Grappig. Toen de GGD 300.000 tests deed was het aantal tests dat in commerciële labs gedaan wordt ook 300.000 volgens hun verhalen. Wel knap, dat die commerciële testlocaties zo makkelijk proactief meeschalen met de GGD's.quote:
Misschien moet je dat even tegen Ernst Kuipers vertellen.quote:Op maandag 9 november 2020 14:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
De ziekenhuisopnames lopen zeker niet omhoog.
quote:Op maandag 9 november 2020 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je dat even tegen Ernst Kuipers vertellen.
Die lijkt het er wel aardig mee eens.quote:Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), maakt zich geen zorgen over de ontwikkeling van de cijfers. Hij benadrukt dat er vijf dagen sprake was van een forse daling. Dat er nu sprake is van een "hele lichte stijging", is volgens hem "niks verontrustends". "De daling ging zo snel dat je kunt verwachten dat die weer even stijgt", aldus Kuipers.
Misschien moet je even kijken waar je het over hebt. Het aantal ziekenhuisopnames, dus dat wat per dag erbij komt loopt niet op, maar duidelijk af. En ook best snel, volgens mij niet eens zo gek veel trager dan het aantal gemelde besmettingen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je dat even tegen Ernst Kuipers vertellen.
Dat is precies wat ik in de post waar VoMy op reageerde, stelde.quote:Op maandag 9 november 2020 15:03 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
[..]
Die lijkt het er wel aardig mee eens.
Ik ben tegen racismequote:Op maandag 9 november 2020 15:05 schreef TLC het volgende:
Ik had op Radio 1 gehoord dat er een vaccin bestaat tegen corona maar volgens berichten op het Internet verander je hierdoor in een aap, en dat wil ik helemaal niet !! ik wil geen aap zijn !!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan zou ik maar niet naar Amersfoort gaan.quote:Op maandag 9 november 2020 15:05 schreef TLC het volgende:
Ik had op Radio 1 gehoord dat er een vaccin bestaat tegen corona maar volgens berichten op het Internet verander je hierdoor in een aap, en dat wil ik helemaal niet !! ik wil geen aap zijn !!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat komt doordat het scenario dat het minder slecht gaat dan vorige maand niet in mensen op lijkt te komenquote:Op maandag 9 november 2020 15:16 schreef OProg het volgende:
Er zijn dus maatregelen om het aantal besmettingen drastisch proberen omlaag te brengen. Tegelijkertijd zegt de overheid dat je je pas moet laten testen met klachten, dus bij het vermoeden van besmetting.
Resultaat: Figuren die roepen "Hoe kan het dan er minder getest is?".
Wat denken ze dan, dat je maar gewoon voor de lol maar even naar de teststraat gaat? Zo van "Het was druk in het bos en ik kon ook niet naar de bibliotheek of het zwembad, dus ik dacht, laten we er dan maar gewoon een gezellig uitje naar de teststraat van maken.".
Nee, die gaan naar commerciële ziekenhuizen. Die zie je niet in de cijfers terug.quote:Op maandag 9 november 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maareh, als er dus zo giga veel testen worden afgenomen buiten de reguliere GGD's om, en die testen zouden dus voor een groot deel positieven geven, waarom dalen de ziekenhuisopnames dan al enkele dagen? Want dan zouden die opnamecijfers nog steeds omhoog moeten gaan en zouden we daar ook minder tot geen daling in moeten zien?
Of zeg ik nu iets geks?
Natuurlijk komt dat we in mensen op.quote:Op maandag 9 november 2020 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat komt doordat het scenario dat het minder slecht gaat dan vorige maand niet in mensen op lijkt te komen
Of gewoon om een volledig beeld te krijgen van de situatie?quote:Op maandag 9 november 2020 15:21 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Nee, die gaan naar commerciële ziekenhuizen. Die zie je niet in de cijfers terug.![]()
Ik vraag me altijd af waarom iemand zo'n enorme moeite wil doen om aan positieve berichten toch iets negatiefs te verbinden. Is dat een schreeuw om aandacht? Is dat onzekerheid?
Jij weet ook wel waar ik op doel. Die users die de oorzaken van de daling niet in de maatregelen willen zien maar in herfstvakanties, commerciële teststraten, oproepen om maar niet meer te testen door tennisleraren etc. etc.quote:Op maandag 9 november 2020 15:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Of gewoon om een volledig beeld te krijgen van de situatie?
Maar het percentage positieve testen is nog steeds redelijk hoog toch? Zolang dat boven de 10% is betekent het dat je veel positieve gevallen mist.quote:Op maandag 9 november 2020 15:16 schreef OProg het volgende:
Er zijn dus maatregelen om het aantal besmettingen drastisch proberen omlaag te brengen. Tegelijkertijd zegt de overheid dat je je pas moet laten testen met klachten, dus bij het vermoeden van besmetting.
Wat denken ze dan, dat je maar gewoon voor de lol maar even naar de teststraat gaat? Zo van "Het was druk in het bos en ik kon ook niet naar de bibliotheek of het zwembad, dus ik dacht, laten we er dan maar gewoon een gezellig uitje naar de teststraat van maken.".
Dat soort dingen hebben toch ook een bepaald effect op de cijfers. Al is de vraag of die klein of nog redelijk, de belangrijkste driver zijn de maatregelen en de mensen die ze volgen. Mooi dat het zo goed gaat, maar het is niet of de ziekenhuizen al leeg lopen. We zijn goed onderweg, maar nog niet op een plek dat alle reguliere zorg weer door kan gaan.quote:Op maandag 9 november 2020 15:27 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jij weet ook wel waar ik op doel. Die users die de oorzaken van de daling niet in de maatregelen willen zien maar in herfstvakanties, commerciële teststraten, oproepen om maar niet meer te testen door tennisleraren etc. etc.
Zat er slechts 1 dag naastquote:Op maandag 9 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
4.680 nieuwe positieve testen
177 nieuwe ziekenhuisopnames
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Beetje voorzichtigheid met het positieve nieuws denk ik.quote:Op maandag 9 november 2020 15:16 schreef OProg het volgende:
Echt wel. Bevalt goed. Let it continue!quote:Op maandag 9 november 2020 15:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Fraaie goednieuwsshow hoor vandaag, nice.
Stel je eens voor; er zijn minder mensen besmettelijk. Dat betekent ook dat er minder mensen besmet raken. Dat betekent dat minder mensen klachten krijgen, dus dat houdt ook in dat er minder mensen naar de GGD fietsen voor een test. En als 1 op de 10 kuchjes die aanleiding geeft voor een test daadwerkelijk Corona is, dan zijn dat bij minder tests ook minder absolute positieve testresultaten.quote:Op maandag 9 november 2020 15:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar het percentage positieve testen is nog steeds redelijk hoog toch? Zolang dat boven de 10% is betekent het dat je veel positieve gevallen mist.
Ik maakte een grapje, moet er nou zo zwaar aan getild worden? Als het verkeerd over kwam vind ik dat vervelend, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat gedaan heb..quote:Op maandag 9 november 2020 15:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk komt dat we in mensen op.
Gaan we echt weer dezelfde kant op als een paar maanden geleden dat wanneer je niet uitzinnig bent van blijdschap, maar een slag om de arm houdt uit voorzichtigheid, je er niet aan wil dat het beter kan gaan en dat je niet van de maatregelen af wil en meer van die onzin?
Ga een eiersnijder en andere meuk halen bij de Action, word je vrolijk van!quote:Op maandag 9 november 2020 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik maakte een grapje, moet er nou zo zwaar aan getild worden?
Natuurlijk snap ik dat er veel meer speelt, maar het is echt niet nodig om zo te reageren.
Nee joh, we moeten wel een beetje bang blijven hè. Anders loopt het straks weer compleet uit de hand.quote:Op maandag 9 november 2020 15:39 schreef zalkc het volgende:
Maar de risiconiveaus hebben nog nooit zo hoog gestaan, zelfs zeeland staat op ernstig. is er misschien meer aan de hand dan dat ze ons willen vertellen?
Jij hebt echt een camera op onze werkvloer hangen. Dat is gewoon eng.quote:Op maandag 9 november 2020 12:48 schreef Benny het volgende:
[..]
Hennengevechten, Mario karten, bowlen, soms een beetje scharen. Eigenlijk de gebruikelijke dingen die iedereen op het werk doet
Om gelijk te hebben? Of om te sturen op bepaald beleid (Red Team)?quote:Op maandag 9 november 2020 15:01 schreef chratnox het volgende:
Dat Yorick, Marino (die zou stoppen) en anderen nog steeds proberen te duiden dat alles kut gaat laat zien dat het ze niet gaat om feitelijke informatie tonen, maar om te laten zien dat zij gelijk hebben.
Ik weet niet meer wie wel of niet zo postte, maar ik vond het knap irritant. Zonder een bijpassende emoji had ik het niet herkend als grap. Sorry daarvoor en mijn wellicht iets te fee reactie.quote:Op maandag 9 november 2020 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik maakte een grapje, moet er nou zo zwaar aan getild worden? Als het verkeerd over kwam vind ik dat vervelend, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat gedaan heb..
Tijdens de eerste golf liepen de ziekenhuizen ook niet direct leeg. Dat begon pas na een maand op gang te komen. Wat verwacht je, dat ze binnen een week na de maatregelen gaan halveren ofzo?quote:Op maandag 9 november 2020 15:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat soort dingen hebben toch ook een bepaald effect op de cijfers. Al is de vraag of die klein of nog redelijk, de belangrijkste driver zijn de maatregelen en de mensen die ze volgen. Mooi dat het zo goed gaat, maar het is niet of de ziekenhuizen al leeg lopen. We zijn goed onderweg, maar nog niet op een plek dat alle reguliere zorg weer door kan gaan.
quote:Op maandag 9 november 2020 15:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ga een eiersnijder en andere meuk halen bij de Action, word je vrolijk van!
En niet te zwaar aan tillen, sommigen hebben altijd wat te zeiken. De cijfers zijn goed, vaccin in zicht, beurs knalt omhoog, dus
quote:Op maandag 9 november 2020 15:39 schreef zalkc het volgende:
Maar de risiconiveaus hebben nog nooit zo hoog gestaan, zelfs zeeland staat op ernstig. is er misschien meer aan de hand dan dat ze ons willen vertellen?
Geen probleem, ik snap het welquote:Op maandag 9 november 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet meer wie wel of niet zo postte, maar ik vond het knap irritant. Zonder een bijpassende emoji had ik het niet herkend als grap. Sorry daarvoor en mijn wellicht iets te fee reactie.
Er is helemaal niets positiefs aan indien een daling alleen te bewerkstelligen zou zijn door de bevolking telkens in een hele of halve lockdown te zetten.quote:Op maandag 9 november 2020 15:21 schreef Multatilu het volgende:
Nee, die gaan naar commerciële ziekenhuizen. Die zie je niet in de cijfers terug.![]()
Ik vraag me altijd af waarom iemand zo'n enorme moeite wil doen om aan positieve berichten toch iets negatiefs te verbinden. Is dat een schreeuw om aandacht? Is dat onzekerheid?
Die risiconiveaus zijn echt om te janken zo slecht zijn die opgesteld. Ik woon in een kleine gemeente en ik sta bij 3 besmettingen in de gemeente al op roodquote:Op maandag 9 november 2020 15:39 schreef zalkc het volgende:
Pfoe.... zo druk op je werk....quote:Op maandag 9 november 2020 15:41 schreef Salina het volgende:
[..]
Jij hebt echt een camera op onze werkvloer hangen. Dat is gewoon eng.
Ik werk nu al 8 maanden thuis trouwens, dus geen hanengevechten, Mario Kart en bowlen meer.
[..]
Om gelijk te hebben? Of om te sturen op bepaald beleid (Red Team)?
Goh, wat ik vroeger allemaal op het werk wel niet heb gedaan trouwens. Basketbal (mini netje en balletje), mini midgetgolf. We hadden zelfs een heuse midgetgolf-competitie inclusief standen. Elke vrijdagmiddag.
Anyway, terug aan het werk nu.
quote:Op maandag 9 november 2020 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die risiconiveaus zijn echt om te janken zo slecht zijn die opgesteld. Ik woon in een kleine gemeente en ik sta bij 3 besmettingen in de gemeente al op roodeen paar gezinnen die positief testen rechtvaardigen al maatregelen
![]()
JaapGOD heeft het weer gefliktquote:Op maandag 9 november 2020 15:41 schreef _serial_ het volgende:
Kuipers: duidelijke kentering in tweede golf
Het zou fijner zijn als iedereen zich als vanzelfsprekend aan de basisregels zou houden van handen wassen, thuisblijven bij klachten, afstand houden, etc. en dat daarmee het aantal besmettingen zou dalen. Maar blijkbaar lukt dat in geen enkel westers land. Dus dan is het positieve hierin dat mét maatregelen wél een daling te zien is. Anders zou alles ook nog eens voor niets zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Er is helemaal niet positiefs aan indien een daling alleen te bewerkstelligen zou zijn door de bevolking telkens in een hele of halve lockdown te zetten.
Niet alleen zou dat betekenen dat we in feite met een achterlijk volk te maken hebben, maar tevens dat de opleving van het virus geen natuurlijk verloop kent.
Voor de rest volledig eens met je post, dit zie je hier steeds terug, het is het volharden in angst.
Om vrolijk van te worden, de Action! En de eiersnijder!quote:Op maandag 9 november 2020 15:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ga een eiersnijder en andere meuk halen bij de Action, word je vrolijk van!
En niet te zwaar aan tillen, sommigen hebben altijd wat te zeiken. De cijfers zijn goed, vaccin in zicht, beurs knalt omhoog, dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ook daar zal het binnen nu en max een week/anderhalve week weer gaan afnemen, net zoals we zowat overal zien doen (DH, Rijnmond, M-W Brabant, Twente).quote:Op maandag 9 november 2020 15:39 schreef zalkc het volgende:
Het verschuift nu gewoon wat, van DH en Rijnmond via M-W Brabant naar Midden en Noord-Oost Brabant, bijvoorbeeld. Van Twente naar het westen: Noord-Gelderland en Midden-Overijssel.
Best normaal en komt allemaal goed.Nou, nu je er toch over begint. Wij kregen de keuze tussen een heuse Japanse stijl-Zen tuin inclusief kooikarpers, kersenbloesems en Bonsai-boompjes, of een mini midgetgolf. Uiteindelijk toch met hetzelfde doel: verlichting, relaxen, verbindend bezig zijn met zijn allen. Toch maar gekozen voor die midgetgolf, was goedkoper voor de baas en praktischer in onderhoud.quote:Op maandag 9 november 2020 15:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Pfoe.... zo druk op je werk....
Heb je al een Zen-tuintje aangeschaft?![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Salina op 09-11-2020 16:02:00 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Demense willen uniformiteit en eenvormigheid in de maatregelen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die risiconiveaus zijn echt om te janken zo slecht zijn die opgesteld. Ik woon in een kleine gemeente en ik sta bij 3 besmettingen in de gemeente al op roodeen paar gezinnen die positief testen rechtvaardigen al maatregelen
![]()
Is het vaccin dan al uitgerold?quote:Op maandag 9 november 2020 15:56 schreef hjansen82 het volgende:
Nu er een vaccin is ontwikkeld, zullen de regels wel versoepeld gaan worden. NOT!!!!!!!
Bedankt Hjans.quote:Op maandag 9 november 2020 15:56 schreef hjansen82 het volgende:
Nu er een vaccin is ontwikkeld, zullen de regels wel versoepeld gaan worden. NOT!!!!!!!
Minder corona betekent minder klachten door corona. Ja, uiteraard, maar er zijn veel meer oorzaken voor dergelijke klachten, en zeker in de herfst/winter verwacht je nog steeds evenveel, zo niet meer, mensen met klachten die je wil laten testen. En daarom is het percentage van positief tov het totaal nog steeds een belangrijke indicatie.quote:Op maandag 9 november 2020 15:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Stel je eens voor; er zijn minder mensen besmettelijk. Dat betekent ook dat er minder mensen besmet raken. Dat betekent dat minder mensen klachten krijgen, dus dat houdt ook in dat er minder mensen naar de GGD fietsen voor een test. En als 1 op de 10 kuchjes die aanleiding geeft voor een test daadwerkelijk Corona is, dan zijn dat bij minder tests ook minder absolute positieve testresultaten.
Dus, als je denkt minder tests betekent evenveel besmettingen maar minder positieve resultaten gemeld door de GGD dan draai ik het om en zeg ik minder tests is blijkbaar minder klachten is dus minder besmettingen is dus JaapGOD
Een zeer slechte zaak. Het dunbevolkte noorden heeft ook een tijd op "ernstig" gestaan terwijl er echt nauwelijks besmettingen waren. Als je een niveau per besmettingen per 100.000 inwoners gaat toekennen geeft het een ontzettend vertekend beeld maar wel dreigende flauwekul maatregelen die dat soort onzin rechtvaardigen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Demense willen uniformiteit en eenvormigheid in de maatregelen.
Het was wel ver zoeken om vandaag nog iets te vinden om over te mopperen zeker?quote:Op maandag 9 november 2020 16:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een zeer slechte zaak. Het dunbevolkte noorden heeft ook een tijd op "ernstig" gestaan terwijl er echt nauwelijks besmettingen waren. Als je een niveau per besmettingen per 100.000 inwoners gaat toekennen geeft het een ontzettend vertekend beeld maar wel dreigende flauwekul maatregelen die dat soort onzin rechtvaardigen.
Wil je nu zeggen dat we flauwekul maatregelen hebben? Alcoholverkoop na 20u verbieden is echt wel geniaal bedacht hoor.quote:Op maandag 9 november 2020 16:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een zeer slechte zaak. Het dunbevolkte noorden heeft ook een tijd op "ernstig" gestaan terwijl er echt nauwelijks besmettingen waren. Als je een niveau per besmettingen per 100.000 inwoners gaat toekennen geeft het een ontzettend vertekend beeld maar wel dreigende flauwekul maatregelen die dat soort onzin rechtvaardigen.
Dat is een prima maatregel. Ga je voor de tigste dag op rij hetzelfde doen, namelijk willekeurige maatregelen flauwekul noemen hoewel je elke dag te horen krijgt waarom bepaalde maatregelen genomen zijn?quote:Op maandag 9 november 2020 16:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat we flauwekul maatregelen hebben? Alcoholverkoop na 20u verbieden is echt wel geniaal bedacht hoor.
Het valt mij zo tegen dat velen de belangrijkste regels niet kennen. Lees het echt regelmatig hier op het forum en zie het natuurlijk ook overal.quote:Op maandag 9 november 2020 15:52 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het zou fijner zijn als iedereen zich als vanzelfsprekend aan de basisregels zou houden van handen wassen, thuisblijven bij klachten, afstand houden, etc. en dat daarmee het aantal besmettingen zou dalen. Maar blijkbaar lukt dat in geen enkel westers land. Dus dan is het positieve hierin dat mét maatregelen wél een daling te zien is. Anders zou alles ook nog eens voor niets zijn.
Er worden gewoon veel te veel zaken over een kam geschoren. Deze zogenaamde dreigingsniveaus die niet overal even dreigend zijn, maar ook het onderscheid tussen restaurants en café's, en het verbieden van het verkopen van eten in pretparken en dierentuinen om een paar voorbeelden te noemen. Er moet gewoon veel meer maatwerk komen om de economische ramp van de maatregelen zo veel mogelijk te compenseren en dat kan gewoon, maar is weer teveel moeite voor die slappe zakken.quote:Op maandag 9 november 2020 16:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het was wel ver zoeken om vandaag nog iets te vinden om over te mopperen zeker?
Het kabinet gaat ervan uit dat mensen nog een beetje verstand hebben. Het is dus gewoon mogelijk om even snel die eiersnijder te halen bij de HEMA, maar het is niet de bedoeling om daar een uitgebreid gezinsuitje van te maken.quote:Op maandag 9 november 2020 16:17 schreef leolinedance het volgende:
Het zijn natuurlijk wel zeer tegenstrijdige maatregelen, want je laat allerlei onzinwinkels open en gaat vervolgens de bevolking oproepen om er niet naartoe te gaan
Die slappe zakken hebben wel wat beters te doen dan voor jouw durpje het aanvaardbare aantal uit te rekenen.quote:Op maandag 9 november 2020 16:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er worden gewoon veel te veel zaken over een kam geschoren. Deze zogenaamde dreigingsniveaus die niet overal even dreigend zijn, maar ook het onderscheid tussen restaurants en café's, en het verbieden van het verkopen van eten in pretparken en dierentuinen om een paar voorbeelden te noemen. Er moet gewoon veel meer maatwerk komen om de economische ramp van de maatregelen zo veel mogelijk te compenseren en dat kan gewoon, maar is weer teveel moeite voor die slappe zakken.
Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon)quote:Op maandag 9 november 2020 15:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Nou, als zelfs onze Leo al positief is, weten we dat het echt goed gaat!![]()
quote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon)
Die man is een dwaas en een opportunist inderdaad. Loopt onrust te stoken bij elke stijging of daling, over zaken waar hij geen verstand van heeft.quote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Lurf het volgende:
Ik snap niet dat Ernst Kuipers nu alweer roept dat er wel versoepeld kan worden. Ging die man niet alleen over de ziekenhuisopnamen? En kan hij zich daar dan ook toe beperken? Bijna 5000 besmettingen erbij in een dag is nog steeds ontzettend veel en ruim boven het houdbare niveau; het is pas één halvering. Daar moeten er nog wel 4 of 5 bij lijkt me.
Nog geen twee weken geleden riep 'ie op tot strengere maatregelen inderdaadquote:Op maandag 9 november 2020 16:32 schreef groenen het volgende:
[..]
Die man is een dwaas en een opportunist inderdaad. Loopt onrust te stoken bij elke stijging of daling, over zaken waar hij geen verstand van heeft.
Ik heb er ooit Leonie in gelezen en dat kan ik nu niet meer unseenquote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jaren verkeerd gelezen. Het is Leo Linedance en niet Le Onlinedance (omelette du fromage hon hon hon)
Als jij al deze dingen roept dan mag deheer Kuipers dat zekerquote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Lurf het volgende:
Ik snap niet dat Ernst Kuipers nu alweer roept dat er wel versoepeld kan worden. Ging die man niet alleen over de ziekenhuisopnamen? En kan hij zich daar dan ook toe beperken? Bijna 5000 besmettingen erbij in een dag is nog steeds ontzettend veel en ruim boven het houdbare niveau; het is pas één halvering. Daar moeten er nog wel 4 of 5 bij lijkt me.
Maar hij heeft dan ook inmiddels genoeg eiersnijders om zijn imperium te starten.quote:Op maandag 9 november 2020 15:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Nou, als zelfs onze Leo al positief is, weten we dat het echt goed gaat!![]()
quote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar wat betekend dit? Hoe gaat dat er in de praktijk uitzien?quote:Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]![]()
![]()
Ook al gehoord dat mensen Leonie ofzo lazen en dachten dat ik een vrouw ben
Yep. Stom he? Zoals je het een keer leest zo blijft het blijkbaar in je hoofd plakkenquote:Op maandag 9 november 2020 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb er ooit Leonie in gelezen en dat kan ik nu niet meer unseen.
Ja, je moet wel andere dingen mogelijk gaan maken rond Oud&Nieuw.quote:Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we vuurwerk verbieden? Ik hink op twee gedachten, enerzijds snap ik het wel om twee redenen. Allereerst minder vuurwerkslachtoffers en twee minder gehang op straat.
Maar anderzijds, als je mensen aan boord wil houden weet ik niet of ik dit nou zo slim vind. Om maar eens met de VVD te spreken:“ze willen ons alle leuke dingen afpakken”. Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
Ik ben vooral benieuwd naar hoe ze het willen gaan handhaven.quote:Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we vuurwerk verbieden? Ik hink op twee gedachten, enerzijds snap ik het wel om twee redenen. Allereerst minder vuurwerkslachtoffers en twee minder gehang op straat.
Maar anderzijds, als je mensen aan boord wil houden weet ik niet of ik dit nou zo slim vind. Om maar eens met de VVD te spreken:“ze willen ons alle leuke dingen afpakken”. Kan me ook goed voorstellen dat mensen hier op afhaken.
Van die alcohol maatregel ben ik ook nog niet overtuigd hoor. Als ik zie hoeveel kratten bier om 19:45 de supermarkt verlaten. Lijkt mij een maatregel die zinniger is als de horeca wel open is maar op tijd dicht moet.quote:Op maandag 9 november 2020 16:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is een prima maatregel. Ga je voor de tigste dag op rij hetzelfde doen, namelijk willekeurige maatregelen flauwekul noemen hoewel je elke dag te horen krijgt waarom bepaalde maatregelen genomen zijn?
Het is natuurlijk niet iets dat uit de lucht komt vallen (quote:Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Zich minder aan de maatregelen houden omdat ze er niet meer in geloven.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Cue_ het volgende:
Maar wat betekend dit? Hoe gaat dat er in de praktijk uitzien?
Dat men alsnog vuurwerk gaat afsteken? Dat men gaat rellen?
Protest zie ik niet zo snel gebeuren. Wel dat men gewoon schijt heeft, en net als andere jaren maar nu nog wat meer illegaal spul koopt.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet iets dat uit de lucht komt vallen (). Denk dat het daarom best mee zal gaan vallen met het protest er tegen.
Geen verkoop waarschijnlijk vooral. Dat scheelt al een hoop. En dan de eventuele excessen aanpakken denk ik.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar hoe ze het willen gaan handhaven.
Ik hoor in mijn omgeving vooral instemmende geluiden eigenlijk. Ja het is jammer, maar het past even niet nu.quote:Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef trein2000 het volgende:
Juist daarom twijfel ik er een beetje over. Het heeft de schijn van “coronamisbruik”.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet iets dat uit de lucht komt vallen (). Denk dat het daarom best mee zal gaan vallen met het protest ertegen.
Dat helpt dan, vooral in de grensgebieden, bijzonder weinig ben ik bang.quote:Op maandag 9 november 2020 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen verkoop waarschijnlijk vooral. Dat scheelt al een hoop. En dan de eventuele excessen aanpakken denk ik.
De illegale verkoop hou je net als andere jaren niet tegen. Maar het gaat wel schelen in de handhaving dat je op oudejaarsdag dus geen illegaal vuurwerk tussen al het normale vuurwerk hebt, maar dat alles dus illegaal is.quote:Op maandag 9 november 2020 16:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Protest zie ik niet zo snel gebeuren. Wel dat men gewoon schijt heeft, en net als andere jaren maar nu nog wat meer illegaal spul koopt.
Geef ze een strand en pallets.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, je moet wel andere dingen mogelijk gaan maken rond Oud&Nieuw.
Het is het hele jaar illegaal. We hebben hier het hele jaar last van vuurwerk. Politie: handhaving niet mogelijk, zodra ze aanwezig zijn is het volk wat het afsteekt weer weg.quote:Op maandag 9 november 2020 16:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De illegale verkoop hou je net als andere jaren niet tegen. Maar het gaat wel schelen in de handhaving dat je op oudejaarsdag dus geen illegaal vuurwerk tussen al het normale vuurwerk hebt, maar dat alles dus illegaal is.
Ik zie de rijen bij de Lidl al staan ja...quote:Op maandag 9 november 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat helpt dan, vooral in de grensgebieden, bijzonder weinig ben ik bang.
Als het op oudejaarsdag teruggedrongen kan worden naar het niveau het hele jaar door denk ik dat iedereen heel blij gaat zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 16:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is het hele jaar illegaal. We hebben hier het hele jaar last van vuurwerk. Politie: handhaving niet mogelijk, zodra ze aanwezig zijn is het volk wat het afsteekt weer weg.
Dat gaat toch niet anders zijn op oudjaarsdag?
Dat is helemaal niet veel joh.Kijk eens:quote:Op maandag 9 november 2020 16:30 schreef Lurf het volgende:
We zijn met 17.3 miljoen he. Dat is 17.300.000 mensen. Het is echt peanuts hoor.quote:4.680 nieuwe positieve testen
177 nieuwe ziekenhuisopnames
40 nieuwe IC-opnames
39 nieuwe overlijdens
Dus in veel opzichten zitten we nu al onder het griepniveauquote:7143 nieuwe besmettingen
127 nieuwe ziekenhuisopnames
?? nieuwe IC-opnames
75 nieuwe overlijdens
quote:Op maandag 9 november 2020 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist daarom twijfel ik er een beetje over. Het heeft de schijn van “coronamisbruik”.
Case in pointquote:Op maandag 9 november 2020 16:51 schreef MoreDakka het volgende:
Dat vuurwerkverbod is natuurlijk totaal niet tijdelijk, daarom was ik er vanaf het begin al tegen. Iedereen weet dat het nooit weer terugkomt. Bah, dat politieke opportunisme om het virus te gebruiken voor politieke doeleinden heb ik een hekel aan.
Ons dorp in elk geval niet. Het is fucking elke dag raak.quote:Op maandag 9 november 2020 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als het op oudejaarsdag teruggedrongen kan worden naar het niveau het hele jaar door denk ik dat iedereen heel blij gaat zijn.
Niet zo massaal als op oudejaarsdag zelf lijkt me toch?quote:Op maandag 9 november 2020 16:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ons dorp in elk geval niet. Het is fucking elke dag raak.
Nee, zeker niet. Maar zelfs bij een paar knallen in de avond kan men dus niet handhaven. Laat staan als er uit diverse richtingen een knal komt op oudjaarsdag.quote:Op maandag 9 november 2020 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet zo massaal als op oudejaarsdag zelf lijkt me toch?
Nee maar ze kunnen wel in een aantal probleemwijken *kuch* Kijkduin *kuch* enorm aanwezig zijn als ze niet letterlijk overal moeten handhaven. Hier in de wijk is het al sinds september bal maar het is niks vergeleken met waar ik vroeger woonde in Den Haag of in mijn vorige wijk in Zwolle. Dat is gewoon tuig dat die ene dag per jaar de vrije teugel krijgt en dat weet en voor levensgevaarlijke taferelen zorgt.quote:Op maandag 9 november 2020 16:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is het hele jaar illegaal. We hebben hier het hele jaar last van vuurwerk. Politie: handhaving niet mogelijk, zodra ze aanwezig zijn is het volk wat het afsteekt weer weg.
Dat gaat toch niet anders zijn op oudjaarsdag?
Natuurlijk is het een bullshit regel. Ik ga iedere vrijdagavond om 19:30 een lading bier halen voor het weekend. En ik ben niet de enige kan ik je zeggen. Wat denken ze nou, dat zo'n fopmaatregel ervoor gaat zorgen dat mensen niet meer gaan drinken? Als mensen willen drinken doen ze dat toch wel.quote:Op maandag 9 november 2020 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van die alcohol maatregel ben ik ook nog niet overtuigd hoor. Als ik zie hoeveel kratten bier om 19:45 de supermarkt verlaten. Lijkt mij een maatregel die zinniger is als de horeca wel open is maar op tijd dicht moet.
Ook zonder corona had er binnen afzienbare tijd een landelijk vuurwerkverbod op tafel gelegen.quote:Op maandag 9 november 2020 17:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Corona wordt misbruikt om politieke doeleinden er doorheen te drukken, zoals nu met het "tijdelijke " vuurwerk verbod. Voor de mensen die denken dat dit een tijdelijk iets is, het zal nooit meer terugkomen als dit doorgaat natuurlijk. Al vele jaren is dit een discussiepunt en een noodsituatie kan dit er mooi doorheen drukken zonder al te veel protesten, zie de goedkeurende reacties alweer hier dat het maar tijdelijk is. Wat trappen mensen er toch weer geweldig in, en realiseren het zich pas tot het te laat is.
Maar juist daarom had men het niet onder Corona moeten wegschrijven mijns inziens. Je voedt zo alleen maar de coronasceptici.quote:Op maandag 9 november 2020 17:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook zonder corona had er binnen afzienbare tijd een landelijk vuurwerkverbod op tafel gelegen.
En terecht, maar dat is een heel andere discussie.
Eens dat het al jaren de spuigaten uitloopt en er wat gedaan moet worden. Maar, ik zie niet in wat een verbod gaat uithalen eerlijk gezegd. Veel overlast wordt veroorzaakt door het illegale vuurwerk, en laat dat al jaren verboden zijn. Je komt er toch wel aan, en ik zie dit door dat verbod alleen maar meer toenemen. Een verbod kan ook averrechts werken en alleen maar meer ellende in de hand wekken. Het is onveiliger en veel zwaarder dus ook meer kans op ongelukken.quote:Op maandag 9 november 2020 17:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook zonder corona had er binnen afzienbare tijd een landelijk vuurwerkverbod op tafel gelegen.
En terecht, maar dat is een heel andere discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |