En terecht. Wie denk je wel niet dat je bent om hem zijn eerste levensbehoefte te ontzeggen!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopen dat er geen oetlul open doet die zijn frustratie uit op een bezorger. Maar schijnbaar snappen mensen dat niet. Toen ik bij de HEMA werkte als 16 jarige Momo als vakkenvuller ben ik ooit verrot gescholden door een klant omdat de roze handdoeken in de aanbieding op waren.
Dus omdat je het er niet mee eens bent, kun je de maatregelen best negeren. Zeg maar precies wat Viruswaarheid doet. Of feestende jongeren. Of werkgevers die personeel verplichten op kantoor te komen werken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
omdat het gewoon een fop maatregel is
En dat is een antwoord op mijn vraag over het feesten in een party tent?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je werk hebt buiten Amsterdam dan mag je natuurlijk wel verplaatsen, maar anders kun je prima in Amsterdam blijven. Alles wat je nodig hebt, kun je daar wel vinden.
Mensen zijn achterlijkquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopen dat er geen oetlul open doet die zijn frustratie uit op een bezorger. Maar schijnbaar snappen mensen dat niet. Toen ik bij de HEMA werkte als 16 jarige Momo als vakkenvuller ben ik ooit verrot gescholden door een klant omdat de roze handdoeken in de aanbieding op waren.
Sorry ik heb die vraag denk ik gemistquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat is een antwoord op mijn vraag over het feesten in een party tent?
Laten we hopen dat het geen realiteit wordt, maar in deze fase is het ook niet compleet ondenkbaar. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van je bevolking en de afgelopen periode heeft bewezen dat mensen er minder toe bereid zijn het 'voor ons allen' te doen tov maart/april. Ik hoop dat de boodschap is aangekomen afgelopen dinsdag.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat een hele fatalistische gedachte. En als je die redenering doortrekt maakt het geen zak uit welke regel je instelt, want 'ze gaan toch wel zuipen'. Oftewel, als je deze redenatie volgt ('ze gaan toch wel feesten') kun je net zo goed gelijk een lockdown instellen met het leger in de straten.
Hangt ook een beetje van het aantal tests af.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:41 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Wereldwijd gaat het ook niet goed. De afgelopen 24 uur zijn de meeste besmettingen wereldwijd gemeld sinds het begin van de pandemie. 381367 om precies te zijn.
Jijz egt dat mobiliteit inperken voldoende helpt. Dus als Amsterdammers in Amsterdam blijven, is het probleem opgelost? Ook als ze daar dan in party-tenten lekker gaan feesten, dicht op elkaar en zo? Want ze zijn immers in Amsterdam gebleven en niet naar Schubbekutteveen gereisd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:43 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Sorry ik heb die vraag denk ik gemist
wat was het ook alweer? 65% vond dat die een betere bestuurder was dan gemiddeldquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:42 schreef Benny het volgende:
[..]
Mensen zijn achterlijk
Gister ging het bij Jinek over wat men vond van hoe er aan de regels werd gehouden. Alle punten presteerden slecht ("Houd de samenleving zich aan de maatregelen?", "Houden collega's zich aan de maatregelen?", "Zijn we klaar voor een tweede golf?", etc.), met uitzondering van de vraag "Houd jij je aan de maatregelen?". Die werd positief beantwoord.
Dat is wmb ook best wel typisch Nederlands (en misschien ook wel de mens algemeen). Zelf zijn we superieur en doet een ander het kut, slecht en/of is er altijd wel wat aan te merken. Mensen zouden zich echt eens zelf achter het oor moeten krabben. (Ja, ik ook ;-) )
Dat is naar mijn idee ook de enige reden dat de horeca gesloten is. Niet omdat de horeca het zo slecht doet, je dwingt op die manier het aantal reisbewegingen flink omlaag. Indien dat niet (voldoende) werkt gaan ze richting sluiten van de kantoren en scholen, ook om reisbewegingen omlaag te brengen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het geen realiteit wordt, maar in deze fase is het ook niet compleet ondenkbaar. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van je bevolking en de afgelopen periode heeft bewezen dat mensen er minder toe bereid zijn het 'voor ons allen' te doen tov maart/april. Ik hoop dat de boodschap is aangekomen afgelopen dinsdag.
Laat nog maar eens de absolute noodzaak zien van een verplichting tot quarantaine en pretreisjes aan banden leggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:41 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Wereldwijd gaat het ook niet goed. De afgelopen 24 uur zijn de meeste besmettingen wereldwijd gemeld sinds het begin van de pandemie. 381367 om precies te zijn.
Het probleem is natuurlijk ook dat de regering zelf met Grappenhaus voorop geloofwaardigheid begint te verliezen. Je verwacht toch op zijn minst dat zij het goede voorbeeld zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het geen realiteit wordt, maar in deze fase is het ook niet compleet ondenkbaar. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van je bevolking en de afgelopen periode heeft bewezen dat mensen er minder toe bereid zijn het 'voor ons allen' te doen tov maart/april. Ik hoop dat de boodschap is aangekomen afgelopen dinsdag.
Niet "De beste schippers staan aan wal", maar "De beste schipper ben ik"quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
wat was het ook alweer? 65% vond dat die een betere bestuurder was dan gemiddeld
Was 't niet 2 jaar terug ofzo dat Amsterdam zei dat ze zich niet aan bepaalde wetten gingen houden, en er zoveel discussie was omdat Amsterdam zich daarmee onafhankelijk verklaarde etc?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jijz egt dat mobiliteit inperken voldoende helpt. Dus als Amsterdammers in Amsterdam blijven, is het probleem opgelost? Ook als ze daar dan in party-tenten lekker gaan feesten, dicht op elkaar en zo? Want ze zijn immers in Amsterdam gebleven en niet naar Schubbekutteveen gereisd.
Minder dan 100% lijkt me best een aardige inschattingquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is naar mijn idee ook de enige reden dat de horeca gesloten is. Niet omdat de horeca het zo slecht doet, je dwingt op die manier het aantal reisbewegingen flink omlaag. Indien dat niet (voldoende) werkt gaan ze richting sluiten van de kantoren en scholen, ook om reisbewegingen omlaag te brengen.
van Dissel et al gaan er vanuit dat minder dan 100% van de mensen zich aan de regels houden, dus de maatregelen worden daarmee sowieso al iets zwaarder aangezet dan nodig is als iedereen dat wel doet.
Tokkies gonna tokkie
Ga ik stiekem ook wel vanuitquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:49 schreef capricia het volgende:
Opbeurende opmerking van Van Dissel (not)...de kerst in lockdown doorbrengen.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)n-lockdown~b92b2f1d/
We zitten op een schip maar ook als onderdeel van een vloot. Het is onverstandig om onze koers zo te verleggen dat we geïsoleerd op zee terecht komen terwijl we ook van elkaars vaarwater profiteren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet grens dicht voor niet essentiële reizen. Dweilen met de kraan open om in Hugo termen te blijven .
Ja, dat verwacht je. En als dat goede voorbeeld niet komt, of als er een verkeerd voorbeeld komt, betekent dat niet dat anderen dan ineens ook niet meer datgene heoven te doen wat wordt uitgedragen. Ik vind dat een heel vreemde redenatie.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk ook dat de regering zelf met Grappenhaus voorop geloofwaardigheid begint te verliezen. Je verwacht toch op zijn minst dat zij het goede voorbeeld zijn.
beetje kerel komt gewoon naar het werk als die een beetje ziek isquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:50 schreef Kyran het volgende:
Hmmm collega positief getest en een paar anderen thuis met klachten. Die worden vandaag getest. Allemaal collega's waar ik mee heb gewerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |