Bijna oktober.
Okee, ik trap wel af ook.
Ik heb de afgelopen jaren steeds een zeer substantieel deel van het minstens vier gangen tellende kerstdiner bij mijn schoonfamilie op me genomen. Dat was dan koken voor rond de tien á twaalf (deels jong-) volwassenen, oorspronkelijk zeer conservatief van smaak maar langzaam maar zeker steeds meer te porren voor van alles.
Omdat ik iedereen het afgelopen jaar per abuis een beetje heb aangestoken met mijn kook- en bakliefhebberij ben ik voor aankomende kerst zowaar verbannen naar het rijk der
appetizers. Ik 'mag' gaan zorgen voor (op chronologische volgorde) de zoetigheden bij de koffie 's middags, de hartige uitdeelhapjes tijdens het spelletjes doen en de amuse als eerste kleine gang aan tafel. Dat wordt een relaxte kerst! Vreemd hoor.
Ik dacht voor bij de koffie bijvoorbeeld aan:
-
Red wine chocolate truffles, maar dan met goede port en mijn favoriete Green & Blacks 85% chocola
- Enneh, deze
Spiced and sugared cranberries- Ik wil ook nog toffe koekjes
Uitdeelhapje is nog volkomen blanco. Wel iets met vlees. Wellicht iets varkensachtigs dat past bij de volgens mij tamelijk geniale
appelketchup die gisteren door Kayotic Kitchen online werd gezet.
Amuse misschien op basis van
deze idioot lekkere bouillon met citroengras, kokos en paddestoelen en daar dan iets lolligs mee.
Maar er kan nog van alles gebeuren! Nog iets van dertien weken te gaan.