abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195841310
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:59 schreef Remco het volgende:
Wat een ophef over die feestjes in de Efteling loopt dagelijks gewoon nog 14.000 man.
https://www.looopings.nl/(...)anks-coronapiek.html
Aardige lobby :D
Mensen gaan daar gezellig in grote groepen heen en daarna gezamenlijk ergens eten natuurlijk.

IKEA is ook zo'n voorbeeld van onnozele gezelligheid die je helemaal niet moet willen. Als je per se een kast wil tik je maar lekker 5 tientjes af voor bezorging, of je haalt ze op bij het magazijn.
blablablabla
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:14:39 #102
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_195841312
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Geeft toch te denken wat het nut is van al die beperkende maatregelen, niet?
Meer repressie en nog meer beperkingen zijn het summum zeg ik je!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195841317
Geen volkskrant quoten vanwege rechten

[ Bericht 96% gewijzigd door Momo op 25-10-2020 11:49:39 ]
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195841333
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Meer repressie en nog meer beperkingen zijn het summum zeg ik je!
wie niet luisteren wil moet maar voelen..... :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195841353
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:06 schreef Elan het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Verschil tussen een meer solidair sociaal democratisch ingesteld land en een land dat neoliberaal is ingericht en alles draait om het individu.
Te vroeg gejuigd, Denemarken zit ook lekker in de lift.
pi_195841357
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

knip
Je mag niet quoten uit de Volkskrant, maar inderdaad ;) . Verhaal dat er meer ruimte zou zijn is ook maar gedeeltelijk waar, in het gebied in en rond Kopenhagen wonen ook gewoon 1.5 miljoen mensen relatief dicht bij elkaar als een soort mini Randstad.
blablablabla
pi_195841361
quote:
Wat een ophef over die feestjes in de Efteling loopt dagelijks gewoon nog 14.000 man.
Allemaal van die vaders met lelijke rugtassen met zelf gesmeerde bammetjes erin :')
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:17:51 #108
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_195841365
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wie niet luisteren wil moet maar voelen..... :D
Tis meer een soort zelfkastijding maar goed.

Maar ik begrijp dus dat de maatregelen jou niet raken. Blijkbaar sluit jouw leven goed aan op deze lockdown.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:17:54 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195841366
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Waarin verschilt de Deen dan van de Nederlander?
‘De balans tussen het collectief en het individu ligt hier veel meer bij het collectief. En dat verschil wordt in coronatijd opeens heel pregnant. De essentie is hier: je bent onderdeel van een groep. Me-in-We is een uitdrukking die we veel gebruiken. Jij maakt deel uit van de samenleving, dus moet de samenleving goed voor jou zorgen, maar nog belangrijker is dat jij de samenleving goed moet laten functioneren.

‘Denemarken heeft al 150 jaar een sociaaldemocratie, die principes zijn erin gehamerd, steeds dieper. In Nederland slaat de balans veel meer door naar het individu, naar het eigenbelang. Rutte is heel lang uitgegaan van vrijwilligheid bij de aanpak van de crisis maar, zoals Volkskrant-redacteur Peter de Waard deze week terecht schreef: de coronacrisis bewijst het failliet van het liberale gedachtengoed. Ik vind het verdrietig om te zien dat we in Nederland zo slecht in staat zijn om onszelf bij de lurven te pakken om het probleem op te lossen.’
NL is ook het meest Angelsaksische land van Europa op de Britten uiteraard na en dat zie je hier wel in terug
pi_195841378
Als ik dit soort verhalen van huisartsen lees vind ik het niet vreemd dat het virus zich zo snel verspreid.

quote:
Hij en Hermine Knaap (44), eveneens huisarts in Medisch Centrum Eudokia, in de Enschedese wijk Stadsveld, hebben voorbeelden genoeg, van patiënten die de gevaren van het virus compleet onderschatten. De 80-jarige man bijvoorbeeld, die vorige week bij Knaap kwam. „Die had het echt niet helemaal begrepen.”

Twee weken had de man verkoudheidsklachten en op en af koorts gehad, maar al die tijd had hij er niets op uit gedaan. „Hij belde uiteindelijk, omdat hij het toch wel erg lang vond duren”, vertelt Knaap. „Uit de test bleek dat hij het had. Maar ondertussen heeft hij wel twee weken lang van alles gedaan.

De huisarts schudt het hoofd, als ze eraan terugdenkt. „Ze kregen ook nog eens thuiszorg, voor zijn vrouw. En die medewerkers stappen vervolgens gewoon weer bij een andere cliënt naar binnen.” Een zucht. „Er zal geen kwade bedoeling achter zitten, maar toch. Nee, ik werd toen niet boos. Dat heeft toch geen zin.
quote:
Wat hen in de praktijk opvalt: mensen praten zichzelf vooral géén corona aan. Als ze hoesten, klinkt het van ‘ja dokter, dat heb ik altijd rond deze tijd van het jaar’. Het zijn pogingen om aan de consequenties te ontsnappen. Want thuiszitten wil niemand. „Een zzp’er gaat heus zijn toko niet een paar dagen dicht doen, als hij een snotneus heeft.”

Mensen zijn er klaar mee. Het optimisme van de eerste golf en de bereidheid om elkaar te helpen is veranderd in frustratie, merkt Knaap in haar spreekkamer. Dat blijkt, als we met de huisarts meekijken- en luisteren, bij vier verschillende patiëntgesprekken. De personen in kwestie hebben daarvoor toestemming gegeven
https://www.tubantia.nl/e(...)apje-nu-af~add245dd/

Niet eens altijd onwil, maar wel cognitieve dissonantie dat ze corona zouden kunnen hebben, met alle gevolgen van dien. Vooral dat eerste voorbeeld zou tot een flinke cluster met ziekenhuisopnames en doden kunnen leiden.
pi_195841387
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2020 00:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Lekker wijzen, heerlijk, wijs naar de verantwoordelijken, de regering namelijk.
Tuurlijk want we zijn kuddedieren die niet geacht worden zelf te denken. Als jij te hard rijdt, is het ook de schuld van de regering natuurlijk.
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:20:26 #112
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195841405
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zijn we lang nog niet bij maart wat dat betreft. Veel dingen gaan gewoon door, kinderen naar school, veel mensen die van hun baas naar kantoor moet komen, sportschool is nog open, veel mensen gaan nog wel bij elkaar op bezoek regelmatig...
Ja maar het er vooral om dat de besmettingen afnemen, niet dat we maatregelen kopiëren.
Antifa
pi_195841408
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 06:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, als dat het argument is. Het is economisch ook niet rendabel om geld te steken in de zorg voor mensen van 70 en ouder met onderliggende problemen.
Klopt, die sterven veelal thuis of in het verzorgingshuis, iig niet op de IC
pi_195841466
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Als ik dit soort verhalen van huisartsen lees vind ik het niet vreemd dat het virus zich zo snel verspreid.
[..]

[..]

https://www.tubantia.nl/e(...)apje-nu-af~add245dd/

Niet eens altijd onwil, maar wel cognitieve dissonantie dat ze corona zouden kunnen hebben, met alle gevolgen van dien. Vooral dat eerste voorbeeld zou tot een flinke cluster met ziekenhuisopnames en doden kunnen leiden.
Ja als je elke keer op het nieuws hoort dat het heel erg is, en je als 80 jarige enkel een irritant hoesje hebt is het niet zo raar dat je denkt zal toch geen corona zijn.
pi_195841468
quote:
Hahah dit mag wel maar ik mag straks na de bevalling in de kraamzorg week overdag geen bezoek ontvangen en in de avond de hele week maar 1 en dezelfde persoon.

:')
pi_195841493
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja als je elke keer op het nieuws hoort dat het heel erg is, en je als 80 jarige enkel een irritant hoesje hebt is het niet zo raar dat je denkt zal toch geen corona zijn.
Hoestje en koorts, terwijl ellenlang wordt herhaald heb je klachten blijf thuis en laat je testen. Dan heb je het gewoon niet begrepen.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 11:26:43 #117
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195841534
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoestje en koorts, terwijl ellenlang wordt herhaald heb je klachten blijf thuis en laat je testen. Dan heb je het gewoon niet begrepen.
Dat is ook wat letterlijk in dat artikel gezegd wordt. Mensen snappen het niet...

Wat me dan wel verbaasd ergens, want zolang je geen zware alzheimer oid hebt vind ik dat je ook als oude knakker de simpelheid van "BLIJF THUIS BIJ KLACHTEN" op zich moet kunnen vatten :')
pi_195841536
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:06 schreef Elan het volgende:
Verschil tussen een meer solidair sociaal democratisch ingesteld land en een land dat neoliberaal is ingericht en alles draait om het individu.
Daarin verschillen de Denen echt bijzonder weinig van ons.

(Hofstede Insights)
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:28:19 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195841565
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:23 schreef wpor het volgende:

[..]

Hahah dit mag wel maar ik mag straks na de bevalling in de kraamzorg week overdag geen bezoek ontvangen en in de avond de hele week maar 1 en dezelfde persoon.

:')
Jup zelfde 'probleem' hier :')
pi_195841572
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het is een 80jarige, die leest al een half jaar in de krant dat hij bij besmetting binnen 3 dagen dood neer valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')