Eens ja. Ik heb ook het idee dat het 1 grote chaos gaat worden de 31e. Zeker als er niets anders te doen is ivm maatregelen.quote:Op maandag 9 november 2020 17:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar juist daarom had men het niet onder Corona moeten wegschrijven mijns inziens. Je voedt zo alleen maar de coronasceptici.
Benoem dat dan. Doe niet alsof dit een pure coronamaatregel is. Zeg dan gewoon: “We hebben er lang over gediscussieerd maar nu is het moment daar. We stoppen met vuurwerk in Nederland. Corona gaf de doorslag in een discussie die al langer liep bla bla bla”.quote:Op maandag 9 november 2020 17:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar het ís nu toch gewoon zo? Het is al jaren onderwerp van discussie en nu de ziekenhuizen vol liggen is dit het moment voor een landelijk verbod. Voor in ieder geval dit jaar, maar gezien het feit dat het al zolang een discussie is voor altijd.
Wel beter te handhaven verwacht ik. Vind het overigens prima dat er een vuurwerkverbod komt, maar stoor me er wel aan dat corona hiervoor wordt misbruikt.quote:Op maandag 9 november 2020 17:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eens dat het al jaren de spuigaten uitloopt en er wat gedaan moet worden. Maar, ik zie niet in wat een verbod gaat uithalen eerlijk gezegd. Veel overlast wordt veroorzaakt door het illegale vuurwerk, en laat dat al jaren verboden zijn. Je komt er toch wel aan, en ik zie dit door dat verbod alleen maar meer toenemen. Een verbod kan ook averrechts werken en alleen maar meer ellende in de hand wekken. Het is onveiliger en veel zwaarder dus ook meer kans op ongelukken.
Ik geloof er niet zo in dat mensen die anders geen illegaal vuurwerk kopen het nu wel gaan doen. Ze zullen er zeker zijn, maar massaal? Kan het me niet voorstellen.quote:Op maandag 9 november 2020 17:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eens dat het al jaren de spuigaten uitloopt en er wat gedaan moet worden. Maar, ik zie niet in wat een verbod gaat uithalen eerlijk gezegd. Veel overlast wordt veroorzaakt door het illegale vuurwerk, en laat dat al jaren verboden zijn. Je komt er toch wel aan, en ik zie dit door dat verbod alleen maar meer toenemen. Een verbod kan ook averrechts werken en alleen maar meer ellende in de hand wekken. Het is onveiliger en veel zwaarder dus ook meer kans op ongelukken.
Hoop dat ze dat ook gaan doen, maar denk dat het polletiek gezien wat veiliger is om te zeggen dat je het dit jaar niet doet en dat er over volgend jaar nog niets besloten isquote:Op maandag 9 november 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Benoem dat dan. Doe niet alsof dit een pure coronamaatregel is. Zeg dan gewoon: “We hebben er lang over gediscussieerd maar nu is het moment daar. We stoppen met vuurwerk in Nederland. Corona gaf de doorslag in een discussie die al langer liep bla bla bla”.
Je wekt de schijn van coronamisbruik op deze manier.
Voor mij geldt: zolang er maar een verbod komt.quote:Op maandag 9 november 2020 17:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel beter te handhaven verwacht ik. Vind het overigens prima dat er een vuurwerkverbod komt, maar stoor me er wel aan dat corona hiervoor wordt misbruikt.
Ik heb niet het idee dat er sprake is van misbruik. Daar lijkt Rutte me echt niet het type voor. Maar de schijn van is wel gewekt, en daarmee is het kwaad in feite al geschied.quote:Op maandag 9 november 2020 17:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel beter te handhaven verwacht ik. Vind het overigens prima dat er een vuurwerkverbod komt, maar stoor me er wel aan dat corona hiervoor wordt misbruikt.
Vanuit Rutte zelf misschien niet, maar je kunt er moeilijk omheen dat een aantal andere verbodsfetisjisten dit moment maar wat graag aangrijpen.quote:Op maandag 9 november 2020 17:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er sprake is van misbruik. Daar lijkt Rutte me echt niet het type voor. Maar de schijn van is wel gewekt, en daarmee is het kwaad in feite al geschied.
De motieven van GL en de dieren lijken me wat dubieuzer, maar die gaan er niet over. Dit komt nu vanuit de regering.quote:Op maandag 9 november 2020 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanuit Rutte zelf misschien niet, maar je kunt er moeilijk omheen dat een aantal andere verbodsfetisjisten dit moment maar wat graag aangrijpen.
Maar is dat misbruik? Dat er veel ongelukken met vuurwerk gebeuren is sowieso al een speerpunt van TeamVerbod. Dat corona het hen goed uitkomt ok, maar misbruik zou ik dat dan niet willen noemen.quote:Op maandag 9 november 2020 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanuit Rutte zelf misschien niet, maar je kunt er moeilijk omheen dat een aantal andere verbodsfetisjisten dit moment maar wat graag aangrijpen.
Het CDA en de ChristenUnie zitten ook in de regering.quote:Op maandag 9 november 2020 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De motieven van GL en de dieren lijken me wat dubieuzer, maar die gaan er niet over. Dit komt nu vanuit de regering.
Het wordt gebracht alsof het een maatregel is om de eerste hulp te ontzien, maar wat dat te maken heeft met coronazorg wordt gewoon niet uitgelegd.quote:Op maandag 9 november 2020 17:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar is dat misbruik? Dat er veel ongelukken met vuurwerk gebeuren is sowieso al een speerpunt van TeamVerbod. Dat corona het hen goed uitkomt ok, maar misbruik zou ik dat dan niet willen noemen.
Dat onderschat je wel denk ik. Het zit er toch wel ingebakken bij veel mensen aangezien het al jaren traditie is. Ik ken zelf ook genoeg mensen die zonder moeite een heel maandsalaris erin stoppen of helemaal naar Duitsland of Polen heenrijden om wat vuurwerk te kopen. Een verbod is drastisch voor veel mensen en ik denk dat er veel zijn die dit niet zo 123 slikken en er dan maar mee stoppen.quote:Op maandag 9 november 2020 17:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik geloof er niet zo in dat mensen die anders geen illegaal vuurwerk kopen het nu wel gaan doen. Ze zullen er zeker zijn, maar massaal? Kan het me niet voorstellen.
Het is een maatregel om de zorg te ontzien en als je dat niet begrijpt kun je communiceren totdat je een eiersnijder weegt, maar dan komt het nog niet over.quote:Op maandag 9 november 2020 17:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het wordt gebracht alsof het een maatregel is om de eerste hulp te ontzien, maar wat dat te maken heeft met coronazorg wordt gewoon niet uitgelegd.
Vuurwerk heeft nauwelijks effect op de zorg als geheel, alleen op de eerste hulp.quote:Op maandag 9 november 2020 17:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is een maatregel om de zorg te ontzien en als je dat niet begrijpt kun je communiceren totdat je een eiersnijder weegt, maar dan komt het nog niet over.
Wanneer iets gebruik is en wanneer iets misbruik is in het politieke spel vooral een woordenkwestie.quote:Op maandag 9 november 2020 17:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar is dat misbruik? Dat er veel ongelukken met vuurwerk gebeuren is sowieso al een speerpunt van TeamVerbod. Dat corona het hen goed uitkomt ok, maar misbruik zou ik dat dan niet willen noemen.
Ik ken ze ook maar die doen dat altijd al. Die zullen dat zeker blijven doen, al zijn ze wat makkelijker te herkennen als er verder helemaal geen vuurwerk is. Ik bedoelde juist dat ik niet denk dat particulieren die normaal legaal vuurwerk afsteken nu massaal naar het illegale vuurwerk zullen grijpen.quote:Op maandag 9 november 2020 17:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat onderschat je wel denk ik. Het zit er toch wel ingebakken bij veel mensen aangezien het al jaren traditie is. Ik ken zelf ook genoeg mensen die zonder moeite een heel maandsalaris erin stoppen of helemaal naar Duitsland of Polen heenrijden om wat vuurwerk te kopen. Een verbod is drastisch voor veel mensen en ik denk dat er veel zijn die dit niet zo 123 slikken en er dan maar mee stoppen.
Het wordt geframed als coronamaatregel. Ik vind dat coronamisbruik als dat niet je daadwerkelijke motivering is.quote:Op maandag 9 november 2020 17:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 november 2020 17:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik neem aan dat vele users van hier al vragen hebben ingestuurd?
[ twitter ]
Ondertussen zijn vandaag 25 ongekozen mensen aan het overleggen hoe wij kerstmis mogen vieren. Als we nu heel lief zijn, dan mogen we misschien wel vier mensen thuis uitnodigen!quote:Op maandag 9 november 2020 17:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het wordt geframed als coronamaatregel. Ik vind dat coronamisbruik als dat niet je daadwerkelijke motivering is.
En ik vind dat je daar echt heel voorzichtig mee moet zijn. Want het is dé manier om het draagvlak te vernaggelen. Waarmee ik overigens niet beweer dat deze vuurwerkmaatregel meteen desastreus zal zijn. Maar je moet er wel heel erg mee oppassen om andere politieke wensen weg te schrijven onder ‘Corona’.
De eerste hulp is ook zorg en de zorg heeft het als sector nogal zwaar. Dus als we die sector nou kunnen verlichten door niet nog eens met honderden gewonden door vuurwerk op te zadelen zou dat vrij prettig zijn toch?quote:Op maandag 9 november 2020 17:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vuurwerk heeft nauwelijks effect op de zorg als geheel, alleen op de eerste hulp.
Zullen politici hier echt over nadenken en hier zorgen over hebben?quote:Op maandag 9 november 2020 17:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er sprake is van misbruik. Daar lijkt Rutte me echt niet het type voor. Maar de schijn van is wel gewekt, en daarmee is het kwaad in feite al geschied.
quote:
Doe eens niet zo Calimero. Het komt de discussie niet ten goede.quote:Op maandag 9 november 2020 17:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ondertussen zijn vandaag 25 ongekozen mensen aan het overleggen hoe wij kerstmis mogen vieren. Als we nu heel lief zijn, dan mogen we misschien wel vier mensen thuis uitnodigen!
Ik mag hopen dat er er in ieder geval over nadenken.quote:Op maandag 9 november 2020 17:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zullen politici hier echt over nadenken en hier zorgen over hebben?
Ik denk niet dat mijn gedrag daar enig invloed op gaat uitoefenen.quote:Op maandag 9 november 2020 17:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ondertussen zijn vandaag 25 ongekozen mensen aan het overleggen hoe wij kerstmis mogen vieren. Als we nu heel lief zijn, dan mogen we misschien wel vier mensen thuis uitnodigen!
Oh, je zit er zo in. Jammer, het leek even op een goede discussie.quote:Op maandag 9 november 2020 17:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat? Ik kan me het namelijk niet voorstellen.quote:Op maandag 9 november 2020 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat er er in ieder geval over nadenken.
Dat klopt, daarom denk ik ook dat corona wordt misbruikt om deze fopmaatregel er ook doorheen te drukken.quote:Op maandag 9 november 2020 17:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vuurwerk heeft nauwelijks effect op de zorg als geheel, alleen op de eerste hulp.
Je had het over draagvlak toch? De uitkomst van dat overleg lijkt me eigenlijk best van invloed op het draagvlak.quote:Op maandag 9 november 2020 17:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doe eens niet zo Calimero. Het komt de discussie niet ten goede.
Speel de bal, niet de persoon.quote:Op maandag 9 november 2020 17:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, je zit er zo in. Jammer, het leek even op een goede discussie.
Laat ik het dan nog maar een keer herhalen: de eerste hulp wordt belast door vuurwerk, de reguliere zorg niet of nauwelijks. Bij corona is het andersom.quote:Op maandag 9 november 2020 17:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De eerste hulp is ook zorg en de zorg heeft het als sector nogal zwaar. Dus als we die sector nou kunnen verlichten door niet nog eens met honderden gewonden door vuurwerk op te zadelen zou dat vrij prettig zijn toch?
Ik hoop het!quote:Op maandag 9 november 2020 17:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom denk ik ook dat corona wordt misbruikt om deze fopmaatregel er ook doorheen te drukken.
Maar ergens klopt het toch ook? Het ís dit jaar een coronamaatregel, het zegt dus nog niets over volgend jaar.quote:Op maandag 9 november 2020 17:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het wordt geframed als coronamaatregel. Ik vind dat coronamisbruik als dat niet je daadwerkelijke motivering is.
En ik vind dat je daar echt heel voorzichtig mee moet zijn. Want het is dé manier om het draagvlak te vernaggelen. Waarmee ik overigens niet beweer dat deze vuurwerkmaatregel meteen desastreus zal zijn. Maar je moet er wel heel erg mee oppassen om andere politieke wensen weg te schrijven onder ‘Corona’.
Bovendien politiseer je daarmee de cornabestrijding, De effecten zien we in de VS.
Sorry Leonie.quote:Op maandag 9 november 2020 17:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Speel de bal, niet de persoon.
Laat ik het ook nog een keer herhalen dan: de eerste hulp is ook de zorg. En die hebben het ff niet zo breed met z'n allen.quote:Op maandag 9 november 2020 17:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laat ik het dan nog maar een keer herhalen: de eerste hulp wordt belast door vuurwerk, de reguliere zorg niet of nauwelijks. Bij corona is het andersom.
Het klopt ergens ja. En het zal ook best zuiver zijn. Ik vertrouw daar allemaal wel op.quote:Op maandag 9 november 2020 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar ergens klopt het toch ook? Het ís dit jaar een coronamaatregel, het zegt dus nog niets over volgend jaar.
Als je geen nuance wil toelaten dan houdt de discussie op.quote:Op maandag 9 november 2020 17:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laat ik het ook nog een keer herhalen dan: de eerste hulp is ook de zorg. En die hebben het ff niet zo breed met z'n allen.
Er is geen discussie in deze.quote:Op maandag 9 november 2020 17:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je geen nuance wil toelaten dan houdt de discussie op.
Klopt. En het stukje dat het vooral de eerste hulp belast had ik ook nog niet bij stilgestaan. Mijn steun voor dit vuurwerkverbod blijft zonder de Corona-factor nog steeds staan omdat ik er niet bij kan wat een zooi de nieuwjaarsviering op uitloopt en dat het dan nog wordt weggeschreven als "relatief rustig".quote:Op maandag 9 november 2020 17:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar juist daarom had men het niet onder Corona moeten wegschrijven mijns inziens. Je voedt zo alleen maar de coronasceptici.
Ok man.quote:Op maandag 9 november 2020 17:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Prima, je zit er flink naast en bent totaal niet meer serieus te nemen.
Toch aardig van het kabinet dat ze nu nog even de economie van België en Duitsland gaan stimuleren. Want daar zal het flink druk worden. Vlak voor de Belgische lockdown stonden er in Baarle Hertog al rijen voor de vuurwerkwinkels.quote:Op maandag 9 november 2020 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen verkoop waarschijnlijk vooral. Dat scheelt al een hoop. En dan de eventuele excessen aanpakken denk ik.
Misschien moet je dat artikel zelf even lezen. Het probleem is dat mensen niet kunnen doorstromen van de spoedeisende hulp naar het ziekenhuis. Maar vuurwerkslachtoffers hebben dat in de regel niet nodig.quote:Op maandag 9 november 2020 17:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ok man.
Aangezien ik de beroerdste niet ben, hier even een artikeltje over de SEH en corona. Van een paar weken geleden. Ik denk wel dat de ziekenhuizen zitten te wachten op een paar honderd vuurwerkpatiënten, want de SEH is toch niet de reguliere zorg?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)de-hulp-coronacrisis
Punt 1: de zorg is overbelast. Al sinds maart. Heel de zorg dus.quote:Op maandag 9 november 2020 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien moet je dat artikel zelf even lezen. Het probleem is dat mensen niet kunnen doorstromen van de spoedeisende hulp naar het ziekenhuis. Maar vuurwerkslachtoffers hebben dat in de regel niet nodig.
Als het artikel dat je post mijn standpunt ondersteunt moet je misschien even nadenken waar je mee bezig bent.
Dat zegt Kuipers dan ook niet, dat er versoepeld kan worden.quote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Lurf het volgende:
Ik snap niet dat Ernst Kuipers nu alweer roept dat er wel versoepeld kan worden. Ging die man niet alleen over de ziekenhuisopnamen? En kan hij zich daar dan ook toe beperken? Bijna 5000 besmettingen erbij in een dag is nog steeds ontzettend veel en ruim boven het houdbare niveau; het is pas één halvering. Daar moeten er nog wel 4 of 5 bij lijkt me.
Verwacht niet dat dat effect veel groter zal zijn dan andere jaren hoor. Als ik mijn vuurwerk haal in Duitsland kom ik altijd het halve dorp tegen. De halve grensregio doet dat al jaren. Of niet @scrummie.quote:Op maandag 9 november 2020 17:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Toch aardig van het kabinet dat ze nu nog even de economie van België en Duitsland gaan stimuleren. Want daar zal het flink druk worden. Vlak voor de Belgische lockdown stonden er in Baarle Hertog al rijen voor de vuurwerkwinkels.
Als het eenmaal verboden is komt dat vuurwerk echt niet meer terug, aangezien ze dan mooie cijfers kunnen presenteren; minder slachtoffers, minder vervuiling etc.quote:Op maandag 9 november 2020 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar ergens klopt het toch ook? Het ís dit jaar een coronamaatregel, het zegt dus nog niets over volgend jaar.
Waarom kun je niet lezen? Echt jammer dit hoor.quote:Op maandag 9 november 2020 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Punt 1: de zorg is overbelast. Al sinds maart. Heel de zorg dus.
Dat lijkt me iets goeds.quote:Op maandag 9 november 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als het eenmaal verboden is komt dat vuurwerk echt niet meer terug, aangezien ze dan mooie cijfers kunnen presenteren; minder slachtoffers, minder vervuiling etc.
quote:Op maandag 9 november 2020 17:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Prima, je zit er flink naast en bent totaal niet meer serieus te nemen.
quote:Op maandag 9 november 2020 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
moet je misschien even nadenken waar je mee bezig bent.
quote:Op maandag 9 november 2020 18:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom kun je niet lezen? Echt jammer dit hoor.
Prachtig toch als ze met een verbod voor dit jaar een mooie vergelijking kunnen maken met jaren zonder verbod? Kun je meteen zien in hoeverre het zin heeft.quote:Op maandag 9 november 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als het eenmaal verboden is komt dat vuurwerk echt niet meer terug, aangezien ze dan mooie cijfers kunnen presenteren; minder slachtoffers, minder vervuiling etc.
Dat zou mooi zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Moet je voorzichtig mee zijn, door coronamaatregelen zullen er waarschijnlijk geen grote (of middelgrote) feestjes zijn. Die hebben natuurlijk ook invloed op vervuiling en vernieling.quote:Op maandag 9 november 2020 18:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prachtig toch als ze met een verbod voor dit jaar een mooie vergelijking kunnen maken met jaren zonder verbod? Kun je meteen zien in hoeverre het zin heeft.
In België komen echt mensen uit heel het land vuurwerk halen. Daar mag het ook heel het jaar. Leuker nog wat in Nederland dit jaar verboden is geworden is opgekocht door Belgische vuurwerkwinkels en ligt daar te koop. Dus zal me niks verwonderen als ze in december open mogen dat veel voorraad wat voor Nederland bestemt was als nog verkocht gaat worden in België. Er zijn al winkels die werken met online bestellen alleen moet je het afhalen in de winkel zelf wat volgens de Belgische corona maatregelen is toegestaan.quote:Op maandag 9 november 2020 17:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verwacht niet dat dat effect veel groter zal zijn dan andere jaren hoor. Als ik mijn vuurwerk haal in Duitsland kom ik altijd het halve dorp tegen. De halve grensregio doet dat al jaren. Of niet @:scrummie.
Zo blijft de mondkapjesverplichting komende winters ook geldig, want het dempt de verspreiding van andere virusje.quote:Op maandag 9 november 2020 18:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prachtig toch als ze met een verbod voor dit jaar een mooie vergelijking kunnen maken met jaren zonder verbod? Kun je meteen zien in hoeverre het zin heeft.
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Niet 1 op 1, maar het kan wel een indicatie geven.quote:Op maandag 9 november 2020 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet je voorzichtig mee zijn, door coronamaatregelen zullen er waarschijnlijk geen grote (of middelgrote) feestjes zijn. Die hebben natuurlijk ook invloed op vervuiling en vernieling.
Dus je kunt dat niet 1 op 1 vergelijken.
Prima, dat moeten ze in België weten.quote:Op maandag 9 november 2020 18:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In België komen echt mensen uit heel het land vuurwerk halen. Daar mag het ook heel het jaar. Leuker nog wat in Nederland dit jaar verboden is geworden is opgekocht door Belgische vuurwerkwinkels en ligt daar te koop. Dus zal me niks verwonderen als ze in december open mogen dat veel voorraad wat voor Nederland bestemt was als nog verkocht gaat worden in België. Er zijn al winkels die werken met online bestellen alleen moet je het afhalen in de winkel zelf wat volgens de Belgische corona maatregelen is toegestaan.
Als men door deze hele toestand inderdaad wat bewuster wordt van griep en verkoudheid en hoe men voorkomt dat dat zich al teveel verspreidt, vind ik dat een goed ding. Mondjapjesverplichting blijft niet, 1,5 is geen plicht, maar bewustzijn creëren lijkt me alleen maar goed.quote:Op maandag 9 november 2020 18:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zo blijft de mondkapjesverplichting komende winters ook geldig, want het dempt de verspreiding van andere virusje.
En de 1.5m.
Je weet dat in België met oud en nieuw bijna geen vuurwerk wordt afgestoken? Dus 3 keer raden waar dat heen gaat.quote:Op maandag 9 november 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prima, dat moeten ze in België weten.
Uiteraard zal er nog een fors deel naar Nederland komen. Maar uiteindelijk zal dat wel los lopen. De meeste Nederlanders hechten ook weer niet zoveel aan vuurwerk afsteken dat ze dat illegaal zullen doen (de meeste Nederlanders steken überhaupt geen vuurwerk af overigens).quote:Op maandag 9 november 2020 18:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je weet dat in België met oud en nieuw bijna geen vuurwerk wordt afgestoken? Dus 3 keer raden waar dat heen gaat.
Mondkapjesplicht blijft niet maar zullen we straks uit onszelf een mondkapje gaan dragen als we wat snotterig en hoesterig zijn?quote:Op maandag 9 november 2020 18:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als men door deze hele toestand inderdaad wat bewuster wordt van griep en verkoudheid en hoe men voorkomt dat dat zich al teveel verspreidt, vind ik dat een goed ding. Mondjapjesverplichting blijft niet, 1,5 is geen plicht, maar bewustzijn creëren lijkt me alleen maar goed.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van alles verbieden wat maar enigszins gevaarlijk kan zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 18:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als men door deze hele toestand inderdaad wat bewuster wordt van griep en verkoudheid en hoe men voorkomt dat dat zich al teveel verspreidt, vind ik dat een goed ding. Mondjapjesverplichting blijft niet, 1,5 is geen plicht, maar bewustzijn creëren lijkt me alleen maar goed.
Ik heb net als velen hier een ontzettende hekel aan vuurwerk. Toen ik nog een hond has was ‘t 3 dagen feest met een doodsbange hond, en vorig jaar heeft mn dochter geen oog dichtgedaan door de feestjes paar straten verderop. Een verbod zou ik dus echt geen enkel probleem vinden.quote:Op maandag 9 november 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Prima, dat moeten ze in België weten.
Dat deze 'traditie' in Nederland al jarenlang oogluikend toegestaan wordt is potsierlijk. Alleen maar omdat ze in Den Haag bang zijn voor wat doorgesnoven Hagenezen.
Er zal vast wat minder worden afgestoken. Maar het zal meer een kat en muis spel gaan worden. Wat je schreef over drinken klopt alleen de andere kant van de medaille is dat ze meer zijn gaan bingedrinken en comazuipen. Dat zal je met vuurwerk ook zien gebeuren een gedeelte zal niks afsteken een gedeelte zal nu juist naar cat 3 en 4 vuurwerk gaan.quote:Op maandag 9 november 2020 18:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uiteraard zal er nog een fors deel naar Nederland komen. Maar uiteindelijk zal dat wel los lopen. De meeste Nederlanders hechten ook weer niet zoveel aan vuurwerk afsteken dat ze dat illegaal zullen doen (de meeste Nederlanders steken überhaupt geen vuurwerk af overigens).
Ik vind het 'dan komt het er illegaal' dan ook een zwak argument. Over het algemeen werken verboden vrij aardig. Het verhogen van de minimumleeftijd voor alcohol zorgde er uiteindelijk ook voor dat tieners later zijn gaan drinken. Ondanks alle waarschuwingen dat jongeren illegaal zouden gaan drinken.
De vraag van handhaving is sowieso een vreemde, want nu is er ook nauwelijks handhaving. Alles wat er minder afgestoken wordt is mooi meegenomen. Zeker dit jaar.
Misschien wel een enkeling, maar denk dat dat echt de uitzonderingen gaan zijn. Als zij zich daar beter bij voelen, prima. Boeit mij echt niks, zolang zij het mij maar niet gaan opleggen.quote:Op maandag 9 november 2020 18:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht blijft niet maar zullen we straks uit onszelf een mondkapje gaan dragen als we wat snotterig en hoesterig zijn?
Of zullen veel Nederlanders dat gaan doen?
Totdat er weer een nieuw onbekend virusje opduikt.quote:Op maandag 9 november 2020 18:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht blijft niet maar zullen we straks uit onszelf een mondkapje gaan dragen als we wat snotterig en hoesterig zijn?
Gewoon in winterslaap vanaf nu tot ergens in april.quote:Op maandag 9 november 2020 18:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Wel saai jaarwisselingetje wordt het zonder vuurwerk (dan wel vuurwerkshow), feestjes etc.
Dezelfde Nederlanders die dat 7 maanden lang massaal niet deden maar pas toen Papa Rutte er iets van zei het wel deden?quote:Op maandag 9 november 2020 18:24 schreef Noek het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 november 2020 18:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dezelfde Nederlanders die dat 7 maanden lang massaal niet deden maar pas toen Papa Rutte er iets van zei het wel deden?
Nee hoor. Die kapjes gaan straks allemaal in de kliko zodra er een vaccin/medicijn/andere oplossing is.
Dat denk ik niet, begin januari komen de berichten weer binnen stromen dat er voor vele miljoenen schade aangericht is.quote:Op maandag 9 november 2020 18:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Wel saai jaarwisselingetje wordt het zonder vuurwerk (dan wel vuurwerkshow), feestjes etc.
Ja maar toch saai, zo'n oudejaarsconference in een lege zaal met kartonnen poppen en een lachband voor de sfeer.quote:Op maandag 9 november 2020 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, begin januari komen de berichten weer binnen stromen dat er voor vele miljoenen schade aangericht is.
ja gebeurd ook echt jaarlijksquote:Op maandag 9 november 2020 18:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Totdat er weer een nieuw onbekend virusje opduikt.
Ja, veel mensen hadden wel een duwtje nodig.quote:Op maandag 9 november 2020 18:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dezelfde Nederlanders die dat 7 maanden lang massaal niet deden maar pas toen Papa Rutte er iets van zei het wel deden?
Nee hoor. Die kapjes gaan straks allemaal in de kliko zodra er een vaccin/medicijn/andere oplossing is.
Quootje:quote:Op maandag 9 november 2020 18:58 schreef trein2000 het volgende:
De televaag haalt hard uit: https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Spreekt van een ‘zorgkartel’ en neemt Hugo behoorlijk onder vuur. Het lezen waard.
quote:Intussen wordt achter de coalitieschermen gesproken van ’debiele’ en ’feitenvrije waanideeën’ van De Jonge om het virus te bestrijden, terwijl zijn testbeleid ’een rotzooi’ is.
Misschien wat van die breekbare oudjes in een scootmobiel.quote:Op maandag 9 november 2020 18:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, veel mensen hadden wel een duwtje nodig.
Vind t hopeloos onhandig en ben ook veel te chaotisch voor het systeem.
Maar ben benieuwd of er straks mensen zijn die het gaan adopteren.
Zie ook wel wat hipsters het blijven doen en Arie Boomsma.quote:Op maandag 9 november 2020 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien wat van die breekbare oudjes in een scootmobiel.
Verder zie ik t totaal geen blijvertje zijn.
quote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon)
quote:Op maandag 9 november 2020 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb er ooit Leonie in gelezen en dat kan ik nu niet meer unseen.
Eh, ja. Dit dus.quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]![]()
![]()
Ook al gehoord dat mensen Leonie ofzo lazen en dachten dat ik een vrouw ben
Elke paar jaar is er wel wat nieuws; Mexicaanse griep, swineflu, sars1, Ebola, Zika, Mers. Om er maar een paar te noemen.quote:
Ik ben jouquote:Op maandag 9 november 2020 19:07 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Ik las serieus tot vorige maand Leoline Dance.
Dacht dat het een dame was die Leoline heette.![]()
Welneequote:Op maandag 9 november 2020 19:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
[..]
Elke paar jaar is er wel wat nieuws; Mexicaanse griep, swineflu, sars1, Ebola, Zika, Mers. Om er maar een paar te noemen.
Dus binnenkort weer de kapjes op. Al is het maar om de griepgolf (kans overbasting zorg) in bedwang te houden.
Ik moest even twee keer knipperen met mijn ogen toen ik dit las bij jouquote:Op maandag 9 november 2020 18:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Misschien wel een enkeling, maar denk dat dat echt de uitzonderingen gaan zijn. Als zij zich daar beter bij voelen, prima. Boeit mij echt niks, zolang zij het mij maar niet gaan opleggen.
Hoezo, omdat ik voor een mondkapjesplicht was?quote:Op maandag 9 november 2020 19:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik moest even twee keer knipperen met mijn ogen toen ik dit las bij jou
Daar wordt wel aan stoelpoten gezaagd ja, vast ook met de verkiezingen in het achterhoofd en eigen straatje schoonvegen.quote:
Mja meestal liggen onze meningen aardig uiteen als het om corona gaat.quote:Op maandag 9 november 2020 19:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoezo, omdat ik voor een mondkapjesplicht was?
Nou ja, in dit geval gaat het om de periode NA COVID-19. Ik ben best voor een strenge, snelle, effectieve aanpak. Als het straks voorbij is zal ik wel weer vooraan staan om te roepen dat alles weer terug naar voor maart 2020 moet.quote:Op maandag 9 november 2020 19:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mja meestal liggen onze meningen aardig uiteen als het om corona gaat.
Instagram etc staan vol met van die 'influencers' die allerlei zogenaamd hippe poses aannemen met een masker op.quote:Op maandag 9 november 2020 19:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Zie ook wel wat hipsters het blijven doen en Arie Boomsma.
Er komt echt wel weer een opleving als de maatregelen afgezwakt zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 19:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het heel vreemd dat ik toch sceptisch blijf over de huidige ontwikkelingen? Gaan we niet veel te snel naar beneden nu? Ben een beetje bang voor hetzelfde effect als in Juni/Juli toen de media massaal “het einde van Corona” vierde en het weer een groot hosanna, lang leve de lol gevoel werd. De winter is nog lang mensen..
het is te hopen dat de regering zich niet voor een 3de keer aan dezelfde steen stoot.....quote:Op maandag 9 november 2020 19:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er komt echt wel weer een opleving als de maatregelen afgezwakt zijn.
Qua testen lijkt het prima nu. BCO zal zich moeten gaan bewijzen straks. Ik hoop dat je door die twee dingen de boel kan gaat uitzingen tot februari/maart, en dan hopen op een snelle distributie van vaccin, mocht het er tegen die tijd zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 19:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is te hopen dat de regering zich niet voor een 3de keer aan dezelfde steen stoot.....
De versoepelingen toentertijd waren de cijfers ook naar. Het is meer dat het na de zomer niet goed werd opgepakt, en dat we gewoon deels pech hebben met het seizoen.quote:Op maandag 9 november 2020 19:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het heel vreemd dat ik toch sceptisch blijf over de huidige ontwikkelingen? Gaan we niet veel te snel naar beneden nu? Ben een beetje bang voor hetzelfde effect als in Juni/Juli toen de media massaal “het einde van Corona” vierde en het weer een groot hosanna, lang leve de lol gevoel werd. De winter is nog lang mensen..
Waarom? Op de langere termijn is het toch juist prima dat we blootgesteld worden aan relatief onschuldige virussen?quote:Op maandag 9 november 2020 19:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als men zich bewuster zou gaan gedragen omtrent verkoudheid/griepje en personal space.
Alleen de vraag is wel in hoeverre daar een causaal (of mediërend) verband zit met het verhogen van de minimumleeftijd.quote:Op maandag 9 november 2020 18:32 schreef ipa84 het volgende:
Er zal vast wat minder worden afgestoken. Maar het zal meer een kat en muis spel gaan worden. Wat je schreef over drinken klopt alleen de andere kant van de medaille is dat ze meer zijn gaan bingedrinken en comazuipen.
Uiteraard, en ik kan makkelijk vanaf de zijlijn roepen.quote:Op maandag 9 november 2020 18:31 schreef chratnox het volgende:
Wel vind ik dat het weloverwogen gedaan moet worden, en zeker dit jaar. Wat is het risico als je het niet doet, wat is het risico als je het wel doet. Als je 100 doorgesnoven gasten op het strand van Scheveningen een pallet’vuurtje’ laat maken en daarmee de rust in de stad weet te bewaren is dat ook wat waard. Ik denk dat ze niet moeten onderschatten hoeveel frustratie er bij mensen aanwezig is omdat alles ‘ze afgepakt’ is. Denk aan groepen voetbalhooligans en dat soort lieve jongens, als je die op die manier zoet kunt houden scheelt dat wellicht een hoop auto’s.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |