Ik denk weer een forse stijging > 8000.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Hoeveel besmettingen vandaag volgens jullie?
Meer dan 1quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Goed nieuws!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
Vanavond bij jou?!
Dinnetje is negatief getest!
Hangt er vanaf hoeveel je ziet als besmettingen vandaag.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Yup, ik verwacht ook niet dat iedere ouder het zal verbieden bij hun tieners. Maar het gaat te ver om het een fopmaatregel te vinden omdat volwassenen toch wel tijdig hun bier halen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is eerlijk gezegd waar ik nog het meeste aan twijfel. Van die ouders die al genoeg aan hun hoofd hebben (vinden ze zelf), dus om dan een zeikende puber in huis te hebben is dan wel lastig. Ik verwacht dat er best een flink aantal zal zijn die zegt: Ah joh, wat voor kwaad kan dat nou? Is maar één feestje.
Als ik van mn schoonmoeder (basisschooldocente) hoor hoe sommigen in de periode dat scholen dicht waren les gekregen hebben wekt dat niet veel vertrouwen bij mij. Kinderen die 's morgens om 8u achter de tablet gezet werden en gezegd werd: Ik ga aan 't werk, jij vermaakt je wel hè?
In een vriendengroep van tien hoeft er maar één laks ouderpaar te zijn dat geen nee kan zeggen. Op het hoogtepunt van de vorige lockdown had ik op mijn hardlooproute een woning waar dus altijd jeugd aan het boemelen was in het weekend.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yes dat zeker, helemaal waar. Denk ook dat het ze meer om de feestjes bij niet-thuiswonende jongeren gaat, al dan niet in studentenhuizen. Je mag inderdaad verwachten dat ouders dat soort feestjes niet meer toestaan.
Want het is niet super jammer?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:42 schreef Gretzl het volgende:
'Superrr jammerrr'![]()
![]()
![]()
https://www.ad.nl/video/k(...)a-maastricht~p174244
Ik stel ook helemaal nergens dat ik verwacht dat deze maatregel thuisfeestje helemaal aan banden legt geloof ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In een vriendengroep van tien hoeft er maar één laks ouderpaar te zijn dat geen nee kan zeggen. Op het hoogtepunt van de vorige lockdown had ik op mijn hardlooproute een woning waar dus altijd jeugd aan het boemelen was in het weekend.
Nu kan het dus zo zijn dat jouw kind, waar je streng tegen bent over in een kluitje gaan zitten zuipen, even langs zo'n vriendje gaat waarvan de ouders het allemaal niet zo nodig vinden met die regels of die gewoonweg niet gewend zijn hun blaag grenzen op te leggen.
Zeker waar. Ik denk ook dat dat soort dingen een beetje is wat van Dissel bedoelde met de opmerking dat ze er vanuit gaan dat niet 100% van de mensen zich aan de maatregelen houdt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yup, ik verwacht ook niet dat iedere ouder het zal verbieden bij hun tieners. Maar het gaat te ver om het een fopmaatregel te vinden omdat volwassenen toch wel tijdig hun bier halen.
Stuk of 7k? 7.5k misschien.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Kan, ik gok op wel 7500-7900quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk weer een forse stijging > 8000.
Ik bedoel wat er vandaag bekend gemaakt word.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoeveel je ziet als besmettingen vandaag.
Stiekem is het natuurlijk alle besmettingen van gisteren + die van +/- 10-11 dagen geleden.
Aliens die met een vaccin komen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik bedoel wat er vandaag bekend gemaakt word.
Zo rond de 2000 die daadwerkelijk van de afgelopen 24 uur zijn. Daarnaast terug tot en met de 4e. De delta in de cijfers tussen vandaag en gisteren gok ik op rond de 7900.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Dus toch weer een stijgingquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo rond de 2000 die daadwerkelijk van de afgelopen 24 uur zijn. Daarnaast terug tot en met de 4e. De delta in de cijfers tussen vandaag en gisteren gok ik op rond de 7900.
Tja, je kunt het veroordelen maar ze ongelijk geven is lastiger.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ouders faciliteren die huisfeestjes ook onder het mom van: " Wat boeit het? Ze zitten 5 dagen urenlang bij elkaar op school met 30 man in de klas waar ze geen afstand hoeven te houden onderling. Dus wat boeit dat huisfeestje met 10 man dan?"
6500.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:39 schreef hollandia02 het volgende:
Ja. Er wordt meer getest, er is een verschil in testmethodolie die iets meer positieven geeft etc, dus weet niet hoe groot het issue ervan is, maar ik denk wel een stijging in het totaal. Als de vorige maatregelen verschil maakten zouden we dat deze week in de cijfers van vorige week en de week ervoor moeten gaan zien.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus toch weer een stijging
Laten we het hopen!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Er wordt meer getest, er is een verschil in testmethodolie die iets meer positieven geeft etc, dus weet niet hoe groot het issue ervan is, maar ik denk wel een stijging in het totaal. Als de vorige maatregelen verschil maakten zouden we dat deze week in de cijfers van vorige week en de week ervoor moeten gaan zien.
Ja daar lees je op twitter toch wel enige discussie over.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Er wordt meer getest, er is een verschil in testmethodolie die iets meer positieven geeft etc, dus weet niet hoe groot het issue ervan is, maar ik denk wel een stijging in het totaal. Als de vorige maatregelen verschil maakten zouden we dat deze week in de cijfers van vorige week en de week ervoor moeten gaan zien.
Je kan toch prima met een paar vrienden thuis een biertje drinken, op voldoende afstand? Of samen proosten op het weekend tijdens een vrijdagmiddag Skypemeeting?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want het is niet super jammer?
Dat zou bijzonder snel zijn, ik verwacht dat pas eind volgende week.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:52 schreef Simmertje het volgende:
Ik ga voor nog een aantal dagen stagnatie alvorens we gaan dalen, ik zeg 7300 vandaag.
Je moet ervoor corrigeren idd. Ik zou er best voor willen corrigeren, maar heb geen idee met wat voor delta. Stel dat de hoeveelheid vals-positieven met 2% gestegen is. Dat is op de hoeveelheid tests van vorige week toch al gauw 5000 tests.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja daar lees je op twitter toch wel enige discussie over.
Ik ben van mening dat als je "iets"verandert aan de methode dat je eerdere resultaten nooit 1:1 kunt vergelijken
Nee het was ook bedoeld als voortborduren op en niet als welles nietes.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik stel ook helemaal nergens dat ik verwacht dat deze maatregel thuisfeestje helemaal aan banden legt geloof ik.
Mijn zoon heeft zich ook laten testen, omdat hij klachten had en hij met een besmette collega in de dienstauto had gezeten. Gelukkig testte mijn zoon negatief. Blijkbaar is de ene persoon bevattelijker, dan de anderequote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:50 schreef Kyran het volgende:
Hmmm collega positief getest en een paar anderen thuis met klachten. Die worden vandaag getest. Allemaal collega's waar ik mee heb gewerkt.
Aantal tests neemt wel toe, onderschat dat niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:52 schreef Simmertje het volgende:
Ik ga voor nog een aantal dagen stagnatie alvorens we gaan dalen, ik zeg 7300 vandaag.
Aantal positieve besmettingen ook helaas.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aantal tests neemt wel toe, onderschat dat niet.
Ik ook nietquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
Merk nog geen verschil met thuiswerkers.
moet ook 13.5% positief is niet echt een beste scorequote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aantal tests neemt wel toe, onderschat dat niet.
Mijn voorgevoel zegt een sterke daling.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou bijzonder snel zijn, ik verwacht dat pas eind volgende week.
1 op de 100 besmettelijk? Meen je.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je kan toch prima met een paar vrienden thuis een biertje drinken, op voldoende afstand? Of samen proosten op het weekend tijdens een vrijdagmiddag Skypemeeting?
Studenten als deze mevrouw gaan volledig voorbij aan de logica van het sluiten van horeca. Nu minstens 1 op de 100 mensen in Nederland besmettelijk is zouden we allemaal binnen moeten zien, in een poging om de ongecontroleerde community spread te stoppen.
Maar de laatste keer kostte jouw voorgevoel je een abonnementquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mijn voorgevoel zegt een sterke daling.
quote:Op donderdag wordt hoogstwaarschijnlijk de 200.000e positieve test geregistreerd. De teller staat nu op 196.163 besmettingen.
Op 23 september werd de 100.000e coronabesmetting in Nederland vastgesteld. Dat was op de 210e dag van de uitbraak in Nederland. Donderdag is dag 232.
Zullen er wel 9000 zijn. Grapje maat.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mijn voorgevoel zegt een sterke daling.
0,73% is nu de schatting (zo'n 125.000 mensen).quote:
Dit verbaast mij al jaaaren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:07 schreef mir1986 het volgende:
Bizar dat dit wordt vergeten en dat er steeds meer mensen op de VVD gaan stemmen.
Minstens 1 op 100? Dat is wel een beetje overdreven hè. Uitgaande van het dashboard zijn er ~126000 besmettelijke mensen. Dat is veel, maar 'minstens 1 op 100' is minimaal 50.000 meer.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je kan toch prima met een paar vrienden thuis een biertje drinken, op voldoende afstand? Of samen proosten op het weekend tijdens een vrijdagmiddag Skypemeeting?
Studenten als deze mevrouw gaan volledig voorbij aan de logica van het sluiten van horeca. Nu minstens 1 op de 100 mensen in Nederland besmettelijk is zouden we allemaal binnen moeten zien, in een poging om de ongecontroleerde community spread te stoppen.
Ja, maar een dag later zat ik er 3 vanaf ofzo!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar de laatste keer kostte jouw voorgevoel je een abonnement
De kans is groter dat het nog even doorstijgt inderdaad. Al denk ik wel dat doordat er meer aandacht is op komen te liggen de afgelopen weken qua media, cijfertjes die opliepen, het bewustzijn wel beter is geworden, ook al voor de afgelopen persconferentie.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Zullen er wel 9000 zijn. Grapje maat.
Hopelijk in elk geval stabiel, tot het huidige pakket zijn vruchten gaat afwerpen.
Geloof zelf dat we er zonder harde lockdown niet meer onder controle krijgen, het is simpelweg te wijd verspreid. En mensen komen nog steeds gezellig samen overal.
Dit is wel waarom ik het een goed idee vind om influencers te betalen om campagne te voeren voor de overheid. Wij kunnen het onzin vinden, maar als een Enzo Knol ofzo het roept, is het ineens hip. Een makkelijkere manier om mensen mee te krijgen is er niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.ad.nl/video/d(...)en-mondkapje~p174134
Ja, maar hij had WEL de ballen om daad bij woord te voegen dus alle lof voor @Scrummiequote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar de laatste keer kostte jouw voorgevoel je een abonnement
Kga t stemmenquote:
Moeten ze alleen niet na een tijd, en vele euro's, 180 graden draaienquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is wel waarom ik het een goed idee vind om influencers te betalen om campagne te voeren voor de overheid. Wij kunnen het onzin vinden, maar als een Enzo Knol ofzo het roept, is het ineens hip. Een makkelijkere manier om mensen mee te krijgen is er niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |