Ja, volgens mij komt het signaal ook best over maar als doemdenker is het natuurlijk spannender om over avondklokken te speculeren.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik merk om mij heen dat dit best weer even een wake-up call was en veel organisaties zetten weer een stap terug.
ik heb een hekel aan mensen die niet ff logisch kunnen nadenken en zich niet aan een paar simpele regels kunnen houden.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jij hebt echt een hekel aan iedereen he. Lees alleen maar gefrustreerde berichten waarbij alles en iedereen het fout doet.
Ja! Zie het echt niet gebeuren dat tegen die tijd weer veel versoepeld is. Dit gaat een hele saaie tijd worden voor vele die anders gewend waren.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Beseffen we al dat kerst en oud en nieuw dit jaar echt mega kut worden?
Ik denk tot de burgeroorlog of het vaccin. Het kan vriezen en het kan dooien.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef Sfancta het volgende:
Ben niet actief hier, postend en lezend. Maar wat denken jullie, hoelang zitten we nog in deze coronasituatie? Hebben we het over jaren? Grootste crisis van de laatste 100 jaar aankomend?
Het is in ieder geval duidelijk. Maar ik snap echt dat gezeur om duidelijkheid niet. Duidelijk betekent vaak ook dat het niet mogelijk is maatwerk te leveren.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Is een knipperlicht model dat die Slagter die wel eens bij Op1 zit opperde niet een goed idee? Dus, ik noem maar wat, 3 weken alles open, dan 3 weken weer zware maatregelen, dan weer open, dicht, open, dicht, etc.
Meeste mensen bevinden zich dan toch niet op straat. Voor de hond uitlaten of werk worden echt wel uitzonderingen gemaakt. En als je naar vrienden wil, blijf dan gewoon daar slapen. Ik ben er overigens ook niet voor.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met een avondklok mag je je niet op straat begeven en word je feitelijk opgesloten in je huis. Dat is nogal wat.
Wat Slagter noemt is een klojo-effect. Ik denk dat niet zo echt goed is voor de economie, dan hebben we na de coronacrisis enorme economische crisis waar we straks weer fors gaan bezuinigen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Is een knipperlicht model dat die Slagter die wel eens bij Op1 zit opperde niet een goed idee? Dus, ik noem maar wat, 3 weken alles open, dan 3 weken weer zware maatregelen, dan weer open, dicht, open, dicht, etc.
Op deze manier zorg je er voor dat het virus zich normaal door de samenleving verspreid maar niet dat de IC's uiteindelijk overspoelen. Want strenge lockdown helpen niet, want daarna kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Niet dat Nederland dat doet hoor, maar andere landen.
Medio volgend jaar is waar ik op gok.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef Sfancta het volgende:
Ben niet actief hier, postend en lezend. Maar wat denken jullie, hoelang zitten we nog in deze coronasituatie? Hebben we het over jaren? Grootste crisis van de laatste 100 jaar aankomend?
Klopt ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nou dan bel je toch even?
Iedereen doet iedere week een sneltest en bij positief getest blijf je 10 dagen thuis.
Ik vind het ronduit schandalig. Elke maatregel kan zomaar ineens van tafel gegooid worden als iemand het 'onduidelijk' noemt. Ik kan er bijna kwaad om worden.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk. Maar ik snap echt dat gezeur om duidelijkheid niet. Duidelijk betekent vaak ook dat het niet mogelijk is maatwerk te leveren.
Nee, dat is niet waar. Strenge maatregelen doen als ze werken het reproductiegetal afnemen en het aantal besmettingen dalen waardoor testen en bron- en contactonderzoek behapbaar worden. Daar wordt vervolgens een flink aantal nieuwe besmettingen mee voorkomen. Dat betekent niet dat het reproductiegetal niet zal stijgen, maar volgens modellen heb je uiteindelijk minder vaak en minder strenge maatrelen nodig.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het werkt helaas averechts, want opheffen van lockdowns zorgen over paar weken voor een torenhoge stijging van besmettingen. Dus het werkt niet.
Krijg je dan juist niet dat mensen in de drie ‘open weken’ helemaal losgaan met feestjes, etentjes etc., waardoor je enorme pieken krijgt? En in de drie ‘dichte weken’ besmetten ze hun huisgenoten ook nog.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Op deze manier zorg je er voor dat het virus zich normaal door de samenleving verspreid maar niet dat de IC's uiteindelijk overspoelen. Want strenge lockdown helpen niet, want daarna kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Niet dat Nederland dat doet hoor, maar andere landen.
Bij lokale maatregelen zit de groep die altijd strengere maatregelen wil te klagen dat het niet ver genoeg gaat en de groep die geen maatregelen wil zegt dat de maatregelen niets toevoegen omdat je ze kunt omzeilen door naar een andere regio te gaan. Daar vinden deze beide uitersten elkaar inderdaad.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan prima werken, vooral lokaal. Maar lokale maatregelen zijn blijkbaar niet 'duidelijk'. Ofzo.
Ja inderdaad, het wordt steeds meer en die groep groeit per dag fors.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb een hekel aan mensen die niet ff logisch kunnen nadenken en zich niet aan een paar simpele regels kunnen houden.
en ja, dat zijn er best veel op dit moment
Of het genoeg is blijft de vraag, maar het lijkt me inderdaad zinloos om nu al te roepen dat het niet genoeg is.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, volgens mij komt het signaal ook best over maar als doemdenker is het natuurlijk spannender om over avondklokken te speculeren.
Je bent kwaad over mensen die niet logisch denken maar zelf verspreid je hier ook allerlei kort-door-de-bocht valkuilen. Misschien je eigen oordelingsvermogen eens wat in twijfel trekken?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb een hekel aan mensen die niet ff logisch kunnen nadenken en zich niet aan een paar simpele regels kunnen houden.
en ja, dat zijn er best veel op dit moment
Dat gaat over Belgiequote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef mir1986 het volgende:
https://www.artsenkrant.c(...)kie_check=1601493462
Zelfs artsen geven aan dat deze maatregelen buiten proportioneel zijn
Ok, kan ook. Maar er is nog veel onzekerheid over hoe nieuwe maatregelen werken over 3 weken.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Strenge maatregelen doen als ze werken het reproductiegetal afnemen en het aantal besmettingen dalen waardoor testen en bron- en contactonderzoek behapbaar worden. Daar wordt vervolgens een flink aantal nieuwe besmettingen mee voorkomen. Dat betekent niet dat het reproductiegetal niet zal stijgen, maar volgens modellen heb je uiteindelijk minder vaak en minder strenge maatrelen nodig.
Het is onbegrijpelijk dat het testbeleid duidelijk heeft aangegeven waar de besmettingshaarden zijn maar er wordt niets mee gedaan. Totdat het zover uit de hand loopt dat we weer in een lockdown zitten.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bij lokale maatregelen zit de groep die altijd strengere maatregelen wil te klagen dat het niet ver genoeg gaat en de groep die geen maatregelen wil zegt dat de maatregelen niets toevoegen omdat je ze kunt omzeilen door naar een andere regio te gaan. Daar vinden deze beide uitersten elkaar inderdaad.
Echt, zo lang? Ik denk niet dat het per se gelijk over is in 2021, maar vanaf het voorjaar kan het wel al snel verbeteren, waardoor er verder versoepeld kan worden. Juni 2020 was ook heel anders dan nu.quote:
Ja dus, het werkt alleen maar tot meer besmettingen komen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Krijg je dan juist niet dat mensen in de drie ‘open weken’ helemaal losgaan met feestjes, etentjes etc., waardoor je enorme pieken krijgt? En in de drie ‘dichte weken’ besmetten ze hun huisgenoten ook nog.
Ja, maar met al die maatregelen over en weer zitten we toch weer bijna in een tweede lockdownquote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bij lokale maatregelen zit de groep die altijd strengere maatregelen wil te klagen dat het niet ver genoeg gaat en de groep die geen maatregelen wil zegt dat de maatregelen niets toevoegen omdat je ze kunt omzeilen door naar een andere regio te gaan. Daar vinden deze beide uitersten elkaar inderdaad.
Belgische artsen over hun coronabeleid. Wat heeft dat met Nederland te maken?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef mir1986 het volgende:
https://www.artsenkrant.c(...)kie_check=1601493462
Zelfs artsen geven aan dat deze maatregelen buiten proportioneel zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |