abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195352996
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ehm.... jij reageert op een verzoek om het niet meer te vergelijken met de griep met een uitvoerige vergelijking met de griep? :D
Ja, omdat in de post waarin hij aangeeft het niet te willen vergelijken met de griep hij het vergelijkt met de griep, en ik aangeef dat naar mijn mening die vergelijking mank gaat.
  woensdag 30 september 2020 @ 22:01:12 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195353000
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet echt...wat op zich heel jammer is want het zou heel waardevol zijn om accurate getallen te hebben. We kunnen er hooguit een gok naar doen.
Ik bedoelde ook niet exacte getallen, maar meer de orde van grootte. Hoever we er toen naast zaten met 'officieel' 1200 of 1300 op de top begin april.
pi_195353012
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk niet, voor nuance geen plaats :)

Ik vind dat we twitter volledig moeten negeren bij dit soort situaties.
De mensen die draadjes plaatsen willen eigenlijk een blog schrijven. Het medium is bedoeld voor korte berichten voor en door mensen met een verwaarloosbare aandachtspanne. Dat valt niet met elkaar te rijmen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195353022
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar moreel-ethische uitspraken zijn niet voorbehouden aan filosofen en theologen.
kunnen we nu eens kappen dit met de griep te vergelijken of in een apart topic ?:

besmettelijker, 98% van de mensen heeft geen ernstige klachten.
meer en zwaardere blijvende klachten: waar zijn de bewijzen hiervan? zijn hier al grootschalige onderzoeken naar gedaan???
dodelijker
[/quote]

Uhh corona heeft een mortaliteit van 0,2%... De griep 0,16%..
  woensdag 30 september 2020 @ 22:02:43 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195353039
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De mensen die draadjes plaatsen willen eigenlijk een blog schrijven. Het medium is bedoeld voor korte berichten voor en door mensen met een verwaarloosbare aandachtspanne. Dat valt niet met elkaar te rijmen.
Die aandachtspanne is juist waarom ze voor Twitter kiezen. Als ze daadwerkelijk een stuk zouden schrijven van een paar duizend woorden gaat geen hond het lezen en kregen ze geen pr en aandacht.
  woensdag 30 september 2020 @ 22:03:52 #231
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195353066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat gaat over Belgie
Ja vast, de belgische mutatie want het virus heeft geen toegang.... zoiets ?

Serieus, deze open brief is ondertekend door iets van 1500 medici van verpleegkundige tot een indrukwekkende lijst van Prof.Dr.'s; ook uit Nederland.

Ik heb (zeker) nog niet alles kunnen fact-checken maar de Lancet maakt gehakt van onze correlatie veronderstellingen, inclusief voor die-the-hardests... de mondkapjes.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195353067
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:02 schreef mir1986 het volgende:

[..]

kunnen we nu eens kappen dit met de griep te vergelijken of in een apart topic ?:

besmettelijker, 98% van de mensen heeft geen ernstige klachten.
meer en zwaardere blijvende klachten: waar zijn de bewijzen hiervan? zijn hier al grootschalige onderzoeken naar gedaan???
dodelijker
Het is geen 0.2%. Ik weet niet waar je dat getal vandaan haalt maar dat is bepaald geen erkende conclusie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 22:04:26 ]
  woensdag 30 september 2020 @ 22:04:11 #233
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195353073
quote:
18s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb vooral een hekel aan 'hieronder een draadje'. Schrijf gewoon eens een coherent stuk.
Het is ook zo hautain. Alsof ze alwetend zijn omdat ze een aantal volgers hebben.
Antifa
pi_195353083
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die aandachtspanne is juist waarom ze voor Twitter kiezen. Als ze daadwerkelijk een stuk zouden schrijven van een paar duizend woorden gaat geen hond het lezen en kregen ze geen pr en aandacht.
Ik snap daar op mijn beurt niks van. Ik heb een blauwe maandag een Twitteraccount gehad. Ik ging mensen in mijn vakgebied volgen en was binnen de kortste keren overprikkeld door de talloze berichten die niet bij te benen vielen.

Maar goed, over Twitter is al genoeg gezegd.
pi_195353099
quote:
3s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja vast, de belgische mutatie want het virus heeft geen toegang.... zoiets ?

Serieus, deze open brief is ondertekend door iets van 1500 medici van verpleegkundige tot een indrukwekkende lijst van Prof.Dr.'s; ook uit Nederland.

Ik heb (zeker) nog niet alles kunnen fact-checken maar de Lancet maakt gehakt van onze correlatie veronderstellingen, inclusief voor die-the-hardests... de mondkapjes.
Dank je wel, hopelijk gaan steeds meer mensen inzien dat de maatregelen buiten proportie zijn.
pi_195353129
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:56 schreef Confetti het volgende:
Israel gaat nu voor de totalen krieg-route :')
[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)n-kan-een-jaar-duren

Netanyahu vindt 1 kilometer van je huis wel erg extreem. Dat moet naar 200 meter :') _O- . En wij maar klagen.
Dat krijg je ervan als je het eerst compleet uit de hand laat lopen en dan moet ingrijpen.

Die termijn van een jaar is trouwens speculatie. Johnson had het in Engeland over een half jaar. Maar of het een heel of een half jaar is, het is in elk geval realistischer dan de drie weken van Rutte :')
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195353143
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:05 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dank je wel, hopelijk gaan steeds meer mensen inzien dat de maatregelen buiten proportie zijn.
Ok, dus wat stel jij voor? We hebben nu 3300 gevallen per dag, morgen meer, gisteren minder, het versnelt dus nog steeds per dag. Wat is jouw voorstel om daar wat aan te doen?
pi_195353151
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is ook zo hautain. Alsof ze alwetend zijn omdat ze een aantal volgers hebben.
Dat is vooral wat mij stoort aan de Covid-19 experts inderdaad. Niemand weet het, maar zoveel mensen denken het beter te weten dan de overheid en poneren het op die manier op (vooral) Twitter. Ik kan me niet eens voorstellen wat er achter de schermen allemaal speelt bij de overheden wereldwijd, en op basis van welke informatie beslissingen genomen moeten worden.

Daarom vond ik 't zo fijn dat in maart Rutte eerlijk was. We nemen met 50% van de informatie 100% van de beslissingen. Als dan op alle fronten de informatie die aangeleverd wordt niet tijdig en accuraat is (zoals aantal overledenen, besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames) neem je dus met nog minder dan 50% van de informatie de beslissingen. Ik zou op dit moment niet op die stoel willen zitten in elk geval.
pi_195353156
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:02 schreef mir1986 het volgende:
De IFR van covid-19 is vooralsnog echt wel een veelvoud van die van influenza, zeker voor de oudere groepen:

@Jaeger85 65+ 30x grotere kans om in het ziekenhuis te belanden dan jongeren.
  woensdag 30 september 2020 @ 22:07:33 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195353163
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap daar op mijn beurt niks van. Ik heb een blauwe maandag een Twitteraccount gehad. Ik ging mensen in mijn vakgebied volgen en was binnen de kortste keren overprikkeld door de talloze berichten die niet bij te benen vielen.

Maar goed, over Twitter is al genoeg gezegd.
Uiteindelijk azen dit soort gasten voor een niet onbelangrijk deel op eigen eer en glorie. Ongetwijfeld gaan ze behoorlijk wat schnabbels in de vorm van lezingen etc overhouden aan de hele corona-problematiek. Die zitten echt niet alleen maar tegen het beleid te schoppen omdat het Barmhartige Samaritanen zijn die het beste met ons welzijn voor hebben.
  woensdag 30 september 2020 @ 22:07:45 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195353166
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wauw, je hebt er één gevonden?
Jammer dat hij wel aan de Belgische regering gericht is en dus niet over ons beleid gaat.
Ja, echt een moooi stuk van @mir1986 Ze mogen het zo kopieren. Beter goed gejat dan opnieuw overgemaakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195353188
En we vergeten trouwens ook maar even alle mensen die werkloos raken en geen uitzicht meer hebben op een fijne toekomst. Nee, alleen Corona bestaat nog en de rest is niet meer belangrijk.

Of alle mensen die in een sociaal isolement raken..
pi_195353198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is helaas twitter-eigen. Er moet vaker worden benadrukt dat twitter door een bijzonder klein deel van de bevolking gebruikt wordt, die bovendien totaal niet representatief is.
pi_195353228
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Uiteindelijk azen dit soort gasten voor een niet onbelangrijk deel op eigen eer en glorie. Ongetwijfeld gaan ze behoorlijk wat schnabbels in de vorm van lezingen etc overhouden aan de hele corona-problematiek. Die zitten echt niet alleen maar tegen het beleid te schoppen omdat het Barmhartige Samaritanen zijn die het beste met ons welzijn voor hebben.
Dat geloof ik niet. Iemand als Slagter plaatst die berichten, vermoed ik, om dezelfde redenen als ik hier post: geïnteresseerd zijn in de materie, verdieping zoeken, inzichten opdoen, die inzichten met anderen willen delen.
pi_195353250
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Iemand als Slagter plaatst die berichten, vermoed ik, om dezelfde redenen als ik hier post: geïnteresseerd zijn in de materie, verdieping zoeken, inzichten opdoen, die inzichten met anderen willen delen.
Ik weet niet wat jij hier doet, maar ik ben hier voor de eigen eer en glorie hoor. O-)
  woensdag 30 september 2020 @ 22:11:16 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195353261
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij hier doet, maar ik ben hier voor de eigen eer en glorie hoor. O-)
Hoeveel krijg jij betaald per post dan?
pi_195353277
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoeveel krijg jij betaald per post dan?
Daar mag ik van Jaap niets over zeggen.
pi_195353290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En daar slaag je glorieus in. :D
pi_195353294
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is helaas twitter-eigen. Er moet vaker worden benadrukt dat twitter door een bijzonder klein deel van de bevolking gebruikt wordt, die bovendien totaal niet representatief is.
Dat kleine deel krijgt jammer genoeg wel alle aandacht. Ik vind het in sommige gevallen een fijn medium, waar een expert in een bepaald vakgebied heel dicht bij je kan staan, en je diegene direct kunt benaderen, maar in de meeste gevallen is 't echt een open riool.

Ik had vanmiddag het debat aan staan op Youtube, daar hadden ze de live chat aan staan. Daar kwam de meest bizarre rommel voorbij. Van 'kindermoordenaars' tot 'pedofielen' en weet ik 't wat. Een normaal gesprek lijkt gewoon niet mogelijk.

Daarom vind ik dit topic wel echt een verademing. Hoewel het soms een beetje escaleert, wordt er veel kennis gedeeld en worden er (vaak) respectvolle discussies gevoerd, ook al ben je het niet met elkaar eens.
pi_195353295
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:08 schreef mir1986 het volgende:
En we vergeten trouwens ook maar even alle mensen die werkloos raken en geen uitzicht meer hebben op een fijne toekomst. Nee, alleen Corona bestaat nog en de rest is niet meer belangrijk.

Of alle mensen die in een sociaal isolement raken..
Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat je juist met maatregelen op termijn de problemen die jij benoemt gaat voorkomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')