Oh hoofdletters, dan móet het wel waar zijn.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik durf jouw rustig een levenslang fok! abbo aan te bieden dat Rutte nooit alle maatregelen op gaat zeggen omdat de economie te slecht gaat. GAAT NOOIT GEBEUREN.
quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mantelzorger, lijkt me niet dat het uurtje alleen voor ouderen is
Denk dat 1 van die 9 vaccins die nu in de race zijn het wel gaat redden. December zou dan echt op zn vroegst zijn, maar voordat je er genoeg hebt en de belangrijkste groepen zijn gevaccineerd ben je zo weer in de zomer van 2021. En dan hebben we het over het meest positieve scenario, zonder tegenslagen. Wat doe je tot die tijd? Alles blijven beperken of toch langzaamaan weer open gooien?quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb het vanaf het begin af aan al gezegd. Dat vaccin gaat er waarschijnlijk niet komen en als het er komt zal het niet de uitweg zijn. De enige uitweg zal acceptatie zijn. Hell, hier in Nederland zie je het gewoon al gebeuren. Ondanks alle goedbedoelde maatregelen doet iedereen gewoon waar hij/zij zin in heeft.
Er komt gewoon een tijd dat we langzaamaan weer alles opengooien omdat we het virus toch niet kunnen controleren zoals we dat graag zouden willen. Wat mij betreft hadden we die groepsimmuniteit afgelopen zomer al enigszins opgebouwd middels de jeugd.
Natuurlijk doen nog niemand dat omdat het een verschrikkelijke oplossing is en ik ben met je eens dat het ook niet helemaal sluitend is. Maar dit is waarschijnlijk als de boel op slot houden niet meer gaat minder slecht dan alles ongebreideld open gooien.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar er is nog helemaal niemand die dit zelfs maar probeert. Zou dat mischien zijn omdat het niet werkbaar is?
Wedje doen dan? Stellen we een tijdslimiet in van een half jaar en ik bied jou het honderdvoudige van wat jij mij bied. Niet dat het uit zal maken want jij zal jouw kant van de deal toch niet in gaan willigen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oh hoofdletters, dan móet het wel waar zijn.
Op wat baseer je dat dan? De huidige situatie word vooral veroorzaakt door mensen onder de 50 die ook ziek worden en uitvallen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Natuurlijk doen nog niemand dat omdat het een verschrikkelijke oplossing is en ik ben met je eens dat het ook niet helemaal sluitend is. Maar dit is waarschijnlijk als de boel op slot houden niet meer gaat minder slecht dan alles ongebreideld open gooien.
Niet zo vreemd ook als er nauwelijks sympathie en regelingen zijn voor dit soort gevallen. In dit topic is de teneur een beetje 'je moet niet zeiken en gewoon 10/14 dagen thuis gaan zitten' ('het is voor iedereen vervelend'quote:Op zondag 25 oktober 2020 11:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Als ik dit soort verhalen van huisartsen lees vind ik het niet vreemd dat het virus zich zo snel verspreid.
[..]
[..]
https://www.tubantia.nl/e(...)apje-nu-af~add245dd/
Niet eens altijd onwil, maar wel cognitieve dissonantie dat ze corona zouden kunnen hebben, met alle gevolgen van dien. Vooral dat eerste voorbeeld zou tot een flinke cluster met ziekenhuisopnames en doden kunnen leiden.
Zo kan iedereen wel een reden bedenken om dit uurtje te mogen gebruiken. Onderliggende ziekte, zwangere vrouw, werken met ouderen etc etc.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mantelzorger, lijkt me niet dat het uurtje alleen voor ouderen is
Ik denk dat je mijn woorden iets te letterlijk neemt en de nuance zelf niet toe kunt passen. Natuurlijk gaat Rutte niet alles zomaar opengooien. Maar er komt een punt waar wij, de bevolking, gewoon weer terug gaan naar hoe het was. Laten we zeggen dat we de grens van het toelaatbare steeds verder opschuiven.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik durf jouw rustig een levenslang fok! abbo aan te bieden dat Rutte nooit alle maatregelen op gaat zeggen omdat de economie te slecht gaat. GAAT NOOIT GEBEUREN.
Het beetje economie wat je nog hebt stort dan volkomen in en binnen een maand of 2 ga je dood aan alles waar je medische hulp voor nodig hebt. En mensen zullen al snel leren dat het beste dan is om jezelf compleet te isoleren.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Natuurlijk doen nog niemand dat omdat het een verschrikkelijke oplossing is en ik ben met je eens dat het ook niet helemaal sluitend is. Maar dit is waarschijnlijk als de boel op slot houden niet meer gaat minder slecht dan alles ongebreideld open gooien.
Tja, dat vaccin is nog altijd iets waar wij op hopen. Het ziet er hoopgevend uit maar er is nog geen zekerheid. Begin jaren 90 is er ook veel geld gestopt in het onderzoek naar een aids-vaccin zonder het gewenst resultaat, dus het kan altijd zijn dat verwachtingen niet uitkomen. En dan?quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je over praat. Net zoals je geen idee hebt wat de gevolgen zouden zijn als we 'het virus maar accepteren en alles open gooien'.
Gelukkig gaan we nooit merken hoe dat is, want onze politiek heeft wel meer dan 2 hersencellen en we gaan dus nooit alle maatregelen opheffen en 'het maar accepteren'.
Toch wat beter inlezen dan. De immuniteit houdt waarschijnlijk een aantal maanden tot dik een jaar aan. De herbesmettingsgevallen zijn tot nu toe erg beperkt gebleven en zeldzaamheden. Pharmacie-bedrijven gaan echt niet miljoenen gelden stoppen in vaccins als de verwachting is dat het toch maar hooguit een week bescherming biedt.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is allang achterhaald, aangezien mensen die Corona gehad hebben het ook gewoon een tweede keer kunnen krijgen.
Natuurlijk komt dat punt er. Daarom is de communicatie vanuit De Jonge ook zo bijzonder onhandig door alles maar op te hangen aan dat Wondervaccin. En dat is dan alleen nog maar de communicatie; als dat ook voor het beleid geldt ben je straks nóg verder van huis.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn woorden iets te letterlijk neemt en de nuance zelf niet toe kunt passen. Natuurlijk gaat Rutte niet alles zomaar opengooien. Maar er komt een punt waar wij, de bevolking, gewoon weer terug gaan naar hoe het was. Laten we zeggen dat we de grens van het toelaatbare steeds verder opschuiven.
Die farmaciebedrijven boeit het niet zo denk ik, want die hebben een gegarandeerde afzetmarkt.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:26 schreef erkel het volgende:
Pharmacie-bedrijven gaan echt niet miljoenen gelden stoppen in vaccins als de verwachting is dat het toch maar hooguit een week bescherming biedt.
je hebt echt geen idee waar je over praat.....maaargoedquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo kan iedereen wel een reden bedenken om dit uurtje te mogen gebruiken. Onderliggende ziekte, zwangere vrouw, werken met ouderen etc etc.
Verrek, de uitweg is vanaf het begin af aan groepsimmuniteit (met of zonder vaccin) geweest.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:26 schreef erkel het volgende:
[..]
Toch wat beter inlezen dan. De immuniteit houdt waarschijnlijk een aantal maanden tot dik een jaar aan. De herbesmettingsgevallen zijn tot nu toe erg beperkt gebleven en zeldzaamheden. Pharmacie-bedrijven gaan echt niet miljoenen gelden stoppen in vaccins als de verwachting is dat het toch maar hooguit een week bescherming biedt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |