Een zeer slechte zaak. Het dunbevolkte noorden heeft ook een tijd op "ernstig" gestaan terwijl er echt nauwelijks besmettingen waren. Als je een niveau per besmettingen per 100.000 inwoners gaat toekennen geeft het een ontzettend vertekend beeld maar wel dreigende flauwekul maatregelen die dat soort onzin rechtvaardigen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Demense willen uniformiteit en eenvormigheid in de maatregelen.
Het was wel ver zoeken om vandaag nog iets te vinden om over te mopperen zeker?quote:Op maandag 9 november 2020 16:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een zeer slechte zaak. Het dunbevolkte noorden heeft ook een tijd op "ernstig" gestaan terwijl er echt nauwelijks besmettingen waren. Als je een niveau per besmettingen per 100.000 inwoners gaat toekennen geeft het een ontzettend vertekend beeld maar wel dreigende flauwekul maatregelen die dat soort onzin rechtvaardigen.
Wil je nu zeggen dat we flauwekul maatregelen hebben? Alcoholverkoop na 20u verbieden is echt wel geniaal bedacht hoor.quote:Op maandag 9 november 2020 16:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een zeer slechte zaak. Het dunbevolkte noorden heeft ook een tijd op "ernstig" gestaan terwijl er echt nauwelijks besmettingen waren. Als je een niveau per besmettingen per 100.000 inwoners gaat toekennen geeft het een ontzettend vertekend beeld maar wel dreigende flauwekul maatregelen die dat soort onzin rechtvaardigen.
Dat is een prima maatregel. Ga je voor de tigste dag op rij hetzelfde doen, namelijk willekeurige maatregelen flauwekul noemen hoewel je elke dag te horen krijgt waarom bepaalde maatregelen genomen zijn?quote:Op maandag 9 november 2020 16:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat we flauwekul maatregelen hebben? Alcoholverkoop na 20u verbieden is echt wel geniaal bedacht hoor.
Het valt mij zo tegen dat velen de belangrijkste regels niet kennen. Lees het echt regelmatig hier op het forum en zie het natuurlijk ook overal.quote:Op maandag 9 november 2020 15:52 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het zou fijner zijn als iedereen zich als vanzelfsprekend aan de basisregels zou houden van handen wassen, thuisblijven bij klachten, afstand houden, etc. en dat daarmee het aantal besmettingen zou dalen. Maar blijkbaar lukt dat in geen enkel westers land. Dus dan is het positieve hierin dat mét maatregelen wél een daling te zien is. Anders zou alles ook nog eens voor niets zijn.
Er worden gewoon veel te veel zaken over een kam geschoren. Deze zogenaamde dreigingsniveaus die niet overal even dreigend zijn, maar ook het onderscheid tussen restaurants en café's, en het verbieden van het verkopen van eten in pretparken en dierentuinen om een paar voorbeelden te noemen. Er moet gewoon veel meer maatwerk komen om de economische ramp van de maatregelen zo veel mogelijk te compenseren en dat kan gewoon, maar is weer teveel moeite voor die slappe zakken.quote:Op maandag 9 november 2020 16:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het was wel ver zoeken om vandaag nog iets te vinden om over te mopperen zeker?
Het kabinet gaat ervan uit dat mensen nog een beetje verstand hebben. Het is dus gewoon mogelijk om even snel die eiersnijder te halen bij de HEMA, maar het is niet de bedoeling om daar een uitgebreid gezinsuitje van te maken.quote:Op maandag 9 november 2020 16:17 schreef leolinedance het volgende:
Het zijn natuurlijk wel zeer tegenstrijdige maatregelen, want je laat allerlei onzinwinkels open en gaat vervolgens de bevolking oproepen om er niet naartoe te gaan
Die slappe zakken hebben wel wat beters te doen dan voor jouw durpje het aanvaardbare aantal uit te rekenen.quote:Op maandag 9 november 2020 16:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er worden gewoon veel te veel zaken over een kam geschoren. Deze zogenaamde dreigingsniveaus die niet overal even dreigend zijn, maar ook het onderscheid tussen restaurants en café's, en het verbieden van het verkopen van eten in pretparken en dierentuinen om een paar voorbeelden te noemen. Er moet gewoon veel meer maatwerk komen om de economische ramp van de maatregelen zo veel mogelijk te compenseren en dat kan gewoon, maar is weer teveel moeite voor die slappe zakken.
Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon)quote:Op maandag 9 november 2020 15:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Nou, als zelfs onze Leo al positief is, weten we dat het echt goed gaat!![]()
quote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon)
Die man is een dwaas en een opportunist inderdaad. Loopt onrust te stoken bij elke stijging of daling, over zaken waar hij geen verstand van heeft.quote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Lurf het volgende:
Ik snap niet dat Ernst Kuipers nu alweer roept dat er wel versoepeld kan worden. Ging die man niet alleen over de ziekenhuisopnamen? En kan hij zich daar dan ook toe beperken? Bijna 5000 besmettingen erbij in een dag is nog steeds ontzettend veel en ruim boven het houdbare niveau; het is pas één halvering. Daar moeten er nog wel 4 of 5 bij lijkt me.
Nog geen twee weken geleden riep 'ie op tot strengere maatregelen inderdaadquote:Op maandag 9 november 2020 16:32 schreef groenen het volgende:
[..]
Die man is een dwaas en een opportunist inderdaad. Loopt onrust te stoken bij elke stijging of daling, over zaken waar hij geen verstand van heeft.
Ik heb er ooit Leonie in gelezen en dat kan ik nu niet meer unseenquote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon)
Als jij al deze dingen roept dan mag deheer Kuipers dat zekerquote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Lurf het volgende:
Ik snap niet dat Ernst Kuipers nu alweer roept dat er wel versoepeld kan worden. Ging die man niet alleen over de ziekenhuisopnamen? En kan hij zich daar dan ook toe beperken? Bijna 5000 besmettingen erbij in een dag is nog steeds ontzettend veel en ruim boven het houdbare niveau; het is pas één halvering. Daar moeten er nog wel 4 of 5 bij lijkt me.
Maar hij heeft dan ook inmiddels genoeg eiersnijders om zijn imperium te starten.quote:Op maandag 9 november 2020 15:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Nou, als zelfs onze Leo al positief is, weten we dat het echt goed gaat!![]()
quote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar wat betekend dit? Hoe gaat dat er in de praktijk uitzien?quote:Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]![]()
![]()
Ook al gehoord dat mensen Leonie ofzo lazen en dachten dat ik een vrouw ben
Yep. Stom he? Zoals je het een keer leest zo blijft het blijkbaar in je hoofd plakkenquote:Op maandag 9 november 2020 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb er ooit Leonie in gelezen en dat kan ik nu niet meer unseen.
Ja, je moet wel andere dingen mogelijk gaan maken rond Oud&Nieuw.quote:Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we vuurwerk verbieden? Ik hink op twee gedachten, enerzijds snap ik het wel om twee redenen. Allereerst minder vuurwerkslachtoffers en twee minder gehang op straat.
Maar anderzijds, als je mensen aan boord wil houden weet ik niet of ik dit nou zo slim vind. Om maar eens met de VVD te spreken:“ze willen ons alle leuke dingen afpakken”. Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
Ik ben vooral benieuwd naar hoe ze het willen gaan handhaven.quote:Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we vuurwerk verbieden? Ik hink op twee gedachten, enerzijds snap ik het wel om twee redenen. Allereerst minder vuurwerkslachtoffers en twee minder gehang op straat.
Maar anderzijds, als je mensen aan boord wil houden weet ik niet of ik dit nou zo slim vind. Om maar eens met de VVD te spreken:“ze willen ons alle leuke dingen afpakken”. Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
Van die alcohol maatregel ben ik ook nog niet overtuigd hoor. Als ik zie hoeveel kratten bier om 19:45 de supermarkt verlaten. Lijkt mij een maatregel die zinniger is als de horeca wel open is maar op tijd dicht moet.quote:Op maandag 9 november 2020 16:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is een prima maatregel. Ga je voor de tigste dag op rij hetzelfde doen, namelijk willekeurige maatregelen flauwekul noemen hoewel je elke dag te horen krijgt waarom bepaalde maatregelen genomen zijn?
Het is natuurlijk niet iets dat uit de lucht komt vallen (quote:Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |