abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:17:28 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195650281
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wilders zegt het een beetje hard maar raakt wel de kern, het kan niet zo zijn dat mensen besmet omdat ze de taal niet spreken
Maar het is helemaal niet duidelijk dat dat 'de kern' is.
Antifa
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:18:08 #127
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_195650295
Ik begin een beetje genoeg te krijgen van het "we hebben het aan onszelf te danken" verhaal. Ik eet geen vleermuizen, reis niet de halve wereld rond en vier geen carnaval. Ik werk al sinds maart thuis en hou me aan de basisregels en ga, ook sinds de versoepelingen, bewust voorzichtig om met sociale contacten. Ik steun de lokale middenstand. En alles met het idee dat, met een beetje terughoudendheid, je de ruimte creëert om redelijk normaal door te kunnen gaan op de gebieden die er toe doen. En vervolgens wordt die ruimte rücksichtslos ingepikt door yolo-types die menen dat ongeremd feesten een grondrecht is en word ik nog wat verder gemuilkorfd. Hoezo dan "onszelf"? Ik voel me niet aangesproken. Wel misbruikt.
Never explain, never apologize.
pi_195650303
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wilders zegt het een beetje hard maar raakt wel de kern, het kan niet zo zijn dat mensen besmet omdat ze de taal niet spreken
Volgens zijn tweet wel.
pi_195650308
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, die vraagtekens in die tweet is precies waarom Wilders een hele gehaaide vent is. Maar wat hij daar wel letterlijk zegt is dat Mohammed en Fatima zich niet aan de regels houden en daardoor op de IC terecht komen. Nu zullen er best Fatima's en Mohammed's zijn die er inderdaad lak aan hebben, net zoals vele Henk en Ingrid's dat hebben.

Dit is geen kwestie van ras maar van het feit hoe hoog je op de sociale ladder staat: inkomen, woonsituatie, werksituatie. Het zijn juist lageropgeleiden die op de IC terecht komen (of het nu Mohammed of Henk is) omdat ze vaak in slechtere omstandigheden wonen, met relatief veel gezinsleden onder één dak, minder gezond leven en dat ze werk hebben in een fabriek, de zorg of dienstverlening dat niet vanachter een laptop kan worden uitgevoerd.

Wilders weet dat dondersgoed, maar spint het op de lakse houding van Mohammed en Fatima om zo zijn stemvee aan te spreken. Stemvee dat zelf volgens een peiling van EenVandaag zich het minst aan de regels houdt (1 op de 3), samen met de aanhang van FvD (ik meen zelfs 2 van de 3)
Daar ben ik het ook gewoon mee eens, maar ALS we in die groepen gewoon een probleem hebben, en die discussie werd direct onder geschoffeld door de andere kamerleden, moeten we daar naar mijn mening echt wat mee. Niet doen alsof het er niet is, want het werd afgehamerd, en we gingen door tot de orde van de dag, alsof er niets aan de hand is/was.

Het had ze gesierd dat ze hadden gezegd naar de kwestie te gaan laten kijken, maar nee.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195650311
quote:
11s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Stemmen in je hoofd?

Senua _O_
Nee, gewoon gedachtes.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:19:42 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195650317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar het is helemaal niet duidelijk dat dat 'de kern' is.
de taal niet spreken is geen excuus om niet te weten wat je wel en niet moet doen
pi_195650321
Wie gaat er alcohol hamsteren?
pi_195650325
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:19 schreef MakkieR het volgende:
Waarom zou ik?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195650330
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:18 schreef Lurf het volgende:
Ik begin een beetje genoeg te krijgen van het "we hebben het aan onszelf te danken" verhaal. Ik eet geen vleermuizen, reis niet de halve wereld rond en vier geen carnaval. Ik werk al sinds maart thuis en hou me aan de basisregels en ga, ook sinds de versoepelingen, bewust voorzichtig om met sociale contacten. Ik steun de lokale middenstand. En alles met het idee dat, met een beetje terughoudendheid, je de ruimte creëert om redelijk normaal door te kunnen gaan op de gebieden die er toe doen. En vervolgens wordt die ruimte rücksichtslos ingepikt door yolo-types die menen dat ongeremd feesten een grondrecht is en word ik nog wat verder gemuilkorfd. Hoezo dan "onszelf"? Ik voel me niet aangesproken. Wel misbruikt.
Amen. Ik leef al maanden als vrijgezel als een soort van kluizenaar, werk alleen maar thuis, ga alleen bij een vaste groep vrienden op bezoek, die hetzelfde doen (soort van bubbel), dus ik herken mij zelf zeker in jouw gevoel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195650337
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee dat dacht ik al want je riep maar wat.
Nou nee, en ik stop nu want zullie doen ut ook, ben ik niet zo van. Maar daar hou jij je erg hardnekkig aan vast.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:21:25 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195650347
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mijn god, ik heb het hier niet over zelf verantwoording nemen, ik heb het over het logische gevolg. De kranten staan er nu al vol mee dat supermarkten deze last van handhaving niet wil dragen. het logische gevolg is dat de winkels om 18 uur dicht gaan en werkend Nederland mag zijn boodschappen voortaan op zaterdag gaan doen. Met deur beleid uiteraard. Een dikke vinger naar de Nederlandse Bevolking.

Omzet heeft de supermarkt toch wel als je nu om 20 uur je boodschappen doet of op zaterdag, eten heeft de Nederlander nodig. De supermarkt heeft ons dan bij de ballen.
Waar haal je die 18 uur weer vandaan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195650349
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom zou ik?
Omdat er in het weekend geen blikje bier meer te krijgen is als iedereen hamstert, tenzij je geen alcohol drinkt.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:22:54 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195650365
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

de taal niet spreken is geen excuus om niet te weten wat je wel en niet moet doen
Ok, en de relevantie hiervan is?
Antifa
pi_195650367
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mijn god, ik heb het hier niet over zelf verantwoording nemen, ik heb het over het logische gevolg. De kranten staan er nu al vol mee dat supermarkten deze last van handhaving niet wil dragen. het logische gevolg is dat de winkels om 18 uur dicht gaan en werkend Nederland mag zijn boodschappen voortaan op zaterdag gaan doen. Met deur beleid uiteraard. Een dikke vinger naar de Nederlandse Bevolking.

Omzet heeft de supermarkt toch wel als je nu om 20 uur je boodschappen doet of op zaterdag, eten heeft de Nederlander nodig. De supermarkt heeft ons dan bij de ballen.
Als dat alcoholverbod er komt (waar ik niet van uit ga) dan krijgen de supermarkten het ook zwaar. Omzet technisch gezien. Kan je wel eerder dicht want scheelt een slok op een borrel.
Zonder wrijving geen glans
pi_195650368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook gewoon mee eens, maar ALS we in die groepen gewoon een probleem hebben, en die discussie werd direct onder geschoffeld door de andere kamerleden, moeten we daar naar mijn mening echt wat mee. Niet doen alsof het er niet is, want het werd afgehamerd, en we gingen door tot de orde van de dag, alsof er niets aan de hand is/was.

Het had ze gesierd dat ze hadden gezegd naar de kwestie te gaan laten kijken, maar nee.
Volgens mij heb ik wel wat opmerkingen van Marijnissen en Asscher gehoord die wel degelijk de sociale achtergrond als belangrijkste reden aangaven en niet het ras. Maar ik ben het met je eens dat Wilders vaak op de verkeerde manier wordt aangepakt. Pechtold was daar wel een meester in.

En misschien moet je er soms wel eens voor kiezen om zijn opmerkingen en spreektijd te negeren, want ook dat is een tactiek. Hij krijgt namelijk zoveel extra airtime door al die interrupties. Maar ik snap dat je handen jeuken als er zoveel racistisch geneuzel over je wordt uitgestort.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:24:11 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195650378
quote:
Nah.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195650387
ik heb trouwens geen Fatima en Mohammed gezien in die feesttent filmpjes van gister :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:25:28 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195650389
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook gewoon mee eens, maar ALS we in die groepen gewoon een probleem hebben, en die discussie werd direct onder geschoffeld door de andere kamerleden, moeten we daar naar mijn mening echt wat mee.
Maar niemand zegt dat we er niet naar moeten kijken. Het is alleen zo dat roepen dat het de schuld is van de buitenlanders iets anders is dan er naar kijken. Sowieso is het een denkfout om ter plekke een oplossing voor de situatie te verzinnen, aangezien helemaal niet duidelijk is wat precies de oorzaken zijn - zoals al door meerdere mensen hier aangegeven, is er een hele trits factoren die een rol kunnen spelen en die leiden tot de oververtegenwoordiging. Dat ga je niet in de TK met een groep ongeïnformeerden eventjes oplossen, daar moet je onderzoek naar doen en aan de hand van dat onderzoek moet je je maatregelen/beleid aanpassen. De Tweede Kamer moet daar vooral zo min mogelijk in betrokken zijn.
Antifa
pi_195650396
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Amen. Ik leef al maanden als vrijgezel als een soort van kluizenaar, werk alleen maar thuis, ga alleen bij een vaste groep vrienden op bezoek, die hetzelfde doen (soort van bubbel), dus ik herken mij zelf zeker in jouw gevoel.
Ik heb ook elke keer het gevoel dat de verkeerde maatregelen genomen worden. Het helpt volgens mij veel meer als je mensen verbied te verplaatsten. Mensen uit Amsterdam hebben niks te zoeken in Friesland en gooi de landsgrenzen dicht. En doe iets aan het vliegverkeer zoals Ryanair vanochtend op het nieuws. Alleen vliegen voor vrachtvervoer en voor de rest is niemand welkom op het vliegveld. Als mensen zich niet verplaatsen kan Corona zich ook niet verspreiden.
pi_195650405
quote:
nergens voor nodig, ten eerste kan ik zonder alcohol, ten 2de als ik het echt "nodig" heb kan ik het gewoon laten bezorgen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195650412
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar niemand zegt dat we er niet naar moeten kijken. Het is alleen zo dat roepen dat het de schuld is van de buitenlanders iets anders is dan er naar kijken. Sowieso is het een denkfout om ter plekke een oplossing voor de situatie te verzinnen, aangezien helemaal niet duidelijk is wat precies de oorzaken zijn - zoals al door meerdere mensen hier aangegeven, is er een hele trits factoren die een rol kunnen spelen en die leiden tot de oververtegenwoordiging. Dat ga je niet in de TK met een groep ongeïnformeerden eventjes oplossen, daar moet je onderzoek naar doen en aan de hand van dat onderzoek moet je je maatregelen/beleid aanpassen. De Tweede Kamer moet daar vooral zo min mogelijk in betrokken zijn.
Maar tegelijkertijd houden we in dezelfde 2e kamer wel een hele dag discussie over mondkapjes :X
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:27:43 #147
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195650419
quote:
Moonshine smokkelen met een oude Amerikaanse V8 classic car _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195650421
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Waar haal je die 18 uur weer vandaan?
Waarom zou je na 18 uur willen werken, de omzet krijg je ook als je om 18 uur dicht bent. Mensen komen dan gewoon eerder, gezien men moet...eten.
pi_195650427
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Moonshine smokkelen met een oude Amerikaanse V8 classic car _O_
Oeh
pi_195650431
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wat tinkepink op de vorige pagina zegt ligt dichter bij de waarheid dan het haatzaaiende geroeptoeter van Wilders.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:39 schreef Tinkepink het volgende:
Het probleem van de oververtegenwoordiging van zieken uit niet-westerse landen is volgens mij meerledig (en dan ligt het nog genuanceerder dan ik nu beschrijf, want deze punten gaan zeker niet voor iedereen op)
1. Veel mensen uit deze groep werken in een contactberoep, dus meer kans op besmetting
2. De (groot)-familie is erg belang, dus een grote groep contacten die elkaar regelmatig ziet en weinig afstand houdt
3. Kleine woningen
4. Vitamine d-gebrek
5. Relatief veel achterliggende kwalen als diabetes en hartziekten
6. Een deel verstaat onvoldoende nederlands om de boodschap te begrijpen of is zelfs in het geheel niet aangehaakt bij Nederlandse media
7. En dan heb je het deel dat moedwillig de regels niet opvolgt, maar op dat vlak lijkt men prima geïntegreerd met de rest van Nederland (zeg ik vanuit Duitsland)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')