bron BNRquote:Nederland rekent erop dat Duitsland net als tijdens de vorige golf patiënten kan opvangen als de ic's hier te vol raken, maar dat zal niet gaan omdat Nederland te laat is met het hulpverzoek. Duitsland geeft aan dat het wettelijke verplichtingen heeft om bedden voor eigen patiënten vrij te houden, en vreest nu vanwege capaciteitsproblemen nee te moeten zeggen. 'De Duitsers denken ook dat het aantal ic-patiënten gaat stijgen. Het Duitse systeem werkt met regio's, dus met elke regio moet contact worden onderhouden over te reserveren bedden. Dat heeft Nederland niet helemaal goed begrepen, daardoor zijn veel verzoeken te laat.'
Een PCR test afnemen in de incubatietijd (dus nog geen klachten) verhoogt de kans op een false negative. Dus ik zou pas een test aanvragen wanneer er echt klachten zijn:quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja dan moet je 10 (dus jij nog 4) dagen quarantaine. Of liegen dat je klachten hebt. Dan kan je je laten testen.
Nee het gaat om alle grote gevolgen die iedereen ervan ondervindt. Ow wacht.. daar hoor je niet zoveel over want die zijn niet zo erg. Doe niet zo belerend en verdiep je er gewoon eens inquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoals jou al 300 keer verteld is gaat het niet om het aantal doden.
Niet zo erg? Bijvoorbeeld de ziekenhuizen die nu al een stop hebben voor gewone patiënten?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:17 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nee het gaat om alle grote gevolgen die iedereen ervan ondervindt. Ow wacht.. daar hoor je niet zoveel over want die zijn niet zo erg. Doe niet zo belerend en verdiep je er gewoon eens in
Kan weer op het lijstje faalbeleid, hebben ze nou echt NIETS geleerd van het voorjaar?quote:
Tsjechië heeft ook grote problemen. Bouwen nu een noodhospitaal.quote:
Misschien een goed idee als je zelf ook een beetje meewerkt en bijvoorbeeld leest wat mensen tegen je zeggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:17 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nee het gaat om alle grote gevolgen die iedereen ervan ondervindt. Ow wacht.. daar hoor je niet zoveel over want die zijn niet zo erg. Doe niet zo belerend en verdiep je er gewoon eens in
Ja afwachten. We blijven maar zoveel mogelijk binnen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je geen klachten hebt hoef je niets te doen, volgens mij.
Er zijn dagelijks 200-300 mensen die doodgaan aan kanker. Maar dat is normaal. Maar wat ik zei gaat toch over de langdurige gevolgen als je COVID hebt gehad. Veruit de meerderheid van de mensen houdt er niks aan over, maar het beeld bij sommige users hier is alsof iedereen zijn longen kapot gaan ofzo.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet zo erg? Bijvoorbeeld de ziekenhuizen die nu al een stop hebben voor gewone patiënten?
Er maar vanuit gaan dat een ander land onze problemen oplost, terwijl wij de gene zijn die het aantal IC bedden hebben teruggebracht...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Tsjechië heeft ook grote problemen. Bouwen nu een noodhospitaal.
En vragen ook de Duitsers voor opvang te zorgen.
In heel Nederland hebben de ziekenhuizen hun reguliere zorg afgeschaald en tijdens de eerste golf zijn er al honderdduizenden levensjaren verloren gegaan omdat onze gezondheidszorg de stroom corona patienten niet aankon. Dat is een veel groter probleem dan de mensen die aan corona zelf zijn overleden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:17 schreef phoenyx het volgende:
[..]
De gevolgen zijn gewoon groot momenteel. Of dat nou veroorzaakt is door beroerd beleid en bedden afschalen, geen goed aannamebeleid en weet ik 't wat is op dit moment even irrelevant. Het enige doel is voorkomen dat de zorg overbelast, einde. Ik vind de discussie over 'ja maar over een jaar heb je ook nog klachten' ook niet zo relevant, maar daar gaat het nu niet om.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:17 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Tien procent houdt er langdurige gevolgen aan over. Doe maar alsof dat niets is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:20 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Er zijn dagelijks 200-300 mensen die doodgaan aan kanker. Maar dat is normaal. Maar wat ik zei gaat toch over de langdurige gevolgen als je COVID hebt gehad. Veruit de meerderheid van de mensen houdt er niks aan over, maar het beeld bij sommige users hier is alsof iedereen zijn longen kapot gaan ofzo.
Kom eens een keer met een bron dan in plaats van elke keer zo te praten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In heel Nederland hebben de ziekenhuizen hun reguliere zorg afgeschaald en tijdens de eerste golf zijn er al honderdduizenden levensjaren verloren gegaan omdat onze gezondheidszorg de stroom corona patienten niet aankon. Dat is een veel groter probleem dan de mensen die aan corona zelf zijn overleden.
En vertel me niet dat ik me in de gevolgen van corona moet verdiepen, want daarvan ben ik een stuk beter op de hoogte dan jij.
En dat worden er meer als 200-300 mensen als de ziekenhuizen nu niet kunnen bestralen of scannen omdat de urgente covid zorg alle mankrachten en bedden meenemen...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:20 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Er zijn dagelijks 200-300 mensen die doodgaan aan kanker. Maar dat is normaal. Maar wat ik zei gaat toch over de langdurige gevolgen als je COVID hebt gehad. Veruit de meerderheid van de mensen houdt er niks aan over, maar het beeld bij sommige users hier is alsof iedereen zijn longen kapot gaan ofzo.
kom je daar binnen als NLer?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:33 schreef Dven het volgende:
Denk wel kerst te gaan vieren in Zweden eigenlijk.
Dit is een bron voor je?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:22 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Kom eens een keer met een bron dan in plaats van elke keer zo te praten.
Je vrouw moet 10 dagen quarantaine aanhouden, tellend vanaf het contact met de vriendin. Als ze klachten krijgt, moet ze zich laten testen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:12 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn vrouw is vorige week met de kinderen naar een speelparadijs geweest met een vriendin. Nu 6 dagen terug. Die vriendin is vandaag positief getest.
Geen idee of wij nou ook actie moeten ondernemen. M'n vrouw heeft geen klachten o.i.d.
Die bron heb ik je al eerder laten zien, maar ik ben de beroerdste niet:quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:22 schreef phoenyx het volgende:
[..]
quote:De andere rekening van de coronazorg: ‘Door uitgestelde zorg gingen 100 tot 400 duizend levensjaren verloren’
De ziekenhuiszorg voor covid-patiënten heeft veel mensenlevens gered, maar het verlies aan levensjaren bij andere patiënten is veel groter. Daardoor zullen alleen al in Nederland zeker 10 duizend mensen gemiddeld tien jaar eerder overlijden.
https://www.volkskrant.nl(...)n-verloren~bd73a0d5/
Serieus? Volg je het nieuws ook maar een beetje? Ernst Kuipers gaf deze week nog aan dat sowieso 40% van de reguliere zorg moet worden afgeschaald om de toestroom van covidpatiënten aan te kunnen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:22 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Geen idee wat de standaardregels zijn maar aangezien m'n vader daar woont is het in ieder geval geen probleem.quote:
Ja dat is een bron maar daar begon ik toch niet over. Het begon met het aantal doden die meevallen naar verhouding. Hij zei dat het niet om het aantal doden gaat. Oké prima, dan gaat het om de lange termijn effecten. Ik vraag daar een bron van omdat die persoon alleen maar praat. https://apnews.com/articl(...)e4ee623497691e796083 Hier is een bron voor jullie om duidelijk te maken dat het virus veel minder erg is dan wat we nu volgens de officiële cijfers denken (20 keer meer besmettingen dan gedacht, dus 20 keer minder doden, 20 keer minder mensen met langdurige gevolgen (als dat volgens hem dus officieel 10% is dan is het dus feitelijk 0,5%. Ik weet niet waarom jullie dit simpele feitje zo graag negeren, het is de WHO die dit zelf zelfs stelt maar het lijkt net alsof jullie hier niks mee doen ofzo en gewoon graag praten...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |