abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 november 2020 @ 15:00:23 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196152128
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentile groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patinten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 15:01:44 #2
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196152141
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:36 schreef ondeugend het volgende:
[ twitter ]
Grappig. Toen de GGD 300.000 tests deed was het aantal tests dat in commercile labs gedaan wordt ook 300.000 volgens hun verhalen. Wel knap, dat die commercile testlocaties zo makkelijk proactief meeschalen met de GGD's.

Uiteindelijk is hier natuurlijk wel hetzelfde als toen de cijfers zo hoog waren. De dagcijfers (delta tussen vandaag en gisteren) is een leuk getal, maar betekent helemaal niets. Wanneer er morgen een IT storing is en de cijfers daardoor overmorgen komen zitten we ineens weer op 10.000 en begint alles weer van voor af aan, want duiding vindt niet plaats.

Het belangrijkste is dat de trend in de ziekenhuizen omlaag is, zoals de grafieken van @VoMy telkens aangeven (zie positiviteitstopic). Als het aantal opnames per dag omlaag gaat, is het logisch aan te nemen dat het aantal positieve tests ook omlaag gaat. Niet 1 op 1, maar er zit dan in elk geval een dalende trend in.

Dat Yorick, Marino (die zou stoppen) en anderen nog steeds proberen te duiden dat alles kut gaat laat zien dat het ze niet gaat om feitelijke informatie tonen, maar om te laten zien dat zij gelijk hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196152153
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

De ziekenhuisopnames lopen zeker niet omhoog.
Misschien moet je dat even tegen Ernst Kuipers vertellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Games maandag 9 november 2020 @ 15:03:28 #4
181272 crew  Noppie2000
pi_196152164
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien moet je dat even tegen Ernst Kuipers vertellen.
quote:
Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), maakt zich geen zorgen over de ontwikkeling van de cijfers. Hij benadrukt dat er vijf dagen sprake was van een forse daling. Dat er nu sprake is van een "hele lichte stijging", is volgens hem "niks verontrustends". "De daling ging zo snel dat je kunt verwachten dat die weer even stijgt", aldus Kuipers.
Die lijkt het er wel aardig mee eens.
  maandag 9 november 2020 @ 15:04:10 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196152170
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien moet je dat even tegen Ernst Kuipers vertellen.
Misschien moet je even kijken waar je het over hebt. Het aantal ziekenhuisopnames, dus dat wat per dag erbij komt loopt niet op, maar duidelijk af. En ook best snel, volgens mij niet eens zo gek veel trager dan het aantal gemelde besmettingen.
pi_196152185
Ik had op Radio 1 gehoord dat er een vaccin bestaat tegen corona maar volgens berichten op het Internet verander je hierdoor in een aap, en dat wil ik helemaal niet !! ik wil geen aap zijn !! :'( :'( :'( :( :( :(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_196152190
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:03 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

[..]

Die lijkt het er wel aardig mee eens.
Dat is precies wat ik in de post waar VoMy op reageerde, stelde.
Er is over een aantal dagen gezien sprake van een daling, maar vandaag was er sprake van een stijging. Hij werd daar niet zenuwachtig van, zoals hij zei, ook niet als het morgen weer +40 is, bijvoorbeeld. Het over-all beeld is goed.
Daarnaast is het nog steeds te druk in de ziekenhuizen en de druk te hoog voor het personeel. De afgeschaalde reguliere zorg kan nog niet echt worden opgestart.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 15:08:50 #8
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196152216
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:05 schreef TLC het volgende:
Ik had op Radio 1 gehoord dat er een vaccin bestaat tegen corona maar volgens berichten op het Internet verander je hierdoor in een aap, en dat wil ik helemaal niet !! ik wil geen aap zijn !! :'( :'( :'( :( :( :(
Ik ben tegen racisme
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_196152267
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:05 schreef TLC het volgende:
Ik had op Radio 1 gehoord dat er een vaccin bestaat tegen corona maar volgens berichten op het Internet verander je hierdoor in een aap, en dat wil ik helemaal niet !! ik wil geen aap zijn !! :'( :'( :'( :( :( :(
Dan zou ik maar niet naar Amersfoort gaan.
  maandag 9 november 2020 @ 15:16:41 #10
14505 OProg
A Life in Music
pi_196152318
Er zijn dus maatregelen om het aantal besmettingen drastisch proberen omlaag te brengen. Tegelijkertijd zegt de overheid dat je je pas moet laten testen met klachten, dus bij het vermoeden van besmetting.

Resultaat: Figuren die roepen "Hoe kan het dan er minder getest is? :( ".

Wat denken ze dan, dat je maar gewoon voor de lol maar even naar de teststraat gaat? Zo van "Het was druk in het bos en ik kon ook niet naar de bibliotheek of het zwembad, dus ik dacht, laten we er dan maar gewoon een gezellig uitje naar de teststraat van maken. :7 ".
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 15:20:05 #11
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196152367
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 15:16 schreef OProg het volgende:
Er zijn dus maatregelen om het aantal besmettingen drastisch proberen omlaag te brengen. Tegelijkertijd zegt de overheid dat je je pas moet laten testen met klachten, dus bij het vermoeden van besmetting.

Resultaat: Figuren die roepen "Hoe kan het dan er minder getest is? :( ".

Wat denken ze dan, dat je maar gewoon voor de lol maar even naar de teststraat gaat? Zo van "Het was druk in het bos en ik kon ook niet naar de bibliotheek of het zwembad, dus ik dacht, laten we er dan maar gewoon een gezellig uitje naar de teststraat van maken. :7 ".
Dat komt doordat het scenario dat het minder slecht gaat dan vorige maand niet in mensen op lijkt te komen :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196152401
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Maareh, als er dus zo giga veel testen worden afgenomen buiten de reguliere GGD's om, en die testen zouden dus voor een groot deel positieven geven, waarom dalen de ziekenhuisopnames dan al enkele dagen? Want dan zouden die opnamecijfers nog steeds omhoog moeten gaan en zouden we daar ook minder tot geen daling in moeten zien?

Of zeg ik nu iets geks? :)
Nee, die gaan naar commercile ziekenhuizen. Die zie je niet in de cijfers terug. :)

Ik vraag me altijd af waarom iemand zo'n enorme moeite wil doen om aan positieve berichten toch iets negatiefs te verbinden. Is dat een schreeuw om aandacht? Is dat onzekerheid?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 15:22:29 #13
5428 crew  miss_sly
pi_196152413
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat komt doordat het scenario dat het minder slecht gaat dan vorige maand niet in mensen op lijkt te komen :)
Natuurlijk komt dat we in mensen op.

Gaan we echt weer dezelfde kant op als een paar maanden geleden dat wanneer je niet uitzinnig bent van blijdschap, maar een slag om de arm houdt uit voorzichtigheid, je er niet aan wil dat het beter kan gaan en dat je niet van de maatregelen af wil en meer van die onzin?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 15:24:38 #14
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196152447
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:21 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Nee, die gaan naar commercile ziekenhuizen. Die zie je niet in de cijfers terug. :)

Ik vraag me altijd af waarom iemand zo'n enorme moeite wil doen om aan positieve berichten toch iets negatiefs te verbinden. Is dat een schreeuw om aandacht? Is dat onzekerheid?
Of gewoon om een volledig beeld te krijgen van de situatie?
pi_196152462
We hebben de tweede golf overleefd _O_
pi_196152466
Fraaie goednieuwsshow hoor vandaag, nice :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196152503
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:24 schreef Momo het volgende:

[..]

Of gewoon om een volledig beeld te krijgen van de situatie?
Jij weet ook wel waar ik op doel. Die users die de oorzaken van de daling niet in de maatregelen willen zien maar in herfstvakanties, commercile teststraten, oproepen om maar niet meer te testen door tennisleraren etc. etc.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 9 november 2020 @ 15:28:06 #18
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196152509
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 15:16 schreef OProg het volgende:
Er zijn dus maatregelen om het aantal besmettingen drastisch proberen omlaag te brengen. Tegelijkertijd zegt de overheid dat je je pas moet laten testen met klachten, dus bij het vermoeden van besmetting.

Resultaat: Figuren die roepen "Hoe kan het dan er minder getest is? :( ".

Wat denken ze dan, dat je maar gewoon voor de lol maar even naar de teststraat gaat? Zo van "Het was druk in het bos en ik kon ook niet naar de bibliotheek of het zwembad, dus ik dacht, laten we er dan maar gewoon een gezellig uitje naar de teststraat van maken. :7 ".
Maar het percentage positieve testen is nog steeds redelijk hoog toch? Zolang dat boven de 10% is betekent het dat je veel positieve gevallen mist.
Gn kloon van tvlxd!
  maandag 9 november 2020 @ 15:30:10 #19
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196152542
Maar zeer goede trend. Nu nog 2 of 3 weken vasthouden om het tot een minimum te hameren en dan kan sinterklaas toch nog gezellig worden.
Gn kloon van tvlxd!
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 15:30:46 #20
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196152551
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:27 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Jij weet ook wel waar ik op doel. Die users die de oorzaken van de daling niet in de maatregelen willen zien maar in herfstvakanties, commercile teststraten, oproepen om maar niet meer te testen door tennisleraren etc. etc.
Dat soort dingen hebben toch ook een bepaald effect op de cijfers. Al is de vraag of die klein of nog redelijk, de belangrijkste driver zijn de maatregelen en de mensen die ze volgen. Mooi dat het zo goed gaat, maar het is niet of de ziekenhuizen al leeg lopen. We zijn goed onderweg, maar nog niet op een plek dat alle reguliere zorg weer door kan gaan.
  maandag 9 november 2020 @ 15:30:47 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196152553
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
4.680 nieuwe positieve testen
177 nieuwe ziekenhuisopnames
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Zat er slechts 1 dag naast _O_

Kijk ook die beurs weer floreren!! Het is gedaan met het killervirus! _O_
pi_196152592
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 15:16 schreef OProg het volgende:
Er zijn dus maatregelen om het aantal besmettingen drastisch proberen omlaag te brengen. Tegelijkertijd zegt de overheid dat je je pas moet laten testen met klachten, dus bij het vermoeden van besmetting.

Resultaat: Figuren die roepen "Hoe kan het dan er minder getest is? :( ".

Wat denken ze dan, dat je maar gewoon voor de lol maar even naar de teststraat gaat? Zo van "Het was druk in het bos en ik kon ook niet naar de bibliotheek of het zwembad, dus ik dacht, laten we er dan maar gewoon een gezellig uitje naar de teststraat van maken. :7 ".
Beetje voorzichtigheid met het positieve nieuws denk ik.
Van die 80.000 mensen die minder getest zijn, is het leeuwendeel natuurlijk negatief. Je zou verwachten dat die zich gewoon zouden blijven testen toch? Zeker nu we verder de winter in gaan en griep en verkoudheid meer op gaat spelen.
Daarnaast helpt het nieuws dat positieve tests van de commercilen teststraten niet worden opgenomen ook niet.
Maar hey.... het percentage aantal positieve tests daalt ook, dus mij hoor je niet klagen! ^O^

Teststraat als uitje lijkt me niet echt aantrekkelijk overigens. :N :D
pi_196152595
Update van 9 November (Maandag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM



Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

Piekdag staat nu op 19-10 met 9692 besmettingen. (mutaties : -24) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9601, mutaties -8) gezien de negatieve mutaties is het vrijwel zeker dat 19-10 piekdag was

Er vinden nu nog mutaties plaats tot in begin/midden september (30 stuks over heel september)
Dag met grootste mutatie : 8-11, 798 - hier zit ook een zeer duidelijke daling in
Oudste mutatie : 17-5

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 3134 van de afgelopen 5 dagen, 973 van de 5 dagen daarvoor, en de overige 519 nog ouder. De datavertraging lijkt iets minder te worden, wat inherent is aan minder besmettingen, maar is duurt nog altijd z'n 10 dagen voor de meeste mutaties zijn verwerkt.

15-10 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt, dit is wat eerder dan vorige update gemeld is

Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196152618
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 15:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Fraaie goednieuwsshow hoor vandaag, nice :).
Echt wel. Bevalt goed. Let it continue! *O*
pi_196152619
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:28 schreef Montov het volgende:

[..]

Maar het percentage positieve testen is nog steeds redelijk hoog toch? Zolang dat boven de 10% is betekent het dat je veel positieve gevallen mist.
Stel je eens voor; er zijn minder mensen besmettelijk. Dat betekent ook dat er minder mensen besmet raken. Dat betekent dat minder mensen klachten krijgen, dus dat houdt ook in dat er minder mensen naar de GGD fietsen voor een test. En als 1 op de 10 kuchjes die aanleiding geeft voor een test daadwerkelijk Corona is, dan zijn dat bij minder tests ook minder absolute positieve testresultaten.

Dus, als je denkt minder tests betekent evenveel besmettingen maar minder positieve resultaten gemeld door de GGD dan draai ik het om en zeg ik minder tests is blijkbaar minder klachten is dus minder besmettingen is dus JaapGOD
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 15:34:34 #26
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196152631
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Natuurlijk komt dat we in mensen op.

Gaan we echt weer dezelfde kant op als een paar maanden geleden dat wanneer je niet uitzinnig bent van blijdschap, maar een slag om de arm houdt uit voorzichtigheid, je er niet aan wil dat het beter kan gaan en dat je niet van de maatregelen af wil en meer van die onzin?
Ik maakte een grapje, moet er nou zo zwaar aan getild worden? Als het verkeerd over kwam vind ik dat vervelend, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat gedaan heb..
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 9 november 2020 @ 15:39:26 #27
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196152707
Maar de risiconiveaus hebben nog nooit zo hoog gestaan, zelfs zeeland staat op ernstig. is er misschien meer aan de hand dan dat ze ons willen vertellen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 9 november 2020 @ 15:40:29 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196152723
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik maakte een grapje, moet er nou zo zwaar aan getild worden?

Natuurlijk snap ik dat er veel meer speelt, maar het is echt niet nodig om zo te reageren.
Ga een eiersnijder en andere meuk halen bij de Action, word je vrolijk van!
En niet te zwaar aan tillen, sommigen hebben altijd wat te zeiken. De cijfers zijn goed, vaccin in zicht, beurs knalt omhoog, dus *O*
  maandag 9 november 2020 @ 15:41:05 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196152745
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:39 schreef zalkc het volgende:
Maar de risiconiveaus hebben nog nooit zo hoog gestaan, zelfs zeeland staat op ernstig. is er misschien meer aan de hand dan dat ze ons willen vertellen?
Nee joh, we moeten wel een beetje bang blijven h. Anders loopt het straks weer compleet uit de hand.
pi_196152750
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196152763
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 12:48 schreef Benny het volgende:

[..]

Hennengevechten, Mario karten, bowlen, soms een beetje scharen. Eigenlijk de gebruikelijke dingen die iedereen op het werk doet
Jij hebt echt een camera op onze werkvloer hangen. Dat is gewoon eng.

Ik werk nu al 8 maanden thuis trouwens, dus geen hanengevechten, Mario Kart en bowlen meer. :P

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:01 schreef chratnox het volgende:
Dat Yorick, Marino (die zou stoppen) en anderen nog steeds proberen te duiden dat alles kut gaat laat zien dat het ze niet gaat om feitelijke informatie tonen, maar om te laten zien dat zij gelijk hebben.
Om gelijk te hebben? Of om te sturen op bepaald beleid (Red Team)?

Goh, wat ik vroeger allemaal op het werk wel niet heb gedaan trouwens. Basketbal (mini netje en balletje), mini midgetgolf. We hadden zelfs een heuse midgetgolf-competitie inclusief standen. Elke vrijdagmiddag. :)

Anyway, terug aan het werk nu. :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 15:41:47 #32
5428 crew  miss_sly
pi_196152764
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik maakte een grapje, moet er nou zo zwaar aan getild worden? Als het verkeerd over kwam vind ik dat vervelend, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat gedaan heb..
Ik weet niet meer wie wel of niet zo postte, maar ik vond het knap irritant. Zonder een bijpassende emoji had ik het niet herkend als grap. Sorry daarvoor en mijn wellicht iets te fee reactie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196152767
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:30 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat soort dingen hebben toch ook een bepaald effect op de cijfers. Al is de vraag of die klein of nog redelijk, de belangrijkste driver zijn de maatregelen en de mensen die ze volgen. Mooi dat het zo goed gaat, maar het is niet of de ziekenhuizen al leeg lopen. We zijn goed onderweg, maar nog niet op een plek dat alle reguliere zorg weer door kan gaan.
Tijdens de eerste golf liepen de ziekenhuizen ook niet direct leeg. Dat begon pas na een maand op gang te komen. Wat verwacht je, dat ze binnen een week na de maatregelen gaan halveren ofzo?

Ook wel opmerkelijk dat wanneer de cijfers van de positieve pcr-testen de pan uitrijzen er geen enkel weerwoord komt hier, alleen moord en brand en wanneer de cijfers dalen moet er wel wat aan de hand zijn en worden er van allerlei zaken bijgehaald zoals commercile teststraten of minder testen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196152785
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ga een eiersnijder en andere meuk halen bij de Action, word je vrolijk van!
En niet te zwaar aan tillen, sommigen hebben altijd wat te zeiken. De cijfers zijn goed, vaccin in zicht, beurs knalt omhoog, dus *O*
_O-
Nou, als zelfs onze Leo al positief is, weten we dat het echt goed gaat! :D *O*
pi_196152786
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:39 schreef zalkc het volgende:
Maar de risiconiveaus hebben nog nooit zo hoog gestaan, zelfs zeeland staat op ernstig. is er misschien meer aan de hand dan dat ze ons willen vertellen?
:')

Je snapt dat we pas een week een echte daling zien?
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 15:44:51 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196152817
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet meer wie wel of niet zo postte, maar ik vond het knap irritant. Zonder een bijpassende emoji had ik het niet herkend als grap. Sorry daarvoor en mijn wellicht iets te fee reactie.
Geen probleem, ik snap het wel :) Ik was volgens mij over het algemeen juist van het kamp: "We zien het niet slechter gaan dus waarom verzwaren", ik ben nooit van 't kamp "alles kan open" geweest. Zal meer op de emoji's letten :D
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196152820
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:21 schreef Multatilu het volgende:

Nee, die gaan naar commercile ziekenhuizen. Die zie je niet in de cijfers terug. :)

Ik vraag me altijd af waarom iemand zo'n enorme moeite wil doen om aan positieve berichten toch iets negatiefs te verbinden. Is dat een schreeuw om aandacht? Is dat onzekerheid?
Er is helemaal niets positiefs aan indien een daling alleen te bewerkstelligen zou zijn door de bevolking telkens in een hele of halve lockdown te zetten.

Niet alleen zou dat betekenen dat we in feite met een achterlijk volk te maken hebben, maar tevens dat de opleving van het virus geen natuurlijk verloop kent.

Voor de rest volledig eens met je post, dit zie je hier steeds terug, het is het volharden in angst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 09-11-2020 15:52:09 ]
pi_196152823
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:39 schreef zalkc het volgende:
Maar de risiconiveaus hebben nog nooit zo hoog gestaan, zelfs zeeland staat op ernstig. is er misschien meer aan de hand dan dat ze ons willen vertellen?
Die risiconiveaus zijn echt om te janken zo slecht zijn die opgesteld. Ik woon in een kleine gemeente en ik sta bij 3 besmettingen in de gemeente al op rood :') een paar gezinnen die positief testen rechtvaardigen al maatregelen _O-
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196152847
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:41 schreef Salina het volgende:

[..]

Jij hebt echt een camera op onze werkvloer hangen. Dat is gewoon eng.

Ik werk nu al 8 maanden thuis trouwens, dus geen hanengevechten, Mario Kart en bowlen meer. :P
[..]

Om gelijk te hebben? Of om te sturen op bepaald beleid (Red Team)?

Goh, wat ik vroeger allemaal op het werk wel niet heb gedaan trouwens. Basketbal (mini netje en balletje), mini midgetgolf. We hadden zelfs een heuse midgetgolf-competitie inclusief standen. Elke vrijdagmiddag. :)

Anyway, terug aan het werk nu. :@
Pfoe.... zo druk op je werk....
Heb je al een Zen-tuintje aangeschaft? :P
pi_196152924
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die risiconiveaus zijn echt om te janken zo slecht zijn die opgesteld. Ik woon in een kleine gemeente en ik sta bij 3 besmettingen in de gemeente al op rood :') een paar gezinnen die positief testen rechtvaardigen al maatregelen _O-
:o Woon jij in Persingen? ;)
pi_196152968
quote:
JaapGOD heeft het weer geflikt _O_
pi_196152973
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 15:44 schreef Za het volgende:

[..]

Er is helemaal niet positiefs aan indien een daling alleen te bewerkstelligen zou zijn door de bevolking telkens in een hele of halve lockdown te zetten.

Niet alleen zou dat betekenen dat we in feite met een achterlijk volk te maken hebben, maar tevens dat de opleving van het virus geen natuurlijk verloop kent.

Voor de rest volledig eens met je post, dit zie je hier steeds terug, het is het volharden in angst.
Het zou fijner zijn als iedereen zich als vanzelfsprekend aan de basisregels zou houden van handen wassen, thuisblijven bij klachten, afstand houden, etc. en dat daarmee het aantal besmettingen zou dalen. Maar blijkbaar lukt dat in geen enkel westers land. Dus dan is het positieve hierin dat mt maatregelen wl een daling te zien is. Anders zou alles ook nog eens voor niets zijn.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196152991
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ga een eiersnijder en andere meuk halen bij de Action, word je vrolijk van!
En niet te zwaar aan tillen, sommigen hebben altijd wat te zeiken. De cijfers zijn goed, vaccin in zicht, beurs knalt omhoog, dus *O*
Om vrolijk van te worden, de Action! En de eiersnijder!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:39 schreef zalkc het volgende:
Maar de risiconiveaus hebben nog nooit zo hoog gestaan, zelfs zeeland staat op ernstig. is er misschien meer aan de hand dan dat ze ons willen vertellen?
Maar ook daar zal het binnen nu en max een week/anderhalve week weer gaan afnemen, net zoals we zowat overal zien doen (DH, Rijnmond, M-W Brabant, Twente).
Het verschuift nu gewoon wat, van DH en Rijnmond via M-W Brabant naar Midden en Noord-Oost Brabant, bijvoorbeeld. Van Twente naar het westen: Noord-Gelderland en Midden-Overijssel.

Best normaal en komt allemaal goed.
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Pfoe.... zo druk op je werk....
Heb je al een Zen-tuintje aangeschaft? :P
Nou, nu je er toch over begint. Wij kregen de keuze tussen een heuse Japanse stijl-Zen tuin inclusief kooikarpers, kersenbloesems en Bonsai-boompjes, of een mini midgetgolf. Uiteindelijk toch met hetzelfde doel: verlichting, relaxen, verbindend bezig zijn met zijn allen. Toch maar gekozen voor die midgetgolf, was goedkoper voor de baas en praktischer in onderhoud. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Salina op 09-11-2020 16:02:00 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196153004
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:51 schreef Gehrman het volgende:

[..]

JaapGOD heeft het weer geflikt _O_
Ho! @Lenny_Leonard niet uitvlakken he?! :{
  maandag 9 november 2020 @ 15:54:00 #45
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196153015
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die risiconiveaus zijn echt om te janken zo slecht zijn die opgesteld. Ik woon in een kleine gemeente en ik sta bij 3 besmettingen in de gemeente al op rood :') een paar gezinnen die positief testen rechtvaardigen al maatregelen _O-
Demense willen uniformiteit en eenvormigheid in de maatregelen.
  maandag 9 november 2020 @ 15:55:22 #46
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196153038
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:51 schreef Gehrman het volgende:

[..]

JaapGOD heeft het weer geflikt _O_
En HuGOD _O_
pi_196153052
Nu er een vaccin is ontwikkeld, zullen de regels wel versoepeld gaan worden. NOT!!!!!!!
Check it out
pi_196153058
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:56 schreef hjansen82 het volgende:
Nu er een vaccin is ontwikkeld, zullen de regels wel versoepeld gaan worden. NOT!!!!!!!
Is het vaccin dan al uitgerold?

Man man, een beetje logisch nadenken kan echt geen kwaad hoor.
pi_196153060
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:56 schreef hjansen82 het volgende:
Nu er een vaccin is ontwikkeld, zullen de regels wel versoepeld gaan worden. NOT!!!!!!!
Bedankt Hjans.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 9 november 2020 @ 16:01:23 #50
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196153155
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:33 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Stel je eens voor; er zijn minder mensen besmettelijk. Dat betekent ook dat er minder mensen besmet raken. Dat betekent dat minder mensen klachten krijgen, dus dat houdt ook in dat er minder mensen naar de GGD fietsen voor een test. En als 1 op de 10 kuchjes die aanleiding geeft voor een test daadwerkelijk Corona is, dan zijn dat bij minder tests ook minder absolute positieve testresultaten.

Dus, als je denkt minder tests betekent evenveel besmettingen maar minder positieve resultaten gemeld door de GGD dan draai ik het om en zeg ik minder tests is blijkbaar minder klachten is dus minder besmettingen is dus JaapGOD
Minder corona betekent minder klachten door corona. Ja, uiteraard, maar er zijn veel meer oorzaken voor dergelijke klachten, en zeker in de herfst/winter verwacht je nog steeds evenveel, zo niet meer, mensen met klachten die je wil laten testen. En daarom is het percentage van positief tov het totaal nog steeds een belangrijke indicatie.
Gn kloon van tvlxd!
pi_196153169
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Demense willen uniformiteit en eenvormigheid in de maatregelen.
Een zeer slechte zaak. Het dunbevolkte noorden heeft ook een tijd op "ernstig" gestaan terwijl er echt nauwelijks besmettingen waren. Als je een niveau per besmettingen per 100.000 inwoners gaat toekennen geeft het een ontzettend vertekend beeld maar wel dreigende flauwekul maatregelen die dat soort onzin rechtvaardigen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196153330
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 16:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een zeer slechte zaak. Het dunbevolkte noorden heeft ook een tijd op "ernstig" gestaan terwijl er echt nauwelijks besmettingen waren. Als je een niveau per besmettingen per 100.000 inwoners gaat toekennen geeft het een ontzettend vertekend beeld maar wel dreigende flauwekul maatregelen die dat soort onzin rechtvaardigen.
Het was wel ver zoeken om vandaag nog iets te vinden om over te mopperen zeker? :)
  maandag 9 november 2020 @ 16:11:15 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196153377
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 16:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een zeer slechte zaak. Het dunbevolkte noorden heeft ook een tijd op "ernstig" gestaan terwijl er echt nauwelijks besmettingen waren. Als je een niveau per besmettingen per 100.000 inwoners gaat toekennen geeft het een ontzettend vertekend beeld maar wel dreigende flauwekul maatregelen die dat soort onzin rechtvaardigen.
Wil je nu zeggen dat we flauwekul maatregelen hebben? Alcoholverkoop na 20u verbieden is echt wel geniaal bedacht hoor.
  maandag 9 november 2020 @ 16:12:15 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196153404
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat we flauwekul maatregelen hebben? Alcoholverkoop na 20u verbieden is echt wel geniaal bedacht hoor.
Dat is een prima maatregel. Ga je voor de tigste dag op rij hetzelfde doen, namelijk willekeurige maatregelen flauwekul noemen hoewel je elke dag te horen krijgt waarom bepaalde maatregelen genomen zijn? :')
  maandag 9 november 2020 @ 16:17:27 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196153496
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:52 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Het zou fijner zijn als iedereen zich als vanzelfsprekend aan de basisregels zou houden van handen wassen, thuisblijven bij klachten, afstand houden, etc. en dat daarmee het aantal besmettingen zou dalen. Maar blijkbaar lukt dat in geen enkel westers land. Dus dan is het positieve hierin dat mt maatregelen wl een daling te zien is. Anders zou alles ook nog eens voor niets zijn.
Het valt mij zo tegen dat velen de belangrijkste regels niet kennen. Lees het echt regelmatig hier op het forum en zie het natuurlijk ook overal.

*Blijf zoveel mogelijk thuis
*Vermijd niet-noodzakelijke reizen.

Dus niet alleen thuisblijven bij klachten.
Het zijn natuurlijk wel zeer tegenstrijdige maatregelen, want je laat allerlei onzinwinkels open en gaat vervolgens de bevolking oproepen om er niet naartoe te gaan :')
pi_196153509
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het was wel ver zoeken om vandaag nog iets te vinden om over te mopperen zeker? :)
Er worden gewoon veel te veel zaken over een kam geschoren. Deze zogenaamde dreigingsniveaus die niet overal even dreigend zijn, maar ook het onderscheid tussen restaurants en caf's, en het verbieden van het verkopen van eten in pretparken en dierentuinen om een paar voorbeelden te noemen. Er moet gewoon veel meer maatwerk komen om de economische ramp van de maatregelen zo veel mogelijk te compenseren en dat kan gewoon, maar is weer teveel moeite voor die slappe zakken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196153513
Fijn dat het aantal besmettingen nu zo hard terugloopt, doen we het toch uitstekend als je kijkt naar andere landen om ons heen... nu nog maar even volhouden totdat ook de ziekenhuizen verder leegstromen...
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196153576
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:17 schreef leolinedance het volgende:
Het zijn natuurlijk wel zeer tegenstrijdige maatregelen, want je laat allerlei onzinwinkels open en gaat vervolgens de bevolking oproepen om er niet naartoe te gaan
Het kabinet gaat ervan uit dat mensen nog een beetje verstand hebben. Het is dus gewoon mogelijk om even snel die eiersnijder te halen bij de HEMA, maar het is niet de bedoeling om daar een uitgebreid gezinsuitje van te maken.

Zo moeilijk is het nou ook weer niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196153607
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 16:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Er worden gewoon veel te veel zaken over een kam geschoren. Deze zogenaamde dreigingsniveaus die niet overal even dreigend zijn, maar ook het onderscheid tussen restaurants en caf's, en het verbieden van het verkopen van eten in pretparken en dierentuinen om een paar voorbeelden te noemen. Er moet gewoon veel meer maatwerk komen om de economische ramp van de maatregelen zo veel mogelijk te compenseren en dat kan gewoon, maar is weer teveel moeite voor die slappe zakken.
Die slappe zakken hebben wel wat beters te doen dan voor jouw durpje het aanvaardbare aantal uit te rekenen.
Volgens mij ben jij een slimme jongen. Als dat niet het gemiddelde niveau van je durp is, dan is het misschien aan jou om even een briefje in de bus van die 10 huizen te gooien om ze gerust te stellen. :+
En al die andere dingen die jij noemt, zit ook gewoon een reden achter, alleen wil jij ze niet aannemen.
Doe niet zo moeilijk man! :P

Allemaal goed nieuws vandaag! ^O^
Neem even de tijd om er van te genieten! ;)
  maandag 9 november 2020 @ 16:30:51 #60
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196153675
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O-
Nou, als zelfs onze Leo al positief is, weten we dat het echt goed gaat! :D *O*
Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon) _O-
  maandag 9 november 2020 @ 16:30:53 #61
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_196153678
Ik snap niet dat Ernst Kuipers nu alweer roept dat er wel versoepeld kan worden. Ging die man niet alleen over de ziekenhuisopnamen? En kan hij zich daar dan ook toe beperken? Bijna 5000 besmettingen erbij in een dag is nog steeds ontzettend veel en ruim boven het houdbare niveau; het is pas n halvering. Daar moeten er nog wel 4 of 5 bij lijkt me.
Never explain, never apologize.
pi_196153690
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon) _O-
:D
Hij reageert ook goed op country nummers. ;)
Zetten we af en toe in om hem rustig te houden! :D
pi_196153700
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Lurf het volgende:
Ik snap niet dat Ernst Kuipers nu alweer roept dat er wel versoepeld kan worden. Ging die man niet alleen over de ziekenhuisopnamen? En kan hij zich daar dan ook toe beperken? Bijna 5000 besmettingen erbij in een dag is nog steeds ontzettend veel en ruim boven het houdbare niveau; het is pas n halvering. Daar moeten er nog wel 4 of 5 bij lijkt me.
Die man is een dwaas en een opportunist inderdaad. Loopt onrust te stoken bij elke stijging of daling, over zaken waar hij geen verstand van heeft.
- verwijderd door admin -
pi_196153706
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:32 schreef groenen het volgende:

[..]

Die man is een dwaas en een opportunist inderdaad. Loopt onrust te stoken bij elke stijging of daling, over zaken waar hij geen verstand van heeft.
Nog geen twee weken geleden riep 'ie op tot strengere maatregelen inderdaad :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196153715
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon) _O-
Ik heb er ooit Leonie in gelezen en dat kan ik nu niet meer unseen ;(.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196153723
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Lurf het volgende:
Ik snap niet dat Ernst Kuipers nu alweer roept dat er wel versoepeld kan worden. Ging die man niet alleen over de ziekenhuisopnamen? En kan hij zich daar dan ook toe beperken? Bijna 5000 besmettingen erbij in een dag is nog steeds ontzettend veel en ruim boven het houdbare niveau; het is pas n halvering. Daar moeten er nog wel 4 of 5 bij lijkt me.
Als jij al deze dingen roept dan mag deheer Kuipers dat zeker ;)
I'll give you something to do
pi_196153740
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O-
Nou, als zelfs onze Leo al positief is, weten we dat het echt goed gaat! :D *O*
Maar hij heeft dan ook inmiddels genoeg eiersnijders om zijn imperium te starten.
Genoeg reden om positief te zijn :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 9 november 2020 @ 16:43:36 #68
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196153835
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon) _O-
:o _O-
Ook al gehoord dat mensen Leonie ofzo lazen en dachten dat ik een vrouw ben _O-
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 16:45:21 #69
408813 crew  trein2000
pi_196153852
Nu gaan we vuurwerk verbieden? Ik hink op twee gedachten, enerzijds snap ik het wel om twee redenen. Allereerst minder vuurwerkslachtoffers en twee minder gehang op straat.

Maar anderzijds, als je mensen aan boord wil houden weet ik niet of ik dit nou zo slim vind. Om maar eens met de VVD te spreken:“ze willen ons alle leuke dingen afpakken”. Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 9 november 2020 @ 16:46:21 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196153868
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
Maar wat betekend dit? Hoe gaat dat er in de praktijk uitzien?
Dat men alsnog vuurwerk gaat afsteken? Dat men gaat rellen?
  maandag 9 november 2020 @ 16:46:24 #71
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196153870
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

:o _O-
Ook al gehoord dat mensen Leonie ofzo lazen en dachten dat ik een vrouw ben _O-
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb er ooit Leonie in gelezen en dat kan ik nu niet meer unseen ;(.
Yep. Stom he? Zoals je het een keer leest zo blijft het blijkbaar in je hoofd plakken :P
  maandag 9 november 2020 @ 16:46:26 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196153872
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we vuurwerk verbieden? Ik hink op twee gedachten, enerzijds snap ik het wel om twee redenen. Allereerst minder vuurwerkslachtoffers en twee minder gehang op straat.

Maar anderzijds, als je mensen aan boord wil houden weet ik niet of ik dit nou zo slim vind. Om maar eens met de VVD te spreken:“ze willen ons alle leuke dingen afpakken”. Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
Ja, je moet wel andere dingen mogelijk gaan maken rond Oud&Nieuw.
pi_196153876
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we vuurwerk verbieden? Ik hink op twee gedachten, enerzijds snap ik het wel om twee redenen. Allereerst minder vuurwerkslachtoffers en twee minder gehang op straat.

Maar anderzijds, als je mensen aan boord wil houden weet ik niet of ik dit nou zo slim vind. Om maar eens met de VVD te spreken:“ze willen ons alle leuke dingen afpakken”. Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
Ik ben vooral benieuwd naar hoe ze het willen gaan handhaven.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 16:46:50 #74
408813 crew  trein2000
pi_196153883
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is een prima maatregel. Ga je voor de tigste dag op rij hetzelfde doen, namelijk willekeurige maatregelen flauwekul noemen hoewel je elke dag te horen krijgt waarom bepaalde maatregelen genomen zijn? :')
Van die alcohol maatregel ben ik ook nog niet overtuigd hoor. Als ik zie hoeveel kratten bier om 19:45 de supermarkt verlaten. Lijkt mij een maatregel die zinniger is als de horeca wel open is maar op tijd dicht moet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196153886
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we vuurwerk verbieden? Ik hink op twee gedachten, enerzijds snap ik het wel om twee redenen. Allereerst minder vuurwerkslachtoffers en twee minder gehang op straat.

Maar anderzijds, als je mensen aan boord wil houden weet ik niet of ik dit nou zo slim vind. Om maar eens met de VVD te spreken:“ze willen ons alle leuke dingen afpakken”. Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
Het is natuurlijk niet iets dat uit de lucht komt vallen ( :7 ). Denk dat het daarom best mee zal gaan vallen met het protest ertegen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 16:47:35 #76
408813 crew  trein2000
pi_196153899
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Cue_ het volgende:
Maar wat betekend dit? Hoe gaat dat er in de praktijk uitzien?
Dat men alsnog vuurwerk gaat afsteken? Dat men gaat rellen?
Zich minder aan de maatregelen houden omdat ze er niet meer in geloven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196153902
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet iets dat uit de lucht komt vallen ( :7 ). Denk dat het daarom best mee zal gaan vallen met het protest er tegen.
Protest zie ik niet zo snel gebeuren. Wel dat men gewoon schijt heeft, en net als andere jaren maar nu nog wat meer illegaal spul koopt.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 16:48:06 #78
408813 crew  trein2000
pi_196153906
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd naar hoe ze het willen gaan handhaven.
Geen verkoop waarschijnlijk vooral. Dat scheelt al een hoop. En dan de eventuele excessen aanpakken denk ik.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 9 november 2020 @ 16:48:18 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196153908
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we vuurwerk verbieden? Ik hink op twee gedachten, enerzijds snap ik het wel om twee redenen. Allereerst minder vuurwerkslachtoffers en twee minder gehang op straat.

Maar anderzijds, als je mensen aan boord wil houden weet ik niet of ik dit nou zo slim vind. Om maar eens met de VVD te spreken:“ze willen ons alle leuke dingen afpakken”. Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
Ik hoor in mijn omgeving vooral instemmende geluiden eigenlijk. Ja het is jammer, maar het past even niet nu.
De groep die toch gaat rellen die bereik je toch niet denk ik.

Al met al ben ik een stuk positiever over de jaarwisseling dan een paar weken terug. Toen zou ik mijn geld ingezet hebben op grootschalige ellende.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 16:48:37 #80
408813 crew  trein2000
pi_196153912
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet iets dat uit de lucht komt vallen ( :7 ). Denk dat het daarom best mee zal gaan vallen met het protest ertegen.
Juist daarom twijfel ik er een beetje over. Het heeft de schijn van “coronamisbruik”.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196153919
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Geen verkoop waarschijnlijk vooral. Dat scheelt al een hoop. En dan de eventuele excessen aanpakken denk ik.
Dat helpt dan, vooral in de grensgebieden, bijzonder weinig ben ik bang.
pi_196153926
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Protest zie ik niet zo snel gebeuren. Wel dat men gewoon schijt heeft, en net als andere jaren maar nu nog wat meer illegaal spul koopt.
De illegale verkoop hou je net als andere jaren niet tegen. Maar het gaat wel schelen in de handhaving dat je op oudejaarsdag dus geen illegaal vuurwerk tussen al het normale vuurwerk hebt, maar dat alles dus illegaal is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Spellchecker maandag 9 november 2020 @ 16:49:24 #83
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196153927
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, je moet wel andere dingen mogelijk gaan maken rond Oud&Nieuw.
Geef ze een strand en pallets.
pi_196153944
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De illegale verkoop hou je net als andere jaren niet tegen. Maar het gaat wel schelen in de handhaving dat je op oudejaarsdag dus geen illegaal vuurwerk tussen al het normale vuurwerk hebt, maar dat alles dus illegaal is.
Het is het hele jaar illegaal. We hebben hier het hele jaar last van vuurwerk. Politie: handhaving niet mogelijk, zodra ze aanwezig zijn is het volk wat het afsteekt weer weg.

Dat gaat toch niet anders zijn op oudjaarsdag?
pi_196153958
Dat vuurwerkverbod is natuurlijk totaal niet tijdelijk, daarom was ik er vanaf het begin al tegen. Iedereen weet dat het nooit weer terugkomt. Bah, dat politieke opportunisme om het virus te gebruiken voor politieke doeleinden heb ik een hekel aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 16:51:58 #86
408813 crew  trein2000
pi_196153972
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat helpt dan, vooral in de grensgebieden, bijzonder weinig ben ik bang.
Ik zie de rijen bij de Lidl al staan ja...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196153977
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het is het hele jaar illegaal. We hebben hier het hele jaar last van vuurwerk. Politie: handhaving niet mogelijk, zodra ze aanwezig zijn is het volk wat het afsteekt weer weg.

Dat gaat toch niet anders zijn op oudjaarsdag?
Als het op oudejaarsdag teruggedrongen kan worden naar het niveau het hele jaar door denk ik dat iedereen heel blij gaat zijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 9 november 2020 @ 16:52:36 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196153985
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Lurf het volgende:
Ik snap niet dat Ernst Kuipers nu alweer roept dat er wel versoepeld kan worden. Ging die man niet alleen over de ziekenhuisopnamen? En kan hij zich daar dan ook toe beperken? Bijna 5000 besmettingen erbij in een dag is nog steeds ontzettend veel en ruim boven het houdbare niveau; het is pas n halvering. Daar moeten er nog wel 4 of 5 bij lijkt me.
Dat is helemaal niet veel joh.Kijk eens:

quote:
4.680 nieuwe positieve testen
177 nieuwe ziekenhuisopnames
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
We zijn met 17.3 miljoen he. Dat is 17.300.000 mensen. Het is echt peanuts hoor.

In een griepperiode van 18 weken worden er 900.000 mensen besmet, 16.000 mensen opgenomen in het ziekenhuis en overlijden er 9500 meer dan normaal. .

Dat geeft dus per dag gemiddeld:

quote:
7143 nieuwe besmettingen
127 nieuwe ziekenhuisopnames
?? nieuwe IC-opnames
75 nieuwe overlijdens
Dus in veel opzichten zitten we nu al onder het griepniveau :)
En gelukkig maar! We moeten ons niet gek laten maken ;)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 16:52:49 #89
408813 crew  trein2000
pi_196153991
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Juist daarom twijfel ik er een beetje over. Het heeft de schijn van “coronamisbruik”.
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:51 schreef MoreDakka het volgende:
Dat vuurwerkverbod is natuurlijk totaal niet tijdelijk, daarom was ik er vanaf het begin al tegen. Iedereen weet dat het nooit weer terugkomt. Bah, dat politieke opportunisme om het virus te gebruiken voor politieke doeleinden heb ik een hekel aan.
Case in point
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196153998
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als het op oudejaarsdag teruggedrongen kan worden naar het niveau het hele jaar door denk ik dat iedereen heel blij gaat zijn.
Ons dorp in elk geval niet. Het is fucking elke dag raak.
pi_196154016
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ons dorp in elk geval niet. Het is fucking elke dag raak.
Niet zo massaal als op oudejaarsdag zelf lijkt me toch?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196154040
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niet zo massaal als op oudejaarsdag zelf lijkt me toch?
Nee, zeker niet. Maar zelfs bij een paar knallen in de avond kan men dus niet handhaven. Laat staan als er uit diverse richtingen een knal komt op oudjaarsdag.

Maar goed, we gaan het zien. Ik heb er in elk geval geen vertrouwen in en denk dat zo'n maatregel alleen de kinderen treft die dit leuk vinden, terwijl het volwassen aso volk alsnog hun illegale zooi bij hun vaste handelaartjes koopt, wat ze al jaren doen.
  maandag 9 november 2020 @ 16:57:36 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196154050
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het is het hele jaar illegaal. We hebben hier het hele jaar last van vuurwerk. Politie: handhaving niet mogelijk, zodra ze aanwezig zijn is het volk wat het afsteekt weer weg.

Dat gaat toch niet anders zijn op oudjaarsdag?
Nee maar ze kunnen wel in een aantal probleemwijken *kuch* Kijkduin *kuch* enorm aanwezig zijn als ze niet letterlijk overal moeten handhaven. Hier in de wijk is het al sinds september bal maar het is niks vergeleken met waar ik vroeger woonde in Den Haag of in mijn vorige wijk in Zwolle. Dat is gewoon tuig dat die ene dag per jaar de vrije teugel krijgt en dat weet en voor levensgevaarlijke taferelen zorgt.

Bij kennissen in Paddepoel Groningen waar het eind 2018 fout ging ging de vlag bijna uit toen de ME dat tuig letterlijk aan de haren uit de stegen sleurde. Sindsdien hebben ze een stuk minder last want ook het tergend domme slag volk wat denkt dat oud en nieuw ongestraft rellen betekent heeft wel degelijk genoeg geheugen om dit soort grenzen te snappen. Toch doen = erge au.
  maandag 9 november 2020 @ 16:58:14 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196154063
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Van die alcohol maatregel ben ik ook nog niet overtuigd hoor. Als ik zie hoeveel kratten bier om 19:45 de supermarkt verlaten. Lijkt mij een maatregel die zinniger is als de horeca wel open is maar op tijd dicht moet.
Natuurlijk is het een bullshit regel. Ik ga iedere vrijdagavond om 19:30 een lading bier halen voor het weekend. En ik ben niet de enige kan ik je zeggen. Wat denken ze nou, dat zo'n fopmaatregel ervoor gaat zorgen dat mensen niet meer gaan drinken? Als mensen willen drinken doen ze dat toch wel.
pi_196154079
twitter


Klinkt erg goed.
pi_196154115
Corona wordt misbruikt om politieke doeleinden er doorheen te drukken, zoals nu met het "tijdelijke " vuurwerk verbod. Voor de mensen die denken dat dit een tijdelijk iets is, het zal nooit meer terugkomen als dit doorgaat natuurlijk. Al vele jaren is dit een discussiepunt en een noodsituatie kan dit er mooi doorheen drukken zonder al te veel protesten, zie de goedkeurende reacties alweer hier dat het maar tijdelijk is. Wat trappen mensen er toch weer geweldig in, en realiseren het zich pas tot het te laat is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196154150
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 17:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Corona wordt misbruikt om politieke doeleinden er doorheen te drukken, zoals nu met het "tijdelijke " vuurwerk verbod. Voor de mensen die denken dat dit een tijdelijk iets is, het zal nooit meer terugkomen als dit doorgaat natuurlijk. Al vele jaren is dit een discussiepunt en een noodsituatie kan dit er mooi doorheen drukken zonder al te veel protesten, zie de goedkeurende reacties alweer hier dat het maar tijdelijk is. Wat trappen mensen er toch weer geweldig in, en realiseren het zich pas tot het te laat is.
Ook zonder corona had er binnen afzienbare tijd een landelijk vuurwerkverbod op tafel gelegen.

En terecht, maar dat is een heel andere discussie.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196154167
Ik neem aan dat vele users van hier al vragen hebben ingestuurd?

twitter
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 17:05:21 #99
408813 crew  trein2000
pi_196154174
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ook zonder corona had er binnen afzienbare tijd een landelijk vuurwerkverbod op tafel gelegen.

En terecht, maar dat is een heel andere discussie.
Maar juist daarom had men het niet onder Corona moeten wegschrijven mijns inziens. Je voedt zo alleen maar de coronasceptici.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196154212
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ook zonder corona had er binnen afzienbare tijd een landelijk vuurwerkverbod op tafel gelegen.

En terecht, maar dat is een heel andere discussie.
Eens dat het al jaren de spuigaten uitloopt en er wat gedaan moet worden. Maar, ik zie niet in wat een verbod gaat uithalen eerlijk gezegd. Veel overlast wordt veroorzaakt door het illegale vuurwerk, en laat dat al jaren verboden zijn. Je komt er toch wel aan, en ik zie dit door dat verbod alleen maar meer toenemen. Een verbod kan ook averrechts werken en alleen maar meer ellende in de hand wekken. Het is onveiliger en veel zwaarder dus ook meer kans op ongelukken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196154219
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar juist daarom had men het niet onder Corona moeten wegschrijven mijns inziens. Je voedt zo alleen maar de coronasceptici.
Maar het s nu toch gewoon zo? Het is al jaren onderwerp van discussie en nu de ziekenhuizen vol liggen is dit het moment voor een landelijk verbod. Voor in ieder geval dit jaar, maar gezien het feit dat het al zolang een discussie is voor altijd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196154238
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar juist daarom had men het niet onder Corona moeten wegschrijven mijns inziens. Je voedt zo alleen maar de coronasceptici.
Eens ja. Ik heb ook het idee dat het 1 grote chaos gaat worden de 31e. Zeker als er niets anders te doen is ivm maatregelen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 17:10:35 #103
408813 crew  trein2000
pi_196154269
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar het s nu toch gewoon zo? Het is al jaren onderwerp van discussie en nu de ziekenhuizen vol liggen is dit het moment voor een landelijk verbod. Voor in ieder geval dit jaar, maar gezien het feit dat het al zolang een discussie is voor altijd.
Benoem dat dan. Doe niet alsof dit een pure coronamaatregel is. Zeg dan gewoon: “We hebben er lang over gediscussieerd maar nu is het moment daar. We stoppen met vuurwerk in Nederland. Corona gaf de doorslag in een discussie die al langer liep bla bla bla”.

Je wekt de schijn van coronamisbruik op deze manier.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 9 november 2020 @ 17:11:27 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196154286
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 17:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Eens dat het al jaren de spuigaten uitloopt en er wat gedaan moet worden. Maar, ik zie niet in wat een verbod gaat uithalen eerlijk gezegd. Veel overlast wordt veroorzaakt door het illegale vuurwerk, en laat dat al jaren verboden zijn. Je komt er toch wel aan, en ik zie dit door dat verbod alleen maar meer toenemen. Een verbod kan ook averrechts werken en alleen maar meer ellende in de hand wekken. Het is onveiliger en veel zwaarder dus ook meer kans op ongelukken.
Wel beter te handhaven verwacht ik. Vind het overigens prima dat er een vuurwerkverbod komt, maar stoor me er wel aan dat corona hiervoor wordt misbruikt.
pi_196154308
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 17:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Eens dat het al jaren de spuigaten uitloopt en er wat gedaan moet worden. Maar, ik zie niet in wat een verbod gaat uithalen eerlijk gezegd. Veel overlast wordt veroorzaakt door het illegale vuurwerk, en laat dat al jaren verboden zijn. Je komt er toch wel aan, en ik zie dit door dat verbod alleen maar meer toenemen. Een verbod kan ook averrechts werken en alleen maar meer ellende in de hand wekken. Het is onveiliger en veel zwaarder dus ook meer kans op ongelukken.
Ik geloof er niet zo in dat mensen die anders geen illegaal vuurwerk kopen het nu wel gaan doen. Ze zullen er zeker zijn, maar massaal? Kan het me niet voorstellen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196154338
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Benoem dat dan. Doe niet alsof dit een pure coronamaatregel is. Zeg dan gewoon: “We hebben er lang over gediscussieerd maar nu is het moment daar. We stoppen met vuurwerk in Nederland. Corona gaf de doorslag in een discussie die al langer liep bla bla bla”.

Je wekt de schijn van coronamisbruik op deze manier.
Hoop dat ze dat ook gaan doen, maar denk dat het polletiek gezien wat veiliger is om te zeggen dat je het dit jaar niet doet en dat er over volgend jaar nog niets besloten is ;).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196154339
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wel beter te handhaven verwacht ik. Vind het overigens prima dat er een vuurwerkverbod komt, maar stoor me er wel aan dat corona hiervoor wordt misbruikt.
Voor mij geldt: zolang er maar een verbod komt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 17:14:07 #108
408813 crew  trein2000
pi_196154346
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wel beter te handhaven verwacht ik. Vind het overigens prima dat er een vuurwerkverbod komt, maar stoor me er wel aan dat corona hiervoor wordt misbruikt.
Ik heb niet het idee dat er sprake is van misbruik. Daar lijkt Rutte me echt niet het type voor. Maar de schijn van is wel gewekt, en daarmee is het kwaad in feite al geschied.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 9 november 2020 @ 17:15:07 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196154376
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat er sprake is van misbruik. Daar lijkt Rutte me echt niet het type voor. Maar de schijn van is wel gewekt, en daarmee is het kwaad in feite al geschied.
Vanuit Rutte zelf misschien niet, maar je kunt er moeilijk omheen dat een aantal andere verbodsfetisjisten dit moment maar wat graag aangrijpen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 17:16:23 #110
408813 crew  trein2000
pi_196154404
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vanuit Rutte zelf misschien niet, maar je kunt er moeilijk omheen dat een aantal andere verbodsfetisjisten dit moment maar wat graag aangrijpen.
De motieven van GL en de dieren lijken me wat dubieuzer, maar die gaan er niet over. Dit komt nu vanuit de regering.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196154411
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vanuit Rutte zelf misschien niet, maar je kunt er moeilijk omheen dat een aantal andere verbodsfetisjisten dit moment maar wat graag aangrijpen.
Maar is dat misbruik? Dat er veel ongelukken met vuurwerk gebeuren is sowieso al een speerpunt van TeamVerbod. Dat corona het hen goed uitkomt ok, maar misbruik zou ik dat dan niet willen noemen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 9 november 2020 @ 17:17:05 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196154414
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De motieven van GL en de dieren lijken me wat dubieuzer, maar die gaan er niet over. Dit komt nu vanuit de regering.
Het CDA en de ChristenUnie zitten ook in de regering.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196154437
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar is dat misbruik? Dat er veel ongelukken met vuurwerk gebeuren is sowieso al een speerpunt van TeamVerbod. Dat corona het hen goed uitkomt ok, maar misbruik zou ik dat dan niet willen noemen.
Het wordt gebracht alsof het een maatregel is om de eerste hulp te ontzien, maar wat dat te maken heeft met coronazorg wordt gewoon niet uitgelegd.
pi_196154450
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik geloof er niet zo in dat mensen die anders geen illegaal vuurwerk kopen het nu wel gaan doen. Ze zullen er zeker zijn, maar massaal? Kan het me niet voorstellen.
Dat onderschat je wel denk ik. Het zit er toch wel ingebakken bij veel mensen aangezien het al jaren traditie is. Ik ken zelf ook genoeg mensen die zonder moeite een heel maandsalaris erin stoppen of helemaal naar Duitsland of Polen heenrijden om wat vuurwerk te kopen. Een verbod is drastisch voor veel mensen en ik denk dat er veel zijn die dit niet zo 123 slikken en er dan maar mee stoppen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196154456
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het wordt gebracht alsof het een maatregel is om de eerste hulp te ontzien, maar wat dat te maken heeft met coronazorg wordt gewoon niet uitgelegd.
Het is een maatregel om de zorg te ontzien en als je dat niet begrijpt kun je communiceren totdat je een eiersnijder weegt, maar dan komt het nog niet over.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196154466
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is een maatregel om de zorg te ontzien en als je dat niet begrijpt kun je communiceren totdat je een eiersnijder weegt, maar dan komt het nog niet over.
Vuurwerk heeft nauwelijks effect op de zorg als geheel, alleen op de eerste hulp.
  maandag 9 november 2020 @ 17:21:11 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196154477
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar is dat misbruik? Dat er veel ongelukken met vuurwerk gebeuren is sowieso al een speerpunt van TeamVerbod. Dat corona het hen goed uitkomt ok, maar misbruik zou ik dat dan niet willen noemen.
Wanneer iets gebruik is en wanneer iets misbruik is in het politieke spel vooral een woordenkwestie.

Gezien de populariteit van het fenomeen vuurwerk zou bijna geen enkele partij het in een verkiezingsjaar in zijn hoofd halen om een algeheel vuurwerkverbod uit te vaardigen, maar nu kan het ineens wel. En aangezien we nu al weten dat het volgend jaar echt niet terugkeert, zou het ze sieren als ze daar meteen open over zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196154479
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 17:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat onderschat je wel denk ik. Het zit er toch wel ingebakken bij veel mensen aangezien het al jaren traditie is. Ik ken zelf ook genoeg mensen die zonder moeite een heel maandsalaris erin stoppen of helemaal naar Duitsland of Polen heenrijden om wat vuurwerk te kopen. Een verbod is drastisch voor veel mensen en ik denk dat er veel zijn die dit niet zo 123 slikken en er dan maar mee stoppen.
Ik ken ze ook maar die doen dat altijd al. Die zullen dat zeker blijven doen, al zijn ze wat makkelijker te herkennen als er verder helemaal geen vuurwerk is. Ik bedoelde juist dat ik niet denk dat particulieren die normaal legaal vuurwerk afsteken nu massaal naar het illegale vuurwerk zullen grijpen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 17:21:32 #119
408813 crew  trein2000
pi_196154485
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar is dat misbruik? Dat er veel ongelukken met vuurwerk gebeuren is sowieso al een speerpunt van TeamVerbod. Dat corona het hen goed uitkomt ok, maar misbruik zou ik dat dan niet willen noemen.
Het wordt geframed als coronamaatregel. Ik vind dat coronamisbruik als dat niet je daadwerkelijke motivering is.

En ik vind dat je daar echt heel voorzichtig mee moet zijn. Want het is d manier om het draagvlak te vernaggelen. Waarmee ik overigens niet beweer dat deze vuurwerkmaatregel meteen desastreus zal zijn. Maar je moet er wel heel erg mee oppassen om andere politieke wensen weg te schrijven onder ‘Corona’.

Bovendien politiseer je daarmee de cornabestrijding, De effecten zien we in de VS.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196154490
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik neem aan dat vele users van hier al vragen hebben ingestuurd?

[ twitter ]

(02:13) _O_
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 9 november 2020 @ 17:22:25 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196154495
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het wordt geframed als coronamaatregel. Ik vind dat coronamisbruik als dat niet je daadwerkelijke motivering is.

En ik vind dat je daar echt heel voorzichtig mee moet zijn. Want het is d manier om het draagvlak te vernaggelen. Waarmee ik overigens niet beweer dat deze vuurwerkmaatregel meteen desastreus zal zijn. Maar je moet er wel heel erg mee oppassen om andere politieke wensen weg te schrijven onder ‘Corona’.
Ondertussen zijn vandaag 25 ongekozen mensen aan het overleggen hoe wij kerstmis mogen vieren. Als we nu heel lief zijn, dan mogen we misschien wel vier mensen thuis uitnodigen!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196154498
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vuurwerk heeft nauwelijks effect op de zorg als geheel, alleen op de eerste hulp.
De eerste hulp is ook zorg en de zorg heeft het als sector nogal zwaar. Dus als we die sector nou kunnen verlichten door niet nog eens met honderden gewonden door vuurwerk op te zadelen zou dat vrij prettig zijn toch?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196154503
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat er sprake is van misbruik. Daar lijkt Rutte me echt niet het type voor. Maar de schijn van is wel gewekt, en daarmee is het kwaad in feite al geschied.
Zullen politici hier echt over nadenken en hier zorgen over hebben?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196154515
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 17:23:53 #125
408813 crew  trein2000
pi_196154517
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ondertussen zijn vandaag 25 ongekozen mensen aan het overleggen hoe wij kerstmis mogen vieren. Als we nu heel lief zijn, dan mogen we misschien wel vier mensen thuis uitnodigen!
Doe eens niet zo Calimero. Het komt de discussie niet ten goede.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 17:24:20 #126
408813 crew  trein2000
pi_196154523
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zullen politici hier echt over nadenken en hier zorgen over hebben?
Ik mag hopen dat er er in ieder geval over nadenken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196154524
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ondertussen zijn vandaag 25 ongekozen mensen aan het overleggen hoe wij kerstmis mogen vieren. Als we nu heel lief zijn, dan mogen we misschien wel vier mensen thuis uitnodigen!
Ik denk niet dat mijn gedrag daar enig invloed op gaat uitoefenen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196154527
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ondertussen zijn vandaag 25 ongekozen mensen aan het overleggen hoe wij kerstmis mogen vieren. Als we nu heel lief zijn, dan mogen we misschien wel vier mensen thuis uitnodigen!
Oh, je zit er zo in. Jammer, het leek even op een goede discussie.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196154531
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat er er in ieder geval over nadenken.
Omdat? Ik kan me het namelijk niet voorstellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 9 november 2020 @ 17:24:58 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196154533
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vuurwerk heeft nauwelijks effect op de zorg als geheel, alleen op de eerste hulp.
Dat klopt, daarom denk ik ook dat corona wordt misbruikt om deze fopmaatregel er ook doorheen te drukken.
  maandag 9 november 2020 @ 17:25:05 #131
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196154535
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Doe eens niet zo Calimero. Het komt de discussie niet ten goede.
Je had het over draagvlak toch? De uitkomst van dat overleg lijkt me eigenlijk best van invloed op het draagvlak.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 9 november 2020 @ 17:25:45 #132
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196154551
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh, je zit er zo in. Jammer, het leek even op een goede discussie.
Speel de bal, niet de persoon.
pi_196154559
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De eerste hulp is ook zorg en de zorg heeft het als sector nogal zwaar. Dus als we die sector nou kunnen verlichten door niet nog eens met honderden gewonden door vuurwerk op te zadelen zou dat vrij prettig zijn toch?
Laat ik het dan nog maar een keer herhalen: de eerste hulp wordt belast door vuurwerk, de reguliere zorg niet of nauwelijks. Bij corona is het andersom.
pi_196154598
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom denk ik ook dat corona wordt misbruikt om deze fopmaatregel er ook doorheen te drukken.
Ik hoop het!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196154621
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het wordt geframed als coronamaatregel. Ik vind dat coronamisbruik als dat niet je daadwerkelijke motivering is.

En ik vind dat je daar echt heel voorzichtig mee moet zijn. Want het is d manier om het draagvlak te vernaggelen. Waarmee ik overigens niet beweer dat deze vuurwerkmaatregel meteen desastreus zal zijn. Maar je moet er wel heel erg mee oppassen om andere politieke wensen weg te schrijven onder ‘Corona’.

Bovendien politiseer je daarmee de cornabestrijding, De effecten zien we in de VS.
Maar ergens klopt het toch ook? Het s dit jaar een coronamaatregel, het zegt dus nog niets over volgend jaar.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196154629
Het voelt wel alsof de brave burger weer de pijn gaat voelen hier.

S avonds een sierpakketje afsteken met vrienden/kinderen mag niet, terwijl een rellende/vernielende jeugd hun "plezier" wel haalt.

Ik moet het nog zien eerlijk gezegd.
pi_196154630
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Speel de bal, niet de persoon.
Sorry Leonie.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196154639
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Laat ik het dan nog maar een keer herhalen: de eerste hulp wordt belast door vuurwerk, de reguliere zorg niet of nauwelijks. Bij corona is het andersom.
Laat ik het ook nog een keer herhalen dan: de eerste hulp is ook de zorg. En die hebben het ff niet zo breed met z'n allen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 17:30:38 #139
408813 crew  trein2000
pi_196154640
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar ergens klopt het toch ook? Het s dit jaar een coronamaatregel, het zegt dus nog niets over volgend jaar.
Het klopt ergens ja. En het zal ook best zuiver zijn. Ik vertrouw daar allemaal wel op.

Maar het gaat hier om beeldvorming en om de schijn die gewekt wordt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196154664
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Laat ik het ook nog een keer herhalen dan: de eerste hulp is ook de zorg. En die hebben het ff niet zo breed met z'n allen.
Als je geen nuance wil toelaten dan houdt de discussie op.
pi_196154696
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als je geen nuance wil toelaten dan houdt de discussie op.
Er is geen discussie in deze.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 9 november 2020 @ 17:34:31 #142
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196154711
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Sorry Leonie.
^O^
  maandag 9 november 2020 @ 17:35:41 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196154724
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar juist daarom had men het niet onder Corona moeten wegschrijven mijns inziens. Je voedt zo alleen maar de coronasceptici.
Klopt. En het stukje dat het vooral de eerste hulp belast had ik ook nog niet bij stilgestaan. Mijn steun voor dit vuurwerkverbod blijft zonder de Corona-factor nog steeds staan omdat ik er niet bij kan wat een zooi de nieuwjaarsviering op uitloopt en dat het dan nog wordt weggeschreven als "relatief rustig".

Den Haag ga ik het niet eens over hebben behalve over het dieptepunt toen er iemand geraakt werd door een fikkende boomstronk die uit een flat werd gegooid om aan te geven hoe laag het niveau was. Ik heb in mijn vorige wijk in Zwolle een jaarwisseling de hele nacht achter de voordeur gezeten met natte handdoeken terwijl het tuig brandschattend door de wijk trok om tuinhekken, deurmatten, kinderspeelgoed in achtertuinen etc. te scoren om op het vuur (gevoed door opgespaarde autobanden) te kunnen gooien. De politie liet zich gewoon niet zien terwijl er Turken achterna werden gezeten door blanke tokkies en andersom, de brandweer is belaagd, de ambulance die kwam voor de onvermijdelijke steekpartij (Turk stak tokkie uit noodweer) is belaagd.

Sindsdien ben ik er wel klaar mee. Maar goed zoals eerder gezegd: niet gerelateerd aan de Corona-crisis. Het is belachelijk dat de hulpverleners massaal belaagd worden en de eerste hulp volstroomt met volstrekt onnodige verwondingen omdat mensen denken dat hun "feestje" geen grenzen meer heeft.
pi_196154833
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er is geen discussie in deze.
Prima, je zit er flink naast en bent totaal niet meer serieus te nemen. :)
pi_196154902
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Prima, je zit er flink naast en bent totaal niet meer serieus te nemen. :)
Ok man.

Aangezien ik de beroerdste niet ben, hier even een artikeltje over de SEH en corona. Van een paar weken geleden. Ik denk wel dat de ziekenhuizen zitten te wachten op een paar honderd vuurwerkpatinten, want de SEH is toch niet de reguliere zorg? Verder ook niets te doen gehad het afgelopen jaar natuurlijk, die ziekenhuizen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)de-hulp-coronacrisis
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196154903
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Geen verkoop waarschijnlijk vooral. Dat scheelt al een hoop. En dan de eventuele excessen aanpakken denk ik.
Toch aardig van het kabinet dat ze nu nog even de economie van Belgi en Duitsland gaan stimuleren. Want daar zal het flink druk worden. Vlak voor de Belgische lockdown stonden er in Baarle Hertog al rijen voor de vuurwerkwinkels.
pi_196154945
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ok man.

Aangezien ik de beroerdste niet ben, hier even een artikeltje over de SEH en corona. Van een paar weken geleden. Ik denk wel dat de ziekenhuizen zitten te wachten op een paar honderd vuurwerkpatinten, want de SEH is toch niet de reguliere zorg?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)de-hulp-coronacrisis
Misschien moet je dat artikel zelf even lezen. Het probleem is dat mensen niet kunnen doorstromen van de spoedeisende hulp naar het ziekenhuis. Maar vuurwerkslachtoffers hebben dat in de regel niet nodig.

Als het artikel dat je post mijn standpunt ondersteunt moet je misschien even nadenken waar je mee bezig bent.
pi_196155070
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien moet je dat artikel zelf even lezen. Het probleem is dat mensen niet kunnen doorstromen van de spoedeisende hulp naar het ziekenhuis. Maar vuurwerkslachtoffers hebben dat in de regel niet nodig.

Als het artikel dat je post mijn standpunt ondersteunt moet je misschien even nadenken waar je mee bezig bent.
Punt 1: de zorg is overbelast. Al sinds maart. Heel de zorg dus.
Punt 2: Die. Zitten. Niet. Te. Wachten. Op. Nog. Meer. Werk.

En niet miepen als je straks vuurwerk in je oogje krijgt en weggestuurd wordt bij de SEH omdat ze geen plek hebben omdat het nu eenmaal vol ligt met coronapatinten. Die niet konden doorstromen naar de reguliere zorg ( heb je 'm?).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 17:54:48 #149
5428 crew  miss_sly
pi_196155080
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Lurf het volgende:
Ik snap niet dat Ernst Kuipers nu alweer roept dat er wel versoepeld kan worden. Ging die man niet alleen over de ziekenhuisopnamen? En kan hij zich daar dan ook toe beperken? Bijna 5000 besmettingen erbij in een dag is nog steeds ontzettend veel en ruim boven het houdbare niveau; het is pas n halvering. Daar moeten er nog wel 4 of 5 bij lijkt me.
Dat zegt Kuipers dan ook niet, dat er versoepeld kan worden.

https://nos.nl/artikel/23(...)-in-tweede-golf.html

Hij zegt dat verlenging van de verzwaring na volgende week volgens hem niet nodig is. Terug dus naar de maatregelen geldend vanaf 14 oktober.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 17:59:17 #150
408813 crew  trein2000
pi_196155160
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:45 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Toch aardig van het kabinet dat ze nu nog even de economie van Belgi en Duitsland gaan stimuleren. Want daar zal het flink druk worden. Vlak voor de Belgische lockdown stonden er in Baarle Hertog al rijen voor de vuurwerkwinkels.
Verwacht niet dat dat effect veel groter zal zijn dan andere jaren hoor. Als ik mijn vuurwerk haal in Duitsland kom ik altijd het halve dorp tegen. De halve grensregio doet dat al jaren. Of niet @scrummie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196155169
Man daalt wel heel snel nu. Is alleen maar goed natuurlijk. Wellicht toch de kerstdagen voorzichtig de horeca open met strenge maatregelen. We moeten wel voorzichtig blijven, maar de cijfers zakken nu elke dag behoorlijk dat er toch in december wel weer wat mogelijk is.
pi_196155251
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar ergens klopt het toch ook? Het s dit jaar een coronamaatregel, het zegt dus nog niets over volgend jaar.
Als het eenmaal verboden is komt dat vuurwerk echt niet meer terug, aangezien ze dan mooie cijfers kunnen presenteren; minder slachtoffers, minder vervuiling etc.
pi_196155273
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Punt 1: de zorg is overbelast. Al sinds maart. Heel de zorg dus.
Waarom kun je niet lezen? Echt jammer dit hoor.
pi_196155274
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als het eenmaal verboden is komt dat vuurwerk echt niet meer terug, aangezien ze dan mooie cijfers kunnen presenteren; minder slachtoffers, minder vervuiling etc.
Dat lijkt me iets goeds.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196155301
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Prima, je zit er flink naast en bent totaal niet meer serieus te nemen. :)
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
moet je misschien even nadenken waar je mee bezig bent.
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom kun je niet lezen? Echt jammer dit hoor.
:z.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 18:08:32 #156
5428 crew  miss_sly
pi_196155310
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als het eenmaal verboden is komt dat vuurwerk echt niet meer terug, aangezien ze dan mooie cijfers kunnen presenteren; minder slachtoffers, minder vervuiling etc.
Prachtig toch als ze met een verbod voor dit jaar een mooie vergelijking kunnen maken met jaren zonder verbod? Kun je meteen zien in hoeverre het zin heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196155334
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als het eenmaal verboden is komt dat vuurwerk echt niet meer terug, aangezien ze dan mooie cijfers kunnen presenteren; minder slachtoffers, minder vervuiling etc.
Dat zou mooi zijn. ^O^
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 18:12:17 #158
408813 crew  trein2000
pi_196155365
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Prachtig toch als ze met een verbod voor dit jaar een mooie vergelijking kunnen maken met jaren zonder verbod? Kun je meteen zien in hoeverre het zin heeft.
Moet je voorzichtig mee zijn, door coronamaatregelen zullen er waarschijnlijk geen grote (of middelgrote) feestjes zijn. Die hebben natuurlijk ook invloed op vervuiling en vernieling.

Dus je kunt dat niet 1 op 1 vergelijken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196155368
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Verwacht niet dat dat effect veel groter zal zijn dan andere jaren hoor. Als ik mijn vuurwerk haal in Duitsland kom ik altijd het halve dorp tegen. De halve grensregio doet dat al jaren. Of niet @:scrummie.
In Belgi komen echt mensen uit heel het land vuurwerk halen. Daar mag het ook heel het jaar. Leuker nog wat in Nederland dit jaar verboden is geworden is opgekocht door Belgische vuurwerkwinkels en ligt daar te koop. Dus zal me niks verwonderen als ze in december open mogen dat veel voorraad wat voor Nederland bestemt was als nog verkocht gaat worden in Belgi. Er zijn al winkels die werken met online bestellen alleen moet je het afhalen in de winkel zelf wat volgens de Belgische corona maatregelen is toegestaan.
pi_196155423
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Prachtig toch als ze met een verbod voor dit jaar een mooie vergelijking kunnen maken met jaren zonder verbod? Kun je meteen zien in hoeverre het zin heeft.
Zo blijft de mondkapjesverplichting komende winters ook geldig, want het dempt de verspreiding van andere virusje. ;)

En de 1.5m.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 18:15:33 #161
5428 crew  miss_sly
pi_196155452
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Moet je voorzichtig mee zijn, door coronamaatregelen zullen er waarschijnlijk geen grote (of middelgrote) feestjes zijn. Die hebben natuurlijk ook invloed op vervuiling en vernieling.

Dus je kunt dat niet 1 op 1 vergelijken.
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Niet 1 op 1, maar het kan wel een indicatie geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196155461
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In Belgi komen echt mensen uit heel het land vuurwerk halen. Daar mag het ook heel het jaar. Leuker nog wat in Nederland dit jaar verboden is geworden is opgekocht door Belgische vuurwerkwinkels en ligt daar te koop. Dus zal me niks verwonderen als ze in december open mogen dat veel voorraad wat voor Nederland bestemt was als nog verkocht gaat worden in Belgi. Er zijn al winkels die werken met online bestellen alleen moet je het afhalen in de winkel zelf wat volgens de Belgische corona maatregelen is toegestaan.
Prima, dat moeten ze in Belgi weten.

Dat deze 'traditie' in Nederland al jarenlang oogluikend toegestaan wordt is potsierlijk. Alleen maar omdat ze in Den Haag bang zijn voor wat doorgesnoven Hagenezen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 18:17:27 #163
5428 crew  miss_sly
pi_196155502
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:14 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zo blijft de mondkapjesverplichting komende winters ook geldig, want het dempt de verspreiding van andere virusje. ;)

En de 1.5m.
Als men door deze hele toestand inderdaad wat bewuster wordt van griep en verkoudheid en hoe men voorkomt dat dat zich al teveel verspreidt, vind ik dat een goed ding. Mondjapjesverplichting blijft niet, 1,5 is geen plicht, maar bewustzijn creren lijkt me alleen maar goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196155511
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Prima, dat moeten ze in Belgi weten.
Je weet dat in Belgi met oud en nieuw bijna geen vuurwerk wordt afgestoken? Dus 3 keer raden waar dat heen gaat.
pi_196155608
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Je weet dat in Belgi met oud en nieuw bijna geen vuurwerk wordt afgestoken? Dus 3 keer raden waar dat heen gaat.
Uiteraard zal er nog een fors deel naar Nederland komen. Maar uiteindelijk zal dat wel los lopen. De meeste Nederlanders hechten ook weer niet zoveel aan vuurwerk afsteken dat ze dat illegaal zullen doen (de meeste Nederlanders steken berhaupt geen vuurwerk af overigens).

Ik vind het 'dan komt het er illegaal' dan ook een zwak argument. Over het algemeen werken verboden vrij aardig. Het verhogen van de minimumleeftijd voor alcohol zorgde er uiteindelijk ook voor dat tieners later zijn gaan drinken. Ondanks alle waarschuwingen dat jongeren illegaal zouden gaan drinken.

De vraag van handhaving is sowieso een vreemde, want nu is er ook nauwelijks handhaving. Alles wat er minder afgestoken wordt is mooi meegenomen. Zeker dit jaar.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196155617
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als men door deze hele toestand inderdaad wat bewuster wordt van griep en verkoudheid en hoe men voorkomt dat dat zich al teveel verspreidt, vind ik dat een goed ding. Mondjapjesverplichting blijft niet, 1,5 is geen plicht, maar bewustzijn creren lijkt me alleen maar goed.
Mondkapjesplicht blijft niet maar zullen we straks uit onszelf een mondkapje gaan dragen als we wat snotterig en hoesterig zijn?
Of zullen veel Nederlanders dat gaan doen?
Go hard or go home
pi_196155631
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als men door deze hele toestand inderdaad wat bewuster wordt van griep en verkoudheid en hoe men voorkomt dat dat zich al teveel verspreidt, vind ik dat een goed ding. Mondjapjesverplichting blijft niet, 1,5 is geen plicht, maar bewustzijn creren lijkt me alleen maar goed.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van alles verbieden wat maar enigszins gevaarlijk kan zijn.

We worden steeds meer in een malletje gegoten waar buiten alles eng en gevaarlijk is.

Verder koop ik overigens nooit vuurwerk.
  maandag 9 november 2020 @ 18:24:56 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196155633
Dat siervuurwerk om middernacht heb ik geen problemen mee, maar hier in de wijk lopen ze op 31 dec overdag ook altijd van die halve bommen af te steken. Auto heb ik rond de jaarwisseling ook altijd op een ander plekje geparkeerd staan.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 18:31:57 #169
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196155773
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Prima, dat moeten ze in Belgi weten.

Dat deze 'traditie' in Nederland al jarenlang oogluikend toegestaan wordt is potsierlijk. Alleen maar omdat ze in Den Haag bang zijn voor wat doorgesnoven Hagenezen.
Ik heb net als velen hier een ontzettende hekel aan vuurwerk. Toen ik nog een hond has was ‘t 3 dagen feest met een doodsbange hond, en vorig jaar heeft mn dochter geen oog dichtgedaan door de feestjes paar straten verderop. Een verbod zou ik dus echt geen enkel probleem vinden.

Wel vind ik dat het weloverwogen gedaan moet worden, en zeker dit jaar. Wat is het risico als je het niet doet, wat is het risico als je het wel doet. Als je 100 doorgesnoven gasten op het strand van Scheveningen een pallet’vuurtje’ laat maken en daarmee de rust in de stad weet te bewaren is dat ook wat waard. Ik denk dat ze niet moeten onderschatten hoeveel frustratie er bij mensen aanwezig is omdat alles ‘ze afgepakt’ is. Denk aan groepen voetbalhooligans en dat soort lieve jongens, als je die op die manier zoet kunt houden scheelt dat wellicht een hoop auto’s.

Daarbij is het belangrijk dat ze er eerlijk over zijn. Het komt veel sterker over als ze zeggen: “Per 2021/2022 was het plan dat particulier vuurwerk verboden is, maar in verband met Covid-19 hebben we dat verbod naar dit jaar verplaatst. Vuurwerkverkopers worden dit jaar gecompenseerd, volgend jaar is het eigen verantwoordelijkheid”

Nu willen ze dat het voor dit jaar is, terwijl in dezelfde berichten gezegd wordt dat ze het voortaan willen verbieden. Een maatregel invoeren is nou eenmaal veel makkelijker dan er n afschaffen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196155785
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard zal er nog een fors deel naar Nederland komen. Maar uiteindelijk zal dat wel los lopen. De meeste Nederlanders hechten ook weer niet zoveel aan vuurwerk afsteken dat ze dat illegaal zullen doen (de meeste Nederlanders steken berhaupt geen vuurwerk af overigens).

Ik vind het 'dan komt het er illegaal' dan ook een zwak argument. Over het algemeen werken verboden vrij aardig. Het verhogen van de minimumleeftijd voor alcohol zorgde er uiteindelijk ook voor dat tieners later zijn gaan drinken. Ondanks alle waarschuwingen dat jongeren illegaal zouden gaan drinken.

De vraag van handhaving is sowieso een vreemde, want nu is er ook nauwelijks handhaving. Alles wat er minder afgestoken wordt is mooi meegenomen. Zeker dit jaar.
Er zal vast wat minder worden afgestoken. Maar het zal meer een kat en muis spel gaan worden. Wat je schreef over drinken klopt alleen de andere kant van de medaille is dat ze meer zijn gaan bingedrinken en comazuipen. Dat zal je met vuurwerk ook zien gebeuren een gedeelte zal niks afsteken een gedeelte zal nu juist naar cat 3 en 4 vuurwerk gaan.
pi_196155929
Wel saai jaarwisselingetje wordt het zonder vuurwerk (dan wel vuurwerkshow), feestjes etc.
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2020 @ 18:41:02 #172
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196155930
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 18:24 schreef Noek het volgende:

[..]

Mondkapjesplicht blijft niet maar zullen we straks uit onszelf een mondkapje gaan dragen als we wat snotterig en hoesterig zijn?
Of zullen veel Nederlanders dat gaan doen?
Misschien wel een enkeling, maar denk dat dat echt de uitzonderingen gaan zijn. Als zij zich daar beter bij voelen, prima. Boeit mij echt niks, zolang zij het mij maar niet gaan opleggen.
pi_196155965
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 18:24 schreef Noek het volgende:

[..]

Mondkapjesplicht blijft niet maar zullen we straks uit onszelf een mondkapje gaan dragen als we wat snotterig en hoesterig zijn?
Of zullen veel Nederlanders dat gaan doen?
Totdat er weer een nieuw onbekend virusje opduikt. ;)
  maandag 9 november 2020 @ 18:46:11 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196156028
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Wel saai jaarwisselingetje wordt het zonder vuurwerk (dan wel vuurwerkshow), feestjes etc.
Gewoon in winterslaap vanaf nu tot ergens in april.
  maandag 9 november 2020 @ 18:47:41 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196156057
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 18:24 schreef Noek het volgende:

[..]

Mondkapjesplicht blijft niet maar zullen we straks uit onszelf een mondkapje gaan dragen als we wat snotterig en hoesterig zijn?
Of zullen veel Nederlanders dat gaan doen?
Dezelfde Nederlanders die dat 7 maanden lang massaal niet deden maar pas toen Papa Rutte er iets van zei het wel deden?

Nee hoor. Die kapjes gaan straks allemaal in de kliko zodra er een vaccin/medicijn/andere oplossing is.
pi_196156080
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dezelfde Nederlanders die dat 7 maanden lang massaal niet deden maar pas toen Papa Rutte er iets van zei het wel deden?

Nee hoor. Die kapjes gaan straks allemaal in de kliko zodra er een vaccin/medicijn/andere oplossing is.
:Y
pi_196156086
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Wel saai jaarwisselingetje wordt het zonder vuurwerk (dan wel vuurwerkshow), feestjes etc.
Dat denk ik niet, begin januari komen de berichten weer binnen stromen dat er voor vele miljoenen schade aangericht is.
pi_196156136
zo wel fijn dat er eindelijk een goede structurele daling is....en ook positief nieuws over mogelijk vaccins
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196156155
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, begin januari komen de berichten weer binnen stromen dat er voor vele miljoenen schade aangericht is.
Ja maar toch saai, zo'n oudejaarsconference in een lege zaal met kartonnen poppen en een lachband voor de sfeer. :P
pi_196156220
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Totdat er weer een nieuw onbekend virusje opduikt. ;)
ja gebeurd ook echt jaarlijks
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196156239
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dezelfde Nederlanders die dat 7 maanden lang massaal niet deden maar pas toen Papa Rutte er iets van zei het wel deden?

Nee hoor. Die kapjes gaan straks allemaal in de kliko zodra er een vaccin/medicijn/andere oplossing is.
Ja, veel mensen hadden wel een duwtje nodig.
Vind t hopeloos onhandig en ben ook veel te chaotisch voor het systeem.

Maar ben benieuwd of er straks mensen zijn die het gaan adopteren.
Go hard or go home
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 18:58:04 #182
408813 crew  trein2000
pi_196156291
De televaag haalt hard uit: https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter

Spreekt van een ‘zorgkartel’ en neemt Hugo behoorlijk onder vuur. Het lezen waard.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 19:00:44 #183
408813 crew  trein2000
pi_196156349
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:58 schreef trein2000 het volgende:
De televaag haalt hard uit: https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter

Spreekt van een ‘zorgkartel’ en neemt Hugo behoorlijk onder vuur. Het lezen waard.
Quootje:
quote:
Intussen wordt achter de coalitieschermen gesproken van ’debiele’ en ’feitenvrije waanideen’ van De Jonge om het virus te bestrijden, terwijl zijn testbeleid ’een rotzooi’ is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 9 november 2020 @ 19:01:03 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196156360
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 18:55 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, veel mensen hadden wel een duwtje nodig.
Vind t hopeloos onhandig en ben ook veel te chaotisch voor het systeem.

Maar ben benieuwd of er straks mensen zijn die het gaan adopteren.
Misschien wat van die breekbare oudjes in een scootmobiel.

Verder zie ik t totaal geen blijvertje zijn.
pi_196156447
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Misschien wat van die breekbare oudjes in een scootmobiel.

Verder zie ik t totaal geen blijvertje zijn.
Zie ook wel wat hipsters het blijven doen en Arie Boomsma. O+
Go hard or go home
pi_196156550
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon) _O-
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb er ooit Leonie in gelezen en dat kan ik nu niet meer unseen ;(.
:D

Ik las serieus tot vorige maand Leoline Dance.

Dacht dat het een dame was die Leoline heette. :@ :')

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

:o _O-
Ook al gehoord dat mensen Leonie ofzo lazen en dachten dat ik een vrouw ben _O-
Eh, ja. Dit dus.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196156569
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja gebeurd ook echt jaarlijks
Elke paar jaar is er wel wat nieuws; Mexicaanse griep, swineflu, sars1, Ebola, Zika, Mers. Om er maar een paar te noemen.

Dus binnenkort weer de kapjes op :M. Al is het maar om de griepgolf (kans overbasting zorg) in bedwang te houden.
  maandag 9 november 2020 @ 19:08:36 #188
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196156572
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:07 schreef Salina het volgende:

[..]


[..]

:D

Ik las serieus tot vorige maand Leoline Dance.

Dacht dat het een dame was die Leoline heette. :@ :')
Ik ben jou :D :D

Heeft cht heel erg lang geduurd hier :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 9 november 2020 @ 19:09:12 #189
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196156585
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:08 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]


[..]

Elke paar jaar is er wel wat nieuws; Mexicaanse griep, swineflu, sars1, Ebola, Zika, Mers. Om er maar een paar te noemen.

Dus binnenkort weer de kapjes op :M. Al is het maar om de griepgolf (kans overbasting zorg) in bedwang te houden.
Welnee

Zodra ze af kunnen, gaan ze af. Past niet hier als het niet echt echt noodzaak toe is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196156644
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Misschien wel een enkeling, maar denk dat dat echt de uitzonderingen gaan zijn. Als zij zich daar beter bij voelen, prima. Boeit mij echt niks, zolang zij het mij maar niet gaan opleggen.
Ik moest even twee keer knipperen met mijn ogen toen ik dit las bij jou :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2020 @ 19:13:59 #191
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196156700
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:11 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik moest even twee keer knipperen met mijn ogen toen ik dit las bij jou :D
Hoezo, omdat ik voor een mondkapjesplicht was?
pi_196156710
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Quootje:
[..]

Daar wordt wel aan stoelpoten gezaagd ja, vast ook met de verkiezingen in het achterhoofd en eigen straatje schoonvegen.
Maar moet het hele takenpakket wel bij 1 persoon liggen? Dezelfde persoon die ook als partijleider het CDA moet vlot trekken.
pi_196156810
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoezo, omdat ik voor een mondkapjesplicht was?
Mja meestal liggen onze meningen aardig uiteen als het om corona gaat.
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2020 @ 19:22:29 #194
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196156856
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mja meestal liggen onze meningen aardig uiteen als het om corona gaat.
Nou ja, in dit geval gaat het om de periode NA COVID-19. Ik ben best voor een strenge, snelle, effectieve aanpak. Als het straks voorbij is zal ik wel weer vooraan staan om te roepen dat alles weer terug naar voor maart 2020 moet.

Zou wel mooi zijn als men zich bewuster zou gaan gedragen omtrent verkoudheid/griepje en personal space.
  maandag 9 november 2020 @ 19:31:59 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196157050
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:03 schreef Noek het volgende:

[..]

Zie ook wel wat hipsters het blijven doen en Arie Boomsma. O+
Instagram etc staan vol met van die 'influencers' die allerlei zogenaamd hippe poses aannemen met een masker op.
pi_196157061
Is het heel vreemd dat ik toch sceptisch blijf over de huidige ontwikkelingen? Gaan we niet veel te snel naar beneden nu? Ben een beetje bang voor hetzelfde effect als in Juni/Juli toen de media massaal “het einde van Corona” vierde en het weer een groot hosanna, lang leve de lol gevoel werd. De winter is nog lang mensen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196157215
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het heel vreemd dat ik toch sceptisch blijf over de huidige ontwikkelingen? Gaan we niet veel te snel naar beneden nu? Ben een beetje bang voor hetzelfde effect als in Juni/Juli toen de media massaal “het einde van Corona” vierde en het weer een groot hosanna, lang leve de lol gevoel werd. De winter is nog lang mensen..
Er komt echt wel weer een opleving als de maatregelen afgezwakt zijn.
pi_196157230
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:37 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Er komt echt wel weer een opleving als de maatregelen afgezwakt zijn.
het is te hopen dat de regering zich niet voor een 3de keer aan dezelfde steen stoot.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196157264
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is te hopen dat de regering zich niet voor een 3de keer aan dezelfde steen stoot.....
Qua testen lijkt het prima nu. BCO zal zich moeten gaan bewijzen straks. Ik hoop dat je door die twee dingen de boel kan gaat uitzingen tot februari/maart, en dan hopen op een snelle distributie van vaccin, mocht het er tegen die tijd zijn.
pi_196157292
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het heel vreemd dat ik toch sceptisch blijf over de huidige ontwikkelingen? Gaan we niet veel te snel naar beneden nu? Ben een beetje bang voor hetzelfde effect als in Juni/Juli toen de media massaal “het einde van Corona” vierde en het weer een groot hosanna, lang leve de lol gevoel werd. De winter is nog lang mensen..
De versoepelingen toentertijd waren de cijfers ook naar. Het is meer dat het na de zomer niet goed werd opgepakt, en dat we gewoon deels pech hebben met het seizoen.
Het lang leve de lol gevoel heb ik toen totaal niet ervaren, het was in het geheel niet als normaal, dus denk dat dit sterk afhangt van aan wie je het vraagt.
I'll give you something to do
  maandag 9 november 2020 @ 19:48:51 #201
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196157469
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:22 schreef Kyran het volgende:

[..]


Zou wel mooi zijn als men zich bewuster zou gaan gedragen omtrent verkoudheid/griepje en personal space.
Waarom? Op de langere termijn is het toch juist prima dat we blootgesteld worden aan relatief onschuldige virussen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196157472
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:32 schreef ipa84 het volgende:
Er zal vast wat minder worden afgestoken. Maar het zal meer een kat en muis spel gaan worden. Wat je schreef over drinken klopt alleen de andere kant van de medaille is dat ze meer zijn gaan bingedrinken en comazuipen.
Alleen de vraag is wel in hoeverre daar een causaal (of medirend) verband zit met het verhogen van de minimumleeftijd.

quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 18:31 schreef chratnox het volgende:
Wel vind ik dat het weloverwogen gedaan moet worden, en zeker dit jaar. Wat is het risico als je het niet doet, wat is het risico als je het wel doet. Als je 100 doorgesnoven gasten op het strand van Scheveningen een pallet’vuurtje’ laat maken en daarmee de rust in de stad weet te bewaren is dat ook wat waard. Ik denk dat ze niet moeten onderschatten hoeveel frustratie er bij mensen aanwezig is omdat alles ‘ze afgepakt’ is. Denk aan groepen voetbalhooligans en dat soort lieve jongens, als je die op die manier zoet kunt houden scheelt dat wellicht een hoop auto’s.
Uiteraard, en ik kan makkelijk vanaf de zijlijn roepen. ;)

Maar iemand die van mening is dat 'al het leuks wordt afgepakt', omdat ze geen halve bommen tot ontploffing mogen brengen heb ik nul medelijden mee. Overigens is het kabinet al bezig met een steunpakket las ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2020 @ 19:50:49 #203
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196157521
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom? Op de langere termijn is het toch juist prima dat we blootgesteld worden aan relatief onschuldige virussen?
Ik heb het niet zo op mensen die half dood op werk komen, geen kut kunnen doen (behalve zeiken dat ze zich zo kut voelen), paar anderen aansteken en dan de dag erna toch thuisblijven. Blijf verdomme gewoon thuis :P (en dan helemaal in mijn vakgebied).
pi_196157546
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo op mensen die half dood op werk komen, geen kut kunnen doen, paar anderen aansteken en dan de dag erna toch thuisblijven. Blijf verdomme gewoon thuis :P
Dit wel ja.

2 jaar terug ofzo. Iemand met echt een flinke griep op het werk. Volgende dag iets van 5/6 zieken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2020 19:52:30 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2020 @ 19:53:21 #205
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196157574
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit wel ja.

2 jaar terug ofzo. Iemand met echt een flinke griep op het werk. Volgende dag iets van 5/6 zieken.
Juist, ook de werkgevers moeten dit een keer gaan snappen. Het is veel beter om die ene werknemer een paar dagen uit te laten zieken. Anders is de kans aanwezig dat je een week daarna met 5-6 zieke werknemers zit.
pi_196157715
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Juist, ook de werkgevers moeten dit een keer gaan snappen. Het is veel beter om die ene werknemer een paar dagen uit te laten zieken. Anders is de kans aanwezig dat je een week daarna met 5-6 zieke werknemers zit.
Het zou inderdaad veel beter zijn. Ik heb echter weinig hoop op verandering in die mentaliteit.
pi_196157767
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:30 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat soort dingen hebben toch ook een bepaald effect op de cijfers. Al is de vraag of die klein of nog redelijk, de belangrijkste driver zijn de maatregelen en de mensen die ze volgen. Mooi dat het zo goed gaat, maar het is niet of de ziekenhuizen al leeg lopen. We zijn goed onderweg, maar nog niet op een plek dat alle reguliere zorg weer door kan gaan.
Hoe komt het toch dat een daling per definitie overeen zou moeten komen met de genomen maatregelen terwijl de overheid en een Gommers lopen te zeuren dat het nog wel een tandje strenger mag?

En is het gewoon niet heel positief als het inderdaad niet de maatregelen zijn die deze daling veroorzaakt?

Tot slot, wat doen ziekenhuizen nou eigenlijk precies wat maakt dat alle reguliere zorg niet door kan gaan?
Ik bedoel, een Corona patint is toch ook gewoon reguliere zorg uiteindelijk of wordt deze zorg anders ingedeeld?
pi_196157880
Herrie in het kabinet. En terecht https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jonge
  maandag 9 november 2020 @ 20:05:34 #209
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196157932
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:03 schreef kol7680 het volgende:
Herrie in het kabinet. En terecht https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jonge
quote:
"Invoering van een avondklok of sluiten van scholen zal het kabinet niet overleven", zegt een direct betrokkene.
Zou wat zijn als het kabinet hierop sneuvelt, dan wordt het net zo'n zooitje als in Belgi. :D
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196157981
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het zou inderdaad veel beter zijn. Ik heb echter weinig hoop op verandering in die mentaliteit.
Welke branche hebben jullie het dan over waar werkgevers dat niet snappen?
  maandag 9 november 2020 @ 20:07:33 #211
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196157983
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo op mensen die half dood op werk komen, geen kut kunnen doen (behalve zeiken dat ze zich zo kut voelen), paar anderen aansteken en dan de dag erna toch thuisblijven. Blijf verdomme gewoon thuis :P (en dan helemaal in mijn vakgebied).
Bij griep, ok, maar bij een verkoudheid? Mwah, deel ik niet met je
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 9 november 2020 @ 20:08:29 #212
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196158013
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:59 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Hoe komt het toch dat een daling per definitie overeen zou moeten komen met de genomen maatregelen terwijl de overheid en een Gommers lopen te zeuren dat het nog wel een tandje strenger mag?

En is het gewoon niet heel positief als het inderdaad niet de maatregelen zijn die deze daling veroorzaakt?

Tot slot, wat doen ziekenhuizen nou eigenlijk precies wat maakt dat alle reguliere zorg niet door kan gaan?
Ik bedoel, een Corona patint is toch ook gewoon reguliere zorg uiteindelijk of wordt deze zorg anders ingedeeld?
Uhm, moet dit na al die maanden nog echt uitgelegd worden?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196158035
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:07 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Welke branche hebben jullie het dan over waar werkgevers dat niet snappen?
Ga er niet heel erg over uitweiden maar reclameachtige branche.
pi_196158042
Waarom moeten de maatregels eigenlijk strakker als de cijfers al een tijdje aan het dalen zijn?
Twiddel
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2020 @ 20:10:31 #215
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196158060
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Bij griep, ok, maar bij een verkoudheid? Mwah, deel ik niet met je
Niet bij de eerste de beste sniffels nee :P, want dan kom ik mijn huis niet meer uit _O-
  maandag 9 november 2020 @ 20:10:32 #216
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196158062
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:03 schreef kol7680 het volgende:
Herrie in het kabinet. En terecht https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jonge
Dat is echt erg slecht voor bestrijding van het coronavirus in Nederland. zo veel verdeeldheid in het kabinet. Maar als het zo lang blijft voortduren is het ook binnen paar maanden weer raak dat de cijfers zo maar weer gaat stijgen. Die kans is wel erg groot.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196158063
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Bij griep, ok, maar bij een verkoudheid? Mwah, deel ik niet met je
Maar hoe weet je of het een verkoudheid is, een beginnende griep of het monster Corona?
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 20:10:47 #218
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196158066
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:03 schreef kol7680 het volgende:
Herrie in het kabinet. En terecht https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jonge
Opvallend dat het dan Rutte en De Jonge versus andere ministers van CDA en VVD was :?
pi_196158085
Ik zou me pas zorgen maken als er geen herrie was. :)

Ik blijf bij mijn standpunt, duidelijke regionale afspraken en maatregelen.
pi_196158086
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ga er niet heel erg over uitweiden maar reclameachtige branche.
Ok maar dan zou je toch ook kunnen thuiswerken, zijn die werkgevers dan nog zo ouderwets?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 20:12:49 #221
408813 crew  trein2000
pi_196158108
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:03 schreef kol7680 het volgende:
Herrie in het kabinet. En terecht https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jonge
Eens kijken of dit dan ook daadwerkelijk het einde van de symboolmaatregelen wordt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 20:12:52 #222
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196158109
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:09 schreef summer2bird het volgende:
Waarom moeten de maatregels eigenlijk strakker als de cijfers al een tijdje aan het dalen zijn?
Het moet verder naar beneden om de zorg te ontlasten en dat je dan niet over 3 weken weer met een stijging zit. Ze willen speling voor de feestdagen.
pi_196158111
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:11 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ok maar dan zou je toch ook kunnen thuiswerken, zijn die werkgevers dan nog zo ouderwets?
Dat laatste ja. Het is dat corona thuiswerken mogelijk heeft gemaakt, anders was het er nooit gekomen bij ons.
  maandag 9 november 2020 @ 20:14:10 #224
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196158142
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 20:05 schreef MichaelScott het volgende:

[..]


[..]

Zou wat zijn als het kabinet hierop sneuvelt, dan wordt het net zo'n zooitje als in Belgi. :D
In een bepaald Engels sprekend land schijnt een echte leider beschikbaar te zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196158151
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:03 schreef kol7680 het volgende:
Herrie in het kabinet. En terecht https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jonge
Eigenlijk vind ik de laatste alinea nog het meest schandelijk:

quote:
In de coalitie klinkt het dat de VVD bang is dat als De Jonge struikelt en moet aftreden, Rutte opeens eigenaar is van het coronaprobleem. "Dus hun strategie is De Jonge ten koste van alles overeind houden en na de verkiezingen zien we wel weer."
Zegt veel, zo niet alles.
pi_196158154
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:12 schreef Momo het volgende:

[..]

Het moet verder naar beneden om de zorg te ontlasten en dat je dan niet over 3 weken weer met een stijging zit. Ze willen speling voor de feestdagen.
Ah okey, klinkt logisch
Twiddel
pi_196158158
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eens kijken of dit dan ook daadwerkelijk het einde van de symboolmaatregelen wordt.
Dat lijkt me niet, het is totaal onduidelijk wat nu wel gewerkt heeft en wat niet.

Behalve een mondkapjesplicht, die discussie kan de prullenbak in.
pi_196158173
Blij dat corona wss tot een vuurwerkverbod zal leiden. Hopelijk blijft dat verbod er ook. Ik vond vuurwerk en Oud en Nieuw harstikke leuk, totdat een buurtbewoner vorig jaar wat vuurpijlen in een olievat flikkerde en het hele boeltje nabij mijn zoontje, mijn vrouw en ik tot ontploffing kwam, toen wij toevallig passeerden om mensen gelukswensen te brengen. Kon gelukkig voor m'n vierjarige kind springen en me omdraaien. Resultaat: brandgat in vest, brandwonden op rug en dagenlang een piep in m'n oren. Het is dat ik toevallig oordoppen droeg.

En het jaar daarvoor kleurde de hemel boven Scheveningen bloedrood.
pi_196158177
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik de laatste alinea nog het meest schandelijk:
[..]

Zegt veel, zo niet alles.
Straks valt er weer een minister van volksgezondheid flauw van de stress..
Twiddel
  maandag 9 november 2020 @ 20:16:15 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196158181
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:03 schreef kol7680 het volgende:
Herrie in het kabinet. En terecht https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jonge
Heeft nog lang geduurd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 9 november 2020 @ 20:16:17 #231
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196158183
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet bij de eerste de beste sniffels nee :P, want dan kom ik mijn huis niet meer uit _O-
Ok, dan toch eens :P
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:10 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Maar hoe weet je of het een verkoudheid is, een beginnende griep of het monster Corona?
Snot everywhere: grote kans op verkoudheid

Koorts en je kapot voelen zonder snot: Covid of griep

Heel grofweg

Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend

- de directie -
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196158192
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef Randier het volgende:
Blij dat corona tot een vuurwerkverbod heeft geleid. Hopelijk blijft dat verbod er ook. Ik vond vuurwerk en Oud en Nieuw harstikke leuk, totdat een buurtbewoner vorig jaar wat vuurpijlen in een olievat flikkerde en het hele boeltje nabij mijn zoontje, mijn vrouw en ik tot ontploffing kwam, toen wij toevallig passeerden om mensen gelukswensen te brengen. Kon gelukkig voor m'n vierjarige kind springen en me omdraaien. Resultaat: brandgat in vest, brandwonden op rug en dagenlang een piep in m'n oren. Het is dat ik toevallig oordoppen droeg.

En het jaar daarvoor kleurde de hemel boven Scheveningen bloedrood.
Is er al een verbod nu?
Twiddel
  maandag 9 november 2020 @ 20:17:08 #233
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196158208
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eens kijken of dit dan ook daadwerkelijk het einde van de symboolmaatregelen wordt.
Zou mooi zijn

Dit zijn toch volstrekt normale en noodzkelijke vragen die gesteld worden, en gewoon net beantwoord kunnen worden

In maart/april was dat te snappen, want paniek


Nu, nope nope nope
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 9 november 2020 @ 20:18:10 #234
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196158250
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik de laatste alinea nog het meest schandelijk:
[..]

Zegt veel, zo niet alles.
Iedereen in politiek Den Haag, op Hugo zelf na, weet dit allang :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196158275
Komt er een NOW regeling voor "Just Eat Takeaway"?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196158282
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Is er al een verbod nu?
Oh sorry, verkeerd gelezen. Het is er nog niet, maar lijkt er wel te gaan komen.
  maandag 9 november 2020 @ 20:19:42 #237
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196158286
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:10 schreef Momo het volgende:

[..]

Opvallend dat het dan Rutte en De Jonge versus andere ministers van CDA en VVD was :?
Nee juist tegenover d66 stond er.
  maandag 9 november 2020 @ 20:19:56 #238
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196158293
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik de laatste alinea nog het meest schandelijk:
[..]

Zegt veel, zo niet alles.
Als het waar is zegt dat inderdaad alles over de motivatie van de VVD/Rutte. Maar dan vraag ik me wel af hoe ze een volgend kabinet zien, dan ontkom je bijna niet aan een nieuwe samenwerking met CDA. Verwachten ze dan dat CDA hun lijsttrekker loost?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 20:21:11 #239
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196158320
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee juist tegenover d66 stond er.
In de ministerraad trekt premier Rutte tot nu toe samen op met vicepremier De Jonge (Volksgezondheid) en minister Van Ark (Medische Zorg). Zij bepleitten tot deze week extra maatregelen. Daar staan ministers Hoekstra, Wiebes en de D66-bewindspersonen tegenover, die zwaarder ingrijpen juist onnodig vonden.

Hoekstra is CDA en Wiebes is van de VVD.
pi_196158325
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:10 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is echt erg slecht voor bestrijding van het coronavirus in Nederland. zo veel verdeeldheid in het kabinet. Maar als het zo lang blijft voortduren is het ook binnen paar maanden weer raak dat de cijfers zo maar weer gaat stijgen. Die kans is wel erg groot.
Zeker als je bedenkt dat het vrijwel zeker een terugkerend virus is wat zich, zoals het er naar uitziet, beweegt als andere seizoensgebonden virussen...
  maandag 9 november 2020 @ 20:21:31 #241
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196158329
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 20:19 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Als het waar is zegt dat inderdaad alles over de motivatie van de VVD/Rutte. Maar dan vraag ik me wel af hoe ze een volgend kabinet zien, dan ontkom je bijna niet aan een nieuwe samenwerking met CDA. Verwachten ze dan dat CDA hun lijsttrekker loost?
Omtzigt is nog onbezoedeld *)

Bij die interne verkiezingen van het CDA vermoedde ik dit al. Nasty shit allemaal man :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196158331
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Heeft nog lang geduurd.
Ja. Ongelooflijk dat men de Jonge niet eruit heeft gewipt na de zomer. Hij heeft heel de zomer de tijd gehad om het testen en BCO op orde te brengen. Geen idee wat Hugo uit heeft gevoerd, behalve veel met zichzelf bezig te zijn.

En dan zou die app alles oplossen :')
pi_196158358
Ongeveer precies dezelfde discussies waar we het hier over hebben.

Ergens vorige week ging het over de toelichting van Rutte in de kamer over de sluiting van de bibliotheken dat hij het lastig/niet kon uitleggen, dan is dan ook meteen verklaard omdat ze het zelf ook niet weten.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 20:23:56 #244
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196158374
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:23 schreef Kickinalfa het volgende:
Ongeveer precies dezelfde discussies waar we het hier over hebben.

Ergens vorige week ging het over de toelichting van Rutte in de kamer over de sluiting van de bibliotheken dat hij het lastig/niet kon uitleggen, dan is dan ook meteen verklaard omdat ze het zelf ook niet weten.
Was dat niet gebaseerd op model berekeningen, dat dat iets in verplaatsingen zou schelen?
  maandag 9 november 2020 @ 20:24:20 #245
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196158389
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Ongelooflijk dat men de Jonge niet eruit heeft gewipt na de zomer. Hij heeft heel de zomer de tijd gehad om het testen en BCO op orde te brengen. Geen idee wat Hugo uit heeft gevoerd, behalve veel met zichzelf bezig te zijn.

En dan zou die app alles oplossen :')
Niet helemaal fair

Hugo stuurt een zooi mensen aan en is verantwoordelijk, die zooi mensen werkt in ene ongeorganiseerde bende, al jaren, dat is niet makkelijk even glad te trekken

Blijft hij ook in zijn positie m.i. belabberd werk verrichten hoor, maar hij voert het niet zelf uit ofzo

Rutte net zo goed, al doet die het slim en laat Hugo alle shot opvangen. Iets meer doorgewinterd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196158406
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:21 schreef Momo het volgende:

[..]

In de ministerraad trekt premier Rutte tot nu toe samen op met vicepremier De Jonge (Volksgezondheid) en minister Van Ark (Medische Zorg). Zij bepleitten tot deze week extra maatregelen. Daar staan ministers Hoekstra, Wiebes en de D66-bewindspersonen tegenover, die zwaarder ingrijpen juist onnodig vonden.

Hoekstra is CDA en Wiebes is van de VVD.
VVD is bang dat Rutte eigenaar wordt van het Corona probleem, bijzonder. Als MP is hij per definitie eigenaar van dit probleem lijkt me.

Trouwens heel gaaf om te zien hoe deze gladjakker zich nu langzaam distantieert van zijn Corona maatje Hugo en hem nu ook afvalt wat betreft het testbeleid als heilige graal in de strijd tegen Corona. Wat een giller! 8)7
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 20:25:23 #247
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196158419
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alleen de vraag is wel in hoeverre daar een causaal (of medirend) verband zit met het verhogen van de minimumleeftijd.
[..]

Uiteraard, en ik kan makkelijk vanaf de zijlijn roepen. ;)

Maar iemand die van mening is dat 'al het leuks wordt afgepakt', omdat ze geen halve bommen tot ontploffing mogen brengen heb ik nul medelijden mee. Overigens is het kabinet al bezig met een steunpakket las ik.
Ik heb ook totaal geen medelijden met ze, maar soms moet je een klein kwaad oogluikend toestaan maken om een groter kwaad te voorkomen :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196158444
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet helemaal fair

Hugo stuurt een zooi mensen aan en is verantwoordelijk, die zooi mensen werkt in ene ongeorganiseerde bende, al jaren, dat is niet makkelijk even glad te trekken

Blijft hij ook in zijn positie m.i. belabberd werk verrichten hoor, maar hij voert het niet zelf uit ofzo

Rutte net zo goed, al doet die het slim en laat Hugo alle shot opvangen. Iets meer doorgewinterd
Hij voert het zelf niet zo uit, maar wordt wel betaald om orde op zaken te stellen. Ook zo'n app bijvoorbeeld is dan weer n groot fiasco. En Hugo heeft er 'n handje van om te proberen zijn gefaal te maskeren met een hoop symbolische maatregelen die niks opleveren, behalve dan ellende voor mensen.

En Rutte doet dat handig ja. Rutte wordt niet aangekeken op de bende en aan de andere kant brengt Hugo het CDA naar 'n zetelaantal onder de 10 zetels. VVD is straks veruit de grootste partij en kan kiezen.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 20:26:54 #249
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196158445
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Ongelooflijk dat men de Jonge niet eruit heeft gewipt na de zomer. Hij heeft heel de zomer de tijd gehad om het testen en BCO op orde te brengen. Geen idee wat Hugo uit heeft gevoerd, behalve veel met zichzelf bezig te zijn.

En dan zou die app alles oplossen :')
Ik moet wel dan even zeggen dat Hugo in het voorjaar ineens de baan van Bruno Bruins moest overnemen en we hebben nog nooit eerder een pandemie gehad in een moderne tijd. Volgens mij konden alle plannen die er lagen ook meteen de deur uit. Al vind ik wel het een fout is dat de zomer niet genoeg rekening hebben gehouden met een tweede golf die eventueel veel meer testcapaciteit zou kosten als dit. Ik weet niet of iemand anders van CDA of VVD dit nou heel veel beter had gedaan.
pi_196158460
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik de laatste alinea nog het meest schandelijk:
[..]

Zegt veel, zo niet alles.
Die opzet is er toch al wel even? Rutte was tijdelijk kapitein van het schip in maart/april, maar daarna (volgens mij letterlijk de woorden van Rutte) werd Hugo gentroduceerd als "corona minister".

Als er dus zaken falen kan Rutte relatief makkelijk wijzen naar Hugo.
Daarnaast is Hugo partijleider CDA dus die wordt niet geslachtofferd 4 maanden voor de verkiezingen.
pi_196158523
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Was dat niet gebaseerd op model berekeningen, dat dat iets in verplaatsingen zou schelen?
Als we het stuk van RTL mogen geloven wisten ze het niet ""Niemand kon uitleggen wat de sluiting van bibliotheken betekent voor de vermindering van de verspreiding van het virus, de R-factor. Waarom doen we het dan?", zegt een ingewijde".

En als er geklaagd wordt hier over onduidelijkheid "“Als je dan opmerkt dat het R-getal al onder de 1 zit, krijg je als antwoord: 'Ja maar niet genoeg'. En als je dan vraagt waar wil je heen dan, blijft het stil."
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 20:30:58 #252
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196158540
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij voert het zelf niet zo uit, maar wordt wel betaald om orde op zaken te stellen. Ook zo'n app bijvoorbeeld is dan weer n groot fiasco. En Hugo heeft er 'n handje van om te proberen zijn gefaal te maskeren met een hoop symbolische maatregelen die niks opleveren, behalve dan ellende voor mensen.

En Rutte doet dat handig ja. Rutte wordt niet aangekeken op de bende en aan de andere kant brengt Hugo het CDA naar 'n zetelaantal onder de 10 zetels. VVD is straks veruit de grootste partij en kan kiezen.
Het enige wat ik Hugo kwalijk kan nemen is het maken van beloftes waarvan hij weet dat het niet realistisch is en dat hij het idee lijkt te hebben dat hij volledig en inhoudelijk begrijpt wat het RIVM doet. Als hij iets terughoudender is met beloftes maken zal het voor veel mensen in zijn ministerie (direct of indirect) een groot verschil maken.

Zelfs zijn maniertjes kan ik me wel overheen zetten :o
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196158576
Als sommige politici vinden dat er in bepaalde regio's meer nodig is aan maatregelen, dan zou het m.i. wel reel zijn om dan ook eens te kijken naar de regio's waar minder nodig is dan nu het geval is.
Leipe shit ouwe
  maandag 9 november 2020 @ 20:33:13 #254
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196158600
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:21 schreef Momo het volgende:

[..]

In de ministerraad trekt premier Rutte tot nu toe samen op met vicepremier De Jonge (Volksgezondheid) en minister Van Ark (Medische Zorg). Zij bepleitten tot deze week extra maatregelen. Daar staan ministers Hoekstra, Wiebes en de D66-bewindspersonen tegenover, die zwaarder ingrijpen juist onnodig vonden.

Hoekstra is CDA en Wiebes is van de VVD.
Ja, maar de d66-personen staan er ook bij en zijn met meer...
  maandag 9 november 2020 @ 20:34:54 #255
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196158640
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij voert het zelf niet zo uit, maar wordt wel betaald om orde op zaken te stellen. Ook zo'n app bijvoorbeeld is dan weer n groot fiasco. En Hugo heeft er 'n handje van om te proberen zijn gefaal te maskeren met een hoop symbolische maatregelen die niks opleveren, behalve dan ellende voor mensen.

En Rutte doet dat handig ja. Rutte wordt niet aangekeken op de bende en aan de andere kant brengt Hugo het CDA naar 'n zetelaantal onder de 10 zetels. VVD is straks veruit de grootste partij en kan kiezen.
Yep, ok, helemaal mee eens

Plus wijzen naar de toko's waar hij verantwoordelijk voor is, dat die niet samenwerken, terwijl hij zf die samenwerking moet faciliteren en leiden :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196158784
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij voert het zelf niet zo uit, maar wordt wel betaald om orde op zaken te stellen. Ook zo'n app bijvoorbeeld is dan weer n groot fiasco.
Hoe bedoel je dat?
  maandag 9 november 2020 @ 20:42:04 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196158788
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij voert het zelf niet zo uit, maar wordt wel betaald om orde op zaken te stellen. Ook zo'n app bijvoorbeeld is dan weer n groot fiasco. En Hugo heeft er 'n handje van om te proberen zijn gefaal te maskeren met een hoop symbolische maatregelen die niks opleveren, behalve dan ellende voor mensen.

En Rutte doet dat handig ja. Rutte wordt niet aangekeken op de bende en aan de andere kant brengt Hugo het CDA naar 'n zetelaantal onder de 10 zetels. VVD is straks veruit de grootste partij en kan kiezen.
Juist, net als met die niet-werkende mondkapjes. Herinneren we deze nog?


:')
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 20:42:57 #258
408813 crew  trein2000
pi_196158809
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als we het stuk van RTL mogen geloven wisten ze het niet ""Niemand kon uitleggen wat de sluiting van bibliotheken betekent voor de vermindering van de verspreiding van het virus, de R-factor. Waarom doen we het dan?", zegt een ingewijde".

En als er geklaagd wordt hier over onduidelijkheid "“Als je dan opmerkt dat het R-getal al onder de 1 zit, krijg je als antwoord: 'Ja maar niet genoeg'. En als je dan vraagt waar wil je heen dan, blijft het stil."
Als ik minister was geweest was ik helemaal uit mn plaat gegaan daar in de Trveszaal. Een “sense of urgency” als onderbouwing voor een avondklok. Come on men. Dan ben je echt van God los hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 9 november 2020 @ 20:46:12 #259
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196158874
Het lijkt en leek er al op dat de ministers (door druk van buiten?) lichtelijk in paniek nog wat nieuwe maatregelen hebben doorgevoerd. Jammer want verder was het tot dan toe vrij redelijk, beheerst en terughoudend geweest.
pi_196158876
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik moet wel dan even zeggen dat Hugo in het voorjaar ineens de baan van Bruno Bruins moest overnemen en we hebben nog nooit eerder een pandemie gehad in een moderne tijd. Volgens mij konden alle plannen die er lagen ook meteen de deur uit. Al vind ik wel het een fout is dat de zomer niet genoeg rekening hebben gehouden met een tweede golf die eventueel veel meer testcapaciteit zou kosten als dit. Ik weet niet of iemand anders van CDA of VVD dit nou heel veel beter had gedaan.
Hugo stond heel snel klaar om de post van Minister in te vullen, hoge bomen.....
Rutte is gewoon een enorme gladde "deloyale" rat, hij haalde Hugo snel erbij en zo snel als die de hete kool voor hem kon oppakken zo snel mag hij straks de kop van Jut zijn wat Rutte betreft. Dat is naar mijn mening te makkelijk omdat Rutte de MP is en hij mede verantwoordelijk is voor het succes en falen van zijn ministers.
  maandag 9 november 2020 @ 20:46:49 #261
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196158890
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als ik minister was geweest was ik helemaal uit mn plaat gegaan daar in de Trveszaal. Een “sense of urgency” als onderbouwing voor een avondklok. Come on men. Dan ben je echt van God los hoor.
Het is toch ook te gek voor woorden. Bibliotheken dicht, zwemlessen gaan niet door, verbod alcoholverkoop na 20u etc. Maar de Action mag openblijven!! :')
pi_196159008
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:46 schreef VoMy het volgende:
Het lijkt en leek er al op dat de ministers (door druk van buiten?) lichtelijk in paniek nog wat nieuwe maatregelen hebben doorgevoerd. Jammer want verder was het tot dan toe vrij redelijk, beheerst en terughoudend geweest.
Tot en met de horecasluiting kon ik er nog enigszins in komen. Maar sinds de nieuwe maatregelen en de daarbij gepaard gaande geruchten over oa een officiele mondkapjesplicht en een avondklok kan ik ze niet meer serieus nemen.
I'll give you something to do
pi_196159012
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het enige wat ik Hugo kwalijk kan nemen is het maken van beloftes waarvan hij weet dat het niet realistisch is en dat hij het idee lijkt te hebben dat hij volledig en inhoudelijk begrijpt wat het RIVM doet. Als hij iets terughoudender is met beloftes maken zal het voor veel mensen in zijn ministerie (direct of indirect) een groot verschil maken.

Zelfs zijn maniertjes kan ik me wel overheen zetten :o
Hugo acteert de man die het allemaal wel oplost, maar regelt niks en lost niks op.

Testen? Niet geregeld.
BCO? Loopt voor geen meter.
App? Werkt voor geen meter.
Mondkapjes? Schijnveiligheid, maar nu opeens verplicht.

En dan nog een hele rits symbolische maatregelen die voor geen meter opschieten. In elk serieus functionerend bedrijf zou Hugo er allang uitgetrapt zijn.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 20:51:49 #264
408813 crew  trein2000
pi_196159024
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is toch ook te gek voor woorden. Bibliotheken dicht, zwemlessen gaan niet door, verbod alcoholverkoop na 20u etc. Maar de Action mag openblijven!! :')
Los van die op het oog tegenstrijdigheden. Als je naar dergelijk zware middelen wil grijpen mag je toch verwachten dat daar een deugdelijke onderbouwing voor is.

Dit gaat nog veel verder dan sluiting van scholen of winkels h. Dit komt neer op opsluiting van de bevolking gedurende 25% van de dag. Dat is een enorme inperking van burgerlijke vrijheden. Daar ben ik niet perse op tegen. Maar als je dat niet kunt onderbouwen is dat gewoon bijna crimineel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196159033
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Yep, ok, helemaal mee eens

Plus wijzen naar de toko's waar hij verantwoordelijk voor is, dat die niet samenwerken, terwijl hij zf die samenwerking moet faciliteren en leiden :')
Ja, het ligt nooit aan Hugo, maar altijd aan 'n ander. Als ze niet samenwerken, dan moet hij inderdaad regelen dat ze wel gaan samenwerken.

#hugokanerniksvan
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 20:52:45 #266
408813 crew  trein2000
pi_196159053
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:46 schreef VoMy het volgende:
Het lijkt en leek er al op dat de ministers (door druk van buiten?) lichtelijk in paniek nog wat nieuwe maatregelen hebben doorgevoerd. Jammer want verder was het tot dan toe vrij redelijk, beheerst en terughoudend geweest.
En dus is het nu zaak dat iemand even op de rem trapt. Goed dat een aantal ministers dat ook inzien.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196159100
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:46 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Hugo stond heel snel klaar om de post van Minister in te vullen, hoge bomen.....
Rutte is gewoon een enorme gladde "deloyale" rat, hij haalde Hugo snel erbij en zo snel als die de hete kool voor hem kon oppakken zo snel mag hij straks de kop van Jut zijn wat Rutte betreft. Dat is naar mijn mening te makkelijk omdat Rutte de MP is en hij mede verantwoordelijk is voor het succes en falen van zijn ministers.
Rutte heeft een perfecte uitgangspositie voor de verkiezing. Alles wat verkeerd gaat kan doorgeschoven worden naar het CDA (Hugo). Maar nu speelt hij nog even een paar maanden de beste vrienden.
pi_196159136
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Los van die op het oog tegenstrijdigheden. Als je naar dergelijk zware middelen wil grijpen mag je toch verwachten dat daar een deugdelijke onderbouwing voor is.

Dit gaat nog veel verder dan sluiting van scholen of winkels h. Dit komt neer op opsluiting van de bevolking gedurende 25% van de dag. Dat is een enorme inperking van burgerlijke vrijheden. Daar ben ik niet perse op tegen. Maar als je dat niet kunt onderbouwen is dat gewoon bijna crimineel.
Waarom bijna en niet gewoon crimineel? oO/
  maandag 9 november 2020 @ 20:56:46 #269
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196159178
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:46 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Hugo stond heel snel klaar om de post van Minister in te vullen, hoge bomen.....
Rutte is gewoon een enorme gladde "deloyale" rat, hij haalde Hugo snel erbij en zo snel als die de hete kool voor hem kon oppakken zo snel mag hij straks de kop van Jut zijn wat Rutte betreft. Dat is naar mijn mening te makkelijk omdat Rutte de MP is en hij mede verantwoordelijk is voor het succes en falen van zijn ministers.
Nee.
pi_196159186
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:54 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Rutte heeft een perfecte uitgangspositie voor de verkiezing. Alles wat verkeerd gaat kan doorgeschoven worden naar het CDA (Hugo). Maar nu speelt hij nog even een paar maanden de beste vrienden.
Dat is echt lekker geregeld voor hem, CDA dan weer gedecimeerd, zoals de PvdA destijds _O-
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 20:57:24 #271
408813 crew  trein2000
pi_196159192
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:55 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Waarom bijna en niet gewoon crimineel? oO/
Omdat men het doet vanuit het oprechte idee dat ze het beste voor het land doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 9 november 2020 @ 20:58:30 #272
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196159220
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, het ligt nooit aan Hugo, maar altijd aan 'n ander. Als ze niet samenwerken, dan moet hij inderdaad regelen dat ze wel gaan samenwerken.

#hugokanerniksvan
Dit is niet 123 te regelen en je moet juist ook kennis en ervaring binnenboord houden, wat niet helpt als je tegelijk patronen moet doorbreken.
pi_196159243
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dus is het nu zaak dat iemand even op de rem trapt. Goed dat een aantal ministers dat ook inzien.
Mee eens en weer opvallend dat onze MP daar dus niet het voortouw in neemt maar anderen... zoals zoveel zaken waar een leider nodig is zoals bijvoorbeeld de Groninger schade afhandeling, Toeslagen affaire etc.
Rutte krijgt de hoofdrol maar heeft overal een kop van jut voor om zich achter te verschuilen.
Dat is toch geen MP om trots op te zijn of wel dan?
pi_196159328
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat men het doet vanuit het oprechte idee dat ze het beste voor het land doen.
Dat is dan toch een aanname? :)
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 21:04:01 #275
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196159330
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hugo acteert de man die het allemaal wel oplost, maar regelt niks en lost niks op.

Testen? Niet geregeld.
BCO? Loopt voor geen meter.
App? Werkt voor geen meter.
Mondkapjes? Schijnveiligheid, maar nu opeens verplicht.

En dan nog een hele rits symbolische maatregelen die voor geen meter opschieten. In elk serieus functionerend bedrijf zou Hugo er allang uitgetrapt zijn.
Ik denk dat je dat onderschat. De hoeveelheid managers in grotere bedrijven en ministeries die op dezelfde manier als Hugo werken is heel groot. Ik zou bijna zeggen dat het gros van de managers zo is.

Maar dat is ook precies wat ik bedoelde. Veel beloven, vaak prematuur, dan krijg je dit soort dingen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 9 november 2020 @ 21:04:10 #276
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196159333
Minister is zelf verantwoordelijk voor verkopen van de beleid, maar dat doet hij of zij niet alleen, samen met de ambtenaren van de ministerie. De minister ontwikkelt samen met hun een beleid om een goed en duidelijke wetsvoorstel voor de 2e kamer te kunnen loodsen. En zeker kan de minister ook zijn of haar wetsvoorstel in 1ste kamer verdedigen en hiermee door loodsen.

Maar ministers en premier bedenken samen met de experts en deskundigen de maatregelen en beleid rondom het coronavirus. Het is niet vreemd dat er nu ook verdeeldheid onder de ministers is over hoe ze het virus willen bestrijden. Je kan echt niet voortdurend met elkaar eens zijn, soms mag je wel iets aanvullen aan andere die ook mening hierover heeft. Samen oplossen is soms wel het moeilijkste wat er is, maar vergt ook veel schone geduld en tijd om dat te kunnen bereiken. Eerlijk gezegd is bestrijden van het virus echt zeer complexe operatie met allerlei maatregelen en ook testen/BCO.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 9 november 2020 @ 21:05:26 #277
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196159356
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:04 schreef Ven1972 het volgende:
Minister is zelf verantwoordelijk voor verkopen van de beleid, maar dat doet hij of zij niet alleen, samen met de ambtenaren van de ministerie. De minister ontwikkelt samen met hun een beleid om een goed en duidelijke wetsvoorstel voor de 2e kamer te kunnen loodsen. En zeker kan de minister ook zijn of haar wetsvoorstel in 1ste kamer verdedigen en hiermee door loodsen.

Maar ministers en premier bedenken samen met de experts en deskundigen de maatregelen en beleid rondom het coronavirus. Het is niet vreemd dat er nu ook verdeeldheid onder de ministers is over hoe ze het virus willen bestrijden. Je kan echt niet voortdurend met elkaar eens zijn, soms mag je wel iets aanvullen aan andere die ook mening hierover heeft. Samen oplossen is soms wel het moeilijkste wat er is, maar vergt ook veel schone geduld en tijd om dat te kunnen bereiken. Eerlijk gezegd is bestrijden van het virus echt zeer complexe operatie met allerlei maatregelen en ook testen/BCO.
Dank voor deze inzichten

Hoe zou het wel moeten? Kun jij ze adviseren?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196159398
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee.
Nee? Is dat in de politiek niet meegenomen als uitgangspunt voor een MP functie?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 21:07:21 #279
408813 crew  trein2000
pi_196159418
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:03 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Dat is dan toch een aanname? :)
Dat is gewoon hun ambtseed.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 9 november 2020 @ 21:08:01 #280
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196159435
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is gewoon hun ambtseed.
Wie las dit ook als ambt-seed? :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 9 november 2020 @ 21:08:10 #281
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196159441
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 21:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Dank voor deze inzichten

Hoe zou het wel moeten? Kun jij ze adviseren?
Geen idee, maar we hebben van alles geprobeerd met van alles wat van: regionale maatregelen, net op tijd ingrijpen, iemand isoleren... maar dat is helaas niet gelukt. Echter zou ik niet precies weten hoe ik ze moeten adviseren.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 9 november 2020 @ 21:10:56 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196159521
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is toch ook te gek voor woorden. Bibliotheken dicht, zwemlessen gaan niet door, verbod alcoholverkoop na 20u etc. Maar de Action mag openblijven!! :')
EiErSnIjDeRs!!!
pi_196159570
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is gewoon hun ambtseed.
Maar een ambtseed is geen garantie dat ze ook feitelijk altijd ten goede hebben gehandeld.
Wel een handige uitgangspositie in ieder geval....
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 november 2020 @ 21:12:57 #284
408813 crew  trein2000
pi_196159579
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:12 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Maar een ambtseed is geen garantie dat ze ook feitelijk altijd ten goede hebben gehandeld.
Wel een handige uitgangspositie in ieder geval....
Een fout maken of kwaadaardige opzet zijn nog wel 2 verschillende dingen...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196159587
Kan iemand me het eiersnijderverhaal vertellen? :*
pi_196159692
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een fout maken of kwaadaardige opzet zijn nog wel 2 verschillende dingen...
Dat is waar maar vanwege hun positie mag je wel verwachten dat bepaalde fouten niet worden gemaakt zoals het treffen van vrijheidsbeperkende maatregelen en je gehele maatschappij lamleggen zonder dat daar voldoende onderbouwing voor is.

En daarbij, de gehele crisis heb ik NOOIT meegekregen van deze lieden HOE ze de Zorg in dit land gaan inrichten om toekomstige pieken normaal op te kunnen vangen ZONDER de hele maatschappij hiervoor lastig te vallen.
pi_196159726
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:13 schreef TresBon het volgende:
Kan iemand me het eiersnijderverhaal vertellen? :*
leo kan dat wel :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 9 november 2020 @ 21:21:31 #288
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196159753
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Geen idee, maar we hebben van alles geprobeerd met van alles wat van: regionale maatregelen, net op tijd ingrijpen, iemand isoleren... maar dat is helaas niet gelukt. Echter zou ik niet precies weten hoe ik ze moeten adviseren.
Muah, deze tweede golf ging al stukken beter.
  maandag 9 november 2020 @ 21:24:02 #289
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196159800
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:17 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Dat is waar maar vanwege hun positie mag je wel verwachten dat bepaalde fouten niet worden gemaakt zoals het treffen van vrijheidsbeperkende maatregelen en je gehele maatschappij lamleggen zonder dat daar voldoende onderbouwing voor is.

En daarbij, de gehele crisis heb ik NOOIT meegekregen van deze lieden HOE ze de Zorg in dit land gaan inrichten om toekomstige pieken normaal op te kunnen vangen ZONDER de hele maatschappij hiervoor lastig te vallen.
Het is geen lastig vallen he. Iedereen moet zijn/haar steentje bijdragen en als mensen dat in steeds grotere mate niet doen, moeten er strengere maatregelen komen anders gaat het echt mis.
pi_196159965
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Geen idee, maar we hebben van alles geprobeerd met van alles wat van: regionale maatregelen, net op tijd ingrijpen, iemand isoleren... maar dat is helaas niet gelukt. Echter zou ik niet precies weten hoe ik ze moeten adviseren.
Wat doe je als een meteoriet met hoge snelheid op je afkomt en de dampkring je niet gaat helpen?
Je kunt dan wel van alles in het werk stellen om die meteoriet tegen te houden maar we kennen allemaal de afloop. Dt is dus niet een aanpak die je gaat helpen.

Je kunt dan beter je gaan richten op "Damage Control", informeer je volk en draag zorg voor voldoende bedden en mankracht om eventuele gewonden op te kunnen vangen. Zorg dat er een protocol in werking treedt wat de reguliere zorg doorgang laat vinden terwijl er extra en centrale opvangplekken snel beschikbaar zijn voor alle gewonden.
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 21:44:54 #291
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196160211
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:13 schreef TresBon het volgende:
Kan iemand me het eiersnijderverhaal vertellen? :*
Da's niet echt uit te leggen. Het begon met een opmerking over de Action en toen zei iemand iets over eiersnijders van de Action...en sindsdien is het een running gag :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196160249
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:24 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is geen lastig vallen he. Iedereen moet zijn/haar steentje bijdragen en als mensen dat in steeds grotere mate niet doen, moeten er strengere maatregelen komen anders gaat het echt mis.
Jammer dat je maatregelen, die een hele bevolking negatief raken en het virus de pis niet lauw maakt, verkiest boven een aanpak die het eigenlijke (wel oplosbare) probleem adresseert.
  maandag 9 november 2020 @ 21:53:57 #293
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196160414
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:47 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Jammer dat je maatregelen, die een hele bevolking negatief raken en het virus de pis niet lauw maakt, verkiest boven een aanpak die het eigenlijke (wel oplosbare) probleem adresseert.
Je hebt door dat we nu alweer de goede kant op aan het gaan zijn?
pi_196160567
het sluiten van dierentuinen en bibliotheken was gewoon paniekvoetbal dus ? ( en extra maatregelen die maar weinig uithalen )
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196160574
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:31 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Wat doe je als een meteoriet met hoge snelheid op je afkomt en de dampkring je niet gaat helpen?
Je kunt dan wel van alles in het werk stellen om die meteoriet tegen te houden maar we kennen allemaal de afloop. Dt is dus niet een aanpak die je gaat helpen.

Je kunt dan beter je gaan richten op "Damage Control", informeer je volk en draag zorg voor voldoende bedden en mankracht om eventuele gewonden op te kunnen vangen. Zorg dat er een protocol in werking treedt wat de reguliere zorg doorgang laat vinden terwijl er extra en centrale opvangplekken snel beschikbaar zijn voor alle gewonden.
Punt is een beetje dat we met deze meteoriet de dampkring kunnen benvloeden. :{
pi_196160621
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's niet echt uit te leggen. Het begon met een opmerking over de Action en toen zei iemand iets over eiersnijders van de Action...en sindsdien is het een running gag :)
Er was eens een eiersnijer...
pi_196160644
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's niet echt uit te leggen. Het begon met een opmerking over de Action en toen zei iemand iets over eiersnijders van de Action...en sindsdien is het een running gag :)
mm er staat me iets van bij. Iemand had een goedkope eiersnijder 'nodig', maar andere users vonden dat;''een klap in het gezicht van de zorg!!1!'' ?
pi_196160752
Ik wil niet negatief doen op een dag als deze, maar ik vind dat de eiersnijdercomplicatie hier ernstig gebagatelliseerd wordt. :{w
pi_196160811
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 22:09 schreef Mammietje het volgende:
Ik wil niet negatief doen op een dag als deze, maar ik vind dat de eiersnijdercomplicatie hier ernstig gebagatelliseerd wordt. :{w
Denk er niet te licht over, hier is de uiensnijder kapot maar kun je daarvoor wel naar de action?
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2020 @ 22:16:59 #300
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196160892
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 22:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Denk er niet te licht over, hier is de uiensnijder kapot maar kun je daarvoor wel naar de action?
Iedereen die iets nodig heeft van de Action moet gewoon Mammietje een DM sturen. Die regelt het dan voor ons en komt het langsbrengen.

MammietjeGodin _O_

Wel bij de voordeur leggen en een stepje achteruit doen natuurlijk.
pi_196160926
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 22:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Denk er niet te licht over, hier is de uiensnijder kapot maar kun je daarvoor wel naar de action?
Ik zou hem hoe dan ook niet in de eiersnijder stoppen. :N
En om tranenvloed te voorkomen, is het misschien toch wijzer om een bezoek aan de Action te brengen. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')