Zo werkt het niet, want als je positief getest bent moet je wel doorgeven aan GGD dat je besmet bent.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:11 schreef DonDruiper het volgende:
Alles op alles zetten om miljoenen sneltesten voor de consument te ontwikkelen.
Dat zijn we er vanaf.
Nou, ik heb liever de lockdown die we hadden dan een avondklok.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook, maar die soort lockdown kan er wel komen als alle maatregelen niet helpen.
Ja, sommigen buitelen hier over elkaar om heen om de huidige maatregelen, die best wel streng zijn, onvoldoende te noemen. Over 2 weken gaan we zien hoe waar dat is geweest.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe kun jij dit nu al beweren?
een mondkapjes verplichting ook, is voor iedereen duidelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:10 schreef hooibaal het volgende:
Avondklok is gewoon een goede maatregel om achter de hand te houden als mensen zich nu niet goed genoeg aan de regels gaan houden. Een stok achter de deur zeg maar.
Ik merk om mij heen dat dit best weer even een wake-up call was en veel organisaties zetten weer een stap terug.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, sommigen buitelen hier over elkaar om heen om de huidige maatregelen, die best wel streng zijn, onvoldoende te noemen. Over 2 weken gaan we zien hoe waar dat is geweest.
Met een avondklok mag je je niet op straat begeven en word je feitelijk opgesloten in je huis. Dat is nogal wat.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vind je? Het volledig sluiten van de horeca en het onderwijs vond ik aanmerkelijk ingrijpender.
Scherp, primaquote:Op woensdag 30 september 2020 21:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik net gedaan. Over drie weken spreek ik je weer.
Jij hebt echt een hekel aan iedereen he. Lees alleen maar gefrustreerde berichten waarbij alles en iedereen het fout doet.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een mondkapjes verplichting ook, is voor iedereen duidelijk.
kappen ze ook gelijk met dat funshoppen en met hele gezinnen je boodschappen doen,
Kan uiteraard wel maar ze hebben geen mondkapjes en ze komen overalquote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kunnen die honden zichzelf niet uitlaten? De avondklok geldt alleen voor mensen.
Dat snap ik, maar het werkt helaas averechts, want opheffen van lockdowns zorgen over paar weken voor een torenhoge stijging van besmettingen. Dus het werkt niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik heb liever de lockdown die we hadden dan een avondklok.
Ik ook. Ik vind het om eerlijk te zijn een ridicuul idee.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik heb liever de lockdown die we hadden dan een avondklok.
Dat valt nog te bezien, want het aantal besmettingshaarden op scholen stijgt rap. Er wordt door experts al opgeroepen om de herfstvakantie te verlengen om het nog weer een klein beetje terug te dringen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het sluiten van het onderwijs was dan ook een gotspe waar ze gelukkig vrij snel op terugkwamen. Dat gaat nu niet meer gebeuren.
de echte wake up call komt pas over 3 weken.....let maar op.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik merk om mij heen dat dit best weer even een wake-up call was en veel organisaties zetten weer een stap terug.
In Antwerpen was het tussen 23.30-06.00, een tijdstip dat veel mensen zich toch al niet op straat bevonden. En er zijn altijd uitzonderingen te maken (bv. vanwege werk). Dat vind ik een stuk ingrijpender dan geen onderwijs krijgen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met een avondklok mag je je niet op straat begeven en word je feitelijk opgesloten in je huis. Dat is nogal wat.
Nou dan bel je toch even?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:12 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, want als je positief getest bent moet je wel doorgeven aan GGD dat je besmet bent.
De situatie is natuurlijk ook nogal 'wat'. We zijn na zo'n lange tijd van vrede huiverig voor alles wat dwingend door de Staat wordt opgelegd, maar het werkt wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met een avondklok mag je je niet op straat begeven en word je feitelijk opgesloten in je huis. Dat is nogal wat.
Dat komt alleen maar omdat de besmetting over het algemeen oplopen. Dit is een gevolg, geen oorzaak.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien, want het aantal besmettingshaarden op scholen stijgt rap. Er wordt door experts al opgeroepen om de herfstvakantie te verlengen om het nog weer een klein beetje terug te dringen.
Ik snap niet waarom dat wel een goed idee is, eigenlijk. Het klinkt nogal vreemd.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Is een knipperlicht model dat die Slagter die wel eens bij Op1 zit opperde niet een goed idee? Dus, ik noem maar wat, 3 weken alles open, dan 3 weken weer zware maatregelen, dan weer open, dicht, open, dicht, etc.
Op deze manier zorg je er voor dat het virus zich normaal door de samenleving verspreid maar niet dat de IC's uiteindelijk overspoelen. Want strenge lockdown helpen niet, want daarna kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Niet dat Nederland dat doet hoor, maar andere landen.
Ik denk tot eind 2021.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef Sfancta het volgende:
Ben niet actief hier, postend en lezend. Maar wat denken jullie, hoelang zitten we nog in deze coronasituatie? Hebben we het over jaren? Grootste crisis van de laatste 100 jaar aankomend?
Honden zijn geen nertsen, dus die kunnen het toch niet overdragen.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan uiteraard wel maar ze hebben geen mondkapjes en ze komen overal
Dat kan prima werken, vooral lokaal. Maar lokale maatregelen zijn blijkbaar niet 'duidelijk'. Ofzo.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
Is een knipperlicht model dat die Slagter die wel eens bij Op1 zit opperde niet een goed idee? Dus, ik noem maar wat, 3 weken alles open, dan 3 weken weer zware maatregelen, dan weer open, dicht, open, dicht, etc.
Op deze manier zorg je er voor dat het virus zich normaal door de samenleving verspreid maar niet dat de IC's uiteindelijk overspoelen. Want strenge lockdown helpen niet, want daarna kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Niet dat Nederland dat doet hoor, maar andere landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |