abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195843263
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je kan dan denken aan een minder efficient vaccin of een vaccin wat meerdere toedieningen nodig heeft.
Waarschijnlijker een vaccin dat niet voor iedereen werkt, zeg 50% vd bevolking.
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:04:01 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195843280
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat ook irritant is dat je minimaal aan x bedrag moet voldoen. Dus als je even snel iets nodig hebt moet je alsnog naar de winkel.

Dan mondkapje op, op een rustig tijdstip gaan, afstand houden en snel erdoor heen.

Wij bestellen het meeste online, halen bij de markt, lokale bakker/slager/kaasboer en sporadisch naar de supermarkt.

Ben afgelopen maand 1x geweest. komt er bij die zelscankassa een medewerker alsnog alles nakijken om te kijken of de aantallen wel kloppen. Dat vond ik wel irritant. Had ik netzogoed in de rij bij de kassa kunnen staan.

Al heb ik nog steeds mijn twijfels over het echte aantal besmettingen in een supermarkt. Het is toch een doorstroomlocatie waar je meestal kort bent.
Wel minimaal een FFP1 mondkapje toch? Anders heeft het geen zin.
pi_195843282
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:47 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Daarom keihard aanpakken die tokkies :r
Vijf Belgische studenten hebben een boete van 1250 euro gekregen omdat ze samen een broodje aten op een bankje op de Grote Markt in Kortrijk. Ze gingen in de fout omdat een coronamaatregel stelt dat enkel een samenscholing van maximum vier personen mag. ,,Dit gaat niet meer over preventie of over de strijd tegen corona, dit is pure geldklopperij”, reageert een ouder. ,,De regels veranderen voortdurend, ik wist niet dat het niet mocht”, liet een student als verklaring optekenen.

De politie beboet voortaan overal meteen, niet enkel in Kortrijk, reageert burgemeester Ruth Vandenberghe op de kritiek.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195843344
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:04 schreef RipCity het volgende:

[..]

Vijf Belgische studenten hebben een boete van 1250 euro gekregen omdat ze samen een broodje aten op een bankje op de Grote Markt in Kortrijk. Ze gingen in de fout omdat een coronamaatregel stelt dat enkel een samenscholing van maximum vier personen mag. ,,Dit gaat niet meer over preventie of over de strijd tegen corona, dit is pure geldklopperij”, reageert een ouder. ,,De regels veranderen voortdurend, ik wist niet dat het niet mocht”, liet een student als verklaring optekenen.

De politie beboet voortaan overal meteen, niet enkel in Kortrijk, reageert burgemeester Ruth Vandenberghe op de kritiek.
Handhaven tenminste. Hier gebeurd er bv in Hilversum gisteren niks en krijgt niemand een boete. Door die egoïst Grapperhaus kan dat nu niet meer dus is het een wassen neus geworden.
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:07:46 #280
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195843358
Een vaccin kan niet altijd voor 100% goed werken, geldt ook voor alle ziektes, maar een echt goed werkend vaccin is altijd een utopie. Daarmee moeten we maar leven dat het coronavirus voorgoed bij ons in leven is, want het virus zal nooit verdwijnen net als griep, influenza en ander soort SARS0-virussen. Het is niet anders, maar het is voor ons nu echt een klote tijd waar mee nu te maken hebben.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195843366
quote:

[..]

Persoonlijk vind ik alle regels ook verwarrend.
Maar ik zou vooraf toch even checken wat de huidige advisering/regelgeving is voordat ik iets onderneem. Dus tja, als je de moeite niet neemt, dan kan je verrast worden natuurlijk.

Zou deze student ook op zijn examen zeggen dat hij niet begrijpt waarom hi/zij niet geslaagd is? Hij/zij wist nl niet welke stof hij moest leren. dus deed maar wat. 8)7
pi_195843383
Ik meld mij weer, gisteren voorspelde ik 8700, voor vandaag incl correctie van gisteren 9200.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195843405
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

5G chips :r
Lays chips :9
Ik vond ze beter toen het nog Smiths was.
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:10:20 #284
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195843418
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:07 schreef Ven1972 het volgende:
Een vaccin kan niet altijd voor 100% goed werken, geldt ook voor alle ziektes, maar een echt goed werkend vaccin is altijd een utopie. Daarmee moeten we maar leven dat het coronavirus voorgoed bij ons in leven is, want het virus zal nooit verdwijnen net als griep, influenza en ander soort SARS0-virussen. Het is niet anders, maar het is voor ons nu echt een klote tijd waar mee nu te maken hebben.
En ook leren leven met al die beperkingen die erbij horen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195843430
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:08 schreef halfway het volgende:
Ik meld mij weer, gisteren voorspelde ik 8700, voor vandaag incl correctie van gisteren 9200.
Ik heb op dit moment (na gister) het volgen van de getallen opgegeven.
Het is mij te onduidelijk en eik ook best onbetrouwbaar gebleken.
Daarnaast vind ik de cijfers ook niet een goed beeld geven in deze periode en een twee weken hierna door de herfstvakantie.
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:11:49 #286
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195843446
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja dat ook, het is ook belangrijk dat we moeten accepteren dat de maatregelen zijn.
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:12:35 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195843465
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:11 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat ook, het is ook belangrijk dat we moeten accepteren dat de maatregelen zijn.
Dus kinderen lekker laten opgroeien met mondkapjes, overal 1,5 meter houden, geen festivals?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:13:32 #288
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195843484
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik vond ze beter toen het nog Smiths was.
Die paarse, Smoky Bacon of zoiets :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:13:38 #289
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195843487
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dus kinderen lekker laten opgroeien met mondkapjes, overal 1,5 meter houden, geen festivals?
Nou dat zijn wel tijdelijke maatregelen hoor, maar ik bedoel namelijk de basismaatregel: handen wassen en goed opletten dat je hygiënisch goed bezig bent.
pi_195843505
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Generation Mondkapje
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:14:51 #291
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195843510
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:13 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nou dat zijn wel tijdelijke maatregelen hoor, maar ik bedoel namelijk de basismaatregel: handen wassen en goed opletten dat je hygiënisch goed bezig bent.
Dat laatste deed iedereen al. Tenminste na toiletbezoek, en bij vieze handen dan waste ik mijn handen al. Overigens was ik niet neurotisch mijn handen om het uur bijvoorbeeld, heb veel te gauw last van droge handen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195843520
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Of je kiest bewust voor geen vaccin, draagt zorg voor zo min mogelijk risico op besmetting.
En probeert zo goed en zo kwaad te dealen met hoe de situatie op dat moment is.

Het wordt een ander verhaal als het verplicht zou worden.
Dan weet ik het zo net niet wat ik daar mee moet.
Ja halen, maar tegen wil en dank
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:16:33 #293
21467 franske19
Hit the deck!
pi_195843545
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit is allang achterhaald, aangezien mensen die Corona gehad hebben het ook gewoon een tweede keer kunnen krijgen.
De enige bewezen gevallen zijn op één hand te tellen en hebben allemaal een verzwakt of niet goed functionerend immuunsysteem.

Het is niet een magisch virus ofzo het is een corona virus waar er honderden van zijn. En voor allemaal geldt dat je bij een fatsoenlijk werkend immuunsysteem blijvende immuniteit hebt.
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:17:06 #294
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195843558
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat laatste deed iedereen al. Tenminste na toiletbezoek, en bij vieze handen dan waste ik mijn handen al. Overigens was ik niet neurotisch mijn handen om het uur bijvoorbeeld, heb veel te gauw last van droge handen.
Dan moet je zo veel mogelijk handcrème gebruiken voor droge handen... en niet te veel desinfecteren met je handen, want alcohol is wel slecht voor je handen, daar komt droge handen van.
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:18:16 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195843582
quote:

[..]

Ordnung muss sein!!!
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:19:01 #296
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195843601
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit is allang achterhaald, aangezien mensen die Corona gehad hebben het ook gewoon een tweede keer kunnen krijgen.
Maar dan zonder of met zeer weinig symptomen.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 13:19:34 #297
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195843614
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat laatste deed iedereen al. Tenminste na toiletbezoek
Nou daar zeg je wat! Daar ga je dan vanuit he....
Maar ff heel realistisch gezien, hoevaak in het verleden gaf men (zeker bij bepaalde beroepen op het werk) elkaar wel niet op een dag een hand? En hoe zeker weet jij dat al die vreemden net na het toiletbezoek gewoon braaf hun handjes gewassen hadden?

Denk eens aan een makelaar bijv die een woning toont op een dag aan iets van 15 verschillende mensen. Bij elk bezoek schudt hij bij binnenkomst die mensen de hand. Dan zit er op een gegeven moment echt wel een keer een viespeuk tussen die net flink zijn achterwerk heeft zitten afvegen en zonder handjes wassen weer ladiedadieda naar buiten is gelopen.
:r
Dus het geen handen meer schudden vind ik op zich een van de weinige positieve ontwikkelingen van de covid pandemie ;)
pi_195843639
Ik denk vandaag 33 positieve gevallen nog uit augustus.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:20:41 #299
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195843648
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:07 schreef Ven1972 het volgende:
Niet perfect =/= waardeloos, als het 70% effectief is is het waarschijnlijk een complete gamechanger. Jij stelt nu, geen 100% kan geen oplossing zijn, met die logica is geen enkel middel van waarde.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195843660
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:16 schreef franske19 het volgende:

[..]

De enige bewezen gevallen zijn op één hand te tellen en hebben allemaal een verzwakt of niet goed functionerend immuunsysteem.

Het is niet een magisch virus ofzo het is een corona virus waar er honderden van zijn. En voor allemaal geldt dat je bij een fatsoenlijk werkend immuunsysteem blijvende immuniteit hebt.
Uitzondering weliswaar, maar niet bepaald verzwakt te noemen:
https://www.hln.be/giro/g(...)%2Fwww.google.com%2F
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')