Ook dat punt komt er nooit. Mogelijk word het weer zoals in de zomer wanneer we, bijvoorbeeld na een lockdown, amper besmettingen hebben. Maar zolang het de slechte kant op gaat, zullen we nooit gaan doen alsof het virus er niet is. En zeker de politiek zal niet van allerlei regels stop gaan zetten zolang het slecht gaat.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn woorden iets te letterlijk neemt en de nuance zelf niet toe kunt passen. Natuurlijk gaat Rutte niet alles zomaar opengooien. Maar er komt een punt waar wij, de bevolking, gewoon weer terug gaan naar hoe het was. Laten we zeggen dat we de grens van het toelaatbare steeds verder opschuiven.
We hebben het hier over een laatste redmiddel voor landen die op omvallen staan. Nederland gaat dit echt niet doen zolang het niet hoeft maar je ziet dat Zuid-Europa nu al compleet aan het kraken is. Als die landen straks collectief financieringsproblemen krijgen zijn die zo groot dat Europa dat ook niet meer even simpel met een garantstelling op gaat lossen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op wat baseer je dat dan? De huidige situatie word vooral veroorzaakt door mensen onder de 50 die ook ziek worden en uitvallen.
Leg uit, hier kunnen we weinig mee.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je hebt echt geen idee waar je over praat.....maaargoed
Wat is het alternatief? Mits er geen (werkend) vaccin komt. Maar gewoon meermaals per jaar lekker in lockdown en blijven roepen dat het probleem bij de ziekenhuizen ligt?quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je over praat. Net zoals je geen idee hebt wat de gevolgen zouden zijn als we 'het virus maar accepteren en alles open gooien'.
Gelukkig gaan we nooit merken hoe dat is, want onze politiek heeft wel meer dan 2 hersencellen en we gaan dus nooit alle maatregelen opheffen en 'het maar accepteren'.
Dat zegt ook niemand. Maar je zal toch serieus na moeten gaan denken (nu al) over hoe je de maatschappij gaat inrichten als dat vaccin niet het wondermiddel gaat zijn zoals het in de hoop van velen nu is. En het antwoord daarop kan natuurlijk onmogelijk zijn dat dat veel weg heeft van het pakket waar we ons nu in gemanoeuvreerd hebben.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook dat punt komt er nooit. Mogelijk word het weer zoals in de zomer wanneer we, bijvoorbeeld na een lockdown, amper besmettingen hebben. Maar zolang het de slechte kant op gaat, zullen we nooit gaan doen alsof het virus er niet is.
True. Maar wanneer blijkt dat mensen daarna weer besmet kunnen worden dan droogt de vraag zo op, verwacht ikquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die farmaciebedrijven boeit het niet zo denk ik, want die hebben een gegarandeerde afzetmarkt.
Geen enkele land gaat op omvallen staan. Er is economische schade maar niemand staat op omvallen omdat het grootste deel van de economie gewoon doordraait.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We hebben het hier over een laatste redmiddel voor landen die op omvallen staan. Nederland gaat dit echt niet doen zolang het niet hoeft maar je ziet dat Zuid-Europa nu al compleet aan het kraken is. Als die landen straks collectief financieringsproblemen krijgen zijn die zo groot dat Europa dat ook niet meer even simpel met een garantstelling op gaat lossen.
Dan zullen landen dus inkomsten moeten houden en daarvoor moet de boel open. Dan kun je of alles open gooien of je probeert de kwetsbare groepen nog een beetje extra te beschermen. En dat zal ontzettend lastig zijn maar het is beter dan niets doen.
Gedraag je eens een beetje.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
flikker gewoon op kortzichtige idioot
Dat dus.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
Oef, het op de man spelen uurtje is weer los.Niet zo serieus allemaal mensen, deze tijden zijn al zwaar genoeg!
Dat kwartje valt vaak niet. Kwetsbaren = 70+. Maar alle mantelzorgers, mensen onder 70 in risicogroepen worden niet meegenomen niet meegenomen in het verhaal vaak.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mantelzorger, lijkt me niet dat het uurtje alleen voor ouderen is
Er zijn genoeg vaccins in ontwikkeling dat daar een oplossing voor gaat komen. Of dat nu over 2 maanden of 2 jaar is.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, dat vaccin is nog altijd iets waar wij op hopen. Het ziet er hoopgevend uit maar er is nog geen zekerheid. Begin jaren 90 is er ook veel geld gestopt in het onderzoek naar een aids-vaccin zonder het gewenst resultaat, dus het kan altijd zijn dat verwachtingen niet uitkomen. En dan?
Jij kunt kiezen voor eeuwig durende maatregelen. Heel veel dingen nooit meer doen, zoals het nu tijdelijk gaat. Is dat realistisch? Ik denk nu nog dat de kans dat er een vaccin komt groter is dan de kans dat er er geen vaccin komt. Het valt mij alleen op hoe weinig er wordt nagedacht over een plan B voor het geval er geen vaccin komt.
Nee? Vroeg of laat komt die er. Hetzij via vaccins, hetzij via besmettingen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:30 schreef Oostblokkert het volgende:
Groepsimmuniteit is toch bewezen dat het een fabel is?
Nou, er zijn meldingen van mensen die voor een tweede keer besmet zijn. Maar die melden zijn beperkt. Mogelijk te beperkt om daar dergelijke vergaande conclusies aan te verbinden. Het Nederlandse geval was een vrouw die aan de chemo zat. Dat test je immuunsysteem dermate aan dat je daarin de oorzaak kunt zoeken.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:30 schreef Oostblokkert het volgende:
Groepsimmuniteit is toch bewezen dat het een fabel is?
Zeer positieve ontwikkeling lijkt mij.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Mobiliteitsindex: https://citymapper.com/CMI
Amsterdam: 20% van een normale 25 oktober.
Ter vergelijking:
Madrid: 48%
Berlijn: 53%
Londen: 53%
Stockholm: 70%
Parijs: 75%
Uit deze lijst is de mobiliteit in Amsterdam (veruit) het sterkst gereduceerd van alle Europese steden.
Ik denk dat je de economische situatie in Zuid-Europa een beetje onderschat. De schuldenlast is daar zo hoog dat als de risicoperceptie door de markt maar een beetje toe neemt de rentelasten meteen problematisch zijn.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen enkele land gaat op omvallen staan. Er is economische schade maar niemand staat op omvallen omdat het grootste deel van de economie gewoon doordraait.
welke criteria gebruiken ze daarvoor?quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Ter vergelijking:
Uit deze lijst is de mobiliteit in Amsterdam (veruit) het sterkst gereduceerd van alle Europese steden.
Je moet de grens ergens trekken he. Mag ik naar het speciale uurtje als mijn schoonmoeder in de risicogroep valt? Of als mijn vrouw zwanger is? Of als ik een onderliggende ziekte heb? Of als mijn directe collega in de risicogroep valt?quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat kwartje valt vaak niet. Kwetsbaren = 70+. Maar alle mantelzorgers, mensen onder 70 in risicogroepen worden niet meegenomen niet meegenomen in het verhaal vaak.
Wat zegt dat nou echt? Vorig weekend 19% dus het wordt alweer drukker? Verder vind ik vergelijkingen met Madrid, Berlijn, Parijs en Londen niet echt eerlijk als je die qua inwonersaantallen tegenover elkaar zet.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Ter vergelijking:
Ik denk dat die kans ook het grootste is, maar deze stelling is echt te absoluut geformuleerd. Er is altijd nog een kans dat wij geen werkend vaccin krijgen. En ik vind dat wij wel moeten nadenken over een plan B.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vaccins in ontwikkeling dat daar een oplossing voor gaat komen. Of dat nu over 2 maanden of 2 jaar is.
Het biedt de zorg de nodige verlichting om weer te kunnen functioneren. Mensen blijven besmet worden en mensen zullen blijven doodgaan (net zoals bij het influenza-virus), alleen de druk op de zorg is vele malen kleiner. Ergo: De maatschappij (en economie) kan weer gaan draaien.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Verrek, de uitweg is vanaf het begin af aan groepsimmuniteit (met of zonder vaccin) geweest.
Linksom of rechtsom is groepsimmuniteit de enige uitweg.
het zegt dat de mobiliteit ongeveer 1/5 is van normaalquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat zegt dat nou echt? Vorig weekend 19% dus het wordt alweer drukker?
ik kan geen afstand houden of in quarantaine he....ik verzorg mijn vrouw 24/7quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je moet de grens ergens trekken he. Mag ik naar het speciale uurtje als mijn schoonmoeder in de risicogroep valt? Of als mijn vrouw zwanger is? Of als ik een onderliggende ziekte heb? Of als mijn directe collega in de risicogroep valt?
Zeg het maar. Iedereen kan een reden bedenken om te gaan.
Daarnaast moeten vgeel londenaren wel rondreizen door stad om op werk te komen. Mobiliteit in AMS is voornamelijk toeristen. Verder pakken mensen gewoon de fiets of wandelen ook naar werk. Dat wordt niet meegenomen gok ik zo.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat zegt dat nou echt? Vorig weekend 19% dus het wordt alweer drukker? Verder vind ik vergelijkingen met Madrid, Berlijn, Parijs en Londen niet echt eerlijk als je die qua inwonersaantallen tegenover elkaar zet.
Wij zegt dat? Het zijn percentage t.o.v. een jaar geleden. Misschien werd het vorig jaar in de herfst ook rustiger. Dus als het ten opzichte van vorige week gelijk is gebleven, maar vorig jaar werd het rustiger, dan stijgt dat percentage.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat zegt dat nou echt? Vorig weekend 19% dus het wordt alweer drukker?
kan het niet vindenquote:
Is er recente data van de bloedbanken van het percentage mensen met immuunstoffen?quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:37 schreef erkel het volgende:
[..]
Het biedt de zorg de nodige verlichting om weer te kunnen functioneren. Mensen blijven besmet worden en mensen zullen blijven doodgaan (net zoals bij het influenza-virus), alleen de druk op de zorg is vele malen kleiner. Ergo: De maatschappij (en economie) kan weer gaan draaien.
Ik acht het uitgesloten dat we jaren in lockdown gaan. Nergens voor nodig en we zijn nu na bijna een jaar covid nog geen dag in lockdown geweest. Waarschijnlijker is dat we 1x voor een week of 6 in lockdown gaan en dat we dan met maatregelen zoals we nu hebben beginnen en de besmettingsgraad onder controle hebben.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Mits er geen (werkend) vaccin komt. Maar gewoon meermaals per jaar lekker in lockdown en blijven roepen dat het probleem bij de ziekenhuizen ligt?
Op een gegeven moment mag je wel gaan verwachten dat er verder gekeken word. Je zegt het zelf; in de politiek en zorg zitten genoeg mensen met meer dan 2 hersencellen; die zullen binnen een bepaalde tijd toch echt in staat moeten zijn om verder te kijken dan een magisch vaccin.
Veel mensen denken enkel aan de korte termijn (in de politiek des te logischer, omdat de cijfers van nu er voor kunnen zorgen dat ze of aan mogen blijven, of vervangen worden - de cijfers van een paar jaar in de toekomst zijn niet relevant). Doden voorkomen. Voorkomen dat ziekenhuizen te vol raken. Maakt niet uit wat de schade is (die ontstaat door alle benodigde maatregelen). Dat zien we over een paar jaar dan wel; de lange termijn effecten op de maatschappij en de economie. Wat ook in directe verbinding staat met de zorg. Je (niet jij persoonlijk; ''je'' in het algemeen) bent naïef als je denkt dat de zorg de komende jaren niet enorm gaat veranderen; vooral de kosten. Wat de gezondheidszorg ook enorm zal raken. Een veel grotere groep ook nog eens.
Maar dat is allemaal minder relevant, want dat is lange termijn. Zien we dan wel joh. Wanneer mensen de interesse verloren hebben en die cijfers toch niet door iemand gelezen worden.
Dat snap ik, maar blijf kijken naar de verschillen: in maart/april zakte het tot 5%. Het is dus nog altijd 4x zo druk dan toen, wat de huidige situatie deels verklaart.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
het zegt dat de mobiliteit ongeveer 1/5 is van normaal. Zijn meerdere oorzaken voor, minder toerisme en minder mobiliteit van de inwoners en werknemers
Fietsmobiliteit wordt als het goed is wel meegenomen. Ze gebruiken namelijk GPS data van telefoons.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:38 schreef RipCity het volgende:
[..]
Daarnaast moeten vgeel londenaren wel rondreizen door stad om op werk te komen. Mobiliteit in AMS is voornamelijk toeristen. Verder pakken mensen gewoon de fiets of wandelen ook naar werk. Dat wordt niet meegenomen gok ik zo.
wow privacy ?quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Fietsmobiliteit wordt als het goed is wel meegenomen. Ze gebruiken namelijk GPS data van telefoons.
Is afkomstig van mensen die zelf toestemming hebben gegeven dat locatiegeschiedenis aan staat en gebruikt mag worden.quote:
Ja joh ik heb je ondertussen gehoord. Mijn vraag gaat niet over jou persoonlijk.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik kan geen afstand houden of in quarantaine he....ik verzorg mijn vrouw 24/7
tillen en aankleden gaat een beetje moeilijk op 1.5m
tevens als ze besmet raakt is het gelijk een enkeltje IC
Het is natuurlijk wel een specifieke mobiliteitsindex. Het is geen aggregatie van talloze datastromen. Het moet dan ook niet zo absoluut geïnterpreteerd worden.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wij zegt dat? Het zijn percentage t.o.v. een jaar geleden. Misschien werd het vorig jaar in de herfst ook rustiger. Dus als het ten opzichte van vorige week gelijk is gebleven, maar vorig jaar werd het rustiger, dan stijgt dat percentage.
Naar mijn mening is dat laatste treffend voor de cirkel waarin we zitten en zullen blijven zitten.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leg uit, hier kunnen we weinig mee.
Edit: je hebt het al een beetje uitgelegd. Dat verklaard wel wat ja. Maar ik denk dat er ook misbruik van gemaakt wordt om lekker rustig te kunnen winkelen.
Ze houden het wekelijks bij, maar de laatste publicatie dateert van 30 september. Toen was het stabiel rond de 5%.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is er recente data van de bloedbanken van het percentage mensen met immuunstoffen?
Genoeg users die dat hier wel zeggen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand. Maar je zal toch serieus na moeten gaan denken (nu al) over hoe je de maatschappij gaat inrichten als dat vaccin niet het wondermiddel gaat zijn zoals het in de hoop van velen nu is. En het antwoord daarop kan natuurlijk onmogelijk zijn dat dat veel weg heeft van het pakket waar we ons nu in gemanoeuvreerd hebben.
Ja, er is gelukkig geen enkele dag geweest dat de scholen gesloten zijn geweest. Dat alle horeca gelegenheden gesloten zijn geweest. Sportscholen. Talloze andere bedrijven. Mensen die elkaar niet meer mochten bezoeken. Dat is gewoon een lockdown; met als grootste verschil dat bepaalde winkels gewoon open waren met zware maatregelen. Het is maar net wat voor naampje er aan wil hangen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik acht het uitgesloten dat we jaren in lockdown gaan. Nergens voor nodig en we zijn nu na bijna een jaar covid nog geen dag in lockdown geweest. Waarschijnlijker is dat we 1x voor een week of 6 in lockdown gaan en dat we dan met maatregelen zoals we nu hebben beginnen en de besmettingsgraad onder controle hebben.
Ja dat is kut. Vreselijk kut voor sommige mensen. Maar nog altijd 100x beter dan (bijna) alle maatregelen stoppen en doen alsof het virus niet bestaat. Dan zit je namelijk wel binnen een maand in een rampscenario dat je alleen op kan lossen door een half jaar in volledige lockdown te gaan. Gaat dus nooit gebeuren.
Verklaring van de huisarts dat je in een risicogroep valt? Of iemand in je huishouden + wanneer je mantelzorger bent voor iemand buiten je huishouden.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je moet de grens ergens trekken he. Mag ik naar het speciale uurtje als mijn schoonmoeder in de risicogroep valt? Of als mijn vrouw zwanger is? Of als ik een onderliggende ziekte heb? Of als mijn directe collega in de risicogroep valt?
Zeg het maar. Iedereen kan een reden bedenken om te gaan.
Tenzij die situatie zich overal tegelijkertijd in de wereld voor doet natuurlijkquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interessante hypothese... echter zullen ze dan ook moeten accepteren dat mensen uiteindelijk in de gangen van (overvolle) ziekenhuizen sterven? Of de lijkzakken echt voor de deuren zullen liggen op een gegeven moment? Dat soort beelden zullen namelijk via de grote nieuwszenders overal ter wereld rondgaan, en wat voor signaal geef je dan als land af?
Nou, bereid je dan maar voor. Goede kans dat je volgende week of volgende maand gaat merken wat een echte lockdown is. En zolang onze besmettingsgraad boven de 1 blijft gaat er niets versoepeld worden. Helemaal niets.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, er is gelukkig geen enkele dag geweest dat de scholen gesloten zijn geweest. Dat alle horeca gelegenheden gesloten zijn geweest. Sportscholen. Talloze andere bedrijven. Mensen die elkaar niet meer mochten bezoeken. Dat is gewoon een lockdown; met als grootste verschil dat bepaalde winkels gewoon open waren met zware maatregelen. Het is maar net wat voor naampje er aan wil hangen.
Je onderschat de langdurige en psychische effecten als je roept dat we dit nog een paar jaar kunnen volhouden. Zelfs als er geen officiële lockdown is.
Maar ieder zo z'n mening.
Daarom keihard aanpakken die tokkiesquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Duitse RIVM bestookt met brandbommen
https://nos.nl/artikel/23(...)met-brandbommen.html
Uit liefde voor het geweldige beleid natuurlijk.
Gras, groener, etc, etc.
En dan lopen de conspiracy idioten te blaten over vaccins met chips erin.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:41 schreef erkel het volgende:
[..]
Is afkomstig van mensen die zelf toestemming hebben gegeven dat locatiegeschiedenis aan staat en gebruikt mag worden.
Die paar honderd casussen zijn volledig te verwaarlozen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is allang achterhaald, aangezien mensen die Corona gehad hebben het ook gewoon een tweede keer kunnen krijgen.
Het is geen kwestie van 'wondermiddel' of 'faliekant mislukken'. Het zit ergens daartussen. En waarschijnlijk halverwege.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nogmaals: ik heb geen enkele reden om te denken dat alle vaccins faliekant mislukken.
ik bestel wel zoveel mogelijk online, alleen de halve picnic was uitverkocht vorige weekquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Verklaring van de huisarts dat je in een risicogroep valt? Of iemand in je huishouden + wanneer je mantelzorger bent voor iemand buiten je huishouden.
Eigenlijk vind ik dat gefaciliteerd moet worden dat mensen die risico lopen vooral hun boodschappen online doen en zich zo min mogelijk tussen de mensen begeven.
Maar voor al die koppige oudjes is het een uitje om naar de supermarkt te gaan dus snap wel dat speciale uurtje voor hen vanuit dat oogpunt.
Ik bedoelde trouwens meer in de gehele discussie. Altijd maar doen of het enkel om een groep ouderen gaat van 70+. Die groep is veel groter en omvat zeker wel 5/6+ mil Nederlanders nog los van de mensen die tot hun huishouden behoren.
Ja, want GPS-data gebruiken om op stadsniveau geaggregeerde statistieken te vergelijken is inderdaad een grove schending van de privacy.quote:
GPS data kan en mag verzameld worden zolang je er geen namen of redelijkerwijs namen uit kan herleiden.quote:
Is ook logisch. Vooral die blaastesten mits ze goed werken. Dat gaat heel veel helpen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van 'wondermiddel' of 'faliekant mislukken'. Het zit ergens daartussen. En waarschijnlijk halverwege.
Vanochtend was OMT-lid bij WNL op zondag. Tussen de regels door sprak hij zijn hoop uit dat in eerste instantie het vooral de sneltesten zijn die wat lucht gaan geven aan de samenleving.
Ook met een minder goed werkend vaccin kan je heel ver komen. Ver genoeg om bijvoorbeeld nooit meer een lockdown nodig te hebben.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van 'wondermiddel' of 'faliekant mislukken'. Het zit ergens daartussen. En waarschijnlijk halverwege.
Vanochtend was OMT-lid bij WNL op zondag. Tussen de regels door sprak hij zijn hoop uit dat in eerste instantie het vooral de sneltesten zijn die wat lucht gaan geven aan de samenleving.
volgens sommigen wel ......net zoals met de coronamelder appquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, want GPS-data gebruiken om op stadsniveau geaggregeerde statistieken te vergelijken is inderdaad een grove schending van de privacy.
Waarom mantelzorg buiten je huishouden? Dan zou @Predator40 er dus ook geen gebruik van mogen maken, tenzij hij een doktersverklaring heeft. Lastige materie allemaal hoor, blij dat ik niet in dat schuitje zit.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Verklaring van de huisarts dat je in een risicogroep valt? Of iemand in je huishouden + wanneer je mantelzorger bent voor iemand buiten je huishouden.
Eigenlijk vind ik dat gefaciliteerd moet worden dat mensen die risico lopen vooral hun boodschappen online doen en zich zo min mogelijk tussen de mensen begeven.
Maar voor al die koppige oudjes is het een uitje om naar de supermarkt te gaan dus snap wel dat speciale uurtje voor hen vanuit dat oogpunt.
Ik bedoelde trouwens meer in de gehele discussie. Altijd maar doen of het enkel om een groep ouderen gaat van 70+. Die groep is veel groter en omvat zeker wel 5/6+ mil Nederlanders nog los van de mensen die tot hun huishouden behoren.
je zou verwachten dat het nu significant toe gaat nemen op basis van de besmettingscijfers van de afgelopen wekenquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze houden het wekelijks bij, maar de laatste publicatie dateert van 30 september. Toen was het stabiel rond de 5%.
Alles opengooien gaat sowieso niet gebeuren maar het kan wel dat het gewoon een reëel scenario gaat worden dat je ergens op enig moment Corona oploopt. Dat men zeg maar niet verder gaat dan het huidige pakket, en de situatie voor lief neemt.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat verwacht je dat er gebeurt als we alles opengooien? Dat mensen gezellig uit eten blijven gaan en lekker shoppen terwijl iedere familie wel iemand heeft die dringend medische hulp nodig heeft, maar niet meer in een ziekenhuis terecht kan omdat die compleet overspoeld zijn?
Denk je echt dat het goed is voor onze economie om alles open te gooien?
Dat hoeven niet dezelfde mensen te zijn, he?quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En dan lopen de conspiracy idioten te blaten over vaccins met chips erin.
Tussen wondermiddel en 'faliekant mislukken' zit nogal een groot grijs gebied, waarbinnen hoogstwaarschijnlijk de uitkomst gaat liggen. Bijvoorbeeld dat een vaccin niet 100% dekkend is of bepaalde virusmutaties niet afvangt of juist niet aan kwetsbaren verstrekt kan worden. En daar moet je dan wel op gaan acteren met keuzes die een balans aanbrengen tussen zorg aan de ene kant en sociale, economische en psychische aspecten aan de andere kant. Die balans is nu zoek en dat is op dit moment nog wel verklaarbaar, maar de capaciteit om dat vol te houden is simpelweg eindig.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nogmaals: ik heb geen enkele reden om te denken dat alle vaccins faliekant mislukken.
Je kan dan denken aan een minder efficient vaccin of een vaccin wat meerdere toedieningen nodig heeft.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Een minder goed werkend vaccin. Liggen mensen dan maar een beetje in het ziekenhuis?
Of een vaccin waarbij je nog wel een besmetting kan krijgen, maar niet tot nauwelijks ziek wordt.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan dan denken aan een minder efficient vaccin of een vaccin wat meerdere toedieningen nodig heeft.
het is allemaal vrij complex....daarom mag iedereen gewoon winkelen tijdens die uurtjes ookquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom mantelzorg buiten je huishouden? Dan zou @:Predator40 er dus ook geen gebruik van mogen maken, tenzij hij een doktersverklaring heeft. Lastige materie allemaal hoor, blij dat ik niet in dat schuitje zit.
Dat online gebeuren ben ik het helemaal mee eens. Boomers met hun goede banen en weinig tijd passen zich maar een keer aan.
De kans dat je ooit besmet raakt is er altijd al geweest en is ook niet het grootste probleem. Het draait er allemaal om dat onze gezondheidszorg niet overspoelt mag raken en daarvoor moet de besmettingsgraad langdurig onder de 1 blijven. We zullen zo weinig mogelijk maatregelen gaan nemen om dat voor elkaar te krijgen, maar we zullen nooit maatregelen schrappen bij een te hoge besmettingsgraad omdat we het zat worden .quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Alles opengooien gaat sowieso niet gebeuren maar het kan wel dat het gewoon een reëel scenario gaat worden dat je ergens op enig moment Corona oploopt. Dat men zeg maar niet verder gaat dan het huidige pakket, en de situatie voor lief neemt.
Eerlijk gezegd zie ik de afgelopen week al weer een behoorlijke kentering en mensen lijken het allemaal een stuk serieuzer te nemen, in die zin zijn recordbesmettingen misschien wel effectiever dan elke maatregel die bedacht kan worden.
worden minder ziek, kan hequote:Op zondag 25 oktober 2020 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Een minder goed werkend vaccin. Liggen mensen dan maar een beetje in het ziekenhuis?
Wat ook irritant is dat je minimaal aan x bedrag moet voldoen. Dus als je even snel iets nodig hebt moet je alsnog naar de winkel.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik bestel wel zoveel mogelijk online, alleen de halve picnic was uitverkocht vorige week
Misschien wel.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Dan ga je op fok postenquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoe zou dat eigenlijk gaan als je al autisme hebt? Word je dan extra autistisch?
Ik heb geen idee maar ik vermoed dat we een subforum hebben waar je dat soort antwoorden kan terug vindenquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoe zou dat eigenlijk gaan als je al autisme hebt? Word je dan extra autistisch?
Kans dat je in juni of juli besmet raakte met die aantallen was als je niet op foute feestjes kwam of naar hetb buitenland ging redelijk klein natuurlijk.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De kans dat je ooit besmet raakt is er altijd al geweest en is ook niet het grootste probleem. Het draait er allemaal om dat onze gezondheidszorg niet overspoelt mag raken en daarvoor moet de besmettingsgraad langdurig onder de 1 blijven. We zullen zo weinig mogelijk maatregelen gaan nemen om dat voor elkaar te krijgen, maar we zullen nooit maatregelen schrappen bij een te hoge besmettingsgraad omdat we het zat worden .
Nee ok, maar veel van die mensen hebben een smartphone en zijn actief op social media. Zijn niet alleen de hippies met een nokia 3310.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat hoeven niet dezelfde mensen te zijn, he?
5G chipsquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens sommigen bevatten vaccins 5G chips of geven ze je autisme. Die mensen nemen we hier niet serieus.
Waarschijnlijker een vaccin dat niet voor iedereen werkt, zeg 50% vd bevolking.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan dan denken aan een minder efficient vaccin of een vaccin wat meerdere toedieningen nodig heeft.
Wel minimaal een FFP1 mondkapje toch? Anders heeft het geen zin.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat ook irritant is dat je minimaal aan x bedrag moet voldoen. Dus als je even snel iets nodig hebt moet je alsnog naar de winkel.
Dan mondkapje op, op een rustig tijdstip gaan, afstand houden en snel erdoor heen.
Wij bestellen het meeste online, halen bij de markt, lokale bakker/slager/kaasboer en sporadisch naar de supermarkt.
Ben afgelopen maand 1x geweest. komt er bij die zelscankassa een medewerker alsnog alles nakijken om te kijken of de aantallen wel kloppen. Dat vond ik wel irritant. Had ik netzogoed in de rij bij de kassa kunnen staan.
Al heb ik nog steeds mijn twijfels over het echte aantal besmettingen in een supermarkt. Het is toch een doorstroomlocatie waar je meestal kort bent.
Vijf Belgische studenten hebben een boete van 1250 euro gekregen omdat ze samen een broodje aten op een bankje op de Grote Markt in Kortrijk. Ze gingen in de fout omdat een coronamaatregel stelt dat enkel een samenscholing van maximum vier personen mag. ,,Dit gaat niet meer over preventie of over de strijd tegen corona, dit is pure geldklopperij”, reageert een ouder. ,,De regels veranderen voortdurend, ik wist niet dat het niet mocht”, liet een student als verklaring optekenen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:47 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Daarom keihard aanpakken die tokkies
Handhaven tenminste. Hier gebeurd er bv in Hilversum gisteren niks en krijgt niemand een boete. Door die egoïst Grapperhaus kan dat nu niet meer dus is het een wassen neus geworden.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Vijf Belgische studenten hebben een boete van 1250 euro gekregen omdat ze samen een broodje aten op een bankje op de Grote Markt in Kortrijk. Ze gingen in de fout omdat een coronamaatregel stelt dat enkel een samenscholing van maximum vier personen mag. ,,Dit gaat niet meer over preventie of over de strijd tegen corona, dit is pure geldklopperij”, reageert een ouder. ,,De regels veranderen voortdurend, ik wist niet dat het niet mocht”, liet een student als verklaring optekenen.
De politie beboet voortaan overal meteen, niet enkel in Kortrijk, reageert burgemeester Ruth Vandenberghe op de kritiek.
Persoonlijk vind ik alle regels ook verwarrend.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Vijf Belgische studenten hebben een boete van 1250 euro gekregen omdat ze samen een broodje aten op een bankje op de Grote Markt in Kortrijk. Ze gingen in de fout omdat een coronamaatregel stelt dat enkel een samenscholing van maximum vier personen mag. ,,Dit gaat niet meer over preventie of over de strijd tegen corona, dit is pure geldklopperij”, reageert een ouder. ,,De regels veranderen voortdurend, ik wist niet dat het niet mocht”, liet een student als verklaring optekenen.
De politie beboet voortaan overal meteen, niet enkel in Kortrijk, reageert burgemeester Ruth Vandenberghe op de kritiek.
En ook leren leven met al die beperkingen die erbij horen?quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:07 schreef Ven1972 het volgende:
Een vaccin kan niet altijd voor 100% goed werken, geldt ook voor alle ziektes, maar een echt goed werkend vaccin is altijd een utopie. Daarmee moeten we maar leven dat het coronavirus voorgoed bij ons in leven is, want het virus zal nooit verdwijnen net als griep, influenza en ander soort SARS0-virussen. Het is niet anders, maar het is voor ons nu echt een klote tijd waar mee nu te maken hebben.
Ik heb op dit moment (na gister) het volgen van de getallen opgegeven.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:08 schreef halfway het volgende:
Ik meld mij weer, gisteren voorspelde ik 8700, voor vandaag incl correctie van gisteren 9200.
Ja dat ook, het is ook belangrijk dat we moeten accepteren dat de maatregelen zijn.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En ook leren leven met al die beperkingen die erbij horen?
Dus kinderen lekker laten opgroeien met mondkapjes, overal 1,5 meter houden, geen festivals?quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat ook, het is ook belangrijk dat we moeten accepteren dat de maatregelen zijn.
Die paarse, Smoky Bacon of zoietsquote:Op zondag 25 oktober 2020 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vond ze beter toen het nog Smiths was.
Nou dat zijn wel tijdelijke maatregelen hoor, maar ik bedoel namelijk de basismaatregel: handen wassen en goed opletten dat je hygiënisch goed bezig bent.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus kinderen lekker laten opgroeien met mondkapjes, overal 1,5 meter houden, geen festivals?
Generation Mondkapjequote:Op zondag 25 oktober 2020 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus kinderen lekker laten opgroeien met mondkapjes, overal 1,5 meter houden, geen festivals?
Dat laatste deed iedereen al. Tenminste na toiletbezoek, en bij vieze handen dan waste ik mijn handen al. Overigens was ik niet neurotisch mijn handen om het uur bijvoorbeeld, heb veel te gauw last van droge handen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou dat zijn wel tijdelijke maatregelen hoor, maar ik bedoel namelijk de basismaatregel: handen wassen en goed opletten dat je hygiënisch goed bezig bent.
Of je kiest bewust voor geen vaccin, draagt zorg voor zo min mogelijk risico op besmetting.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En ook leren leven met al die beperkingen die erbij horen?
De enige bewezen gevallen zijn op één hand te tellen en hebben allemaal een verzwakt of niet goed functionerend immuunsysteem.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is allang achterhaald, aangezien mensen die Corona gehad hebben het ook gewoon een tweede keer kunnen krijgen.
Dan moet je zo veel mogelijk handcrème gebruiken voor droge handen... en niet te veel desinfecteren met je handen, want alcohol is wel slecht voor je handen, daar komt droge handen van.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat laatste deed iedereen al. Tenminste na toiletbezoek, en bij vieze handen dan waste ik mijn handen al. Overigens was ik niet neurotisch mijn handen om het uur bijvoorbeeld, heb veel te gauw last van droge handen.
Ordnung muss sein!!!quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Maar dan zonder of met zeer weinig symptomen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou daar zeg je wat! Daar ga je dan vanuit he....quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat laatste deed iedereen al. Tenminste na toiletbezoek
Niet perfect =/= waardeloos, als het 70% effectief is is het waarschijnlijk een complete gamechanger. Jij stelt nu, geen 100% kan geen oplossing zijn, met die logica is geen enkel middel van waarde.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:07 schreef Ven1972 het volgende:
Een vaccin kan niet altijd voor 100% goed werken, geldt ook voor alle ziektes, maar een echt goed werkend vaccin is altijd een utopie. Daarmee moeten we maar leven dat het coronavirus voorgoed bij ons in leven is, want het virus zal nooit verdwijnen net als griep, influenza en ander soort SARS0-virussen. Het is niet anders, maar het is voor ons nu echt een klote tijd waar mee nu te maken hebben.
Uitzondering weliswaar, maar niet bepaald verzwakt te noemen:quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:16 schreef franske19 het volgende:
[..]
De enige bewezen gevallen zijn op één hand te tellen en hebben allemaal een verzwakt of niet goed functionerend immuunsysteem.
Het is niet een magisch virus ofzo het is een corona virus waar er honderden van zijn. En voor allemaal geldt dat je bij een fatsoenlijk werkend immuunsysteem blijvende immuniteit hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |