abonnement Unibet Coolblue
pi_195842855
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat zegt dat nou echt? Vorig weekend 19% dus het wordt alweer drukker? Verder vind ik vergelijkingen met Madrid, Berlijn, Parijs en Londen niet echt eerlijk als je die qua inwonersaantallen tegenover elkaar zet.
Daarnaast moeten vgeel londenaren wel rondreizen door stad om op werk te komen. Mobiliteit in AMS is voornamelijk toeristen. Verder pakken mensen gewoon de fiets of wandelen ook naar werk. Dat wordt niet meegenomen gok ik zo.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195842857
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat zegt dat nou echt? Vorig weekend 19% dus het wordt alweer drukker?
Wij zegt dat? Het zijn percentage t.o.v. een jaar geleden. Misschien werd het vorig jaar in de herfst ook rustiger. Dus als het ten opzichte van vorige week gelijk is gebleven, maar vorig jaar werd het rustiger, dan stijgt dat percentage.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 12:39:26 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195842861
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat staat op de website.
kan het niet vinden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195842863
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:37 schreef erkel het volgende:

[..]

Het biedt de zorg de nodige verlichting om weer te kunnen functioneren. Mensen blijven besmet worden en mensen zullen blijven doodgaan (net zoals bij het influenza-virus), alleen de druk op de zorg is vele malen kleiner. Ergo: De maatschappij (en economie) kan weer gaan draaien.
Is er recente data van de bloedbanken van het percentage mensen met immuunstoffen?
pi_195842867
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? Mits er geen (werkend) vaccin komt. Maar gewoon meermaals per jaar lekker in lockdown en blijven roepen dat het probleem bij de ziekenhuizen ligt?

Op een gegeven moment mag je wel gaan verwachten dat er verder gekeken word. Je zegt het zelf; in de politiek en zorg zitten genoeg mensen met meer dan 2 hersencellen; die zullen binnen een bepaalde tijd toch echt in staat moeten zijn om verder te kijken dan een magisch vaccin.

Veel mensen denken enkel aan de korte termijn (in de politiek des te logischer, omdat de cijfers van nu er voor kunnen zorgen dat ze of aan mogen blijven, of vervangen worden - de cijfers van een paar jaar in de toekomst zijn niet relevant). Doden voorkomen. Voorkomen dat ziekenhuizen te vol raken. Maakt niet uit wat de schade is (die ontstaat door alle benodigde maatregelen). Dat zien we over een paar jaar dan wel; de lange termijn effecten op de maatschappij en de economie. Wat ook in directe verbinding staat met de zorg. Je (niet jij persoonlijk; ''je'' in het algemeen) bent naïef als je denkt dat de zorg de komende jaren niet enorm gaat veranderen; vooral de kosten. Wat de gezondheidszorg ook enorm zal raken. Een veel grotere groep ook nog eens.

Maar dat is allemaal minder relevant, want dat is lange termijn. Zien we dan wel joh. Wanneer mensen de interesse verloren hebben en die cijfers toch niet door iemand gelezen worden.
Ik acht het uitgesloten dat we jaren in lockdown gaan. Nergens voor nodig en we zijn nu na bijna een jaar covid nog geen dag in lockdown geweest. Waarschijnlijker is dat we 1x voor een week of 6 in lockdown gaan en dat we dan met maatregelen zoals we nu hebben beginnen en de besmettingsgraad onder controle hebben.

Ja dat is kut. Vreselijk kut voor sommige mensen. Maar nog altijd 100x beter dan (bijna) alle maatregelen stoppen en doen alsof het virus niet bestaat. Dan zit je namelijk wel binnen een maand in een rampscenario dat je alleen op kan lossen door een half jaar in volledige lockdown te gaan. Gaat dus nooit gebeuren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195842870
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

het zegt dat de mobiliteit ongeveer 1/5 is van normaal ;). Zijn meerdere oorzaken voor, minder toerisme en minder mobiliteit van de inwoners en werknemers
Dat snap ik, maar blijf kijken naar de verschillen: in maart/april zakte het tot 5%. Het is dus nog altijd 4x zo druk dan toen, wat de huidige situatie deels verklaart.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195842872
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:38 schreef RipCity het volgende:

[..]

Daarnaast moeten vgeel londenaren wel rondreizen door stad om op werk te komen. Mobiliteit in AMS is voornamelijk toeristen. Verder pakken mensen gewoon de fiets of wandelen ook naar werk. Dat wordt niet meegenomen gok ik zo.
Fietsmobiliteit wordt als het goed is wel meegenomen. Ze gebruiken namelijk GPS data van telefoons.
pi_195842878
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Fietsmobiliteit wordt als het goed is wel meegenomen. Ze gebruiken namelijk GPS data van telefoons.
wow privacy ? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195842885
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wow privacy ? :D
apple en google en jij bent verbaasd? :D
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:41:24 #235
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195842892
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wow privacy ? :D
Is afkomstig van mensen die zelf toestemming hebben gegeven dat locatiegeschiedenis aan staat en gebruikt mag worden.
Weisst
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:41:31 #236
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195842895
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik kan geen afstand houden of in quarantaine he....ik verzorg mijn vrouw 24/7
tillen en aankleden gaat een beetje moeilijk op 1.5m

tevens als ze besmet raakt is het gelijk een enkeltje IC

Ja joh ik heb je ondertussen gehoord. Mijn vraag gaat niet over jou persoonlijk.

Mogen mensen met obesitas naar het speciale uurtje?
pi_195842902
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:39 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wij zegt dat? Het zijn percentage t.o.v. een jaar geleden. Misschien werd het vorig jaar in de herfst ook rustiger. Dus als het ten opzichte van vorige week gelijk is gebleven, maar vorig jaar werd het rustiger, dan stijgt dat percentage.
Het is natuurlijk wel een specifieke mobiliteitsindex. Het is geen aggregatie van talloze datastromen. Het moet dan ook niet zo absoluut geïnterpreteerd worden.

Ik weet niet hoeveel mensen die site gebruiken. Het zou ook kunnen reflecteren dat er vooral veel minder toeristen zijn, omdat dat allicht de mensen zijn die met name gemeten worden. Geen idee of dat klopt overigens. Maar het gaat dus om mensen die een specifieke app gebruiken.

Zoals altijd: het zijn allemaal maar indicaties.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195842920
quote:
83s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

kan het niet vinden
Onderaan: "About the data".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195842922
Duitse RIVM bestookt met brandbommen
https://nos.nl/artikel/23(...)met-brandbommen.html

Uit liefde voor het geweldige beleid natuurlijk.

Gras, groener, etc, etc.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195842923
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Leg uit, hier kunnen we weinig mee.

Edit: je hebt het al een beetje uitgelegd. Dat verklaard wel wat ja. Maar ik denk dat er ook misbruik van gemaakt wordt om lekker rustig te kunnen winkelen.
Naar mijn mening is dat laatste treffend voor de cirkel waarin we zitten en zullen blijven zitten.
Dat "misbruik maken van", mazen zoeken, smoezen bedenken, andere de schuld geven en onbetrouwbaarheid is veel meer aanwezig dan dat ik (naïef) verwacht had.

Ik word er ook wel een beetje gelaten onder eerlijk gezegd.
Eerst vond ik het nog best schokkend hoe verschillend mensen eigenlijk reageren.
Inmiddels glijdt het meer en meer langs me af.
"Life's a Bitch"
pi_195842930
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:39 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Is er recente data van de bloedbanken van het percentage mensen met immuunstoffen?
Ze houden het wekelijks bij, maar de laatste publicatie dateert van 30 september. Toen was het stabiel rond de 5%.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195842932
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat zegt ook niemand. Maar je zal toch serieus na moeten gaan denken (nu al) over hoe je de maatschappij gaat inrichten als dat vaccin niet het wondermiddel gaat zijn zoals het in de hoop van velen nu is. En het antwoord daarop kan natuurlijk onmogelijk zijn dat dat veel weg heeft van het pakket waar we ons nu in gemanoeuvreerd hebben.
Genoeg users die dat hier wel zeggen.

Nogmaals: ik heb geen enkele reden om te denken dat alle vaccins faliekant mislukken. Maar mocht dat toch gebeuren dat zullen we de komende 2 jaren in elk geval veel beter af zijn met strenge maatregelen waarmee de meeste mensen wel gewoon kunnen werken en de meeste kinderen wel gewoon een vorm van onderwijs kunnen krijgen. Als we weer gaan leven zoals we van de zomer gedaan hebben, dan worden die dingen heel snel onmogelijk met de huidige besmettingsgraad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:45:06 #243
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195842965
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik acht het uitgesloten dat we jaren in lockdown gaan. Nergens voor nodig en we zijn nu na bijna een jaar covid nog geen dag in lockdown geweest. Waarschijnlijker is dat we 1x voor een week of 6 in lockdown gaan en dat we dan met maatregelen zoals we nu hebben beginnen en de besmettingsgraad onder controle hebben.

Ja dat is kut. Vreselijk kut voor sommige mensen. Maar nog altijd 100x beter dan (bijna) alle maatregelen stoppen en doen alsof het virus niet bestaat. Dan zit je namelijk wel binnen een maand in een rampscenario dat je alleen op kan lossen door een half jaar in volledige lockdown te gaan. Gaat dus nooit gebeuren.
Ja, er is gelukkig geen enkele dag geweest dat de scholen gesloten zijn geweest. Dat alle horeca gelegenheden gesloten zijn geweest. Sportscholen. Talloze andere bedrijven. Mensen die elkaar niet meer mochten bezoeken. Dat is gewoon een lockdown; met als grootste verschil dat bepaalde winkels gewoon open waren met zware maatregelen. Het is maar net wat voor naampje er aan wil hangen.

Je onderschat de langdurige en psychische effecten als je roept dat we dit nog een paar jaar kunnen volhouden. Zelfs als er geen officiële lockdown is.

Maar ieder zo z'n mening.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195842969
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je moet de grens ergens trekken he. Mag ik naar het speciale uurtje als mijn schoonmoeder in de risicogroep valt? Of als mijn vrouw zwanger is? Of als ik een onderliggende ziekte heb? Of als mijn directe collega in de risicogroep valt?

Zeg het maar. Iedereen kan een reden bedenken om te gaan.
Verklaring van de huisarts dat je in een risicogroep valt? Of iemand in je huishouden + wanneer je mantelzorger bent voor iemand buiten je huishouden.

Eigenlijk vind ik dat gefaciliteerd moet worden dat mensen die risico lopen vooral hun boodschappen online doen en zich zo min mogelijk tussen de mensen begeven.

Maar voor al die koppige oudjes is het een uitje om naar de supermarkt te gaan dus snap wel dat speciale uurtje voor hen vanuit dat oogpunt.

Ik bedoelde trouwens meer in de gehele discussie. Altijd maar doen of het enkel om een groep ouderen gaat van 70+. Die groep is veel groter en omvat zeker wel 5/6+ mil Nederlanders nog los van de mensen die tot hun huishouden behoren.
pi_195842992
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Interessante hypothese... echter zullen ze dan ook moeten accepteren dat mensen uiteindelijk in de gangen van (overvolle) ziekenhuizen sterven? Of de lijkzakken echt voor de deuren zullen liggen op een gegeven moment? Dat soort beelden zullen namelijk via de grote nieuwszenders overal ter wereld rondgaan, en wat voor signaal geef je dan als land af? :{
Tenzij die situatie zich overal tegelijkertijd in de wereld voor doet natuurlijk ;)

Geloof dat het bij OP1 voorbij kwam, de lichten van een bepaald gedeelte van Ahoy in Rotterdam waar het de afgelopen 2 jaar donker was branden sinds maart. Die horrorscenario's die liggen denk ik gewoon klaar, in dit tempo kun je je afvragen of het niet gewoon een kwestie van tijd is ook.
blablablabla
pi_195842993
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, er is gelukkig geen enkele dag geweest dat de scholen gesloten zijn geweest. Dat alle horeca gelegenheden gesloten zijn geweest. Sportscholen. Talloze andere bedrijven. Mensen die elkaar niet meer mochten bezoeken. Dat is gewoon een lockdown; met als grootste verschil dat bepaalde winkels gewoon open waren met zware maatregelen. Het is maar net wat voor naampje er aan wil hangen.

Je onderschat de langdurige en psychische effecten als je roept dat we dit nog een paar jaar kunnen volhouden. Zelfs als er geen officiële lockdown is.

Maar ieder zo z'n mening.
Nou, bereid je dan maar voor. Goede kans dat je volgende week of volgende maand gaat merken wat een echte lockdown is. En zolang onze besmettingsgraad boven de 1 blijft gaat er niets versoepeld worden. Helemaal niets.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:47:37 #247
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195843013
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Duitse RIVM bestookt met brandbommen
https://nos.nl/artikel/23(...)met-brandbommen.html

Uit liefde voor het geweldige beleid natuurlijk.

Gras, groener, etc, etc.
Daarom keihard aanpakken die tokkies :r
pi_195843014
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:41 schreef erkel het volgende:

[..]

Is afkomstig van mensen die zelf toestemming hebben gegeven dat locatiegeschiedenis aan staat en gebruikt mag worden.
En dan lopen de conspiracy idioten te blaten over vaccins met chips erin.
pi_195843022
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit is allang achterhaald, aangezien mensen die Corona gehad hebben het ook gewoon een tweede keer kunnen krijgen.
Die paar honderd casussen zijn volledig te verwaarlozen.
blablablabla
pi_195843035
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nogmaals: ik heb geen enkele reden om te denken dat alle vaccins faliekant mislukken.
Het is geen kwestie van 'wondermiddel' of 'faliekant mislukken'. Het zit ergens daartussen. En waarschijnlijk halverwege.

Vanochtend was OMT-lid bij WNL op zondag. Tussen de regels door sprak hij zijn hoop uit dat in eerste instantie het vooral de sneltesten zijn die wat lucht gaan geven aan de samenleving.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')