Ja, dat niet iedereen straks denkt " ja, ik heb toch een mondkapje op, dan lukt alles."quote:Op woensdag 30 september 2020 22:18 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik koop er gewoon een voor me eigen
edit: het kwartje viel wat laat![]()
Zo ontzettend vermoeiend.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:20 schreef tesssssssss het volgende:
Bij Op1 gaat het nu over mondkapjes!!!!!!
Want niemand had nog iets gezegd over mondkapjes, dus snel kijken,
Even kijken dan.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Een of andere arts-bioloog maakt nu in Jinek best overtuigend gehakt van een mondkapjesplicht.
Deels, hij vergaloppeerde zich wel enorm met groepsimmuniteit (en nog veel meer).quote:Op woensdag 30 september 2020 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is vooral wat mij stoort aan de Covid-19 experts inderdaad. Niemand weet het, maar zoveel mensen denken het beter te weten dan de overheid en poneren het op die manier op (vooral) Twitter. Ik kan me niet eens voorstellen wat er achter de schermen allemaal speelt bij de overheden wereldwijd, en op basis van welke informatie beslissingen genomen moeten worden.
Daarom vond ik 't zo fijn dat in maart Rutte eerlijk was. We nemen met 50% van de informatie 100% van de beslissingen. Als dan op alle fronten de informatie die aangeleverd wordt niet tijdig en accuraat is (zoals aantal overledenen, besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames) neem je dus met nog minder dan 50% van de informatie de beslissingen. Ik zou op dit moment niet op die stoel willen zitten in elk geval.
Ik neem aan dat het korter is als mensen zich goed aan de regels houden, toch?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
een jaar lang je familie niet in het echt mogen zien. Die premier is de weg kwijt, wat een gek.
Ik weet niet waarom maar ik moet ineens aan Enzo Knol denken......quote:Op woensdag 30 september 2020 22:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat niet iedereen straks denkt " ja, ik heb toch een mondkapje op, dan lukt alles."
quote:Op woensdag 30 september 2020 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo ontzettend vermoeiend.
Laten we die dingen nou maar gewoon gaan gebruiken dan.
Ik ben van mening dat het virus minder gevaarlijk is dan dat ze zeggen. Heb jij de cijfers gezien? Al wekenlang 2000 besmettingen en alsnog maximaal 13 doden per dag en nu 600 ziekenhuisopnames. Laat mensen aan hun immuunsysteem werken, en daar horen sociale contacten ook bij. Mensen hebben straks trauma's door deze maatregelen en zijn hun banen kwijt. Het gaat vooral mis door de vele huisfeestjes en mensen die geen afstand houden thuis en dat zie ik echt veel mensen doen. Mensen die zich thuis nergens wat van aantrekken.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoor nog steeds niet hoe jij denkt dat we het dan wel moeten aanpakken.
Daar ben ik het zeker mee eens. Maar juist omdat ie zo 'glad' is is ie nog niet onderuit gegaan zoals Bruins. Ga er maar aan staan, meer dan een half jaar die verantwoordelijkheid op je schouders. Hugo de Jonge ziet er de laatste tijd ook stukken minder fit uit en dat kan ook niet anders.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Deels, hij vergaloppeerde zich wel enorm met groepsimmuniteit (en nog veel meer).
Rutte zelf is een geslepen pragmaticus, veert net zo makkelijk mee waar nodig en heeft nauwelijks eigen gêne.
Daarmee ook niet te grijpen op enige verantwoording, laat staan dat hij zich (uiterlijk) daarvan iets van aantrekt. Hij doet wat de Kamer immers wil en bestuurt die als marionetten.
Ik zou niet weten wie het daar anders, laat staan beter, zou kunnen doen. Rutte is een überklasse apart geworden en verdient daarom ook een scherpe (kritische) benadering. Sommigen beginnen dat in de Kamer eindelijk wat meer door te krijgen.
3300 vandaag, het stijgt iedere dag en morgen meer. Je komt met geen enkele oplossing.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben van mening dat het virus minder gevaarlijk is dan dat ze zeggen. Heb jij de cijfers gezien? Al wekenlang 2000 besmettingen en alsnog maximaal 13 doden per dag en nu 600 ziekenhuisopnames. Laat mensen aan hun immuunsysteem werken, en daar horen sociale contacten ook bij. Mensen hebben straks trauma's door deze maatregelen en zijn hun banen kwijt. Het gaat vooral mis door de vele huisfeestjes en mensen die geen afstand houden thuis en dat zie ik echt veel mensen doen. Mensen die zich thuis nergens wat van aantrekken.
In het mondkapjes topic zeg je zelf dat een mondkapje niet hoeft omdat mensen voldoende afstand houden.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben van mening dat het virus minder gevaarlijk is dan dat ze zeggen. Heb jij de cijfers gezien? Al wekenlang 2000 besmettingen en alsnog maximaal 13 doden per dag en nu 600 ziekenhuisopnames. Laat mensen aan hun immuunsysteem werken, en daar horen sociale contacten ook bij. Mensen hebben straks trauma's door deze maatregelen en zijn hun banen kwijt. Het gaat vooral mis door de vele huisfeestjes en mensen die geen afstand houden thuis en dat zie ik echt veel mensen doen. Mensen die zich thuis nergens wat van aantrekken.
Wij zijn onze eigen vijand hier. Weliswaar met als bijna enig doel om het virus te bestrijden zonder onszelf daarin een keuze te laten of dat het individu zelf iets in het eigen domein mag (of kan) beschikken.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zou het wel fijn vinden als iedereen het virus als gezamelijke vijand zou kiezen, eigenlijk.
Blij met NL.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
een jaar lang je familie niet in het echt mogen zien. Die premier is de weg kwijt, wat een gek.
Je kan als individu niet zelf iets beslissen zonder dat je andere mensen in gevaar brengt.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wij zijn onze eigen vijand hier. Weliswaar met als bijna enig doel om het virus te bestrijden zonder onszelf daarin een keuze te laten of dat het individu zelf iets in het eigen domein mag (of kan) beschikken.
quote:Op woensdag 30 september 2020 22:20 schreef tesssssssss het volgende:
Bij Op1 gaat het nu over mondkapjes!!!!!!
Want niemand had nog iets gezegd over mondkapjes, dus snel kijken,
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan als individu niet zelf iets beslissen zonder dat je andere mensen in gevaar brengt.
In het geval van een virus.
ja, als je alle bejaarden en risico-groepen in hun eigen huis opsluit.quote:
Neequote:Op woensdag 30 september 2020 22:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja, als je alle bejaarden en risico-groepen in hun eigen huis opsluit.
Nederland heeft het niet uit de klauwen laten lopen zoals Israel maar dat is wel wat complexer, de brandhaarden in Israel zijn de orthodox Joodse dorpen en communities en die mocht Netanyahu niet aanpakken van de orthodoxe partijen waar zijn regering op leunt.quote:
Ik ken genoeg mensen die de deur niet meer uitkomen..quote:Op woensdag 30 september 2020 22:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja, als je alle bejaarden en risico-groepen in hun eigen huis opsluit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |