Aardige lobbyquote:Op zondag 25 oktober 2020 10:59 schreef Remco het volgende:
Wat een ophef over die feestjes in de Efteling loopt dagelijks gewoon nog 14.000 man.
https://www.looopings.nl/(...)anks-coronapiek.html
Meer repressie en nog meer beperkingen zijn het summum zeg ik je!quote:Op zondag 25 oktober 2020 10:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geeft toch te denken wat het nut is van al die beperkende maatregelen, niet?
wie niet luisteren wil moet maar voelen.....quote:Op zondag 25 oktober 2020 11:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Meer repressie en nog meer beperkingen zijn het summum zeg ik je!
Te vroeg gejuigd, Denemarken zit ook lekker in de lift.quote:Op zondag 25 oktober 2020 11:06 schreef Elan het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Verschil tussen een meer solidair sociaal democratisch ingesteld land en een land dat neoliberaal is ingericht en alles draait om het individu.
Je mag niet quoten uit de Volkskrant, maar inderdaadquote:
Allemaal van die vaders met lelijke rugtassen met zelf gesmeerde bammetjes erinquote:Op zondag 25 oktober 2020 10:59 schreef Remco het volgende:
Wat een ophef over die feestjes in de Efteling loopt dagelijks gewoon nog 14.000 man.
Tis meer een soort zelfkastijding maar goed.quote:Op zondag 25 oktober 2020 11:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wie niet luisteren wil moet maar voelen.....
NL is ook het meest Angelsaksische land van Europa op de Britten uiteraard na en dat zie je hier wel in terugquote:Op zondag 25 oktober 2020 11:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Waarin verschilt de Deen dan van de Nederlander?
‘De balans tussen het collectief en het individu ligt hier veel meer bij het collectief. En dat verschil wordt in coronatijd opeens heel pregnant. De essentie is hier: je bent onderdeel van een groep. Me-in-We is een uitdrukking die we veel gebruiken. Jij maakt deel uit van de samenleving, dus moet de samenleving goed voor jou zorgen, maar nog belangrijker is dat jij de samenleving goed moet laten functioneren.
‘Denemarken heeft al 150 jaar een sociaaldemocratie, die principes zijn erin gehamerd, steeds dieper. In Nederland slaat de balans veel meer door naar het individu, naar het eigenbelang. Rutte is heel lang uitgegaan van vrijwilligheid bij de aanpak van de crisis maar, zoals Volkskrant-redacteur Peter de Waard deze week terecht schreef: de coronacrisis bewijst het failliet van het liberale gedachtengoed. Ik vind het verdrietig om te zien dat we in Nederland zo slecht in staat zijn om onszelf bij de lurven te pakken om het probleem op te lossen.’
quote:Hij en Hermine Knaap (44), eveneens huisarts in Medisch Centrum Eudokia, in de Enschedese wijk Stadsveld, hebben voorbeelden genoeg, van patiënten die de gevaren van het virus compleet onderschatten. De 80-jarige man bijvoorbeeld, die vorige week bij Knaap kwam. „Die had het echt niet helemaal begrepen.”
Twee weken had de man verkoudheidsklachten en op en af koorts gehad, maar al die tijd had hij er niets op uit gedaan. „Hij belde uiteindelijk, omdat hij het toch wel erg lang vond duren”, vertelt Knaap. „Uit de test bleek dat hij het had. Maar ondertussen heeft hij wel twee weken lang van alles gedaan.
De huisarts schudt het hoofd, als ze eraan terugdenkt. „Ze kregen ook nog eens thuiszorg, voor zijn vrouw. En die medewerkers stappen vervolgens gewoon weer bij een andere cliënt naar binnen.” Een zucht. „Er zal geen kwade bedoeling achter zitten, maar toch. Nee, ik werd toen niet boos. Dat heeft toch geen zin.
https://www.tubantia.nl/e(...)apje-nu-af~add245dd/quote:Wat hen in de praktijk opvalt: mensen praten zichzelf vooral géén corona aan. Als ze hoesten, klinkt het van ‘ja dokter, dat heb ik altijd rond deze tijd van het jaar’. Het zijn pogingen om aan de consequenties te ontsnappen. Want thuiszitten wil niemand. „Een zzp’er gaat heus zijn toko niet een paar dagen dicht doen, als hij een snotneus heeft.”
Mensen zijn er klaar mee. Het optimisme van de eerste golf en de bereidheid om elkaar te helpen is veranderd in frustratie, merkt Knaap in haar spreekkamer. Dat blijkt, als we met de huisarts meekijken- en luisteren, bij vier verschillende patiëntgesprekken. De personen in kwestie hebben daarvoor toestemming gegeven
Tuurlijk want we zijn kuddedieren die niet geacht worden zelf te denken. Als jij te hard rijdt, is het ook de schuld van de regering natuurlijk.quote:Op zondag 25 oktober 2020 00:39 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Lekker wijzen, heerlijk, wijs naar de verantwoordelijken, de regering namelijk.
Ja maar het er vooral om dat de besmettingen afnemen, niet dat we maatregelen kopiëren.quote:Op zondag 25 oktober 2020 10:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn we lang nog niet bij maart wat dat betreft. Veel dingen gaan gewoon door, kinderen naar school, veel mensen die van hun baas naar kantoor moet komen, sportschool is nog open, veel mensen gaan nog wel bij elkaar op bezoek regelmatig...
Klopt, die sterven veelal thuis of in het verzorgingshuis, iig niet op de ICquote:Op zondag 25 oktober 2020 06:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, als dat het argument is. Het is economisch ook niet rendabel om geld te steken in de zorg voor mensen van 70 en ouder met onderliggende problemen.
Ja als je elke keer op het nieuws hoort dat het heel erg is, en je als 80 jarige enkel een irritant hoesje hebt is het niet zo raar dat je denkt zal toch geen corona zijn.quote:Op zondag 25 oktober 2020 11:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Als ik dit soort verhalen van huisartsen lees vind ik het niet vreemd dat het virus zich zo snel verspreid.
[..]
[..]
https://www.tubantia.nl/e(...)apje-nu-af~add245dd/
Niet eens altijd onwil, maar wel cognitieve dissonantie dat ze corona zouden kunnen hebben, met alle gevolgen van dien. Vooral dat eerste voorbeeld zou tot een flinke cluster met ziekenhuisopnames en doden kunnen leiden.
Hahah dit mag wel maar ik mag straks na de bevalling in de kraamzorg week overdag geen bezoek ontvangen en in de avond de hele week maar 1 en dezelfde persoon.quote:Op zondag 25 oktober 2020 10:59 schreef Remco het volgende:
Hoestje en koorts, terwijl ellenlang wordt herhaald heb je klachten blijf thuis en laat je testen. Dan heb je het gewoon niet begrepen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 11:23 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja als je elke keer op het nieuws hoort dat het heel erg is, en je als 80 jarige enkel een irritant hoesje hebt is het niet zo raar dat je denkt zal toch geen corona zijn.
Dat is ook wat letterlijk in dat artikel gezegd wordt. Mensen snappen het niet...quote:Op zondag 25 oktober 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoestje en koorts, terwijl ellenlang wordt herhaald heb je klachten blijf thuis en laat je testen. Dan heb je het gewoon niet begrepen.
Daarin verschillen de Denen echt bijzonder weinig van ons.quote:Op zondag 25 oktober 2020 11:06 schreef Elan het volgende:
Verschil tussen een meer solidair sociaal democratisch ingesteld land en een land dat neoliberaal is ingericht en alles draait om het individu.
Jup zelfde 'probleem' hierquote:Op zondag 25 oktober 2020 11:23 schreef wpor het volgende:
[..]
Hahah dit mag wel maar ik mag straks na de bevalling in de kraamzorg week overdag geen bezoek ontvangen en in de avond de hele week maar 1 en dezelfde persoon.
Het is een 80jarige, die leest al een half jaar in de krant dat hij bij besmetting binnen 3 dagen dood neer valt.quote:Op zondag 25 oktober 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoestje en koorts, terwijl ellenlang wordt herhaald heb je klachten blijf thuis en laat je testen. Dan heb je het gewoon niet begrepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |