abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196158154
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:12 schreef Momo het volgende:

[..]

Het moet verder naar beneden om de zorg te ontlasten en dat je dan niet over 3 weken weer met een stijging zit. Ze willen speling voor de feestdagen.
Ah okey, klinkt logisch
Twiddel
pi_196158158
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eens kijken of dit dan ook daadwerkelijk het einde van de symboolmaatregelen wordt.
Dat lijkt me niet, het is totaal onduidelijk wat nu wel gewerkt heeft en wat niet.

Behalve een mondkapjesplicht, die discussie kan de prullenbak in.
pi_196158173
Blij dat corona wss tot een vuurwerkverbod zal leiden. Hopelijk blijft dat verbod er ook. Ik vond vuurwerk en Oud en Nieuw harstikke leuk, totdat een buurtbewoner vorig jaar wat vuurpijlen in een olievat flikkerde en het hele boeltje nabij mijn zoontje, mijn vrouw en ik tot ontploffing kwam, toen wij toevallig passeerden om mensen gelukswensen te brengen. Kon gelukkig voor m'n vierjarige kind springen en me omdraaien. Resultaat: brandgat in vest, brandwonden op rug en dagenlang een piep in m'n oren. Het is dat ik toevallig oordoppen droeg.

En het jaar daarvoor kleurde de hemel boven Scheveningen bloedrood.
pi_196158177
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik de laatste alinea nog het meest schandelijk:
[..]

Zegt veel, zo niet alles.
Straks valt er weer een minister van volksgezondheid flauw van de stress..
Twiddel
  maandag 9 november 2020 @ 20:16:15 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196158181
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:03 schreef kol7680 het volgende:
Herrie in het kabinet. En terecht https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jonge
Heeft nog lang geduurd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 9 november 2020 @ 20:16:17 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196158183
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet bij de eerste de beste sniffels nee :P, want dan kom ik mijn huis niet meer uit _O-
Ok, dan toch eens :P
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:10 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Maar hoe weet je of het een verkoudheid is, een beginnende griep of het monster Corona?
Snot everywhere: grote kans op verkoudheid

Koorts en je kapot voelen zonder snot: Covid of griep

Heel grofweg

Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend

- de directie -
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196158192
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef Randier het volgende:
Blij dat corona tot een vuurwerkverbod heeft geleid. Hopelijk blijft dat verbod er ook. Ik vond vuurwerk en Oud en Nieuw harstikke leuk, totdat een buurtbewoner vorig jaar wat vuurpijlen in een olievat flikkerde en het hele boeltje nabij mijn zoontje, mijn vrouw en ik tot ontploffing kwam, toen wij toevallig passeerden om mensen gelukswensen te brengen. Kon gelukkig voor m'n vierjarige kind springen en me omdraaien. Resultaat: brandgat in vest, brandwonden op rug en dagenlang een piep in m'n oren. Het is dat ik toevallig oordoppen droeg.

En het jaar daarvoor kleurde de hemel boven Scheveningen bloedrood.
Is er al een verbod nu?
Twiddel
  maandag 9 november 2020 @ 20:17:08 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196158208
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eens kijken of dit dan ook daadwerkelijk het einde van de symboolmaatregelen wordt.
Zou mooi zijn

Dit zijn toch volstrekt normale en noodzákelijke vragen die gesteld worden, en gewoon níet beantwoord kunnen worden

In maart/april was dat te snappen, want paniek

Nu, nope nope nope
  maandag 9 november 2020 @ 20:18:10 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196158250
quote:

[..]

[..]

Iedereen in politiek Den Haag, op Hugo zelf na, weet dit allang :+
pi_196158275
Komt er een NOW regeling voor "Just Eat Takeaway"?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196158282
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Is er al een verbod nu?
Oh sorry, verkeerd gelezen. Het is er nog niet, maar lijkt er wel te gaan komen.
  maandag 9 november 2020 @ 20:19:42 #237
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196158286
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:10 schreef Momo het volgende:

[..]

Opvallend dat het dan Rutte en De Jonge versus andere ministers van CDA en VVD was :?
Nee juist tegenover d66 stond er.
Antifa
  maandag 9 november 2020 @ 20:19:56 #238
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196158293
quote:

[..]

[..]

Als het waar is zegt dat inderdaad alles over de motivatie van de VVD/Rutte. Maar dan vraag ik me wel af hoe ze een volgend kabinet zien, dan ontkom je bijna niet aan een nieuwe samenwerking met CDA. Verwachten ze dan dat CDA hun lijsttrekker loost?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 9 november 2020 @ 20:21:11 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196158320
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee juist tegenover d66 stond er.
In de ministerraad trekt premier Rutte tot nu toe samen op met vicepremier De Jonge (Volksgezondheid) en minister Van Ark (Medische Zorg). Zij bepleitten tot deze week extra maatregelen. Daar staan ministers Hoekstra, Wiebes en de D66-bewindspersonen tegenover, die zwaarder ingrijpen juist onnodig vonden.

Hoekstra is CDA en Wiebes is van de VVD.
pi_196158325
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:10 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is echt erg slecht voor bestrijding van het coronavirus in Nederland. zo veel verdeeldheid in het kabinet. Maar als het zo lang blijft voortduren is het ook binnen paar maanden weer raak dat de cijfers zo maar weer gaat stijgen. Die kans is wel erg groot.
Zeker als je bedenkt dat het vrijwel zeker een terugkerend virus is wat zich, zoals het er naar uitziet, beweegt als andere seizoensgebonden virussen...
  maandag 9 november 2020 @ 20:21:31 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196158329
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2020 20:19 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Als het waar is zegt dat inderdaad alles over de motivatie van de VVD/Rutte. Maar dan vraag ik me wel af hoe ze een volgend kabinet zien, dan ontkom je bijna niet aan een nieuwe samenwerking met CDA. Verwachten ze dan dat CDA hun lijsttrekker loost?
Omtzigt is nog onbezoedeld *)

Bij die interne verkiezingen van het CDA vermoedde ik dit al. Nasty shit allemaal man :')
pi_196158331
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Heeft nog lang geduurd.
Ja. Ongelooflijk dat men de Jonge niet eruit heeft gewipt na de zomer. Hij heeft heel de zomer de tijd gehad om het testen en BCO op orde te brengen. Geen idee wat Hugo uit heeft gevoerd, behalve veel met zichzelf bezig te zijn.

En dan zou die app alles oplossen :')
pi_196158358
Ongeveer precies dezelfde discussies waar we het hier over hebben.

Ergens vorige week ging het over de toelichting van Rutte in de kamer over de sluiting van de bibliotheken dat hij het lastig/niet kon uitleggen, dan is dan ook meteen verklaard omdat ze het zelf ook niet weten.
  maandag 9 november 2020 @ 20:23:56 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196158374
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:23 schreef Kickinalfa het volgende:
Ongeveer precies dezelfde discussies waar we het hier over hebben.

Ergens vorige week ging het over de toelichting van Rutte in de kamer over de sluiting van de bibliotheken dat hij het lastig/niet kon uitleggen, dan is dan ook meteen verklaard omdat ze het zelf ook niet weten.
Was dat niet gebaseerd op model berekeningen, dat dat iets in verplaatsingen zou schelen?
  maandag 9 november 2020 @ 20:24:20 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196158389
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Ongelooflijk dat men de Jonge niet eruit heeft gewipt na de zomer. Hij heeft heel de zomer de tijd gehad om het testen en BCO op orde te brengen. Geen idee wat Hugo uit heeft gevoerd, behalve veel met zichzelf bezig te zijn.

Niet helemaal fair

Hugo stuurt een zooi mensen aan en is verantwoordelijk, die zooi mensen werkt in ene ongeorganiseerde bende, al jaren, dat is niet makkelijk even glad te trekken

Blijft hij ook in zijn positie m.i. belabberd werk verrichten hoor, maar hij voert het niet zelf uit ofzo

Rutte net zo goed, al doet die het slim en laat Hugo alle shot opvangen. Iets meer doorgewinterd
pi_196158406
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:21 schreef Momo het volgende:

[..]

In de ministerraad trekt premier Rutte tot nu toe samen op met vicepremier De Jonge (Volksgezondheid) en minister Van Ark (Medische Zorg). Zij bepleitten tot deze week extra maatregelen. Daar staan ministers Hoekstra, Wiebes en de D66-bewindspersonen tegenover, die zwaarder ingrijpen juist onnodig vonden.

Hoekstra is CDA en Wiebes is van de VVD.
VVD is bang dat Rutte eigenaar wordt van het Corona probleem, bijzonder. Als MP is hij per definitie eigenaar van dit probleem lijkt me.

Trouwens heel gaaf om te zien hoe deze gladjakker zich nu langzaam distantieert van zijn Corona maatje Hugo en hem nu ook afvalt wat betreft het testbeleid als heilige graal in de strijd tegen Corona. Wat een giller! 8)7
pi_196158419
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alleen de vraag is wel in hoeverre daar een causaal (of mediërend) verband zit met het verhogen van de minimumleeftijd.
[..]

Uiteraard, en ik kan makkelijk vanaf de zijlijn roepen. ;)

Maar iemand die van mening is dat 'al het leuks wordt afgepakt', omdat ze geen halve bommen tot ontploffing mogen brengen heb ik nul medelijden mee. Overigens is het kabinet al bezig met een steunpakket las ik.
Ik heb ook totaal geen medelijden met ze, maar soms moet je een klein kwaad oogluikend toestaan maken om een groter kwaad te voorkomen :)
pi_196158444
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet helemaal fair

Hugo stuurt een zooi mensen aan en is verantwoordelijk, die zooi mensen werkt in ene ongeorganiseerde bende, al jaren, dat is niet makkelijk even glad te trekken

Blijft hij ook in zijn positie m.i. belabberd werk verrichten hoor, maar hij voert het niet zelf uit ofzo

Rutte net zo goed, al doet die het slim en laat Hugo alle shot opvangen. Iets meer doorgewinterd
Hij voert het zelf niet zo uit, maar wordt wel betaald om orde op zaken te stellen. Ook zo'n app bijvoorbeeld is dan weer één groot fiasco. En Hugo heeft er 'n handje van om te proberen zijn gefaal te maskeren met een hoop symbolische maatregelen die niks opleveren, behalve dan ellende voor mensen.

En Rutte doet dat handig ja. Rutte wordt niet aangekeken op de bende en aan de andere kant brengt Hugo het CDA naar 'n zetelaantal onder de 10 zetels. VVD is straks veruit de grootste partij en kan kiezen.
  maandag 9 november 2020 @ 20:26:54 #249
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196158445
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik moet wel dan even zeggen dat Hugo in het voorjaar ineens de baan van Bruno Bruins moest overnemen en we hebben nog nooit eerder een pandemie gehad in een moderne tijd. Volgens mij konden alle plannen die er lagen ook meteen de deur uit. Al vind ik wel het een fout is dat de zomer niet genoeg rekening hebben gehouden met een tweede golf die eventueel veel meer testcapaciteit zou kosten als dit. Ik weet niet of iemand anders van CDA of VVD dit nou heel veel beter had gedaan.
pi_196158460
quote:

[..]

[..]

Die opzet is er toch al wel even? Rutte was tijdelijk kapitein van het schip in maart/april, maar daarna (volgens mij letterlijk de woorden van Rutte) werd Hugo geïntroduceerd als "corona minister".

Als er dus zaken falen kan Rutte relatief makkelijk wijzen naar Hugo.
Daarnaast is Hugo partijleider CDA dus die wordt niet geslachtofferd 4 maanden voor de verkiezingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')