abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195352493
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou ja, volgens Jort kan iedereen die niet nuttig is in deze maatsschappij wel weg.
Jij hebt duidelijk nog nooit geluisterd naar wat hij daadwerkelijk zegt.
pi_195352501
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Dat vind ik niet terecht. Kelder is een slimme vent. Als alleen virologen iets mogen zeggen over de zin en onzin van maatregelen, dan stel ik voor de hand in eigen boezem te steken en dit subforum op te doeken.
We moeten sowieso niet alleen naar virologen luisteren. Eerst zou je dit een virologisch probleem kunnen noemen, maar op dit moment is het een veel grotere crisis. Straks een economische, sociologische, psychologisch, etc. Waarom zitten er geen economen, psychologen, sociologen, at mij betreft historici, in het OMT? Dit raakt ons op veel meer vlakken. Nee, virologen moeten vooral niet over economische of sociologische dingen praten. Jort Kelder is wat dat betreft goed bezig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195352505
quote:

[..]

Nou ja, volgens Jort kan iedereen die niet nuttig is in deze maatsschappij wel weg.
die kerel leeft in zijn eigen bubbel ja, dat was allang duidelijk
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195352519
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zijn zoveel huishoudens in Nederland waarin 50+ (vanaf dan begint het risico al) met jongere mensen samenwonen. Hoe wil je die isoleren van elkaar?
Je had het ook als keuze kunnen geven. En het risico begint echt niet vanaf 50+.

quote:
Ik vind dat een onethisch experiment.
We zijn nu evengoed met een experiment bezig, maar dan op de langere termijn.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:39:12 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195352522
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Is een knipperlicht model dat die Slagter die wel eens bij Op1 zit opperde niet een goed idee? Dus, ik noem maar wat, 3 weken alles open, dan 3 weken weer zware maatregelen, dan weer open, dicht, open, dicht, etc.

Op deze manier zorg je er voor dat het virus zich normaal door de samenleving verspreid maar niet dat de IC's uiteindelijk overspoelen. Want strenge lockdown helpen niet, want daarna kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Niet dat Nederland dat doet hoor, maar andere landen.
Dit is de Hammer-And-Dance methode die ook Slagter als gewaardeerd lid van het Red team kennelijk omarmd heeft. Slagter, intelligente vent overigens, als wiskundige zou zich alleen wat minder bezig moeten houden met hoe en wat het met iemand doet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195352524
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik wordt altijd vrolijk (en doe het ongemerkt zelf ook) dat een statement dat zelf wat leeg is, met bijwoorden dan aan kracht moet winnen.
//--//
Wanneer de overheid doet, vind ik dat dat het wat meer onderbouwing moet hebben.
De moraliteit hier, is dat het verzoek een eigen verondersteld (voor)oordeel moet versterken.
Mondkapjes helpen maar om dan te zeggen dat het "dringend" is...... hmmmmm, nee niet echt.
Ik zou het Kabinet dan dringend aanraden dat men zaken, vooral in de juiste proporties houdt.
Grote woorden bewaren voor belangrijkere zaken.

Wel grappig hoe men iets in de aandacht weet te krijgen. Niet wille (of kunne) zeggen dat het noodzakelijk is maar wel daar op in sturen met het is een "advies". Steeds meer krijg ik het idee dat dit hele gedoe een toneelstukje is. Zoals Rutte ook in de camera keek en het NOS Nieuws gebruikte voor die mededeling tijdens het debat.
Het mooie is, dat het nog werkt ook; het inwrijven regels die verder geen ingewikkelde wet nodig heeft.

Ik vermaak mij alvast wanneer mensen tot een besef komen dat zij zich in een kapje hebben laten naaien.
Ik ben het over het algemeen met je eens. Je moest eens weten hoe vaak ik bijwoorden als 'heel' en 'erg' schrap in mijn schrijfsels. Die maken doorgaans een betoog niet krachtiger maar zwakker.

Maar in dit specifieke geval gaat van 'dringend' een moreel appèl uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195352525
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:33 schreef Tijger_m het volgende:
Hij roept maar een eind weg, allemaal prima, zelfs de wappies mogen van mij hun conspiracies debiteren (niet hier in COR btw) maar dat betekent niet dat ik het allemaal serieus moet nemen.
Het is complete onzin om Jort Kelder met viruswappies te vergelijken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195352540
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Aanvullend: ik denk dat vrijwel iedere 60+'er het 'offer' had gebracht om drie maanden thuis te gaan zitten als het daarmee grotendeels voorbij zou zijn. Immers, liever drie maanden thuis dan (minimaal) twaalf maanden dit halfslachtige beleid zou ik zeggen.
Ik denk niet dat het met 3 maanden gepiept zou zijn. En als dat al wel zou lukken, was de zorg dan niet overspoeld en had de economie dan niet op z'n gat gelegen vanwege het grote aantal besmettingen?
pi_195352544
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zit een heel scala tussen een 'intelligente' lockdown à la Nederland en een omgekeerde lockdown.

Desalniettemin vind ik het een interessante gedachte: wat zou er gebeurd zijn als we het virus rond hadden laten gaan vanaf maart onder (pak 'm beet) 60-. Stel dat we echt een paar maanden iedere 60+'er thuis hadden laten zitten. Zouden we er nu vanaf zijn dan (want groepsimmuniteit)? Uiteraard waren er dan ook veel 60-minners ziek geworden, maar die slachtoffers hebben we nu ook te betreuren, maar dan uitgesmeerd over een hele lange tijd.
Als dat ons van deze ellende had verlost en het had geen overspoelde zorg tot gevolg gehad dan klinkt het niet raar. Alsnog voel ik me er dan wel een beetje ongemakkelijk bij dat ik (als <60 zijnde) dan waarschijnlijk geforceerd corona had moeten oplopen tbv the greater good :P
I'll give you something to do
pi_195352558
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog nooit geluisterd naar wat hij daadwerkelijk zegt.
Ik heb zeker wel gehoord wat hij over bejaarden zei.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:41:37 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195352578
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat wel meevallen. Bij voetbalwedstrijden is het lastig gebleken om te zorgen dat mensen zich aan de regels houden. Bij theaters en veel andere instellingen worden volgens het kabinet regels keurig nageleefd. Dan snap ik wel dat je voor die laatste een uitzondering maakt.

Dat staat trouwens los van de discussie hoe groot het besmettingsgevaar is in een stadion. Als uit onderzoek blijkt dat dat nihil is, dan is een stadionverbod natuurlijk moeilijk uit te leggen.
Niet helemaal waar hoor. Er waren wat problemen bij Feyenoord, maar dat was het eigenlijk wel. Die lui in Tilburg zaten niet eens in het stadion, want daar mochten ze niet in. Competitie was net 2,5 week bezig, dus daar viel eigenlijk nog geen zinnig woord over te zeggen.

Ik begrijp heel goed dat de clubs ontstemd zijn. Om over de amateurverenigingen nog maar te zwijgen. Die drijven op kantineomzet en hebben in het voorjaar al 2,5 maand misgelopen. En dat zijn geen betaalde organisaties zoals Ajax of PSV die miljoenen achter de hand hebben.
pi_195352582
[quote]0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat wel meevallen. Bij voetbalwedstrijden is het lastig gebleken om te zorgen dat mensen zich aan de regels houden. Bij theaters en veel andere instellingen worden volgens het kabinet regels keurig nageleefd. Dan snap ik wel dat je voor die laatste een uitzondering maakt.

Dat staat trouwens los van de discussie hoe groot het besmettingsgevaar is in een stadion. Als uit onderzoek blijkt dat dat nihil is, dan is een stadionverbod natuurlijk moeilijk uit te leggen.
[/quote
Amateurvoetbal heb ik het over , ok enkelen 2e en 3e divisie clubs hebben stadions Quickboys Afc Ijselmeervogels etc
Merendeels zijn potjes in de open lucht langs een winderig veld , niet echt risico lijkt mij
Bij de jeugd al helemaal niet
pi_195352583
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Als dat ons van deze ellende had verlost en het had geen overspoelde zorg tot gevolg gehad dan klinkt het niet raar. Alsnog voel ik me er dan wel een beetje ongemakkelijk bij dat ik (als <60 zijnde) dan waarschijnlijk geforceerd corona had moeten oplopen tbv the greater good :P
Maar de overspoeling moet dan wel geaccepteerd worden, dat is duidelijk. In Brazilie zit het aantal.besmettingen op 15 duizend ofzo. Op een gegeven moment was dat boven de 60k.

We zijn niet meer gewend om door te bijten.
pi_195352585
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:
En het risico begint echt niet vanaf 50+.
Ter illustratie, dit paper is een paar dagen geleden uitgebracht (nog geen peer-review, maar wel in lijn met de meeste voorspellingen): https://www.medrxiv.org/c(...)0895v5.full.pdf+html

Het risico zit echt bij 65+
pi_195352587
quote:

[..]

Zijn zoveel huishoudens in Nederland waarin 50+ (vanaf dan begint het risico al) met jongere mensen samenwonen. Hoe wil je die isoleren van elkaar? Is groepsimmuniteit überhaupt haalbaar, want we weten nog niets over hoe lang de immuniteit aanhoudt? Hoeveel van die groep wordt chronisch ziek? Ook nog niet duidelijk. Ik vind dat een onethisch experiment.
Hoezo chronisch ziek? Hoeveel mensen hoor je er nu echt over? 10.000? van de 1,5 miljoen? Weet je hoeveel mensen ook blijvende klachten overhouden aan de griep? Aan hun longen, hersenen of andere organen? De griep is ook geen onschuldige ziekte.
pi_195352588
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

We moeten sowieso niet alleen naar virologen luisteren. Eerst zou je dit een virologisch probleem kunnen noemen, maar op dit moment is het een veel grotere crisis. Straks een economische, sociologische, psychologisch, etc. Waarom zitten er geen economen, psychologen, sociologen, at mij betreft historici, in het OMT? Dit raakt ons op veel meer vlakken. Nee, virologen moeten vooral niet over economische of sociologische dingen praten. Jort Kelder is wat dat betreft goed bezig.
Nou ja, op zich zou je kunnen zeggen dat het OMT-advies een van de afwegingen is die het kabinet maakt. Volgens mij zijn ze sinds een tijdje wel met andere mensen en organen aan het praten (zelfs met dat red team van twitter). In het begin was het gewoon altijd 100% het advies van OMT volgen, nu moet het kabinet ook andere keuzes maken.

Dat gebeurt nu ook, want onlangs was het op de NOS groot nieuws dat een lid van het OMT het niet eens was met het beleid.
pi_195352601
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je had het ook als keuze kunnen geven. En het risico begint echt niet vanaf 50+.
[..]

We zijn nu evengoed met een experiment bezig, maar dan op de langere termijn.
Wel volgens dit schema van de CDC.

https://www.cdc.gov/coron(...)on-death-by-age.html

4 x keer grotere kans op ziekenhuisopname en 30 x grotere kans om te sterven dan jongvolwassenen.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:43:04 #168
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195352602
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dit is de Hammer-And-Dance methode die ook Slagter als gewaardeerd lid van het Red team kennelijk omarmd heeft. Slagter, intelligente vent overigens, als wiskundige zou zich alleen wat minder bezig moeten houden met hoe en wat het met iemand doet.
Slagter is helemaal geen wiskundige maar iemand met een bachelor informatica en een ingang naar de talkshowtafels.
Antifa
pi_195352607
quote:

[..]

Eens. En ik zou de call not hebben durven maken als beleidsmaker.
pi_195352614
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:42 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Hoezo chronisch ziek? Hoeveel mensen hoor je er nu echt over? 10.000? van de 1,5 miljoen? Weet je hoeveel mensen ook blijvende klachten overhouden aan de griep? Aan hun longen, hersenen of andere organen? De griep is ook geen onschuldige ziekte.
Veel minder dan bij covid19 in ieder geval.
pi_195352619
quote:

[..]

Eens. Als het mogelijk zou zijn (en we niet duizenden extra uitkeringen hoeven te betalen aan langdurig zieken) binnen 3 maanden, lijkt me dat de meerderheid wel voor zou zijn. Al zou ik er ook niet bij staan springen, maar dat is met werkelijk alles rond dit virus zo,
pi_195352621
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

David van Reybrouck heeft veel aardigs geschreven over hoe we verkiezingen zouden moeten vervangen door een systeem van loting. Zijn argument is dat gewone burgers die goed worden geïnformeerd door diverse experts prima in samenspraak beslissingen kunnen nemen die nu door beroepspolitici worden genomen. Daar moet ik regelmatig aan denken de laatste tijd.
pi_195352626
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wel volgens dit schema van de CDC.

https://www.cdc.gov/coron(...)on-death-by-age.html

4 x keer grotere kans op ziekenhuisopname en 30 x grotere kans om te sterven dan jongvolwassenen.
30 keer heel weinig is nog steeds heel weinig. Zou me niets verbazen als die cijfers hetzelfde zijn als voor influenza.
pi_195352628
quote:

[..]

Niet voor niets een goede vriend van VVD Rutte natuurlijk.
pi_195352645
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Slagter is helemaal geen wiskundige maar iemand met een bachelor informatica en een ingang naar de talkshowtafels.
Oh ik had ook gelezen dat hij wiskundige was. En groot voorstander van een algemene mondkapjesplicht.
pi_195352653
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Veel minder dan bij covid19 in ieder geval.
Uhh de 10.000 doden vergeten in 2018, 2016, etc.?? En 10.000 van 1,5 miljoen mensen is nog geen 1% van de mensen..
  woensdag 30 september 2020 @ 21:46:00 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195352657
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Strenge maatregelen doen als ze werken het reproductiegetal afnemen en het aantal besmettingen dalen waardoor testen en bron- en contactonderzoek behapbaar worden. Daar wordt vervolgens een flink aantal nieuwe besmettingen mee voorkomen. Dat betekent niet dat het reproductiegetal niet zal stijgen, maar volgens modellen heb je uiteindelijk minder vaak en minder strenge maatrelen nodig.
Het nadeel van de R-waarde voor iedereen beperken dat het niet opschiet om de bevolking de ziekte te laten doormaken zodat zij immuun worden.

Ik zou het effectiever vinden om die R-waarde binnen de groep die dat perse wil, klein houden. Kortom verschuf de focus. Ook handiger omdat je dan de rest die er geen last van heeft, er niet bij hoeft te trekken.
Die rest is met hooguit twee weken, als een een soort nauurlijk vaccin, er dan vanaf en kan dat weer naar het Stadion en Ziggo dome.
pi_195352666
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zal hier maar niet typen wat ik van Jort Kelder vind.

Echt gewoon alles aan hem vind ik irritant. Alles.
pi_195352667
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, sorry, maar ik kan iemand als Kelder niet erg serieus nemen als het over een onderwerp als dit gaat. Kan je net zo goed naar Lange Frans of een rapper luisteren.

En dat gejank over de media van iemand die leeft bij de gratie van is ook wel gratuit. Hij weet dondersgoed hoe het werkt en waarom dat gedaan word, kijkcijfers.
Dat moet je wel doen, Kelder serieus beluisteren. Al is het maar omdat hij een belangrijk vriendje is van Rutte. En hij snijdt ook echt wel goede inhouderlijke zaken aan.
Al wordt hij te overgehyped naar mijn mening. Hij vertegenwoordigt echt wel een stuk van ons volk.

Maar goed. Ik luister ook Willem Engel. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195352669
quote:

[..]

Zijn zoveel huishoudens in Nederland waarin 50+ (vanaf dan begint het risico al) met jongere mensen samenwonen. Hoe wil je die isoleren van elkaar? Is groepsimmuniteit überhaupt haalbaar, want we weten nog niets over hoe lang de immuniteit aanhoudt? Hoeveel van die groep wordt chronisch ziek? Ook nog niet duidelijk. Ik vind dat een onethisch experiment.
Mijn huishouden is een mooi voorbeeld, ik ben 56 en mijn vrouw is 43. Dus lockdown voor mij betekent dat dan ook lockdown voor mijn vrouw? Onze beste vriendin is de enige zorg ondersteuning voor haar ouders die in de 70 zijn, moet zij dan wel of niet in lockdown? En ga zo maar door.
pi_195352675
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ach kom, alsof je alleen recht van spreken hebt als je een universitair diploma hebt. Als voormalig universitair docent kan ik je vertellen dat dat papiertje sowieso weinig waarde heeft.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:46:40 #182
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195352676
Deze crisis is wel heel erg diep en ernstig, dat is nu gebleken. Op zich niet alleen medisch en economisch , maar ook sociaal, mentaal, vertrouwen, psychisch, gedrag en fysiek. Dit speelt veel meer dan alleen het coronavirus. Ik denk dat nog heel veel mensen gefrustreerd is om alsnog aan te passen aan deze situatie, vraagt ook veel meer om sociale contacten te hebben met bekenden, familie, kennissen en vrienden... logisch dus. Maar de maatregelen kunnen het ook veel vrijheden belemmeren van hoe dan ook iemand sterke behoefte heeft om weer terug te keren naar oude normaal... van voor het coronavirus.

Natuurlijk begrijp ik deze mensen ook erg goed. Het is gewoon overmacht dat het situatie nu heel anders is dan voor het coronavirus. We mogen echt blij zijn dat het in de zomer zo veel mogelijk was om van te genieten,,, leuke dingen doen... genieten van de zon en lekker terrasje pikken.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 30 september 2020 @ 21:47:05 #183
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195352685
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Krijg je dan juist niet dat mensen in de drie ‘open weken’ helemaal losgaan met feestjes, etentjes etc., waardoor je enorme pieken krijgt? En in de drie ‘dichte weken’ besmetten ze hun huisgenoten ook nog.
Yep, JoJo wat hooguit één of twee keer werkt en daarn fu-it.
pi_195352692
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:45 schreef MoreDakka het volgende:
Oh ik had ook gelezen dat hij wiskundige was
Zo wordt hij wel vaak gepresenteerd. Zijn kennis daaromtrent staat ook buiten kijf, maar achter de getallen zitten nog altijd mensen. En aan keuzes liggen moreel-ethsiche principes ten grondslag, en daar is hij dan weer geen expert in.
pi_195352702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik zal hier maar niet typen wat ik van Jort Kelder vind.

Echt gewoon alles aan hem vind ik irritant. Alles.
Heb je dat programma “hoe heurt het eigenlijk” van hem wel eens gezien? :o
pi_195352708
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat moet je wel doen, Kelder serieus beluisteren. Al is het maar omdat hij een belangrijk vriendje is van Rutte. En hij snijdt ook echt wel goede inhouderlijke zaken aan.
Al wordt hij te overgehyped naar mijn mening. Hij vertegenwoordigt echt wel een stuk van ons volk.

Maar goed. Ik luister ook Willem Engel. :D
:o Allemansvriendje! ;)
pi_195352716
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heb je dat programma “hoe heurt het eigenlijk” van hem wel eens gezien? :o
NEEEEEEEEE!

Ik doe nog liever vrijwillig een Covid test.
pi_195352718
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:42 schreef mir1986 het volgende:

[..]

kunnen we nu eens kappen dit met de griep te vergelijken of in een apart topic ?:

besmettelijker
meer en zwaardere blijvende klachten
dodelijker
pi_195352720
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zo wordt hij wel vaak gepresenteerd. Zijn kennis daaromtrent staat ook buiten kijf, maar achter de getallen zitten nog altijd mensen. En aan keuzes liggen moreel-ethsiche principes ten grondslag, en daar is hij dan weer geen expert in.
Maar moreel-ethische uitspraken zijn niet voorbehouden aan filosofen en theologen.
pi_195352722
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ter illustratie, dit paper is een paar dagen geleden uitgebracht (nog geen peer-review, maar wel in lijn met de meeste voorspellingen): https://www.medrxiv.org/c(...)0895v5.full.pdf+html
[ afbeelding ]

Het risico zit echt bij 65+
Dat is het risico op doodgaan. Dat is nu net minst grote probleem en totaal niet waarom er lockdowns zijn en dat weet je donders goed.
pi_195352725
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Desalniettemin heeft hij (naar eigen zeggen) (bijna?) nooit VVD gestemd.

(En hij is ook helemaal geen VVD'er)
pi_195352731
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ach kom, alsof je alleen recht van spreken hebt als je een universitair diploma hebt. Als voormalig universitair docent kan ik je vertellen dat dat papiertje sowieso weinig waarde heeft.
Akkoord, maar wat geeft hem dan wel het recht om te worden uitgenodigd om te praten met Rutte?
pi_195352732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:45 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Uhh de 10.000 doden vergeten in 2018, 2016, etc.?? En 10.000 van 1,5 miljoen mensen is nog geen 1% van de mensen..
toen waren er totaal geen maatregelen dus je kan het niet eens vergelijken.....
pi_195352743
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar moreel-ethische uitspraken zijn niet voorbehouden aan filosofen en theologen.
Godzijdank niet :)
pi_195352744
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

:o Allemansvriendje! ;)
Ja. Part of the job. Ik wil weten wat er speelt. :D
Maar laten we dat ver van hier houden. Die club.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195352758
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Akkoord, maar wat geeft hem dan wel het recht om te worden uitgenodigd om te praten met Rutte?
Hij is een mondige burger met goede argumenten. Als Rutte mij zou kennen, zou ik ook vast op de koffie mogen komen. c_/
pi_195352764
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is het risico op doodgaan. Dat is nu net minst grote probleem en totaal niet waarom er lockdowns zijn en dat weet je donders goed.
Ook het risico van een ziekenhuisopname is een fractie.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:51:15 #198
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195352775
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Oh ik had ook gelezen dat hij wiskundige was. En groot voorstander van een algemene mondkapjesplicht.
Hij wordt door de journalisten die door hun eigen gebrek aan inzicht nooit door hebben waar iemands expertise ligt en daarom altijd de meest onzinnige vragen stellen aan de verkeerde mensen, wel eens wiskundige genoemd ja. Maar zelf noemt ie zich op zijn website LekkerCryptisch iemand met een achtergrond in natuurkunde en informatica.
Hij werd ook nog wel eens geintroduceerd als expert Complexe Systemen, voor wat dat waard is, volgens mij is het een zelfbedachte titel.

twitter

twitter

'Iedereen die met wiskunde bezig is is een wiskundige'.

Goed nieuws voor iedereen die nog op de middelbare school zit.

Edit: Ik ben overigens niet Paul Westerbeek hahaha. Deze tweet vond ik gewoon toevallig toen ik wat achtergrond bij mijn claim wilde plaatsen.
Antifa
pi_195352782
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
  woensdag 30 september 2020 @ 21:52:12 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195352797
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef mir1986 het volgende:
https://www.artsenkrant.c(...)kie_check=1601493462

Zelfs artsen geven aan dat deze maatregelen buiten proportioneel zijn
Mooi superartikel, ga ik later verder bekijken.
quote:
uw bron ....
Een recent artikel in The Lancet stelt duidelijk dat er geen verband is gevonden tussen de opgelegde maatregelen en het aantal overlijdens (1F). Social distancing blijkt gestoeld op gedateerde artikels verschenen tussen 1894 en 1940 (1E, 1G). Verder valt de efficiëntie van mondmaskers te betwisten gezien aerosolen (viruspartikels) zich over afstanden tot 8 meter verplaatsen zelfs bij het gebruik ervan (1E, 1G).
Dat kan verklaren dat in alle landen die maatregelen hebben op e.o.a. manier er geen correlatie te maken is waarom cijfers toch stijgen.

Zo zie ik ook het nieuwe Hammer-And-Dance model als mitigatie dat gebaseerd is op oude veronderstellingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')