quote:
Als het aantal besmettingen per 9 dagen verdubbelt, en het aantal ziekenhuisopnamen per 14 dagen, dan kun je zorgcapaciteiten alloceren wat je wil, dat ga je niet redden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
"Efficiënter inrichten van de zorg." Dat is precies wat er gebeurd is.
Eigenlijk is dit een van de weinige kwesties waar ik de overheid niet op aankijk. Zorgkosten zijn natuurlijk een extreem lastige kwestie in een vergrijzende samenleving. Eerst was het hosanna dat Nederlandse zorg zo kostenefficiënt was, nu is het zogenaamd een schande. Hulde hoor voor de mensen die in 2019 al riepen dat er te weinig IC-bedden waren, maar ik heb het nergens gelezen.
Pff, heel fijn.quote:
Ergens ook wel blij dat veel dingen niet meer mogen want ik was vaak wel de zeikerd binnen mijn vriendengroep als er weer iets georganiseerd werd. En dan ben ik nog verre van perfect.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af.
Als ik beetje om me heen kijk is iedereen toch vooral druk met wat allemaal nog wel mogelijk is, in dit topic zie je dat ook. Zo anders dan in maart.
Waarom zou je last van je schouders krijgen na een corona test?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Pff, heel fijn.
Last van je schouders.
Omdat het toch in je hoofd zit.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:29 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Waarom zou je last van je schouders krijgen na een corona test?
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:29 schreef vosss het volgende:
Zo lang ik maar de hond nog uit mag laten mogen ze van mij alle regels opleggen die noodzakelijk zijn.
waarheen ? 95% staat op rood of oranjequote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lekker man, kan je op vakantie.
Exact. Ben benieuwd of de aanname van het kabinet klopt dat er dan te weinig draagvlak is, denk dat dat met duidelijke communicatie best meevalt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen per 9 dagen verdubbelt, en het aantal ziekenhuisopnamen per 14 dagen, dan kun je zorgcapaciteiten alloceren wat je wil, dat ga je niet redden.
Er moet ergens ingegrepen worden, op een bepaald moment.
En liever bij 500 opnamens (want dan verdubbelt het nog even naar 1.000) dan bij 5.000 opnames (waarbij die verdubbeling veel heftiger is, economisch en sociaal).
Ja dus ik heb mijn ouders niet aangestoken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Pff, heel fijn.
Last van je schouders.
Geintje hequote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarheen ? 95% staat op rood of oranje
Wel naar de saunaGOATquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lekker man, kan je op vakantie.
Ja er zit nog wel een pijnpuntje in die communicatie. To put it mildly.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Exact. Ben benieuwd of de aanname van het kabinet klopt dat er dan te weinig draagvlak is, denk dat dat met duidelijke communicatie best meevalt.
Ik las dat de restaurants in de sauna’s nu ook dicht moeten en dat je er dus niets meer kan eten en drinken. Ook niets wat je zelf meebrengt. Zou dat niet wat vreemd zijn? Vooral drinken is belangrijk.quote:
Jezus man, kan jij niet gewoon eens op 1 plaats blijven?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:33 schreef Dven het volgende:
Denk wel kerst te gaan vieren in Zweden eigenlijk.
Ik zal het je nog sterker vertellen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:26 schreef heywoodu het volgende:
Als je mogelijk COVID-19 hebt (maar het nog niet is bevestigd), lijkt het me toch niet handig dat je dan op een afdeling met bevestigde COVID-19-patiënten (zonder noemenswaardige onderlinge isolatie) gelegd wordt?
Jep, m'n doel was zo ver mogelijk van dat walgelijke Limburg vandaan te zijn. Zelfs het gare Roemenië nog beter dan dat.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Jezus man, kan jij niet gewoon eens op 1 plaats blijven?
Woon je wel nog altijd in dat gare Roemenië of ook al weer niet meer?
Maar ook in de afstand tot de maatschappij. Ze zeggen dat alle maatregelen doorberekend worden op de mate waarin het de besmettingen / R waarde kan doen dalen, maar het komt af en toe zo zwart/wit over zonder echt naar de vele vele uitzonderingen te kijken (wellicht ondoenlijk, maar wel nodig denk ik).quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja er zit nog wel een pijnpuntje in die communicatie. To put it mildly.
We hebben hier in Limburg anders wel hele schattige meisjes rondlopen die met dialect pratenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:35 schreef Dven het volgende:
Jep, m'n doel was zo ver mogelijk van dat walgelijke Limburg vandaan te zijn.
https://www.nu.nl/coronav(...)ovember-ingezet.htmlquote:De coronablaastest, die de druk op teststraten flink zal moeten verminderen, kan vanaf november worden ingezet, meldt minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Hugo de Jonge donderdag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |