En terecht. Wie denk je wel niet dat je bent om hem zijn eerste levensbehoefte te ontzeggen!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopen dat er geen oetlul open doet die zijn frustratie uit op een bezorger. Maar schijnbaar snappen mensen dat niet. Toen ik bij de HEMA werkte als 16 jarige Momo als vakkenvuller ben ik ooit verrot gescholden door een klant omdat de roze handdoeken in de aanbieding op waren.
Dus omdat je het er niet mee eens bent, kun je de maatregelen best negeren. Zeg maar precies wat Viruswaarheid doet. Of feestende jongeren. Of werkgevers die personeel verplichten op kantoor te komen werken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
omdat het gewoon een fop maatregel is
En dat is een antwoord op mijn vraag over het feesten in een party tent?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je werk hebt buiten Amsterdam dan mag je natuurlijk wel verplaatsen, maar anders kun je prima in Amsterdam blijven. Alles wat je nodig hebt, kun je daar wel vinden.
Mensen zijn achterlijkquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopen dat er geen oetlul open doet die zijn frustratie uit op een bezorger. Maar schijnbaar snappen mensen dat niet. Toen ik bij de HEMA werkte als 16 jarige Momo als vakkenvuller ben ik ooit verrot gescholden door een klant omdat de roze handdoeken in de aanbieding op waren.
Sorry ik heb die vraag denk ik gemistquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat is een antwoord op mijn vraag over het feesten in een party tent?
Laten we hopen dat het geen realiteit wordt, maar in deze fase is het ook niet compleet ondenkbaar. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van je bevolking en de afgelopen periode heeft bewezen dat mensen er minder toe bereid zijn het 'voor ons allen' te doen tov maart/april. Ik hoop dat de boodschap is aangekomen afgelopen dinsdag.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat een hele fatalistische gedachte. En als je die redenering doortrekt maakt het geen zak uit welke regel je instelt, want 'ze gaan toch wel zuipen'. Oftewel, als je deze redenatie volgt ('ze gaan toch wel feesten') kun je net zo goed gelijk een lockdown instellen met het leger in de straten.
Hangt ook een beetje van het aantal tests af.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:41 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Wereldwijd gaat het ook niet goed. De afgelopen 24 uur zijn de meeste besmettingen wereldwijd gemeld sinds het begin van de pandemie. 381367 om precies te zijn.
Jijz egt dat mobiliteit inperken voldoende helpt. Dus als Amsterdammers in Amsterdam blijven, is het probleem opgelost? Ook als ze daar dan in party-tenten lekker gaan feesten, dicht op elkaar en zo? Want ze zijn immers in Amsterdam gebleven en niet naar Schubbekutteveen gereisd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:43 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Sorry ik heb die vraag denk ik gemist
wat was het ook alweer? 65% vond dat die een betere bestuurder was dan gemiddeldquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:42 schreef Benny het volgende:
[..]
Mensen zijn achterlijk
Gister ging het bij Jinek over wat men vond van hoe er aan de regels werd gehouden. Alle punten presteerden slecht ("Houd de samenleving zich aan de maatregelen?", "Houden collega's zich aan de maatregelen?", "Zijn we klaar voor een tweede golf?", etc.), met uitzondering van de vraag "Houd jij je aan de maatregelen?". Die werd positief beantwoord.
Dat is wmb ook best wel typisch Nederlands (en misschien ook wel de mens algemeen). Zelf zijn we superieur en doet een ander het kut, slecht en/of is er altijd wel wat aan te merken. Mensen zouden zich echt eens zelf achter het oor moeten krabben. (Ja, ik ook ;-) )
Dat is naar mijn idee ook de enige reden dat de horeca gesloten is. Niet omdat de horeca het zo slecht doet, je dwingt op die manier het aantal reisbewegingen flink omlaag. Indien dat niet (voldoende) werkt gaan ze richting sluiten van de kantoren en scholen, ook om reisbewegingen omlaag te brengen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het geen realiteit wordt, maar in deze fase is het ook niet compleet ondenkbaar. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van je bevolking en de afgelopen periode heeft bewezen dat mensen er minder toe bereid zijn het 'voor ons allen' te doen tov maart/april. Ik hoop dat de boodschap is aangekomen afgelopen dinsdag.
Laat nog maar eens de absolute noodzaak zien van een verplichting tot quarantaine en pretreisjes aan banden leggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:41 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Wereldwijd gaat het ook niet goed. De afgelopen 24 uur zijn de meeste besmettingen wereldwijd gemeld sinds het begin van de pandemie. 381367 om precies te zijn.
Het probleem is natuurlijk ook dat de regering zelf met Grappenhaus voorop geloofwaardigheid begint te verliezen. Je verwacht toch op zijn minst dat zij het goede voorbeeld zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het geen realiteit wordt, maar in deze fase is het ook niet compleet ondenkbaar. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van je bevolking en de afgelopen periode heeft bewezen dat mensen er minder toe bereid zijn het 'voor ons allen' te doen tov maart/april. Ik hoop dat de boodschap is aangekomen afgelopen dinsdag.
Niet "De beste schippers staan aan wal", maar "De beste schipper ben ik"quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
wat was het ook alweer? 65% vond dat die een betere bestuurder was dan gemiddeld
Was 't niet 2 jaar terug ofzo dat Amsterdam zei dat ze zich niet aan bepaalde wetten gingen houden, en er zoveel discussie was omdat Amsterdam zich daarmee onafhankelijk verklaarde etc?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jijz egt dat mobiliteit inperken voldoende helpt. Dus als Amsterdammers in Amsterdam blijven, is het probleem opgelost? Ook als ze daar dan in party-tenten lekker gaan feesten, dicht op elkaar en zo? Want ze zijn immers in Amsterdam gebleven en niet naar Schubbekutteveen gereisd.
Minder dan 100% lijkt me best een aardige inschattingquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is naar mijn idee ook de enige reden dat de horeca gesloten is. Niet omdat de horeca het zo slecht doet, je dwingt op die manier het aantal reisbewegingen flink omlaag. Indien dat niet (voldoende) werkt gaan ze richting sluiten van de kantoren en scholen, ook om reisbewegingen omlaag te brengen.
van Dissel et al gaan er vanuit dat minder dan 100% van de mensen zich aan de regels houden, dus de maatregelen worden daarmee sowieso al iets zwaarder aangezet dan nodig is als iedereen dat wel doet.
Tokkies gonna tokkie
Ga ik stiekem ook wel vanuitquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:49 schreef capricia het volgende:
Opbeurende opmerking van Van Dissel (not)...de kerst in lockdown doorbrengen.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)n-lockdown~b92b2f1d/
We zitten op een schip maar ook als onderdeel van een vloot. Het is onverstandig om onze koers zo te verleggen dat we geïsoleerd op zee terecht komen terwijl we ook van elkaars vaarwater profiteren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet grens dicht voor niet essentiële reizen. Dweilen met de kraan open om in Hugo termen te blijven .
Ja, dat verwacht je. En als dat goede voorbeeld niet komt, of als er een verkeerd voorbeeld komt, betekent dat niet dat anderen dan ineens ook niet meer datgene heoven te doen wat wordt uitgedragen. Ik vind dat een heel vreemde redenatie.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk ook dat de regering zelf met Grappenhaus voorop geloofwaardigheid begint te verliezen. Je verwacht toch op zijn minst dat zij het goede voorbeeld zijn.
beetje kerel komt gewoon naar het werk als die een beetje ziek isquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:50 schreef Kyran het volgende:
Hmmm collega positief getest en een paar anderen thuis met klachten. Die worden vandaag getest. Allemaal collega's waar ik mee heb gewerkt.
Over 5 weken komt Sinterklaas al aan..quote:
Geen kerst met de fam.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:49 schreef capricia het volgende:
Opbeurende opmerking van Van Dissel (not)...de kerst in lockdown doorbrengen.![]()
Mooie metafoor.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
We zitten op een schip maar ook als onderdeel van een vloot. Het is onverstandig om onze koers zo te verleggen dat we geïsoleerd op zee terecht komen terwijl we ook van elkaars vaarwater profiteren.
Scheelt wel excuses verzinnen waarom het echt niet lukt om met de kerst langs te komenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:49 schreef capricia het volgende:
Ik heb 1 moeder (weduwe) die ik toch wel graag wil uitnodigen.quote:
Natuurlijk mag je niet uitleven in Amsterdam maar met een reisverbod kun je in ieder geval niet andere regio's besmetten. De veroorzaakte corona blijft in Amsterdam en dat duikt niet ineens op in Friesland omdat een Amsterdammer dat heeft meegenomen omdat hij een terrasje wil pakken in Harlingen. Verder blijven de 1.5m gewoon gehandhaafd, ik zeg dat een reisverbod of verplaatsingverbod helpt bij het bestrijden van Corona. meer denk ik dan het sluiten van horeca onder strenge corona maatregelen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jijz egt dat mobiliteit inperken voldoende helpt. Dus als Amsterdammers in Amsterdam blijven, is het probleem opgelost? Ook als ze daar dan in party-tenten lekker gaan feesten, dicht op elkaar en zo? Want ze zijn immers in Amsterdam gebleven en niet naar Schubbekutteveen gereisd.
Ik ben echt benieuwd naar de intochtquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over 5 weken komt Sinterklaas al aan..
Ik ben oké, jij bent een lul!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:42 schreef Benny het volgende:
[..]
Mensen zijn achterlijk
Gister ging het bij Jinek over wat men vond van hoe er aan de regels werd gehouden. Alle punten presteerden slecht ("Houd de samenleving zich aan de maatregelen?", "Houden collega's zich aan de maatregelen?", "Zijn we klaar voor een tweede golf?", etc.), met uitzondering van de vraag "Houd jij je aan de maatregelen?". Die werd positief beantwoord.
Dat is wmb ook best wel typisch Nederlands (en misschien ook wel de mens algemeen). Zelf zijn we superieur en doet een ander het kut, slecht en/of is er altijd wel wat aan te merken. Mensen zouden zich echt eens zelf achter het oor moeten krabben. (Ja, ik ook ;-) )
En dat gebeuren met Grapperhaus bereikt dan weer wel iedereen. het aloude adagium, "if you want to get a quick answer, offer a false statement. Everybody will be as fast as they can be to prove you wrong"quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat verwacht je. En als dat goede voorbeeld niet komt, of als er een verkeerd voorbeeld komt, betekent dat niet dat anderen dan ineens ook niet meer datgene heoven te doen wat wordt uitgedragen. Ik vind dat een heel vreemde redenatie.
Mijn dochtertje wordt 9 op 5 december. Geen idee wat de regels voor een kinderfeestje zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over 5 weken komt Sinterklaas al aan..
Het lijkt me dat daar wel wat op te verzinnen is. Moeder laten langskomen en laten blijven voor x tijd bijvoorbeeld. Zelfs als 't niet zou mogen, het lijkt mij erger dat zo iemand in eenzaamheid kerst moet doorbrengen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb 1 moeder (weduwe) die ik toch wel graag wil uitnodigen.
Maar eens even kijken of ik rond die tijd nog 1 persoon thuis mag ontvangen.
Ik haal haar wel op met een mondkapje op in de auto.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt me dat daar wel wat op te verzinnen is. Moeder laten langskomen en laten blijven voor x tijd bijvoorbeeld. Zelfs als 't niet zou mogen, het lijkt mij erger dat zo iemand in eenzaamheid kerst moet doorbrengen.
TR gemachtquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:53 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik ben oké, jij bent een lul!
Kan het me niet voorstellen dat dit niet gewoon mogelijk is met kerst hoor.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb 1 moeder (weduwe) die ik toch wel graag wil uitnodigen.
Maar eens even kijken of ik rond die tijd nog 1 persoon thuis mag ontvangen.
De rest van de familie redt zich wel.
De regering had Grappenhaus meteen eruit moeten trappen zeker met een enorme crisis als deze, die gozer zorgt er juist voor dat steeds meer Nederlanders de regels minder serieus gaat nemen. Zijn trouwerij zal altijd aan hem blijven kleven en men vergeet dat niet. Elke keer als je hem ziet dan denk je meteen, maar jij lapt ook de regels aan je laars. dan is het verdomd moeilijk om het volk te leiden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat verwacht je. En als dat goede voorbeeld niet komt, of als er een verkeerd voorbeeld komt, betekent dat niet dat anderen dan ineens ook niet meer datgene heoven te doen wat wordt uitgedragen. Ik vind dat een heel vreemde redenatie.
Het was jouw reactie op de partytent, dat mobiliteit inperken pas echt helpt. Maar dat helpt natuurlijk helemaal niets als je elkaar massaal wel in de partytent in Amsterdam gaat besmetten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je niet uitleven in Amsterdam maar met een reisverbod kun je in ieder geval niet andere regio's besmetten. De veroorzaakte corona blijft in Amsterdam en dat duikt niet ineens op in Friesland omdat een Amsterdammer dat heeft meegenomen omdat hij een terrasje wil pakken in Harlingen. Verder blijven de 1.5m gewoon gehandhaafd, ik zeg dat een reisverbod of verplaatsingverbod helpt bij het bestrijden van Corona. meer denk ik dan het sluiten van horeca onder strenge corona maatregelen.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De regering had Grappenhaus meteen eruit moeten trappen zeker met een enorme crisis als deze, die gozer zorgt er juist voor dat steeds meer Nederlanders de regels minder serieus gaat nemen. Zijn trouwerij zal altijd aan hem blijven kleven en men vergeet dat niet. Elke keer als je hem ziet dan denk je meteen, maar jij lapt ook de regels aan je laars. dan is het verdomd moeilijk om het volk te leiden.
Mijn dochter heeft nog geen kinderfeestje gehad. Werd 11 in juli. Ze heeft ook weinig kinderfeestjes bezocht, in vergelijking met andere jaren, want er werd maar weinig gevierd, helaas.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn dochtertje wordt 9 op 5 december. Geen idee wat de regels voor een kinderfeestje zijn.
Zwembad wellicht?
Mondkapje met vervoer is idd al handig. En misschien (voor iedereen handiger) i.p.v. in de avond aan een uitgebreid diner waar je bij een eettafel tegenover elkaar zit en je elkaar denk ik makkelijker besmet (kleine afstand, recht tegenover elkaar, behalve met 2, dan kan je nog schuin zitten) om overdag iets te doen met hapjes die je bij wijze van op schoot ook kan eten. Dan kan je meer uit elkaar zitten. Klinkt alleen allemaal uiteraard een stuk minder gezellig. Hoeft ook niet als je al tot 1 huishouden behoort natuurlijk, dus gezin met ouders en 2 kinderen kunnen zonder visite wel gewoon lekker dineren aan de eettafel. Alleen met visite is het misschien minder handig. Of een extra tafel ergens fixen waar die dan weer aan kunnen zitten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik haal haar wel op met een mondkapje op in de auto.
Kan ook een brunch doen, smiddags. En dan lekker wat wandelen buiten.
Even de maatregelen tegen die tijd afwachten.
Maar het kan inderdaad net zo goed haar laatste kerst zijn.
Leuke metafoor slaat alleen nergens op.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
We zitten op een schip maar ook als onderdeel van een vloot. Het is onverstandig om onze koers zo te verleggen dat we geïsoleerd op zee terecht komen terwijl we ook van elkaars vaarwater profiteren.
Zoiets idd. Of buiten met een heater als je een tuin hebt. Zijn zat mogelijkheden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Mondkapje met vervoer is idd al handig. En misschien (voor iedereen handiger) i.p.v. in de avond aan een uitgebreid diner waar je bij een eettafel tegenover elkaar zit en je elkaar denk ik makkelijker besmet (kleine afstand, recht tegenover elkaar, behalve met 2, dan kan je nog schuin zitten) om overdag iets te doen met hapjes die je bij wijze van op schoot ook kan eten. Dan kan je meer uit elkaar zitten. Klinkt alleen allemaal uiteraard een stuk minder gezellig. Hoeft ook niet als je al tot 1 huishouden behoort natuurlijk, dus gezin met ouders en 2 kinderen kunnen zonder visite wel gewoon lekker dineren aan de eettafel. Alleen met visite is het misschien minder handig. Of een extra tafel ergens fixen waar die dan weer aan kunnen zitten.
Eens, ik doe ook altijd boodschappen om 20:00 als het feestje om 20:30 begint.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik blijf dat een naïeve gedachte vinden. De jeugd past zich echt wel snel aan en zal zeker eerder in gaan slaan. Het is te hopen dat het gros van de ouders hun kinderen terecht gaat wijzen..
Massaal is natuurlijk wel een beetje overdreven, we hebben het hier over een incident in Den Haag en voor de rest was het vrij rustig in Nederland gisteren. Daarom snap ik de horeca sluiting ook niet als dit maar 2% van de besmettingen betreft. Ik geloof er heilig in dat je besmettingen niet kunt tegenhouden. of de horeca nu open is of niet. Ik geloof er ook in dat het beperken van reizen of verplaatsen juist veel beter helpt tegen het verspreiden van het corona virus. Maar nogmaals ik zeg maar wat, ik ben geen (of een van de 17 miljoen) experts.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het was jouw reactie op de partytent, dat mobiliteit inperken pas echt helpt. Maar dat helpt natuurlijk helemaal niets als je elkaar massaal wel in de partytent in Amsterdam gaat besmetten.
Ik doe altijd boodschappen als de voorraad in de voorraadkast slinkt, niet wanneer het op is. Als ik een feestje zou vieren (niet dat ik het doe) zou dat prima kunnen zonder boodschappen te hoeven doen op dat moment, dan doe je de dag erna gewoon extra boodschappen. Denk dat best veel mensen er zo in staan?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, ik doe ook altijd boodschappen om 20:00 als het feestje om 20:30 begint.
Ik zal haar vast geestelijk voorbereiden. Dat het dit jaar anders kan zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft nog geen kinderfeestje gehad. Werd 11 in juli. Ze heeft ook weinig kinderfeestjes bezocht, in vergelijking met andere jaren, want er werd maar weinig gevierd, helaas.
Deze maatregel is bedoeld om reisbewegingen te beperken zonder het dwingend te maken. Als je niet naar een feestje hoeft, hoef je ook niet te reizen. Mocht het nodig zijn zullen volgende maatregelen zijn richting andere instroomlocaties, zoals musea, bezoeken van/naar andere mensen, sport helemaal sluiten etcquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Massaal is natuurlijk wel een beetje overdreven, we hebben het hier over een incident in Den Haag en voor de rest was het vrij rustig in Nederland gisteren. Daarom snap ik de horeca sluiting ook niet als dit maar 2% van de besmettingen betreft. Ik geloof er heilig in dat je besmettingen niet kunt tegenhouden. of de horeca nu open is of niet. Ik geloof er ook in dat het beperken van reizen of verplaatsen juist veel beter helpt tegen het verspreiden van het corona virus. Maar nogmaals ik zeg maar wat, ik ben geen (of een van de 17 miljoen) experts.
Gewoon doen dus. Inderdaad met alle voorzorgsmaatregelen die je nodig acht, ook al zet je een vissenkom op je hoofd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik haal haar wel op met een mondkapje op in de auto.
Kan ook een brunch doen, smiddags. En dan lekker wat wandelen buiten.
Even de maatregelen tegen die tijd afwachten.
Maar het kan inderdaad net zo goed haar laatste kerst zijn.
(Zo heeft iedereen natuurlijk zijn situatie rondom de feestdagen)
Ja, die man weet wel hoe je de samenleving ertoe beweegt om 'nog even vol te houden'.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:49 schreef capricia het volgende:
Ja, dat hebben wij ook gedaan toen. En we hebben in de zomer een keer een middag gedaan met de ene familie (opa en oma, 2 andere gezinnen van broer/zus en kinderen) in de buitenlucht en met de andere familie. Dat was het een beetje. Het is echt heel naar en verdrietig voor die kinderen, maar het is wel waar we het even mee moeten doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zal haar vast geestelijk voorbereiden. Dat het dit jaar anders kan zijn.
Precies. Wat mij betreft moet deze tijd zo normaal mogelijk verlopen voor kinderen, dan lever ik zelf maar wat extra in. Oftewel, kinderen zo lang het mogelijk is naar school, zo lang het mogelijk is normale feestjes/verjaardagen en ga zo maar door.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Gewoon doen dus. Inderdaad met alle voorzorgsmaatregelen die je nodig acht, ook al zet je een vissenkom op je hoofd.
Zal tegen die tijd vast nog wel mogen, ik blijf tegen alle rede in toch hopen dat we hier niet totaal doordraaien maar gewoon een beetje koekkoek zijn. Mocht het toch verboden zijn en iemand zegt iets: "Ja dit is mijn moeder, ze is onlangs bij mij ingetrokken."
Hoeft ook niemand zich voor te schamen of bang voor te zijn. Of bang te zijn dat je het dan niet meer goed doet, dat je dan corona niet meer serieus neemt. Sorry hoor maar het moet een keertje klaar zijn. Dit vind ik nou een concreet voorbeeld voor het topic "Waar ligt de grens?" Nou hier dus. Later als je oud en grijs bent zul je echt niet terugkijken en denken: "Had ik tijdens de corona mijn moeder maar laten stikken omdat Jaap van Dissel dat zei."
Kinderfeestjes ook, gewoon met de andere ouders praten en kijken wat nog wel kan. Als zij hun kinderen thuis willen houden, prima, dan niet.
Mijn schoonmoeder zit/zat in een revalidatiecentrum (regio Dordrecht). Waar een aantal personeelsleden onlangs positief getest is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoiets idd. Of buiten met een heater als je een tuin hebt. Zijn zat mogelijkheden.
De situatie zoals in maart, dat mensen in verzorgingstehuizen van eenzaamheid kapot gingen laten ze echt niet nog een keer gebeuren.
dat er nu pas over gedacht door sommige mensen word valt me wel tegen, het was 4 weken geleden al duidelijk dat dat ging gebeuren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:49 schreef capricia het volgende:
Ja dat snap ik. Blij dat je die mogelijkheid hebt. Thuiszorg kan idd ook, maar kans is naar mijn idee wel kleiner.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder zit/zat in een revalidatiecentrum (regio Dordrecht). Waar een aantal personeelsleden onlangs positief getest is.
De bewoners worden niet getest.
Mijn man haalt haar vandaag daar weg (op mijn aandringen). Die ouderen zijn namelijk gewoon sitting ducks als het uitbreekt.
Maar goed, thuiszorg (wat we geregeld hebben) kan ook besmet zijn. Ze gaat vandaag hoe dan ook naar huis.
Het gaat niet om een dergelijk feestje. Het gaat erom dat ze de spontane feestjes willen ontmoedigen. Die kun je niet verbieden omdat je niet achter de voordeur mag handhaven, maar je kunt er wel voor zorgen dat na 20.00 uur geen drank meer is te verkrijgen én dat je na 20.00 uur niet met alcohol over straat mag.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik doe altijd boodschappen als de voorraad in de voorraadkast slinkt, niet wanneer het op is. Als ik een feestje zou vieren (niet dat ik het doe) zou dat prima kunnen zonder boodschappen te hoeven doen op dat moment, dan doe je de dag erna gewoon extra boodschappen. Denk dat best veel mensen er zo in staan?
Dat was 4 weken geleden echt nog lang niet duidelijk. Als je kijkt hoe snel de curve in maart/april afgebogen is was er geen enkele reden om aan te nemen kerst in lockdown door te brengen. Die is er nog steeds niet als deze maatregelen verschil maken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat er nu pas over gedacht door sommige mensen word valt me wel tegen, het was 4 weken geleden al duidelijk dat dat ging gebeuren.
daarom had de overheid de feestdagen ook moeten gebruiken als enig druk middel of in een campagne maar daar is het nu al te laat voor.
Toch he, vermoed ik dat de meeste mensen de expertise van professionals op epidemiologisch gebied meer op waarde schatten dan die van een willekeurige FOK!kerquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat was 4 weken geleden echt nog lang niet duidelijk. Als je kijkt hoe snel de curve in maart/april afgebogen is was er geen enkele reden om aan te nemen kerst in lockdown door te brengen. Die is er nog steeds niet als deze maatregelen verschil maken.
gaat echt niks helpen want nu gaat iedereen voor 20:00 gewoon drank halen of ze nemen het in voorraad.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat niet om een dergelijk feestje. Het gaat erom dat ze de spontane feestjes willen ontmoedigen. Die kun je niet verbieden omdat je niet achter de voordeur mag handhaven, maar je kunt er wel voor zorgen dat na 20.00 uur geen drank meer is te verkrijgen én dat je na 20.00 uur niet met alcohol over straat mag.
Dat zou ik raar vindenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Toch he, vermoed ik dat de meeste mensen de expertise van professionals op epidemiologisch gebied meer op waarde schatten dan die van een willekeurige FOK!ker
Komop wat had je nou verwacht, dat we met kerst weer tegen substantiële versoepelingen aan zouden kijken?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:49 schreef capricia het volgende:
Dat snap ik. Goed dat jullie dat (kunnen) doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder zit/zat in een revalidatiecentrum (regio Dordrecht). Waar een aantal personeelsleden onlangs positief getest is.
De bewoners worden niet getest.
Mijn man haalt haar vandaag daar weg (op mijn aandringen). Die ouderen zijn namelijk gewoon sitting ducks als het uitbreekt.
Maar goed, thuiszorg (wat we geregeld hebben) kan ook besmet zijn. Ze gaat vandaag hoe dan ook naar huis.
Hoop ergens nog dat als we nu de cijfers flink kunnen drukken we rond de kerst meer ruimte hebben (ook al loopt het daarna dan weer wat op). Dat wat we nu investeren in oppassen zich dan uit in een beloning met kerst. Liever dan weer wat meer adem (letterlijk en figuurlijk voor sommigen) dan nu je ding blijven doen in een periode (zeker als de herfstvakantie afgelopen is) waar geen feestdagen zijn en het weer dermate klote is dat je er veelal ook niet lekker op uit gaat. Dus dan vooral veel binnen doen met elkaar zodat we met kerst weer wat meer mogen bewegen en elkaar zien. Zo had ik 'm verkocht als Rutte zijnde. Dan stel je ook een soort beloning in het vooruitzicht (geen garanties natuurlijk, je weet nooit of het virus muteert of zo).quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat er nu pas over gedacht door sommige mensen word valt me wel tegen, het was 4 weken geleden al duidelijk dat dat ging gebeuren.
daarom had de overheid de feestdagen ook moeten gebruiken als enig druk middel of in een campagne maar daar is het nu al te laat voor.
jammer dat die professionals gewoon de overheid als baas hebben en wat belangenverstrengeling.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Toch he, vermoed ik dat de meeste mensen de expertise van professionals op epidemiologisch gebied meer op waarde schatten dan die van een willekeurige FOK!ker
Ze is geen gevangene.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Blij dat je die mogelijkheid hebt. Thuiszorg kan idd ook, maar kans is naar mijn idee wel kleiner.
Ik zou het niet op sociale druk laten aankomen. Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt en voelde me aardig beroerd dat ik mij moest verdedigen omdat ik niet naar een kringverjaardag wilde gaan afgelopen maand. Jij zegt "prima" maar dat is niet hoe het werkt, als jij naar iedereen je hand uitsteekt heb je zat mensen die vanuit conformisme je alsnog een hand gaan geven en zich daar achteraf niet prettig over voelen, of die je bewust geen hand geven en zich dan ook onprettig gaan voelen. je zet ze simpelweg voor het blok daarmee.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Kinderfeestjes ook, gewoon met de andere ouders praten en kijken wat nog wel kan. Als zij hun kinderen thuis willen houden, prima, dan niet.
Met mogelijkheid bedoelde ik de middelen, mogelijkheden e.d. om 'r op te vangen, niet dat ze niet weg zou mogenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze is geen gevangene.
Als het echt niet gaat verzinnen we wel wat. Desnoods gaat mijn man tijdelijk in zijn ouderlijk huis bij haar wonen.
De zorginstelling kwam wel met 'dreigementen'. Zoals dat haar kamer niet meer voor haar is, als ze vertrekt. Blabla.
Ik heb moeite met dit lakse beleid, dat er niet preventief getest wordt. Bewoners en personeel.
Preciesquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik doe altijd boodschappen als de voorraad in de voorraadkast slinkt, niet wanneer het op is. Als ik een feestje zou vieren (niet dat ik het doe) zou dat prima kunnen zonder boodschappen te hoeven doen op dat moment, dan doe je de dag erna gewoon extra boodschappen. Denk dat best veel mensen er zo in staan?
juist en de studentenhuizen doen dit even x10 ....minimaalquote:
Je denkt als een volwassene.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat echt niks helpen want nu gaat iedereen voor 20:00 gewoon drank halen of ze nemen het in voorraad.
Daarom dacht ik aan een zwemfeestje (als dat mogelijk is). Dan kunnen de ouders de kinderen brengen en halen, en heb ik minimaal contact met de volwassenen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou het niet op sociale druk laten aankomen. Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt en voelde me aardig beroerd dat ik mij moest verdedigen omdat ik niet naar een kringverjaardag wilde gaan afgelopen maand. Jij zegt "prima" maar dat is niet hoe het werkt, als jij naar iedereen je hand uitsteekt heb je zat mensen die vanuit conformisme je alsnog een hand gaan geven en zich daar achteraf niet prettig over voelen, of die je bewust geen hand geven en zich dan ook onprettig gaan voelen. je zet ze simpelweg voor het blok daarmee.
Wat je misschien wel kan doen is het koppelen aan de regels van de sportclub of kinderopvang. Je kan je kind "droppen" en dan weer oppikken als het klaar is. Maar niet blijven hangen. Door het te koppelen aan de sportclub of andere verenigingen heb je het direct helder en hebben ouders daar ook al over nagedacht (ik ga ervan uit dat vrijwel elk kind wel ergens op een clubje zit)
Het probleem ligt niet alleen bij studentenhuizen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist en de studentenhuizen doen dit even x10 ....minimaalper week
Opa verteld, toen ik jong was kon ik ook aan goedkope drank komen als het moest. In die tijd waren de winkels gewoon om 6 uur dicht en op de koopavond was het een keer half negen. Hoe hebben we het toch voor elkaar gekregenquote:
was maar een voorbeeld hequote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het probleem ligt niet alleen bij studentenhuizen.
Ja dat is waar, je hoeft ook mensen niet met hun kloten voor het blok te zetten. Gewoon open de vraag neerleggen wat het plan is. Of inderdaad zelf met een creatief voorstel komen om het contact te minimaliseren en andere mensen bij voorbaat gerust te stellen. Dan laat je zien dat je hen ook serieus neemt, en hun veiligheid.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou het niet op sociale druk laten aankomen. Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt en voelde me aardig beroerd dat ik mij moest verdedigen omdat ik niet naar een kringverjaardag wilde gaan afgelopen maand. Jij zegt "prima" maar dat is niet hoe het werkt, als jij naar iedereen je hand uitsteekt heb je zat mensen die vanuit conformisme je alsnog een hand gaan geven en zich daar achteraf niet prettig over voelen, of die je bewust geen hand geven en zich dan ook onprettig gaan voelen. je zet ze simpelweg voor het blok daarmee.
Wat je misschien wel kan doen is het koppelen aan de regels van de sportclub of kinderopvang. Je kan je kind "droppen" en dan weer oppikken als het klaar is. Maar niet blijven hangen. Door het te koppelen aan de sportclub of andere verenigingen heb je het direct helder en hebben ouders daar ook al over nagedacht (ik ga ervan uit dat vrijwel elk kind wel ergens op een clubje zit)
quote:
3 kratten? Oh jee, dat word een interessante tijd met capriciaquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:21 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Boodschappen worden vanavond bezorg.
3 kratten Hertog Jan voor 30 euro. In de bonus.
Precies, en er is dus meer dan dat voorbeeld.quote:
Je meent dit serieus hè? Denk ik? Vrees ik?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Luister het debat eens zou ik zeggen. Het zijn notabene niet eens zijn eigen woorden, hij geeft door wat het hoofd van de intensive care van het VUmc heeft gezegd, tevens hoogleraar intensivecaregeneeskunde.
En dan gaan mensen beginnen over die 1.5m maatregel waar Wilders inderdaad sceptisch over is.
IN DE BUITENLUCHT!!
Mijn hemel, wat lopen er toch veel achterlijken rond
Kan mijn man een kratje bij zijn moeder neerzetten. Als ie daar toch zo vaak heen moet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
3 kratten? Oh jee, dat word een interessante tijd met capricia
En dat lukte vast niet iedereenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Opa verteld, toen ik jong was kon ik ook aan goedkope drank komen als het moest. In die tijd waren de winkels gewoon om 6 uur dicht en op de koopavond was het een keer half negen. Hoe hebben we het toch voor elkaar gekregen
Ik lees momenteel 'Het Tienerbrein" en als er iets in naar boven komt, is dat het voor adolescenten (10-25 jaar, ongeveer gezien de rijping van het brein) echt heel lastig is om dingen te plannen.quote:
Nu in de bonus bij de AHquote:
Precies dit. Hier wordt alleen maar naar de eigen feestjes gekeken en dat het onvoorstelbaar is dat je pas op het laatste moment bier gaat kopen. Ik wist vroeger op vrijdagmiddag nog niet waar we 's avonds gingen zuipen en ik ga er een beetje vanuit dat dat niet veel veranderd is, als ik naar neefjes en nichtjes kijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik lees momenteel 'Het Tienerbrein" en als er iets in naar boven komt, is dat het voor adolescenten (10-25 jaar, ongeveer gezien de rijping van het brein) echt heel lastig is om dingen te plannen.
die impulsaankopen zullen toch wel minder worden, dat in combinatie met geen drank op straat na 20uur zal toch echt wel effect hebbenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat echt niks helpen want nu gaat iedereen voor 20:00 gewoon drank halen of ze nemen het in voorraad.
Dat is zo, maar ouders spelen ook een rol hè, zeker bij thuiswonende jongeren. Mijn ouders zorgden altijd dat er voldoende voorraad in huis was, en de ouders van vrienden van me ook. Dus als er een (ongepland) feestje bij mij thuis zou zijn toen ik nog thuis woonde, kon dat zonder problemen ongepland plaatsvinden met een mannetje of 8 zonder dat er iets op ging. Hooguit dag erna weer aanvullen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies dit. Hier wordt alleen maar naar de eigen feestjes gekeken en dat het onvoorstelbaar is dat je pas op het laatste moment bier gaat kopen. Ik wist vroeger op vrijdagmiddag nog niet waar we 's avonds gingen zuipen en ik ga er een beetje vanuit dat dat niet veel veranderd is, als ik naar neefjes en nichtjes kijk.
En vroeger lukte het ook, zou de drankkast maar weer op slot doen en de whisky flessen verzegelenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik lees momenteel 'Het Tienerbrein" en als er iets in naar boven komt, is dat het voor adolescenten (10-25 jaar, ongeveer gezien de rijping van het brein) echt heel lastig is om dingen te plannen.
Qua drukte op de weg bedoel je?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
Merk nog geen verschil met thuiswerkers.
Mijn dochter is pas 11, dat is nog laaaaang niet aan de ordequote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
En vroeger lukte het ook, zou de drankkast maar weer op slot doen en de whisky flessen verzegelen
Yes dat zeker, helemaal waar. Denk ook dat het ze meer om de feestjes bij niet-thuiswonende jongeren gaat, al dan niet in studentenhuizen. Je mag inderdaad verwachten dat ouders dat soort feestjes niet meer toestaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ouders spelen ook een rol hè, zeker bij thuiswonende jongeren. Mijn ouders zorgden altijd dat er voldoende voorraad in huis was, en de ouders van vrienden van me ook. Dus als er een (ongepland) feestje bij mij thuis zou zijn toen ik nog thuis woonde, kon dat zonder problemen ongepland plaatsvinden met een mannetje of 8 zonder dat er iets op ging. Hooguit dag erna weer aanvullen.
Ga je richting 15+ mensen werd het idd lastiger.
Ik denk dat we daar vooral de 'voice of reason' moeten zoeken. Ouders die thuis zijn en hun kind ineens roept: Ja ik ga zo hier wat mensen uitnodigen dat ze zeggen: is dat wel een goed idee? Zou je dat nu wel doen?
Denk jijquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter is pas 11, dat is nog laaaaang niet aan de orde
En dat is eerlijk gezegd waar ik nog het meeste aan twijfel. Van die ouders die al genoeg aan hun hoofd hebben (vinden ze zelf), dus om dan een zeikende puber in huis te hebben is dan wel lastig. Ik verwacht dat er best een flink aantal zal zijn die zegt: Ah joh, wat voor kwaad kan dat nou? Is maar één feestje.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yes dat zeker, helemaal waar. Denk ook dat het ze meer om de feestjes bij niet-thuiswonende jongeren gaat, al dan niet in studentenhuizen. Je mag inderdaad verwachten dat ouders dat soort feestjes niet meer toestaan.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Domme vent, misschien had hij het debat moeten luisteren ipv dit soort onzin uitkramen. Brrr engnek
Vreselijk dat dit soort mensen een podium krijgen om nepnieuws te verspreiden.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
Vanavond bij jou?!
Dinnetje is negatief getest!
Ik denk weer een forse stijging > 8000.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Hoeveel besmettingen vandaag volgens jullie?
Meer dan 1quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Goed nieuws!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
Vanavond bij jou?!
Dinnetje is negatief getest!
Hangt er vanaf hoeveel je ziet als besmettingen vandaag.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Yup, ik verwacht ook niet dat iedere ouder het zal verbieden bij hun tieners. Maar het gaat te ver om het een fopmaatregel te vinden omdat volwassenen toch wel tijdig hun bier halen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is eerlijk gezegd waar ik nog het meeste aan twijfel. Van die ouders die al genoeg aan hun hoofd hebben (vinden ze zelf), dus om dan een zeikende puber in huis te hebben is dan wel lastig. Ik verwacht dat er best een flink aantal zal zijn die zegt: Ah joh, wat voor kwaad kan dat nou? Is maar één feestje.
Als ik van mn schoonmoeder (basisschooldocente) hoor hoe sommigen in de periode dat scholen dicht waren les gekregen hebben wekt dat niet veel vertrouwen bij mij. Kinderen die 's morgens om 8u achter de tablet gezet werden en gezegd werd: Ik ga aan 't werk, jij vermaakt je wel hè?
In een vriendengroep van tien hoeft er maar één laks ouderpaar te zijn dat geen nee kan zeggen. Op het hoogtepunt van de vorige lockdown had ik op mijn hardlooproute een woning waar dus altijd jeugd aan het boemelen was in het weekend.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yes dat zeker, helemaal waar. Denk ook dat het ze meer om de feestjes bij niet-thuiswonende jongeren gaat, al dan niet in studentenhuizen. Je mag inderdaad verwachten dat ouders dat soort feestjes niet meer toestaan.
Want het is niet super jammer?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:42 schreef Gretzl het volgende:
'Superrr jammerrr'![]()
![]()
![]()
https://www.ad.nl/video/k(...)a-maastricht~p174244
Ik stel ook helemaal nergens dat ik verwacht dat deze maatregel thuisfeestje helemaal aan banden legt geloof ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In een vriendengroep van tien hoeft er maar één laks ouderpaar te zijn dat geen nee kan zeggen. Op het hoogtepunt van de vorige lockdown had ik op mijn hardlooproute een woning waar dus altijd jeugd aan het boemelen was in het weekend.
Nu kan het dus zo zijn dat jouw kind, waar je streng tegen bent over in een kluitje gaan zitten zuipen, even langs zo'n vriendje gaat waarvan de ouders het allemaal niet zo nodig vinden met die regels of die gewoonweg niet gewend zijn hun blaag grenzen op te leggen.
Zeker waar. Ik denk ook dat dat soort dingen een beetje is wat van Dissel bedoelde met de opmerking dat ze er vanuit gaan dat niet 100% van de mensen zich aan de maatregelen houdt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yup, ik verwacht ook niet dat iedere ouder het zal verbieden bij hun tieners. Maar het gaat te ver om het een fopmaatregel te vinden omdat volwassenen toch wel tijdig hun bier halen.
Stuk of 7k? 7.5k misschien.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Kan, ik gok op wel 7500-7900quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk weer een forse stijging > 8000.
Ik bedoel wat er vandaag bekend gemaakt word.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoeveel je ziet als besmettingen vandaag.
Stiekem is het natuurlijk alle besmettingen van gisteren + die van +/- 10-11 dagen geleden.
Aliens die met een vaccin komen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik bedoel wat er vandaag bekend gemaakt word.
Zo rond de 2000 die daadwerkelijk van de afgelopen 24 uur zijn. Daarnaast terug tot en met de 4e. De delta in de cijfers tussen vandaag en gisteren gok ik op rond de 7900.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Dus toch weer een stijgingquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo rond de 2000 die daadwerkelijk van de afgelopen 24 uur zijn. Daarnaast terug tot en met de 4e. De delta in de cijfers tussen vandaag en gisteren gok ik op rond de 7900.
Tja, je kunt het veroordelen maar ze ongelijk geven is lastiger.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ouders faciliteren die huisfeestjes ook onder het mom van: " Wat boeit het? Ze zitten 5 dagen urenlang bij elkaar op school met 30 man in de klas waar ze geen afstand hoeven te houden onderling. Dus wat boeit dat huisfeestje met 10 man dan?"
6500.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Ja. Er wordt meer getest, er is een verschil in testmethodolie die iets meer positieven geeft etc, dus weet niet hoe groot het issue ervan is, maar ik denk wel een stijging in het totaal. Als de vorige maatregelen verschil maakten zouden we dat deze week in de cijfers van vorige week en de week ervoor moeten gaan zien.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus toch weer een stijging
Laten we het hopen!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Er wordt meer getest, er is een verschil in testmethodolie die iets meer positieven geeft etc, dus weet niet hoe groot het issue ervan is, maar ik denk wel een stijging in het totaal. Als de vorige maatregelen verschil maakten zouden we dat deze week in de cijfers van vorige week en de week ervoor moeten gaan zien.
Ja daar lees je op twitter toch wel enige discussie over.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Er wordt meer getest, er is een verschil in testmethodolie die iets meer positieven geeft etc, dus weet niet hoe groot het issue ervan is, maar ik denk wel een stijging in het totaal. Als de vorige maatregelen verschil maakten zouden we dat deze week in de cijfers van vorige week en de week ervoor moeten gaan zien.
Je kan toch prima met een paar vrienden thuis een biertje drinken, op voldoende afstand? Of samen proosten op het weekend tijdens een vrijdagmiddag Skypemeeting?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want het is niet super jammer?
Dat zou bijzonder snel zijn, ik verwacht dat pas eind volgende week.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:52 schreef Simmertje het volgende:
Ik ga voor nog een aantal dagen stagnatie alvorens we gaan dalen, ik zeg 7300 vandaag.
Je moet ervoor corrigeren idd. Ik zou er best voor willen corrigeren, maar heb geen idee met wat voor delta. Stel dat de hoeveelheid vals-positieven met 2% gestegen is. Dat is op de hoeveelheid tests van vorige week toch al gauw 5000 tests.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja daar lees je op twitter toch wel enige discussie over.
Ik ben van mening dat als je "iets"verandert aan de methode dat je eerdere resultaten nooit 1:1 kunt vergelijken
Nee het was ook bedoeld als voortborduren op en niet als welles nietes.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik stel ook helemaal nergens dat ik verwacht dat deze maatregel thuisfeestje helemaal aan banden legt geloof ik.
Mijn zoon heeft zich ook laten testen, omdat hij klachten had en hij met een besmette collega in de dienstauto had gezeten. Gelukkig testte mijn zoon negatief. Blijkbaar is de ene persoon bevattelijker, dan de anderequote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:50 schreef Kyran het volgende:
Hmmm collega positief getest en een paar anderen thuis met klachten. Die worden vandaag getest. Allemaal collega's waar ik mee heb gewerkt.
Aantal tests neemt wel toe, onderschat dat niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:52 schreef Simmertje het volgende:
Ik ga voor nog een aantal dagen stagnatie alvorens we gaan dalen, ik zeg 7300 vandaag.
Aantal positieve besmettingen ook helaas.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aantal tests neemt wel toe, onderschat dat niet.
Ik ook nietquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
Merk nog geen verschil met thuiswerkers.
moet ook 13.5% positief is niet echt een beste scorequote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aantal tests neemt wel toe, onderschat dat niet.
Mijn voorgevoel zegt een sterke daling.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou bijzonder snel zijn, ik verwacht dat pas eind volgende week.
1 op de 100 besmettelijk? Meen je.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je kan toch prima met een paar vrienden thuis een biertje drinken, op voldoende afstand? Of samen proosten op het weekend tijdens een vrijdagmiddag Skypemeeting?
Studenten als deze mevrouw gaan volledig voorbij aan de logica van het sluiten van horeca. Nu minstens 1 op de 100 mensen in Nederland besmettelijk is zouden we allemaal binnen moeten zien, in een poging om de ongecontroleerde community spread te stoppen.
Maar de laatste keer kostte jouw voorgevoel je een abonnementquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mijn voorgevoel zegt een sterke daling.
quote:Op donderdag wordt hoogstwaarschijnlijk de 200.000e positieve test geregistreerd. De teller staat nu op 196.163 besmettingen.
Op 23 september werd de 100.000e coronabesmetting in Nederland vastgesteld. Dat was op de 210e dag van de uitbraak in Nederland. Donderdag is dag 232.
Zullen er wel 9000 zijn. Grapje maat.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mijn voorgevoel zegt een sterke daling.
0,73% is nu de schatting (zo'n 125.000 mensen).quote:
Dit verbaast mij al jaaaren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:07 schreef mir1986 het volgende:
Bizar dat dit wordt vergeten en dat er steeds meer mensen op de VVD gaan stemmen.
Minstens 1 op 100? Dat is wel een beetje overdreven hè. Uitgaande van het dashboard zijn er ~126000 besmettelijke mensen. Dat is veel, maar 'minstens 1 op 100' is minimaal 50.000 meer.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je kan toch prima met een paar vrienden thuis een biertje drinken, op voldoende afstand? Of samen proosten op het weekend tijdens een vrijdagmiddag Skypemeeting?
Studenten als deze mevrouw gaan volledig voorbij aan de logica van het sluiten van horeca. Nu minstens 1 op de 100 mensen in Nederland besmettelijk is zouden we allemaal binnen moeten zien, in een poging om de ongecontroleerde community spread te stoppen.
Ja, maar een dag later zat ik er 3 vanaf ofzo!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar de laatste keer kostte jouw voorgevoel je een abonnement
De kans is groter dat het nog even doorstijgt inderdaad. Al denk ik wel dat doordat er meer aandacht is op komen te liggen de afgelopen weken qua media, cijfertjes die opliepen, het bewustzijn wel beter is geworden, ook al voor de afgelopen persconferentie.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Zullen er wel 9000 zijn. Grapje maat.
Hopelijk in elk geval stabiel, tot het huidige pakket zijn vruchten gaat afwerpen.
Geloof zelf dat we er zonder harde lockdown niet meer onder controle krijgen, het is simpelweg te wijd verspreid. En mensen komen nog steeds gezellig samen overal.
Dit is wel waarom ik het een goed idee vind om influencers te betalen om campagne te voeren voor de overheid. Wij kunnen het onzin vinden, maar als een Enzo Knol ofzo het roept, is het ineens hip. Een makkelijkere manier om mensen mee te krijgen is er niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.ad.nl/video/d(...)en-mondkapje~p174134
Ja, maar hij had WEL de ballen om daad bij woord te voegen dus alle lof voor @Scrummiequote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar de laatste keer kostte jouw voorgevoel je een abonnement
Kga t stemmenquote:
Moeten ze alleen niet na een tijd, en vele euro's, 180 graden draaienquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is wel waarom ik het een goed idee vind om influencers te betalen om campagne te voeren voor de overheid. Wij kunnen het onzin vinden, maar als een Enzo Knol ofzo het roept, is het ineens hip. Een makkelijkere manier om mensen mee te krijgen is er niet.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jij een paar jaar terug zou mekkeren over de veel te grote hoeveelheid ongebruikte IC-bedden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:07 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Nou dit bedoel ik.. Lekker bezuinigen, de bevolking toegenomen met 1 miljoen mensen, maar minder personeel, minder bedden en dan nu klagen dat wij ons niet aan de maatregelen houden. 4 jaar geleden hadden wij nog veel meer ic-bedden + personeel.
Bizar dat dit wordt vergeten en dat er steeds meer mensen op de VVD gaan stemmen.
Een man een man, een woord een woordquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar hij had WEL de ballen om daad bij woord te voegen dus alle lof voor @:Scrummie
Vraag me af.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, maar een dag later zat ik er 3 vanaf ofzo!
[..]
De kans is groter dat het nog even doorstijgt inderdaad. Al denk ik wel dat doordat er meer aandacht is op komen te liggen de afgelopen weken qua media, cijfertjes die opliepen, het bewustzijn wel beter is geworden, ook al voor de afgelopen persconferentie.
Ja, dat was een beetje een dick move idd. Influencers zijn nou eenmaal voor de jeugd de manier om nieuws tot zich te nemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Moeten ze alleen niet na een tijd, en vele euro's, 180 graden draaien
We kunnen ook gewoon alle influencers naar een onbewoond eiland sturen als straf en ze laten vloggen over hoe ze daar creperen met de mededeling dat iedereen die de regels overtreedt dit te wachten staat. Kijk, dan zou ik ze ook volgen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is wel waarom ik het een goed idee vind om influencers te betalen om campagne te voeren voor de overheid. Wij kunnen het onzin vinden, maar als een Enzo Knol ofzo het roept, is het ineens hip. Een makkelijkere manier om mensen mee te krijgen is er niet.
Ja, vooral dat laatste klopt helemaal.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af.
Als ik beetje om me heen kijk is iedereen toch vooral druk met wat allemaal nog wel mogelijk is, in dit topic zie je dat ook. Zo anders dan in maart.
Zo waar dit. Het is nooit goedquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jij een paar jaar terug zou mekkeren over de veel te grote hoeveelheid ongebruikte IC-bedden.
Dat programma is geloof ik al te zien op de Nederlandse TV..iets met Island?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon alle influencers naar een onbewoond eiland sturen als straf en ze laten vloggen over hoe ze daar creperen met de mededeling dat iedereen die de regels overtreedt dit te wachten staat. Kijk, dan zou ik ze ook volgen.
De bereidheid zakt inderdaad tot een minimum waardoor de ikdoenietmeermeegroep groter en groter wordt en harder en harder begint te schreeuwen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af.
Als ik beetje om me heen kijk is iedereen toch vooral druk met wat allemaal nog wel mogelijk is, in dit topic zie je dat ook. Zo anders dan in maart.
Dat heet Expeditie Robinson, dat is stap 2 na het worden van influencer.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon alle influencers naar een onbewoond eiland sturen als straf en ze laten vloggen over hoe ze daar creperen met de mededeling dat iedereen die de regels overtreedt dit te wachten staat. Kijk, dan zou ik ze ook volgen.
en daarom is dit niet zo heel snel opgelostquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af.
Maar dan de variant waar ze niet door de producers van het eiland worden gehaald aubquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heet Expeditie Robinson, dat is stap 2 na het worden van influencer.
Het is wel de combinatie van eigen bereidheid en die van bijvoorbeeld je werkgever.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:14 schreef Dven het volgende:
[..]
De bereidheid zakt inderdaad tot een minimum waardoor de ikdoenietmeermeegroep groter en groter wordt en harder en harder begint te schreeuwen.
Uhh? Ik zou dolgraag willen dat de wachtlijsten eens wat minder lang worden. Hoeveel mensen moeten nu wel niet weken/maanden wachten op hun onderzoek/uitslag/etc.?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jij een paar jaar terug zou mekkeren over de veel te grote hoeveelheid ongebruikte IC-bedden.
In plaats daarvan wat hongerige roofdieren droppenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dan de variant waar ze niet door de producers van het eiland worden gehaald aub
Ik zat meer aan Battle Royale te denken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat programma is geloof ik al te zien op de Nederlandse TV..iets met Island?
Bulgarije is een fantastisch landquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:17 schreef Dven het volgende:
Hier inmiddels overigens ongeveer 1/150 leerlingen en leraren in quarantaine gezet. Scholen zijn vandaag exact een maand geopend.
Wat niet erg is als je het vooral houd op wat kan ook, wat misschien wel een net iets andere intentie is. Wat nog wel mogelijk is met oog op zoveel mogelijk oprekken van de regels is niet wijs. Maar doordat je iets niet kan geeft het misschien juist ook weer tijd om thuis een bepaalde hobby op te pakken of te beginnen. Maar weer a la onze belastingregels de mazen in de wet proberen op te zoeken is nu niet echt handig.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af.
Oh, da's wel een leuke, jaquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zat meer aan Battle Royale te denken.
"Efficiënter inrichten van de zorg." Dat is precies wat er gebeurd isquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Uhh? Ik zou dolgraag willen dat de wachtlijsten eens wat minder lang worden. Hoeveel mensen moeten nu wel niet weken/maanden wachten op hun onderzoek/uitslag/etc.?
Als we nou eens de zorg op een efficiëntere manier gaan inrichten en de farmaceutische industrie minder winst zou maken en de salarissen een plafond krijgen en dat de artsen dus ook geen maatschappen meer kunnen oprichten. En de verzekeraars minder winst zouden maken, dan wil ik het er nog wel eens over hebben.
500% meer nutteloze zorgmanagers en minder mensen aan het bed noemen ze "efficiënter"quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
"Efficiënter inrichten van de zorg." Dat is precies wat er gebeurd is.
Eigenlijk is dit een van de weinige kwesties waar ik de overheid niet op aankijk. Zorgkosten zijn natuurlijk een extreem lastige kwestie in een vergrijzende samenleving. Eerst was het hosanna dat Nederlandse zorg zo kostenefficiënt was, nu is het zogenaamd een schande. Hulde hoor voor de mensen die in 2019 al riepen dat er te weinig IC-bedden waren, maar ik heb het nergens gelezen.
quote:
Als het aantal besmettingen per 9 dagen verdubbelt, en het aantal ziekenhuisopnamen per 14 dagen, dan kun je zorgcapaciteiten alloceren wat je wil, dat ga je niet redden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
"Efficiënter inrichten van de zorg." Dat is precies wat er gebeurd is.
Eigenlijk is dit een van de weinige kwesties waar ik de overheid niet op aankijk. Zorgkosten zijn natuurlijk een extreem lastige kwestie in een vergrijzende samenleving. Eerst was het hosanna dat Nederlandse zorg zo kostenefficiënt was, nu is het zogenaamd een schande. Hulde hoor voor de mensen die in 2019 al riepen dat er te weinig IC-bedden waren, maar ik heb het nergens gelezen.
Pff, heel fijn.quote:
Ergens ook wel blij dat veel dingen niet meer mogen want ik was vaak wel de zeikerd binnen mijn vriendengroep als er weer iets georganiseerd werd. En dan ben ik nog verre van perfect.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af.
Waarom zou je last van je schouders krijgen na een corona test?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Pff, heel fijn.
Last van je schouders.
Omdat het toch in je hoofd zit.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:29 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Waarom zou je last van je schouders krijgen na een corona test?
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:29 schreef vosss het volgende:
Zo lang ik maar de hond nog uit mag laten mogen ze van mij alle regels opleggen die noodzakelijk zijn.
waarheen ? 95% staat op rood of oranjequote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lekker man, kan je op vakantie.
Exact. Ben benieuwd of de aanname van het kabinet klopt dat er dan te weinig draagvlak is, denk dat dat met duidelijke communicatie best meevalt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen per 9 dagen verdubbelt, en het aantal ziekenhuisopnamen per 14 dagen, dan kun je zorgcapaciteiten alloceren wat je wil, dat ga je niet redden.
Er moet ergens ingegrepen worden, op een bepaald moment.
En liever bij 500 opnamens (want dan verdubbelt het nog even naar 1.000) dan bij 5.000 opnames (waarbij die verdubbeling veel heftiger is, economisch en sociaal).
Ja dus ik heb mijn ouders niet aangestoken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Pff, heel fijn.
Last van je schouders.
Geintje hequote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarheen ? 95% staat op rood of oranje
Wel naar de saunaGOATquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lekker man, kan je op vakantie.
Ja er zit nog wel een pijnpuntje in die communicatie. To put it mildly.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Exact. Ben benieuwd of de aanname van het kabinet klopt dat er dan te weinig draagvlak is, denk dat dat met duidelijke communicatie best meevalt.
Ik las dat de restaurants in de sauna’s nu ook dicht moeten en dat je er dus niets meer kan eten en drinken. Ook niets wat je zelf meebrengt. Zou dat niet wat vreemd zijn? Vooral drinken is belangrijk.quote:
Jezus man, kan jij niet gewoon eens op 1 plaats blijven?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:33 schreef Dven het volgende:
Denk wel kerst te gaan vieren in Zweden eigenlijk.
Ik zal het je nog sterker vertellen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:26 schreef heywoodu het volgende:
Als je mogelijk COVID-19 hebt (maar het nog niet is bevestigd), lijkt het me toch niet handig dat je dan op een afdeling met bevestigde COVID-19-patiënten (zonder noemenswaardige onderlinge isolatie) gelegd wordt?
Jep, m'n doel was zo ver mogelijk van dat walgelijke Limburg vandaan te zijn. Zelfs het gare Roemenië nog beter dan dat.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Jezus man, kan jij niet gewoon eens op 1 plaats blijven?
Woon je wel nog altijd in dat gare Roemenië of ook al weer niet meer?
Maar ook in de afstand tot de maatschappij. Ze zeggen dat alle maatregelen doorberekend worden op de mate waarin het de besmettingen / R waarde kan doen dalen, maar het komt af en toe zo zwart/wit over zonder echt naar de vele vele uitzonderingen te kijken (wellicht ondoenlijk, maar wel nodig denk ik).quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja er zit nog wel een pijnpuntje in die communicatie. To put it mildly.
We hebben hier in Limburg anders wel hele schattige meisjes rondlopen die met dialect pratenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:35 schreef Dven het volgende:
Jep, m'n doel was zo ver mogelijk van dat walgelijke Limburg vandaan te zijn.
https://www.nu.nl/coronav(...)ovember-ingezet.htmlquote:De coronablaastest, die de druk op teststraten flink zal moeten verminderen, kan vanaf november worden ingezet, meldt minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Hugo de Jonge donderdag.
Die de Jonge heeft wel meer gemeld afgelopen tijd. Eerst maar eens zien.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:36 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)ovember-ingezet.html
Pics or it didn't happenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
We hebben hier in Limburg anders wel hele schattige meisjes rondlopen die met dialect praten
Überhaupt super vreemd dat ze open zijn. Je mag gewoon water drinken hoor. Zelf meegebrachte eten mag je al nooit opeten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las dat de restaurants in de sauna’s nu ook dicht moeten en dat je er dus niets meer kan eten en drinken. Ook niets wat je zelf meebrengt. Zou dat niet wat vreemd zijn? Vooral drinken is belangrijk.
En maximale aanwezigheid zou 6,5 uur zijn.
Dat is wellicht persoonlijk inzicht. Maar ik ben juist niet voor allerlei uitzonderingen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar ook in de afstand tot de maatschappij. Ze zeggen dat alle maatregelen doorberekend worden op de mate waarin het de besmettingen / R waarde kan doen dalen, maar het komt af en toe zo zwart/wit over zonder echt naar de vele vele uitzonderingen te kijken (wellicht ondoenlijk, maar wel nodig denk ik).
Mijn eerste vakantie verliefdheid was op een Limburgs meisje vooral dankzij het accent.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
We hebben hier in Limburg anders wel hele schattige meisjes rondlopen die met dialect praten
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mijn eerste vakantie verliefdheid was op een Limburgs meisje vooral dankzij het accent.
Nee, ik heb het over uitzonderingen in de maatschappij. Daar wordt te weinig rekening mee gehouden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is wellicht persoonlijk inzicht. Maar ik ben juist niet voor allerlei uitzonderingen.
Ben meer voor hele duidelijke maatregelen.
Al begrijp ik dat er uitzonderingen nodig zijn voor begrafenissen e.d.
Ja dat gaat een beetje lastig wordenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe kan je nou een foto plaatsen van een dialect.
De enige reden daarvoor was dan ook om de omzet van de horeca te waarborgen...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zelf meegebrachte eten mag je al nooit opeten.
Bij meiden is daar weinig mis mee inderdaad. Haast niets zo goor als een meisje met een Hollands accent. Bijna even erg als een vent die Limburgs of enig ander provinciaal dialect lult.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou als de law-abiding citizens dertigers en veertigers met jonge kinderen al druk zijn met de grens op zoeken in sociaal opzicht laat het zich wel raden wat de recalcitrante jongeren en tokkies de komende tijd gaan doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:21 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Wat niet erg is als je het vooral houd op wat kan ook, wat misschien wel een net iets andere intentie is. Wat nog wel mogelijk is met oog op zoveel mogelijk oprekken van de regels is niet wijs. Maar doordat je iets niet kan geeft het misschien juist ook weer tijd om thuis een bepaalde hobby op te pakken of te beginnen. Maar weer a la onze belastingregels de mazen in de wet proberen op te zoeken is nu niet echt handig.
Neem aan dat de toiletten incl wasbak open zijn?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las dat de restaurants in de sauna’s nu ook dicht moeten en dat je er dus niets meer kan eten en drinken. Ook niets wat je zelf meebrengt. Zou dat niet wat vreemd zijn? Vooral drinken is belangrijk.
En maximale aanwezigheid zou 6,5 uur zijn.
Ik spreek vloeiend 3 verschillende Limburgse dialectenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:39 schreef Dven het volgende:
Bijna even erg als een vent die Limburgs of enig ander provinciaal dialect lult.
Grappig ik ook, uit Nederweert of zo. Schattig accentje.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mijn eerste vakantie verliefdheid was op een Limburgs meisje vooral dankzij het accent.
Geef eens een voorbeeld, ik ben wat traag van begrip vandaag.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over uitzonderingen in de maatschappij. Daar wordt te weinig rekening mee gehouden.
Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant een lastig verhaalquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:34 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik zal het je nog sterker vertellen.
Op de neonatologie IC mag een bevestigd COVID19 positieve ouder gewoon zijn of haar kind bezoeken en vasthouden. En dan hebben we het over een grote open ruimte waar tientallen verpleegkundigen, artsen en andere patientjes aanwezig zijn. De reden dat dit toch mag is omdat het wettelijk verplicht is dat ten alle tijden een ouder het recht heeft om zijn of haar kind te zien (minimaal 1 uur per dag).
Ja toch. En dat bij een zwoele zomeravond op de camping, kampvuurtje erbij.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Grappig ik ook, uit Nederweert of zo. Schattig accentje.
Nou ja, je zou je in kunnen denken dat zelfgebracht spul nu wel mag als je het er niet kunt/mag kopenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Überhaupt super vreemd dat ze open zijn. Je mag gewoon water drinken hoor. Zelf meegebrachte eten mag je al nooit opeten.
Dit zijn nieuwe maatregelen sinds 14 oktober.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Überhaupt super vreemd dat ze open zijn. Je mag gewoon water drinken hoor. Zelf meegebrachte eten mag je al nooit opeten.
"Werk zo veel mogelijk thuis.."quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld, ik ben wat traag van begrip vandaag.
Toch niet hygiënischquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, je zou je in kunnen denken dat zelfgebracht spul nu wel mag als je het er niet kunt/mag kopen
Ja dus wel je flesje waterquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit zijn nieuwe maatregelen sinds 14 oktober.
https://www.thermaeson.nl/
Hou op, ik ben al zo hitsig als een beerquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja toch. En dat bij een zwoele zomeravond op de camping, kampvuurtje erbij.
Ga uit laten spuiten?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:42 schreef Elan het volgende:
Moet zo naar huisarts gaan echt zo geen zin mocht natuurlijk ook weer niet telefonisch af doen en recept uitschrijven, terwijl precies weet wat ik moet hebben (oor zit verstopt) pffff
Ah. Zo.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
"Werk zo veel mogelijk thuis.."
Dat wordt gepresenteerd alsof die keuze heel zwart/wit is. Is het mogelijk: Ja of Nee.
In de praktijk werkt dat gewoon niet.
Want? Je eigen boterhamzakje met je eigen brood is niet hygiënisch, maar daar gewoon zelf aanwezig zijn in een sauna wel?quote:
Ik vind het nooit zo fris om dat water te drinkenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Neem aan dat de toiletten incl wasbak open zijn?
Ja, de overheid moet het wel bij de mensen in huis brengen. Adverteren in de publieke ruimte, op sociale media, op TV. Telkens maar weer die boodschap herhalen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Meer beelden vanuit de ziekenhuizen. Laat mensen aan het woord die het maar net hebben overleefd bij de eerste golf. Breng weer een aflevering van Front Berichten etc.
Voor veel mensen is het weer een ver van hun bed show.
Iedereen loopt op slippers. Mensen die niet netjes eten. Wordt toch een bende in die sauna joh.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Want? Je eigen boterhamzakje met je eigen brood is niet hygiënisch, maar daar gewoon zelf aanwezig zijn in een sauna wel?
Dat staat bij het zwembad hier ook, met daarbij als reden 'dat het chloor in het water een eventueel aanwezig coronavirus neutraliseert'. Geen idee hoe dat zit verder hoor, maar dat geven ze als redenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:43 schreef Tijn het volgende:
Op de website van m'n lokale zwembad staat dat de anderhalve meter tijdens het zwemmen niet geldtAlleen op de kant, maar in het water niet
Dat is inderdaad wrang..... een hele hoop optimale zorg gaat verloren in dit soort situaties.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:39 schreef heywoodu het volgende:
n wat ze ooit al eerder gehad heeft, iets vrij ernstigs met de darmen).
Mijn vriendin had in maart last van een oorinfectie en godzijdank kon het hele consult gewoon online toen. Ze kwamen de medicijnen zelfs thuis afleveren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:42 schreef Elan het volgende:
Moet zo naar huisarts gaan echt zo geen zin mocht natuurlijk ook weer niet telefonisch af doen en recept uitschrijven, terwijl precies weet wat ik moet hebben (oor zit verstopt) pffff
Zit extra veel chloor in het water, zeggen ze.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:43 schreef Tijn het volgende:
Op de website van m'n lokale zwembad staat dat de anderhalve meter tijdens het zwemmen niet geldtAlleen op de kant, maar in het water niet
Denk wel. Maar dokter wil eerst kijken. Eerst naar wachtkamer. Dan dokter concluderen dat het dicht zit en uitgespoten moet (joh). Dan afspraak maken voor uitspuiten bij receptie. Dan druppels halen bij apotheek. Dat week gebruiken. Dan opnieuw naar dokter voor uitspuiten. Waarschijnlijk nog een keer als eerste keer niet volledig lukt.quote:
Ja ok... maar je gaat toch niet met je hoofd onder water als je baantjes aan het zwemmen bent? Ik vind het een beetje vaag.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:44 schreef byah het volgende:
[..]
Zit extra veel chloor in het water, zeggen ze.
Ik vertrouw dat broeierige dichte zwembad niet met aerogene verspreiding.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:43 schreef Tijn het volgende:
Thuis gewoon de Kärcher erop zetten een optie?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk wel. Maar dokter wil eerst kijken. Eerst naar wachtkamer. Dan dokter concluderen dat het dicht zit en uitgespoten moet (joh). Dan afspraak maken voor uitspuiten bij receptie. Dan druppels halen bij apotheek. Dat week gebruiken. Dan opnieuw naar dokter voor uitspuiten. Waarschijnlijk nog een keer als eerste keer niet volledig lukt.
"beperk zoveel mogelijk contacten en reisbewegingen"
pffff
Ja dat is verschil, je kwam alleen naar de dokter als het echt ernstig was. Zou nu ook gewoon moeten. Vooral omdat ik dit eerder heb gehad, hadden gewoon dat protocol kunnen herhalen staat tenslotte in het systeem dat ik bekend ben met die klachten, maar nee moet er weer heen.... het is geen levensbedreigende aandoening of zoquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn vriendin had in maart last van een oorinfectie en godzijdank kon het hele consult gewoon online toen. Ze kwamen de medicijnen zelfs thuis afleveren.
Doen ze bij mijn huisarts direct hoor.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk wel. Maar dokter wil eerst kijken. Eerst naar wachtkamer. Dan dokter concluderen dat het dicht zit en uitgespoten moet (joh). Dan afspraak maken voor uitspuiten bij receptie. Dan druppels halen bij apotheek. Dat week gebruiken. Dan opnieuw naar dokter voor uitspuiten. Waarschijnlijk nog een keer als eerste keer niet volledig lukt.
pffff
Volgens mij is er echt amper handhaving.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Zo.
Ik hoop dat de urgentie wel doorgedrongen is inmiddels.
Maar ja. Genoeg kantoren die hun mensen nog gewoon laten komen. Zonder noodzaak.
Ik zoek ook nog wel een beetje naar de rol die de handhaving hierin zou kunnen hebben.
Ja, same here, hoor. Ik ben sowieso sinds maart nergens langere tijd binnen geweest waar andere mensen ook aanwezig waren. Meer dan even snel iets afgeven of ophalen vind ik niet prettig.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vertrouw dat broeierige dichte zwembad niet met aerogene verspreiding.
Ook niet als men bij het banen trekkend puffend passeert.
Dan heb je nog douches,wc's en kleedhokjes.
Nee, laat maar zitten.
Misschien doet hij dat nu wel. Maar hielp de vorige keer niet. Had al doorverwijzing voor KNO alles. Toen die olie gebruikt was binnen een week over.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:50 schreef Tjacka het volgende:
Maar ja ik ben dan wel slim en sociaal. Dus ik bel gewoon op dat mijn oor uitgespoten moet worden.
Je kan ook gewoon zonnebloemolie gebruiken paar dagen van te voren. Dan spuiten ze het zo uit vriend.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien doet hij dat nu wel. Maar hielp de vorige keer niet. Had al doorverwijzing voor KNO alles. Toen die olie gebruikt was binnen een week over.
Die reserveringen kloppen ook voor geen kant. Je moest hier een dag reserveren. Maar je reservering was drie dagen geldig, hoe kan je dan in hemelsnaam garanderen dat er maximaal 200 mensen binnen komen als je verder geen teller hanteert aan de deur?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vertrouw dat broeierige dichte zwembad niet met aerogene verspreiding.
Ook niet als men bij het banen trekken puffend passeert.
Dan heb je nog douches,wc's en kleedhokjes.
Nee, laat maar zitten.
Echt? Of trol je me hard nuquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:53 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zonnebloemolie gebruiken paar dagen van te voren. Dan spuiten ze het zo uit vriend.
vrijblijvende adviezen en geen handhavingquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij is er echt amper handhaving.
Nog even die coronawet door de EK. En dan kan het los.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vrijblijvende adviezen en geen handhaving
Gaat nooit werken, in maart werd je staande gehouden als je met drie man in de auto zat en er is (weliswaar beperkt) ook achter de voordeur gehandhaafd. Nu is het vooral kijk maar wat je doet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vrijblijvende adviezen en geen handhaving
Ik doe er 2 dagen voor de afspraak zelf olie in 2x per dag. Dan direct spuit de assistent mijn oor schoon en 2 minuten later sta ik buiten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
pffff
Nee hoor. Ik heb een ontsteking gehad in de buis van Eustachius toen ik klein was. Dus ik kom daar 2x in het jaar nu voor dit. Paar dagen met zonnebloemolie druppelen dan spuit hij het uit. Is 5 min werk.quote:
Ik doe er ook altijd beetje olijfolie in. Dan bel ik en raden ze aan om het te smeren met wat olie wat ik dan al doe. Langskomen, doorspuiten en klaar weer.quote:
Gebruik je dan extra vergine?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:57 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik doe er ook altijd beetje olijfolie in. Dan bel ik en raden ze aan om het te smeren met wat olie wat ik dan al doe. Langskomen, doorspuiten en klaar weer.
quote:Woensdagavond moest de stad er dan toch echt aan geloven, want om 22.00 uur 's avonds gingen de nieuwe corona maatregelen in. En dat betekent dat alle horecazaken ieder geval voor twee weken gesloten zijn.
En nu? Wat gaat het publiek nu doen in, bijvoorbeeld, de weekenden? 'Gewoon thuis zitten', zegt een kroegbezoeker. Zijn partner denkt daar echter anders over. 'Lekker neuken! Ik kan er niets anders van maken.'
Dit inderdaad. Ik merk er ook niks van.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:04 schreef Luke83 het volgende:
Ik merk totaal geen verschil met vorige week wat betreft drukte op straat etc. In maart was het uitgestorven, wereld lag echt even stil. Hoewel ik in de regio woon waar het nu vakantie is, is het gewoon 'business as usual'
Die verwarring is volgens mij groot, inderdaad.quote:
Misschien moeten ze dan echt aan drooglegging gaan doen. Dit wordt echt een groot probleem.quote:
Maar in iedere stad blijft het wel erg druk door de straten zelfs. Ik denk dat vele mensen toch liever op uit willen gaan om gezellig te winkelen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:04 schreef Luke83 het volgende:
Ik merk totaal geen verschil met vorige week wat betreft drukte op straat etc. In maart was het uitgestorven, wereld lag echt even stil. Hoewel ik in de regio woon waar het nu vakantie is, is het gewoon 'business as usual'
Ben het met je eens, al is het wel een groot verschil dat scholen open zijn en dat ook het nodige verkeer oplevert en horeca was toen natuurlijk ook al wel dicht. Ben benieuwd of er vanaf vandaag wel wat te merken gaat zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:04 schreef Luke83 het volgende:
Als je geen klachten hebt hoef je niets te doen, volgens mij.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:12 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn vrouw is vorige week met de kinderen naar een speelparadijs geweest met een vriendin. Nu 6 dagen terug. Die vriendin is vandaag positief getest.
Geen idee of wij nou ook actie moeten ondernemen. M'n vrouw heeft geen klachten o.i.d.
Dan is 't toch vooral in de gaten houden, thuisblijven, als je klachten krijgt laten testen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:12 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn vrouw is vorige week met de kinderen naar een speelparadijs geweest met een vriendin. Nu 6 dagen terug. Die vriendin is vandaag positief getest.
Geen idee of wij nou ook actie moeten ondernemen. M'n vrouw heeft geen klachten o.i.d.
Ja dan moet je 10 (dus jij nog 4) dagen quarantaine. Of liegen dat je klachten hebt. Dan kan je je laten testen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:12 schreef DonDruiper het volgende:
Ja, het is echt een beetje een zooitje. Ze hebben een routekaart gepresenteerd met 5 niveaus, maar we zitten nu op geen van die niveaus. En het dashboard geeft nog steeds de oude risiconiveaus aan, die volgens mij niet meer van toepassing zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die verwarring is volgens mij groot, inderdaad.
Ik hoor en zie zo vaak dat men het over 2 weken heeft, terwijl toch echt gezegd is dat het minstens 4 weken zal zijn, met een evaluatie of het voldoende is of strenger moet na 2 weken.
Nou ja de scholen zijn dus hier dicht vanwege de vakantie. Daarom valt het me ook op. Het is inderdaad dat schokeffect wat er in maart was. En dat komt denk ik niet meer terug. Hopelijk zijn de maatregelen genoeg om de zorg uiteindelijk te ontlasten, maar ik betwijfel hetquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben het met je eens, al is het wel een groot verschil dat scholen open zijn en dat ook het nodige verkeer oplevert en horeca was toen natuurlijk ook al wel dicht. Ben benieuwd of er vanaf vandaag wel wat te merken gaat zijn.
Ik denk ook dat we in maart een schokreactie hadden en een heleboel panden uit voorzorg dicht waren. Nu is er denk ik toch wel meer (beperkt) open qua kantoren
Precies. Het is schofterig gedrag van onze overheid, restaurants sluiten en tegelijkertijd niet het probleem bij de bron aanpakken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook gewoon mee eens, maar ALS we in die groepen gewoon een probleem hebben, en die discussie werd direct onder geschoffeld door de andere kamerleden, moeten we daar naar mijn mening echt wat mee. Niet doen alsof het er niet is, want het werd afgehamerd, en we gingen door tot de orde van de dag, alsof er niets aan de hand is/was.
Het had ze gesierd dat ze hadden gezegd naar de kwestie te gaan laten kijken, maar nee.
Volgens mij ben je besmettelijk vanaf ongeveer 2 dagen voor de klachten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je geen klachten hebt hoef je niets te doen, volgens mij.
Als straks de zorg daadwerkelijk vastloopt (en het kraakt al flink) dan is het schokeffect er wel weer.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:14 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Nou ja de scholen zijn dus hier dicht vanwege de vakantie. Daarom valt het me ook op. Het is inderdaad dat schokeffect wat er in maart was. En dat komt denk ik niet meer terug. Hopelijk zijn de maatregelen genoeg om de zorg uiteindelijk te ontlasten, maar ik betwijfel het
bron BNRquote:Nederland rekent erop dat Duitsland net als tijdens de vorige golf patiënten kan opvangen als de ic's hier te vol raken, maar dat zal niet gaan omdat Nederland te laat is met het hulpverzoek. Duitsland geeft aan dat het wettelijke verplichtingen heeft om bedden voor eigen patiënten vrij te houden, en vreest nu vanwege capaciteitsproblemen nee te moeten zeggen. 'De Duitsers denken ook dat het aantal ic-patiënten gaat stijgen. Het Duitse systeem werkt met regio's, dus met elke regio moet contact worden onderhouden over te reserveren bedden. Dat heeft Nederland niet helemaal goed begrepen, daardoor zijn veel verzoeken te laat.'
Een PCR test afnemen in de incubatietijd (dus nog geen klachten) verhoogt de kans op een false negative. Dus ik zou pas een test aanvragen wanneer er echt klachten zijn:quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja dan moet je 10 (dus jij nog 4) dagen quarantaine. Of liegen dat je klachten hebt. Dan kan je je laten testen.
Nee het gaat om alle grote gevolgen die iedereen ervan ondervindt. Ow wacht.. daar hoor je niet zoveel over want die zijn niet zo erg. Doe niet zo belerend en verdiep je er gewoon eens inquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoals jou al 300 keer verteld is gaat het niet om het aantal doden.
Niet zo erg? Bijvoorbeeld de ziekenhuizen die nu al een stop hebben voor gewone patiënten?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:17 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nee het gaat om alle grote gevolgen die iedereen ervan ondervindt. Ow wacht.. daar hoor je niet zoveel over want die zijn niet zo erg. Doe niet zo belerend en verdiep je er gewoon eens in
Kan weer op het lijstje faalbeleid, hebben ze nou echt NIETS geleerd van het voorjaar?quote:
Tsjechië heeft ook grote problemen. Bouwen nu een noodhospitaal.quote:
Misschien een goed idee als je zelf ook een beetje meewerkt en bijvoorbeeld leest wat mensen tegen je zeggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:17 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nee het gaat om alle grote gevolgen die iedereen ervan ondervindt. Ow wacht.. daar hoor je niet zoveel over want die zijn niet zo erg. Doe niet zo belerend en verdiep je er gewoon eens in
Ja afwachten. We blijven maar zoveel mogelijk binnen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je geen klachten hebt hoef je niets te doen, volgens mij.
Er zijn dagelijks 200-300 mensen die doodgaan aan kanker. Maar dat is normaal. Maar wat ik zei gaat toch over de langdurige gevolgen als je COVID hebt gehad. Veruit de meerderheid van de mensen houdt er niks aan over, maar het beeld bij sommige users hier is alsof iedereen zijn longen kapot gaan ofzo.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet zo erg? Bijvoorbeeld de ziekenhuizen die nu al een stop hebben voor gewone patiënten?
Er maar vanuit gaan dat een ander land onze problemen oplost, terwijl wij de gene zijn die het aantal IC bedden hebben teruggebracht...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Tsjechië heeft ook grote problemen. Bouwen nu een noodhospitaal.
En vragen ook de Duitsers voor opvang te zorgen.
In heel Nederland hebben de ziekenhuizen hun reguliere zorg afgeschaald en tijdens de eerste golf zijn er al honderdduizenden levensjaren verloren gegaan omdat onze gezondheidszorg de stroom corona patienten niet aankon. Dat is een veel groter probleem dan de mensen die aan corona zelf zijn overleden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:17 schreef phoenyx het volgende:
[..]
De gevolgen zijn gewoon groot momenteel. Of dat nou veroorzaakt is door beroerd beleid en bedden afschalen, geen goed aannamebeleid en weet ik 't wat is op dit moment even irrelevant. Het enige doel is voorkomen dat de zorg overbelast, einde. Ik vind de discussie over 'ja maar over een jaar heb je ook nog klachten' ook niet zo relevant, maar daar gaat het nu niet om.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:17 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Tien procent houdt er langdurige gevolgen aan over. Doe maar alsof dat niets is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:20 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Er zijn dagelijks 200-300 mensen die doodgaan aan kanker. Maar dat is normaal. Maar wat ik zei gaat toch over de langdurige gevolgen als je COVID hebt gehad. Veruit de meerderheid van de mensen houdt er niks aan over, maar het beeld bij sommige users hier is alsof iedereen zijn longen kapot gaan ofzo.
Kom eens een keer met een bron dan in plaats van elke keer zo te praten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In heel Nederland hebben de ziekenhuizen hun reguliere zorg afgeschaald en tijdens de eerste golf zijn er al honderdduizenden levensjaren verloren gegaan omdat onze gezondheidszorg de stroom corona patienten niet aankon. Dat is een veel groter probleem dan de mensen die aan corona zelf zijn overleden.
En vertel me niet dat ik me in de gevolgen van corona moet verdiepen, want daarvan ben ik een stuk beter op de hoogte dan jij.
En dat worden er meer als 200-300 mensen als de ziekenhuizen nu niet kunnen bestralen of scannen omdat de urgente covid zorg alle mankrachten en bedden meenemen...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:20 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Er zijn dagelijks 200-300 mensen die doodgaan aan kanker. Maar dat is normaal. Maar wat ik zei gaat toch over de langdurige gevolgen als je COVID hebt gehad. Veruit de meerderheid van de mensen houdt er niks aan over, maar het beeld bij sommige users hier is alsof iedereen zijn longen kapot gaan ofzo.
kom je daar binnen als NLer?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:33 schreef Dven het volgende:
Denk wel kerst te gaan vieren in Zweden eigenlijk.
Dit is een bron voor je?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:22 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Kom eens een keer met een bron dan in plaats van elke keer zo te praten.
Je vrouw moet 10 dagen quarantaine aanhouden, tellend vanaf het contact met de vriendin. Als ze klachten krijgt, moet ze zich laten testen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:12 schreef DonDruiper het volgende:
Die bron heb ik je al eerder laten zien, maar ik ben de beroerdste niet:quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:22 schreef phoenyx het volgende:
[..]
quote:De andere rekening van de coronazorg: ‘Door uitgestelde zorg gingen 100 tot 400 duizend levensjaren verloren’
De ziekenhuiszorg voor covid-patiënten heeft veel mensenlevens gered, maar het verlies aan levensjaren bij andere patiënten is veel groter. Daardoor zullen alleen al in Nederland zeker 10 duizend mensen gemiddeld tien jaar eerder overlijden.
https://www.volkskrant.nl(...)n-verloren~bd73a0d5/
Serieus? Volg je het nieuws ook maar een beetje? Ernst Kuipers gaf deze week nog aan dat sowieso 40% van de reguliere zorg moet worden afgeschaald om de toestroom van covidpatiënten aan te kunnen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:22 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Geen idee wat de standaardregels zijn maar aangezien m'n vader daar woont is het in ieder geval geen probleem.quote:
Ja dat is een bron maar daar begon ik toch niet over. Het begon met het aantal doden die meevallen naar verhouding. Hij zei dat het niet om het aantal doden gaat. Oké prima, dan gaat het om de lange termijn effecten. Ik vraag daar een bron van omdat die persoon alleen maar praat. https://apnews.com/articl(...)e4ee623497691e796083 Hier is een bron voor jullie om duidelijk te maken dat het virus veel minder erg is dan wat we nu volgens de officiële cijfers denken (20 keer meer besmettingen dan gedacht, dus 20 keer minder doden, 20 keer minder mensen met langdurige gevolgen (als dat volgens hem dus officieel 10% is dan is het dus feitelijk 0,5%. Ik weet niet waarom jullie dit simpele feitje zo graag negeren, het is de WHO die dit zelf zelfs stelt maar het lijkt net alsof jullie hier niks mee doen ofzo en gewoon graag praten...quote:
En dat haal je uit een onderzoek wat niet representatief was. Alleen mensen onderzoeken die al langdurige klachten hadden en niet eens allemaal positief getest zijn op corona. Maar dat toch telkens weer terughalen. Mochten er echt 10% van de mensen langdurig ziek geworden zijn, dan zouden dat er minimaal 100.000 moeten zijn, omdat er al minimaal een miljoen mensen ziek geweest moeten zijn. Ik ken die groep mensen niet en dan zouden de werkgevers echt wel op gaan staan met het feit dat er zoveel langdurig zieken zijn in hun bedrijf. Of dat het uwv zegt, mensen het is niet meer te doen. Heb jij ze dat al horen zeggen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tien procent houdt er langdurige gevolgen aan over. Doe maar alsof dat niets is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |