Het dringende advies mbt de mondkapjes in publieke binnenruimten geldt landelijkquote:Op woensdag 30 september 2020 20:55 schreef MoreDakka het volgende: [..] Incorrect. De coronabrandhaarden zijn al vrij lang bekend en hebben zich heel lang beperkt tot bepaalde steden en regio's. Dat is ook in de media geweest. Je let volgens mij niet zo goed op
![]()
Persoonlijk heb ik liever een avondklok om 22u dan overal mondkapjes.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:39 schreef tesssssssss het volgende:
Als het aantal besmettingen niet binnen drie weken omlaag gaat komen er nog strengere maatregelen.
Dat weet ik en daar had ik het ook niet over, maar je leest zo ongeveer alles compleet verkeerd en reageert dan verontwaardigd. Het zou helpen als je iets beter je best doet om mensen te begrijpen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het dringende advies mbt de mondkapjes in publieke binnenruimten geldt landelijk
Waarom wil je dat? Omdat het voor jou prettiger is een rustige straat te hebben?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik liever een avondklok om 22u dan overal mondkapjes.
Je hoeft dat mondkapje niet op, het is een dringend advies.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk mondkapjes in publieke binnenruimten echt een veel minder ingrijpende en draconische maatregel dan een avondklok.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ook. En volgens mij is het ook effectiever.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nope.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Valt een kantoortuin daar ook onder?
Het zou dan helpen als ik minder moe was denk ikquote:Op woensdag 30 september 2020 21:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat weet ik en daar had ik het ook niet over, maar je leest zo ongeveer alles compleet verkeerd en reageert dan verontwaardigd. Het zou helpen als je iets beter je best doet om mensen te begrijpen.
Iedereen is nu weer wat rustiger. Dat is ook wat waard in deze tijd.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:03 schreef Predator40 het volgende:
ik denk dat hooguit 2% dat advies gaat opvolgen, dat haalt dus echt helemaal niks uit.
wat een hoop poeha om niks
Snap je dat serieus niet?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:04 schreef Vallon het volgende:
Nog even over dat dringen... woordgeneuzel... waarom is dat specifiek "dringend" ?
Moet iemand met de trein mee of zo.
Waarom niet gewoon advies ?
Ja, I know. Er gaat hier vanaf volgende week ook meer thuis gewerkt worden. Maar niemand meer dan 3 dagen in de week. De meeste 1 a 2 dagen. Dus blijft wel aardig druk nog.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope.
Maar er is eveneens een dringend landelijk advies tot thuiswerken waar dat kan. Dus jou zou thuis moeten werken ipv in een kantoortuin.
en over 3 weken janken om strengere maatregelenquote:Op woensdag 30 september 2020 21:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Iedereen is nu weer wat rustiger. Dat is ook wat waard in deze tijd.
Mag toch hopen van niet.. Dat hebben we zelfs niet tijdens de eerste lockdown gehad en dat zouden we dan nu wel moeten hebben? Hoe ver gaan we in hemelsnaam?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je hoeft dat mondkapje niet op, het is een dringend advies.
Ik denk dat die avondklok er straks nog wel bij gaat komen.
Omdat 'dringend' niet alleen 'urgent' betekent, maar ook zoiets als 'krachtig'. Een advies is in moreel opzicht vrijblijvender dan een dringend advies.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:04 schreef Vallon het volgende:
Nog even over dat dringen... woordgeneuzel... waarom is dat specifiek "dringend" ?
Een advies slaat men (nog) eerder in de wind dan een dringend advies.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:04 schreef Vallon het volgende:
Volgens mij is de persoon die je quote een beetje overdreven gecharmeerd van strenge maatregelenquote:Op woensdag 30 september 2020 21:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet.. Dat hebben we zelfs niet tijdens de eerste lockdown gehad en dat zouden we dan nu wel moeten hebben? Hoe ver gaan we in hemelsnaam?
Ik niet, ik laat de honden pas na twaalven uitquote:Op woensdag 30 september 2020 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die straat boeit me niets. Het is meer dat de tijd dat als ik op straat kom ik liever nog enigszins normaal leef en dan maar 's avonds eerder binnen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Waarom wil je dat? Omdat het voor jou prettiger is een rustige straat te hebben?
Ik weet niet, ik kan moeilijk kiezen. Ik vind beide draconisch.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk mondkapjes in publieke binnenruimten echt een veel minder ingrijpende en draconische maatregel dan een avondklok.
denk niet dat ze daar moeilijk over doenquote:Op woensdag 30 september 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik niet, ik laat de honden pas na twaalven uit
Nou ik wil niet negatief uit de hoek komen maar met die halve maatregelen krijg je dat aantal besmettingen niet naar beneden.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet.. Dat hebben we zelfs niet tijdens de eerste lockdown gehad en dat zouden we dan nu wel moeten hebben? Hoe ver gaan we in hemelsnaam?
De honden? Nou...quote:Op woensdag 30 september 2020 21:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk niet dat ze daar moeilijk over doen
Heel naar. Eentje om snel te vergetenquote:Op woensdag 30 september 2020 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Beseffen we al dat kerst en oud en nieuw dit jaar echt mega kut worden?
Hond uitlaten werd in België aangemerkt als 'niet-essentiële verplaatsing'.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk niet dat ze daar moeilijk over doen
Dat zien de honden andersquote:Op woensdag 30 september 2020 21:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hond uitlaten werd in België aangemerkt als 'niet-essentiële verplaatsing'.
Hoe kun jij dit nu al beweren?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ik wil niet negatief uit de hoek komen maar met die halve maatregelen krijg je dat aantal besmettingen niet naar beneden.
Eh, de lockdown die we hadden ('intelligent' of zo) was minder draconisch dan een avondklok.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:09 schreef Ven1972 het volgende:
Avond en nachtklok is een opstap naar een semi-lockdown als de besmettingen en de R-getal niet daalt, maar hou ook rekening mee en zeker in ons achterhoofd moeten we zeker onthouden. Maar het kabinet probeert nu de lockdown te voorkomen, echter is dat voorlopig niet aan de orde of dat het gaat lukken.
Ja, op zich heb ik er niet veel moeite mee, met de situatie,maar toen ik ineens dacht aan oud en nieuw werd ik wel heel depri ineens.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Heel naar. Eentje om snel te vergeten
Raarrrrrrrrquote:Op woensdag 30 september 2020 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
dat beseffen er nog maar heel weinig .....quote:Op woensdag 30 september 2020 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Ja dat klopt ook, maar die soort lockdown kan er wel komen als alle maatregelen niet helpen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, de lockdown die we hadden ('intelligent' of zo) was minder draconisch dan een avondklok.
Ja, dat heb ik net gedaan. Over drie weken spreek ik je weer.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe kun jij dit nu al beweren?
Nogal, ja. Het was een van de minst stringente lockdowns in Europa.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, de lockdown die we hadden ('intelligent' of zo) was minder draconisch dan een avondklok.
Vind je? Het volledig sluiten van de horeca en het onderwijs vond ik aanmerkelijk ingrijpender.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lekker buiten hangen om een vuurkorf met een boel alcohol, joh. Komt wel goed, we maken er wat van en vieren dat we er nog zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, op zich heb ik er niet veel moeite mee, met de situatie,maar toen ik ineens dacht aan oud en nieuw werd ik wel heel depri ineens.
ik was trouwens een paniekzaaier toen ik dat voorspeldequote:Op woensdag 30 september 2020 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Het sluiten van het onderwijs was dan ook een gotspe waar ze gelukkig vrij snel op terugkwamen. Dat gaat nu niet meer gebeuren.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vind je? Het volledig sluiten van de horeca en het onderwijs vond ik aanmerkelijk ingrijpender.
Kunnen die honden zichzelf niet uitlaten? De avondklok geldt alleen voor mensen.quote:
Zo werkt het niet, want als je positief getest bent moet je wel doorgeven aan GGD dat je besmet bent.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:11 schreef DonDruiper het volgende:
Alles op alles zetten om miljoenen sneltesten voor de consument te ontwikkelen.
Dat zijn we er vanaf.
Nou, ik heb liever de lockdown die we hadden dan een avondklok.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook, maar die soort lockdown kan er wel komen als alle maatregelen niet helpen.
Ja, sommigen buitelen hier over elkaar om heen om de huidige maatregelen, die best wel streng zijn, onvoldoende te noemen. Over 2 weken gaan we zien hoe waar dat is geweest.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe kun jij dit nu al beweren?
een mondkapjes verplichting ook, is voor iedereen duidelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:10 schreef hooibaal het volgende:
Avondklok is gewoon een goede maatregel om achter de hand te houden als mensen zich nu niet goed genoeg aan de regels gaan houden. Een stok achter de deur zeg maar.
Ik merk om mij heen dat dit best weer even een wake-up call was en veel organisaties zetten weer een stap terug.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, sommigen buitelen hier over elkaar om heen om de huidige maatregelen, die best wel streng zijn, onvoldoende te noemen. Over 2 weken gaan we zien hoe waar dat is geweest.
Met een avondklok mag je je niet op straat begeven en word je feitelijk opgesloten in je huis. Dat is nogal wat.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vind je? Het volledig sluiten van de horeca en het onderwijs vond ik aanmerkelijk ingrijpender.
Scherp, primaquote:Op woensdag 30 september 2020 21:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik net gedaan. Over drie weken spreek ik je weer.
Jij hebt echt een hekel aan iedereen he. Lees alleen maar gefrustreerde berichten waarbij alles en iedereen het fout doet.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een mondkapjes verplichting ook, is voor iedereen duidelijk.
kappen ze ook gelijk met dat funshoppen en met hele gezinnen je boodschappen doen,
Kan uiteraard wel maar ze hebben geen mondkapjes en ze komen overalquote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kunnen die honden zichzelf niet uitlaten? De avondklok geldt alleen voor mensen.
Dat snap ik, maar het werkt helaas averechts, want opheffen van lockdowns zorgen over paar weken voor een torenhoge stijging van besmettingen. Dus het werkt niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik heb liever de lockdown die we hadden dan een avondklok.
Ik ook. Ik vind het om eerlijk te zijn een ridicuul idee.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik heb liever de lockdown die we hadden dan een avondklok.
Dat valt nog te bezien, want het aantal besmettingshaarden op scholen stijgt rap. Er wordt door experts al opgeroepen om de herfstvakantie te verlengen om het nog weer een klein beetje terug te dringen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het sluiten van het onderwijs was dan ook een gotspe waar ze gelukkig vrij snel op terugkwamen. Dat gaat nu niet meer gebeuren.
de echte wake up call komt pas over 3 weken.....let maar op.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik merk om mij heen dat dit best weer even een wake-up call was en veel organisaties zetten weer een stap terug.
In Antwerpen was het tussen 23.30-06.00, een tijdstip dat veel mensen zich toch al niet op straat bevonden. En er zijn altijd uitzonderingen te maken (bv. vanwege werk). Dat vind ik een stuk ingrijpender dan geen onderwijs krijgen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met een avondklok mag je je niet op straat begeven en word je feitelijk opgesloten in je huis. Dat is nogal wat.
Nou dan bel je toch even?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, want als je positief getest bent moet je wel doorgeven aan GGD dat je besmet bent.
De situatie is natuurlijk ook nogal 'wat'. We zijn na zo'n lange tijd van vrede huiverig voor alles wat dwingend door de Staat wordt opgelegd, maar het werkt wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met een avondklok mag je je niet op straat begeven en word je feitelijk opgesloten in je huis. Dat is nogal wat.
Dat komt alleen maar omdat de besmetting over het algemeen oplopen. Dit is een gevolg, geen oorzaak.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien, want het aantal besmettingshaarden op scholen stijgt rap. Er wordt door experts al opgeroepen om de herfstvakantie te verlengen om het nog weer een klein beetje terug te dringen.
Ik snap niet waarom dat wel een goed idee is, eigenlijk. Het klinkt nogal vreemd.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Is een knipperlicht model dat die Slagter die wel eens bij Op1 zit opperde niet een goed idee? Dus, ik noem maar wat, 3 weken alles open, dan 3 weken weer zware maatregelen, dan weer open, dicht, open, dicht, etc.
Op deze manier zorg je er voor dat het virus zich normaal door de samenleving verspreid maar niet dat de IC's uiteindelijk overspoelen. Want strenge lockdown helpen niet, want daarna kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Niet dat Nederland dat doet hoor, maar andere landen.
Ik denk tot eind 2021.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef Sfancta het volgende:
Ben niet actief hier, postend en lezend. Maar wat denken jullie, hoelang zitten we nog in deze coronasituatie? Hebben we het over jaren? Grootste crisis van de laatste 100 jaar aankomend?
Honden zijn geen nertsen, dus die kunnen het toch niet overdragen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan uiteraard wel maar ze hebben geen mondkapjes en ze komen overal
Dat kan prima werken, vooral lokaal. Maar lokale maatregelen zijn blijkbaar niet 'duidelijk'. Ofzo.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Is een knipperlicht model dat die Slagter die wel eens bij Op1 zit opperde niet een goed idee? Dus, ik noem maar wat, 3 weken alles open, dan 3 weken weer zware maatregelen, dan weer open, dicht, open, dicht, etc.
Op deze manier zorg je er voor dat het virus zich normaal door de samenleving verspreid maar niet dat de IC's uiteindelijk overspoelen. Want strenge lockdown helpen niet, want daarna kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Niet dat Nederland dat doet hoor, maar andere landen.
Ja, volgens mij komt het signaal ook best over maar als doemdenker is het natuurlijk spannender om over avondklokken te speculeren.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik merk om mij heen dat dit best weer even een wake-up call was en veel organisaties zetten weer een stap terug.
ik heb een hekel aan mensen die niet ff logisch kunnen nadenken en zich niet aan een paar simpele regels kunnen houden.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jij hebt echt een hekel aan iedereen he. Lees alleen maar gefrustreerde berichten waarbij alles en iedereen het fout doet.
Ja! Zie het echt niet gebeuren dat tegen die tijd weer veel versoepeld is. Dit gaat een hele saaie tijd worden voor vele die anders gewend waren.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk tot de burgeroorlog of het vaccin. Het kan vriezen en het kan dooien.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef Sfancta het volgende:
Ben niet actief hier, postend en lezend. Maar wat denken jullie, hoelang zitten we nog in deze coronasituatie? Hebben we het over jaren? Grootste crisis van de laatste 100 jaar aankomend?
Het is in ieder geval duidelijk. Maar ik snap echt dat gezeur om duidelijkheid niet. Duidelijk betekent vaak ook dat het niet mogelijk is maatwerk te leveren.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Meeste mensen bevinden zich dan toch niet op straat. Voor de hond uitlaten of werk worden echt wel uitzonderingen gemaakt. En als je naar vrienden wil, blijf dan gewoon daar slapen. Ik ben er overigens ook niet voor.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat Slagter noemt is een klojo-effect. Ik denk dat niet zo echt goed is voor de economie, dan hebben we na de coronacrisis enorme economische crisis waar we straks weer fors gaan bezuinigen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Medio volgend jaar is waar ik op gok.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef Sfancta het volgende:
Klopt ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nou dan bel je toch even?
Iedereen doet iedere week een sneltest en bij positief getest blijf je 10 dagen thuis.
Ik vind het ronduit schandalig. Elke maatregel kan zomaar ineens van tafel gegooid worden als iemand het 'onduidelijk' noemt. Ik kan er bijna kwaad om worden.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk. Maar ik snap echt dat gezeur om duidelijkheid niet. Duidelijk betekent vaak ook dat het niet mogelijk is maatwerk te leveren.
Nee, dat is niet waar. Strenge maatregelen doen als ze werken het reproductiegetal afnemen en het aantal besmettingen dalen waardoor testen en bron- en contactonderzoek behapbaar worden. Daar wordt vervolgens een flink aantal nieuwe besmettingen mee voorkomen. Dat betekent niet dat het reproductiegetal niet zal stijgen, maar volgens modellen heb je uiteindelijk minder vaak en minder strenge maatrelen nodig.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het werkt helaas averechts, want opheffen van lockdowns zorgen over paar weken voor een torenhoge stijging van besmettingen. Dus het werkt niet.
Krijg je dan juist niet dat mensen in de drie ‘open weken’ helemaal losgaan met feestjes, etentjes etc., waardoor je enorme pieken krijgt? En in de drie ‘dichte weken’ besmetten ze hun huisgenoten ook nog.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Bij lokale maatregelen zit de groep die altijd strengere maatregelen wil te klagen dat het niet ver genoeg gaat en de groep die geen maatregelen wil zegt dat de maatregelen niets toevoegen omdat je ze kunt omzeilen door naar een andere regio te gaan. Daar vinden deze beide uitersten elkaar inderdaad.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan prima werken, vooral lokaal. Maar lokale maatregelen zijn blijkbaar niet 'duidelijk'. Ofzo.
Ja inderdaad, het wordt steeds meer en die groep groeit per dag fors.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb een hekel aan mensen die niet ff logisch kunnen nadenken en zich niet aan een paar simpele regels kunnen houden.
en ja, dat zijn er best veel op dit moment
Of het genoeg is blijft de vraag, maar het lijkt me inderdaad zinloos om nu al te roepen dat het niet genoeg is.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, volgens mij komt het signaal ook best over maar als doemdenker is het natuurlijk spannender om over avondklokken te speculeren.
Je bent kwaad over mensen die niet logisch denken maar zelf verspreid je hier ook allerlei kort-door-de-bocht valkuilen. Misschien je eigen oordelingsvermogen eens wat in twijfel trekken?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb een hekel aan mensen die niet ff logisch kunnen nadenken en zich niet aan een paar simpele regels kunnen houden.
en ja, dat zijn er best veel op dit moment
Dat gaat over Belgiequote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef mir1986 het volgende:
https://www.artsenkrant.c(...)kie_check=1601493462
Zelfs artsen geven aan dat deze maatregelen buiten proportioneel zijn
Ok, kan ook. Maar er is nog veel onzekerheid over hoe nieuwe maatregelen werken over 3 weken.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Strenge maatregelen doen als ze werken het reproductiegetal afnemen en het aantal besmettingen dalen waardoor testen en bron- en contactonderzoek behapbaar worden. Daar wordt vervolgens een flink aantal nieuwe besmettingen mee voorkomen. Dat betekent niet dat het reproductiegetal niet zal stijgen, maar volgens modellen heb je uiteindelijk minder vaak en minder strenge maatrelen nodig.
Het is onbegrijpelijk dat het testbeleid duidelijk heeft aangegeven waar de besmettingshaarden zijn maar er wordt niets mee gedaan. Totdat het zover uit de hand loopt dat we weer in een lockdown zitten.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bij lokale maatregelen zit de groep die altijd strengere maatregelen wil te klagen dat het niet ver genoeg gaat en de groep die geen maatregelen wil zegt dat de maatregelen niets toevoegen omdat je ze kunt omzeilen door naar een andere regio te gaan. Daar vinden deze beide uitersten elkaar inderdaad.
Echt, zo lang? Ik denk niet dat het per se gelijk over is in 2021, maar vanaf het voorjaar kan het wel al snel verbeteren, waardoor er verder versoepeld kan worden. Juni 2020 was ook heel anders dan nu.quote:
Ja dus, het werkt alleen maar tot meer besmettingen komen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Krijg je dan juist niet dat mensen in de drie ‘open weken’ helemaal losgaan met feestjes, etentjes etc., waardoor je enorme pieken krijgt? En in de drie ‘dichte weken’ besmetten ze hun huisgenoten ook nog.
Ja, maar met al die maatregelen over en weer zitten we toch weer bijna in een tweede lockdownquote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bij lokale maatregelen zit de groep die altijd strengere maatregelen wil te klagen dat het niet ver genoeg gaat en de groep die geen maatregelen wil zegt dat de maatregelen niets toevoegen omdat je ze kunt omzeilen door naar een andere regio te gaan. Daar vinden deze beide uitersten elkaar inderdaad.
Belgische artsen over hun coronabeleid. Wat heeft dat met Nederland te maken?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef mir1986 het volgende:
Die onzekerheid is er altijd omdat de maatregelen zelf niet het verschil maken maar het gedrag van mensen allesbepalend is.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok, kan ook. Maar er is nog veel onzekerheid over hoe nieuwe maatregelen werken over 3 weken.
Speel de bal, niet de persoonquote:Op woensdag 30 september 2020 21:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je bent kwaad over mensen die niet logisch denken maar zelf verspreid je hier ook allerlei kort-door-de-bocht valkuilen. Misschien je eigen oordelingsvermogen eens wat in twijfel trekken?
Dan doe je het langer dan drie weken, kan wel uitgerekend worden. Maar we moeten maar eens accepteren dat er doden gaan vallen en dat we niet alles kunnen voorkomen. Het gaat er om dat het virus op een normale manier verspreid wordt in de samenleving zonder dat de IC's overspoelen. Want anders blijft het ellende en gaat onze economie ook kapot, en dat zal ook tot doden leiden.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Krijg je dan juist niet dat mensen in de drie ‘open weken’ helemaal losgaan met feestjes, etentjes etc., waardoor je enorme pieken krijgt? En in de drie ‘dichte weken’ besmetten ze hun huisgenoten ook nog.
Wauw, je hebt er één gevonden?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef mir1986 het volgende:
Desalniettemin ook over Nederland.quote:
Als dat zo zou zijn, dan zou je de maatregel niet nodig hebben.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meeste mensen bevinden zich dan toch niet op straat. Voor de hond uitlaten of werk worden echt wel uitzonderingen gemaakt. En als je naar vrienden wil, blijf dan gewoon daar slapen. Ik ben er overigens ook niet voor.
Nou, ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik verwacht dat er eind 2021 een vaccin gaat zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Echt, zo lang? Ik denk niet dat het per se gelijk over is in 2021, maar vanaf het voorjaar kan het wel al snel verbeteren, waardoor er verder versoepeld kan worden. Juni 2020 was ook heel anders dan nu.
Tja...de ene helft roept "Te veel!", de andere helft roept "Te weinig".quote:Op woensdag 30 september 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Desalniettemin ook over Nederland.
Af en toe bekruipt mij ook het gevoel dat er veel schromelijk overdreven is. Na de eerste golf sprongen al veel experts op de bres om (hoe begrijpelijk) ook de overreactie van het Nederlandse beleid tegen het voetlicht te houden. En nu gebeurt gewoon weer hetzelfde. Zonder discussie, zonder enige vorm van nuance.
Wat dat betreft vond ik de podcast van Jort Kelder (voor Radio 1) erg interessant: https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-jortcast
Helemaal mee eens. Zal gelijk even die podcast in m'n to-listen-lijst zetten.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Zonder discussie, zonder enige vorm van nuance.
Krankjorem iddquote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef mir1986 het volgende:
Bizar trouwens dat je wel met 250 man binnen mag zitten bij theater, maar niet bij amateur sportwedstrijden mag kijken in de buitenlucht. Zulke bizarre regels...
Dat vind ik legitieme kritiek.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
(En bovenal: dat er al snel geen rationele discussie mogelijk is over de proportionaliteit van de maatregelen)
Mee eens, de maatregelen helpen nauwelijks bij een exceptionele daling van besmettingen, problemen bij teststraten is gigantisch en er is helemaal geen respect meer voor bestaande maatregelen, zoals basismaatregelen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik verwacht dat er eind 2021 een vaccin gaat zijn.
Dat geklooi met die maatregelen, dat wordt toch nooit iets.
Denk ik, dan.
Volgens mij is er best een aardig grijs midden. En in die zin vind ik het interessant dat Kelder opmerkt dat de redactie van Op1 terughoudend is om mensen aan het woord te laten die sceptisch zijn over de noodzaak van de huidige maatregelen. En als er al zo iemand aan bod komt, wordt er een arts of oud-patiënt tegenover gezet die een zielig verhaal komt afstekene.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...de ene helft roept "Te veel!", de andere helft roept "Te weinig".
Ik zie dit toch echt niet als overreactie. Snap eerlijk gezegd niet dat er zolang geen enkele actie kwam. Dat had gescheeld in de zwaarte en lengte van deze maatregelen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Af en toe bekruipt mij ook het gevoel dat er veel schromelijk overdreven is. Na de eerste golf sprongen al veel experts op de bres om (hoe begrijpelijk) ook de overreactie van het Nederlandse beleid tegen het voetlicht te houden. En nu gebeurt gewoon weer hetzelfde. Zonder discussie, zonder enige vorm van nuance.
Wat dat betreft vond ik de podcast van Jort Kelder (voor Radio 1) erg interessant: https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-jortcast
(En bovenal: dat er al snel geen rationele discussie mogelijk is over de proportionaliteit van de maatregelen)
En dat het kabinet niet de ballen heeft om bij de standpunten te blijven staan maar steeds weer terrein toegeeft op media, oppositie en willekeurige mensen op twitter.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik heb al vaker hier gezegd: hoe lager je drempel om in te grijpen, des te vaker je in moet grijpen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zie dit toch echt niet als overreactie. Snap eerlijk gezegd niet dat er zolang geen enkele actie kwam. Dat had gescheeld in de zwaarte en lengte van deze maatregelen.
Tja, sorry, maar ik kan iemand als Kelder niet erg serieus nemen als het over een onderwerp als dit gaat. Kan je net zo goed naar Lange Frans of een rapper luisteren.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is er best een aardig grijs midden. En in die zin vind ik het interessant dat Kelder opmerkt dat de redactie van Op1 terughoudend is om mensen aan het woord te laten die sceptisch zijn over de noodzaak van de huidige maatregelen. En als er al zo iemand aan bod komt, wordt er een arts of oud-patiënt tegenover gezet die een zielig verhaal komt afstekene.
Ja, heel erg terecht. Het is bizar hoe veel er op het gevoel gespeeld wordt in de discussies die ik zie bij Op1 bijvoorbeeld. Die Ira Helsloot tegen die vrouw, ben haar naam even kwijt.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
En als er al zo iemand aan bod komt, wordt er een arts of oud-patiënt tegenover gezet die een zielig verhaal komt afstekene.
Thanks.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:09 schreef capricia het volgende:
[..]
De Jonge hield er een heel verhaal over, vanmiddag, echt uitgebreid. Hij noemde de drie beste kanshebbers.
Naast het enorm opschalen van de pcr tests, gaan die sneltesten heel belangrijk worden. Zicht op wat een 'testsamenleving' genoemd wordt.
Maar hij besprak ook dat niet iedere sneltest even goed inzetbaar is in elke situatie.
In elk geval gaat alles op schrift naar de kamer. Dus dat zal snel na te lezen zijn.
quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:46 schreef Salina het volgende:
Proef met corona-sneltest in Breda: binnen vijftien minuten de uitslag
BREDA - In de teststraat in Breda worden vanaf maandag coronasneltesten uitgevoerd. Dat gebeurt bij wijze van een proef die moet uitwijzen of de sneltest betrouwbaar is en in de praktijk toepasbaar. Als dat uit onderzoeken blijkt, wil het kabinet ze vanaf november op grote schaal invoeren wat de druk op de teststraten aanzienlijk moet verlagen.
Breda is niet de enige stad waar de sneltest, die binnen vijftien minuten de uitslag kan geven, wordt uitgeprobeerd. Ook in Amsterdam, Utrecht en Den Haag worden in deze periode sneltesten afgenomen. In Breda werkt GGD West-Brabant samen met het Amphia Ziekenhuis en laboratorium Microvida. Esther Lodder, arts infectieziektenbestrijding bij de GGD, spreekt van een 'belangrijke ontwikkeling’. ,,We denken dat sneltesten veelbelovend zijn omdat je op veel grotere schaal kan testen.”
Rest van artikel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vond het vreemd dat dit verder niet of nauwelijks is opgepikt hier. Misschien vanwege de snelheid of overdaad aan informatie hier op het forum of gebrek aan interesse. Of iedereen weet het al, kan ook.quote:Op maandag 28 september 2020 17:57 schreef Salina het volgende:
[..]
Sneltests zijn ze in Nederland sinds vandaag aan het testen in Breda, Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Testperiode duurt ongeveer 3 weken en als de resultaten bemoedigend zijn wil men het invoeren in november. Uitslag binnen 15 minuten dan.
https://www.bndestem.nl/b(...)de-uitslag~ae654c0e/
https://www.bredavandaag.(...)n-proef-met-sneltest
https://www.nu.nl/west-br(...)oor-coronavirus.html
[..]![]()
Anyway, drie weken testen sinds afgelopen maandag en bij goed resultaat vanaf november uitrollen begreep ik."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ik vind dat wel meevallen. Bij voetbalwedstrijden is het lastig gebleken om te zorgen dat mensen zich aan de regels houden. Bij theaters en veel andere instellingen worden volgens het kabinet regels keurig nageleefd. Dan snap ik wel dat je voor die laatste een uitzondering maakt.quote:
Los van wat je van Kelder vindt, hij probeert in ieder geval wel rationeel naar de zaken te kijken. Daarbij nodigt hij altijd gasten uit met kennis van zaken in zijn podcast. De vergelijking met Lange Frans raakt kant noch wal. Die roept maar wat.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, sorry, maar ik kan iemand als Kelder niet erg serieus nemen als het over een onderwerp als dit gaat. Kan je net zo goed naar Lange Frans of een rapper luisteren.
Dat verbaast mij ook. Het lijkt erop dat het vertrouwen in eigen clubjes een beetje op is en dat geeft geen goede indruk.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat het kabinet niet de ballen heeft om bij de standpunten te blijven staan maar steeds weer terrein toegeeft op media, oppositie en willekeurige mensen op twitter.
Ik ben verrast door de hoeveelheid mensen die bijna een soort fetish voor zeer sterk ingrijpen door de overheid hebben. En ook hoeveel invloed die mensen hebben.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, heel erg terecht. Het is bizar hoe veel er op het gevoel gespeeld wordt in de discussies die ik zie bij Op1 bijvoorbeeld. Die Ira Helsloot tegen die vrouw, ben haar naam even kwijt.
Dat had getest moeten worden voor de maatregelen opgeheven werden. Daar word ik dan wel pissig over, test dat gewoon voor je gaat beslissen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat wel meevallen. Bij voetbalwedstrijden is het lastig gebleken om te zorgen dat mensen zich aan de regels houden. Bij theaters en veel andere instellingen worden volgens het kabinet regels keurig nageleefd. Dan snap ik wel dat je voor die laatste een uitzondering maakt.
Dat staat trouwens los van de discussie hoe groot het besmettingsgevaar is in een stadion. Als uit onderzoek blijkt dat dat nihil is, dan is een stadionverbod natuurlijk moeilijk uit te leggen.
Ik ben eigenlijk heel blij met ons subforum.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is er best een aardig grijs midden. En in die zin vind ik het interessant dat Kelder opmerkt dat de redactie van Op1 terughoudend is om mensen aan het woord te laten die sceptisch zijn over de noodzaak van de huidige maatregelen. En als er al zo iemand aan bod komt, wordt er een arts of oud-patiënt tegenover gezet die een zielig verhaal komt afstekene.
Ja, eens. Maar dan had het misschien regionaal met een kleinere ingreep gekund.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik heb al vaker hier gezegd: hoe lager je drempel om in te grijpen, des te vaker je in moet grijpen.
Hun oplossing is een omgekeerde lockdown, maar ze vertellen niet hoe dat in de praktijk werkt. Dat moet die mensen (in Nederland 5 miljoen) maar zelf uitzoeken en overleggen met hun huisarts.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik gok dat het besmettingsgevaar overal nihil is als je je goed aan de maatregelen houdt.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat wel meevallen. Bij voetbalwedstrijden is het lastig gebleken om te zorgen dat mensen zich aan de regels houden. Bij theaters en veel andere instellingen worden volgens het kabinet regels keurig nageleefd. Dan snap ik wel dat je voor die laatste een uitzondering maakt.
Dat staat trouwens los van de discussie hoe groot het besmettingsgevaar is in een stadion. Als uit onderzoek blijkt dat dat nihil is, dan is een stadionverbod natuurlijk moeilijk uit te leggen.
Maar tegelijkertijd zie je ook weer hoeveel mensen echt een volstrekte kuttijd hebben gehad door dit virus. Dus dat emotionele moet óók een gezicht krijgen, vind ik.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, heel erg terecht. Het is bizar hoe veel er op het gevoel gespeeld wordt in de discussies die ik zie bij Op1 bijvoorbeeld. Die Ira Helsloot tegen die vrouw, ben haar naam even kwijt.
Laats was Ira Helsloot daar te gast, die ook eerlijk om zijn visies en suggesties werd gevraagd. Maar inderdaad, er zat ook een afdelingshoofd van een IC, en die mocht daar ook weer even op reageren natuurlijkquote:Op woensdag 30 september 2020 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie is 'hun'?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hun oplossing is een omgekeerde lockdown, maar ze vertellen niet hoe dat in de praktijk werkt. Dat moet die mensen (in Nederland 5 miljoen) maar zelf uitzoeken en overleggen met hun huisarts.
Dat vind ik niet terecht. Kelder is een slimme vent. Als alleen virologen iets mogen zeggen over de zin en onzin van maatregelen, dan stel ik voor de hand in eigen boezem te steken en dit subforum op te doeken.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, sorry, maar ik kan iemand als Kelder niet erg serieus nemen als het over een onderwerp als dit gaat. Kan je net zo goed naar Lange Frans of een rapper luisteren.
Dit soort programma's op de publieke omroepen zouden niet vooringenomen moeten zijn. Als Kelder redenen heeft om aan te nemen dat aan onwelgevallige meningen geen podium wordt geboden, dan vind ik dat wel iets om aan de kaak te stellen.quote:En dat gejank over de media van iemand die leeft bij de gratie van is ook wel gratuit. Hij weet dondersgoed hoe het werkt en waarom dat gedaan word, kijkcijfers.
Nee, eerst worden we vergeleken met België dat we hier te weinig maatregelen hebben. Dan vind ik een bron van artsen die de maatregelen veel te ver vinden gaan en dan moeten we het opeens niet meer hebben over België, want daar wonen we niet. Lekker hypocriet.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wauw, je hebt er één gevonden?
Jammer dat hij wel aan de Belgische regering gericht is en dus niet over ons beleid gaat.
Klinkt goed.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Thanks.
Ik wist alleen dat ze de sneltesten sinds deze week aan het testen zijn (lol). Op vier locaties bij de teststraten. Was best lang zoeken naar mijn oude posts.
[..]
[..]
Vond het vreemd dat dit verder niet of nauwelijks is opgepikt hier. Misschien vanwege de snelheid of overdaad aan informatie hier op het forum of gebrek aan interesse. Of iedereen weet het al, kan ook.![]()
Anyway, drie weken testen sinds afgelopen maandag en bij goed resultaat vanaf november uitrollen begreep ik.
Het probleem met dat soort programma's is gewoon dat ze iemand zoeken die een lekkere babbel heeft en een beetje vlot kan vertellen. En het is nou eenmaal makkelijker vertellen als je een duidelijke kant hebt gekozen dan dat je alle mitsen en maren uit de doeken moet doen in vijf minuten bij Op1.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Laats was Ira Helsloot daar te gast, die ook eerlijk om zijn visies en suggesties werd gevraagd. Maar inderdaad, er zat ook een afdelingshoofd van een IC, en die mocht daar ook weer even op reageren natuurlijk![]()
Alsnog vind ik Op1 genuanceerder dan Jinek omtrent corona.
De schrijvers van die brandbrief.quote:
quote:We stellen voor om naar een omgekeerd lockdown te evolueren waarbij risicopatiënten samen met hun arts een strategie kunnen uitwerken rond het nemen van de nodige individuele maatregelen tot zelfbescherming. Preventieve gezondheidspromotie kan helpen om de ganse bevolking blijvend te informeren over de gevaren die ze als vector hebben t.o.v. van de zwakkeren in de samenleving. Dit zou tevens bijdragen in een daling van de mortaliteit bij de seizoensgriep waar we tot op heden geen maatregelen voor namen en elk najaar/voorjaar een piek zagen in de woonzorgcentra, zonder dat deze personen werden getest. Een voorbeeld zou kunnen zijn als griep in de familie circuleert dat we als bevolking op eigen initiatief een mondmasker dragen als we op bezoek gaan
Hoe ga je dat testen als er geen competitie is en de stadions leeg zijn?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat had getest moeten worden voor de maatregelen opgeheven werden. Daar word ik dan wel pissig over, test dat gewoon voor je gaat beslissen.
Ik zeg nergens dat hij niet zijn mening mag geven, ik zeg dat ik mij niet erg veel zal aantrekken van zijn mening.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vind ik niet terecht. Kelder is een slimme vent. Als alleen virologen iets mogen zeggen over de zin en onzin van maatregelen, dan stel ik voor de hand in eigen boezem te steken en dit subforum op te doeken.
[..]
Dit soort programma's op de publieke omroepen zouden niet vooringenomen moeten zijn. Als Kelder redenen heeft om aan te nemen dat aan onwelgevallige meningen geen podium wordt geboden, dan vind ik dat wel iets om aan de kaak te stellen.
Ik wordt altijd vrolijk (en doe het ongemerkt zelf ook) dat een statement dat zelf wat leeg is, met bijwoorden dan aan kracht moet winnen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat 'dringend' niet alleen 'urgent' betekent, maar ook zoiets als 'krachtig'. Een advies is in moreel opzicht vrijblijvender dan een dringend advies.
Er zit een heel scala tussen een 'intelligente' lockdown à la Nederland en een omgekeerde lockdown.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De schrijvers van die brandbrief.
Is Kelder een 'wappie' wat betreft corona?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij niet zijn mening mag geven, ik zeg dat ik mij niet erg veel zal aantrekken van zijn mening.
Hij roept maar een eind weg, allemaal prima, zelfs de wappies mogen van mij hun conspiracies debiteren (niet hier in COR btw) maar dat betekent niet dat ik het allemaal serieus moet nemen.
Dat weten we niet. En groepsimmuniteit lijkt mij een fantasie. In de VS waar men het grotendeels wel vrij heeft laten rondwaren maandenlang zit men nog niet eens aan de 10%.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zit een heel scala tussen een 'intelligente' lockdown à la Nederland en een omgekeerde lockdown.
Desalniettemin vind ik het een interessante gedachte: wat zou er gebeurd zijn als we het virus rond hadden laten gaan vanaf maart onder (pak 'm beet) 60-. Stel dat we echt een paar maanden iedere 60+'er thuis hadden laten zitten. Zouden we er nu vanaf zijn dan (want groepsimmuniteit)? Uiteraard waren er dan ook veel 60-minners ziek geworden, maar die slachtoffers hebben we nu ook te betreuren, maar dan uitgesmeerd over een hele lange tijd.
Aanvullend: ik denk dat vrijwel iedere 60+'er het 'offer' had gebracht om drie maanden thuis te gaan zitten als het daarmee grotendeels voorbij zou zijn. Immers, liever drie maanden thuis dan (minimaal) twaalf maanden dit halfslachtige beleid zou ik zeggen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zit een heel scala tussen een 'intelligente' lockdown à la Nederland en een omgekeerde lockdown.
Desalniettemin vind ik het een interessante gedachte: wat zou er gebeurd zijn als we het virus rond hadden laten gaan vanaf maart onder (pak 'm beet) 60-. Stel dat we echt een paar maanden iedere 60+'er thuis hadden laten zitten. Zouden we er nu vanaf zijn dan (want groepsimmuniteit)? Uiteraard waren er dan ook veel 60-minners ziek geworden, maar die slachtoffers hebben we nu ook te betreuren, maar dan uitgesmeerd over een hele lange tijd.
Nou ja, volgens Jort kan iedereen die niet nuttig is in deze maatsschappij wel weg.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is Kelder een 'wappie' wat betreft corona?
Die sneltesten zijn gewoon plan B. Waar velen hier zo op hameren (op een plan B).quote:Op woensdag 30 september 2020 21:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Thanks.
Ik wist alleen dat ze de sneltesten sinds deze week aan het testen zijn (lol). Op vier locaties bij de teststraten. Was best lang zoeken naar mijn oude posts.
[..]
[..]
Vond het vreemd dat dit verder niet of nauwelijks is opgepikt hier. Misschien vanwege de snelheid of overdaad aan informatie hier op het forum of gebrek aan interesse. Of iedereen weet het al, kan ook.![]()
Anyway, drie weken testen sinds afgelopen maandag en bij goed resultaat vanaf november uitrollen begreep ik.
Ook in de VS waren gewoon maatregelen hoor. De ene staat wat strenger dan de ander, maar ze waren er zeker.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weten we niet. En groepsimmuniteit lijkt mij een fantasie. In de VS waar men het grotendeels wel vrij heeft laten rondwaren maandenlang zit men nog niet eens aan de 10%.
En ik zeg nergens dat jij je iets moet aantrekken van zijn mening. De vergelijking met Lange Frans gaat mank. Kelder is intelligenter, geïnformeerder en welbespraakter. Prima dat je het met hem oneens bent, maar zijn mening diskwalificeren omdat hij van het kaliber Lange Frans zou zijn is onterecht.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij niet zijn mening mag geven, ik zeg dat ik mij niet erg veel zal aantrekken van zijn mening.
Hij roept maar een eind weg, allemaal prima, zelfs de wappies mogen van mij hun conspiracies debiteren (niet hier in COR btw) maar dat betekent niet dat ik het allemaal serieus moet nemen.
Zijn zoveel huishoudens in Nederland waarin 50+ (vanaf dan begint het risico al) met jongere mensen samenwonen. Hoe wil je die isoleren van elkaar? Is groepsimmuniteit überhaupt haalbaar, want we weten nog niets over hoe lang de immuniteit aanhoudt? Hoeveel van die groep wordt chronisch ziek? Ook nog niet duidelijk. Ik vind dat een onethisch experiment.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog nooit geluisterd naar wat hij daadwerkelijk zegt.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ja, volgens Jort kan iedereen die niet nuttig is in deze maatsschappij wel weg.
We moeten sowieso niet alleen naar virologen luisteren. Eerst zou je dit een virologisch probleem kunnen noemen, maar op dit moment is het een veel grotere crisis. Straks een economische, sociologische, psychologisch, etc. Waarom zitten er geen economen, psychologen, sociologen, at mij betreft historici, in het OMT? Dit raakt ons op veel meer vlakken. Nee, virologen moeten vooral niet over economische of sociologische dingen praten. Jort Kelder is wat dat betreft goed bezig.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Dat vind ik niet terecht. Kelder is een slimme vent. Als alleen virologen iets mogen zeggen over de zin en onzin van maatregelen, dan stel ik voor de hand in eigen boezem te steken en dit subforum op te doeken.
die kerel leeft in zijn eigen bubbel ja, dat was allang duidelijkquote:Op woensdag 30 september 2020 21:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ja, volgens Jort kan iedereen die niet nuttig is in deze maatsschappij wel weg.
Je had het ook als keuze kunnen geven. En het risico begint echt niet vanaf 50+.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn zoveel huishoudens in Nederland waarin 50+ (vanaf dan begint het risico al) met jongere mensen samenwonen. Hoe wil je die isoleren van elkaar?
We zijn nu evengoed met een experiment bezig, maar dan op de langere termijn.quote:Ik vind dat een onethisch experiment.
Dit is de Hammer-And-Dance methode die ook Slagter als gewaardeerd lid van het Red team kennelijk omarmd heeft. Slagter, intelligente vent overigens, als wiskundige zou zich alleen wat minder bezig moeten houden met hoe en wat het met iemand doet.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben het over het algemeen met je eens. Je moest eens weten hoe vaak ik bijwoorden als 'heel' en 'erg' schrap in mijn schrijfsels. Die maken doorgaans een betoog niet krachtiger maar zwakker.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik wordt altijd vrolijk (en doe het ongemerkt zelf ook) dat een statement dat zelf wat leeg is, met bijwoorden dan aan kracht moet winnen.
//--//
Wanneer de overheid doet, vind ik dat dat het wat meer onderbouwing moet hebben.
De moraliteit hier, is dat het verzoek een eigen verondersteld (voor)oordeel moet versterken.
Mondkapjes helpen maar om dan te zeggen dat het "dringend" is...... hmmmmm, nee niet echt.
Ik zou het Kabinet dan dringend aanraden dat men zaken, vooral in de juiste proporties houdt.
Grote woorden bewaren voor belangrijkere zaken.
Wel grappig hoe men iets in de aandacht weet te krijgen. Niet wille (of kunne) zeggen dat het noodzakelijk is maar wel daar op in sturen met het is een "advies". Steeds meer krijg ik het idee dat dit hele gedoe een toneelstukje is. Zoals Rutte ook in de camera keek en het NOS Nieuws gebruikte voor die mededeling tijdens het debat.
Het mooie is, dat het nog werkt ook; het inwrijven regels die verder geen ingewikkelde wet nodig heeft.
Ik vermaak mij alvast wanneer mensen tot een besef komen dat zij zich in een kapje hebben laten naaien.
Het is complete onzin om Jort Kelder met viruswappies te vergelijken.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:33 schreef Tijger_m het volgende:
Ik denk niet dat het met 3 maanden gepiept zou zijn. En als dat al wel zou lukken, was de zorg dan niet overspoeld en had de economie dan niet op z'n gat gelegen vanwege het grote aantal besmettingen?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aanvullend: ik denk dat vrijwel iedere 60+'er het 'offer' had gebracht om drie maanden thuis te gaan zitten als het daarmee grotendeels voorbij zou zijn. Immers, liever drie maanden thuis dan (minimaal) twaalf maanden dit halfslachtige beleid zou ik zeggen.
Als dat ons van deze ellende had verlost en het had geen overspoelde zorg tot gevolg gehad dan klinkt het niet raar. Alsnog voel ik me er dan wel een beetje ongemakkelijk bij dat ik (als <60 zijnde) dan waarschijnlijk geforceerd corona had moeten oplopen tbv the greater goodquote:Op woensdag 30 september 2020 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb zeker wel gehoord wat hij over bejaarden zei.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog nooit geluisterd naar wat hij daadwerkelijk zegt.
Niet helemaal waar hoor. Er waren wat problemen bij Feyenoord, maar dat was het eigenlijk wel. Die lui in Tilburg zaten niet eens in het stadion, want daar mochten ze niet in. Competitie was net 2,5 week bezig, dus daar viel eigenlijk nog geen zinnig woord over te zeggen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar de overspoeling moet dan wel geaccepteerd worden, dat is duidelijk. In Brazilie zit het aantal.besmettingen op 15 duizend ofzo. Op een gegeven moment was dat boven de 60k.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Als dat ons van deze ellende had verlost en het had geen overspoelde zorg tot gevolg gehad dan klinkt het niet raar. Alsnog voel ik me er dan wel een beetje ongemakkelijk bij dat ik (als <60 zijnde) dan waarschijnlijk geforceerd corona had moeten oplopen tbv the greater good
Ter illustratie, dit paper is een paar dagen geleden uitgebracht (nog geen peer-review, maar wel in lijn met de meeste voorspellingen): https://www.medrxiv.org/c(...)0895v5.full.pdf+htmlquote:Op woensdag 30 september 2020 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:
En het risico begint echt niet vanaf 50+.
Hoezo chronisch ziek? Hoeveel mensen hoor je er nu echt over? 10.000? van de 1,5 miljoen? Weet je hoeveel mensen ook blijvende klachten overhouden aan de griep? Aan hun longen, hersenen of andere organen? De griep is ook geen onschuldige ziekte.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn zoveel huishoudens in Nederland waarin 50+ (vanaf dan begint het risico al) met jongere mensen samenwonen. Hoe wil je die isoleren van elkaar? Is groepsimmuniteit überhaupt haalbaar, want we weten nog niets over hoe lang de immuniteit aanhoudt? Hoeveel van die groep wordt chronisch ziek? Ook nog niet duidelijk. Ik vind dat een onethisch experiment.
Nou ja, op zich zou je kunnen zeggen dat het OMT-advies een van de afwegingen is die het kabinet maakt. Volgens mij zijn ze sinds een tijdje wel met andere mensen en organen aan het praten (zelfs met dat red team van twitter). In het begin was het gewoon altijd 100% het advies van OMT volgen, nu moet het kabinet ook andere keuzes maken.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We moeten sowieso niet alleen naar virologen luisteren. Eerst zou je dit een virologisch probleem kunnen noemen, maar op dit moment is het een veel grotere crisis. Straks een economische, sociologische, psychologisch, etc. Waarom zitten er geen economen, psychologen, sociologen, at mij betreft historici, in het OMT? Dit raakt ons op veel meer vlakken. Nee, virologen moeten vooral niet over economische of sociologische dingen praten. Jort Kelder is wat dat betreft goed bezig.
Wel volgens dit schema van de CDC.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je had het ook als keuze kunnen geven. En het risico begint echt niet vanaf 50+.
[..]
We zijn nu evengoed met een experiment bezig, maar dan op de langere termijn.
Slagter is helemaal geen wiskundige maar iemand met een bachelor informatica en een ingang naar de talkshowtafels.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit is de Hammer-And-Dance methode die ook Slagter als gewaardeerd lid van het Red team kennelijk omarmd heeft. Slagter, intelligente vent overigens, als wiskundige zou zich alleen wat minder bezig moeten houden met hoe en wat het met iemand doet.
Eens. En ik zou de call not hebben durven maken als beleidsmaker.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Als dat ons van deze ellende had verlost en het had geen overspoelde zorg tot gevolg gehad dan klinkt het niet raar. Alsnog voel ik me er dan wel een beetje ongemakkelijk bij dat ik (als <60 zijnde) dan waarschijnlijk geforceerd corona had moeten oplopen tbv the greater good
Veel minder dan bij covid19 in ieder geval.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoezo chronisch ziek? Hoeveel mensen hoor je er nu echt over? 10.000? van de 1,5 miljoen? Weet je hoeveel mensen ook blijvende klachten overhouden aan de griep? Aan hun longen, hersenen of andere organen? De griep is ook geen onschuldige ziekte.
Eens. Als het mogelijk zou zijn (en we niet duizenden extra uitkeringen hoeven te betalen aan langdurig zieken) binnen 3 maanden, lijkt me dat de meerderheid wel voor zou zijn. Al zou ik er ook niet bij staan springen, maar dat is met werkelijk alles rond dit virus zo,quote:Op woensdag 30 september 2020 21:40 schreef galantis het volgende:
[..]
David van Reybrouck heeft veel aardigs geschreven over hoe we verkiezingen zouden moeten vervangen door een systeem van loting. Zijn argument is dat gewone burgers die goed worden geïnformeerd door diverse experts prima in samenspraak beslissingen kunnen nemen die nu door beroepspolitici worden genomen. Daar moet ik regelmatig aan denken de laatste tijd.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We moeten sowieso niet alleen naar virologen luisteren. Eerst zou je dit een virologisch probleem kunnen noemen, maar op dit moment is het een veel grotere crisis. Straks een economische, sociologische, psychologisch, etc. Waarom zitten er geen economen, psychologen, sociologen, at mij betreft historici, in het OMT? Dit raakt ons op veel meer vlakken. Nee, virologen moeten vooral niet over economische of sociologische dingen praten. Jort Kelder is wat dat betreft goed bezig.
30 keer heel weinig is nog steeds heel weinig. Zou me niets verbazen als die cijfers hetzelfde zijn als voor influenza.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wel volgens dit schema van de CDC.
https://www.cdc.gov/coron(...)on-death-by-age.html
4 x keer grotere kans op ziekenhuisopname en 30 x grotere kans om te sterven dan jongvolwassenen.
Niet voor niets een goede vriend van VVD Rutte natuurlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Oh ik had ook gelezen dat hij wiskundige was. En groot voorstander van een algemene mondkapjesplicht.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Slagter is helemaal geen wiskundige maar iemand met een bachelor informatica en een ingang naar de talkshowtafels.
Uhh de 10.000 doden vergeten in 2018, 2016, etc.?? En 10.000 van 1,5 miljoen mensen is nog geen 1% van de mensen..quote:Op woensdag 30 september 2020 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Veel minder dan bij covid19 in ieder geval.
Het nadeel van de R-waarde voor iedereen beperken dat het niet opschiet om de bevolking de ziekte te laten doormaken zodat zij immuun worden.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Strenge maatregelen doen als ze werken het reproductiegetal afnemen en het aantal besmettingen dalen waardoor testen en bron- en contactonderzoek behapbaar worden. Daar wordt vervolgens een flink aantal nieuwe besmettingen mee voorkomen. Dat betekent niet dat het reproductiegetal niet zal stijgen, maar volgens modellen heb je uiteindelijk minder vaak en minder strenge maatrelen nodig.
Ik zal hier maar niet typen wat ik van Jort Kelder vind.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Niet voor niets een goede vriend van VVD Rutte natuurlijk.
Dat moet je wel doen, Kelder serieus beluisteren. Al is het maar omdat hij een belangrijk vriendje is van Rutte. En hij snijdt ook echt wel goede inhouderlijke zaken aan.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat gejank over de media van iemand die leeft bij de gratie van is ook wel gratuit. Hij weet dondersgoed hoe het werkt en waarom dat gedaan word, kijkcijfers.
Mijn huishouden is een mooi voorbeeld, ik ben 56 en mijn vrouw is 43. Dus lockdown voor mij betekent dat dan ook lockdown voor mijn vrouw? Onze beste vriendin is de enige zorg ondersteuning voor haar ouders die in de 70 zijn, moet zij dan wel of niet in lockdown? En ga zo maar door.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn zoveel huishoudens in Nederland waarin 50+ (vanaf dan begint het risico al) met jongere mensen samenwonen. Hoe wil je die isoleren van elkaar? Is groepsimmuniteit überhaupt haalbaar, want we weten nog niets over hoe lang de immuniteit aanhoudt? Hoeveel van die groep wordt chronisch ziek? Ook nog niet duidelijk. Ik vind dat een onethisch experiment.
Ach kom, alsof je alleen recht van spreken hebt als je een universitair diploma hebt. Als voormalig universitair docent kan ik je vertellen dat dat papiertje sowieso weinig waarde heeft.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Slagter is helemaal geen wiskundige maar iemand met een bachelor informatica en een ingang naar de talkshowtafels.
Yep, JoJo wat hooguit één of twee keer werkt en daarn fu-it.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Zo wordt hij wel vaak gepresenteerd. Zijn kennis daaromtrent staat ook buiten kijf, maar achter de getallen zitten nog altijd mensen. En aan keuzes liggen moreel-ethsiche principes ten grondslag, en daar is hij dan weer geen expert in.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:45 schreef MoreDakka het volgende:
Oh ik had ook gelezen dat hij wiskundige was
Heb je dat programma “hoe heurt het eigenlijk” van hem wel eens gezien?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zal hier maar niet typen wat ik van Jort Kelder vind.
Echt gewoon alles aan hem vind ik irritant. Alles.
quote:Op woensdag 30 september 2020 21:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moet je wel doen, Kelder serieus beluisteren. Al is het maar omdat hij een belangrijk vriendje is van Rutte. En hij snijdt ook echt wel goede inhouderlijke zaken aan.
Al wordt hij te overgehyped naar mijn mening. Hij vertegenwoordigt echt wel een stuk van ons volk.
Maar goed. Ik luister ook Willem Engel.
NEEEEEEEEE!quote:Op woensdag 30 september 2020 21:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Heb je dat programma “hoe heurt het eigenlijk” van hem wel eens gezien?
kunnen we nu eens kappen dit met de griep te vergelijken of in een apart topic ?:quote:Op woensdag 30 september 2020 21:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoezo chronisch ziek? Hoeveel mensen hoor je er nu echt over? 10.000? van de 1,5 miljoen? Weet je hoeveel mensen ook blijvende klachten overhouden aan de griep? Aan hun longen, hersenen of andere organen? De griep is ook geen onschuldige ziekte.
Maar moreel-ethische uitspraken zijn niet voorbehouden aan filosofen en theologen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo wordt hij wel vaak gepresenteerd. Zijn kennis daaromtrent staat ook buiten kijf, maar achter de getallen zitten nog altijd mensen. En aan keuzes liggen moreel-ethsiche principes ten grondslag, en daar is hij dan weer geen expert in.
Dat is het risico op doodgaan. Dat is nu net minst grote probleem en totaal niet waarom er lockdowns zijn en dat weet je donders goed.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ter illustratie, dit paper is een paar dagen geleden uitgebracht (nog geen peer-review, maar wel in lijn met de meeste voorspellingen): https://www.medrxiv.org/c(...)0895v5.full.pdf+html
[ afbeelding ]
Het risico zit echt bij 65+
Desalniettemin heeft hij (naar eigen zeggen) (bijna?) nooit VVD gestemd.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Niet voor niets een goede vriend van VVD Rutte natuurlijk.
Akkoord, maar wat geeft hem dan wel het recht om te worden uitgenodigd om te praten met Rutte?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach kom, alsof je alleen recht van spreken hebt als je een universitair diploma hebt. Als voormalig universitair docent kan ik je vertellen dat dat papiertje sowieso weinig waarde heeft.
toen waren er totaal geen maatregelen dus je kan het niet eens vergelijken.....quote:Op woensdag 30 september 2020 21:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Uhh de 10.000 doden vergeten in 2018, 2016, etc.?? En 10.000 van 1,5 miljoen mensen is nog geen 1% van de mensen..
Godzijdank nietquote:Op woensdag 30 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar moreel-ethische uitspraken zijn niet voorbehouden aan filosofen en theologen.
Ja. Part of the job. Ik wil weten wat er speelt.quote:
Hij is een mondige burger met goede argumenten. Als Rutte mij zou kennen, zou ik ook vast op de koffie mogen komen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Akkoord, maar wat geeft hem dan wel het recht om te worden uitgenodigd om te praten met Rutte?
Ook het risico van een ziekenhuisopname is een fractie.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het risico op doodgaan. Dat is nu net minst grote probleem en totaal niet waarom er lockdowns zijn en dat weet je donders goed.
Hij wordt door de journalisten die door hun eigen gebrek aan inzicht nooit door hebben waar iemands expertise ligt en daarom altijd de meest onzinnige vragen stellen aan de verkeerde mensen, wel eens wiskundige genoemd ja. Maar zelf noemt ie zich op zijn website LekkerCryptisch iemand met een achtergrond in natuurkunde en informatica.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ik had ook gelezen dat hij wiskundige was. En groot voorstander van een algemene mondkapjesplicht.
Waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar moreel-ethische uitspraken zijn niet voorbehouden aan filosofen en theologen.
Mooi superartikel, ga ik later verder bekijken.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef mir1986 het volgende:
Dat kan verklaren dat in alle landen die maatregelen hebben op e.o.a. manier er geen correlatie te maken is waarom cijfers toch stijgen.quote:uw bron ....
Een recent artikel in The Lancet stelt duidelijk dat er geen verband is gevonden tussen de opgelegde maatregelen en het aantal overlijdens (1F). Social distancing blijkt gestoeld op gedateerde artikels verschenen tussen 1894 en 1940 (1E, 1G). Verder valt de efficiëntie van mondmaskers te betwisten gezien aerosolen (viruspartikels) zich over afstanden tot 8 meter verplaatsen zelfs bij het gebruik ervan (1E, 1G).
Maar is het antwoord dan alleen 'hij krijgt veel aandacht op twitter'?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij is een mondige burger met goede argumenten. Als Rutte mij zou kennen, zou ik ook vast op de koffie mogen komen.![]()
Totdat het vol ligt natuurlijk. Dan blijkt dat het toch wel belangrijk was en zal het aantal doden onnodig stijgen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook het risico van een ziekenhuisopname is een fractie.
Dat impliceer je door te stellen dat hij een expert is in cijfers en niet in moreel-ethische uitspraken. Maar je mag dat beeld gerust bijstellen: Slagter mag moreel-ethische uitspraken doen en het feit dat hij geen universitaire graad als filosoof of theoloog heeft, is geen diskwalificatie.quote:
Bedankt voor de informatie. Het is wat cynisch maar ik vermoed dat hij aandacht krijgt omdat hij in gaat tegen het kabinetsbeleid (en serieuzer te nemen is dan Engel en consorten) en alleen daarom.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij wordt door de journalisten die door hun eigen gebrek aan inzicht nooit door hebben waar iemands expertise ligt en daarom altijd de meest onzinnige vragen stellen aan de verkeerde mensen, wel eens wiskundige genoemd ja. Maar zelf noemt ie zich op zijn website LekkerCryptisch iemand met een achtergrond in natuurkunde en informatica.
Hij werd ook nog wel eens geintroduceerd als expert Complexe Systemen, voor wat dat waard is, volgens mij is het een zelfbedachte titel.
[ twitter ]
[ twitter ]
'Iedereen die met wiskunde bezig is is een wiskundige'.
Goed nieuws voor iedereen die nog op de middelbare school zit.
Edit: Ik ben overigens niet Paul Westerbeek hahaha. Deze tweet vond ik gewoon toevallig toen ik wat achtergrond bij mijn claim wilde plaatsen.
Je zag nu al dat zorg uitgesteld moest worden. Hoe dat dan werkt als je het virus zonder maatregelen door laat razen is mij een raadsel iig en gelukkig ook niet uitgeprobeerd.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Totdat het vol ligt natuurlijk. Dan blijkt dat het toch wel belangrijk was en zal het aantal doden onnodig stijgen.
Jij koppelt expert aan een universitaire graad, niet ik.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat impliceer je door te stellen dat hij een expert is in cijfers en niet in moreel-ethische uitspraken. Maar je mag dat beeld gerust bijstellen: Slagter mag moreel-ethische uitspraken doen en het feit dat hij geen universitaire graad als filosoof of theoloog heeft, is geen diskwalificatie.
Hij krijgt aandacht omdat hij interessante perspectieven en argumenten biedt en bovendien behoorlijk productief is (dat laatste noem ik 'de wet van Enzo Knol').quote:Op woensdag 30 september 2020 21:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatie. Het is wat cynisch maar ik vermoed dat hij aandacht krijgt omdat hij in gaat tegen het kabinetsbeleid (en serieuzer te nemen is dan Engel en consorten) en alleen daarom.
Dat is het probleem hè, dat weten we niet. Als je alle jaren bij elkaar op telt kom je op duizelingwekkende hoeveelheden doden aan de griep. De vergelijking gaat op dit moment mank omdat er voor COVID nog geen goed werkende immuunreactie is bij veel mensen, welke er wel is voor griep.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kunnen we nu eens kappen dit met de griep te vergelijken of in een apart topic ?:
besmettelijker
meer en zwaardere blijvende klachten
dodelijker
Het helpt ook niet mee dat hij en zijn vriendje Van Zelst hun punten op Twitter regelmatig denken te moeten onderstrepen met schijtlollige memes en plaatjes.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij koppelt expert aan een universitaire graad, niet ik.
En 'geen expert' was vooral een eufemisme om te benadrukken dat hij zich hoofdzakelijk concentreert op de cijfers. Bij iedere pragmatische vraag is zijn antwoord 'dat is niet aan mij, ik ben alleen van de cijfers'.
Nee, precies.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zag nu al dat zorg uitgesteld moest worden. Hoe dat dan werkt als je het virus zonder maatregelen door laat razen is mij een raadsel iig en gelukkig ook niet uitgeprobeerd.
Daarmee doe je hem echt wel tekort. Als data-analist is hij vrij secuur en helder.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatie. Het is wat cynisch maar ik vermoed dat hij aandacht krijgt omdat hij in gaat tegen het kabinetsbeleid (en serieuzer te nemen is dan Engel en consorten) en alleen daarom.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-kan-een-jaar-durenquote:TEL AVIV - De Israëlische premier Benjamin Netanyahu sluit niet uit dat de lockdown in het land een jaar gaat duren. Dat heeft hij woensdagavond laten weten. Volgens het ministerie van Volksgezondheid en ’coronacommissaris’ Ronni Gamzu zou het reproductiegetal (R) onder de 0,8 moeten komen voordat de lockdown afgebouwd kan worden.
Op dit moment liggen er 821 ernstig zieke coronapatiënten in het ziekenhuis, maar volgens Netanyahu kan dit zomaar oplopen tot 5000 in november.
Op dit moment liggen er 821 ernstig zieke coronapatiënten in het ziekenhuis, maar volgens Netanyahu kan dit zomaar oplopen tot 5000 in november.Ⓒ EPA
De besmettingen in het land lopen in een flink tempo op; in de afgelopen 24 uur zijn er 4953 nieuwe gevallen bijgekomen. Het dodental staat op 1552 sinds het begin van de uitbraak. Een kwart miljoen mensen zijn tot nu toe besmet geraakt.
Het 8,8 miljoen inwoners tellende land zit sinds afgelopen vrijdag in een ’complete lockdown’. Verder dan een kilometer van huis mogen de inwoners niet komen, maar Netanyahu wil hiervan 200 meter maken, zo schrijft Haaretz. Defensieminister Benny Gantz wil hier echter niets van weten en volgens hem maakt de overheid „de mensen gek.” Het antwoord van de premier: „Jij hoeft me niet te vertellen of we de mensen gek maken of niet.”
Boetes verdubbelen
Professor Ronni Gamzu, hoofd van het team van deskundigen in het land, adviseerde de overheid woensdag de boetes te verdubbelen. Wie geen mondkapje draagt, krijgt wat hem betreft een boete van 1000 shekels, omgerekend zo’n 250 euro. Wie zijn quarantaine verbreekt kan een boete van 2500 euro tegemoetzien. Een grote bijeenkomst houden kost een Israëli nu 1250 euro, maar dit wordt wat hem betreft 12.500 euro.
Ⓒ REUTERS
Demonstraties beperkt
Het Israëlische parlement ging woensdagochtend akkoord met een wet die demonstraties beperkt als onderdeel van coronamaatregelen. Ondanks de lockdown gingen de afgelopen dagen duizenden mensen de straat op om tegen Netanyahu te demonstreren.
Dat is de bedoeling, ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, precies.
Ik dacht trouwens dat we het niet meer zover zouden laten komen.
Ik heb vooral een hekel aan 'hieronder een draadje'. Schrijf gewoon eens een coherent stuk.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het helpt ook niet mee dat hij en zijn vriendje Van Zelst hun punten op Twitter regelmatig denken te moeten onderstrepen met schijtlollige memes en plaatjes.
Maar daar zijn er zoveel van. Slagter is alleen maar bekend omdat hij voor een mondkapjesplicht pleit.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarmee doe je hem echt wel tekort. Als data-analist is hij vrij secuur en helder.
Israel heeft dan ook heel veel gevallen, als je dat met Nederland zou vergelijken dan zou het voor Nederland neerkomen op 500.000 bevestigde besmettingen met covid.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:56 schreef Confetti het volgende:
Israel gaat nu voor de totalen krieg-route
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-kan-een-jaar-duren
Netanyahu vindt 1 kilometer van je huis wel erg extreem. Dat moet naar 200 meter![]()
. En wij maar klagen.
Ehm.... jij reageert op een verzoek om het niet meer te vergelijken met de griep met een uitvoerige vergelijking met de griep?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het probleem hè, dat weten we niet. Als je alle jaren bij elkaar op telt kom je op duizelingwekkende hoeveelheden doden aan de griep. De vergelijking gaat op dit moment mank omdat er voor COVID nog geen goed werkende immuunreactie is bij veel mensen, welke er wel is voor griep.
Buiten dat is de vergelijking met een andersoortige ziekte die op een manier als deze besmettelijk is terecht. Is het zwaarder dan de gewone seizoensgriep? Daar lijkt het op dit moment wel op. Is het zwaarder dan de zware griepepidemie die we een paar jaar geleden hadden? Dat weten we niet.
Vergeet niet, paar jaar geleden zijn er zo'n 10.000 mensen overleden aan de griep, terwijl een groot deel van NL anti-stoffen heeft, een deel de griepprik krijgt, en ga zo maar door. Moet je voorstellen hoe dat er aan toe was gegaan als niemand een immuunreactie had zoals nu bij Covid-19.
Ik ben het met je eens dat we Covid-19 niet moeten downplayen als 'het is maar een griepje', maar het is zeker terecht om dit te vergelijken met andere griepvirussen om tot een goed beeld te komen.
Dat ook ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb vooral een hekel aan 'hieronder een draadje'. Schrijf gewoon eens een coherent stuk.
Daarover gesproken, nu wordt toch wel langzaam steeds meer duidelijk hoeveel besmettingen we in maart moeten hebben gehad in Nederland...quote:Op woensdag 30 september 2020 21:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Israel heeft dan ook heel veel gevallen, als je dat met Nederland zou vergelijken dan zou het voor Nederland neerkomen op 500.000 besmettingen met covid.
Mijn grootste bezwaar is gewoon dat je heel selectief kunt shoppen. Zeker als leek.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb vooral een hekel aan 'hieronder een draadje'. Schrijf gewoon eens een coherent stuk.
Dat kan natuurlijk niet, voor nuance geen plaatsquote:Op woensdag 30 september 2020 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vet! Ik ga mijn LinkedIn ook updaten naar expert complexe systemen, misschien wel naar Technische complexe systemen, met mijn achtergrond in de technische informatica. Ik vind over 't algemeen titels maar irrelevant, maar ik heb 't idee dat hij 't gebruikt om legitimiteit in zijn claims te brengen, wat ik wel vervelend vind.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij wordt door de journalisten die door hun eigen gebrek aan inzicht nooit door hebben waar iemands expertise ligt en daarom altijd de meest onzinnige vragen stellen aan de verkeerde mensen, wel eens wiskundige genoemd ja. Maar zelf noemt ie zich op zijn website LekkerCryptisch iemand met een achtergrond in natuurkunde en informatica.
Hij werd ook nog wel eens geintroduceerd als expert Complexe Systemen, voor wat dat waard is, volgens mij is het een zelfbedachte titel.
[ twitter ]
[ twitter ]
'Iedereen die met wiskunde bezig is is een wiskundige'.
Goed nieuws voor iedereen die nog op de middelbare school zit.
Edit: Ik ben overigens niet Paul Westerbeek hahaha. Deze tweet vond ik gewoon toevallig toen ik wat achtergrond bij mijn claim wilde plaatsen.
Niet echt...wat op zich heel jammer is want het zou heel waardevol zijn om accurate getallen te hebben. We kunnen er hooguit een gok naar doen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarover gesproken, nu wordt toch wel langzaam steeds meer duidelijk hoeveel besmettingen we in maart moeten hebben gehad in Nederland...
ik was net op tijd weg naar Australië 27 febquote:Op woensdag 30 september 2020 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarover gesproken, nu wordt toch wel langzaam steeds meer duidelijk hoeveel besmettingen we in maart moeten hebben gehad in Nederland...
En dat maakt dus dat ik steeds meer vraagtekens krijg bij de proportionaliteit van bepaalde ingrepen. Alleen daarover valt in het maatschappelijke domein een weinig rationele discussie te voeren zonder daarbij te vervallen in 'we moeten de ziekenhuizen helpen' of de viruswappiekant.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, omdat in de post waarin hij aangeeft het niet te willen vergelijken met de griep hij het vergelijkt met de griep, en ik aangeef dat naar mijn mening die vergelijking mank gaat.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ehm.... jij reageert op een verzoek om het niet meer te vergelijken met de griep met een uitvoerige vergelijking met de griep?
Ik bedoelde ook niet exacte getallen, maar meer de orde van grootte. Hoever we er toen naast zaten met 'officieel' 1200 of 1300 op de top begin april.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt...wat op zich heel jammer is want het zou heel waardevol zijn om accurate getallen te hebben. We kunnen er hooguit een gok naar doen.
De mensen die draadjes plaatsen willen eigenlijk een blog schrijven. Het medium is bedoeld voor korte berichten voor en door mensen met een verwaarloosbare aandachtspanne. Dat valt niet met elkaar te rijmen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet, voor nuance geen plaats
Ik vind dat we twitter volledig moeten negeren bij dit soort situaties.
kunnen we nu eens kappen dit met de griep te vergelijken of in een apart topic ?:quote:Op woensdag 30 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die aandachtspanne is juist waarom ze voor Twitter kiezen. Als ze daadwerkelijk een stuk zouden schrijven van een paar duizend woorden gaat geen hond het lezen en kregen ze geen pr en aandacht.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De mensen die draadjes plaatsen willen eigenlijk een blog schrijven. Het medium is bedoeld voor korte berichten voor en door mensen met een verwaarloosbare aandachtspanne. Dat valt niet met elkaar te rijmen.
Ja vast, de belgische mutatie want het virus heeft geen toegang.... zoiets ?quote:
Het is geen 0.2%. Ik weet niet waar je dat getal vandaan haalt maar dat is bepaald geen erkende conclusie.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
kunnen we nu eens kappen dit met de griep te vergelijken of in een apart topic ?:
besmettelijker, 98% van de mensen heeft geen ernstige klachten.
meer en zwaardere blijvende klachten: waar zijn de bewijzen hiervan? zijn hier al grootschalige onderzoeken naar gedaan???
dodelijker
Uhh corona heeft een mortaliteit van 0,2%... De griep 0,16%..
Het is ook zo hautain. Alsof ze alwetend zijn omdat ze een aantal volgers hebben.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap daar op mijn beurt niks van. Ik heb een blauwe maandag een Twitteraccount gehad. Ik ging mensen in mijn vakgebied volgen en was binnen de kortste keren overprikkeld door de talloze berichten die niet bij te benen vielen.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die aandachtspanne is juist waarom ze voor Twitter kiezen. Als ze daadwerkelijk een stuk zouden schrijven van een paar duizend woorden gaat geen hond het lezen en kregen ze geen pr en aandacht.
Dank je wel, hopelijk gaan steeds meer mensen inzien dat de maatregelen buiten proportie zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja vast, de belgische mutatie want het virus heeft geen toegang.... zoiets ?
Serieus, deze open brief is ondertekend door iets van 1500 medici van verpleegkundige tot een indrukwekkende lijst van Prof.Dr.'s; ook uit Nederland.
Ik heb (zeker) nog niet alles kunnen fact-checken maar de Lancet maakt gehakt van onze correlatie veronderstellingen, inclusief voor die-the-hardests... de mondkapjes.
Dat krijg je ervan als je het eerst compleet uit de hand laat lopen en dan moet ingrijpen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Netanyahu vindt 1 kilometer van je huis wel erg extreem. Dat moet naar 200 meter![]()
. En wij maar klagen.
Ok, dus wat stel jij voor? We hebben nu 3300 gevallen per dag, morgen meer, gisteren minder, het versnelt dus nog steeds per dag. Wat is jouw voorstel om daar wat aan te doen?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dank je wel, hopelijk gaan steeds meer mensen inzien dat de maatregelen buiten proportie zijn.
Dat is vooral wat mij stoort aan de Covid-19 experts inderdaad. Niemand weet het, maar zoveel mensen denken het beter te weten dan de overheid en poneren het op die manier op (vooral) Twitter. Ik kan me niet eens voorstellen wat er achter de schermen allemaal speelt bij de overheden wereldwijd, en op basis van welke informatie beslissingen genomen moeten worden.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is ook zo hautain. Alsof ze alwetend zijn omdat ze een aantal volgers hebben.
De IFR van covid-19 is vooralsnog echt wel een veelvoud van die van influenza, zeker voor de oudere groepen:quote:Op woensdag 30 september 2020 22:02 schreef mir1986 het volgende:
Uhh corona heeft een mortaliteit van 0,2%... De griep 0,16%..
Uiteindelijk azen dit soort gasten voor een niet onbelangrijk deel op eigen eer en glorie. Ongetwijfeld gaan ze behoorlijk wat schnabbels in de vorm van lezingen etc overhouden aan de hele corona-problematiek. Die zitten echt niet alleen maar tegen het beleid te schoppen omdat het Barmhartige Samaritanen zijn die het beste met ons welzijn voor hebben.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap daar op mijn beurt niks van. Ik heb een blauwe maandag een Twitteraccount gehad. Ik ging mensen in mijn vakgebied volgen en was binnen de kortste keren overprikkeld door de talloze berichten die niet bij te benen vielen.
Maar goed, over Twitter is al genoeg gezegd.
Ja, echt een moooi stuk van @mir1986 Ze mogen het zo kopieren. Beter goed gejat dan opnieuw overgemaakt.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wauw, je hebt er één gevonden?
Jammer dat hij wel aan de Belgische regering gericht is en dus niet over ons beleid gaat.
Dat is helaas twitter-eigen. Er moet vaker worden benadrukt dat twitter door een bijzonder klein deel van de bevolking gebruikt wordt, die bovendien totaal niet representatief is.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is ook zo hautain. Alsof ze alwetend zijn omdat ze een aantal volgers hebben.
Dat geloof ik niet. Iemand als Slagter plaatst die berichten, vermoed ik, om dezelfde redenen als ik hier post: geïnteresseerd zijn in de materie, verdieping zoeken, inzichten opdoen, die inzichten met anderen willen delen.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uiteindelijk azen dit soort gasten voor een niet onbelangrijk deel op eigen eer en glorie. Ongetwijfeld gaan ze behoorlijk wat schnabbels in de vorm van lezingen etc overhouden aan de hele corona-problematiek. Die zitten echt niet alleen maar tegen het beleid te schoppen omdat het Barmhartige Samaritanen zijn die het beste met ons welzijn voor hebben.
Ik weet niet wat jij hier doet, maar ik ben hier voor de eigen eer en glorie hoor.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Iemand als Slagter plaatst die berichten, vermoed ik, om dezelfde redenen als ik hier post: geïnteresseerd zijn in de materie, verdieping zoeken, inzichten opdoen, die inzichten met anderen willen delen.
Hoeveel krijg jij betaald per post dan?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij hier doet, maar ik ben hier voor de eigen eer en glorie hoor.
Daar mag ik van Jaap niets over zeggen.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel krijg jij betaald per post dan?
En daar slaag je glorieus in.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij hier doet, maar ik ben hier voor de eigen eer en glorie hoor.
Dat kleine deel krijgt jammer genoeg wel alle aandacht. Ik vind het in sommige gevallen een fijn medium, waar een expert in een bepaald vakgebied heel dicht bij je kan staan, en je diegene direct kunt benaderen, maar in de meeste gevallen is 't echt een open riool.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is helaas twitter-eigen. Er moet vaker worden benadrukt dat twitter door een bijzonder klein deel van de bevolking gebruikt wordt, die bovendien totaal niet representatief is.
Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat je juist met maatregelen op termijn de problemen die jij benoemt gaat voorkomen?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:08 schreef mir1986 het volgende:
En we vergeten trouwens ook maar even alle mensen die werkloos raken en geen uitzicht meer hebben op een fijne toekomst. Nee, alleen Corona bestaat nog en de rest is niet meer belangrijk.
Of alle mensen die in een sociaal isolement raken..
Ik ben zelf door de Russen ingehuurd.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar mag ik van Jaap niets over zeggen.
Ik weet niet of het bedoeld is als compliment, maar zo ga ik deze gewoon opvatten.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En daar slaag je glorieus in.
Hoop ik ook, tegen beter weten in.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dank je wel, hopelijk gaan steeds meer mensen inzien dat de maatregelen buiten proportie zijn.
Ik werk voor de FBI.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf door de Russen ingehuurd.
Betaald in russische vaccins, zeker?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf door de Russen ingehuurd.
Ik zou het wel fijn vinden als iedereen het virus als gezamelijke vijand zou kiezen, eigenlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoop ik ook, tegen beter weten in.
Mensen zijn niet zo van wegen en afwegen. Beter de kudde(leiders) volgen want dan is het altijd goed.
Als het fout gaat maakt het niet ( veel, meer) uit en als het goed gaat is er een goede beslissing gemaakt.
Zelfs onze onafhanklijke instituten zijn inmiddels gepolitiseerd.
Dat mag ik van Soros niet zeggen.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel krijg jij betaald per post dan?
De problemen die er nu nog niet zijn wil je zeggen? KLM, BAM, Transavia, Tui, etc..quote:Op woensdag 30 september 2020 22:12 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat je juist met maatregelen op termijn de problemen die jij benoemt gaat voorkomen?
Waarom opeens een bouwbedrijf tussen al die reismaatschappijen?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De problemen die er nu nog niet zijn wil je zeggen? KLM, BAM, Transavia, Tui, etc..
Iemand moet die landingsbanen die niet gebruikt worden aanleggen.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom opeens een bouwbedrijf tussen al die reismaatschappijen?
Je kunt vliegen hoor. Maar wel met een mondkapjequote:Op woensdag 30 september 2020 22:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De problemen die er nu nog niet zijn wil je zeggen? KLM, BAM, Transavia, Tui, etc..
Het verschilt per land Duitsland gaat uit van 0,3 en Engeland gaat uit van 0,4 wat ik zo zag voorbij komen.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is geen 0.2%. Ik weet niet waar je dat getal vandaan haalt maar dat is bepaald geen erkende conclusie.
...en een vliegtuig.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:17 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Je kunt vliegen hoor. Maar wel met een mondkapje
Had ik niet eens gezien.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom opeens een bouwbedrijf tussen al die reismaatschappijen?
Het verbaasd me eigenlijk dat daar draagvlak voor is.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
. En wij maar klagen.
Een jaar lang in lockdown, als in, een jaar lang max 200 meter van je huis af? Als dat geen rellen worden..quote:Op woensdag 30 september 2020 22:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het verbaasd me eigenlijk dat daar draagvlak voor is.
Weten die Israëliers ook eens hoe het is om Palestijn te zijn hahahaquote:Op woensdag 30 september 2020 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een jaar lang in lockdown, als in, een jaar lang max 200 meter van je huis af? Als dat geen rellen worden..
Ik hoor nog steeds niet hoe jij denkt dat we het dan wel moeten aanpakken.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:20 schreef mir1986 het volgende:
Omdat BAM dus ook 1000 mensen gaat ontslaan? Daarom misschien? Eerste bouwbedrijven die reorganisaties gaan aankondigen. We zijn straks het virus kwijt, maar dan hebben we nieuwe problemen, namelijk alle werklozen.
een jaar lang je familie niet in het echt mogen zien. Die premier is de weg kwijt, wat een gek.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een jaar lang in lockdown, als in, een jaar lang max 200 meter van je huis af? Als dat geen rellen worden..
Ja, dat niet iedereen straks denkt " ja, ik heb toch een mondkapje op, dan lukt alles."quote:Op woensdag 30 september 2020 22:18 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik koop er gewoon een voor me eigen
edit: het kwartje viel wat laat![]()
Zo ontzettend vermoeiend.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:20 schreef tesssssssss het volgende:
Bij Op1 gaat het nu over mondkapjes!!!!!!
Want niemand had nog iets gezegd over mondkapjes, dus snel kijken,
Even kijken dan.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Een of andere arts-bioloog maakt nu in Jinek best overtuigend gehakt van een mondkapjesplicht.
Deels, hij vergaloppeerde zich wel enorm met groepsimmuniteit (en nog veel meer).quote:Op woensdag 30 september 2020 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is vooral wat mij stoort aan de Covid-19 experts inderdaad. Niemand weet het, maar zoveel mensen denken het beter te weten dan de overheid en poneren het op die manier op (vooral) Twitter. Ik kan me niet eens voorstellen wat er achter de schermen allemaal speelt bij de overheden wereldwijd, en op basis van welke informatie beslissingen genomen moeten worden.
Daarom vond ik 't zo fijn dat in maart Rutte eerlijk was. We nemen met 50% van de informatie 100% van de beslissingen. Als dan op alle fronten de informatie die aangeleverd wordt niet tijdig en accuraat is (zoals aantal overledenen, besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames) neem je dus met nog minder dan 50% van de informatie de beslissingen. Ik zou op dit moment niet op die stoel willen zitten in elk geval.
Ik neem aan dat het korter is als mensen zich goed aan de regels houden, toch?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
een jaar lang je familie niet in het echt mogen zien. Die premier is de weg kwijt, wat een gek.
Ik weet niet waarom maar ik moet ineens aan Enzo Knol denken......quote:Op woensdag 30 september 2020 22:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat niet iedereen straks denkt " ja, ik heb toch een mondkapje op, dan lukt alles."
quote:Op woensdag 30 september 2020 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo ontzettend vermoeiend.
Laten we die dingen nou maar gewoon gaan gebruiken dan.
Ik ben van mening dat het virus minder gevaarlijk is dan dat ze zeggen. Heb jij de cijfers gezien? Al wekenlang 2000 besmettingen en alsnog maximaal 13 doden per dag en nu 600 ziekenhuisopnames. Laat mensen aan hun immuunsysteem werken, en daar horen sociale contacten ook bij. Mensen hebben straks trauma's door deze maatregelen en zijn hun banen kwijt. Het gaat vooral mis door de vele huisfeestjes en mensen die geen afstand houden thuis en dat zie ik echt veel mensen doen. Mensen die zich thuis nergens wat van aantrekken.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoor nog steeds niet hoe jij denkt dat we het dan wel moeten aanpakken.
Daar ben ik het zeker mee eens. Maar juist omdat ie zo 'glad' is is ie nog niet onderuit gegaan zoals Bruins. Ga er maar aan staan, meer dan een half jaar die verantwoordelijkheid op je schouders. Hugo de Jonge ziet er de laatste tijd ook stukken minder fit uit en dat kan ook niet anders.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Deels, hij vergaloppeerde zich wel enorm met groepsimmuniteit (en nog veel meer).
Rutte zelf is een geslepen pragmaticus, veert net zo makkelijk mee waar nodig en heeft nauwelijks eigen gêne.
Daarmee ook niet te grijpen op enige verantwoording, laat staan dat hij zich (uiterlijk) daarvan iets van aantrekt. Hij doet wat de Kamer immers wil en bestuurt die als marionetten.
Ik zou niet weten wie het daar anders, laat staan beter, zou kunnen doen. Rutte is een überklasse apart geworden en verdient daarom ook een scherpe (kritische) benadering. Sommigen beginnen dat in de Kamer eindelijk wat meer door te krijgen.
3300 vandaag, het stijgt iedere dag en morgen meer. Je komt met geen enkele oplossing.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben van mening dat het virus minder gevaarlijk is dan dat ze zeggen. Heb jij de cijfers gezien? Al wekenlang 2000 besmettingen en alsnog maximaal 13 doden per dag en nu 600 ziekenhuisopnames. Laat mensen aan hun immuunsysteem werken, en daar horen sociale contacten ook bij. Mensen hebben straks trauma's door deze maatregelen en zijn hun banen kwijt. Het gaat vooral mis door de vele huisfeestjes en mensen die geen afstand houden thuis en dat zie ik echt veel mensen doen. Mensen die zich thuis nergens wat van aantrekken.
In het mondkapjes topic zeg je zelf dat een mondkapje niet hoeft omdat mensen voldoende afstand houden.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben van mening dat het virus minder gevaarlijk is dan dat ze zeggen. Heb jij de cijfers gezien? Al wekenlang 2000 besmettingen en alsnog maximaal 13 doden per dag en nu 600 ziekenhuisopnames. Laat mensen aan hun immuunsysteem werken, en daar horen sociale contacten ook bij. Mensen hebben straks trauma's door deze maatregelen en zijn hun banen kwijt. Het gaat vooral mis door de vele huisfeestjes en mensen die geen afstand houden thuis en dat zie ik echt veel mensen doen. Mensen die zich thuis nergens wat van aantrekken.
Wij zijn onze eigen vijand hier. Weliswaar met als bijna enig doel om het virus te bestrijden zonder onszelf daarin een keuze te laten of dat het individu zelf iets in het eigen domein mag (of kan) beschikken.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zou het wel fijn vinden als iedereen het virus als gezamelijke vijand zou kiezen, eigenlijk.
Blij met NL.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
een jaar lang je familie niet in het echt mogen zien. Die premier is de weg kwijt, wat een gek.
Je kan als individu niet zelf iets beslissen zonder dat je andere mensen in gevaar brengt.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wij zijn onze eigen vijand hier. Weliswaar met als bijna enig doel om het virus te bestrijden zonder onszelf daarin een keuze te laten of dat het individu zelf iets in het eigen domein mag (of kan) beschikken.
quote:Op woensdag 30 september 2020 22:20 schreef tesssssssss het volgende:
Bij Op1 gaat het nu over mondkapjes!!!!!!
Want niemand had nog iets gezegd over mondkapjes, dus snel kijken,
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan als individu niet zelf iets beslissen zonder dat je andere mensen in gevaar brengt.
In het geval van een virus.
ja, als je alle bejaarden en risico-groepen in hun eigen huis opsluit.quote:
Neequote:Op woensdag 30 september 2020 22:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja, als je alle bejaarden en risico-groepen in hun eigen huis opsluit.
Nederland heeft het niet uit de klauwen laten lopen zoals Israel maar dat is wel wat complexer, de brandhaarden in Israel zijn de orthodox Joodse dorpen en communities en die mocht Netanyahu niet aanpakken van de orthodoxe partijen waar zijn regering op leunt.quote:
Ik ken genoeg mensen die de deur niet meer uitkomen..quote:Op woensdag 30 september 2020 22:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja, als je alle bejaarden en risico-groepen in hun eigen huis opsluit.
Okee, dus als je in je achterhoofd houdt dat 50 % van de bevolking die maatregelen totaal negeert ( bij wijze van spreken) Wat zou je dan willen doen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |