Echt, je ziet het ze zo doen...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht ook wel van die viruswaanzin die dit bewust gaan proberen en dan filmen vanavond. "HALLO KASSAMEISJE WE LEVEN IN EEN DICTATUUR EN DAAR DOE JIJ AAN MEE"
Geert zijn opmerkingen over Fatima vond ik dom. Maar dit pakt hij gelukkig wel goed op als voorbeeld voor zijn achterban.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[ twitter ]
Hadden ze hem dat niet gisteren kunnen vertellen? Dat had ons een hoop bagger bespaart tijdens het debat...
het is ook een regel die er niet voor gaat zorgen dat het aantal besmettingen omlaag gaan.....quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef Elan het volgende:
Gisteren kreeg ik gewoon bier mee om 20:05 dus ze kijken gelukkig niet zo nauw met die regels bij de Appie.
Maar dit is toch niet veel beter waar we nu in zitten? Gedeeltelijke lockdown of een verplaatsingsverbod wat heb je liever.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet voor sommige Nederlanders, voor alle Nederlanders.
Vergeet je even dat echt heel veel mensen niet in hun woonplaats werken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Alleen zie ik andere manieren om het virus te bestrijden en dat is het verplaatsen of mobiliseren te verbieden. Als wij ons niet verplaatsen dan kan een virus zich niet verspreiden. Dus een Amsterdammer moet gewoon in Amsterdam blijven. Gooi de vliegvelden dicht, alleen goederen vervoer is toegestaan en buitenlanders zijn niet meer welkom. Elke Nederlander die toch probeert zijn regio te ontvluchten kun je makkelijk opsporen via kenteken en daarna ID kaart. komt dat niet overeen met de plaats of regio waar je woont, dan krijg je een dikke boete. Dit hadden we dus allang voor de zomervakantie moeten doen, maar ja achteraf...
Ik heb even gemist waarom dit plaatsvindt, heb jij enig idee?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daar hebben ze nog een onafhankelijk openbaar ministerie. Zoiets is in Nederland onmogelijk.
Gisteren kreeg ik van de AH een mail dat als je je boodschappen laat bezorgen in een tijdvak dat tot na 20.00 uur duurt ze geen alcohol meer leveren. Dus als je bestelt voor het tijdvak 18.00-21.00 uur kun je geen alcohol bestellen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Oja
Godverdomme wat dom.
Ben wel benieuwd wat ze doen als je een paar minuten te laat bent.
Een gedeeltelijke lockdown. Mijn leven speelt zich niet binnen de spreekwoordelijke stadsmuren af... En wat als je in één of ander klein gehucht woont?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar dit is toch niet veel beter waar we nu in zitten? Gedeeltelijke lockdown of een verplaatsingsverbod wat heb je liever.
Met een goede reden mag jij je verplaatsen uiteraard. ik bedoel het grote gros Nederlanders dat niks te zoeken heeft ergens anders. Is eigenlijk niet anders dan een lockdown waar we nu op af stormen. ook daar mag jij je niet verplaatsen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus eigenlijk alle vrijheden in NL afschaffen zodat de horeca en de rest open kunnen blijven? Vrij veel horecamedewerkers wonen ook niet in de stad/dorp waar ze werken, dus daar zit wel een praktisch probleem.
Ik hoop dat het niet alleen voor sommige Nederlanders een draconische maatregel is, maar voor alle. Nederland is te klein om mobiliteit te verbieden, en (gelukkig) is dat iets wat we hier niet kennen.
En de andere tijdslots waarin je wel alcohol kunt bestellen duurder maken voor de klant. WIN WIN!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gisteren kreeg ik van de AH een mail dat als je je boodschappen laat bezorgen in een tijdvak dat tot na 20.00 uur duurt ze geen alcohol meer leveren. Dus als je bestelt voor het tijdvak 18.00-21.00 uur kun je geen alcohol bestellen.
Nee, want Henk & Ingrid volgen braaf de regels terwijl de egoistische Fatima en Mohammed toch geen alcohol mogen drinken. Dus er is niets aan de handquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:15 schreef Momo het volgende:
Arme caissières van de Jumbo en AH vanavond die wel na 8 uur open blijven...
Gewoon niet meegeven en klaar. We hebben het ook weer niet over een artikel wat nodig is voor je levensonderhoud. Dan is het jammer en volgende keer wat eerder zijn, ook al was je nu misschien te laat door file oid. Als je wel door het lint gaat omdat je die fles wijn niet mee krijgt zou ik mezelf de vraag stellen wat voor leven je dan hebt als je gehele geluk en welzijn van die fles op die avond afhangt. Dan moet je toch best een k*tleven hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Oja
Godverdomme wat dom.
Ben wel benieuwd wat ze doen als je een paar minuten te laat bent.
Daar was een onderzoek ingesteld naar het handelen van bewindslieden tijdens de eerste golf. Lijkt mij ook niet meer dan terecht dat het OM even gaat onderzoeken of er geen sprake is geweest van nalatigheid. In Italie is Conte ondervraagd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb even gemist waarom dit plaatsvindt, heb jij enig idee?
Todat de lijken in de straat liggen zal zoiets in Nederland altijd een beroep op het gezonde verstand blijven. Ik zie hier geen regels komen als 'max. X km van je huis' of 'binnen je eigen stad blijven'. Daar kleven gewoon veel te veel pragmatische nadelen aan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:22 schreef MakkieR het volgende:
Is eigenlijk niet anders dan een lockdown waar we nu op af stormen. ook daar mag jij je niet verplaatsen.
Daar ga je dan met je bezorgbundel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gisteren kreeg ik van de AH een mail dat als je je boodschappen laat bezorgen in een tijdvak dat tot na 20.00 uur duurt ze geen alcohol meer leveren. Dus als je bestelt voor het tijdvak 18.00-21.00 uur kun je geen alcohol bestellen.
Daarom zeg ik ook regio, werk is natuurlijk een goede reden om te mogen verplaatsen. ik heb het meer over als je geen geldige reden hebt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vergeet je even dat echt heel veel mensen niet in hun woonplaats werken.
Maar waarom zou je alcohol gaan hamsteren? Je kunt gewoon iedere dag de hele dag alcohol kopen in de supermarkt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:21 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Omdat er in het weekend geen blikje bier meer te krijgen is als iedereen hamstert, tenzij je geen alcohol drinkt.
Dan is de regio wat groter met tenminste een grote stad in de buurt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een gedeeltelijke lockdown. Mijn leven speelt zich niet binnen de spreekwoordelijke stadsmuren af... En wat als je in één of ander klein gehucht woont?
Denk dat ze beter hun moeite kunnen steken in de site stabiel te maken, die ligt er echt om de haverklap uit of werkt gewoon nauwelijksquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de andere tijdslots waarin je wel alcohol kunt bestellen duurder maken voor de klant. WIN WIN!
omdat het gewoon een fop maatregel isquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar even he. Je hebt hier doorgaans een vrij uitgesproken mening over hoe het allemaal moet en wat er allemaal fout gaat, maar vervolgens ben je blij als de Appie niet zo nauw naar de maatregelen kijkt als het om je bier gaat?
En dan al die Amsterdammers in een party tent feest vieren, want ze zijn in Amsterdam en verplaatsen zich verder niet?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Alleen zie ik andere manieren om het virus te bestrijden en dat is het verplaatsen of mobiliseren te verbieden. Als wij ons niet verplaatsen dan kan een virus zich niet verspreiden. Dus een Amsterdammer moet gewoon in Amsterdam blijven. Gooi de vliegvelden dicht, alleen goederen vervoer is toegestaan en buitenlanders zijn niet meer welkom. Elke Nederlander die toch probeert zijn regio te ontvluchten kun je makkelijk opsporen via kenteken en daarna ID kaart. komt dat niet overeen met de plaats of regio waar je woont, dan krijg je een dikke boete. Dit hadden we dus allang voor de zomervakantie moeten doen, maar ja achteraf...
Waarom zou je pleepapier gaan hamsteren? Het is een stom psychologisch effect dat bij vermeende verwachte schaarste in werking treedt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:25 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maar waarom zou je alcohol gaan hamsteren? Je kunt gewoon iedere dag de hele dag alcohol kopen in de supermarkt.
bestel je een tijdvak eerder en gelijk wat meer, probleem opgelostquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb inhoudelijk sterkere reacties van je gelezen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, want Henk & Ingrid volgen braaf de regels terwijl de egoistische Fatima en Mohammed toch geen alcohol mogen drinken. Dus er is niets aan de hand.
Het gaat niemand iets aan waarom ik me verplaats. Als ik me ergens heen verplaats en daarbij geen gevaar oplever, is dat aan mij en aan niemand anders. Ik kan wel naar mn werk moeten omdat er wat mis is, naar mn oma die in het ziekenhuis ligt of wat dan ook. Irrelevant. Wat ik een goede reden vind vind jij misschien geen goede reden, maar daarom hebben we die vrijheid, omdat je dat zelf kunt bepalen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Met een goede reden mag jij je verplaatsen uiteraard. ik bedoel het grote gros Nederlanders dat niks te zoeken heeft ergens anders. Is eigenlijk niet anders dan een lockdown waar we nu op af stormen. ook daar mag jij je niet verplaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |