abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195842146
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Kunnen we ons nog een jaar vol maatregelen permitteren dan?
Welke andere keuze hebben we? Overheden gaan echt niet alles loslaten omwille van de economie..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195842150
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:58 schreef leolinedance het volgende:
Onze supermarkt heeft 2 uur winkelen voor ouderen ingesteld. 8-9 en 19-20 volgens mij.

En wat zie ik rond spitsuur om 17:00? De halve supermarkt vol ouderen :')
Ouderen is 35+?
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:02:50 #143
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195842153
Hopelijk hebben de systemen geen wintertijd-bug, anders zitten we straks weer uren te F5-en :M
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195842173
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Welke andere keuze hebben we? Overheden gaan echt niet alles loslaten omwille van de economie..
Tenzij ze niet anders kunnen, wij hebben weliswaar redelijk diepe zakken hier, maar in veel landen staat het water inmiddels aan de lippen. Ook binnen de EU. Die gaan dan gewoon voor groepsimmuniteit in plaats van een jaar wachten op een vaccin.
blablablabla
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:04:59 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195842188
quote:

[..]

Ik persoonlijk wel hoor, zo lang die belachelijke mondkapjes niet verplicht worden. Mijn leven was al niet zo spannend :') zo lang je je vrienden en familie kunt zien, een dagje erop uit kunt en zelfs op vakantie kunt is er toch weinig aan de hand? Alleen jammer van de restaurants, maar dan haal ik wel wat lekkers in huis :)

Maar ik denk wel dat er veel ondernemers failliet gaan.
pi_195842192
quote:

[..]

In elk geval niet een jaar zonder maatregelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:05:32 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195842200
quote:
4s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:02 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ouderen is 35+?
Nope 70+ volgens mij. Maar dat wordt niet strikt gehandhaafd. Op de facebook pagina staat zelfs helemaal geen leeftijd genoemd.
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:05:47 #148
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195842205
quote:
6s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:02 schreef StateOfMind het volgende:
Hopelijk hebben de systemen geen wintertijd-bug, anders zitten we straks weer uren te F5-en :M
Juist niet toch? Tijd is een uur terug gegaan, dan dan zijn de cijfers er al om 13:15. :D
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 12:06:18 #149
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195842214
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Tenzij ze niet anders kunnen, wij hebben weliswaar redelijk diepe zakken hier, maar in veel landen staat het water inmiddels aan de lippen. Ook binnen de EU. Die gaan dan gewoon voor groepsimmuniteit in plaats van een jaar wachten op een vaccin.
Interessante hypothese... echter zullen ze dan ook moeten accepteren dat mensen uiteindelijk in de gangen van (overvolle) ziekenhuizen sterven? Of de lijkzakken echt voor de deuren zullen liggen op een gegeven moment? Dat soort beelden zullen namelijk via de grote nieuwszenders overal ter wereld rondgaan, en wat voor signaal geef je dan als land af? :{
pi_195842245
quote:
Onze supermarkt heeft 2 uur winkelen voor ouderen ingesteld. 8-9 en 19-20 volgens mij.

Wat ook al weer zo'n dwaas iets is. Bij de eerste golf hadden een aantal supermarkten een ouderenuurtje. Nu spreekt het kabinet over een tijdstip voor kwetsbaren. Hieronder vallen ouderen, maar ook jongeren met bijvoorbeeld een longaandoening.

Ik zag al een supermarkt eigenaar die deze keer geen speciaal uurtje gaat doen. Op leeftijd kun je op het oog wel een beetje handhaven. Maar wanneer is iemand kwetsbaar? Absoluut niet te handhaven of iedereen met zijn medisch dossier meenemen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:08:04 #151
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_195842255
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Interessante hypothese... echter zullen ze dan ook moeten accepteren dat mensen uiteindelijk in de gangen van (overvolle) ziekenhuizen sterven? Of de lijkzakken echt voor de deuren zullen liggen op een gegeven moment? Dat soort beelden zullen namelijk via de grote nieuwszenders overal ter wereld rondgaan, en wat voor signaal geef je dan als land af? :{
Denk dat dat te prefereren is boven een land dat 30% in welvaart achteruit gegaan is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195842259
quote:

[..]

Wat verwacht je dat er gebeurt als we alles opengooien? Dat mensen gezellig uit eten blijven gaan en lekker shoppen terwijl iedere familie wel iemand heeft die dringend medische hulp nodig heeft, maar niet meer in een ziekenhuis terecht kan omdat die compleet overspoeld zijn?

Denk je echt dat het goed is voor onze economie om alles open te gooien?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195842261
quote:

[..]

Groepsimmuniteit is allang achterhaald, aangezien mensen die Corona gehad hebben het ook gewoon een tweede keer kunnen krijgen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_195842274
quote:

[..]

Ik denk dat landen waar het water echt aan de lippen staat de risicogroepen nog strikter af gaan schermen van de rest van de bevolking. Dat het enige wat ze dan nog kunnen doen als ze een lockdown financieel niet aan kunnen. Dat betekent dat de kwetsbare groepen hopelijk niet door het virus getroffen worden maar dan nog is de prijs hoog want de eenzaamheid zal nog meer toe gaan slaan.
pi_195842275
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195842289
quote:

[..]

Wedden dat er dan ook grote ophef zal ontstaan (door dezelfde mensen die zeggen dat dit maar een griepje is)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195842315
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:09 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik denk dat landen waar het water echt aan de lippen staat de risicogroepen nog strikter af gaan schermen van de rest van de bevolking. Dat het enige wat ze dan nog kunnen doen als ze een lockdown financieel niet aan kunnen. Dat betekent dat de kwetsbare groepen hopelijk niet door het virus getroffen worden maar dan nog is de prijs hoog want de eenzaamheid zal nog meer toe gaan slaan.
Alsof je in de praktijk daadwerkelijk effectief alle risicogroepen kunt isoleren, apart houden van de samenleving... Nog zo'n onrealistisch idee dat ik vaak voorbij zie komen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_195842325
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit is allang achterhaald, aangezien mensen die Corona gehad hebben het ook gewoon een tweede keer kunnen krijgen.
Hoeveel zijn dat er? 50 op miljoenen mensen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:12:12 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195842336
quote:

Niemand wil zich als zodanig vrijwillig oud noch kwetsbaar noemen.
Beter dat winkeluur benoemen als "exclusive-spacetime".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195842345
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Alsof je in de praktijk daadwerkelijk effectief alle risicogroepen kunt isoleren, apart houden van de samenleving... Nog zo'n onrealistisch idee dat ik vaak voorbij zie komen.
dat kan zeker maar de effecten zijn enorm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')