abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195849689
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

En door..

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 25-10-2020 20:09:17 ]
Definitely not CIA
pi_195849695
Ik kon het topic niet openen ;(
Twiddel
pi_195849704
Maar er wordt nu flink ingegrepen op de stream weer *O*
Twiddel
pi_195849767
@chratnox. Dat weet ik omdat wij als school altijd bevestigingen krijgen van Covid besmettingen, zowel van leerlingen als personen in hun huishouden. Ja n=1, heb er geen onderzoek naar gedaan en dat ga ik ook niet doen, druk zat.

Ik beschrijf alleen wat ik zie gebeuren om me heen, maar kennelijk zie ik dat allemaqlal verkeerd, want op scholen raakt men niet besmet. Zal morgen even een memo op het bord hangen.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195849772
quote:
99s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:02 schreef summer2bird het volgende:
Maar er wordt nu flink ingegrepen op de stream weer *O*
Die melding eronder heb ik nog nooit gezien:
quote:
RT is funded in whole or in part by the Russian government.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195849787
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:05 schreef Luke83 het volgende:
Ik beschrijf alleen wat ik zie gebeuren om me heen, maar kennelijk zie ik dat allemaqlal verkeerd, want op scholen raakt men niet besmet. Zal morgen even een memo op het bord hangen.
Vanwaar toch die drang van sommigen hier om aan de lopende band dit soort kinderachtige stropoppen te herhalen?

Is het zo moeilijk om genuanceerd te doen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195849794
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die melding eronder heb ik nog nooit gezien:
[..]

Wow ik ook nog nooit :o
Twiddel
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:08:02 #8
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195849795
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:05 schreef Luke83 het volgende:
@:chratnox. Dat weet ik omdat wij als school altijd bevestigingen krijgen van Covid besmettingen, zowel van leerlingen als personen in hun huishouden. Ja n=1, heb er geen onderzoek naar gedaan en dat ga ik ook niet doen, druk zat.

Ik beschrijf alleen wat ik zie gebeuren om me heen, maar kennelijk zie ik dat allemaqlal verkeerd, want op scholen raakt men niet besmet. Zal morgen even een memo op het bord hangen.
Wie zegt dat je het verkeerd ziet? Maar zeg jij dat alle besmettingen op school ontstaan dan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195849841
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:08 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wie zegt dat je het verkeerd ziet? Maar zeg jij dat alle besmettingen op school ontstaan dan?
Uiteraard niet, ook op zat andere plekken worden mensen besmet. Ik denk alleen dat vooral middelbare scholen een grote rol spelen. En als dat zo is, zou ik het ook bijzonder sneu vinden voor alle mensen die werkzaam zijn in sectoren die nu compleet dicht moeten, die misschien minder bijdragen.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195849854
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vanwaar toch die drang van sommigen hier om aan de lopende band dit soort kinderachtige stropoppen te herhalen?

Is het zo moeilijk om genuanceerd te doen?
(Waarschijnlijk tegen beter weten in) een analogie:

Persoon A: 'de kans op longkanker is echt vele malen kleiner als je niet rookt'
Persoon B: 'oh, maar mijn opa heeft ook longkanker gekregen en die rookt niet'
Persoon A: 'dat kan, maar de kans daarop is feitelijk gezien vele malen kleiner'
Persoon B: 'blijkbaar zie ik dat dan verkeerd en kun je helemaal geen longkanker krijgen als je niet rookt'
Persoon A:

............................................________
....................................,.-'"...................``~.,
.............................,.-"..................................."-.,
.........................,/...............................................":,
.....................,?......................................................,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:"........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(....."~-,_..............................,:`........../
.........../(_...."~,_........"~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......"=,_......."-,_.......,.-~-,},.~";/....}
...........((.....*~_......."=-._......";,,./`..../"............../
...,,,___.`~,......"~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-"
............/.`~,......`-...................................../
.............`~.*-,.....................................|,./.....,__
,,_..........}.>-._...................................|..............`=~-,
.....`=~-,__......`,.................................
...................`=~-,,.,...............................
................................`:,,...........................`..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==``
........................................_..........._,-%.......`
...................................,
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 17:12:04 #11
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195849855
https://www.ad.nl/binnenl(...)-mee-bezig~ac5e8ac5/

Jezus ook lekker allemaal troep achter laten in iemand zijn bouwput
pi_195849863
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Op scholen vinden amper besmettingen plaats, dus hoe plaats je dat effect dan?
Let wel: het sluiten van de scholen heeft ook andere effecten dan potentiële besmettingshaarden op scholen wegnemen. Je kunt er bijvoorbeeld aan denken dat meer werknemers vakantie nemen en dat scholieren en studenten minder vaak gebruikmaken van het openbaar vervoer.

En er werd door iemand gezegd dat universiteiten bijvoorbeeld geen herfstvakantie kennen, maar dat ligt anders. Ook universiteiten hebben onderwijsvrije weken (geen colleges, wel toetsing) en één ervan valt tijdens de herfstvakantie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195849906
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:48 schreef Em31 het volgende:

Ja vanaf morgen en zondag dus niet
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:21 schreef Em31 het volgende:

Horeca blijft gewoon open.

Nu noem je ineens de avondklok niet meer
Kijk naar mijn post, ik noem een opsomming van mondkapjes plichten, met daarbij aangegeven avondklok in sommige regio's.
In sommige regio's gold er al weken een avondklok in de vorm van mondkapjes buiten na 18.00.
pi_195849966
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Let wel: het sluiten van de scholen heeft ook andere effecten dan potentiële besmettingshaarden op scholen wegnemen. Je kunt er bijvoorbeeld aan denken dat meer werknemers vakantie nemen en dat scholieren en studenten minder vaak gebruikmaken van het openbaar vervoer.

En er werd door iemand gezegd dat universiteiten bijvoorbeeld geen herfstvakantie kennen, maar dat ligt anders. Ook universiteiten hebben onderwijsvrije weken (geen colleges, wel toetsing) en één ervan valt tijdens de herfstvakantie.
Dan heb je het over volwassenen. Krijgen universiteiten nog veel fysiek onderwijs op dit moment dan? En die colleges worden zullen vast ook geen volle klassen zitten? Er is in dit topic iemand werkzaam op een Hogeschool en die beweerde dat het bijna allemaal online onderwijs was en de activiteiten die wel door moeten gaan ernstig uitgedund zijn qua groepsgrootte.
blablablabla
pi_195849973
Nu op npo2 een programma over corona.

Filosoof Michael Sandel gaat in gesprek met een groep millennials over prangende, actuele dilemma's
"Life's a Bitch"
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 17:18:18 #16
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195849982
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:05 schreef Luke83 het volgende:
@:chratnox. Dat weet ik omdat wij als school altijd bevestigingen krijgen van Covid besmettingen, zowel van leerlingen als personen in hun huishouden. Ja n=1, heb er geen onderzoek naar gedaan en dat ga ik ook niet doen, druk zat.

Ik beschrijf alleen wat ik zie gebeuren om me heen, maar kennelijk zie ik dat allemaqlal verkeerd, want op scholen raakt men niet besmet. Zal morgen even een memo op het bord hangen.
Waar is het nou voor nodig om zo lichtgeraakt te reageren? Dit is wat ik tegen je zei:
quote:
Dat is vervelend natuurlijk, maar N=1. Die halve klas die "omviel", waren dat allemaal Covid-besmettingen? Hoe weet je dat die het aan ouders doorgegeven hebben, waar baseer je dat op?

Het gros van de wetenschappelijke publicaties onderschrijft wat je zegt niet. Daarmee zeg ik uiteraard niet dat het niet waar is, maar wel dat er meer data nodig is om de conclusie die jij nu maakt te kunnen maken.
Je post anekdotisch bewijs waarvan ik absoluut niet zeg dat het niet zo is, maar waarvan ik zeg dat de wetenschap vooralsnog een kleinere rol toeschrijft dan jij doet. Dan kun je prima zo reageren, je kan ook op een normale manier de dialoog aan gaan.

Als je daar geen zin in hebt is dat je goed recht, maar reageer dan gewoon niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 17:19:26 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195850005
Italy reports record 21,000 new coronavirus cases, number in hospital reaches 12,000

- New cases: 21,273
- Positivity rate: 20.9% (+3)
- In hospital: 12,006 (+719)
- In ICU: 1,208 (+80)
- New deaths: 128
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:20:49 #18
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195850033
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:11 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Uiteraard niet, ook op zat andere plekken worden mensen besmet. Ik denk alleen dat vooral middelbare scholen een grote rol spelen. En als dat zo is, zou ik het ook bijzonder sneu vinden voor alle mensen die werkzaam zijn in sectoren die nu compleet dicht moeten, die misschien minder bijdragen.
En juist daar is nog geen harde grens te vinden, van het basisonderwijs is het redelijk duidelijk dat die zeer beperkt bijdragen, met 6.000 basisscholen en kinderen die over elkaar heen rollen en elkaars neus leeg peuteren zouden er minimaal 2-3 complete klassen ziek moeten zijn geworden (van de bijna 50.000 klassen). En die zijn er simpelweg niet.

Wanneer dat effect ophoud van verminderde besmettelijkheid is nog steeds een vraagstuk inderdaad. Momenteel lijkt het tot 18 acceptabel te zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195850036
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
En er werd door iemand gezegd dat universiteiten bijvoorbeeld geen herfstvakantie kennen, maar dat ligt anders. Ook universiteiten hebben onderwijsvrije weken (geen colleges, wel toetsing) en één ervan valt tijdens de herfstvakantie.
Dat is dus nog steeds geen herfstvakantie. Herfstvakantie = eerst vijf dagen naar school, nu niet meer.

Tijdens een onderwijsvrije week heb je kans dat men net zo vaak naar de campus blijft gaan. Misschien zelfs meer om te blokken voor de tentamens. Je hebt zelfs kans dat studenten die normaliter niet naar de campus kwamen nu wél naar de campus moeten komen voor hun tentamen.

Daarbij komt ook nog eens dat veel fysiek onderwijs niet gericht is op het vaste stramien van hoor-/werkcolleges-tentamen, maar meer op praktische vakken (die deels een heel andere structuur kennen). Kortom: tal van redenen om de universiteiten niet op één hoop te gooien als de rest van het onderwijs.

Bottom line: de mobiliteitsreductie van een onderwijsvrije week op de uni is onvergelijkbaar met de mobiliteitsreductie in de rest van het onderwijs.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195850071
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:17 schreef Elan het volgende:
Krijgen universiteiten nog veel fysiek onderwijs op dit moment dan?
Grofweg 30% is de maximum capaciteit. De meeste uni's maken daar gebruik van.

Let wel: dat is hoofdzakelijk gericht op het AANTAL lessen en niet zozeer op de grootte ervan. Je kunt je voorstellen dat het anders ligt voor een werkgroep met 10 man versus een hoorcollege rechten voor 1000 man.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:23:29 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195850075
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik hou de cijfers van NICE n de gaten en hoewel ze gelukkig niet heel hard stijgen, is het nog steeds twee stappen terug, drie omhoog. Hoewel ik ook daar een lichte afvlakking lijk te zien.
Lees het positiviteitstopic, daar komen de trends in harde cijfers voorbij. En vlakt het zeker af.
pi_195850120
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan heb je het over volwassenen. Krijgen universiteiten nog veel fysiek onderwijs op dit moment dan? En die colleges worden zullen vast ook geen volle klassen zitten? Er is in dit topic iemand werkzaam op een Hogeschool en die beweerde dat het bijna allemaal online onderwijs was en de activiteiten die wel door moeten gaan ernstig uitgedund zijn qua groepsgrootte.
Nou, er zijn in ieder geval ontzettend veel middelbare scholieren die gebruikmaken van het openbaar vervoer, juist nu het weer slechter aan het worden is. En als ik het over werknemers heb, heb ik het inderdaad over volwassenen. Ergo: een vakantiesluiting in het onderwijs heeft allerlei neveneffecten die mogelijk bijdragen aan het afremmen van de besmettingen.

Je kunt ook denken aan studenten die vaker een weekje bij paps en mams bivakkeren en daardoor minder in de besmettingshaarden aanwezig zijn. Ik neem aan dat de mobiliteitscijfers over zulke zaken duidelijkheid kunnen verschaffen.

Wat je vraag over het hoger onderwijs betreft: er post hier ook iemand die op een hogeschool nog gewoon fysiek onderwijs heeft. De instelling waar ik voor werk heeft op dit moment een bezettingsgraad van 15%. Fysiek onderwijs is dus niet volledig geschrapt maar wordt gecombineerd met online onderwijs. En er zijn verschillen tussen instellingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 17:31:27 #23
236264 crew  capricia
pi_195850229
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:19 schreef Momo het volgende:
Italy reports record 21,000 new coronavirus cases, number in hospital reaches 12,000

- New cases: 21,273
- Positivity rate: 20.9% (+3)
- In hospital: 12,006 (+719)
- In ICU: 1,208 (+80)
- New deaths: 128
Zes dagen geleden 11.000. Het verdubbelt nog steeds iedere 7 dagen.
Maatregelen veel te slap. Horeca gewoon tot 18.00 uur open.
Openbaar vervoer zit bomvol.
Iedereen blijft mensen ontmoeten.
Regel van 6 in je huis (hier 2).

Ongelooflijk.
Definitely not CIA
pi_195850361
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:18 schreef Ebinas het volgende:
Nu op npo2 een programma over corona.

Filosoof Michael Sandel gaat in gesprek met een groep millennials over prangende, actuele dilemma's
Sandel is een interessant denker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:37:44 #25
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195850378
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Zes dagen geleden 11.000. Het verdubbelt nog steeds iedere 7 dagen.
Maatregelen veel te slap. Horeca gewoon tot 18.00 uur open.
Openbaar vervoer zit bomvol.
Iedereen blijft mensen ontmoeten.
Regel van 6 in je huis (hier 2).

Ongelooflijk.
@Za ziet dat anders ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195850380
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vanwaar toch die drang van sommigen hier om aan de lopende band dit soort kinderachtige stropoppen te herhalen?

Is het zo moeilijk om genuanceerd te doen?
wat is de drang hier toch om echte voorbeelden uit de praktijk altijd maar tegen te spreken.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195850400
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:05 schreef Luke83 het volgende:
@:chratnox. Dat weet ik omdat wij als school altijd bevestigingen krijgen van Covid besmettingen, zowel van leerlingen als personen in hun huishouden. Ja n=1, heb er geen onderzoek naar gedaan en dat ga ik ook niet doen, druk zat.

Ik beschrijf alleen wat ik zie gebeuren om me heen, maar kennelijk zie ik dat allemaqlal verkeerd, want op scholen raakt men niet besmet. Zal morgen even een memo op het bord hangen.
Dat zie je niet verkeerd. Anekdotisch bewijs kan een uitstekende aanvulling vormen op statistiek (in de wetenschap bekend als mixed methods). Je moet voorzichtig zijn met het interpreteren van anekdotisch bewijs, maar evenzeer moet je voorzichtig zijn met het interpreteren van cijfers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 17:39:09 #28
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195850402
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Zes dagen geleden 11.000. Het verdubbelt nog steeds iedere 7 dagen.
Maatregelen veel te slap. Horeca gewoon tot 18.00 uur open.
Openbaar vervoer zit bomvol.
Iedereen blijft mensen ontmoeten.
Regel van 6 in je huis (hier 2).

Ongelooflijk.
Wel verbazingwekkend ja.... zeker gezien hoe hard Italy in de eerste golf geraakt is.
pi_195850403
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lees het positiviteitstopic, daar komen de trends in harde cijfers voorbij. En vlakt het zeker af.
hard gelachen !!
heet niet voor niets het positiviteits topic er mag ook niks negatiefs gepost worden ook al is het reëel

ze vinden altijd wel iets "positiefs" hoe slecht het ook gaat

[ Bericht 5% gewijzigd door Predator40 op 25-10-2020 17:45:48 ]
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195850412
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:20 schreef zalkc het volgende:
En juist daar is nog geen harde grens te vinden, van het basisonderwijs is het redelijk duidelijk dat die zeer beperkt bijdragen, met 6.000 basisscholen en kinderen die over elkaar heen rollen en elkaars neus leeg peuteren zouden er minimaal 2-3 complete klassen ziek moeten zijn geworden (van de bijna 50.000 klassen). En die zijn er simpelweg niet.

En als je nou eens kijkt naar kwetsbaren rond die kinderen? *O* Overigens denk ik dat ook veel jongeren en jongvolwassenen zelf amper ziek zouden worden van verspreiding onder die groepen. -O-
pi_195850510
quote:
Spanje kiest voor keiharde corona-aanpak: avondklok tot mei volgend jaar

Spanje wil met een keiharde aanpak het coronavirus de komende winter onder controle krijgen. De ministerraad besloot zondag om voor het hele land, behalve de Canarische eilanden, een avondklok in te stellen die, als het aan de regering ligt, tot 9 mei volgend jaar duurt. Dat betekent dat de mensen in Spanje ruim zes maanden lang de straat niet op zouden mogen tussen 23.00 en 6.00 uur, behalve voor werk. Ook mogen niet meer dan zes mensen bij elkaar komen.


De avondklok is de belangrijkste maatregel van de nieuwe noodtoestand die premier Pedro Sánchez afkondigde. Veel deelstaten hadden daarom gevraagd, nu de coronabesmettingen in sommige regio’s de laatste dagen weer flink stijgen. De zeventien autonome regioregeringen kunnen, behalve de landelijke avondklok, wel zelf aparte maatregelen nemen en bijvoorbeeld een lockdown instellen voor bepaalde dorpen of steden. Ook kunnen ze de avondklok een uur eerder of later laten beginnen of eindigen.

Vooral in Noord-Spanje, van Catalonië tot in en rond Baskenland, maken de regio’s zich zorgen om de besmettingsgraad. Ver in het zuiden, op de Canarische eilanden, is het coronavirus juist redelijk onder controle. Daarom geldt daar de noodtoestand niet.

Zes maanden

,,De deskundigen hebben ons gezegd dat we zes maanden nodig hebben voor de meest schadelijke periode van het virus voorbij is”, zei Sánchez op een persconferentie na de ministerraad. ,,Dit is een staatskwestie”, voegde hij toe, en hij vroeg de rest van de partijen om zijn minderheidsregering hierin te steunen. Het parlement kan elke twee weken stemmen voor een verlenging van de noodtoestand.

Spanje heeft inmiddels meer dan 1 miljoen besmettingen, inclusief de bijna 20.000 die daar zondag bijkwamen, en 34.752 coronadoden. De besmettingsgraad in het hele land bedraagt 361 personen per 100.000 inwoners in de laatste twee weken, maar er zijn grote regionale verschillen.
bron ad..dit al voorbijgekomen?Dat word dan een stil oud en nieuw in Spanje
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:48:07 #32
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195850573
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:45 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

bron ad..dit al voorbijgekomen?
Het stoort mij meer dat dit een "Keiharde aanpak" word genoemd en men in NL roept dat we te soft zijn. Maar als ik de pakketten met elkaar vergelijk lijkt het me toch dat wij een tandje strenger zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:50:03 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195850601
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:45 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

bron ad..dit al voorbijgekomen?Dat word dan een stil oud en nieuw in Spanje
Gaat ze allemaal niet helpen.
pi_195850605
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:19 schreef Momo het volgende:
Italy reports record 21,000 new coronavirus cases, number in hospital reaches 12,000

- New cases: 21,273
- Positivity rate: 20.9% (+3)
- In hospital: 12,006 (+719)
- In ICU: 1,208 (+80)
- New deaths: 128
Het is wel fascinerend hoe zij op een niveau van 20.000 positieven zitten (wij op de helft, en zij niet zo lang geleden ook op de helft) en nu al 12.000 opnames hebben (terwijl wij er net iets over de 2000 hebben). Blijkbaar is er toch een reden waarom Italianen supergevoelig zijn voor dat virus, misschien de gemiddelde hoge leeftijd van de bevolking, de generaties die vaak bij elkaar inwonen of andere redenen die niet duidelijk zijn. Maar het aantal opnames is disproportioneel hoog.

Of mensen worden er veeel sneller opgenomen ...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:52:27 #35
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195850662
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:50 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Of mensen worden er veeel sneller opgenomen ...
In NL lig je echt geen seconde langer in het ziekenhuis dan strikt noodzakelijk in ieder geval. Ze sturen je haast nog met een infuus naar huis. (en binnen 10 posts krijg ik wel een anekdotische bevestiging gok ik ;))
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195850683
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

In NL lig je echt geen seconde langer in het ziekenhuis dan strikt noodzakelijk in ieder geval. Ze sturen je haast nog met een infuus naar huis. (en binnen 10 posts krijg ik wel een anekdotische bevestiging gok ik ;))
Dat is sowieso waar en als je al een hopeloos geval bent word je meestal sowieso niet meer opgenomen (in Italië leggen ze je dan nog 3 maanden in een coma aan de beademing)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 17:55:11 #37
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195850722
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]

hard gelachen !!
heet niet voor niets het positiviteits topic er mag ook niks negatiefs gepost worden ook al is het reëel

ze vinden altijd wel iets "positiefs" hoe slecht het ook gaat

Datzelfde kun je andersom in dit topic zeggen
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195850855
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:45 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

bron ad..dit al voorbijgekomen?Dat word dan een stil oud en nieuw in Spanje
Wat idioot om er nu al een termijn aan te willen verbinden. Zal ook lekker motiverend zijn voor de Spanjaarden.

Waarom niet op basis van de ontwikkelingen kijken tot wanneer een avondklok nodig is? Als je in januari de boel weer goed onder controle zou hebben dan blijf je niet nog een paar maand de avondklok aanhouden lijkt mij.
pi_195850859
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:12 schreef Momo het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-mee-bezig~ac5e8ac5/

Jezus ook lekker allemaal troep achter laten in iemand zijn bouwput
Aan verbijstering hebben we niets. Dit tuig doet en durft dit te doen omdat ze er veelal goed of redelijk mee weg komen.

Ze hadden allemaal opgepakt moeten worden en via snelrecht keihard gestraft moeten worden. Laat hen maar voor een paar maanden de bak indraaien en kleed ze financieel helemaal uit. Stel voorbeelden. We zijn hier veel en veel te slap. We zijn hier veel te slap.
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:09:24 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195851083
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Aan verbijstering hebben we niets. Dit tuig doet en durft dit te doen omdat ze er veelal goed of redelijk mee weg komen.

Ze hadden allemaal opgepakt moeten worden en via snelrecht keihard gestraft moeten worden. Laat hen maar voor een paar maanden de bak indraaien en kleed ze financieel helemaal uit. Stel voorbeelden. We zijn hier veel en veel te slap. We zijn hier veel te slap.
Staat gewoon totaal niet in proportie wat je hier voorstelt. Gaat niet gebeuren.

Zorg liever voor veilige alternatieven anders viert iedereen zijn feestjes straks gewoon thuis, zonder anderhalve meter en zonder maatregelen.

Dat wil je al helemaal niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195851107
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:12 schreef Momo het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-mee-bezig~ac5e8ac5/

Jezus ook lekker allemaal troep achter laten in iemand zijn bouwput
Als het nog net zo werkt als vroeger, dan ruim je die troep ook de volgende dag weer op. Verder allemaal van tevoren uit te tekenen dat dit soort dingen zouden gaan gebeuren natuurlijk (en dat heeft de horeca ook gedaan), de verbijstering daarover verbaast mij dan weer. Maar het repressieve apparaat staat alweer klaar met maandenlange celstraffen en financieel uitkleden van een paar 18-jarigen zie ik.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 18:10:48 #42
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195851111
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Aan verbijstering hebben we niets. Dit tuig doet en durft dit te doen omdat ze er veelal goed of redelijk mee weg komen.

Ze hadden allemaal opgepakt moeten worden en via snelrecht keihard gestraft moeten worden. Laat hen maar voor een paar maanden de bak indraaien en kleed ze financieel helemaal uit. Stel voorbeelden. We zijn hier veel en veel te slap. We zijn hier veel te slap.
Heb al eerder geroepen. Gewoon beentjes gaan breken bij dat volk. Dan blijven ze wel thuis

Soft gedoe hier
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_195851168
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:15 schreef Za het volgende:

[..]

[..]

Kijk naar mijn post, ik noem een opsomming van mondkapjes plichten, met daarbij aangegeven avondklok in sommige regio's.
In sommige regio's gold er al weken een avondklok in de vorm van mondkapjes buiten na 18.00.
Een avondklok 'in de vorm van mondkapjes?' :D Wat is dit voor vaag gedoe om maar gelijk proberen te krijgen _O-
pi_195851188
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:10 schreef nostra het volgende:

[..]

Als het nog net zo werkt als vroeger, dan ruim je die troep ook de volgende dag weer op. Verder allemaal van tevoren uit te tekenen dat dit soort dingen zouden gaan gebeuren natuurlijk (en dat heeft de horeca ook gedaan), de verbijstering daarover verbaast mij dan weer. Maar het repressieve apparaat staat alweer klaar met maandenlange celstraffen en financieel uitkleden van een paar 18-jarigen zie ik.
Ik ben dus veranderd in een repressief apparaat zie ik, maar goed probeer het dan maar met een aai over de bol. We leven in een mietjesmaatschappij die niet durft en niet wil straffen als dat nodig is.
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:20:26 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195851303
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:07 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Hoe stel ik mij aan? Omdat ik voor een harde aanpak ben voor tuig dat willens en wetens schijt heeft aan de belangen en de gezondheid van de rest van Nederland en heel goed weet dat wat zij doen heel erg fout is?
ja je overdrijft, zijn wat jonge mensen die een illegaal vieren en daar we gaan natuurlijk met z'n allen dood aan, ik keur het ook niet goed maar absurde straffen ervoor verlangen gaat gewoon te ver.
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:21:35 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195851329
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik ben dus veranderd in een repressief apparaat zie ik, maar goed probeer het dan maar met een aai over de bol. We leven in een mietjesmaatschappij die niet durft en niet wil straffen als dat nodig is.
Het gaat niet helpen. Ze vinden toch wel weer manieren.

Beter bied je dus alternatieven waar je controle op kunt houden ipv alles achter de voordeur te jagen met een schrikbewind.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195851334
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik ben dus veranderd in een repressief apparaat zie ik, maar goed probeer het dan maar met een aai over de bol. We leven in een mietjesmaatschappij die niet durft en niet wil straffen als dat nodig is.
Het zijn gewoon volledig disproportionele maatregelen die je voorstelt, die bovendien onuitvoerbaar zijn en tot een totaal wantrouwen en het ontbreken van draagvlak in de maatschappij zouden leiden.

Onuitvoerbaar, omdat je driehonderd man in een weiland niet zomaar allemaal aanhoudt met je twaalf wagens van Politie Hollands Midden. Draagvlak, omdat de maatschappij ook wel het hare vindt van iemand van 18 een halfjaar de bak ingooien en met een strafblad opzadelen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195851458
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja je overdrijft, zijn wat jonge mensen die een illegaal vieren en daar we gaan natuurlijk met z'n allen dood aan, ik keur het ook niet goed maar absurde straffen ervoor verlangen gaat gewoon te ver.
Met het 'daar we gaan natuurlijk met z'n allen dood aan' ben je aan het bagatelliseren; wat deze personen gedaan hebben (leeftijden weet ik niet) is buitengewoon onverantwoord en asociaal en ze brengen de volksgezondheid zeer bewust in gevaar hiermee. Als het aan mij ligt komen ze hier niet gemakkelijk mee weg.

Wat voor straf ze verdienen en wat wel of niet proportioneel is kan men over discussiëren, enkele andere users maakten hier ook al opmerkingen over, maar van mij mogen ze keihard worden gestraft.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 25-10-2020 18:34:38 ]
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 18:25:37 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195851468
Het lijkt mij voldoende om ze 14 dagen verplicht quarantaine te laten doorlopen en eventueel een boete.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195851573
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

In NL lig je echt geen seconde langer in het ziekenhuis dan strikt noodzakelijk in ieder geval. Ze sturen je haast nog met een infuus naar huis. (en binnen 10 posts krijg ik wel een anekdotische bevestiging gok ik ;))
Uiteindelijk moeten we de doden tellen na dit alles en dan zal Nederland er niet goed van af komen. De ziekenhuisopnames in Nederland kun je met een grote korrel zout nemen aangezien we daarin strenger zijn dan vrijwel welk ander land ook. Ik merk ook dat het aantal doden hier amper nog wordt vermeld, men zit zich maar op de borst te kloppen dat de opnames meevallen.
pi_195851599
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Aan verbijstering hebben we niets. Dit tuig doet en durft dit te doen omdat ze er veelal goed of redelijk mee weg komen.

Ze hadden allemaal opgepakt moeten worden en via snelrecht keihard gestraft moeten worden. Laat hen maar voor een paar maanden de bak indraaien en kleed ze financieel helemaal uit. Stel voorbeelden. We zijn hier veel en veel te slap. We zijn hier veel te slap.
Ach, iedereen houdt zich net zo hard niet aan de maatregelen. Er zijn ook ouderen die massaal de regels overtreden. Altijd dat gezeur op jongeren... Ik zag laatst ook nog een groepje van tien 65-plussers die lekker met elkaar in de tuin zaten in mijn dorp.

Bovendien weten we niet hoe wijdverspreid dit soort feestjes zijn en wat voor effect het heeft op de besmettingen. Het kunnen ook incidenten zijn namelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:34:01 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195851676
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zag laatst ook nog een groepje van tien 65-plussers die lekker met elkaar in de tuin zaten in mijn dorp.

Half jaar de cel in!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195851733
Jongeren willen gewoon samen hangen. Het is begrijpelijk, maar niet verstandig. Stoppen kan je het niet want ze zoeken elkaar toch wel op.
Ze moeten al met zijn allen in een klas leren en elkaar daar besmetten, maar ze mogen niet met elkaar hangen in het weekend.
Leg het maar eens uit aan je kind.
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:39:01 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195851808
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
Het lijkt mij voldoende om ze 14 dagen verplicht quarantaine te laten doorlopen en eventueel een boete.
In datzelfde bos waar ze het feest hielden, hek er omheen, paar camera's erop en we noemen het "Utopia".
Ze mogen bouwmaterialen bestellen om beschutting te kunnen bouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195851832
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:36 schreef quirina het volgende:
Jongeren willen gewoon samen hangen. Het is begrijpelijk, maar niet verstandig. Stoppen kan je het niet want ze zoeken elkaar toch wel op.
Ze moeten al met zijn allen in een klas leren en elkaar daar besmetten, maar ze mogen niet met elkaar hangen in het weekend.
Leg het maar eens uit aan je kind.
Precies, de groep zit elke dag samen in de klas, maar op vrijdagavond na het vakkenvullen mogen ze ineens niet samen een biertje drinken.

Dan de studenten die samen wonen in 1 huis kan wel, maar op donderdag/zaterdagavond moeten ze zich allemaal opsluiten?
pi_195851847
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ach, iedereen houdt zich net zo hard niet aan de maatregelen. Er zijn ook ouderen die massaal de regels overtreden. Altijd dat gezeur op jongeren... Ik zag laatst ook nog een groepje van tien 65-plussers die lekker met elkaar in de tuin zaten in mijn dorp.

Bovendien weten we niet hoe wijdverspreid dit soort feestjes zijn en wat voor effect het heeft op de besmettingen. Het kunnen ook incidenten zijn namelijk.
Met naar anderen wijzen (in dit geval ouderen) komen we er zeker niet. Deze jongeren hebben zich in elk zeer onverantwoord en asociaal gedragen en hebben de volksgezondheid door asociale gedrag in gevaar gebracht.

Daar moet je niet te gemakkelijk over doen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:41:48 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195851884
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:29 schreef Confetti het volgende:

[..]

Uiteindelijk moeten we de doden tellen na dit alles en dan zal Nederland er niet goed van af komen. De ziekenhuisopnames in Nederland kun je met een grote korrel zout nemen aangezien we daarin strenger zijn dan vrijwel welk ander land ook. Ik merk ook dat het aantal doden hier amper nog wordt vermeld, men zit zich maar op de borst te kloppen dat de opnames meevallen.
In NL tellen we het gros van de verpleeghuisdoden helemaal niet mee, die komen sowieso al niet meer in het ziekenhuis, maar tegen de tijd dat je in NL in een verpleeghuis komt heb je gemiddeld nog ongeveer een half jaar, dus die laten ze waarschijnlijk grotendeels buiten beschouwing, dat deed men bij de eerste golf iig wel als men er maar half mee weg kon komen (als er geen positieve test was dus, en men testte daar niet).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 18:42:41 #58
408813 crew  trein2000
pi_195851898
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:36 schreef quirina het volgende:
Jongeren willen gewoon samen hangen. Het is begrijpelijk, maar niet verstandig. Stoppen kan je het niet want ze zoeken elkaar toch wel op.
Ze moeten al met zijn allen in een klas leren en elkaar daar besmetten, maar ze mogen niet met elkaar hangen in het weekend.
Leg het maar eens uit aan je kind.
Dat is niet uitlegbaar. Zo simpel is het.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195851910
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Met naar anderen wijzen (in dit geval ouderen) komen we er zeker niet. Deze jongeren hebben zich in elk zeer onverantwoord en asociaal gedragen en hebben de volksgezondheid door asociale gedrag in gevaar gebracht.

Daar moet je niet te gemakkelijk over doen.
Dit soort superlatieven ook altijd.
De volksgezondheid in gevaar gebracht, stel je niet aan.

Het wijzen ben ik dan wel met je eens, uit alle groepen zijn er altijd wel voorbeelden te vinden
pi_195851920
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Met naar anderen wijzen (in dit geval ouderen) komen we er zeker niet. Deze jongeren hebben zich in elk zeer onverantwoord en asociaal gedragen en hebben de volksgezondheid door asociale gedrag in gevaar gebracht.

Daar moet je niet te gemakkelijk over doen.
Maar dat geldt voor een groot deel van Nederland, mensen houden zich veel systematischer niet aan de maatregelen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:44:39 #61
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195851940
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar dat geldt voor een groot deel van Nederland, mensen houden zich veel systematischer niet aan de maatregelen.
het stijgt in heel west-europa. die houden zich ook allemaal niet aan de regels?
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:44:43 #62
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195851941
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar dat geldt voor een groot deel van Nederland, mensen houden zich veel systematischer niet aan de maatregelen.
Allemaal een half jaar cel als voorbeeld!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195851962
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:50 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Het is wel fascinerend hoe zij op een niveau van 20.000 positieven zitten (wij op de helft, en zij niet zo lang geleden ook op de helft) en nu al 12.000 opnames hebben (terwijl wij er net iets over de 2000 hebben). Blijkbaar is er toch een reden waarom Italianen supergevoelig zijn voor dat virus, misschien de gemiddelde hoge leeftijd van de bevolking, de generaties die vaak bij elkaar inwonen of andere redenen die niet duidelijk zijn. Maar het aantal opnames is disproportioneel hoog.

Of mensen worden er veeel sneller opgenomen ...
inwoners italie: 60 miljoen dus nog steeds een stuk minder besmettingen als wij hebben
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:46:52 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195851988
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Met naar anderen wijzen (in dit geval ouderen) komen we er zeker niet. Deze jongeren hebben zich in elk zeer onverantwoord en asociaal gedragen en hebben de volksgezondheid door asociale gedrag in gevaar gebracht.

Daar moet je niet te gemakkelijk over doen.
Opvallend dat je alleen de jeugd een halfjaar op wil sluiten, maar ouderen die zich niet aan de regels houden en de volksgezondheid in gevaar brengen (jouw woorden), die hoeven niet een halfjaar de bak in?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195851994
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het stijgt in heel west-europa. die houden zich ook allemaal niet aan de regels?
Ja, mensen zijn coronamoe. Dat zag je in de geschiedenis tijdens andere pandemieën ook. Eerst lukt alles wel, maar na een aantal maanden zijn mensen er echt wel klaar mee. Wat dat betreft ontzettend voorspelbaar hoe de mens zich gedraagt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195852022
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het stijgt in heel west-europa. die houden zich ook allemaal niet aan de regels?
Het favoriete dogma van veel users in dit topic is dat Nederlanders zich relatief slecht aan de regels houden. Dat wordt compleet onderuit geschoffeld door vergelijkbare ontwikkelingen in andere landen :)
pi_195852024
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

inwoners italie: 60 miljoen dus nog steeds een stuk minder besmettingen als wij hebben

Ja precies eigenlijk gaat het gewoon heel goed in Italië.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195852037
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, mensen zijn coronamoe. Dat zag je in de geschiedenis tijdens andere pandemieën ook. Eerst lukt alles wel, maar na een aantal maanden zijn mensen er echt wel klaar mee. Wat dat betreft ontzettend voorspelbaar hoe de mens zich gedraagt.
die combinatie werkt prima met de vrijblijvendheid en de grondwet in nederland :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195852044
Ik hoop dat sneltests over een tijdje echt wat worden. Dan kun je bijvoorbeeld jongeren weer toegang geven tot discotheken en ze weer een heleboel teruggeven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195852067
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop dat sneltests over een tijdje echt wat worden. Dan kun je bijvoorbeeld jongeren weer toegang geven tot discotheken en ze weer een heleboel teruggeven.
discotheken/festivals gaat niet gebeuren voordat er een vaccin is
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195852070
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, mensen zijn coronamoe. Dat zag je in de geschiedenis tijdens andere pandemieën ook. Eerst lukt alles wel, maar na een aantal maanden zijn mensen er echt wel klaar mee. Wat dat betreft ontzettend voorspelbaar hoe de mens zich gedraagt.
Dit wilde ik eigenlijk naar voren brengen, als de regels niet werken moeten we toch naar andere oplossingen (en dat is vervolgens niet hetzelfde als nog meer strengere regels introduceren).
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:50:23 #72
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_195852077
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

inwoners italie: 60 miljoen dus nog steeds een stuk minder besmettingen als wij hebben

20k is meer dan 10k?
Ook daar geldt als je het verdubbelt dat de hoeveelheid inwoners bij eenzelfde R geen fluit uit maakt.
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:51:01 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195852088
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop dat sneltests over een tijdje echt wat worden. Dan kun je bijvoorbeeld jongeren weer toegang geven tot discotheken en ze weer een heleboel teruggeven.
Jep, dat zou echt een prachtoplossing zijn.

Kroegen weer open, evenementen weer open, reizen/luchtvaart zonder quarantaines.

Maar het zal nog even afwachten zijn tot er echt betaalbare blaas-/speekselsneltests beschikbaar komen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195852090
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

inwoners italie: 60 miljoen dus nog steeds een stuk minder besmettingen als wij hebben

Lopen paar weekjes achter.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195852099
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Opvallend dat je alleen de jeugd een halfjaar op wil sluiten, maar ouderen die zich niet aan de regels houden en de volksgezondheid in gevaar brengen (jouw woorden), die hoeven niet een halfjaar de bak in?
Ik noem een paar maanden, dit wordt gelijk een half jaar. Waar heb je het over? Wat hebben die ouderen dan precies gedaan? Waarom moeten ouderen erbij gesleept worden,terwijl ik reageer op het bijzonder asociale (ook als er geen sprake zou zijn van corona) en onverantwoordelijke gedrag van deze figuren?
pi_195852109
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:50 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

20k is meer dan 10k?
Ook daar geldt als je het verdubbelt dat de hoeveelheid inwoners bij eenzelfde R geen fluit uit maakt.
20k besmettingen met 60 miljoen inwoners is in verhouding een heel stuk minder dan 10k besmettingen met 17 miljoen inwoners.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:52:45 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195852131
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

discotheken/festivals gaat niet gebeuren voordat er een vaccin is
Met goeie sneltesten is dat geen enkel probleem. En die kunnen er zomaar eerder zijn dan een vaccin.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195852134
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik noem een paar maanden, dit wordt gelijk een half jaar. Waar heb je het over? Wat hebben die ouderen dan precies gedaan? Waarom moeten ouderen erbij gesleept worden,terwijl ik reageer op het bijzonder asociale (ook als er geen sprake zou zijn van corona) en onverantwoordelijke gedrag van deze figuren?
Die ouderen liggen op de ic, en dat komt niet omdat het virus pootjes heeft. Die ouderen steken elkaar aan, ja misschien ook wel eens door een jongere, maar ook ouderen hebben de keuze en verantwoordelijkheid om afstand te houden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195852137
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

discotheken/festivals gaat niet gebeuren voordat er een vaccin is
Who knows, maar de mogelijkheid bestaat zeker wel om met sneltesten mensen weer toegang te geven tot dingen.

Ik denk dat het beter is dan een vaccin, want je gaat niet iedereen zo snel vaccineren en ten tweede misschien is net 40% zich bereid te laten vaccineren. Dat vaccin is valse hoop IMO, sneltesten zouden veel praktischer zijn op dit moment.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195852148
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Met goeie sneltesten is dat geen enkel probleem. En die kunnen er zomaar eerder zijn dan een vaccin.
maar dat gaat gewoon niet gebeuren
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195852149
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Met goeie sneltesten is dat geen enkel probleem. En die kunnen er zomaar eerder zijn dan een vaccin.
Dure grap als je overal voor een tientje eerst zo'n sneltest moet doen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:53:39 #82
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_195852158
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

20k besmettingen met 60 miljoen inwoners is in verhouding een heel stuk minder dan 10k besmettingen met 17 miljoen inwoners.
Leuk voor grafiekjes, maar verder niet. Je begint met 1 en verdubbelt dit een aantal dagen lang, denk je echt dat het uitmaakt dat er 100m of 200m in een land wonen?
pi_195852168
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

inwoners italie: 60 miljoen dus nog steeds een stuk minder besmettingen als wij hebben

Ja, maar daarom vind ik het fascinerend. Ze hebben 4x zoveel inwoners, en maar 2x zoveel besmettingen, maar dus wel 6x zoveel mensen in het ziekenhuis. Dus in principe 3x zoveel gemeten naar het aantal inwoners en besmettingen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195852172
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dure grap als je overal voor een tientje eerst zo'n sneltest moet doen.
Met liefde.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195852177
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dure grap als je overal voor een tientje eerst zo'n sneltest moet doen.
krijg je gratis bij de entree,,,,, om vervolgens 10 euro voor een cola/biertje te betalen als je binnen bent _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195852201
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dure grap als je overal voor een tientje eerst zo'n sneltest moet doen.
Kan veel goedkoper als we ons daarvoor inzetten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195852227
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:53 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

Leuk voor grafiekjes, maar verder niet. Je begint met 1 en verdubbelt dit een aantal dagen lang, denk je echt dat het uitmaakt dat er 100m of 200m in een land wonen?
Trendmatige patronen herkennen is niet het sterkste punt van lockdown & maatregelen beluste users.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195852245
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het stijgt in heel west-europa. die houden zich ook allemaal niet aan de regels?
Polen is heel streng qua maatregelen en Polen onderling zijn niet overdreven amicaal onderling bovendien controleren ze daar aan de deur of je niet met teveel mensen binnen zit.
En daar stijgen de besmettingen ook.

Ik weet niet of het Corona moeheid is. Ik ken mensen die zich keurig aan de regels houden maar toch besmet zijn geraakt.
Misschien was het net die ene persoon in de supermarkt die in de rij aan het hoesten was.
Misschien stond er iemand in de lift die besmet was.
Misschien was het de dhl jongen die toch even je pakket zo keurig naar binnen tilde.
Soms weet je het gewoon niet.
pi_195852246
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die ouderen liggen op de ic, en dat komt niet omdat het virus pootjes heeft. Die ouderen steken elkaar aan, ja misschien ook wel eens door een jongere, maar ook ouderen hebben de keuze en verantwoordelijkheid om afstand te houden.
Ik heb dan ook nooit anders beweerd. Maar goed, mijn reactie betrof de asociale jongeren en ik heb daar niet elke andere groep in betrokken.
pi_195852257
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:57 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik heb dan ook nooit anders beweerd. Maar goed, mijn reactie betrof de asociale jongeren en ik heb daar niet elke andere groep in betrokken.
Misschien moeten we ouderen gewoon gaan ophokken, is het probleem ook gewoon nagenoeg opgelost.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 18:58:28 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195852267
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het stijgt in heel west-europa. die houden zich ook allemaal niet aan de regels?
Ja. Verbaast je dat?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:58:36 #92
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195852269
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik noem een paar maanden, dit wordt gelijk een half jaar. Waar heb je het over? Wat hebben die ouderen dan precies gedaan? Waarom moeten ouderen erbij gesleept worden,terwijl ik reageer op het bijzonder asociale (ook als er geen sprake zou zijn van corona) en onverantwoordelijke gedrag van deze figuren?
Die ouderen zitten met 10 man bij elkaar. Erg asociaal en onverantwoord. Paar maanden de bak in dus.
Familie Jansen ook, die zaten te BBQen met hun buren.

Je snapt gewoon niet wat een paar maanden celstraf inhoudt als je dat eist omdat bepaalde bevolkingsgroepen zich niet aan de coronaregels houden.

Dat dat niet wordt gedaan heeft ook helemaal niks met soft beleid te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:59:25 #93
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195852287
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maar dat gaat gewoon niet gebeuren
Jawel hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:00:02 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195852304
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dure grap als je overal voor een tientje eerst zo'n sneltest moet doen.
Zal ook niet voor iedereen weggelegd zijn.

Maar zeker luchtvaart en evenementen zullen er gretig gebruik van gaan maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195852319
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die ouderen zitten met 10 man bij elkaar. Erg asociaal en onverantwoord. Paar maanden de bak in dus.
Familie Jansen ook, die zaten te BBQen met hun buren.

Je snapt gewoon niet wat een paar maanden celstraf inhoudt als je dat eist omdat bepaalde bevolkingsgroepen zich niet aan de coronaregels houden.

Dat dat niet wordt gedaan heeft ook helemaal niks met soft beleid te maken.
Ja allemaal de bajes in. Wat cellentekort? :')
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:01:42 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195852336
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:00 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja allemaal de bajes in. Wat cellentekort? :')
Nederland heeft geen cellentekort. We hebben een overschot, we verhuren cellen zelfs. Maar dat terzijde.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195852359
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nederland heeft geen cellentekort. We hebben een overschot, we verhuren cellen zelfs. Maar dat terzijde.
Air b&b BijlmerBajes
pi_195852361
De T. heeft "bronnen" voor wat chocoladeletters.

quote:
Nederland gaat waarschijnlijk in een volledige lockdown als aankomende week een afvlakking van het aantal coronabesmettingen uitblijft. Dat melden bronnen aan De Telegraaf.

Maar vooralsnog kan er uit de laatste viruscijfers hoop worden geput, klinkt het. Het aantal besmettingen neemt nog wel toe, maar niet langer exponentieel. Dat zou er volgens bronnen op kunnen wijzen dat er een afvlakking op handen is. „We staan nu echt op een kruispunt”, zo duidt een ingewijde de situatie.

De uitspraken volgen na een nieuw Catshuisberaad zaterdag waarbij negen ministers aanwezig waren, evenals het RIVM.

Het kabinet wil nu eerst bezien of de afvlakking van de coronacijfers er ook daadwerkelijk komt. Een nieuwe persconferentie op dinsdag is volgens bronnen dan ook nog niet ingeboekt.

Aanvullende maatregelen
Als een afvlakking van het aantal besmettingen onverhoopt uitblijft of - in het ergste geval - het aantal coronagevallen juist oploopt, dan heeft het kabinet besproken welke aanvullende maatregelen genomen kunnen worden. Daar is dan weinig positief nieuws bij. In dat geval gaat Nederland net als steeds meer andere landen waarschijnlijk op slot, melden de betrokkenen.

Ministers Hoekstra (Financiën), Koolmees (Sociale Zaken) en Wiebes (Economische Zaken) werken intussen aan extra financiële steun voor ondernemers die door de coronacrisis op omvallen staan.

Horeca
Voor de horeca zou een soort ’ijskastvergoeding’ in het vat zitten, een extraatje dat kan worden uitgekeerd om de plotse sluiting van de horeca te vergoeden. Het kabinet besloot recent om restaurants en cafés opnieuw op slot te doen vanwege de sterk oplopende besmettingscijfers. De horecaondernemers bleven daardoor zitten met onverkochte bederfelijke waar.

Het kabinet denkt aan een eenmalige vergoeding daarvoor van rond de 2000 tot 2500 euro. Hoe groter een bedrijf, hoe groter de ijskastcompensatie.

Compensatie vaste lasten
Daarnaast zouden er een paar extra bedrijfsoorten in aanmerking kunnen komen voor een compensatie voor vaste lasten, melden bronnen. Dat zou vooral gaan om partijen die indirect last hebben van horecasluiting. Te denken valt aan bedrijven die dranghekken verhuren. Naar verwachting komen ministers Hoekstra, Koolmees en Wiebes begin deze week met meer duidelijkheid daarover.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:03:02 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195852366
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:00 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja allemaal de bajes in. Wat cellentekort? :')
Gewoon 10 op 1 cel. Heeft gelijk iedereen Corona gehad als ze na 3 maanden vrijkomen, goed voor de groepsimmuniteit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195852387
quote:
12s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:02 schreef nostra het volgende:
De T. heeft "bronnen" voor wat chocoladeletters.
[..]

Je kan ze bekritiseren maar ze hebben wel veel goede bronnen overal.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:04:39 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195852407
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:02 schreef quirina het volgende:

[..]

Air b&b BijlmerBajes
Die is gesloopt in 2018 ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195852457
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:03 schreef RipCity het volgende:
Je kan ze bekritiseren maar ze hebben wel veel goede bronnen overal.
Klopt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195852561
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:54 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja, maar daarom vind ik het fascinerend. Ze hebben 4x zoveel inwoners, en maar 2x zoveel besmettingen, maar dus wel 6x zoveel mensen in het ziekenhuis. Dus in principe 3x zoveel gemeten naar het aantal inwoners en besmettingen.
Ze hebben een besmettingspercentage van meer dan 20%, dan kan je er vanuit gaan dat maar een klein deel van het werkelijke aantal besmettingen in beeld is.
pi_195852569
quote:
12s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:02 schreef nostra het volgende:
De T. heeft "bronnen" voor wat chocoladeletters.
[..]

En zelfs als die afvlakking gaat plaatsvinden, wat ik van harte hoop, ben ik benieuwd wat de strategie daarna gaat zijn. Want als ze vasthouden aan het huidige maatregelenpakket moet je dat waarschijnlijk maanden volhouden om de afvlakking/daling door te laten zetten. Bij versoepeling heb je anders weer snel een omslag naar weer een toename. Om bijvoorbeeld de restaurants weer te openen zullen ze in een andere sector nieuwe maatregelen moeten treffen.
pi_195852589
quote:
12s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:02 schreef nostra het volgende:
De T. heeft "bronnen" voor wat chocoladeletters.
[..]

Ik mag toch hopen dat politic verder kijken dan de besmettingscijfers op NOS teletekst om kwart over 2. Die cijfers zijn volstrekt onbetrouwbaar door allerlei vertragingen.
pi_195852600
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:12 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ze hebben een besmettingspercentage van meer dan 20%, dan kan je er vanuit gaan dat maar een klein deel van het werkelijke aantal besmettingen in beeld is.
Dan is het met ons testbeleid blijkbaar nog niet zo slecht gesteld ... en hadden wij ook niet een percentage van 15 tot 20% op sommige plekken?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195852686
Ik lees net iets van een volledige lockdown als de cijfers niet zakken, en wat houd dat in?

Bron Telegraaf.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:19:56 #108
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195852696
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Verbaast je dat?
ja, toch verschillende culturen en mentaliteit
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:20:38 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195852708
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:19 schreef halfway het volgende:
Ik lees net iets van een volledige lockdown als de cijfers niet zakken, en wat houd dat in?

Bron Telegraaf.
Alle winkels enzo ook weer dicht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:21:04 #110
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195852715
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alle winkels enzo ook weer dicht.
en kappers
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:21:39 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195852727
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en kappers
Ik ga dinsdag nog even snel
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195852733
Het is de Telegraaf he.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:23:12 #113
236264 crew  capricia
pi_195852751
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:19 schreef halfway het volgende:
Ik lees net iets van een volledige lockdown als de cijfers niet zakken, en wat houd dat in?

Bron Telegraaf.
Zie de onderste PDF in de OP.
Middelbare scholen en hoger dicht.
Definitely not CIA
pi_195852754
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:04 schreef Tijger_m het volgende: }) }) })

[..]

Die is gesloopt in 2018 ;)
Bouwen ze als straf maar een nieuwe ! })
pi_195852757
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:21 schreef quirina het volgende:
Het is de Telegraaf he.
Wachten we speciaal voor jou even 4 uurtjes tot het in het NRC staat.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:23:42 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195852758
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik ga dinsdag nog even snel
Kut, ik moet dinsdag nog in quarantaine blijven (is de 10e dag na mijn contact met mijn besmette zoon).
pi_195852764
Dinsdag nog geen persco/maatregelen, hoe lang gaan ze wachten voordat ze de volgende fase in willen gaan?
  Redactie Games zondag 25 oktober 2020 @ 19:24:56 #118
181272 crew  Noppie2000
pi_195852777
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:24 schreef byah het volgende:
Dinsdag nog geen persco/maatregelen, hoe lang gaan ze wachten voordat ze de volgende fase in willen gaan?
Zolang niet duidelijk is of dat wel noodzakelijk is, dus in ieder geval nog een week (is iig de berichtgeving nu).
pi_195852787
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:21 schreef quirina het volgende:
Het is de Telegraaf he.
Flinke korrel zout inderdaad..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195852790
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:24 schreef byah het volgende:
Dinsdag nog geen persco/maatregelen, hoe lang gaan ze wachten voordat ze de volgende fase in willen gaan?
Wanneer zijn alle herfstvakanties voorbij
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:25:34 #121
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195852793
Ik verwacht dat de maatregelen nog wel paar keren worden verlengd, want de cijfers is nu erg hoog, veel hoger dan in het voorjaar. En het zal echt moeilijk worden om gaan afvlakken of dalen. Je kan niet zo snel een daling verwachten, zodat men ook nog veel getest wordt, elke dag. Als ik heel eerlijk ben is het algehele situatie in Nederland heel ernstig, paar weken lang.
Humor, serieus en vrolijk!
  Redactie Games zondag 25 oktober 2020 @ 19:25:36 #122
181272 crew  Noppie2000
pi_195852794
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:25 schreef quirina het volgende:

[..]

Wanneer zijn alle herfstvakanties voorbij
Morgen :+
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:25:48 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195852796
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:24 schreef byah het volgende:
Dinsdag nog geen persco/maatregelen, hoe lang gaan ze wachten voordat ze de volgende fase in willen gaan?
Even deze week afwachten, resultaten zouden nu zichtbaar moeten en worden en het lijkt wat af te vlakken
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:26:08 #124
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195852803
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:25 schreef quirina het volgende:

[..]

Wanneer zijn alle herfstvakanties voorbij
Nu zijn alle herfstvakanties voorbij, morgen beginnen de scholen weer in midden en in het zuiden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195852807
Op de Belg berichten ze dat Wallonië de herfstvakantie verlengt tot 11-11 en Spanje in lockdown gaat tot 9 mei 8)7
pi_195852813
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:19 schreef halfway het volgende:
Ik lees net iets van een volledige lockdown als de cijfers niet zakken, en wat houd dat in?

Bron Telegraaf.
Dan gaat alles dicht. Behalve bejaardentehuizen, die mogen wel bezoek blijven ontvangen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195852818
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:25 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Morgen :+
Oh dan verlengt Rutte het weer met twee weken gok ik.
Kijken of er echt een toename komt.
pi_195852822
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:25 schreef Ven1972 het volgende:
Ik verwacht dat de maatregelen nog wel paar keren worden verlengd, want de cijfers is nu erg hoog, veel hoger dan in het voorjaar. En het zal echt moeilijk worden om gaan afvlakken of dalen. Je kan niet zo snel een daling verwachten, zodat men ook nog veel getest wordt, elke dag. Als ik heel eerlijk ben is het algehele situatie in Nederland heel ernstig, paar weken lang.
In maart werd er amper getest, het aantal besmettingen ligt op dit moment waarschijnlijk nog veel lager dan in het voorjaar.
pi_195852834
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:25 schreef Ven1972 het volgende:
Ik verwacht dat de maatregelen nog wel paar keren worden verlengd, want de cijfers is nu erg hoog, veel hoger dan in het voorjaar. En het zal echt moeilijk worden om gaan afvlakken of dalen. Je kan niet zo snel een daling verwachten, zodat men ook nog veel getest wordt, elke dag. Als ik heel eerlijk ben is het algehele situatie in Nederland heel ernstig, paar weken lang.
Je post echt elke dag 100x hetzelfde, waarom?
pi_195852843
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan gaat alles dicht. Behalve bejaardentehuizen, die mogen wel bezoek blijven ontvangen.
Ja maar die gingen toch al dood.
Tenminste de toon in de media is al zo dat ze daar toch al op de dood wachten... ;(
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:27:57 #131
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195852845
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:26 schreef byah het volgende:

[..]

In maart werd er amper getest, het aantal besmettingen ligt op dit moment waarschijnlijk nog veel lager dan in het voorjaar.
Ok, kan ook. maar je weet het maar nooit. In het voorjaar werden misschien meer dab 60.000 mensen besmet.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195852852
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:25 schreef quirina het volgende:

[..]

Wanneer zijn alle herfstvakanties voorbij
Nu
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:28:43 #133
236264 crew  capricia
pi_195852856
Zie hier wat een lockdown zal betekenen:
(We zitten nu op 'zeer ernstig')
Definitely not CIA
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:28:55 #134
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195852863
quote:
80s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:27 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Je post echt elke dag 100x hetzelfde, waarom?
Omdat nog de realiteit is. Het dringt niet door bij jullie dat het ernstig is?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195852869
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan gaat alles dicht. Behalve bejaardentehuizen, die mogen wel bezoek blijven ontvangen.
Ja :')

Alles waar mensen komen voor wie corona geen risico is gaat dicht en waar de mensen zitten voor wie het wel een risico is blijft het open. :')
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:29:16 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195852870
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:24 schreef byah het volgende:
Dinsdag nog geen persco/maatregelen, hoe lang gaan ze wachten voordat ze de volgende fase in willen gaan?
donderdag persco?
pi_195852872
Spanje pakt het ook meteen goed aan. Hoppa tot Mei 2021 een avondklok.
pi_195852875
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:28 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Omdat nog de realiteit is. Het dringt niet door bij jullie dat het ernstig is?
Daar hoef ik niet 100x hetzelfde voor de posten. Maar laten we dat pad maar niet verder wandelen ;)
pi_195852887
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:29 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Spanje pakt het ook meteen goed aan. Hoppa tot Mei 2021 een avondklok.
En straks weer het handje op houden bij de rest van Europa zeker?
pi_195852905
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja :')

Alles waar mensen komen voor wie corona geen risico is gaat dicht en waar de mensen zitten voor wie het wel een risico is blijft het open. :')
Ja en alles wat bijdraagt aan de toekomst en gezondheid sluit: scholen, sportscholen, zwembaden, universiteiten sluiten, maar gelukkig kan de dagbesteding voor beperkten, en kunnen opa en oma nog bezoek ontvangen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195852909
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

En straks weer het handje op houden bij de rest van Europa zeker?
Gaan we ook doen. Handje ophouden.
pi_195852910
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:28 schreef capricia het volgende:
Zie hier wat een lockdown zal betekenen:
(We zitten nu op 'zeer ernstig')
[ afbeelding ]
Valt me nu op dat thuiswerken tot 2022 nog wel de norm zal zijn.
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:31:46 #143
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195852917
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:25 schreef Ven1972 het volgende:
Ik verwacht dat de maatregelen nog wel paar keren worden verlengd, want de cijfers is nu erg hoog, veel hoger dan in het voorjaar. En het zal echt moeilijk worden om gaan afvlakken of dalen. Je kan niet zo snel een daling verwachten, zodat men ook nog veel getest wordt, elke dag. Als ik heel eerlijk ben is het algehele situatie in Nederland heel ernstig, paar weken lang.
oneens, de persco vond plaats bij 7300 besmettingen, tot nu toe niet gestabiliseerd, laat staan gedaald en het is zeker 10 dagen geleden .
pi_195852920
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

donderdag persco?
Ik denk dat dat beter in de buurt komt, tenzij morgen of dinsdag ineens weer flinke stijgingen komen qua besmettingen en opnames.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:32:05 #145
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195852922
Oei, rioolwatermeting gaat ook best omhoog. Nu een score van 1077 t.o.v. 1430 in de piek van het voorjaar :X
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:32:54 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195852934
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:26 schreef quirina het volgende:

[..]

Oh dan verlengt Rutte het weer met twee weken gok ik.
Kijken of er echt een toename komt.
vorige maatregelen waren minimaal voor 4 weken, komende week verwacht ik strengere maatregelen.
pi_195852960
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:32 schreef Qarrad het volgende:
Oei, rioolwatermeting gaat ook best omhoog. Nu een score van 1077 t.o.v. 1430 in de piek van het voorjaar :X
Oh de poepwater resultaten zijn binnen.


Edit: Dat zijn oude!
pi_195852964
Keurige cijfers trouwens vandaag. Niet genoeg om te versoepelen komende week, maar we gaan de goede kant op.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:34:46 #149
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195852974
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:32 schreef Qarrad het volgende:
Oei, rioolwatermeting gaat ook best omhoog. Nu een score van 1077 t.o.v. 1430 in de piek van het voorjaar :X
Ja, het virus is nog sterker aanwezig in riool.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195852975
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vorige maatregelen waren minimaal voor 4 weken, komende week verwacht ik strengere maatregelen.
Waarom?
pi_195852981
Telegraaf meldt deze week nog geen maatregelen, maar volgende week mogelijk een volledige lockdown als de cijfers niet afvlakken
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 19:35:20 #152
408813 crew  trein2000
pi_195852986
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:32 schreef Qarrad het volgende:
Oei, rioolwatermeting gaat ook best omhoog. Nu een score van 1077 t.o.v. 1430 in de piek van het voorjaar :X
De echte piek was in maart he? Toen hadden we nog geen rioolmeting. Dus dat vergelijk is wat lastig
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:35:25 #153
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195852989
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vorige maatregelen waren minimaal voor 4 weken, komende week verwacht ik strengere maatregelen.
Die kans is heel groot ja, dat de strengere maatregelen komen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195853005
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:32 schreef Qarrad het volgende:
Oei, rioolwatermeting gaat ook best omhoog. Nu een score van 1077 t.o.v. 1430 in de piek van het voorjaar :X
Dat is wel al van een week geleden. Ben benieuwd of deze week verbeterde cijfers laat zien
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195853007
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:28 schreef capricia het volgende:
Zie hier wat een lockdown zal betekenen:
(We zitten nu op 'zeer ernstig')
[ afbeelding ]
Het was me eerder niet opgevallen, maar wat is nu precies het idee achter het maximeren van bijeenkomsten binnen op 30 en buiten op 4 in 'zeer ernstig'? Alle situaties daarvóór laten juist meer mensen buiten toe dan binnen. Puur vanuit handhavingsoogpunt?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:36:08 #156
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195853008
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Keurige cijfers trouwens vandaag. Niet genoeg om te versoepelen komende week, maar we gaan de goede kant op.
oneens, zie feiten cijfers
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:36:57 #157
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_195853025
quote:
80s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:26 schreef F.Sinatra het volgende:
Op de Belg berichten ze dat Wallonië de herfstvakantie verlengt tot 11-11 en Spanje in lockdown gaat tot 9 mei 8)7
Maar de Belgische herfstvakantie begint ook pas op 2 november en 11 november is een feestdag daar.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:37:27 #158
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195853032
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:36 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Omdat o.a. THEFXR dat graag wil. Waarom weet niemand.
vanwege de hoge cijfers, zkh lopen vol, verplaatsingen naar duitsland enzo
pi_195853037
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oneens, zie feiten cijfers
Je verwacht wel al versoepelingen? Lijkt me echt nog te vroeg hoor.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195853043
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Keurige cijfers trouwens vandaag. Niet genoeg om te versoepelen komende week, maar we gaan de goede kant op.
Versoepelingen zijn nog echt heel ver weg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:38:03 #161
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195853045
Mensen praten wel heel snel over goede en verbeterde cijfers hier. Jaja, pessimist maar zo zijn we er nog lang niet.
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:38:10 #162
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195853048
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je verwacht wel al versoepelingen? Lijkt me echt nog te vroeg hoor.
andersom, strenger
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:38:21 #163
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195853053
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vanwege de hoge cijfers, zkh lopen vol, verplaatsingen naar duitsland enzo
En vooral Nederlanders gaan uiteten in Duitsland!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195853056
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:28 schreef capricia het volgende:
Zie hier wat een lockdown zal betekenen:
(We zitten nu op 'zeer ernstig')
[ afbeelding ]
Raar dat je een uitvaart binnen met 100 man mag bijwonen bij een lockdown.

Ik mis ook de regels voor contactberoepen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:39:18 #165
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_195853072
quote:
80s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:31 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Valt me nu op dat thuiswerken tot 2022 nog wel de norm zal zijn.
Alleen voor kantoorpersoneel dus.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_195853084
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

andersom, strenger
Omdat het aantal positieve gevallen stagneert ja?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195853089
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:38 schreef Momo het volgende:
Mensen praten wel heel snel over goede en verbeterde cijfers hier. Jaja, pessimist maar zo zijn we er nog lang niet.
realist heet dat en welke goede cijfers ???
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Redactie Games zondag 25 oktober 2020 @ 19:39:58 #168
181272 crew  Noppie2000
pi_195853092
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:38 schreef Momo het volgende:
Mensen praten wel heel snel over goede en verbeterde cijfers hier. Jaja, pessimist maar zo zijn we er nog lang niet.
Dat is niet zo gek, toch? Veel cijfers duiden of een zekere vorm van afvlakking, zie ook dat bericht van de Telegraaf bijvoorbeeld:
quote:
Maar vooralsnog kan er uit de laatste viruscijfers hoop worden geput, klinkt het. Het aantal besmettingen neemt nog wel toe, maar niet langer exponentieel. Dat zou er volgens bronnen op kunnen wijzen dat er een afvlakking op handen is.
Daar mag toch ook gewoon positief op worden gereageerd?
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:40:25 #169
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195853101
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat het aantal positieve gevallen stagneert ja?
ic's lopen vol
pi_195853108
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Het was me eerder niet opgevallen, maar wat is nu precies het idee achter het maximeren van bijeenkomsten binnen op 30 en buiten op 4 in 'zeer ernstig'? Alle situaties daarvóór laten juist meer mensen buiten toe dan binnen. Puur vanuit handhavingsoogpunt?
Moet wel. Maar het maakt het wel heel krom daar er buiten amper risico is vergeleken met binnen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:41:28 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195853117
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:39 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Dat is niet zo gek, toch? Veel cijfers duiden of een zekere vorm van afvlakking, zie ook dat bericht van de Telegraaf bijvoorbeeld:
[..]

Daar mag toch ook gewoon positief op worden gereageerd?
Laat de lockdownfetisjisten nou ook even hun moment hebben :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195853129
Wat ik niet zie in het schema maar of iemand me dat misschien kan vertellen: Sluiten vakantieparken/hotels tijdens de strengste periode?

Was vorige keer wel zo (vakantieparken) maar doen ze dat nu weer of blijven beide buiten schot?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195853135
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:28 schreef capricia het volgende:
Zie hier wat een lockdown zal betekenen:
(We zitten nu op 'zeer ernstig')
[ afbeelding ]
Dat is nog wel een oude versie he, op https://www.rijksoverheid(...)maatregelen-covid-19 staat de huidige versie.

quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Raar dat je een uitvaart binnen met 100 man mag bijwonen bij een lockdown.

Ik mis ook de regels voor contactberoepen.
Dat is nog een oude versie, het is nu zelfs "onbeperkt":
https://www.rijksoverheid(...)maatregelen-covid-19
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:42:28 #174
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195853140
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:39 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Dat is niet zo gek, toch? Veel cijfers duiden of een zekere vorm van afvlakking, zie ook dat bericht van de Telegraaf bijvoorbeeld:
[..]

Daar mag toch ook gewoon positief op worden gereageerd?
Zeker beter dan een grote toename van de besmettingen, maar het is nu krap in de ziekenhuizen. Als die toestroom zo groot blijft of nog wat toeneemt is dat niet goed. Er zit ook een vertraging van besmetting tot ziekenhuis van 2/3 weken.
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:43:07 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195853146
en 52000 voor Frankrijk (op een zondag notabene)

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195853148
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat het aantal positieve gevallen stagneert ja?
Nou.... het lijkt iets af te vlakken ja, maar nog iets te vroeg om dat met zekerheid te zeggen.

Maar met 9300 per dag nog steeds onwenselijk hoog, en het blijft slechts een afvlakking en nog geen daling.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:43:24 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195853152
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Het was me eerder niet opgevallen, maar wat is nu precies het idee achter het maximeren van bijeenkomsten binnen op 30 en buiten op 4 in 'zeer ernstig'? Alle situaties daarvóór laten juist meer mensen buiten toe dan binnen. Puur vanuit handhavingsoogpunt?
Is een oude versie, zal typfout zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195853155
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ic's lopen vol
En daar zal het de komende weken om gaan. Het piept en kraakt in vele ziekenhuizen.. en met de vertraging in de opnames vraag je je af hoe lang men nou echt nog af wil wachten..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195853159
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat het aantal positieve gevallen stagneert ja?
Het moet niet alleen stagneren, maar ook nog naar beneden he?
pi_195853173
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
en 52000 voor Frankrijk (op een zondag notabene)

[ twitter ]
Waarom zijn de Europese grenzen nog open eigenlijk?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:44:24 #181
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195853176
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:36 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat is wel al van een week geleden. Ben benieuwd of deze week verbeterde cijfers laat zien
Nee toch? Vorige week was de score ergens in de 800 herinner ik me.

Edit: je hebt gelijk!
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:44:26 #182
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195853177
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:32 schreef Qarrad het volgende:
Oei, rioolwatermeting gaat ook best omhoog. Nu een score van 1077 t.o.v. 1430 in de piek van het voorjaar :X
Ja, heb Haaglanden al een paar maanden in de gaten gehouden en die gaat ook nog steeds opwaarts helaas.
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:44:59 #183
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195853183
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:42 schreef RipCity het volgende:
Wat ik niet zie in het schema maar of iemand me dat misschien kan vertellen: Sluiten vakantieparken/hotels tijdens de strengste periode?

Was vorige keer wel zo (vakantieparken) maar doen ze dat nu weer of blijven beide buiten schot?
Vakantieparken blijven open volgens mij.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Games zondag 25 oktober 2020 @ 19:45:40 #184
181272 crew  Noppie2000
pi_195853196
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:42 schreef Momo het volgende:

[..]

Zeker beter dan een grote toename van de besmettingen, maar het is nu krap in de ziekenhuizen. Als die toestroom zo groot blijft of nog wat toeneemt is dat niet goed. Er zit ook een vertraging van besmetting tot ziekenhuis van 2/3 weken.
Tuurlijk, dat snap ik. Daarom waakzaam blijven en niet overdreven blij ofzo, maar de positieve(re) zaken moeten ook gewoon gemeld kunnen worden zonder dat er 30 man 'LOCKDOWN, JE BENT GEK, MEER MAATREGELEN' naar je roept zoals in dit topic wel eens gebeurd :P
pi_195853199
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:42 schreef Momo het volgende:

[..]

Zeker beter dan een grote toename van de besmettingen, maar het is nu krap in de ziekenhuizen. Als die toestroom zo groot blijft of nog wat toeneemt is dat niet goed. Er zit ook een vertraging van besmetting tot ziekenhuis van 2/3 weken.
Klopt. Maar stagnerende cijfers zijn wel de allereerste stap naar vrijheid, blijheid toch? Mogen we toch wel een beetje blij om zijn? :)
pi_195853204
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

En straks weer het handje op houden bij de rest van Europa zeker?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-lening-eeuwigdurend
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195853205
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En daar zal het de komende weken om gaan. Het piept en kraakt in vele ziekenhuizen.. en met de vertraging in de opnames vraag je je af hoe lang men nou echt nog af wil wachten..
Afwachten op wat?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195853206
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:32 schreef Qarrad het volgende:
Oei, rioolwatermeting gaat ook best omhoog. Nu een score van 1077 t.o.v. 1430 in de piek van het voorjaar :X
de enige indicator waardoor je kan zien of het stijgt. afvlakt of daalt.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195853207
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:42 schreef RipCity het volgende:
Wat ik niet zie in het schema maar of iemand me dat misschien kan vertellen: Sluiten vakantieparken/hotels tijdens de strengste periode?

Was vorige keer wel zo (vakantieparken) maar doen ze dat nu weer of blijven beide buiten schot?
In principe mag je je dan alleen nog noodzakelijk verplaatsen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:46:18 #190
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195853209
Niet alleen besmettingen, maar ook opnames en doden is bepalend voor de maatregelen. Dus IC-opnames stijgen nog wel, maar niet meer zo fors, maar andere reguliere opnames stijgt nu nog wel fors. De voortekenen zijn nog wel slecht dus.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195853215
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het moet niet alleen stagneren, maar ook nog naar beneden he?
Dat kan niet zonder stagnatie.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195853222
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:42 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat is nog wel een oude versie he, op https://www.rijksoverheid(...)maatregelen-covid-19 staat de huidige versie.
[..]

Dat is nog een oude versie, het is nu zelfs "onbeperkt":
https://www.rijksoverheid(...)maatregelen-covid-19
Eigenlijk zie ik weinig verschil met een lockdown - inperking groepsgrootte en sport.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195853233
Tja, nu 3 (?) dagen achter elkaar rond de 9300. Hopelijk is het een begin van de afvlakking, maar we hebben vaker in deze situatie gezeten, en dan was de dag erna opeens weer een forse toename. Duimen voor begin van de afvlakking/daling.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195853255
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:47 schreef Luke83 het volgende:
Tja, nu 3 (?) dagen achter elkaar rond de 9300. Hopelijk is het een begin van de afvlakking, maar we hebben vaker in deze situatie gezeten, en dan was de dag erna opeens weer een forse toename. Duimen voor begin van de afvlakking/daling.
als het dinsdag nog steed rond de 9500 zit dan is er pas echt sprake van een afvlakking.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195853266
[/quote]
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat kan niet zonder stagnatie.
Klopt. Maar stagnatie betekent niet meteen dat het dan dus ook dalen zal. En dan is de vraag ook nog hoe snel. Denk dat ze het in het ziekenhuis (en alle mensen die daar gebruik van willen maken) toch wel fijn is als er daar een beetje rap lucht komt.
Ach, waarom neem ik de moeite eigenlijk ook nog. Alsof je hier nieuw bent ofzo.... }:|
pi_195853272
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als het dinsdag nog steed rond de 9500 zit dan is er pas echt sprake van een afvlakking.
Percentage besmettingen zal dinsdag veel duidelijkheid geven (ondanks dat er veel meer commercieel getest wordt en niet alles 100% gemeld wordt).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195853274
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als het dinsdag nog steed rond de 9500 zit dan is er pas echt sprake van een afvlakking.
Met een plateau van 9000-1000 besmettingen moet je nog niet de vlag uithangen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:51:18 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195853281
-knip-
pi_195853310
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:50 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Met een plateau van 9000-1000 besmettingen moet je nog niet de vlag uithangen.
ik en de vlag uithangen ? _O- :D

ik hing de vlag pas uit toen NL afgelopen zomer onder de 100 besmettingen kwam...en dat vond ik nog steeds aan de hoge kant omdat ik al maanden onder de 15 gewend was in Australie
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195853343
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ach, waarom neem ik de moeite eigenlijk ook nog. Alsof je hier nieuw bent ofzo.... }:|
Ja sorry, ik zal in het vervolg wel netjes posten dat het allemaal zo verschrikkelijk erg is. Tot een uur of 22.00, dan gaan we gezellig doen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195853354
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik en de vlag uithangen ? _O- :D

ik hing de vlag pas uit toen NL afgelopen zomer onder de 100 besmettingen kwam...en dat vind ik nog steeds aan de hoge kant omdat ik al maanden onder de 15 gewend was in Australie
Onder de 100 lijkt me inderdaad een beter punt om ons op te richten. Was niet persoonlijk :P

Komende weken wordt de stijging in ziekenhuizen en IC's ook interessant om te monitoren; uiteindelijk moeten daar minder mensen naar binnen komen.
pi_195853372
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als het dinsdag nog steed rond de 9500 zit dan is er pas echt sprake van een afvlakking.
Dat wel, maar als het zich stabiliseert rond dat aantal is dat nog steeds veel te hoog.

Het moet echt snel met flinke stappen gaan dalen naar mijn mening.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_195853377
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
en 52000 voor Frankrijk (op een zondag notabene)

[ twitter ]
We zijn ingehaald door mondkapjesland!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195853384
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat wel, maar als het zich stabiliseert rond dat aantal is dat nog steeds veel te hoog.

Het moet echt snel met flinke stappen gaan dalen naar mijn mening.
gaat voorlopig niet gebeuren
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195853385
Ik ben erg benieuwd naar de update van Nice morgen. Op maandag wordt de grafiek van de verpleegafdelingen altijd flink aangevuld. En aangezien er flink wat tijd zit tussen het moment van besmetting en het moment dat een positieve test in de statistieken terugkomt, denk ik dat de cijfers van Nice niet eens zo ver achterlopen op de dagcijfers van het RIVM terwijl ze een stuk betrouwbaarder zijn.
pi_195853407
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vakantieparken blijven open volgens mij.
Op vakantieparken wonen soms ook tijdelijk mensen (scheiding, buitenlanders die hier werkzaam zijn etc).
pi_195853418
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja sorry, ik zal in het vervolg wel netjes posten dat het allemaal zo verschrikkelijk erg is. Tot een uur of 22.00, dan gaan we gezellig doen.
Doe jij maar lekker cynisch knul. Hoe oud ben je?
Je kan zelf ook best bedenken dat stagnatie niet genoeg is toch? Zo hoog heb ik je nog net wel zitten.
pi_195853425
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gaat voorlopig niet gebeuren
Daarom vind ik dat het kabinet niet te lang moet wachten met aanvullende maatregelen, hoe vervelend ook.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:58:47 #209
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195853436
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:57 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Op vakantieparken wonen soms ook tijdelijk mensen (scheiding, buitenlanders die hier werkzaam zijn etc).
Jep :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195853445
@capricia

Nieuwe versie van de routekaart voor in de OP:
https://i.imgur.com/IWGJdSO.jpeg
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:59:05 #211
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195853446
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Daarom vind ik dat het kabinet niet te lang moet wachten met aanvullende maatregelen, hoe vervelend ook.
Juist, ze zijn erg laf hoor! Als ze te lang mee wachten gaat het weer exceptioneel stijgen!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195853477
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Doe jij maar lekker cynisch knul. Hoe oud ben je?
Je kan zelf ook best bedenken dat stagnatie niet genoeg is toch? Zo hoog heb ik je nog net wel zitten.
Gelukkig nog niet zo oud als jij.

Wacht nou gewoon tot we echt kunnen zien of die maatregelen effect hebben in plaats van nu al jammeren dat we nóg meer moeten doen. Stap 1 is er: de exponentiële groei is er af. Het stagneert. Volgende stap hopelijk afname.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195853485
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:59 schreef Tourniquet het volgende:
@:capricia

Nieuwe versie van de routekaart voor in de OP:
https://i.imgur.com/IWGJdSO.jpeg
Is ie alweer veranderd dan? :s)
pi_195853489
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gaat voorlopig niet gebeuren
Is toch ook uitgelegd dat met de huidige cijfers het zowat tot het einde van het jaar duurt voordat het zo’n beetje gezakt is tot enkele honderden besmettingen per dag.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195853498
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:59 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Juist, ze zijn erg laf hoor! Als ze te lang mee wachten gaat het weer exceptioneel stijgen!
gaat vanzelf gebeuren maar nu is er stagnatie dus we doen maar niks.
net zoals ze in de zomer niks hebben gedaan
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:02:19 #216
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195853517
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:59 schreef Tourniquet het volgende:
@:capricia

Nieuwe versie van de routekaart voor in de OP:
https://i.imgur.com/IWGJdSO.jpeg
Ik heb de OP aangepast.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195853522
quote:
Twee Zaanse sportscholen gesloten wegens niet naleven coronamaatregelen
quote:
Ook kwamen er op andere manieren meldingen binnen bij de gemeente. "We hebben ook signalen van bezoekers gekregen die zelf aan ons meldden: Hier zijn veel te veel mensen binnen."
:')

https://www.nhnieuws.nl/n(...)en-coronamaatregelen
pi_195853528
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is ie alweer veranderd dan? :s)
In de OP stond nog de versie van 13 oktober, die is achterhaald maar was nog door niemand vervangen. ;)
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:02:57 #219
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195853534
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gaat vanzelf gebeuren maar nu is er stagnatie dus we doen maar niks.
net zoals ze in de zomer niks hebben gedaan
Inderdaad, ze zijn echt bang voor dat ze eigen bühne kwijtraken als er gestemd wordt in maart tijdens de Tweede Kamer verkiezingen in 2021.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195853561
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Stap 1 is er: de exponentiële groei is er af. Het stagneert. Volgende stap hopelijk afname.
Het blijft wringen bij de opnames. De eventuele afname in besmettingen zal te langzaam gaan om de ziekenhuizen niet alsnog te doen overlopen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195853571
waarom naar aantal besmettingen kijken? Ik vind dit totaal onnodig.
Hou alleen de ziekenhuizen en de IC's in de gaten.
Is dit nou echt zo moeilijk?

Het kan ook aan mij liggen, dat ik het niet helemaal snap btw.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_195853584
Stijging, stagnatie, daling.
3 fasen aan welke een R-waarde zich dan zou moeten conformeren. In het echt is het gewoon een continu spectrum en 'denkt' een R-waarde echt niet zo zwart-wit.
I'll give you something to do
pi_195853613
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het blijft wringen bij de opnames. De eventuele afname in besmettingen zal te langzaam gaan om de ziekenhuizen niet alsnog te doen overlopen.
Ja wat maakt het ook eigenlijk uit dat de boel nu stagneert.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195853621
Nee dat in de zomer niets doen, terwijl er toen echt nog aanwijsbare brandhaarden waren, is echt een mega fout geweest. Hopelijk een groot leermoment voor als we weer in die situatie zitten.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:07:26 #225
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195853632
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja wat maakt het ook eigenlijk uit dat de boel nu stagneert.
Laten we dat nog even afwachten. Het lijkt er nu wel op maar het kan zo weer oplaaien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195853640
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
waarom naar aantal besmettingen kijken? Ik vind dit totaal onnodig.
Hou alleen de ziekenhuizen en de IC's in de gaten.
Is dit nou echt zo moeilijk?

Het kan ook aan mij liggen, dat ik het niet helemaal snap btw.
Het één en ander schijnt met elkaar te maken te hebben.
En kijkend naar de ziekenhuizen, ligt het al wel lekker vol. Reguliere zorg is al flink afgeschaald.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:08:06 #227
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195853651
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
waarom naar aantal besmettingen kijken? Ik vind dit totaal onnodig.
Hou alleen de ziekenhuizen en de IC's in de gaten.
Is dit nou echt zo moeilijk?

Het kan ook aan mij liggen, dat ik het niet helemaal snap btw.
Nee, je hebt gelijk hoor. Veel betrouwbaardere statistiek.
Wordt ook gebruikt voor het berekenen van de R, tenzij er te weinig opnames zijn.

Positieve testen zijn van teveel variabelen afhankelijk.

Rioolwatermetingen zijn ook wel interessant trouwens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195853699
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Laten we dat nog even afwachten. Het lijkt er nu wel op maar het kan zo weer oplaaien.
Ja goh het kan ook zo ineens sterk gaan dalen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:09:42 #229
236264 crew  capricia
pi_195853703
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:59 schreef Tourniquet het volgende:
@:capricia

Nieuwe versie van de routekaart voor in de OP:
https://i.imgur.com/IWGJdSO.jpeg
Aangepast. :)
Definitely not CIA
pi_195853719
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het één en ander schijnt met elkaar te maken te hebben.
En kijkend naar de ziekenhuizen, ligt het al wel lekker vol. Reguliere zorg is al flink afgeschaald.
gemiddeld de afgelopen weken x aantal besmettingen en x aantal opnames.
bijvoorbeeld 10duizend besmettingen op vrijdag, hoeveel van deze 10duizend gaan opgenomen worden in een ziekenhuis?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:10:47 #231
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195853737
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja goh het kan ook zo ineens sterk gaan dalen.
Vermoedelijk niet. Stijgen daarentegen wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195853738
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja wat maakt het ook eigenlijk uit dat de boel nu stagneert.
Erg flauw. Stagnatie en afname is zeker van belang, maar in deze fase duurt een halvering naar bijvoorbeeld 5000 besmettingen erg lang, waardoor je opnames lange tijd door zullen blijven gaan en binnen afzienbare tijd hoger zullen zijn dan in maart/april
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195853763
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vermoedelijk niet. Stijgen daarentegen wel.
Nee, dit is dus niet waar. Juist omdat er een maatregelenpakket is ingevoerd gaan de cijfers vermoedelijk dalen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195853769
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

gemiddeld de afgelopen weken x aantal besmettingen en x aantal opnames.
bijvoorbeeld 10duizend besmettingen op vrijdag, hoeveel van deze 10duizend gaan opgenomen worden in een ziekenhuis?
Dat kan ik je niet precies vertellen. Kan je wel vertellen dat het er meer zijn dan bij 1000 besmettingen per dag.
pi_195853775
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Erg flauw. Stagnatie en afname is zeker van belang, maar in deze fase duurt een halvering naar bijvoorbeeld 5000 besmettingen erg lang, waardoor je opnames lange tijd door zullen blijven gaan en binnen afzienbare tijd hoger zullen zijn dan in maart/april
Wat wil je er mee zeggen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195853787
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, dit is dus niet waar. Juist omdat er een maatregelenpakket is ingevoerd gaan de cijfers vermoedelijk dalen.
Als die maatregelen zelf goed werken en massaal opgevolgd (kunnen) worden wel ja.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195853811
Kabinet gaat waarschuwen voor 'draconische maatregelen'
https://nos.nl/artikel/23(...)r-duidelijkheid.html

quote:
Naar verwachting wordt het geen grote persconferentie met nieuwe maatregelen, omdat het volgens het kabinet nog steeds te vroeg is om het effect van de huidige beperkingen te zien.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:13:52 #238
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195853817
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Erg flauw. Stagnatie en afname is zeker van belang, maar in deze fase duurt een halvering naar bijvoorbeeld 5000 besmettingen erg lang, waardoor je opnames lange tijd door zullen blijven gaan en binnen afzienbare tijd hoger zullen zijn dan in maart/april
Klopt, daarom denk ik tegen februari of maart 2021 wel een betere situatie mogelijk is dat het ook weer gaat dalen en stabiliseren. We krijgen nog wel koude maanden waar ook winters kan uitpakken en ook zeker veel oudere mensen ziek kunnen worden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195853821
quote:
Het kabinet wacht de komende dagen af hoe het aantal coronabesmettingen zich ontwikkelt. Als de cijfers niet omlaag gaan, komen strengere maatregelen in zicht. Een verdere lockdown is dan de enige overgebleven optie, zo bevestigen Haagse bronnen aan deze site.

Maar als het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames wél hard groeit, gaat Nederland – net als andere Europese landen – in een verdere lockdown. ,,Meer smaken zijn er niet meer’’, zegt een Haagse bron. In dat geval mogen gezelschappen nog maar uit twee personen bestaan, in plaats van de huidige vier. Ook worden alle bijeenkomsten dan verboden, komt er een einde aan alle binnensport en mogen de auto en het openbaar vervoer alleen nog voor noodzakelijke reizen worden gebruikt.

De scholen mogen bij een verdere lockdown zeer waarschijnlijk wél openblijven. Ook winkels blijven geopend, net als tijdens de lockdown in het voorjaar.

Persconferentie
Aanstaande dinsdag is het twee weken geleden dat het kabinet een gedeeltelijke lockdown afkondigde. Die ging wel pas een dag later in, om 22.00 uur. Dat betekent dat het effect van de maatregelen pas over een paar dagen zichtbaar wordt in de coronacijfers, zo benadrukte RIVM-directeur Jaap van Dissel vanmiddag op het Catshuis.

De kans is dan ook groot dat premier Rutte en coronaminister De Jonge dinsdag nog géén persconferentie zullen geven. Mogelijk volgt die persconferentie pas woensdag, donderdag of vrijdag. Ondertussen werkt het kabinet aan een regeling voor extra financiële steun voor ondernemers die door de huidige gedeeltelijke lockdown failliet dreigen te gaan. Voor de zwaar getroffen horeca zit een extraatje van ruim 2000 euro in het vat.
https://www.ad.nl/politie(...)n-cruciaal~ac1197a9/
Gezellig ;(
blablablabla
pi_195853844
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als die maatregelen zelf goed werken en massaal opgevolgd (kunnen) worden wel ja.
Ja dus is het niet vermoedelijk dat ze stijgen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195853855
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat wil je er mee zeggen?
Dat stagnatie nu niet per se wil zeggen dat het heel snel de goede kant op zal gaan. Het ettert heel lang door waardoor je zelfs in een fase van stagnatie kunt afvragen of je toch niet strengere maatregelen moet treffen om de vertraging in opnames op te kunnen blijven vangen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195853876
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Gezellig ;(
Tsja. Zo te zien kunnen we dan nog steeds met een vriend(in) een wandeling maken, een winkel bezoeken en door Nederland reizen. Dus zo draconisch is het dan allemaal niet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195853878
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat stagnatie nu niet per se wil zeggen dat het heel snel de goede kant op zal gaan. Het ettert heel lang door waardoor je zelfs in een fase van stagnatie kunt afvragen of je toch niet strengere maatregelen moet treffen om de vertraging in opnames op te kunnen blijven vangen.
Wat een onzin. Je moet maatregelen de tijd gunnen en gelukkig begrijpt Rutte cs dat ook.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 20:16:12 #244
408813 crew  trein2000
pi_195853882
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Gezellig ;(
Wanneer gaat men die scholen nou eens aanpakken? Dit is toch zo langzamerhand niet meer uit te leggen. Niet in de laatste plaats aan de bevolking van die scholen zelf.

Je moet verplicht met 30 man in een bedompte ruimte zitten. Maar als je vervolgens met je vrienden uit diezelfde klas onder een viaduct in Hilversum staat ben je de grootste aso van het land. Niet gek dat men dat met een korreltje zout neemt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:16:13 #245
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195853886
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het blijft wringen bij de opnames. De eventuele afname in besmettingen zal te langzaam gaan om de ziekenhuizen niet alsnog te doen overlopen.
Daar doe je toch niks meer aan door nog meer maatregelen te nemen? Als er straks een daling is ingezet met het huidige pakket dan gaat het later ook dalen op de IC, als er daarna nog een pakket in werking gaat gaat het alsnog pas na de toch al ingezette daling wat betekenen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195853912
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja dus is het niet vermoedelijk dat ze stijgen.
Niet met je eens.. de maatregelen zijn te vrijblijvend wat mij betreft
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195853920
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Gezellig ;(
Waarom is de ‘intelligente’ lockdown geen optie meer?
pi_195853930
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wanneer gaat men die scholen nou eens aanpakken? Dit is toch zo langzamerhand niet meer uit te leggen. Niet in de laatste plaats aan de bevolking van die scholen zelf.

Je moet verplicht met 30 man in een bedompte ruimte zitten. Maar als je vervolgens met je vrienden uit diezelfde klas onder een viaduct in Hilversum staat ben je de grootste aso van het land. Niet gek dat men dat met een korreltje zout neemt.
Je haalt 2 dingen door elkaar een feest waar jongeren op af komen, en scholen waar kinderen onderwijs ontvangen. Op scholen zijn amper bewezen clusters onder leerlingen, middelbare niet en basisonderwijs niet ;)
blablablabla
pi_195853931
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

Daar doe je toch niks meer aan door nog meer maatregelen te nemen? Als er straks een daling is ingezet met het huidige pakket dan gaat het later ook dalen op de IC, als er daarna nog een pakket in werking gaat gaat het alsnog pas na de toch al ingezette daling wat betekenen.
Allez 14.gif
Maar laten we nu ook de detailhandel de nek om draaien zonder dat we hebben gezien of de nek van de horeca al voldoende was.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2020 @ 20:18:23 #250
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195853944
quote:
Kabinet gaat waarschuwen voor 'draconische maatregelen', dinsdag meer duidelijkheid
Het kabinet gaat dinsdag waarschijnlijk geen nieuwe coronamaatregelen bekendmaken. Wel spreken premier Rutte en minister De Jonge dan de pers toe en gaan ze volgens Haagse ingewijden waarschuwen voor 'draconische maatregelen' als mensen zich niet aan de regels houden.

Dat is duidelijk geworden na het Catshuisoverleg vandaag tussen een deel van het kabinet en zijn adviseurs, waaronder het RIVM. Beleidsmakers en experts overlegden ruim twee uur over de mogelijke scenario's.

Dinsdag geeft het kabinet meer duidelijkheid over de volgende stappen in de aanpak van de coronacrisis. Naar verwachting wordt het geen grote persconferentie met nieuwe maatregelen, omdat het volgens het kabinet nog steeds te vroeg is om het effect van de huidige beperkingen te zien. Volgens ingewijden zal er wel worden benadrukt dat mensen zich aan de maatregelen moeten houden.

Want als het aantal nieuwe besmettingen en ziekenhuisopnames blijven stijgen, zal het kabinet zware maatregelen nemen. "Rutte heeft al vaker gezegd dat alle opties op tafel liggen", zegt politiek verslaggever Marleen de Rooy. "Ook een totale lockdown en een avondklok zijn maatregelen die het kabinet niet uitsluit als de cijfers blijven oplopen."
https://nos.nl/artikel/23(...)r-duidelijkheid.html
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195853955
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:17 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Waarom is de ‘intelligente’ lockdown geen optie meer?
Omdat tav Corona het IQ van de gemiddelde burger met 40% is gedaald ten opzichte van maart.
blablablabla
pi_195853957
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet met je eens.. de maatregelen zijn te vrijblijvend wat mij betreft
Kun je vinden. Maar als je niet begrijpt dat het sluiten van de horeca an sich er al voor zorgt dat het aannemelijker wordt dat de boel daalt in plaats van stijgt dan houdt het wel een eind op hoor.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:19:30 #253
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195853971
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet met je eens.. de maatregelen zijn te vrijblijvend wat mij betreft
Nou ja, maar meeste maatregelen zijn veel te soft, want er is bijna geen verplichting ingezet om bijvoorbeeld mondkapjes te dragen(wordt medio half november een feit), verplichte quarantaine (mogelijke nieuwe wet) en misschien ook verplicht testen bij klachten....( dit is nog nooit aangetoond dat het werkt).
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195853988
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je moet maatregelen de tijd gunnen en gelukkig begrijpt Rutte cs dat ook.
Daar zijn we al een kleine maand mee bezig, het is niet voldoende en dat blijf ik roepen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195854011
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:17 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Waarom is de ‘intelligente’ lockdown geen optie meer?
Kostenplaatje
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 20:21:16 #256
408813 crew  trein2000
pi_195854017
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Je haalt 2 dingen door elkaar een feest waar jongeren op af komen, en scholen waar kinderen onderwijs ontvangen. Op scholen zijn amper bewezen clusters onder leerlingen, middelbare niet en basisonderwijs niet ;)
Dat verhaal hoor ik overal. De horeca zegt dat ook bijvoorbeeld. Dat zegt mij niks, 75% setting onbekend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195854018
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Daar zijn we al een kleine maand mee bezig, het is niet voldoende en dat blijf ik roepen.
Laatste pakket maatregelen moet nog effect gaan hebben en je weet nu al dat het onvoldoende is? Knap!
blablablabla
pi_195854023
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:06 schreef Luke83 het volgende:
Nee dat in de zomer niets doen, terwijl er toen echt nog aanwijsbare brandhaarden waren, is echt een mega fout geweest. Hopelijk een groot leermoment voor als we weer in die situatie zitten.
We waren te blij dat we eigenlijk weer wat mochten. Een welverdiende vrijheid na een voorjaar waarin we voornamelijk binnen zaten. Er is te snel versoepeld, maar je kunt ook niet anders met de prachtige cijfers van eind juni in je achterhoofd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195854047
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kun je vinden. Maar als je niet begrijpt dat het sluiten van de horeca an sich er al voor zorgt dat het aannemelijker wordt dat de boel daalt in plaats van stijgt dan houdt het wel een eind op hoor.
Mwa, weinig besmettingen in de horeca (volgens de cijfers) en mensen gaan op zoek naar een alternatief.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195854050
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat verhaal hoor ik overal. De horeca zegt dat ook bijvoorbeeld. Dat zegt mij niks, 75% setting onbekend.
De besmettelijkheid van kinderen is inmiddels wereldwijd tot in den treure onderzocht. Zij spelen amper een rol in virustransmissie.

Bovendien is onderwijs cruciaal.
blablablabla
pi_195854057
Weer een geweldig idee van Rutte om dit dinsdag te melden, maakt de testbereidheid nog wat kleiner, zeker voor ondernemers.
- verwijderd door admin -
pi_195854061
quote:
83s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

quote:
Wel spreken premier Rutte en minister De Jonge dan de pers toe en gaan ze volgens Haagse ingewijden waarschuwen voor 'draconische maatregelen' als mensen zich niet aan de regels houden.
Schuld geven en een dreigement in één zin. Lekker bezig.
I'll give you something to do
pi_195854066
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat tav Corona het IQ van de gemiddelde burger met 40% is gedaald ten opzichte van maart.
My, we are in trouble...
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195854071
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

We waren te blij dat we eigenlijk weer wat mochten. Een welverdiende vrijheid na een voorjaar waarin we voornamelijk binnen zaten. Er is te snel versoepeld, maar je kunt ook niet anders met de prachtige cijfers van eind juni in je achterhoofd.
Ik weet niet of er te snel versoepeld is. Er is in ieder geval te laat (regionaal) ingegrepen toen het weer fout ging.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:24:25 #265
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195854082
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:22 schreef Elan het volgende:

[..]

De besmettelijkheid van kinderen is inmiddels wereldwijd tot in den treure onderzocht. Zij spelen amper een rol in virustransmissie.

Bovendien is onderwijs cruciaal.
Tegen angst is geen kruid gewassen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195854097
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa, weinig besmettingen in de horeca (volgens de cijfers) en mensen gaan op zoek naar een alternatief.
Laat ik het nog één keer proberen. Het sluiten van de horeca an sich (dus nog even buiten alle andere maatregelen gerekend) is al voldoende om er voor te zorgen dat het aannemelijker is dat het gaat dalen dan dat het gaat stijgen. Wat mensen vervolgens doen of wat jij van die maatregel denkt is echt volstrekt irrelevant, het punt dat de cijfers vermoedelijk niet gaan dalen was niet juist.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:25:35 #267
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195854103
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

We waren te blij dat we eigenlijk weer wat mochten. Een welverdiende vrijheid na een voorjaar waarin we voornamelijk binnen zaten. Er is te snel versoepeld, maar je kunt ook niet anders met de prachtige cijfers van eind juni in je achterhoofd.
Ja dat is misschien de oorzaak dat we te snel gingen versoepelen.... met alle gevolgen van dien. Zeker hebben we veel te veel vrijheid gegund aan allemaal in de zomermaanden, wat het ook voor vele verspreiding heeft gezorgd. Met andere woorden gezegd dat we best naïef zijn geweest in de zomer. Het lijkt mij beste dat we het kabinet niet meer moeten pushen of onder druk zetten om iets te doen als bijvoorbeeld scholen sluiten of alsnog de maatregelen te versoepelen. We moeten altijd de bal bij de overheid laten leggen wat er ook speelt.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195854114
En dan ga je dus nog meer beperkingen opleggen en gaan mensen elkaar nog meer opzoeken daar waar het straks alleen nog maar kan. Namelijk achter je voordeur waar de overheden er geen zicht op hebben, een krat bier een tientje kost, afstand houden geen doen is is en ventilatie amper aanwezig is *O* .
blablablabla
pi_195854116
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

We waren te blij dat we eigenlijk weer wat mochten. Een welverdiende vrijheid na een voorjaar waarin we voornamelijk binnen zaten. Er is te snel versoepeld, maar je kunt ook niet anders met de prachtige cijfers van eind juni in je achterhoofd.
Klopt, dat waren 50/60 besmettingen per dag. Ik ben zelf ook geen heilige, heb waarschijnlijk toen ook niet altijd afstand gehouden. Je vervalt al snel weer in bekend gedrag. Ik steek mijn hand ook in eigen boezem hoor, ik moet wel zeggen dat toen halverwege juli de besmettingen langzaam opliepen, ikzelf wel een reality check kreeg (het virus is er nog!). Nu houd ik me zoveel mogelijk aan de maatregelen, maar dat is gewoon niet altijd mogelijk, vooral in mijn werksetting niet.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:26:17 #270
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195854121
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:25 schreef Elan het volgende:
En dan ga je dus nog meer beperkingen opleggen en gaan mensen elkaar nog meer opzoeken daar waar het straks alleen nog maar kan. Namelijk achter je voordeur waar de overheden er geen zicht op hebben, een krat bier een tientje kost, afstand houden geen doen is is en ventilatie amper aanwezig is *O* .
En geen mondmaskertje gedragen wordt ;)
pi_195854136
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik weet niet of er te snel versoepeld is. Er is in ieder geval te laat (regionaal) ingegrepen toen het weer fout ging.
Ja, dat duurde idd een tijdje. En toen kwam het al snel op een punt dat het escaleerde, voor mijn gevoel.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 20:27:18 #272
408813 crew  trein2000
pi_195854147
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:22 schreef Elan het volgende:

[..]

De besmettelijkheid van kinderen is inmiddels is wereldwijd tot in den treure onderzocht. Zij spelen amper een rol in virustransmissie.
Van Dissel had een stuk genuanceerder verhaal en sprak over een afweging...
quote:
Bovendien is onderwijs cruciaal.
De economie ook. Sociaal verkeer ook. Het is niet uit te leggen dat scholen zonder enige vorm van maatregelen open mogen blijven terwijl de rest van de maatschappij helemaal dicht zit. Niet naar leerlingen, niet naar ouders, niet naar wie dan ook.

Maar niemand heeft gezegd dat de scholen helemaal dicht moeten he? Ook als je de scholen open wil houden zijn daar nog zat maatregelen te nemen.
Bijvoorbeeld docenten van klas laten wisselen ipv leerlingen. Vaste opstellingen in de klas en de lln binnen de anderhalve meter van de zieke (dat zijn er dan als het goed is maar een zeer beperkt aantal.) in quarantaine sturen en digitaal laten meekijken etc.
Dat bijna neurotische niet naar de scholen willen kijken is raar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195854148
Er is trouwens niet te snel versoepeld er is veel te laat ingegrepen. Wtf hebben Rutte en co van pak hem beet 21 augustus tot 21 september zitten doen?
blablablabla
pi_195854152
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:22 schreef Elan het volgende:

[..]

De besmettelijkheid van kinderen is inmiddels wereldwijd tot in den treure onderzocht. Zij spelen amper een rol in virustransmissie.

Bovendien is onderwijs cruciaal.
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen kinderen van 6 en "kinderen" van 18...
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:27:46 #275
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195854160
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ja, dat duurde idd een tijdje. En toen kwam het al snel op een punt dat het escaleerde, voor mijn gevoel.
Het experiment met regionale maatregelen was wel de grootste fout.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195854168
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Laat ik het nog één keer proberen. Het sluiten van de horeca an sich (dus nog even buiten alle andere maatregelen gerekend) is al voldoende om er voor te zorgen dat het aannemelijker is dat het gaat dalen dan dat het gaat stijgen. Wat mensen vervolgens doen of wat jij van die maatregel denkt is echt volstrekt irrelevant, het punt dat de cijfers vermoedelijk niet gaan dalen was niet juist.
Bedoel je dan een afname van de groei, of een daadwerkelijke daling van het aantal nieuwe besmettingen? Want dat is wel een belangrijk verschil natuurlijk.
pi_195854181
quote:
Rutte & co zullen wel weer teken bij het kruisje, maar eigenlijk zou men landen die zich moedwillig in een crisis storten de hik moeten laten krijgen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 20:29:17 #278
408813 crew  trein2000
pi_195854193
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:27 schreef Elan het volgende:
Er is trouwens niet te snel versoepeld er is veel te laat ingegrepen. Wtf hebben Rutte en co van pak hem beet 21 augustus tot 21 september zitten doen?
Nee de fout ligt nog eerder. Men versoepelde de boel, liet alles uit de handen vallen en ging op vakantie. Daarmee straalde alles en iedereen uit dat het gevaar geweken was. Niet raar dat de naleving dan verslapt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195854197
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Kabinet gaat waarschuwen voor 'draconische maatregelen'
https://nos.nl/artikel/23(...)r-duidelijkheid.html
[..]

Weer waarschuwen :{w
Gewoon kappen met die adviezen en waarschuwingen. Nederland heeft allang aangetoond dat er teveel mensen zijn die geen enkele boodschap hebben aan woorden. En ondertussen verspeel je weer kostbare tijd die we straks, als die onvermijdelijke lockdown er toch komt, dubbel terug moeten betalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195854203
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:25 schreef Elan het volgende:
En dan ga je dus nog meer beperkingen opleggen en gaan mensen elkaar nog meer opzoeken daar waar het straks alleen nog maar kan. Namelijk achter je voordeur waar de overheden er geen zicht op hebben, een krat bier een tientje kost, afstand houden geen doen is is en ventilatie amper aanwezig is *O* .
Daar ben je toch voorstander van?
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:29:50 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195854210
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Rutte & co zullen wel weer teken bij het kruisje, maar eigenlijk zou men landen die zich moedwillig in een crisis storten de hik moeten laten krijgen.
Je bedoelt zoals Nederland?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195854211
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:27 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Bedoel je dan een afname van de groei, of een daadwerkelijke daling van het aantal nieuwe besmettingen? Want dat is wel een belangrijk verschil natuurlijk.
Kan beide zijn. Het gaat niet om de daadwerkelijke impact, het gaat erom dat wanneer je de horeca sluit het aannemelijker wordt dat de cijfers minder negatief zullen worden dan ze daarvoor waren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195854219
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:27 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen kinderen van 6 en "kinderen" van 18...
Absoluut, maar als groep spelen ze amper een rol. Stel dat het wel zo zijn zouden er enorme moeten clusters ontstaan in schoolklassen waarbij hele klassen tegelijk besmet raken.

Er is gewoon geen causaal verband. In elk geval niet noemenswaardig genoeg om ze te sluiten en de schade die je daarmee berokkent te rechtvaardigen.
blablablabla
pi_195854229
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:27 schreef Elan het volgende:
Er is trouwens niet te snel versoepeld er is veel te laat ingegrepen. Wtf hebben Rutte en co van pak hem beet 21 augustus tot 21 september zitten doen?
Er is vooral te weinig ingezet op BCO.
pi_195854253
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Weer waarschuwen :{w
Gewoon kappen met die adviezen en waarschuwingen. Nederland heeft allang aangetoond dat er teveel mensen zijn die geen enkele boodschap hebben aan woorden. En ondertussen verspeel je weer kostbare tijd die we straks, als die onvermijdelijke lockdown er toch komt, dubbel terug moeten betalen.
Is ook een behoorlijke clickbait-titel. Inhoud van het artikel is er moeilijk mee te verenigen. ;)
pi_195854254
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Weer waarschuwen :{w
Gewoon kappen met die adviezen en waarschuwingen. Nederland heeft allang aangetoond dat er teveel mensen zijn die geen enkele boodschap hebben aan woorden. En ondertussen verspeel je weer kostbare tijd die we straks, als die onvermijdelijke lockdown er toch komt, dubbel terug moeten betalen.
Ja precies, eigenlijk vanaf morgen al alles dicht. Als de cijfers dan donderdag blijken af te nemen komt dat door hard ingrijpen van maandag ^O^.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:31:06 #287
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195854256
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Daar zijn we al een kleine maand mee bezig, het is niet voldoende en dat blijf ik roepen.
Dat de maatregelen van 28 september aan de magere kant waren om het tij te keren kan ik inderdaad in komen, maar de maatregelen van de 13e nu al afschrijven als onvoldoende is echt te vroeg.

De maatregelen waren bedoeld om de groei eruit te krijgen en om weer de juiste kant op te gaan. Daar kunnen jij en ik van vinden wat we willen, maar (even puur uitgaan van de afgelopen dagen) de groei lijkt eruit.

Tel daar de persconferentie van Rutte van vrijdag bij op, dat de secundaire statistieken ook lieten zien dat er een daling was, dan is er naar mijn idee echt geen enkele reden om nu zwaarder te gaan. Ziekenhuis ja, maar het is niet zo dat de besmettingen ineens verdwijnen, die mensen komen nog steeds in het ziekenhuis terecht, ook al ga je in een harde lockdown.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195854271
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Daar ben je toch voorstander van?
Ligt er aan welke dag het is, geloof ik. ;)
pi_195854278
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Daar ben je toch voorstander van?
In beginsel en op kleine schaal wel maar in deze fase lijkt het er toch steeds meer op dat mensen zich alleen maar recalcitrant gaan opstellen bij nieuwe landelijke maatregelen.
Ook omdat de regionale verschillen nog altijd immens zijn.
blablablabla
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:31:59 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195854284
Rutte moet gewoon zijn bek houden.
pi_195854289
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:31 schreef Elan het volgende:

[..]

In beginsel en op kleine schaal wel maar in deze fase lijkt het er toch steeds meer op dat mensen zich alleen maar recalcitrant gaan opstellen bij nieuwe landelijke maatregelen.
Ook omdat de regionale verschillen nog altijd immens zijn.
Dus geen harde lockdown? Wtf.
pi_195854335
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ligt er aan welke dag het is, geloof ik. ;)
:')
Hou je soms een boekje bij met wat iedereen zegt?
Ben voorstander voor lokaal ingrijpen, een landelijke lockdown had ik ook best gevonden. Maar niet eerst 2 weken lockdown light en dan vervolgens nog even lekker een maand een zware lockdown er over heen.

Bovendien is er totaal geen zicht op een exit-strategie. Dus dan krijg je over anderhalve maand het zelfde riedeltje.
blablablabla
pi_195854356
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Absoluut, maar als groep spelen ze amper een rol. Stel dat het wel zo zijn zouden er enorme moeten clusters ontstaan in schoolklassen waarbij hele klassen tegelijk besmet raken.

Er is gewoon geen causaal verband. In elk geval niet noemenswaardig genoeg om ze te sluiten en de schade die je daarmee berokkent te rechtvaardigen.
Ik schreef al eerder dat ik een paar weken geleden een halve klas binnen een paar dagen corona heb zien krijgen. Nu is dat 1 ervaring, maar als ik een rondje Google lees ik toch echt wel over uitbraken op middelbare scholen.
Nu wil ik absoluut niet pleiten dat scholen dicht moeten, sterker nog, ik denk dat het belangrijk is dat ze open blijven. Ik zou alleen graag zien dat er wat meer maatregelen op scholen worden genomen, zodat kan voorkomen worden dat ze uiteindelijk dicht moeten. En dan heb ik het vooral over klas 4 en hoger (15 tot ong. 19 jaar). Als ik nu dat artikel lees over een nieuwe waarschuwing van het kabinet, en wat een volledige lockdown in zou houden (dus scholen precies zo doorgaan als nu), dan heb ik daar wel mijn bedenkingen bij.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 20:35:07 #294
408813 crew  trein2000
pi_195854367
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:34 schreef Elan het volgende:

[..]

:')
Hou je soms een boekje bij met wat iedereen zegt?
Ben voorstander voor lokaal ingrijpen, een landelijke lockdown had ik ook best gevonden. Maar niet eerst 2 weken lockdown light en dan vervolgens nog even lekker een maand een zware lockdown er over heen.

Bovendien is er totaal geen zicht op een exit-strategie. Dus dan krijg je over anderhalve maand het zelfde riedeltje.
Dat sowieso. Er wordt weer wat aangekloot en niemand heeft een plan. Schande.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195854383
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:34 schreef Elan het volgende:

[..]

:')
Hou je soms een boekje bij met wat iedereen zegt?
Ben voorstander voor lokaal ingrijpen, een landelijke lockdown had ik ook best gevonden. Maar niet eerst 2 weken lockdown light en dan vervolgens nog even lekker een maand een zware lockdown er over heen.

Bovendien is er totaal geen zicht op een exit-strategie. Dus dan krijg je over anderhalve maand het zelfde riedeltje.
Als je nu in die korte, maar krachtige lockdown gaat, dan zit je daar tot en met maart in.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:36:44 #296
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195854405
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:34 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ik schreef al eerder dat ik een paar weken geleden een halve klas binnen een paar dagen corona heb zien krijgen. Nu is dat 1 ervaring, maar als ik een rondje Google lees ik toch echt wel over uitbraken op middelbare scholen.
Nu wil ik absoluut niet pleiten dat scholen dicht moeten, sterker nog, ik denk dat het belangrijk is dat ze open blijven. Ik zou alleen graag zien dat er wat meer maatregelen op scholen worden genomen, zodat kan voorkomen worden dat ze uiteindelijk dicht moeten. En dan heb ik het vooral over klas 4 en hoger (15 tot ong. 19 jaar). Als ik nu dat artikel lees over een nieuwe waarschuwing van het kabinet, en wat een volledige lockdown in zou houden (dus scholen precies zo doorgaan als nu), dan heb ik daar wel mijn bedenkingen bij.
Op middelbare scholen moeten kinderen zich tot anderhalve meter van de docent houden toch? Niet van elkaar oid? Oprechte vraag, denk jij dat mondkapjes kunnen werken? Ik hoor van andere docenten die ik ken dat ze dat echt niet zien zitten, maar buiten dat ze aangeven het niet fijn te vinden weet ik niet waarom.

Wat voor maatregelen zie je voor je?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195854414
Dat zal werken ja zo’n laatste waarschuwing.. hamsteren op toilet papier incoming!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195854422
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja precies, eigenlijk vanaf morgen al alles dicht. Als de cijfers dan donderdag blijken af te nemen komt dat door hard ingrijpen van maandag ^O^.
Een iets te vroege maatregel kan je makkelijk eerder afschalen. Als je te laat bent met een maatregelen dan betaal je die fout dubbel en dwars terug. Dus als we maandag strengere regels invoeren en we merken in de dagen daarna dat alles hard terug loopt (kans lijkt mij 0) dan weten we dat eerdere maatregelen geholpen hebben en we weer wat soepelere regels in kunnen voeren.

Als we dinsdag gaan waarschuwen, adviseren en twee weken later merken dat Nederlanders maling hebben aan woorden, dan betaal je die lakse houding dubbel en dwars terug.

Het is niet alsof de huidige cijfers ons veel bewegingsruimte geven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195854426
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je nu in die korte, maar krachtige lockdown gaat, dan zit je daar tot en met maart in.
Klopt mensen onderschatten het gewoon. Plus als je er eenmaal in zit is het veel moeilijker om te versoepelen.
pi_195854433
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat zal werken ja zo’n laatste waarschuwing.. hamsteren op toilet papier incoming!
Eerst maar eens afwachten of de maatregelen effect hebben.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:38:03 #301
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195854436
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat sowieso. Er wordt weer wat aangekloot en niemand heeft een plan. Schande.
Ze hebben tussen 1 juni en 1 september 3 maanden gehad om met een strategie te komen voor lange termijn en hebben flink gefaald.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')