Volgens mij is het enige antwoord dat we simpelweg niet weten hoeveel er niet gemeld wordt.quote:Op maandag 9 november 2020 14:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vorige week tijdens de briefing zijn er ook vragen over gesteld.
De horeca natuurlijk. Allemaal mensen samen binnen in een café, slechte ventilatie, allemaal wat alcohol op, muziek aan (dus harder praten), ... lijkt mij duidelijk een zeer groot risico. Alleen de binnenruimtes van de horeca gesloten houden zou op zeer korte termijn al genoeg kunnen zijn om het virus in te dammenquote:Op maandag 9 november 2020 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Nu onze theorie over de herfstvakantie niet lijkt te kloppen blijven er twee schuldigen over: horeca of het reizen.
De logistiek lijkt me wel een ding met een temperatuur van -80 graden en in die hoeveelheden.quote:Op maandag 9 november 2020 14:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja ik denk dat dat vaccin er echt wel komt eind december of eind januari. Maar dat het daarna nog wel een jaartje kan duren voordat we er effecten van zien.
Al zullen er sportkantines ook een stevige duit in het zakje gedaan hebben. Net als zaalverhuur.quote:Op maandag 9 november 2020 14:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
De horeca natuurlijk. Allemaal mensen samen binnen in een café, slechte ventilatie, allemaal wat alcohol op, muziek aan (dus harder praten), ... lijkt mij duidelijk een zeer groot risico. Alleen de binnenruimtes van de horeca gesloten houden zou op zeer korte termijn al genoeg kunnen zijn om het virus in te dammen
Jaap ben jij het?quote:Op maandag 9 november 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is het enige antwoord dat we simpelweg niet weten hoeveel er niet gemeld wordt.
Sowieso is het testbeleid van commerciële bedrijven niet goed te vergelijken met het GGD-testbeleid.
Ja, ben ik wel met je eens. Maar zelfs als je je in dat soort binnenruimtes aan afstand e.d. houdt, is de kans op verspreiding nog steeds zeer groot.quote:Op maandag 9 november 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Al zullen er sportkantines ook een stevige duit in het zakje gedaan hebben. Net als zaalverhuur.
Maar zoals terecht opgemerkt valt momenteel niet veel zinnigs te zeggen over de invloed van commerciële testen. In hoeverre reflecteert deze daling simpelweg een stijging bij commerciële teststraten?quote:Op maandag 9 november 2020 14:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat wel echt heel snel. 10 dagen terug zaten we op een gemiddelde van 10.000 besmettingen, nu is het gemiddelde 6657. Dan zit het dus ergens tussen 0,8 en 0,7 in. Dat is veel lager dan verwacht.
Daar ben ik inderdaad nu ook wel benieuwd naar, in hoeverre die vergelijkbare resulaten zullen kunnen tonen.quote:Op maandag 9 november 2020 14:34 schreef jasoe het volgende:
Wat gaan we gooeeed! Ook het nieuws van het vaccin is super. Nieuws over het Oxford vaccin zal binnenkort ook wel komen.
De bron daarvan was de altijd betrouwbare en zichzelf totaal niet overschattende Sywierd, voor zover ik weet.quote:Op maandag 9 november 2020 14:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Dacht een tijdje terug te lezen hier dat er nu 300.000 commerciële testen per week waren? Natuurlijk is het percentage positief getesten wel lager dan omdat je ook mensen zonder klachten test.
Nee ze zullen minder snel versoepelen nu. Wat mij ook wijs lijkt.quote:Op maandag 9 november 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Morgen persconferentie dat de kroegen en stadions weer opengaan?
Kunnen we er weer een gigantische teringzooi van maken en tegen de feestdagen weer in lockdown.quote:Op maandag 9 november 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Morgen persconferentie dat de kroegen en stadions weer opengaan?
Benieuwd of ze de beloofde 2 weken aanhouden voor het huidige pakket of toch gaan verlengen. Gok dat laatste.quote:Op maandag 9 november 2020 14:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee ze zullen minder snel versoepelen nu. Wat mij ook wijs lijkt.
Of het is een totaalpakket. Toch genoeg mensen die thuis werken ipv op kantoor. Toch genoeg mensen die even een verjaardag overslaan. Toch genoeg mensen die iets minder de deur uitgaan voor leuke uitjes. Minder mogelijke vakantie plekken. Toch genoeg mensen die geraakt worden door het alcoholverbod na 20.00. Daarbij is de ''horeca'' een enorm begrip natuurlijk. Gaat er in kroegen heel wat anders aan toe dan een gemiddeld restaurant. Hoeft niet zo zeer één oorzaak te hebben. Beperkingen bij veel sporten kan ook mee helpen. Sportkantines. Etc.quote:Op maandag 9 november 2020 14:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
De horeca natuurlijk. Allemaal mensen samen binnen in een café, slechte ventilatie, allemaal wat alcohol op, muziek aan (dus harder praten), ... lijkt mij duidelijk een zeer groot risico. Alleen de binnenruimtes van de horeca gesloten houden zou op zeer korte termijn al genoeg kunnen zijn om het virus in te dammen
Zeker, niet weer dezelfde fouten maken nu. Dit was al door het oog van de naald, een eventuele derde golf wil je gewoon uitbannen.quote:Op maandag 9 november 2020 14:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee ze zullen minder snel versoepelen nu. Wat mij ook wijs lijkt.
Maareh, als er dus zo giga veel testen worden afgenomen buiten de reguliere GGD's om, en die testen zouden dus voor een groot deel positieven geven, waarom dalen de ziekenhuisopnames dan al enkele dagen? Want dan zouden die opnamecijfers nog steeds omhoog moeten gaan en zouden we daar ook minder tot geen daling in moeten zien?quote:
Wat op zich wel vreemd is voor de tijd van het jaar.quote:Op maandag 9 november 2020 14:38 schreef Questular het volgende:
Maar het is toch logisch dat er minder testen worden afgenomen? Ik bedoel dat zou ook gewoon kunnen betekenen dat er minder mensen zijn met klachten.
Zo logisch vind ik dat niet. Het is het snotter, kuch en griepseizoen. Allemaal klachten die COVID ook geeft. Er zou bijna een constante stroom moeten zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 14:38 schreef Questular het volgende:
Maar het is toch logisch dat er minder testen worden afgenomen? Ik bedoel dat zou ook gewoon kunnen betekenen dat er minder mensen zijn met klachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |