ijs.

Tweede kerstdag; nog op zoek naar inspiratie; Iets van een kerstkalkoen met garnalencocktail ofzo. Gasten zijn wat ouderwetsch die dag :P
Ik denk dat ik ubereats naar jouw adres stuur :P
pi_196831323
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:35 schreef Yinny het volgende:

[..]

Rode kool met appeltjes?
Cranberry chutney?
https://www.davidlebovitz(...)hutney-recipe-sauce/
Dat zijn allebei inderdaad best aardige opties.
Heb net nog een mailtje gehad van mijn ouders dat ze voor de bijgerechten zouden zorgen. Met andere woorden, ze hebben kant en klare shit gekocht die er totaal niet bij past... :')

En de in de eendenvet gebakken aardappels gaan niet door want mijn stiefma vind dat het teveel cholesterol bevat, ookal hebben het over misschien 30-50 gram eendenvet terwijl we met 6en zijn.... altijd fijn om moeite te doen en dat het dan om van die loze redeneringen wordt afgeschoten :{
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  zaterdag 19 december 2020 @ 23:01:41 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196831928
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 22:44 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Dat zijn allebei inderdaad best aardige opties.
Heb net nog een mailtje gehad van mijn ouders dat ze voor de bijgerechten zouden zorgen. Met andere woorden, ze hebben kant en klare shit gekocht die er totaal niet bij past... :')

En de in de eendenvet gebakken aardappels gaan niet door want mijn stiefma vind dat het teveel cholesterol bevat, ookal hebben het over misschien 30-50 gram eendenvet terwijl we met 6en zijn.... altijd fijn om moeite te doen en dat het dan om van die loze redeneringen wordt afgeschoten :{
Oh boy... Zulke mensen om voor te koken :X

Sterkte alvast en toch veel plezier van de leuke momenten!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196835957
Wij doen vandaag eerste kerstdag, dus ik ga zo de keuken in. Zinnin!
  zondag 20 december 2020 @ 09:31:12 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196836153
Hierwordt het kerstavond met zn tweeen,
1e kerstdag bij sch. Ouders en 2 e kerstdag virtuele lunch met mijn ouders..

En ik geloof dat er een plan is om kerstavond wat te bestellen, maar ik heb inerns zo'n gevoel dat ik het "de hele dag in de keuken staan" ga missen.. dat hoort gewoon bij kerst ... wat moet ik anders doen met al die vrije tijd :+

Dus nu ga ik maar "los" op de lunch.
Ik wil grasg bij zus en ouders een zelfgemaakt pakketje bezorgen.. een deel al op 1e kerstdag gemaakt een deel op 2e kerstdag gemaakt..

Ik denk aan een quiche en iets zoetigs.(wat dus errder gemaakt kan worden.) het is nog wel de vraag of ik alle materialen (quicheblik etc) in huis heb om dat te kunnen maken :+

Iemand ideeen voor een feestelijke kerst quiche en iets leuks zoet? Zus is hoogzwanger dus daar moet ook nog opgelet worden :s)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_196836163
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 22:44 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Dat zijn allebei inderdaad best aardige opties.
Heb net nog een mailtje gehad van mijn ouders dat ze voor de bijgerechten zouden zorgen. Met andere woorden, ze hebben kant en klare shit gekocht die er totaal niet bij past... :')

En de in de eendenvet gebakken aardappels gaan niet door want mijn stiefma vind dat het teveel cholesterol bevat, ookal hebben het over misschien 30-50 gram eendenvet terwijl we met 6en zijn.... altijd fijn om moeite te doen en dat het dan om van die loze redeneringen wordt afgeschoten :{
Aaah, zo frustrerend. Hopelijk wordt het toch wel een gezellig diner
pi_196836252
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 09:31 schreef Barreltje het volgende:
Hierwordt het kerstavond met zn tweeen,
1e kerstdag bij sch. Ouders en 2 e kerstdag virtuele lunch met mijn ouders..

En ik geloof dat er een plan is om kerstavond wat te bestellen, maar ik heb inerns zo'n gevoel dat ik het "de hele dag in de keuken staan" ga missen.. dat hoort gewoon bij kerst ... wat moet ik anders doen met al die vrije tijd :+

Dus nu ga ik maar "los" op de lunch.
Ik wil grasg bij zus en ouders een zelfgemaakt pakketje bezorgen.. een deel al op 1e kerstdag gemaakt een deel op 2e kerstdag gemaakt..

Ik denk aan een quiche en iets zoetigs.(wat dus errder gemaakt kan worden.) het is nog wel de vraag of ik alle materialen (quicheblik etc) in huis heb om dat te kunnen maken :+

Iemand ideeen voor een feestelijke kerst quiche en iets leuks zoet? Zus is hoogzwanger dus daar moet ook nog opgelet worden :s)
Een hartige galette ipv quiche? https://smittenkitchen.co(...)white-bean-galettes/
Dan nog met stukjes rode paprika, voor de keestkleuren wit/groen/rood of versieren met een bieslook strikje.
Of een bladerdeegpakje
https://www.laurasbakery.nl/bladerdeeg-pakketjes-met-kip/

Een stuk kersttulband
https://rutgerbakt.nl/ker(...)kersttulband-recept/
Een ministol
https://uitdekeukenvanard(...)tstolletjes.html?m=1

Een aanrader is deze fruitsalade
https://smittenkitchen.com/2008/11/winter-fruit-salad/
  zondag 20 december 2020 @ 10:04:54 #46
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196836469
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 09:44 schreef Yinny het volgende:

[..]

Een hartige galette ipv quiche? https://smittenkitchen.co(...)white-bean-galettes/
Dan nog met stukjes rode paprika, voor de keestkleuren wit/groen/rood of versieren met een bieslook strikje.
Of een bladerdeegpakje
https://www.laurasbakery.nl/bladerdeeg-pakketjes-met-kip/

Een stuk kersttulband
https://rutgerbakt.nl/ker(...)kersttulband-recept/
Een ministol
https://uitdekeukenvanard(...)tstolletjes.html?m=1

Een aanrader is deze fruitsalade
https://smittenkitchen.com/2008/11/winter-fruit-salad/
_O_

Galette, stol( als ik amandelspijs kan vinden) en fruitsalafe it is! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 20 december 2020 @ 13:02:27 #47
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_196839403
Ons plan voor Eerst Kerstdag:

Voor: Tonijntartaar met ricotta en balsamicocrème
Soep:
Hoofd: varkenshaas met truffel-cashewnoten en pompoen-salie girasoli
Na: blueberry cheesecake

We zoeken nog een soepje dat hierbij past. Niet te zwaar en liever geen paddenstoelen want we maken altijd al paddenstoelensoep :') Iemand een suggestie?
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 13:08:06 #48
5428 crew  miss_sly
pi_196839539
quote:
88s.gif Op zondag 20 december 2020 13:02 schreef 1inamelon het volgende:
Ons plan voor Eerst Kerstdag:

Voor: Tonijntartaar met ricotta en balsamicocrème
Soep:
Hoofd: varkenshaas met truffel-cashewnoten en pompoen-salie girasoli
Na: blueberry cheesecake

We zoeken nog een soepje dat hierbij past. Niet te zwaar en liever geen paddenstoelen want we maken altijd al paddenstoelensoep :') Iemand een suggestie?
Pastinaaksoep? Echt kerstsoepje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 20 december 2020 @ 13:09:44 #49
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_196839582
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Pastinaaksoep? Echt kerstsoepje.
Nog nooit gemaakt, maar het klinkt goed en de peuter houdt (meestal :') ) ook van pastinaak. Ik gooi het in de groep!
  zondag 20 december 2020 @ 14:44:57 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_196841740
We zijn er uit! Onze planning:

- Kerstavond: Gerookte Kassler uit de braadzak met aardappelsalade
- 1e kerstdag: Sauerbraten, rode kool met appeltjes, Klößen
- 2e kerstdag: diverse hapjes, waaronder prei-gehakt quiche
- 27e (hier zijn op zondag de winkels dicht): kip tandoori

Kassler is besteld, Sauerbraten ligt al in het zuur. Ik heb er zin in.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 14:47:57 #51
5428 crew  miss_sly
pi_196841794
quote:
88s.gif Op zondag 20 december 2020 13:09 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Nog nooit gemaakt, maar het klinkt goed en de peuter houdt (meestal :') ) ook van pastinaak. Ik gooi het in de groep!
Ik heb deze eens gemaakt, was erg lekker en met de salie voor volwassenen krijgt ie dan nog net een extra touch.

https://uitpaulineskeuken(...)-met-salieboter.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 14:52:32 #52
5428 crew  miss_sly
pi_196841881
Wij zijn er ook uit.
Kerstavond doen we niet te uitgebreid. Ik maak een lekkere pasta met truffelpasta, rucola en pecorino. Voor dessert maak ik drie kleine pavlova's met kersen-op-siroop (ook zelf gemaakt) erop.

1e kerstdag (met vrienden en hun dochters) hebben we een Indisch 4-gangenmenu besteld bij Ron's Gastrobar Indonesia. Voor de meiden zoeken we nog een gemakkelijk maar wel beetje feestelijk gerecht, zodat ze lekker wat kunnen eten en verder kunnen spelen, film kijken, etc.

2e kerstdag vistrio vooraf (coquille, hollandse garnalen en zalmtartaat), hoofdgerecht rosbief uit de oven met portsaus, spruitjes uit de oven, gebakken aardappelen uit de oven en stoofpeertjes en nagerecht een sticky toffeecake/pudding (weet het niet precies, die maakt mijn lief).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196846323
Hier wordt het op Kerstavond:

Courgettesoep

Vega-Wellington, stoofpeertjes, gestoofde wortels, aardappelkroketjes, en de kinderen vegetarische nuggets.

Toe ben ik nog niet helemaal uit. Ik denk iets met panna cotta, stukje brownie en iets van fruit.

Eerste Kerstdag heb ik de kinderen meer inbreng gegeven, alleen kunnen ze niet bedenken voor het hoofdgerecht. Voorlopig hebben we als voorgerecht gekookte eieren met een halve tomaat erop (= paddestoel) en als toetje Vienetta.
pi_196846608
Voor eerste kerstdag Zij maakt een gehaktbrood, aardappelgratin en toetje (parfait) en ik maak rode kool met appel, cranberry's, appelstroop en rode wijn.

Verder nog zelfgemaakte stoofpeertjes en glühwein.
pi_196848070
Wij zijn er ook uit!

24e: met zijn tweeën , ik ga een kleine Indonesische rijsttafel maken
25e: lunch bij mijn ouders, daarna koken met de kinderen en bbq kerst. Iedereen maakt een gang. Borrelplank, kip drumsticks van de bbq, bavette van de bbq met groente en pomme duchesse, en smores van de bbq.
26e: ontbijt met schoonouders. En ik denk de rest van de dag niks meer i.p.v. voelen als een gevulde kalkoe na 3 dagen ... 😁 anders sushi halen.
pi_196849450
Wij blijven thuis met kerst. Normaal gesproken schuiven we de ene dag bij mijn ouders aan en de andere dag bij mijn schoonouders en verzorg ik dan het dessert. Nu dus zelf plannen gemaakt:
1e kerstdag garnalencocktail, gehaktbroodjes met aardappeltoef, sperziebonen en (vegan) salted caramel panna cotta
2e kerstdag Chinese tomatensoep, ravioli met kip, courgette en gegrilde paprika en ijs
pi_196849633
Mij is gevraagd voor het voorgerecht te zorgen, en ik heb gister aardperen geoogst.
Iemand suggesties?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196850391
quote:
5s.gif Op zondag 20 december 2020 20:44 schreef sigme het volgende:
Mij is gevraagd voor het voorgerecht te zorgen, en ik heb gister aardperen geoogst.
Iemand suggesties?
Een soep, met kastanjes en prei?
pi_196850467
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 20:38 schreef Hupje het volgende:
Wij blijven thuis met kerst. Normaal gesproken schuiven we de ene dag bij mijn ouders aan en de andere dag bij mijn schoonouders en verzorg ik dan het dessert. Nu dus zelf plannen gemaakt:
1e kerstdag garnalencocktail, gehaktbroodjes met aardappeltoef, sperziebonen en (vegan) salted caramel panna cotta
2e kerstdag Chinese tomatensoep, ravioli met kip, courgette en gegrilde paprika en ijs
Oeh, salted caramel panna cotta klinkt heel lekker! Heb je een receptje?
pi_196850511
@Bleie https://chickslovefood.co(...)cotta-sinner-sunday/ (ik pas het recept zelf aan, deze is niet vegan)
  zondag 20 december 2020 @ 22:35:21 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196851938
quote:
5s.gif Op zondag 20 december 2020 20:44 schreef sigme het volgende:
Mij is gevraagd voor het voorgerecht te zorgen, en ik heb gister aardperen geoogst.
Iemand suggesties?
Zalvig aardperensoepje met gefrituurde aardpeerplakjes/frummels erop?

Aardpeer, boh! :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196854592
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 19:40 schreef MeisPluis het volgende:
Wij zijn er ook uit!

24e: met zijn tweeën , ik ga een kleine Indonesische rijsttafel maken
25e: lunch bij mijn ouders, daarna koken met de kinderen en bbq kerst. Iedereen maakt een gang. Borrelplank, kip drumsticks van de bbq, bavette van de bbq met groente en pomme duchesse, en smores van de bbq.
26e: ontbijt met schoonouders. En ik denk de rest van de dag niks meer i.p.v. voelen als een gevulde kalkoe na 3 dagen ... 😁 anders sushi halen.
Wat een heerlijke dagen! O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196855941
Onze 'eerste kerstdag' was erg geslaagd!

Vooraf tomaten 'steak tartare'


Toen een knolselderijsoepje


Daarna Wellington en geroosterde spruitjes


En als dessert geroosterde ananas met ijs en kokosschaafsel
pi_196860533
Ik ben van plan een nagerecht te maken waar 'mince pies' doorheen moeten. Wat is hiermee te vergelijken? Het is blijkbaar iets Brits, weet niet zo goed waar ik het kan halen.
pi_196860874
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:34 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben van plan een nagerecht te maken waar 'mince pies' doorheen moeten. Wat is hiermee te vergelijken? Het is blijkbaar iets Brits, weet niet zo goed waar ik het kan halen.
Mincemeat is makkelijk zelf te maken, zo bijvoorbeeld: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/traditional-mincemeat
Mince pie is dat mincemeat in deeg.

Watvoor recept hebt je?
Spoilers!
pi_196860885
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 09:17 schreef Tuindier het volgende:
Onze 'eerste kerstdag' was erg geslaagd!

Vooraf tomaten 'steak tartare'
[ afbeelding ]

Toen een knolselderijsoepje
[ afbeelding ]

Daarna Wellington en geroosterde spruitjes
[ afbeelding ]

En als dessert geroosterde ananas met ijs en kokosschaafsel
[ afbeelding ]
Ziet er weer goed uit :9 Vooral je Wellington is een plaatje.
Spoilers!
pi_196860915
Dit topic is nu gereekst aan de Kook Mee Met CUL-reeks :s)
Spoilers!
pi_196860998
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mincemeat is makkelijk zelf te maken, zo bijvoorbeeld: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/traditional-mincemeat
Mince pie is dat mincemeat in deeg.

Watvoor recept hebt je?
Een apple crumble! Het ijs en custard etc eromheen maak ik ook al zelf dus hoopte met die mince pies makkelijk klaar te kunnen zijn haha :7 Maar misschien toch maar zelf maken dan.
pi_196861146
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Een apple crumble! Het ijs en custard etc eromheen maak ik ook al zelf dus hoopte met die mince pies makkelijk klaar te kunnen zijn haha :7 Maar misschien toch maar zelf maken dan.
Oeh, dat klinkt wel erg lekker. Misschien kan je het jezelf makkelijk maken door geen pie te maken maar alleen mincemeat.
Spoilers!
  maandag 21 december 2020 @ 17:09:43 #70
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196864574
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:34 schreef golfer het volgende:
Wij laten een restaurant voor ons koken en laten dat tweede kerstdag bezorgen. c_/
We waren gelukkig nog op tijd.
Nu uitverkocht bij dit (Michelinsterren) restaurant.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196868587
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 21:22 schreef Hupje het volgende:
@:Bleie https://chickslovefood.co(...)cotta-sinner-sunday/ (ik pas het recept zelf aan, deze is niet vegan)
Dank!
pi_196879431
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oeh, dat klinkt wel erg lekker. Misschien kan je het jezelf makkelijk maken door geen pie te maken maar alleen mincemeat.
Heb het via een winkel met producten voor expats toch kunnen krijgen! Alsnog hartelijk dank voor je hulp
pi_196883427
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb eens een Italiaanse bloemkool gemaakt, dat was best een succes. Met Italiaanse kruiden, parmezaan, olijven, zongedroogde tomaten.

Grieks kan ook, met oregano, dille, citroensap, knoflook, olijven, feta, walnoot.
Dank! Ik heb besloten om deze te maken: https://www.leukerecepten(...)oemkool-uit-de-oven/ Hopelijk is hij net zo lekker als dat hij er uit ziet!
pi_196884324
Leuk topic.

Ik ga een paar keer uitgebreid koken voor twee. Niet heel bijzondere menu's maar wel lekker zo veel mogelijk zelf maken.

Dit is nu het idee voor een diner:

Amuse
Gerafelde kip met ijsbergsla, mandrijn en gembersaus

Voorgerecht
Carpaccio met truffel

Hoofdgerecht
Biefstuk, verse championsaus, aardappelgratin of duchenne, haricots verts

Nagerecht
Brownie met appelroosjes o.i.d., ijs en slagroom
(Per ongeluk appels gekocht die ik nu wil opmaken.)

Toe
Cappuccino

Ik wil een andere dag 's middags borrelen met zelfgemaakte kruidenboter/gehaktballetjes/tonijnsalade, gewokte knoflook champions. Erbij aioli, roomkaas, gerookte zalm, (afbak)stokbrood/foccatia en rauwkost (wortel, snackkomkommer, cherrytomaatjes, radijs). En dan die avond verse sautosoep met kip, ei, tauge, etc. omdat we waarschijnlijk weinig honger hebben dan. Dat saoto enorm vullend is wil ik even stiekem vergeten :@ .

Daarna kan ik denk ik een paar dagen niet meer lopen of eten :P . Alleen voor Oud en Nieuw nog iets verzinnen.

Suggesties voor bijvoorbeeld appels of iets anders hoor ik graag!
pi_196890208
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 15:46 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Dank! Ik heb besloten om deze te maken: https://www.leukerecepten(...)oemkool-uit-de-oven/ Hopelijk is hij net zo lekker als dat hij er uit ziet!
Dat ziet er heerlijk uit, ik sla hem op.
Spoilers!
pi_196908462
Ik wil gewoon even delen dat ik morgen baklava cheesecake ga maken.
pi_196908571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:18 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik wil gewoon even delen dat ik morgen baklava cheesecake ga maken.
Deel morgen ook het resultaat even. Klinkt awesome. :9
  woensdag 23 december 2020 @ 19:39:39 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196908999
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:18 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik wil gewoon even delen dat ik morgen baklava cheesecake ga maken.
Heel benieuwd hoe dat eruit ziet!

Ik overweeg sticky toffee pudding te maken want kwam superlekkere dadels tegen in de winkel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 23 december 2020 @ 19:54:04 #79
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196909392
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 09:17 schreef Tuindier het volgende:
Onze 'eerste kerstdag' was erg geslaagd!

Vooraf tomaten 'steak tartare'
[ afbeelding ]

Toen een knolselderijsoepje
[ afbeelding ]

Daarna Wellington en geroosterde spruitjes
[ afbeelding ]

En als dessert geroosterde ananas met ijs en kokosschaafsel
[ afbeelding ]
Jullie zijn er vroeg bij. Ziet er geweldig uit!
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 23 december 2020 @ 19:54:27 #80
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196909402
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:18 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik wil gewoon even delen dat ik morgen baklava cheesecake ga maken.
Succes!
Praat over de hel en je komt er.
pi_196912795
Morgen gaan wij trouwens vieslekker gourmetten bij mn vader. 1e kerstdag hebben mn vriend en ik een dikke borrelplank met kaas en wildpie en alles met een hele goeie port :9 2e kerstdag gaan mn vriend en ik dus wel een menuutje maken:

Voor een bladerdeeghapje met feta, munt, prei en artisjok
Hoofd eend met sinaasappelsaus en honingwortelen en de beste geroosterde aardappelen die er bestaan
Na baklava cheesecake :9

Met bijpassende wijntjes. Zin in. :9
pi_196915177
Hier al wat langer aan het puzzelen geweest, maar gezien het onverwacht niet doorgaan van kerstvakantie ivm drukte op het werk moet ik wat schipperen met de voorbereiding.

1e kerstdag: Ossenhaas (familietraditie), iets met gerookte zalm, gravlax en garnalen vooraf, chocolades taartje als dessert.

2e kerstdag: Kalkoenpoten en -filet, iets met ragout in bakjes vooraf, chocolademousse als dessert.

Zondag: Porchetta van @sigme 's varkensbuik, iets met gerookte zalm vooraf, gekocht ijstaartje als dessert.

Daaromheen heb ik wat cliché dingen als Pommes Duchesse, spruitjes, haricot verts, aardappeltaartjes enz.

Vanmiddag heb ik wat voorbereidingen kunnen doen:

SPOILER: Taartje gemaakt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gravlax gemaakt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 23 december 2020 @ 23:24:11 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196915625
Benieuwd wel hoe je die taart er weer uit krijgt. Of dat niet gaat plakken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196915866
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:07 schreef fietsie het volgende:
Hier al wat langer aan het puzzelen geweest, maar gezien het onverwacht niet doorgaan van kerstvakantie ivm drukte op het werk moet ik wat schipperen met de voorbereiding.

1e kerstdag: Ossenhaas (familietraditie), iets met gerookte zalm, gravlax en garnalen vooraf, chocolades taartje als dessert.

2e kerstdag: Kalkoenpoten en -filet, iets met ragout in bakjes vooraf, chocolademousse als dessert.

Zondag: Porchetta van @:sigme 's varkensbuik, iets met gerookte zalm vooraf, gekocht ijstaartje als dessert.

Daaromheen heb ik wat cliché dingen als Pommes Duchesse, spruitjes, haricot verts, aardappeltaartjes enz.

Vanmiddag heb ik wat voorbereidingen kunnen doen:

SPOILER: Taartje gemaakt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gravlax gemaakt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice :9

Wij hebben vandaag de Mississippi mud pie gemaakt. De komende 5 avonden gaan we die opeten.
Spoilers!
  woensdag 23 december 2020 @ 23:34:36 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196915871
Mijn vegetariër zwager had maandag toen we kerst vierden daar een prachtig stuk ribeye gerookt en geroosterd. Zálig _O_

Morgen lunchen bij mijn moeder, zal wel culinair drama zijn maar gaat om het idee.

25 en 26 december met kleine gezin hier, Brits menu.
Ontbijt met kleine versie van Engels ontbijt met verse worstjes enzo.

In de avond een Hollandsch voorgerechtje van gerookte paling op toast, want: gerookte paling op toast :9~ :9~ :9~

Daarna zelfgemaakte Cornish pasty's van longhaas, aardappel en knolraap.
Jus erbij, doperwtjes en lekker brood om te dippen. Plus ingemaakte walnoten en ingelegde uitjes. Misschien beetje Stilton erbij.

Sticky toffee pudding (zelfgemaakte, niet te zoet) toe met custard, en voor mijn vent bij de thee (of bier, want boeiend) grote stukken Christmas fruitcake, gekocht in de winkel

Dag erna langzaam geroosterde lamsnek met thijm en honing, lamsjus erbij met gebraden uitjes, wat spruitjes en wat brood. Want veel vlees *)

Als toetje Christmas pudding, gekocht in de winkel, met custard.
En Eton Mess, want wilde mijn dochter graag.

Heel veel zin in. Thema stond al vast voor de vliegende VK virustering hierheen kwam :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Molo op 24-12-2020 00:18:14 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196922576
Verder met de voorbereidingen; de ossenhaas was eenmaal uitgepakt wat "dun" voor z'n gewicht, maar ik heb er toch een mooie chateaubriand van 1200gram en 700 gram aan tournedos uit kunnen snijden.

Alles gebrined in vacuum getrokken in de koelkast nu.

SPOILER: The bloody details
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de bereiding volg ik de experts in onderstaand filmpje :)



Het resultaat:





[ Bericht 15% gewijzigd door fietsie op 26-12-2020 00:04:26 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196924485
Op 't gevaar af er een monoloog van te maken, ik wil graag voor zondag een porchetta maken, en ik volg de instructies van mijn vrolijke sous vide vrienden:


De kruiden heb ik wel anders aangepakt; peper, selderijzout, venkelzaad, knoflook, thijm en grof zeezout.

Basis was een varkensbuik van 1,5 kilo van vrij en blij rondlopend FOK! vark :)

SPOILER: In spoiler voor hen die vleesbereiding niet blieven
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het eindresultaat was qua smaak heerlijk, qua textuur / knapperigheid had het afwerkproces meer tijd mogen hebben (maar die tijd had ik niet), maar het was zeker lekkerder dan eerdere BBQ gebaseerde pogingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





[ Bericht 13% gewijzigd door fietsie op 27-12-2020 19:22:47 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196924715
Mooi fiets O+
pi_196925466
Mooi speelgoed zon vacumeermachine.
pi_196925932


Baklava.
Cheesecake.
:9

Nu nachtje opstijven in de koelkast.
pi_196927074
Oeh, die baklava cheesecake! :9~ En lekker gebonden varkentje, benieuwd naar de vervolgfoto's van je kookkunsten @fietsie ^O^
pi_196929855
Wat komen er mooie en lekkere dingen voorbij.
De Wellington, fietsie’s kunsten, de baklava cheesecake.

Wij deden een soort van makkelijk vanavond.
Er werd een doos gebracht voor ‘aangeklede’ kaasfondue, inclusief pannetje en vorkjes.
Het was ruim voldoende.
In ieder geval weer eens het zondags servies en bestek gebruikt. *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de kaas was prima, de bijgerechten erg veel en vlees en dingen in de koelkast voor bij de borrel morgen. De Toet was vurrukkuluk. :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196939222
Ik maak dus een vega rijsttafel als kerstdiner. Ik bedacht me vanochtend ineens dat ik misschien gewoon de gerechten in m'n sousvide warm kan houden in een zak in plaats van alles last minute op te warmen.

Zou dat een goed idee zijn, of zie ik iets over het hoofd? Warm houden op 60 graden oid?

Dat gaat het over rendang, gehaktballetjes in ketjapsaus, sambal eieren en de pindasaus voor de sate.

Dan hoef ik alleen de nasi, foe yong hai, sambal goreng tempeh en de vega kip voor de sate laste-minute te doen. Dan is m'n fornuis eigenlijk ook wel vol. :')
  vrijdag 25 december 2020 @ 10:06:55 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196939549
Klinkt meer dan prima! :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196942327
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 09:49 schreef Myraela het volgende:
Ik maak dus een vega rijsttafel als kerstdiner. Ik bedacht me vanochtend ineens dat ik misschien gewoon de gerechten in m'n sousvide warm kan houden in een zak in plaats van alles last minute op te warmen.

Zou dat een goed idee zijn, of zie ik iets over het hoofd? Warm houden op 60 graden oid?

Dat gaat het over rendang, gehaktballetjes in ketjapsaus, sambal eieren en de pindasaus voor de sate.

Dan hoef ik alleen de nasi, foe yong hai, sambal goreng tempeh en de vega kip voor de sate laste-minute te doen. Dan is m'n fornuis eigenlijk ook wel vol. :')
Ik zou dat eerder in de oven warm houden, al in het bakje waarin je het serveert. Maar wie weet werkt jou idee ook.
Spoilers!
pi_196943340
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zou dat eerder in de oven warm houden, al in het bakje waarin je het serveert. Maar wie weet werkt jou idee ook.
Oven wordt wel droog, sous vide is wel slim. Zou wel iets warmer doen 70 graden en op het einde nog even wat warmer zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door hhhpsycho op 25-12-2020 12:52:54 (Typefout) ]
Got a sky that looks like heaven
Got an earth that looks like shit
And its getting hard to tell where
What I am ends
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:35:37 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196946741
Het hoofdgerecht voor 2e kerstdag is traditioneel: kalkoen.

Ik had een mooie vogel, die was echter gister nog niet geheel ontdooid, dus mocht ik vanmorgen nog even aan de slag met voorbereiden.

Het eindresultaat ligt nu gevacumeerd in de koelkast te wachten op het waterbad wat vanavond (vvoor de poten) start.

Frankenkoen!



SPOILER: Snijden, binden, kruiden en verpakken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het resultaat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




[ Bericht 11% gewijzigd door fietsie op 26-12-2020 20:38:46 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196949197
Lekker zelfgemaakte kaasfondue (door g) voor de TV want Top2000 O+
Met vers stokbrood, geblancheerde bloemkool en als frisje een melanzanesalade.

pi_196951012
Voor vanmiddag bij de thee een kerst brownie


Ik ben niet zo culinair als de meesten hier :D Normaal eten we altijd bij familie met kerst, maar dit jaar mocht ik zelf aan de slag.
Garnalencocktail (nee, ik heb geen mooiere schaaltjes :') )

Gehaktbroodjes met aardappeltoef, hasselback aardappels en sperzieboontjes

Salted caramel panna cotta
pi_196951274
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 20:08 schreef Hupje het volgende:
Voor vanmiddag bij de thee een kerst brownie
[ afbeelding ]

Ik ben niet zo culinair als de meesten hier :D Normaal eten we altijd bij familie met kerst, maar dit jaar mocht ik zelf aan de slag.
Garnalencocktail (nee, ik heb geen mooiere schaaltjes :') )
[ afbeelding ]
Gehaktbroodjes met aardappeltoef, hasselback aardappels en sperzieboontjes
[ afbeelding ]
Salted caramel panna cotta
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit :9
  vrijdag 25 december 2020 @ 21:00:15 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196952016
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 20:08 schreef Hupje het volgende:
Voor vanmiddag bij de thee een kerst brownie
[ afbeelding ]

Ik ben niet zo culinair als de meesten hier :D Normaal eten we altijd bij familie met kerst, maar dit jaar mocht ik zelf aan de slag.
Garnalencocktail (nee, ik heb geen mooiere schaaltjes :') )
[ afbeelding ]
Gehaktbroodjes met aardappeltoef, hasselback aardappels en sperzieboontjes
[ afbeelding ]
Salted caramel panna cotta
[ afbeelding ]
Lekker Hup!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 december 2020 @ 21:00:46 #102
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196952023
Ik doe het met één foto

Rundertong :9.

Oom had gekookt. Op de foto nog Rijst met ui, gember champignons. Pomme du dinges van Zoete aardappel met Italiaanse kruiden. Verder niet op de foto nog bietjes op een lekkere manier en salade.

Vooraf een kippen/garnalensoep uit de Filipijnen.
Na Tiramisu. Helaas dacht ik te laat aan de foto ;). Maar ook zelf gemaakt en heul erg lekker.

Om het in één klank samen te vatten. *BURP*.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 25 december 2020 @ 21:07:37 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196952166
Oh die tong ziet er echt véél lekkerder uit dan ik altijd dacht dat het eruit zag. De binnenkant van het vlees ziet er super uit, itt de buitenkant :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196952287


Het is de instant diabetes helemaal waard.
pi_196953049
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 21:12 schreef emmyemmy2 het volgende:
[ afbeelding ]

Het is de instant diabetes helemaal waard.
:9~
pi_196955646
@Hupje de Kerstbrownie is leuk gedaan! dat was met rode marsepein?
Heb je een link ms? dat slaat wat makkelijker op voor volgend jaar. >:O

Van de kaasfondue gister ging het een en ander in de koelkast om vandaag als apéritief bij de wijn te eten. Dat was al heel wat. De plannen omgegooid.
Eerst de garnaaltjes, daarna de salade gemaakt van hello fresh voor nu als tussengerecht.
En de Toet van hellofresh was zó veel, dat de helft weer in de koelkast voor morgen verdween.
Zo bleef er nog ruimte voor een musketkransje of 2 / 3.
De Toet was een laag plakjes speculaasmuffin, laag plakjes sinaasappels, laag room/mascarpone met zest en stapelen en eindigen met laag speculaaskruimels.
Dat paste niet in eens in het bedoelde grote glas en heb ik alsnog in een schaal opgebouwd.

pi_196956031
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:31 schreef AnneX het volgende:
@:Hupje de Kerstbrownie is leuk gedaan! dat was met rode marsepein?
Heb je een link ms? dat slaat wat makkelijker op voor volgend jaar. >:O
Hier staat-ie: https://www.laurasbakery.nl/kerstboom-cranberry-brownie/
De kerstboom is fondant.
Jouw toetje klinkt ook lekker!
pi_196972814
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 21:00 schreef borisz het volgende:
Ik doe het met één foto
[ afbeelding ]
Rundertong :9.

Oom had gekookt. Op de foto nog Rijst met ui, gember champignons. Pomme du dinges van Zoete aardappel met Italiaanse kruiden. Verder niet op de foto nog bietjes op een lekkere manier en salade.

Vooraf een kippen/garnalensoep uit de Filipijnen.
Na Tiramisu. Helaas dacht ik te laat aan de foto ;). Maar ook zelf gemaakt en heul erg lekker.

Om het in één klank samen te vatten. *BURP*.
Tong O+
Dat deed oma ook klaarmaken :9 Al jaren niet meer gegeten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 26 december 2020 @ 21:05:25 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196973077
Het recept loog, en Koos en ik hadden te weinig trek geloof ik.

Tig Cornish pasty's over en we gaan morgen op vakantie _O-

Eens kijken of dat deels in te vriezen is (deel nemen we maar mee daarheen :+)

Lekker was het wel

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196973084
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 21:05 schreef Molo het volgende:
Het recept loog, en Koos en ik hadden te weinig trek geloof ik.

Tig Cornish pasty's over en we gaan morgen op vakantie _O-

Eens kijken of dat deels in te vriezen is (deel nemen we maar mee daarheen :+)

Lekker was het wel
Waar heen? :D
Vakman pur sang
  zaterdag 26 december 2020 @ 21:06:51 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196973096
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 21:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Waar heen? :D
De exotische Veluwe
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196973367
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 21:05 schreef Molo het volgende:
Het recept loog, en Koos en ik hadden te weinig trek geloof ik.

Tig Cornish pasty's over en we gaan morgen op vakantie _O-

Eens kijken of dat deels in te vriezen is (deel nemen we maar mee daarheen :+)

Lekker was het wel

[ afbeelding ]
Gewoon die vriezer inflikkeren, kan best.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 21:06 schreef Molo het volgende:

[..]

De exotische Veluwe
Everzwijn en edelhert mee terug? :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 26 december 2020 @ 21:40:11 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196973681
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 21:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gewoon die vriezer inflikkeren, kan best.
[..]

Everzwijn en edelhert mee terug? :P
Afhalen bij de Hoge Veluwe, wel een idee.
Goeie stoofjes daar :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196974073
Vergeten een foto te maken van de rijsttafel. Wel bij de voorgerechten. We hadden mini loempia, versie loempia, bapao en gyoza.

Het was allemaal superlekker, maar vooral blij dat het er ook gezellig uitzag. Soms is een rijsttafel was droevig, met al die bakken op tafel is er geen plek om het ook leuk neer te zetten. Dus hebben we een plank zo lang als de tafel gekocht, 3D geprinte houders en een guirlande met lichtjes en kerstballen eronder. :D

pi_196974175
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:00 schreef Myraela het volgende:
Vergeten een foto te maken van de rijsttafel. Wel bij de voorgerechten. We hadden mini loempia, versie loempia, bapao en gyoza.

Het was allemaal superlekker, maar vooral blij dat het er ook gezellig uitzag. Soms is een rijsttafel was droevig, met al die bakken op tafel is er geen plek om het ook leuk neer te zetten. Dus hebben we een plank zo lang als de tafel gekocht, 3D geprinte houders en een guirlande met lichtjes en kerstballen eronder. :D

[ afbeelding ]
Wat een super idee, en wat staat het leuk en gezellig
We have far more in common than that which devides us..
pi_196974189
Ow topic voor de foto’s:
Tarte tatin met geglaceerde worteltjes in 3 kleuren: i.c.m. Hertenstoof, aard/knolselderijstamp

Ziet er goed uit met de ‘opgehoogde’ tafel👍🏼 Myraela.
pi_196974205
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:06 schreef AnneX het volgende:
Ow topic voor de foto’s:
Tarte tain met geglaceerde worteltjes in 3 kleuren: [ link | afbeelding ]

Ziet er goed uit met de ‘opgehoogde’ tafel👍🏼 Myraela.
Hele boel aangebrand. :')
Vakman pur sang
pi_196974226
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:00 schreef Myraela het volgende:
Vergeten een foto te maken van de rijsttafel. Wel bij de voorgerechten. We hadden mini loempia, versie loempia, bapao en gyoza.

Het was allemaal superlekker, maar vooral blij dat het er ook gezellig uitzag. Soms is een rijsttafel was droevig, met al die bakken op tafel is er geen plek om het ook leuk neer te zetten. Dus hebben we een plank zo lang als de tafel gekocht, 3D geprinte houders en een guirlande met lichtjes en kerstballen eronder. :D

[ afbeelding ]
Wat een briljant plan.
Spoilers!
pi_196974229
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hele boel aangebrand. :')
Hoe bedoel je?
pi_196974253
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hele boel aangebrand. :')
Wat had je gemaakt dat aangebrand was?
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 december 2020 @ 22:18:23 #121
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196974444
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 21:07 schreef Molo het volgende:
Oh die tong ziet er echt véél lekkerder uit dan ik altijd dacht dat het eruit zag. De binnenkant van het vlees ziet er super uit, itt de buitenkant :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 20:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tong O+
Dat deed oma ook klaarmaken :9 Al jaren niet meer gegeten.
Het was mijn oma die het had opgedragen :+. Maar ze heeft het zelf ook bij de slager geregeld. De tong was al éénmaal gepekeld en gerookt. Mijn oom hoefde hem het alleen maar 'af te maken'. Er zijn nog slagers die blij worden van speciale bestellingen ;).

Het is goddelijk :9. En ook als ik de foto weer eens doorspeelde zijn de meeste reacties in de trant van Tong :o of :X . Maar als je het proeft... Het is goddelijk :9.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196974511
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:08 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Grapje, ziet er lekker uit. :)
Vakman pur sang
pi_196974583
@borisz Ik ben er wel benieuwd naar, zou het best eens willen proeven. Maar ik zou nooit zelf bedenken om het klaar te gaan maken.

Onze tweede kerstdis was nog wat simpeler dan gisteren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196975479
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Grapje, ziet er lekker uit. :)
😂 misschien dacht je dat door de paarse wortels?
pi_196976113
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 23:03 schreef AnneX het volgende:

[..]

😂 misschien dacht je dat door de paarse wortels?
Denk het. :'(
Vakman pur sang
pi_196980366
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:00 schreef Myraela het volgende:
Vergeten een foto te maken van de rijsttafel. Wel bij de voorgerechten. We hadden mini loempia, versie loempia, bapao en gyoza.

Het was allemaal superlekker, maar vooral blij dat het er ook gezellig uitzag. Soms is een rijsttafel was droevig, met al die bakken op tafel is er geen plek om het ook leuk neer te zetten. Dus hebben we een plank zo lang als de tafel gekocht, 3D geprinte houders en een guirlande met lichtjes en kerstballen eronder. :D

[ afbeelding ]
Favoriete foto van het topic dusver! O+ Alles eraan ziet er goed uit, maar die gecustomizede plank in het midden is wel geniaal! _O_
En aaaargh, wat jammer van geen foto van de rijsttafel! Verder ook door niemand die was aangeschoven op de foto gezet? Zo benieuwd!
Let me see you stripped down to the bone
pi_196980835
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 06:50 schreef minilot het volgende:
Favoriete foto van het topic dusver! O+ Alles eraan ziet er goed uit, maar die gecustomizede plank in het midden is wel geniaal! _O_
En aaaargh, wat jammer van geen foto van de rijsttafel! Verder ook door niemand die was aangeschoven op de foto gezet? Zo benieuwd!
Nee, helaas. Was het zelf even vergeten, moest last-minute toch wat veel dingen tegelijk doen. Maar zag er ook niet heel spannend uit. Gewoon schalen met eten op de plank.

Zelfs vergeten een foto van de spekkoek te maken. En de rest meteen weggegeven, dus dat gaat ook niet meer. 😅 Al viel die qua laagjes ook wat tegen, veel te dik met 11 lagen ofzo. Smaak was wel prima.
pi_196981274
Wow wat fijn dat alles zo gelukt en geslaagd is Myr! Wat een werk en dan ook nog spekkoek erbij willen maken _O_
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196981724
Net besloten woensdag nog een keer in de herhaling te gaan, maar dan voor m'n schoonvader. Zal proberen dan wel een foto te maken. :D
pi_196981730
Zonder spekkoek overigens, want die gaan we deze keer gewoon kopen. :D Geen zin meer in.
pi_196981932
Wat ziet die tafel er leuk uit Myra O+
pi_196982054
Ik dacht vaak te laat aan een foto maken, dus ik heb niet alles op de foto. En soms is het ook al half aangesneden :')

Gegrilde vijgen met geitenkaascreme:


Zoete kerstham:


Koffiekoekjesroomtaart:


2e kerstdag:
Nopi's buikspek :9~ :
pi_196982079
Flinke ham, Aure. :9
pi_196982160
1.7 kilo :') maar het kleinere stuk was minder mooi dus ik wilde deze :@ vanavond eten we dus weer ham :')
pi_196982453
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 09:41 schreef Myraela het volgende:
Zonder spekkoek overigens, want die gaan we deze keer gewoon kopen. :D Geen zin meer in.
Dat is ook veel werk, groot gelijk.
  zondag 27 december 2020 @ 10:42:44 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196982809
Jezus (no pun intended), wat ziet dat er allemaal goed uit zeg beste mensen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 27 december 2020 @ 15:10:56 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196991511
Boh die ham, en dat buikspek @Aure _O_
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196994462
Lekker Aure :9
  maandag 28 december 2020 @ 13:45:08 #139
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_197020443
Ik heb maar 1 keer echt gekookt deze kerst, voor mijn vrouw (en mijzelf). Het waren een paar gouwe ouwes: coquilles in botersaus (met zoetzure ui, asperge en mini-mais), gekonfijte eendenbout met dadelmadeirasaus (met dukkah, pompoenpuree, gepofte minibiet en wat friet) en een crème-brûlée.





pi_197020552
Wat een plaatjes, vp _O_ smaakte vast goed!
pi_197020646
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 10:04 schreef Aure het volgende:
Ik dacht vaak te laat aan een foto maken, dus ik heb niet alles op de foto. En soms is het ook al half aangesneden :')

Gegrilde vijgen met geitenkaascreme:
[ afbeelding ]

Zoete kerstham:
[ afbeelding ]

Koffiekoekjesroomtaart:
[ afbeelding ]

2e kerstdag:
Nopi's buikspek :9~ :
[ afbeelding ]
Geweldige ham en toetje ziet er ook heerlijk uit! :9
Was de ham lekker sappig? :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_197024279
Nog even mijn bezigheden van de afgelopen tijd

Voor de buurt mini tulbandjes en een grotere gebakken




Vriendin was eerste kerstdag jarig dus traktatie voor haar werk en 1e kerstdag gemaakt en eentje voor mijzelf zijn kleine vormpjes iets van 18 cm ofzo



Roomboter koekjes met sprinkels


Gingerbread cookies versiering door de jongens


Dit is panna cotta met rode vruchten saus de jongens hadden chocolade saus er over


Mini tulbandjes met chocolade ijs en slagroom als toetje voor 2de kerstdag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')