abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:53:59 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195840977
quote:
99s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:51 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat als die maatregels er niet zouden zijn de getallen nog veel hoger zouden liggen
Waarschijnlijk wel. Maar wat ik bedoel is dat als je de verschillende landen naast elkaar legt en variërend lichte tot zeer zware maatregelen ziet, het gewoon overal oploopt. Er zit dus kennelijk een grens aan maakbaar gedrag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:54:25 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195840985
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tja.

Maar als ik zo de nieuwskoppen lees de afgelopen dagen, lijkt het erop dat zo goed als geen enkel land in de EU momenteel dalende of 'verbeterende' cijfers vertoont. Toch?
Nee, in veel landen zit er een behoorlijk stijgende trend in besmettingen en ziekenhuisopnames. Ook veel landen met nieuwe maatregelen, ben benieuwd waar het heen gaat met de winter nog voor de deur.
pi_195840992
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:51 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

In 1990 kwam je misschien weg met het stereotype 'man werkt, vrouw zorgt'.

Zelfs nu in een sociale huurwoning met toeslagen heb je dan een bittere pil met een dergelijke constructie.
Amen, als alleenverdiener zonder riant salaris ben je nagenoeg kansloos op de woningmarkt in de meeste regio's.
Laat staan als je ook nog eens niet een appartement maar een rijtjeshuis wilt kopen omdat je een paar koters hebt of wilt.
blablablabla
pi_195841005
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:31 schreef Elan het volgende:

[..]

De kachel moet ook branden hé.
Geen idee hoe oud je bent en wat voor werk je doet maar mocht je ooit een mevrouw Predator treffen is de kans vrij reëel dat je jezelf in een situatie gaat vinden waarin jullie samen werken.

Was normaal ook prima geregeld maar op een pandemie valt nu eenmaal niet te anticiperen. Koters van m'n zus moeten ook weer thuis blijven, kleinste had koorts waarschijnlijk geen Corona maar ja je weet het niet hé. Leerkrachten vallen ook constant uit.
toen ik 32 was heb ik ervoor gezorgd dat ik geen kinderen meer op deze vertiefde wereld kan zetten.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195841013
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Jij snapt niet hoe hersenen werken in die leeftijdsgroep.

Dat geeft ook niet, ik snap waarom je zo fel bent, maar PROBEER je een klein beetje in te leven
ik ben zelf ook jong geweest maar dan snap ik het nog steeds niet, sorry
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:56:36 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195841018
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:47 schreef Elan het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-bus-en-treinlijnen

In het OV lijkt het ook te zijn doorgedrongen, 25% reizigers er af. Benieuwd naar de overige mobiliteitscijfers.
Voor mijn gevoel zijn we lang nog niet bij maart wat dat betreft. Veel dingen gaan gewoon door, kinderen naar school, veel mensen die van hun baas naar kantoor moet komen, sportschool is nog open, veel mensen gaan nog wel bij elkaar op bezoek regelmatig...
pi_195841020
https://www.rtvoost.nl/ni(...)st-in-rijdende-sauna

Illegaal feest in een rijdende sauna :')
Een rijdende sauna :')
Twiddel
pi_195841054
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tja.

Maar als ik zo de nieuwskoppen lees de afgelopen dagen, lijkt het erop dat zo goed als geen enkel land in de EU momenteel dalende of 'verbeterende' cijfers vertoont. Toch?
Overal gaat het omhoog met de besmettingen.
Denk dat je er geen bal aan kan doen. Het is ook snotneuzen seizoen dus snel combi verkoudheid+COVID wat waarschijnlijk ook wel de besmettingen lekker aanjaagt.

Maar ik ben geen viroloog.
pi_195841073
quote:
99s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:56 schreef summer2bird het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)st-in-rijdende-sauna

Illegaal feest in een rijdende sauna :')
Een rijdende sauna :')
Hey sauna is wel goed om virussen te doden he.
En lekker warm.
pi_195841074
Wat een ophef over die feestjes in de Efteling loopt dagelijks gewoon nog 14.000 man.
https://www.looopings.nl/(...)anks-coronapiek.html
pi_195841088
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zijn we lang nog niet bij maart wat dat betreft. Veel dingen gaan gewoon door, kinderen naar school , veel mensen die van hun baas naar kantoor moet komen, sportschool is nog open, veel mensen gaan nog wel bij elkaar op bezoek regelmatig...
Maar daar is bewust voor gekozen, en brengt miljoenen bewegingen per dag tot stand. Anders zou het nog stiller zijn, al is het inderdaad zeker geen maart op straat.
blablablabla
pi_195841089
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:59 schreef Remco het volgende:
Wat een ophef over die feestjes in de Efteling loopt dagelijks gewoon nog 14.000 man.
gaat ook niet heel lang meer duren zulke grappen mag ik hopen
pi_195841096
quote:
en waarschijnlijk word daar wel meer afstand gehouden dan op een illigaal feestje
pi_195841107
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en waarschijnlijk word daar wel meer afstand gehouden dan op een illigaal feestje
Ik vraag me af hoe dat gaat in wachtrijen en wanneer men uit een attractie komt. Meestal sta je dan wel dicht op elkaar.
Twiddel
pi_195841117
quote:

[..]

gaat ook niet heel lang meer duren zulke grappen mag ik hopen
Van de zotte inderdaad. “Ja maar doorstroom is groot en veel ruimte..” Nee, gewoon sluiten die boel want ook dat is gewoon een samenkomst van mensen uit heinde en verre.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 11:02:09 #91
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195841120
quote:
Djeezahs..... oke. Hier valt m'n bek wel van open ja :{
pi_195841127
quote:
99s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:01 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe dat gaat in wachtrijen en wanneer men uit een attractie komt. Meestal sta je dan wel dicht op elkaar.
ze zijn daar vrij streng en overal lopen van die gasten in gele hesjes als je ook maar even te dicht bij iemand anders staat hoorde ik van iemand die er geweest was maar zulke uitzonderingen moeten gewoon dicht.
pi_195841143
quote:
En daarom kan ik sommige maatregelen gewoon niet serieus nemen c.q. schaar het onder schijnveiligheid. Omdat er met 10 maten wordt gemeten. Het is al langere tijd niet meer uit te leggen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:04:35 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195841148
quote:
ja een kwestie van goed lobbyen en adverteren in de Telegraaf, die laten zo'n goeie klant gewoon z'n gang gaan, geld moet rollen.
pi_195841155
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

ook dat en zien is 1 ding maar knuffelen is weer wat anders, dat gezeik over solidariteit komt me ook m'n oren uit, ik vind het juist onvoorstelbaar netjes van de jonge mensen in het algemeen hoe solidair ze zijn en dat voor iets wat voor hun hooguit een griepje is.
Want jonge mensen hebben geen ouders/opa's/oma's of vrienden in risicogroepen?
Jongeren hebben er baat bij dat strengere maatregelen langer duren en de economische schade hoger is?

Als de ziekenhuizen bomvol liggen ben je als onsterfelijke ook ineens behoorlijk sterfelijk als je ineens zorg nodig hebt.

Maarja al die berichten over illegale feestjes en massaal de regels negeren lijkt niet op soldariteit maar zwaar egoïsme.

Prima, maar ga dan ook niet huilen en zelfmedelijden hebben over depressie en angst door de hele situatie als je het zelf hebt gefaciliteerd.

Een jaartje iets minder likes en instagram momentjes is blijkbaar geen optie als het op solidariteit vs individualisme aan komt.

Maar uiteindelijk is dat in de spiegel kijken ook zwaar en ligt het altijd aan een ander. Dus krijg je voorzichtig de natuurlijke selectie wens: "Als we ze nou gewoon allemaal dood laten gaan dan kunnen wij fijn leven en hoeven we niet meer naar illegale feestjes".

Ergens is er als maatschappij iets misgegaan als het met alles maar ikke ikke ikke is.
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:05:24 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195841159
quote:

[..]

lijkt me niet, je weet hoe dat gaat in rijen
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 11:05:31 #97
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195841166
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja een kwestie van goed lobbyen en adverteren in de Telegraaf, die laten zo'n goeie klant gewoon z'n gang gaan, geld moet rollen.
Yup, net zoals de stretchers van de ambulances moeten blijven rollen, toch :D :X
pi_195841177
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Verschil tussen een meer solidair sociaal democratisch ingesteld land en een land dat neoliberaal is ingericht en alles draait om het individu.
blablablabla
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:06:41 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195841181
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Want jonge mensen hebben geen ouders/opa's/oma's of vrienden in risicogroepen?
Jongeren hebben er baat bij dat strengere maatregelen langer duren en de economische schade hoger is?

Als de ziekenhuizen bomvol liggen ben je als onsterfelijke ook ineens behoorlijk sterfelijk als je ineens zorg nodig hebt.

Maarja al die berichten over illegale feestjes en massaal de regels negeren lijkt niet op soldariteit maar zwaar egoïsme.

Prima, maar ga dan ook niet huilen en zelfmedelijden hebben over depressie en angst door de hele situatie als je het zelf hebt gefaciliteerd.

Een jaartje iets minder likes en instagram momentjes is blijkbaar geen optie als het op solidariteit vs individualisme aan komt.

Maar uiteindelijk is dat in de spiegel kijken ook zwaar en ligt het altijd aan een ander. Dus krijg je voorzichtig de natuurlijke selectie wens: "Als we ze nou gewoon allemaal dood laten gaan dan kunnen wij fijn leven en hoeven we niet meer naar illegale feestjes".

Ergens is er als maatschappij iets misgegaan als het met alles maar ikke ikke ikke is.
ook jij leest niet en komt met een heel verhaal
pi_195841265
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

lijkt me niet, je weet hoe dat gaat in rijen
ik hoorde dus van wel.....even te dichtbij en er kwam gelijk een geel hesje naar je toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')