Zich minder aan de maatregelen houden omdat ze er niet meer in geloven.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Cue_ het volgende:
Maar wat betekend dit? Hoe gaat dat er in de praktijk uitzien?
Dat men alsnog vuurwerk gaat afsteken? Dat men gaat rellen?
Protest zie ik niet zo snel gebeuren. Wel dat men gewoon schijt heeft, en net als andere jaren maar nu nog wat meer illegaal spul koopt.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet iets dat uit de lucht komt vallen (). Denk dat het daarom best mee zal gaan vallen met het protest er tegen.
Geen verkoop waarschijnlijk vooral. Dat scheelt al een hoop. En dan de eventuele excessen aanpakken denk ik.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar hoe ze het willen gaan handhaven.
Ik hoor in mijn omgeving vooral instemmende geluiden eigenlijk. Ja het is jammer, maar het past even niet nu.quote:Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we vuurwerk verbieden? Ik hink op twee gedachten, enerzijds snap ik het wel om twee redenen. Allereerst minder vuurwerkslachtoffers en twee minder gehang op straat.
Maar anderzijds, als je mensen aan boord wil houden weet ik niet of ik dit nou zo slim vind. Om maar eens met de VVD te spreken:“ze willen ons alle leuke dingen afpakken”. Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
Juist daarom twijfel ik er een beetje over. Het heeft de schijn van “coronamisbruik”.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet iets dat uit de lucht komt vallen (). Denk dat het daarom best mee zal gaan vallen met het protest ertegen.
Dat helpt dan, vooral in de grensgebieden, bijzonder weinig ben ik bang.quote:Op maandag 9 november 2020 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen verkoop waarschijnlijk vooral. Dat scheelt al een hoop. En dan de eventuele excessen aanpakken denk ik.
De illegale verkoop hou je net als andere jaren niet tegen. Maar het gaat wel schelen in de handhaving dat je op oudejaarsdag dus geen illegaal vuurwerk tussen al het normale vuurwerk hebt, maar dat alles dus illegaal is.quote:Op maandag 9 november 2020 16:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Protest zie ik niet zo snel gebeuren. Wel dat men gewoon schijt heeft, en net als andere jaren maar nu nog wat meer illegaal spul koopt.
Geef ze een strand en pallets.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, je moet wel andere dingen mogelijk gaan maken rond Oud&Nieuw.
Het is het hele jaar illegaal. We hebben hier het hele jaar last van vuurwerk. Politie: handhaving niet mogelijk, zodra ze aanwezig zijn is het volk wat het afsteekt weer weg.quote:Op maandag 9 november 2020 16:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De illegale verkoop hou je net als andere jaren niet tegen. Maar het gaat wel schelen in de handhaving dat je op oudejaarsdag dus geen illegaal vuurwerk tussen al het normale vuurwerk hebt, maar dat alles dus illegaal is.
Ik zie de rijen bij de Lidl al staan ja...quote:Op maandag 9 november 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat helpt dan, vooral in de grensgebieden, bijzonder weinig ben ik bang.
Als het op oudejaarsdag teruggedrongen kan worden naar het niveau het hele jaar door denk ik dat iedereen heel blij gaat zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 16:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is het hele jaar illegaal. We hebben hier het hele jaar last van vuurwerk. Politie: handhaving niet mogelijk, zodra ze aanwezig zijn is het volk wat het afsteekt weer weg.
Dat gaat toch niet anders zijn op oudjaarsdag?
Dat is helemaal niet veel joh.Kijk eens:quote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Lurf het volgende:
Ik snap niet dat Ernst Kuipers nu alweer roept dat er wel versoepeld kan worden. Ging die man niet alleen over de ziekenhuisopnamen? En kan hij zich daar dan ook toe beperken? Bijna 5000 besmettingen erbij in een dag is nog steeds ontzettend veel en ruim boven het houdbare niveau; het is pas één halvering. Daar moeten er nog wel 4 of 5 bij lijkt me.
We zijn met 17.3 miljoen he. Dat is 17.300.000 mensen. Het is echt peanuts hoor.quote:4.680 nieuwe positieve testen
177 nieuwe ziekenhuisopnames
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Dus in veel opzichten zitten we nu al onder het griepniveauquote:7143 nieuwe besmettingen
127 nieuwe ziekenhuisopnames
?? nieuwe IC-opnames
75 nieuwe overlijdens
quote:Op maandag 9 november 2020 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist daarom twijfel ik er een beetje over. Het heeft de schijn van “coronamisbruik”.
Case in pointquote:Op maandag 9 november 2020 16:51 schreef MoreDakka het volgende:
Dat vuurwerkverbod is natuurlijk totaal niet tijdelijk, daarom was ik er vanaf het begin al tegen. Iedereen weet dat het nooit weer terugkomt. Bah, dat politieke opportunisme om het virus te gebruiken voor politieke doeleinden heb ik een hekel aan.
Ons dorp in elk geval niet. Het is fucking elke dag raak.quote:Op maandag 9 november 2020 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als het op oudejaarsdag teruggedrongen kan worden naar het niveau het hele jaar door denk ik dat iedereen heel blij gaat zijn.
Niet zo massaal als op oudejaarsdag zelf lijkt me toch?quote:Op maandag 9 november 2020 16:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ons dorp in elk geval niet. Het is fucking elke dag raak.
Nee, zeker niet. Maar zelfs bij een paar knallen in de avond kan men dus niet handhaven. Laat staan als er uit diverse richtingen een knal komt op oudjaarsdag.quote:Op maandag 9 november 2020 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet zo massaal als op oudejaarsdag zelf lijkt me toch?
Nee maar ze kunnen wel in een aantal probleemwijken *kuch* Kijkduin *kuch* enorm aanwezig zijn als ze niet letterlijk overal moeten handhaven. Hier in de wijk is het al sinds september bal maar het is niks vergeleken met waar ik vroeger woonde in Den Haag of in mijn vorige wijk in Zwolle. Dat is gewoon tuig dat die ene dag per jaar de vrije teugel krijgt en dat weet en voor levensgevaarlijke taferelen zorgt.quote:Op maandag 9 november 2020 16:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is het hele jaar illegaal. We hebben hier het hele jaar last van vuurwerk. Politie: handhaving niet mogelijk, zodra ze aanwezig zijn is het volk wat het afsteekt weer weg.
Dat gaat toch niet anders zijn op oudjaarsdag?
Natuurlijk is het een bullshit regel. Ik ga iedere vrijdagavond om 19:30 een lading bier halen voor het weekend. En ik ben niet de enige kan ik je zeggen. Wat denken ze nou, dat zo'n fopmaatregel ervoor gaat zorgen dat mensen niet meer gaan drinken? Als mensen willen drinken doen ze dat toch wel.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van die alcohol maatregel ben ik ook nog niet overtuigd hoor. Als ik zie hoeveel kratten bier om 19:45 de supermarkt verlaten. Lijkt mij een maatregel die zinniger is als de horeca wel open is maar op tijd dicht moet.
Ook zonder corona had er binnen afzienbare tijd een landelijk vuurwerkverbod op tafel gelegen.quote:Op maandag 9 november 2020 17:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Corona wordt misbruikt om politieke doeleinden er doorheen te drukken, zoals nu met het "tijdelijke " vuurwerk verbod. Voor de mensen die denken dat dit een tijdelijk iets is, het zal nooit meer terugkomen als dit doorgaat natuurlijk. Al vele jaren is dit een discussiepunt en een noodsituatie kan dit er mooi doorheen drukken zonder al te veel protesten, zie de goedkeurende reacties alweer hier dat het maar tijdelijk is. Wat trappen mensen er toch weer geweldig in, en realiseren het zich pas tot het te laat is.
Maar juist daarom had men het niet onder Corona moeten wegschrijven mijns inziens. Je voedt zo alleen maar de coronasceptici.quote:Op maandag 9 november 2020 17:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook zonder corona had er binnen afzienbare tijd een landelijk vuurwerkverbod op tafel gelegen.
En terecht, maar dat is een heel andere discussie.
Eens dat het al jaren de spuigaten uitloopt en er wat gedaan moet worden. Maar, ik zie niet in wat een verbod gaat uithalen eerlijk gezegd. Veel overlast wordt veroorzaakt door het illegale vuurwerk, en laat dat al jaren verboden zijn. Je komt er toch wel aan, en ik zie dit door dat verbod alleen maar meer toenemen. Een verbod kan ook averrechts werken en alleen maar meer ellende in de hand wekken. Het is onveiliger en veel zwaarder dus ook meer kans op ongelukken.quote:Op maandag 9 november 2020 17:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook zonder corona had er binnen afzienbare tijd een landelijk vuurwerkverbod op tafel gelegen.
En terecht, maar dat is een heel andere discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |