abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195300661

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 september 2020 @ 11:05:02 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195300666
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:03 schreef iBenny het volgende:

[..]

Belangrijke toevoeging gedaan. Want het daadwerkelijke cijfer kan zowel lager, als hoger liggen. Mogelijk een stuk lager.
Er zijn meer teststromen dan alleen de standaard GGD-testen.
pi_195300695
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er zijn meer teststromen dan alleen de standaard GGD-testen.
Feit is dat het niet zo hard gemaakt kan worden. Het zijn namelijk nog steeds vrijwillige testen, veelal alleen afgenomen als er een vorm van klachten is. Beetje nuance kan echt geen kwaad.
pi_195300707
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In maart waren er veel en veel meer besmettingen dan nu echter die werden niet gevonden omdat ze niet getest werden.
Maar de aantallen die nu besmet raken resulteren nog niet in dood en verderf, we zien plusjes en minnetjes op de IC's, mensen krijgen een betere behandeling en de oversterfte is niet veel hoger dan in een mild griepseizoen.

Wellicht zitten we dan toch nog relatief laag in de besmettingen vergeleken met maart, maar er kunnen ook andere scenario's zijn bijvoorbeeld risicogroepen die zich veel verstandiger gedragen of gewoon het feit dat we in een anderhalve meter samenleving wonen. Voordat we de hele economie weer gaan ontwrichten moet daar wel goed naar gekeken worden.
blablablabla
pi_195300708
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:06 schreef iBenny het volgende:

[..]

Feit is dat het niet zo hard gemaakt kan worden. Het zijn namelijk nog steeds vrijwillige testen, veelal alleen afgenomen als er een vorm van klachten is. Beetje nuance kan echt geen kwaad.
Dan klopt alleen een conclusie die leken eraan verbinden niet. De cijfers kloppen toch?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 september 2020 @ 11:08:53 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195300721
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:06 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ja, ik dacht ook dat ik op een ander bericht reageerde.
pi_195300725
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar de aantallen die nu besmet raken resulteren nog niet in dood en verderf, we zien plusjes en minnetjes op de IC's, mensen krijgen een betere behandeling en de oversterfte is niet veel hoger dan in een mild griepseizoen.

Wellicht zitten we dan toch nog relatief laag in de besmettingen vergeleken met maart, maar er kunnen ook andere scenario's zijn bijvoorbeeld risicogroepen die zich veel verstandiger gedragen of gewoon het feit dat we in een anderhalve meter samenleving wonen.
Dat klopt inderdaad... Maar een vergelijk op positief geteste mensen gaat scheef tussen maart en nu.

Zelfs van dissel trapte hierin toen hij zei dat nu meer jonge mensen besmet zijn.... In jan/feb/mrt werden die amper getest.... Dus wellicht was die groep toen nog groter dan nu, of juist kleiner, men weet het niet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195300746
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Wellicht zitten we dan toch nog relatief laag in de besmettingen vergeleken met maart, maar er kunnen ook andere scenario's zijn bijvoorbeeld risicogroepen die zich veel verstandiger gedragen of gewoon het feit dat we in een anderhalve meter samenleving wonen. Voordat we de hele economie weer gaan ontwrichten moet daar wel goed naar gekeken worden.
Natuurlijk zitten we nog laag, maar het kan (zoals we gezien hebben) hard gaan in een maand tijd.
pi_195300750
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hij heeft het over commercieel vliegen.
Luchtvracht is ook commercieel vliegen.

Weet je waar veel luchtvracht zit? Onder je reet als je vliegt. En weet jij wanneer jij begint te janken over zaken die niet verkrijgbaar zijn in de winkels? Als de luchtvracht capaciteit niet meer beschikbaar is. Opeens veel medicijnen niet meer beschikbaar, eten en ook gewone producten omdat essentiële halffabricaten soms ook vliegen.

Maar het bekt natuurlijk wel lekker, ff je onderbuikje legen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195300769
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad... Maar een vergelijk op positief geteste mensen gaat scheef tussen maart en nu.
In maart waren er veel meer mensen positief. Maar omdat de corrupte overheid gewoon de testcapaciteit niet op orde wilde krijgen, werden ze niet gevonden.
1947-2016
pi_195300792
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Luchtvracht is ook commercieel vliegen.

Weet je waar veel luchtvracht zit? Onder je reet als je vliegt. En weet jij wanneer jij begint te janken over zaken die niet verkrijgbaar zijn in de winkels? Als de luchtvracht capaciteit niet meer beschikbaar is. Opeens veel medicijnen niet meer beschikbaar, eten en ook gewone producten omdat essentiële halffabricaten soms ook vliegen.

Maar het bekt natuurlijk wel lekker, ff je onderbuikje legen.
Sommige mensen hebben moeite om precies te omschrijven wat ze bedoelen. Uit de context versta ik passagiersvluchten.
pi_195300796
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zullen we stoppen met vergelijken met maart?
Ja we hebben toen goed kunnen zien waar het virus toe in staat is, anderzijds is de hele samenleving inmiddels compleet anders ingericht dan in die periode.

Het is helemaal niet met zekerheid vast te stellen dat je met het aantal besmettingen van maart per se zal resulteren in een overbelast zorgstelsel.
blablablabla
pi_195300827
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:48 schreef chratnox het volgende: [..] Dat idd. Ik heb tijdje terug (tegen beter weten in) gewoon 's contact opgenomen met de vertegenwoordigers van de rijksoverheid. Stukje uit die mail: [..] Ik dacht, baat het niet dan schaadt het niet :D
Opzich goede mail! Maar mensen vergeten dat deze situatie zowieso tijdelijk is, aan het einde van de dag, alleen al omdat mensen het gewoon niet eindeloos gaan pikken. Ik GARANDEER je dat veel mensen straks gewoon kerst gaan vieren met familie en vrienden thuis, ook meer dan 6, met knuffels en zonder afstand. Hoeveel mediacampagne of dreigementen over lockdowns of gezever van experts er ook komt. Mensen zijn done.

Ik ga zoals ik eerder schreef in een ander topic (maar dat topic was een troll dus nu weg) volgende week donderdag ook gewoon gezellig normaal xhillen met een nieuwe vriendin bij me thuis en knuffelen en lol hebben en fanfics schrijven en samen series lezen en kijken. Naast elkaar. Punt. Lol en gezelligheid.

Ik heb behoefte aan normaal menselijk sociaal contact en zij ook en dat gaan we dus gewoon doen, punt klaar uit. En eerst volgende week dinsdag lekker fun bij mij thuis met een random dude van discord, en komende zondag met een andere vriendin van me ook. En iedereen die daar over wilt zeuren, kan z'n klachten inleveren bij /dev/null (voor de linux kenners onder ons), want ik *hoor* ze letterlijk niet eens meer. Ene oor in, andere oor uit. Gaap. Achtergrondgeruis. Het mag ook allemaal gewoon, is netjes bij mij thuis. Heb er nu al zin in 😁

Dus whatever de papieren werkelijkheid met z'n alle levensplezier verwijderende kutregeltjes ook beweerd, tijdelijk is deze situatie toch wel, deal er maar mee.
#WeesGeenWhales
pi_195300845
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Zullen we stoppen met vergelijken met maart?
Ja we hebben toen goed kunnen zien waar het virus toe in staat is, anderzijds is de hele samenleving inmiddels compleet anders ingericht dan in die periode.

Het is helemaal niet met zekerheid vast te stellen dat je met het aantal besmettingen van maart per se zal resulteren in een overbelast zorgstelsel.
Ik ben voorstander, nu nog de andere 17 miljoen andere virologen.
pi_195300860
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Opzich goede mail! Maar mensen vergeten dat deze situatie zowieso tijdelijk is, aan het einde van de dag, alleen al omdat mensen het gewoon niet eindeloos gaan pikken. Ik GARANDEER je dat veel mensen straks gewoon kerst gaan vieren met familie en vrienden thuis, ook meer dan 6, met knuffels en zonder afstand. Hoeveel mediacampagne of dreigementen over lockdowns of gezever van experts er ook komt. Mensen zijn done. Ik ga zoals ik eerder schreef in een ander topic (maar dat topic was een troll dus nu weg) volgende week donderdag ook gewoon gezellig normaal xhillen met een nieuwe vriendin bij me thuis en knuffelen en lol hebben en fanfics schrijven. Ik heb behoefte aan normaal menselijk sociaal contact en zij ook en dat gaan we dus gewoon doen, punt klaar uit. En eerst volgende week dinsdag lekker fun bij mij thuis met een random dude van discord, en komende zondag met een andere vriendin van me ook. En iedereen die daar over wilt zeuren, kan z'n klachten inleveren bij /dev/null (voor de linux kenners onder ons), want ik *hoor* ze letterlijk niet eens meer. Ene oor in, andere oor uit. Gaap. Achtergrondgeruis. Het mag ook allemaal gewoon, is netjes bij mij thuis. Heb er nu al zin in 😁

Dus whatever de papieren werkelijkheid met z'n alle levensplezier verwijderende kutregeltjes ook beweerd, tijdelijk is deze situatie toch wel, deal er maar mee.
Zou je die lappen tekst over je hobbies/knuffelen/etc misschien wat kunnen verminderen? Het voegt niet zo veel toe aan het punt dat je wilt maken eigenlijk.
pi_195300880
- Niet doen -

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 11:35:40 ]
  maandag 28 september 2020 @ 11:17:39 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195300881
quote:
Nederland, en vooral Amsterdam, staat er ten opzichte van andere landen in West-Europa slecht voor als het gaat om de verspreiding van het coronavirus. Datajournalist Jasper Bunskoek van RTL Nieuws heeft alle cijfers onderzocht en daaruit blijkt dat na vijf Franse regio's Amsterdam op nummer zes staat met de meeste besmettingen, zo schrijft AT5.

Parijs heeft met 231 positieve testen per 100.000 inwoners de twijfelachtige eer om de ranglijst van de 950 onderzochte regio's aan te voeren. Amsterdam is met 194 positieve testen de eerste niet-Franse regio op de lijst.

Ook de Belgische hoofdstad Brussel is met 190 positieve testen per 100.000 inwoners in de top-10 te vinden. De eerste Duitse regio volgt pas op plaats 72. Het gaat om de stad Hamm, met 96 positieve testen per 100.000 inwoners.

De 40 Nederlandse regio's uit het onderzoek scoren niet goed, vertelt Bunskoek. 'Een doorsnee regio heeft op dit moment ongeveer 15 nieuwe positieve testen per 100.000 inwoners per week. Alle Nederlandse regio's zitten daar boven. Amsterdam en Den Haag behoren zelfs tot de top-10 van meest besmettelijke regio's in West-Europa.'
JE MOET ER WAT VOOR OVER HEBBEN OM JE NIET TE LATEN BEKAPPEN!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195300914
Amsterdam op slot ole Ole *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_195300968
Toch nog even deze hoor voor de vrolijke noot:

vanaf 1:20 _O- _O-
pi_195300991
- Reactie op verwijderde post -

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 11:36:07 ]
#WeesGeenWhales
  maandag 28 september 2020 @ 11:23:00 #21
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195300996
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 11:17 schreef Dven het volgende:

[..]

JE MOET ER WAT VOOR OVER HEBBEN OM JE NIET TE LATEN BEKAPPEN!
Je weet dat ze in Parijs al een maand een mondkapjesplicht hebben voor binnen en buiten?

https://www.reuters.com/a(...)france-idUSKBN25N143
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 28 september 2020 @ 11:23:23 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195301003
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 11:23 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Je weet dat ze in Parijs al een maand een mondkapjesplicht hebben voor binnen en buiten?

https://www.reuters.com/a(...)france-idUSKBN25N143
Jep. Kan je nagaan hoe het daar zonder zou zijn geweest :o
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195301118
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou je die lappen tekst over je hobbies/knuffelen/etc misschien wat kunnen verminderen? Het voegt niet zo veel toe aan het punt dat je wilt maken eigenlijk.
Fair enough, m'n punt is gewoon dat ze zich moeten realiseren dat steeds meer mensen er gewoon klaar mee zijn en gewoon weer normaal gaan doen, zeker met vrienden thuis waar de regels niet gelden, en dat ik denk dat ze erg overschatten hoeveel persconferenties, campagnes etc daar aan kunnen doen. Veel mensen kijken die niet eens meer.

Een groot deel, waaronder ik, is er gewoon klaar mee en wilt weer op z'n minst thuis met vrienden wat gezelligheid en lol in het leven, en niets en niemand gaat hun nog tegenhouden om gewoon boordspelavondje, Netflixen met vrienden etc te houden of Kerstmis te vieren met de hele familie, zeker niet thuis waar get gewoon mag.

Punt.

Dat moeten ze echt ff goed realiseren bij het kabinet, en er misschien iets mee doen, zoals in België, waar advies nu is om nauwe contacten tot 5 per maand te beperken (en dat is dus nadrukkelijk een advies en geen verplichting meer!) en bij niet nauwe contacten 1.5m ook niet meer hoeft als je maar een mondkapje draagt (dus naast die contacten met 10 vrienden een boordspelavond thuis kan gewoon volgens het zowieso maar een advies, maar dan met mondkapje).

Zoiets zouden ze hier ook moeten doen.

Anders doet de bevolking het namelijk zelf wel, zonder sturing.

Dat is m'n punt.
#WeesGeenWhales
pi_195301150
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat kan je natuurlijk net zo makkelijk zeggen van het eten tussen de maaltijden door. Handeling war je simpelweg mee kunt stoppen. Eigenlijk misschien wel makkelijker, want je mag wel een paar keer per dag blijven eten. Doe je dat met roken, ben je niet gestopt. ;)
Afvallen is voor menig mens niet zo makkelijk als stoppen met eten tussen de maaltijden door. Mensen verschillen van elkaar mbt stofwisseling, lichaamsbouw, noem maar op. Daarnaast is het lichaam een complex systeem. Op een gegeven moment went een lijf ook aan de brandstoffen die erin gaan, bijvoorbeeld, en kan het zijn dat je niet meer afvalt met je bestaande eetpatroon. En dan moet je dat weer aanpassen. Stoppen met teveel eten maakt je niet automatisch slanker maar stoppen met roken maakt je wel automatisch een niet-roker.
pi_195301234
Iets civieler en minder op de persoon mag wel, waarde posters
pi_195301277
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 11:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Jep. Kan je nagaan hoe het daar zonder zou zijn geweest :o
Of het helpt gewoon geen flikker.
Dat kan ook.
1947-2016
pi_195301295
quote:
Ernst Kuipers: drastischer ingrijpen is nodig
De extra maatregelen die anderhalve week geleden zijn genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zijn niet genoeg. Dat zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "Dat betekent dat je rigoureuzer moet ingrijpen, dat je drastischer moet ingrijpen", zegt hij in het programma Spraakmakers op NPO Radio 1.

Kuipers noemt het verplicht dragen van mondkapjes in de openbare ruimte "een verstandige maatregel om te overwegen". Maar alleen het dragen van mondkapjes is niet voldoende, benadrukt hij. "Het is één extra druppel, maar je hebt op dit moment veel druppels nodig om het om te keren."

Andere opties zijn volgens Kuipers het verkleinen van de maximale grootte van groepen, het niet meer toelaten van publiek bij grote sportwedstrijden en het opnieuw oproepen tot thuiswerken.
hier dus de maatregelen
pi_195301309
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Of het helpt gewoon geen flikker.
Dat kan ook.
Is wel belangrijk om te weten waar het daar dan mis gaat?
En worden ze daar even ziek als hier zonder mondkapjes? Ik las onlangs minder viral load, minder ziek dus dan zouden mondkapjes enigszins moeten helpen.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 11:45:45 #29
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_195301346
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:42 schreef byah het volgende:

[..]

hier dus de maatregelen
Het gaat een lange donkere winter worden
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_195301494
quote:

[..]

hier dus de maatregelen
Hij zei vorige week exact hetzelfde bij Jinek. Ik vermoed dat dit een beetje inmasseren en peilen van het sentiment is. Dat dit ook zo wordt genoemd vanavond.
pi_195301570
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Is wel belangrijk om te weten waar het daar dan mis gaat?
En worden ze daar even ziek als hier zonder mondkapjes? Ik las onlangs minder viral load, minder ziek dus dan zouden mondkapjes enigszins moeten helpen.
Dan moet dus de concentratie bij de berekening op ziekenhuis en IC opnames gaan, niet op besmettingen.
1947-2016
pi_195301597
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan moet dus de concentratie bij de berekening op ziekenhuis en IC opnames gaan, niet op besmettingen.
Maar dan ben je te laat met ingrijpen.
pi_195301604
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:51 schreef iBenny het volgende:

[..]

Hij zei vorige week exact hetzelfde bij Jinek. Ik vermoed dat dit een beetje inmasseren en peilen van het sentiment is. Dat dit ook zo wordt genoemd vanavond.
Die Kuipers had al voorgesorteerd op een ministerspost na de vorige verkiezingen. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195301611
quote:

[..]

hier dus de maatregelen
- Er zijn geen besmettingen in de openbare ruimten
- Er is nog geen besmettingshaard geweest bij sportwedstrijden die in de buitenlucht plaats vinden.

Maatregelen zetten dus geen zoden aan de dijk. Pure symboolpolitiek.
1947-2016
pi_195301640
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar dan ben je te laat met ingrijpen.
Nee. Als de virusload minder wordt door mondmaskers, dan is het nutteloos om te kijken naar besmettingen, maar waardevol om naar de ernst van die besmettingen te kijken.
1947-2016
pi_195301647
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:56 schreef Red_85 het volgende:
:?

quote:
- Er is nog geen besmettingshaard geweest bij sportwedstrijden die in de buitenlucht plaats vinden.
Als al die supporters netjes weg zouden gaan na de wedstrijden zou het probleem niet zo groot zijn, nee.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195301665
quote:

[..]

Dat eerste is niet waar. Tuurlijk zijn er wel besmettingen in openbare ruimtes binnen.
  maandag 28 september 2020 @ 11:59:06 #38
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195301680
quote:

[..]

Hoe verzin je het toch elke keer weer?
pi_195301681
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

:?
[..]

Als al die supporters netjes weg zouden gaan na de wedstrijden zou het probleem niet zo groot zijn, nee.
Ging prima afgelopen weekend. En daarvoor ook. Over 1 wedstrijd is ophef geweest in 3 totale speelronden.
1947-2016
pi_195301699
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Als de virusload minder wordt door mondmaskers, dan is het nutteloos om te kijken naar besmettingen, maar waardevol om naar de ernst van die besmettingen te kijken.
Ja maar zit daar dan een wezenlijk verschil in tov Nederland?
pi_195301708
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ging prima afgelopen weekend. En daarvoor ook. Over 1 wedstrijd is ophef geweest in 3 totale speelronden.
Jij hebt het over betaald voetbal alleen?
pi_195301712
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat eerste is niet waar. Tuurlijk zijn er wel besmettingen in openbare ruimtes binnen.
Nou whoeptiedoe.

Noem eens 1 winkel dan.
1947-2016
pi_195301733
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij hebt het over betaald voetbal alleen?
Waar zou de politiek anders op doelen na de fophef en de dreigende taal van vorige week?
1947-2016
pi_195301737
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar zou de politiek anders op doelen na de fophef en de dreigende taal van vorige week?
Ook de amateursport.
pi_195301768
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook de amateursport.
Ik zie uit de qoute van Kuipers:
quote:
het niet meer toelaten van publiek bij grote sportwedstrijden
1947-2016
pi_195301769
quote:

[..]

Nou whoeptiedoe.

Noem eens 1 winkel dan.
Je kunt tientallen voorbeelden vinden als je wil. Zeg niet per se dat het een belangrijke besmettingsroute is, maar "noem eens 1 winkel" is wel een hele makkelijke bet.
pi_195301780
Zou de intocht van tevoren al gefilmd worden? Hij blijft nu geheim, maar kinderen herkennen echt hun eigen dorp wel lijkt mij.

Sorry ik weet dat het geen relevante toevoeging aan dit topic is voor velen, maar vraag het mij gewoon af..
pi_195301784
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zie uit de qoute van Kuipers:
[..]

Kuipers is geen politicus.
pi_195301795
quote:

[..]

Nou whoeptiedoe.

Noem eens 1 winkel dan.
Hema in Tilburg, Bijenkorf in Amsterdam.
pi_195301807
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt tientallen voorbeelden vinden als je wil. Zeg niet per se dat het een belangrijke besmettingsroute is, maar "noem eens 1 winkel" is wel een hele makkelijke bet.
Maar het blijft wel symboolpolitiek.
1947-2016
pi_195301820
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hema in Tilburg, Bijenkorf in Amsterdam.
Daarom alle supermarkten maar verplichten. 2 voorbeelden. Terwijl iedereen iedere dag wel eens in een winkel komt.
1947-2016
pi_195301821
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar het blijft wel symboolpolitiek.
Ook een symbolische maatregel kan een gewenst effect sorteren.
pi_195301826
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:02 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Zou de intocht van tevoren al gefilmd worden? Hij blijft nu geheim, maar kinderen herkennen echt hun eigen dorp wel lijkt mij.

Sorry ik weet dat het geen relevante toevoeging aan dit topic is voor velen, maar vraag het mij gewoon af..
Herhaling van vroeger.
Wel met regenboogpieten om blm demonstraties in Amsterdam te voorkomen.
pi_195301838
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom alle supermarkten maar verplichten. 2 voorbeelden. Terwijl iedereen iedere dag wel eens in een winkel komt.
Er zijn wel meer voorbeelden, maar jij vroeg er maar om één. Hij heeft zelfs dubbel geleverd met twee voorbeelden.
  maandag 28 september 2020 @ 12:05:11 #55
335133 MichaelScott
pi_195301839
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:02 schreef Glitter_Aardbei het volgende:

Ik verwacht dat ze nu als een malle een achtergrondverhaal aan het bedenken zijn voor de kindertjes en de intocht helemaal niet doorgaat. Zo'n evenement is onmogelijk geheim te houden en levert hoe dan ook een grote mensenmassa op.
pi_195301848
quote:

[..]

Je weet niet hoeveel mensen besmet raken in de supermarkt.
Mondkapje op is een kleine moeite.
pi_195301854
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2020 12:05 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ze nu als een malle een achtergrondverhaal aan het bedenken zijn voor de kindertjes en de intocht helemaal niet doorgaat. Zo'n evenement is onmogelijk geheim te houden en levert hoe dan ook een grote mensenmassa op.
Ze kunnen toch prima een verhaal verzinnen rondom het coronavirus en dat de sint in de risicogroep valt? _O-
pi_195301864
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook een symbolische maatregel kan een gewenst effect sorteren.
Nee. Symboolmaatregel is per definitie nutteloos wat iets anders moet bewerkstelligen en dat is dat het corrupte kabinet kan zeggen 'kijk eens hoe hard we ingrijpen, wij doen iets'.
1947-2016
pi_195301885
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:06 schreef Red_85 het volgende:
het corrupte kabinet
ok henk.
pi_195301891
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Kleine moeite, maar wanneer ga je het afschaffen?

Invoeren in de grote steden met veel besmettingen zou naar mijn idee logischer zijn dan het hele land er mee lastig vallen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195301912
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:07 schreef _serial_ het volgende:
Invoeren in de grote steden met veel besmettingen zou naar mijn idee logischer zijn dan het hele land er mee lastig vallen.
Op zich een goed idee. Dan laat je ook zien dat het niet meer hoeft zodra de besmettingen teruglopen. En dan heb je gelijk een soort experiment, omdat je dan kunt monitoren of het daarna gelijk weer oploopt.
  maandag 28 september 2020 @ 12:08:22 #62
335133 MichaelScott
pi_195301916
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ze kunnen toch prima een verhaal verzinnen rondom het coronavirus en dat de sint in de risicogroep valt? _O-
Ze moeten natuurlijk nog wel verzinnen hoe de cadeaus bij de kinderen terecht komen, anders heb je een hoop jankende kinderen zodra het bekend wordt.
  maandag 28 september 2020 @ 12:08:25 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195301918
quote:

[..]

op zich wel maar waarom niet dezelfde maatregelen in de supermarkt als tijdens de lockdown?
pi_195301922
quote:

[..]

Euh, ja zeker wel.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-ov-risico-plek-rivm
1947-2016
pi_195301927
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 12:08 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ze moeten natuurlijk nog wel verzinnen hoe de cadeaus bij de kinderen terecht komen, anders heb je een hoop jankende kinderen zodra het bekend wordt.
Pieten kunnen met anderhalve meter prima het dak op, toch? ;)
pi_195301935
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hahaha!

Ach al die arme kindjes (en hun ouders) Want mogen pieten nog wel hun schoenen vullen etc etc. Die hebben al genoeg Sint stress zonder Corona. Ik was altijd blij als het 6 december was..

Ik dacht dat ze het al gingen opnemen, maar een herhaling is ook een goed idee.
pi_195301941
quote:
Leuk bericht van twee maanden terug. En een fors deel van het aantal besmettingen is helemaal niet terug herleid door de GGD.
pi_195301943
Toch irritant dit...

Ik probeer al sinds vanochtend 8u mijn afspraak voor vanmiddag bij de GGD af te zeggen want 24u klachtenvrij.

Maar ze hebben het zo druk dat ze niet in staat zijn mensen te beantwoorden...

Kan mijn plek niet ingevuld worden opnieuw omdat ik ze niet kan bereiken.
pi_195301947
quote:

[..]

Prima om in te voeren. Alleen wil ik wel een harde datum zien dat het ook weer afgeschaft wordt.
Weet je waarom? Omdat mensen dan weten wanneer het niet meer hoeft.
1947-2016
pi_195301948
Stichting Nice geeft nu 143 IC-patienten weer. Dat waren er gisterenochtend nog 123...
pi_195301954
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Pieten kunnen met anderhalve meter prima het dak op, toch? ;)
Mondkapje Piet, da's weer eens wat anders dan een roetveeg Piet ;)
pi_195301961
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:09 schreef Lingue het volgende:
Toch irritant dit...

Ik probeer al sinds vanochtend 8u mijn afspraak voor vanmiddag bij de GGD af te zeggen want 24u klachtenvrij.

Is de maandagdrukte. Kun je het niet online afzeggen?
pi_195301966
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Leuk bericht van twee maanden terug. En een fors deel van het aantal besmettingen is helemaal niet terug herleid door de GGD.
Dus weet je ook niet zeker dat het wel in de supermarkt is. Hoe kan je dan dat aanwijzen als mogelijke bron als je er geen bewijs voor hebt?
1947-2016
pi_195301973
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Prima om in te voeren. Alleen wil ik wel een harde datum zien dat het ook weer afgeschaft wordt.
Weet je waarom? Omdat mensen dan weten wanneer het niet meer hoeft.
Ja, dat kan natuurlijk niet. Dat snap jij zelf ook wel.
pi_195302031
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat kan natuurlijk niet. Dat snap jij zelf ook wel.
Jawel.
In Antwerpen deden ze dat ook in augustus. De strenge maatregelen daar waren daarna ook echt over.
1947-2016
pi_195302088
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jawel.
In Antwerpen deden ze dat ook in augustus. De strenge maatregelen daar waren daarna ook echt over.
Of je moet er een getal aan koppelen.
Bij x aantal besmettingen dan...

Is er in ieder geval perspectief en heeft men meer motivatie zich aan de regels te houden.
pi_195302094
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Of je moet er een getal aan koppelen.
Bij x aantal besmettingen dan...

Is er in ieder geval perspectief en heeft men meer motivatie zich aan de regels te houden.
Ook prima.
1947-2016
pi_195302097
quote:

[..]

Ja, per veiligheidsregio is beter.
  maandag 28 september 2020 @ 12:19:12 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195302101
quote:

[..]

in de grote steden maar waar specifiek dan?
pi_195302107
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

in de grote steden maar waar specifiek dan?
Niet weer specifieke straten aub, dat werkt niet. Gewoon binnen gemeente of stadsgrenzen.
  maandag 28 september 2020 @ 12:21:01 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195302131
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet weer specifieke straten aub, dat werkt niet. Gewoon binnen gemeente of stadsgrenzen.
:D dat werkt wel?
pi_195302145
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 12:10 schreef iBenny het volgende:

[..]

Is de maandagdrukte. Kun je het niet online afzeggen?
Nee... heb dat al geprobeerd.
pi_195302152
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

:D dat werkt wel?
Hebben we het al geprobeerd? Nee. Maar voor de handhaving is het makkelijker om het binnen bepaalde, duidelijke grenzen te verplichten. Ik sta er niet van te kijken wanneer ze het gaan verplichten voor regio's die nu in fase 2 of fase 3 zijn of komen. Dat haalt het grijze gebied weg.
pi_195302183
quote:

[..]

Omdat het preventief is zou je eerder maatregelen moeten invoeren in de regios waar het nog redelijk gaat zodat deze niet verslechteren.
pi_195302201
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Omdat het preventief is zou je eerder maatregelen moeten invoeren in de regios waar het nog redelijk gaat zodat deze niet verslechteren.
Dat is wel een goed punt, ja. Maar dan zitten we dus weer aan een nationale lockdown eigenlijk.
  maandag 28 september 2020 @ 12:26:02 #86
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_195302213
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:09 schreef Lingue het volgende:
Toch irritant dit...

Advies is om je wél te laten testen ookal heb je geen klachten meer.
twitter

Staat haaks op het advies om je niet te laten testen als je geen klachten hebt :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_195302224
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is wel een goed punt, ja. Maar dan zitten we dus weer aan een nationale lockdown eigenlijk.
Hoeft niet, je kan nu lichte maatregelen invoeren in de gebieden waar het redelijk gaat en zwaardere in de gebieden waar het slecht gaat. Een lockdown van decrandstad bv en daarbuiten horeca eerder dicht, samenkomsten tot 10 man bv.

Voor de mondkapjes gelovers kan je die ook invoeren.
pi_195302273
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hebben we het al geprobeerd? Nee. Maar voor de handhaving is het makkelijker om het binnen bepaalde, duidelijke grenzen te verplichten. Ik sta er niet van te kijken wanneer ze het gaan verplichten voor regio's die nu in fase 2 of fase 3 zijn of komen. Dat haalt het grijze gebied weg.
We hebben de doodstraf als iemand de regels overtreedt ook nog niet geprobeerd dus dat lijkt me niet zo'n valide argument.

En de vorige keer waren er toch ook gewoon duidelijke grenzen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 28 september 2020 @ 12:31:51 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195302299
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

lijkt me heel stug dat je in heel Amsterdam een mondkapje zal moeten dragen en dat zou ook nergens op slaan
  maandag 28 september 2020 @ 12:32:35 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195302315
Blijft toch weer het gevoel hangen dat adequaat ingrijpen in de grootste brandhaarden (Amsterdam, Rotterdam) weer een gemiste kans is geweest in augustus.
pi_195302323
quote:

[..]

Ik kom echt bijna nooit in een winkel eigenlijk.
pi_195302330
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:26 schreef Arizona het volgende:

[..]

Staat haaks op het advies om je niet te laten testen als je geen klachten hebt :')
Ik snap niets meer van wat wel/niet een advies is. Ik ben ook niet meer in de buurt van mn testlocatie. Ik geloof het wel. Heb precies 1 dag klachten gehad en daarna niet meer.

Heb alleen per direct voor een afspraak gebeld omdat ik niet 5dgn wil wachten voor een test.

Ik blijf met alle liefde binnen als ik klachten heb of als het langer dan 24u duurt voordat ik klachtenvrij ben. Maar dat is niet het geval.

Ik zie nu pas je screenshot. Ja helaas... ik gun mijn plekje aan iemand die hem echt nodig heeft 😊.
pi_195302349
Vermoedelijk zal er wel een mondkapjesplicht komen op drukkere plekken in grote steden, zoals alle winkels, drukkere winkelstraten en markten, en openbare ruimten/instellingen (ziekenhuizen, gemeentekantoren etc.). Verder gok ik op het terugbrengen van de openingstijden van cafés en verkleining van de maximale toegestane groepsgrootte.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195302355
quote:

[..]

[ twitter ]

Ja kun je om lachen natuurlijk, maar je kunt ook even twee keer nadenken en beseffen dat veel mensen met het virus juist ervoeren dat klachten kwamen en verdwenen en weer kwamen. Of dat het sowieso wel handig is als je probeert de boel in kaart te brengen en te houden. Maar ik begrijp dat lachen om het RIVM leuker is.
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 12:34:33 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195302357
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 12:32 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik kom echt bijna nooit in een winkel eigenlijk.
Ik ook niet meer hoor, eigenlijk alleen de supermarkt of een kledingzaak wellicht. Rest gaat gewoon online, ook voor corona al.
  maandag 28 september 2020 @ 12:38:19 #96
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195302431
quote:

[..]

[ twitter ]

Geen klachten meer is toch iets anders dan geen klachten?
  maandag 28 september 2020 @ 12:39:29 #97
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_195302453
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja kun je om lachen natuurlijk, maar je kunt ook even twee keer nadenken en beseffen dat veel mensen met het virus juist ervoeren dat klachten kwamen en verdwenen en weer kwamen. Of dat het sowieso wel handig is als je probeert de boel in kaart te brengen en te houden. Maar ik begrijp dat lachen om het RIVM leuker is.
Het is helemaal niet lachen om het RIVM. Was het maar zo'n feest.

Het zou fijn zijn als ze eenduidig zijn in hun adviezen en duidelijker communiceren. Aan de ene kant stellen ze heel duidelijk dat ze geen zin hebben in prettesters, mensen die zich laten testen terwijl ze geen klachten hebben. Want, als je geen klachten hebt, heeft testen geen zin, aldus het RIVM. Dus vind ik het niet meer dan logisch dat mensen zich niet meer willen laten testen als ze twee daagjes wat snotterig waren en nu niet meer.

Aan de andere kant stellen ze dus dat als je geen klachten MEER hebt, testen nog wél zinnig zou kunnen zijn. Hoelang nadat je geen klachten meer hebt heeft testen nog zin dan? Is dat een dag, drie dagen, een week?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 28 september 2020 @ 12:40:02 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195302459
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:33 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ik snap niets meer van wat wel/niet een advies is. Ik ben ook niet meer in de buurt van mn testlocatie. Ik geloof het wel. Heb precies 1 dag klachten gehad en daarna niet meer.
Heb je klachten die wijzen op corona, ben je in contact gekomen met iemand die corona heeft, dan is het goed om een afspraak voor een test te maken. Die test moet je dan gewoon afnemen ook als je klachten ondertussen weer verdwenen zijn.
pi_195302466
Overigens ervaar ik dan nu voor het eerst een gaat aan juiste informatie 😊.

Eerste golf hield ik alles goed in de gaten. 2e golf geen tijd voor en nieuws overload gehad.

Maar dan is er dus best een communicatie gebrek... testen ja maar alleen testen bij klachten is wat ik lees en hoor...
  maandag 28 september 2020 @ 12:41:38 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195302493
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:39 schreef Arizona het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als ze eenduidig zijn in hun adviezen en duidelijker communiceren. Aan de ene kant stellen ze heel duidelijk dat ze geen zin hebben in prettesters, mensen die zich laten testen terwijl ze geen klachten hebben. Want, als je geen klachten hebt, heeft testen geen zin, aldus het RIVM. Dus vind ik het niet meer dan logisch dat mensen zich niet meer willen laten testen als ze twee daagjes wat snotterig waren en nu niet meer.
Het RIVM heeft dus duidelijke richtlijnen, maar mensen kunnen helaas niet (begrijpend) lezen en komen met dit soort logica op de proppen. Je valt niet onder de noemer 'geen klachten' op het moment dat je klachten weer voorbij zijn.
pi_195302507
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus weet je ook niet zeker dat het wel in de supermarkt is. Hoe kan je dan dat aanwijzen als mogelijke bron als je er geen bewijs voor hebt?
Klopt. Tegelijkertijd zou een mondkapje in de supermarkt een laagdrempelige maatregel zijn die weinig kost en ook weinig neveneffecten heeft. Zoiets valt bij mij onder de categorie 'baat het niet...'.
pi_195302510
quote:

[..]

Aan de andere kant stellen ze dus dat als je geen klachten MEER hebt, testen nog wél zinnig zou kunnen zijn. Hoelang nadat je geen klachten meer hebt heeft testen nog zin dan? Is dat een dag, drie dagen, een week?
Ze zeggen dat als je een afspraak hebt gemaakt dat je die niet moet cancelen als je geen klachten meer hebt. Dus hoelang nadat je geen klachten meer hebt is simpel: tot wanneer je die testafspraak hebt staan. Daar is toch niets onduidelijks aan?
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 12:42:25 #103
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_195302512
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:40 schreef Lingue het volgende:
Overigens ervaar ik dan nu voor het eerst een gaat aan juiste informatie 😊.

Eerste golf hield ik alles goed in de gaten. 2e golf geen tijd voor en nieuws overload gehad.

Maar dan is er dus best een communicatie gebrek... testen ja maar alleen testen bij klachten is wat ik lees en hoor...
Precies, het schort aan eenduidige communicatie. Er is geen centrale plek waar álle informatie staat. Dit bericht, laat je wél testen ookal heb je geen klachten meer, stond op de Twitter van de GGD. Maar op de site van het RIVM vind ik dit niet terug (tenminste afgelopen weekend niet)
pi_195302531
quote:

[..]

Dat zeggen ze toch? De afspraak is gemaakt met klachten, dus dan is het hooguit een paar dagen dat je klachtenvrij bent.
  maandag 28 september 2020 @ 12:43:13 #105
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_195302537
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het RIVM heeft dus duidelijke richtlijnen, maar mensen kunnen helaas niet (begrijpend) lezen en komen met dit soort logica op de proppen. Je valt niet onder de noemer 'geen klachten' op het moment dat je klachten weer voorbij zijn.
Dit staat dus niet op de site van het RIVM (tenminste afgelopen weekend niet) maar alleen op de twitter van de GGD.
pi_195302539
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heb je klachten die wijzen op corona, ben je in contact gekomen met iemand die corona heeft, dan is het goed om een afspraak voor een test te maken. Die test moet je dan gewoon afnemen ook als je klachten ondertussen weer verdwenen zijn.
Nee niet dat ik weet. En zeker niet bewust.

Wat er buiten los rondloopt in de supermarkt is natuurlijk altijd de vraag....
  maandag 28 september 2020 @ 12:44:23 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195302560
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef Arizona het volgende:

[..]

Precies, het schort aan eenduidige communicatie. Er is geen centrale plek waar álle informatie staat. Dit bericht, laat je wél testen ookal heb je geen klachten meer, stond op de Twitter van de GGD. Maar op de site van het RIVM vind ik dit niet terug (tenminste afgelopen weekend niet)
Er is wel een centrale plek waar informatie staat, maar je interpreteert alles de hele tijd verkeerd en bent dan verbaasd dat je er niets meer van begrijpt.

Centrale plek:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19
pi_195302573
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef Arizona het volgende:

[..]

Als ik iets niet doe is het social media testen om wat ik moet doen.

Dat moet op het officiële kanaal van de overheid staan.
pi_195302590
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er is wel een centrale plek waar informatie staat, maar je interpreteert alles de hele tijd verkeerd en bent dan verbaasd dat je er niets meer van begrijpt.

Centrale plek:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19
Dit is alleen voor communicatie van het rivm .. daarnaast zijn er nog 7 miljard andere virologen.
pi_195302600
Waarom kunnen we niet gewoon een bepaald aantal doden accepteren. Talloze mensen komen elk jaar door talloze redenen vroegtijdig te overlijden en dat accepteren we ook gewoon. 10.000 doden per jaar vind ik bijvoorbeeld echt prima.
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 12:46:14 #111
367000 roos94
pi_195302601
Vandaag denk ik 3k besmettingen wel

377 Adam
254 Rdam
  maandag 28 september 2020 @ 12:46:30 #112
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_195302607
https://www.rijksoverheid(...)esten/wanneer-testen

quote:
Geen klachten? Geen coronatest
Een afspraak maken voor een coronatest kan alleen als u op dit moment klachten heeft die kunnen passen bij het coronavirus. Zonder klachten heeft het afnemen van een test geen zin.
Ook een site van de overheid over Covid.
pi_195302619
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:44 schreef Lingue het volgende:

[..]

Als ik iets niet doe is het social media testen om wat ik moet doen.

Dat moet op het officiële kanaal van de overheid staan.
Dat komt waarschijnlijk nog, er zijn nog 17 miljoen andere mensen waarvan sommige wel eerder social media controleren.
pi_195302622
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef JohnDDD het volgende:
Waarom kunnen we niet gewoon een bepaald aantal doden accepteren. Talloze mensen komen elk jaar door talloze redenen vroegtijdig te overlijden en dat accepteren we ook gewoon. 10.000 doden per jaar vind ik bijvoorbeeld echt prima.
Behalve dan dat we er, zelfs met de draconische maatregelen in maart, alsnog 10.000 hadden. En dan was dat alleen nog maar in de eerste helft van het jaar.
pi_195302628
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef roos94 het volgende:
Vandaag denk ik 3k besmettingen wel

377 Adam
254 Rdam
Ik denk dat we met gemak de 3200 aantikken vandaag.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 28 september 2020 @ 12:48:21 #116
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_195302641
Hoe dan ook, ik denk dat het veel mensen niet duidelijk is dat het advies is om je wél te laten testen ookal ben je inmiddels klachtenvrij, na de "prettesters"-spam van de overheid .
pi_195302642
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef Arizona het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)esten/wanneer-testen
[..]

Ook een site van de overheid over Covid.
Precies, je maakt een afspraak als je klachten gebt. Dat ze daarna verdwijnen betekent niet dat je dus de afspraak moet annuleren.... Precies wat ze schrijven dus
pi_195302649
Hoe zit het eigenlijk met de beschermende middelen? Is er nu wel voldoende?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 28 september 2020 @ 12:48:46 #119
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302652
Mogelijk gaan er nu een aantal schreeuwen dat het onzin is, maar ik hoop dat ze vanavond gaan aankondigen dat we buitenshuis toch écht een mondkapje moeten gaan dragen.
(Un)masking for the greater good.
pi_195302668
quote:
Een overvolle ziekenhuizen dan? Want daar gaat het over.
pi_195302677
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 12:48 schreef Natalie het volgende:
Mogelijk gaan er nu een aantal schreeuwen dat het onzin is, maar ik hoop dat ze vanavond gaan aankondigen dat we buitenshuis toch écht een mondkapje moeten gaan dragen.
Overal?
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 12:50:00 #122
367000 roos94
pi_195302682
quote:
Is er een persco?
  maandag 28 september 2020 @ 12:50:04 #123
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302684
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Precies, je maakt een afspraak als je klachten gebt. Dat ze daarna verdwijnen betekent niet dat je dus de afspraak moet annuleren.... Precies wat ze schrijven dus
Het idee is dat je dat je klachten hebt als de test wordt afgenomen,
pi_195302690
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Overal?
Er staat toch buitenshuis... Dus nee niet overal
  maandag 28 september 2020 @ 12:50:23 #125
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195302692
quote:
Buiten? Als op, ik ga even een ommetje maken met de hond, waar is mijn mondkapje?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195302695
Waarom doen ze niet gewoon 5 scenario's specificeren van bepaalde omstandigheden gelinkt aan het corona dashboard. Bijvoorbeeld bij R waarde >1 dan zo en zo, bij IC opnames > 10 per dag gemiddeld dan zo en zo.

Zo weet men vooraf de gevolgen bij uit de hand kopende cijfers en is iederen ook gemotiveerder om samen de besmettingen laag te houden.

Niet elke keer maar wat aankloten en dan maar kijken wat er weer bij de persconferentie komt. Gewoon duidelijk systeem van KPI's en gevolgen verbonden daaraan.
pi_195302702
quote:
Landelijk?
In Southern Sun
pi_195302703
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er staat toch buitenshuis... Dus nee niet overal
'Overal buitenshuis'? :')

(Kom op zeg, dat ik dit nog moet uitspellen)
pi_195302709
Overigens zojuist maar ff wat mondkapjes besteld voor ze na vanavond uitverkocht zijn
pi_195302713
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het idee is dat je dat je klachten hebt als de test wordt afgenomen,
Dat lees ik nergens, waar staat dat? Ik lees dat als je klachten geb je een afspraak moet maken.
pi_195302715
quote:
Alleen in slechtgeventileerde binnenruimten.
  maandag 28 september 2020 @ 12:51:56 #132
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302726
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef roos94 het volgende:

[..]

Is er een persco?
Ja, vanavond.
pi_195302727
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Dus voordat je de Kruidvat binnenloopt even vragen hoe de ventilatie zit?
pi_195302728
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

'Overal buitenshuis'? :')

(Kom op zeg, dat ik dit nog moet uitspellen)
Dat staat er toch....
pi_195302743
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat staat er toch....
Het was niet eens een vraag aan jou. :O
pi_195302759
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef VacaLoca het volgende:
Waarom doen ze niet gewoon 5 scenario's specificeren van bepaalde omstandigheden gelinkt aan het corona dashboard. Bijvoorbeeld bij R waarde >1 dan zo en zo, bij IC opnames > 10 per dag gemiddeld dan zo en zo.

Zo weet men vooraf de gevolgen bij uit de hand kopende cijfers en is iederen ook gemotiveerder om samen de besmettingen laag te houden.

Niet elke keer maar wat aankloten en dan maar kijken wat er weer bij de persconferentie komt. Gewoon duidelijk systeem van KPI's en gevolgen verbonden daaraan.
Er zijn scenarios gemaakt...
  maandag 28 september 2020 @ 12:53:44 #137
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302767
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat lees ik nergens, waar staat dat? Ik lees dat als je klachten geb je een afspraak moet maken.
Ze hebben er niet echt rekening mee gehouden dat het soms tot drie dagen kan duren voor je überhaupt getest wordt. Da's tenminste wat ik begrepen heb. Maar we kunnen hier natuurlijk eenvoudig achter komen door te bellen en het te vragen :)
pi_195302769
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sticker met ventilatie certificaat op raam. Ik begin alvast een certificerings bedrijfje.
pi_195302780
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou dat vragen bij alle ruimtes niet alleen de kruidvat
pi_195302786
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er zijn scenarios gemaakt...
Maar er staat niets vast voor de burger dat bij cijfers X maatregelen Y en Z in werking treden of juist weer vervallen.
  maandag 28 september 2020 @ 12:55:18 #141
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195302798
quote:
Omdat het al vanaf dag één NIET om het aantal doden gaat, maar om de enorme belasting die Covid19 op de zorg heeft.

Niks doen resulteert op een gegeven moment op bomvolle ziekenhuizen. Niet alleen de IC's, maar ook, en juist, vooral de reguliere bedden.
Met als gevolg dat er dan géén plek meer is.
Voor niemand. Auto ongeluk gehad? Helaas, vol. Hartaanval? Sorry meneer, geen plek meer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195302803
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 12:53 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ze hebben er niet echt rekening mee gehouden dat het soms tot drie dagen kan duren voor je überhaupt getest wordt. Da's tenminste wat ik begrepen heb. Maar we kunnen hier natuurlijk eenvoudig achter komen door te bellen en het te vragen :)
Ik snap niet zo goed waarom je af zou willen zeggen. Je hebt die klachten toch op z'n minst gehad of zelfs nog een beetje. Dan test je toch sowieso niet voor niets?
In Southern Sun
pi_195302822
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Omdat het al vanaf dag één NIET om het aantal doden gaat, maar om de enorme belasting die Covid19 op de zorg heeft.

Niks doen resulteert op een gegeven moment op bomvolle ziekenhuizen. Niet alleen de IC's, maar ook, en juist, vooral de reguliere bedden.
Voor niemand. Auto ongeluk gehad? Helaas, vol. Hartaanval? Sorry meneer, geen plek meer.
Dit. Kan niet genoeg benadrukt en herhaalt worden.
pi_195302836
Woensdag online een afspraak gemaakt, zaterdag kon ik terecht.
Ik wacht nu nog op de uitslag.
Ben bijna een week verder dus.
En het vervelende is dat ik het zat ben, thuis blijven. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195302837
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:53 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Sticker met ventilatie certificaat op raam. Ik begin alvast een certificerings bedrijfje.
:D
  maandag 28 september 2020 @ 12:57:41 #146
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195302845
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit. Kan niet genoeg benadrukt en herhaalt worden.
Het is bizar dat er mensen zijn die dit na al die maanden nog steeds niet weten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195302853
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef capricia het volgende:
Via DigiD ook nog niets?
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 12:58:26 #148
445514 DonDruiper
pi_195302866
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou dat vragen bij alle ruimtes niet alleen de kruidvat
Dus jij loopt een Etos binnen en daar staat een weekendhulp.. "Hoe zit dat hier met de luchtventilatie, heb je daar wat informatie over voor me?"

Yeah lol.. :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195302886
quote:
Had je beter kunnen wachten. Bij Buitenhof werd gezegd dat het als het goed is per 1 oktober weer op orde is. :D
pi_195302890
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Via DigiD ook nog niets?
Nee. Net nog gekeken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195302898
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk nog, er zijn nog 17 miljoen andere mensen waarvan sommige wel eerder social media controleren.
Oh ik vind het prima dat ze het óók via social media doen. Maar er zijn er nog steeds genoeg die dat niet doen. En daar moet de overheid dan ook rekening mee houden.

Het betreft serious business dat moet toch eerlijk en duidelijk gecommuniceerd worden? En niet half half voor het gross van de populatie?
  maandag 28 september 2020 @ 13:00:02 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195302901
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Had je beter kunnen wachten. Bij Buitenhof werd gezegd dat het als het goed is per 1 oktober weer op orde is. :D
'Als het goed is'
pi_195302908
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou ja, de klachten zijn zo goed als weer over (hoesten etc). :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 september 2020 @ 13:00:27 #154
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302909
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef Oidipous het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Landelijk?
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Buiten? Als op, ik ga even een ommetje maken met de hond, waar is mijn mondkapje?
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef roos94 het volgende:

[..]

Is er een persco?
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Overal?
Mijn voorspellende gaven zijn echt legendarisch. Een van de kwalificaties voor het modschap :')

Iedereen moet 't natuurlijk lekker voor zichzelf weten. In mijn geval: ook al kondigen ze straks aan dat 't alleen maar in winkels hoeft ofzo, dan maak ik 't voor mezelf nog even wat veiliger door het ook op plekken te doen die ik onveilig acht. Dus ja, dan zet ik er ook één op als ik mijn dochter 's morgens naar school toe breng. Alle ouders staan daar hutjemutje op elkaar alsof er niets aan de hand is: moeten zij weten. Ik doe 't anders.
Kan je lullig en overdreven vinden. Mag, jouw leven.
  maandag 28 september 2020 @ 13:01:35 #155
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302928
quote:
Je kunt 't, capricia. Het is rot, maar houd even vol. Je krijgt vast vandaag de uitslag.
pi_195302930
Het bandje van de ggd zegt: ‘ test alleen met klachten’.

Tja... laten we het erop houden dat er geen duidelijk beeld is wat er wanneer moet...
pi_195302946
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:00 schreef Natalie het volgende:
Mijn voorspellende gaven zijn echt legendarisch. Een van de kwalificaties voor het modschap
Ik zeg nergens dat het onzin is. Ik stel gewoon een normale vraag hoor. Begrijpend lezen geen kwalificatie? Jij post gewoon onduidelijk en vaag, terecht dat daar vragen over komen. Er is geen enkel land dat mondkapjes overal buitenshuis verplicht.
  maandag 28 september 2020 @ 13:02:34 #158
445514 DonDruiper
pi_195302955
quote:
Mijn vrouw werkt in het onderwijs en is/was verkouden.

Kon gisterochtend 11 uur terecht, 15:00 uur uitslag al.

Het kan dus wel. ;(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195302956
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Mijn voorspellende gaven zijn echt legendarisch. Een van de kwalificaties voor het modschap :')

Iedereen moet 't natuurlijk lekker voor zichzelf weten. In mijn geval: ook al kondigen ze straks aan dat 't alleen maar in winkels hoeft ofzo, dan maak ik 't voor mezelf nog even wat veiliger door het ook op plekken te doen die ik onveilig acht. Dus ja, dan zet ik er ook één op als ik mijn dochter 's morgens naar school toe breng. Alle ouders staan daar hutjemutje op elkaar alsof er niets aan de hand is: moeten zij weten. Ik doe 't anders.
* Tijger_m werkt zijn lijstje bij "subtieler worden"..."voorspellende gaven krijgen"

;)
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 13:02:39 #160
367000 roos94
pi_195302961
Wedden dat ze vanavond weer met geen woord reppen over hogeschool/uni lessen zoals altijd :D _O-
pi_195302965
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:01 schreef Lingue het volgende:

Tja... laten we het erop houden dat er geen duidelijk beeld is wat er wanneer moet...
Je hebt toch ook klachten, al dan niet gehad?
In Southern Sun
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 13:03:00 #162
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_195302969
Straks maar even wat mondkapjes inslaan, kwestie van tijd voordat het landelijk ingevoerd gaat worden.
~FEYENOORD~
pi_195302974
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Oh ik vroeg alleen of je het landelijk voor je zag maar sorry.
In Southern Sun
pi_195302977
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:01 schreef Natalie het volgende:

[..]

Je kunt 't, capricia. Het is rot, maar houd even vol. Je krijgt vast vandaag de uitslag.
Ja. Haha! :D
Hopelijk gaat die snelheid komende tijd flink vooruit. Want dit gaat NL niet massaal doen de komende herfst.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195302980
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:01 schreef Lingue het volgende:

Als je een klacht heb maak je een afspraak en deze annuleer je niet. Makkelijker kunnen we het niet maken.
  maandag 28 september 2020 @ 13:03:34 #166
445514 DonDruiper
pi_195302982
Ben benieuwd of ze vanavond ook iets gaan zeggen over Miljoenenjacht.

Dat kan dus écht niet.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195302991
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Mijn vrouw werkt in het onderwijs en is/was verkouden.

Kon gisterochtend 11 uur terecht, 15:00 uur uitslag al.

Het kan dus wel. ;(
Dat is goed. Dat die voorrang werkt. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195302992
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef R-woud93 het volgende:
Straks maar even wat mondkapjes inslaan, kwestie van tijd voordat het landelijk ingevoerd gaat worden.
Beter koop je gewoon van die uitwasbare mondkapjes.
pi_195302993
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dan moeten we dat dus ook accepteren en het liefst altijd plekken vrijhouden voor niet-covidpatiënten. Maar gewoon accepteren dat sommige patiënten niet meer geholpen kunnen worden.
  maandag 28 september 2020 @ 13:04:13 #170
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195303004
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef DonDruiper het volgende:

Dat kan dus écht niet.
Wat was daar dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 13:04:16 #171
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_195303005
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef DonDruiper het volgende:

Dat kan dus écht niet.
Hij had eerder moeten drukken inderdaad, dom!
~FEYENOORD~
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 13:05:00 #172
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_195303019
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Beter koop je gewoon van die uitwasbare mondkapjes.
Ja slim ^O^
~FEYENOORD~
pi_195303029
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dan moeten we dat dus ook accepteren en het liefst altijd plekken vrijhouden voor niet-covidpatiënten. Maar gewoon accepteren dat sommige patiënten niet meer geholpen kunnen worden.
Klopt inderdaad... Die groep moet natuurlijk niet te groot zijn.
  maandag 28 september 2020 @ 13:05:36 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195303031
Morgen zijn de scholen hier 2 weken geopend. Inmiddels 0.4% van alle klassen voor twee weken in quarantaine met thuislessen.
  maandag 28 september 2020 @ 13:05:42 #175
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303035
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom je af zou willen zeggen. Je hebt die klachten toch op z'n minst gehad of zelfs nog een beetje. Dan test je toch sowieso niet voor niets?
Als je een beetje klachten hebt, dan heb je klachten. Maakt niet uit of het er veel of weinig zijn, lijkt me.

Feitelijk gezien: geen klachten = geen klachten. Geen klachten = niet een beetje klachten.
Maarrrrrrr ik ben het wel met je eens dat dit soort dingen, welke kant het op op gaat, wel iets beter gedefinieerd mogen worden. Wij denken al al verschillend over, en we zullen niet de enige zijn.
Geldt overigens ook voor 'klachten'. Als je 's morgens een keer niest of hoest, zijn dat klachten? Dat doet iedereen zo ongeveer, dat zegt niet dat je meteen verkouden (of erger) bent. Dus wanneer heb je dan precies verkoudheidsklachten? Als je een combi hebt, als het langer aan houdt? In mijn omgeving zie ik mensen hiermee worstelen, en ik snap 't wel.
  maandag 28 september 2020 @ 13:06:02 #176
445514 DonDruiper
pi_195303043
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat was daar dan?
Een optocht van een paar honderd man bij de live uitreiking van het geldbedrag.

quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:04 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Hij had eerder moeten drukken inderdaad, dom!
Klopt. :P
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195303045
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef roos94 het volgende:
Wedden dat ze vanavond weer met geen woord reppen over hogeschool/uni lessen zoals altijd :D _O-
Heb je gelezen in het VK?
Duizenden studenten in isolatie.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/uk-54308329
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195303058
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef R-woud93 het volgende:
Denk dat je het nog wel red als je nu op aliexpress besteld, de prijzen hier in Nederland zijn absurd!
pi_195303062
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Utilitaristisch gezien wellicht een valide idee. Maar ik vrees dat je voorstel weinig stemmen gaat krijgen.
I'll give you something to do
pi_195303085
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef Glitter_Aardbei het volgende:

[..]

Denk dat je het nog wel red als je nu op aliexpress besteld, de prijzen hier in Nederland zijn absurd!
15 eu voor 50 van die dingen valt toch best nog wel mee?
In Southern Sun
pi_195303111
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Als je een beetje klachten hebt, dan heb je klachten. Maakt niet uit of het er veel of weinig zijn, lijkt me.

Feitelijk gezien: geen klachten = geen klachten. Geen klachten = niet een beetje klachten.
Maarrrrrrr ik ben het wel met je eens dat dit soort dingen, welke kant het op op gaat, wel iets beter gedefinieerd mogen worden. Wij denken al al verschillend over, en we zullen niet de enige zijn.
Geldt overigens ook voor 'klachten'. Als je 's morgens een keer niest of hoest, zijn dat klachten? Dat doet iedereen zo ongeveer, dat zegt niet dat je meteen verkouden (of erger) bent. Dus wanneer heb je dan precies verkoudheidsklachten? Als je een combi hebt, als het langer aan houdt? In mijn omgeving zie ik mensen hiermee worstelen, en ik snap 't wel.
Ik snap dit niet zo goed... Je krijgt toch geen straf als je je last testen terwijl de overheid vindt dat dat niet mocht? Je hoeft toch geen bewijs te geven dat je klachten hebt? Laat je testen als jij vindt dat je klachten hebt, en ja dat kan na 1 kuchje of niesje bij persoon A maar bij persoon B is dat na 1 pakje zakdoekjes per dag. Allebei hebben ze gelijk en handelen goed.
pi_195303112
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Tja 'klachten' is te persoonlijk om daar nog in te specificeren. En was het bijvoorbeeld maar zo dat corona bijvoorbeeld niet zonder koorts kwam.
In Southern Sun
pi_195303118
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Utilitaristisch gezien wellicht een valide idee. Maar ik vrees dat je voorstel weinig stemmen gaat krijgen.
Ik vrees het ook. Mensen laten doodgaan kan nu eenmaal moeilijk in onze maatschappij
pi_195303150

Kijktip:

Diederik Jekel en Bert Slagter behandelen hier uitgebreid alle vragen van #ikdoenietmeermee BN'ers:
  maandag 28 september 2020 @ 13:12:27 #185
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303155
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het onzin is. Ik stel gewoon een normale vraag hoor. Begrijpend lezen geen kwalificatie? Jij post gewoon onduidelijk en vaag, terecht dat daar vragen over komen. Er is geen enkel land dat mondkapjes overal buitenshuis verplicht.
Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat het onzin is :')
En ik maak een heel normale opmerking, hoor. Begrijpend lezen is geen kwalificatie voor een account?
Jij voelt je gewoon snel aangevallen, beledigd en terecht dat daar een reply op komt.
Er is geen enkel land dat mondkapjes overal (waar heb ik 'overal' gezegd dan?) verplicht.

Nope, zover ik weet niet.
Maar ik ga hem mooi wel dragen op plekken waar ik het onveilig acht.
Kan je lullig of overdreven vinden, maar da's verder niet mijn zorg.

:W
pi_195303182
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat het onzin is :')
En ik maak een heel normale opmerking, hoor. Begrijpend lezen is geen kwalificatie voor een account?
Jij voelt je gewoon snel aangevallen, beledigd en terecht dat daar een reply op komt.
Er is geen enkel land dat mondkapjes overal (waar heb ik 'overal' gezegd dan?) verplicht.

Nope, zover ik weet niet.
Maar ik ga hem mooi wel dragen op plekken waar ik het onveilig acht.
Kan je lullig of overdreven vinden, maar da's verder niet mijn zorg.

:W
Wie heeft het over lullig of overdreven dan?
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 13:14:15 #187
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303193
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

* Tijger_m werkt zijn lijstje bij "subtieler worden"..."voorspellende gaven krijgen"

;)
Ben trots op je, laiverd ::Y
pi_195303202
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Zoiets valt bij mij onder de categorie 'baat het niet...'.
Als je op je handen loopt, loop je misschien ook minder risico op een besmetting. Er is alleen geen bewijs voor.

Ga jij op je handen lopen?
1947-2016
pi_195303206
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]

Kijktip:

Diederik Jekel en Bert Slagter behandelen hier uitgebreid alle vragen van #ikdoenietmeermee BN'ers:
Zullen we de studie virologie maar afschaffen als het ook vanaf de bank kan?
  maandag 28 september 2020 @ 13:16:03 #190
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303223
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Haha! :D
Hopelijk gaat die snelheid komende tijd flink vooruit. Want dit gaat NL niet massaal doen de komende herfst.
Mja, ik vrees er ook een beetje voor.
Hoop dat die sneltest gaat helpen. Eerst maar eens wachten of die betrouwbaar genoeg wordt geacht. :)
pi_195303231
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ooh dan zijn ze een stuk goedkoper geworden inmiddels! Ik had ze van de zomer al besteld, toen waren ze hier echt nog mega duur!
pi_195303238
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je gelezen in het VK?
Duizenden studenten in isolatie.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/uk-54308329
Het idee van een campus is in het VK natuurlijk wel een stuk belangrijker. Hier in NL wordt dat lastig.
pi_195303241
Nu is het VK niet Nederland maar dit geeft wel aan dat er soms maatregelen genomen worden waarvan je denkt "Weten ze nu wel zeker dat dit iets bijdraagt?"

quote:
The Greater Manchester mayor has called for an urgent review of the 10pm curfew for pubs and restaurants in England, warning it is doing more harm than good and had created an “incentive” for people to gather in homes and streets.

Andy Burnham suggested a 9pm curfew on the sale of alcohol in shops and supermarkets should be put in place alongside the current restriction to prevent a rush to buy supplies for gatherings after pubs closed.

“My gut feeling is that this curfew is doing more harm than good,” he told BBC Radio 4’s Today programme on Monday, adding that over the weekend he “received reports that the supermarkets were absolutely packed out to the rafters”.

https://www.theguardian.c(...)m-coronavirus-curfew
pi_195303281
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zullen we de studie virologie maar afschaffen als het ook vanaf de bank kan?
Dat is natuurlijk een kwinkslag, want het zijn geen virologen en dat pretenderen ze ook helemaal niet.
pi_195303283
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Natalie het volgende:
(waar heb ik 'overal' gezegd dan?)
Nergens, vandaar mijn vraag (waar je nog steeds geen antwoord op gegeven hebt). :')

Eerst heb je het over een verplichting buitenshuis (zonder verdere specificatie wat 'buitenshuis' omhelst, wat ik interpreteer als 'overal') en nu zeg je opeens 'ik ga hem dragen en wat jij doet moet je zelf weten'.

Op de rest van je merkwaardige post ga ik maar niet in.
  maandag 28 september 2020 @ 13:20:11 #196
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303303
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik snap dit niet zo goed... Je krijgt toch geen straf als je je last testen terwijl de overheid vindt dat dat niet mocht? Je hoeft toch geen bewijs te geven dat je klachten hebt? Laat je testen als jij vindt dat je klachten hebt, en ja dat kan na 1 kuchje of niesje bij persoon A maar bij persoon B is dat na 1 pakje zakdoekjes per dag. Allebei hebben ze gelijk en handelen goed.
Ja, da's het precies, sjorsie1982 :)
Daarom ben ik ook benieuwd wat de overheid ziet als 'mensen zonder klachten die zich laten testen'.

Je krijgt idd geen straf of boete als je je laat testen zonder klachten, maar ze mopperen er wel over. En behoorlijk. Met een goede definitie kunnen we misschien afvangen van 'geen klachten' en 'wel klachten' precies zijn, en komt er, hopelijk, minder hoge druk op de teststraten.
  maandag 28 september 2020 @ 13:20:31 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195303316
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
Nu is het VK niet Nederland maar dit geeft wel aan dat er soms maatregelen genomen worden waarvan je denkt "Weten ze nu wel zeker dat dit iets bijdraagt?"
[..]

is hier toch ook niet anders neem ik aan
  maandag 28 september 2020 @ 13:21:06 #198
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303330
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tja 'klachten' is te persoonlijk om daar nog in te specificeren. En was het bijvoorbeeld maar zo dat corona bijvoorbeeld niet zonder koorts kwam.
Ja idd... dan zou het eenvoudig zijn: geen koorts = geen corona.
Maar helaas.
pi_195303383
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

is hier toch ook niet anders neem ik aan
De vraag is gerechtvaardigd of dat wel zo is, natuurlijk.
pi_195303385
Toch jammer dat je weer echt zit te wachten op de cijfers van 14:00 uur, tijdje was ik zelfs vergeten dat we überhaupt die cijfers hadden elke dag.
pi_195303389
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]

Kijktip:

Ik vraag me af of deze Douwsma en co ook maar 1 onderzoek gelezen hebben. En waarom hij (volledig onderbouwd) vindt dat het ene onderzoek (wat voor hem gunstiger is blijkbaar) beter is dan een ander onderzoek (wat niet gunstig is voor hem). Dit lijkt exact op de klimaatdiscussie waarbij zogenaamde kritische onderzoeken bij elkaar gezocht zijn om aan iemands mening te voldoen.

Slechte zaak dat de beroepsschreeuwers zoveel aandacht krijgen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  maandag 28 september 2020 @ 13:25:14 #202
445514 DonDruiper
pi_195303411
Als er toch een sneltest zou zijn.. net zoiets als de zwangerschaptest

Even piesen.. even wachten.. en de uitslag.

Zijn we zo van deze onzin af.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 28 september 2020 @ 13:25:31 #203
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303420
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wie heeft het over lullig of overdreven dan?
Dat was in relatie tot de verwachte reacties op mijn opmerking ;)
We kunnen stellen dat die niet geheel onderuit gehaald is, doch wellicht niet geheel uitgekomen.

Kunnen we nog even verder over praten, als je wil, hoor. My pleasure O+
pi_195303431
Inmiddels kunnen we hopelijk concluderen dat al die vergelijkingen met maart ongegrond waren. Ja, het aantal ziekenhuisopnames loopt op, maar echt bij lange na niet zo sterk als in maart.
  Redactie Games maandag 28 september 2020 @ 13:26:41 #205
181272 crew  Noppie2000
pi_195303445
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:24 schreef Simmertje het volgende:
Toch jammer dat je weer echt zit te wachten op de cijfers van 14:00 uur, tijdje was ik zelfs vergeten dat we überhaupt die cijfers hadden elke dag.
Je hoeft er niet op te wachten natuurlijk. Je weet toch dat ze slecht zijn en er maatregelen aangekondigd worden. Of we dan vanmiddag 3000+ of 2500 besmettingen, 10 of 40 opnames, 1 of 10 doden hebben maakt daar niet meer voor uit :P

De routine van 'oef, gaat niet goed, waardeloos' heb je verder ook weinig aan :+ Ook niet aan de eindeloze ' nog een uurtje eerder dicht' grappen trouwens :D
pi_195303455
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:26 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Je hoeft er niet op te wachten natuurlijk. Je weet toch dat ze slecht zijn en er maatregelen aangekondigd worden. Of we dan vanmiddag 3000+ of 2500 besmettingen, 10 of 40 opnames, 1 of 100 doden hebben maakt daar niet meer voor uit :P

De routine van 'oef, gaat niet goed, waardeloos' heb je verder ook weinig aan :+
Ik denk dat de stemming bij 100 gemelde doden vandaag toch wel een tikkeltje anders is dan bij 1. ;)
  maandag 28 september 2020 @ 13:27:22 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195303462
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De vraag is gerechtvaardigd of dat wel zo is, natuurlijk.
als ik de drukte zie bij "mijn" supermarkt met jong volwassenen die drank inslaan ga ik er wel vanuit dat dit wel aardig klopt
  Redactie Games maandag 28 september 2020 @ 13:27:39 #208
181272 crew  Noppie2000
pi_195303469
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat de stemming bij 100 gemelde doden vandaag toch wel een tikkeltje anders is dan bij 1. ;)
Zeker, daar stond een 0 teveel :+
  maandag 28 september 2020 @ 13:27:49 #209
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303473
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nergens, vandaar mijn vraag (waar je nog steeds geen antwoord op gegeven hebt). :')

Eerst heb je het over een verplichting buitenshuis (zonder verdere specificatie wat 'buitenshuis' omhelst, wat ik interpreteer als 'overal') en nu zeg je opeens 'ik ga hem dragen en wat jij doet moet je zelf weten'.

Op de rest van je merkwaardige post ga ik maar niet in.
Hij was prachtig gebaseerd op die van jou :)
Overigens heb ik het al reeds twee keer gespecificeerd, dus misschien moet je zelf ook even wat beter lezen.
pi_195303474
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:25 schreef DonDruiper het volgende:

Sowieso is de meeste winst te behalen in het testen. Al die maatregelen zijn leuk, maar je voorkomt veel meer besmettingen als mensen inderdaad veel sneller getest worden/zichzelf kunnen testen.
pi_195303481
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:25 schreef DonDruiper het volgende:

Denk je dat mensen dan wel binnen gaan blijven?
Momenteel schijnt thuisblijven bij klachten al een grote opgaaf te zijn. Ik weet ook niet hoe trouw men is met thuisblijven wanneer positief getest..
pi_195303515
Ik heb het net even nagevraagd:

Website RIVM is leidend.
Ze gaf aan dat het idd nieuwe richtlijnen zijn van toch testen ook al ben je klachtenvrij.

Helaas staat het niet op de website op die manier.

Voor mij nu iig duidelijk en kan ik rekening mee gaan houden. Ik pleit nog steeds wel voor complete info als de website leidend moet zijn.
  maandag 28 september 2020 @ 13:29:29 #213
445514 DonDruiper
pi_195303523
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:28 schreef galantis het volgende:

[..]

Momenteel schijnt thuisblijven bij klachten al een grote opgaaf te zijn. Ik weet ook niet hoe trouw men is met thuisblijven wanneer positief getest..
Ik denk het wel ja.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 28 september 2020 @ 13:29:46 #214
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303527
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Inmiddels kunnen we hopelijk concluderen dat al die vergelijkingen met maart ongegrond waren. Ja, het aantal ziekenhuisopnames loopt op, maar echt bij lange na niet zo sterk als in maart.
Eensch. Dat zie ik ook niet zo 1,2,3.
  maandag 28 september 2020 @ 13:29:51 #215
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195303531
Zou wel leuk zijn als ze vanavond ook een tijdslot aan de maatregelen hangen mocht het streng zijn. B.v. komende 2 weken oid. Je moet mensen ook iets in het vooruitzicht stellen.
pi_195303555
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat was in relatie tot de verwachte reacties op mijn opmerking ;)
We kunnen stellen dat die niet geheel onderuit gehaald is, doch wellicht niet geheel uitgekomen.

Kunnen we nog even verder over praten, als je wil, hoor. My pleasure O+
Nou ja, je zegt letterlijk 'mogelijk gaan er nu een aantal schreeuwen dat het onzin is' en werkelijk niemand die dat doet, maar vervolgens zeg je wel 'zie je wel, jullie schreeuwen dat het onzin is'. Dat is op z'n minst wat bijzonder.
In Southern Sun
pi_195303556
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:29 schreef Natalie het volgende:

[..]

Begin maart zaten we ook nog maar op zo'n 15 opnames per dag, dus ligt eraan met welk moment van maart je het vergelijkt.
pi_195303581
quote:

[..]

Denk dat veel mensen bij klachten toch de deur uit gaan omdat ze denken dat het vast iets onschuldigs is. ''Corona treft mij toch niet, de kans is zo klein'' logica. Op het moment dat je jezelf positief test moet je wel echt een aso zijn om toch naar buiten te gaan.
  maandag 28 september 2020 @ 13:34:06 #219
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303600
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:29 schreef Lingue het volgende:
Ik heb het net even nagevraagd:

Website RIVM is leidend.
Ze gaf aan dat het idd nieuwe richtlijnen zijn van toch testen ook al ben je klachtenvrij.

Helaas staat het niet op de website op die manier.

Voor mij nu iig duidelijk en kan ik rekening mee gaan houden. Ik pleit nog steeds wel voor complete info als de website leidend moet zijn.
Goed dat je geïnformeerd hebt.
Hoop dat ze de website dan ook gaan aanpassen. In dit soort gevallen is duidelijke (en eenduidige) communicatie erg belangrijk.
  maandag 28 september 2020 @ 13:34:30 #220
445514 DonDruiper
pi_195303605
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Denk dat veel mensen bij klachten toch de deur uit gaan omdat ze denken dat het vast iets onschuldigs is. ''Corona treft mij toch niet, de kans is zo klein'' logica. Op het moment dat je jezelf positief test moet je wel echt een aso zijn om toch naar buiten te gaan.
Precies.

Ik denk dan ook dat de sleutel bij het testen ligt. Niet het alheilige vaccin.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 28 september 2020 @ 13:40:36 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195303700
Zal Amsterdam +400 noteren vandaag?
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 13:41:49 #222
367000 roos94
pi_195303735
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zal Amsterdam +400 noteren vandaag?
Nee
  maandag 28 september 2020 @ 13:42:25 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195303750
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind zelf de huidige voorlichtingspagina behoorlijk duidelijk: Wat zijn de risicogroepen bij het nieuwe coronavirus?. Volgens deze tekst horen mensen met zeer ernstig overgewicht tot een risicogroep. Ik denk dat dat een BMI > 40 is.

En ik zie nu eindelijk de informatie waar ik zelf naar op zoek was!

Oppassen op (klein)kinderen
De 1,5 meter maatregel voor kinderen is versoepeld, omdat zij een kleine rol spelen in de verspreiding. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven onderling én tot volwassenen geen 1,5 meter afstand te houden. (zie ook de pagina Kinderen en COVID-19) Dit betekent het volgende voor mensen uit risicogroepen:

[*]Vitale 70-plussers kunnen gewoon oppassen op (klein)kinderen onder de 13 jaar. Zij hoeven niet 1,5 meter afstand tot de kinderen te houden en mogen ook knuffelen met de kinderen.

[*]Kwetsbare ouderen kunnen wel oppassen, maar we adviseren hen om extra voorzichtig te zijn en bij voorkeur wel 1,5 meter afstand te houden.

[*]Volwassenen met onderliggende ziekten kunnen, afhankelijk van hun medische situatie, in sommige gevallen wel oppassen. Zij kunnen dit bespreken met hun behandelaar. We adviseren hen om extra voorzichtig te zijn en bij voorkeur wel 1,5 meter afstand te houden.

Goede link/post en eensch hoor.
Hierbij wel toevoegen dat dit imho alleen het geval is wanneer de persoon in kwestie - na eventueel overleg met de huisarts - dat zelf ook zo vindt en dan het eigen gedrag onderkent.

Het is vooral oppassen dat anderen dan de kwetsbare zelf, geen stigmatiserende etiketjes gaan opplakken.
Wanneer de kwetsbare zelf de risico's afweegt, heb ik daar geen probleem mee.
Dan niet ingewikkeld gaan doen om daar willen zijn waar die zelf ter vermindering van het risico; ook kan wegblijven.

In zekere zin geldt dat (voor mij) ook voor & in zeg de supermarkt. Bestellen kan prima online. Iemand die daar dan is, kiest daarvoor. Hierbij snap ik ook dat een digibeet, die daarbij geholpen moet worden, dat anders ziet. Zelf bestel ik ook voor iemand de boodschappen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 28 september 2020 @ 13:43:40 #224
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303776
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou ja, je zegt letterlijk 'mogelijk gaan er nu een aantal schreeuwen dat het onzin is' en werkelijk niemand die dat doet, maar vervolgens zeg je wel 'zie je wel, jullie schreeuwen dat het onzin is'. Dat is op z'n minst wat bijzonder.
Oh gunst, ik keek eigenlijk naar die andere post :@
Al zei ik dat laatste dan weer niet, maar verder maak je een valide punt. Zo zie je maar dat zelfs ik niet onfeilbaar ben. Toch een mens, who knew?
pi_195303923
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bij De Hoogvliet waren ze zelfs in de aanbieding. 50 voor 7,99.
pi_195303978
Nog 10 minuten tot de nieuwe cijfers? Gaan we over de 3000 of hebben we een zondagsvertraging?
pi_195303981
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:29 schreef Natalie het volgende:

[..]

Tja zou ook niet best zijn als het even rap gaat als in een tijd zonder kennis en maatregelen. Maatregelen kwamen halverwege maart en dat duurt wel 2 weken voordat je dat in aantal ziekenhuis opnames terugziet.

Toen was virus al langer in NL dan we dachten en kon het lekker tekeer gaan bij carnaval, nachtclubs, bejaardentehuizen, kerken, kantoor etc.

Nu houd inmiddels groot deel zich ook niet echt meer aan maatregelen maar wordt er nog wel veel thuisgewerkt, amper handen geschud, nachtclubs dicht en de echt kwetsbaren die passen veelal nog wel op.

Ik denk dat we net binnen grenzen IC capaciteit blijven zonder echt in lockdown te hoeven. Maar dus nog wel duizenden doden te betreuren.
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 13:55:27 #228
367000 roos94
pi_195303984
Weet zeker dat het weer halfbakken bullshit wordt. Een hoop grootspraak en foei foei stoute bevolking, maar weinig daadkrachtigheid en harde maatregelen. Durven ze niet meer.
pi_195303989
quote:

[..]

Een aantal gaat dat wel doen. Dat scheelt toch. Egoisten, zullen er helaas altijd zijn. Hopelijk is dat een klein aandeel
pi_195303994
Kroegen om 22.00 dicht lees ik nu _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_195303995
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Zeker niet zo abrupt inderdaad. Toen ijlden de effecten van een vrij hoge R nog na. Die valt nu relatief gezien mee.
pi_195304010
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:55 schreef Justin_Case het volgende:
Dat gaat helpen -O-
pi_195304011
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:55 schreef iBenny het volgende:
Nog 10 minuten tot de nieuwe cijfers? Gaan we over de 3000 of hebben we een zondagsvertraging?
Dinsdagen meestal hoogste cijfers. Bestaan de rivm grafiekjes nog met datum van opname en overlijden? Die zeiden meer dan de dag van rapporteren
pi_195304020
quote:
Dan gaan ze allemaal weer dicht, geen stuiver meer te verdienen dan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Games maandag 28 september 2020 @ 13:57:25 #235
181272 crew  Noppie2000
pi_195304026
quote:
Waar lees je dit en waarom zou dat grappig zijn? Is een maatregel die bijna heel Europa aan het toepassen is en het is ongetwijfeld niet het enige wat ze vanavond melden.
  maandag 28 september 2020 @ 13:57:25 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195304027
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 07:22 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Nee , ook hele sportieve mensen die dagelijks sporten krijgen spontaan hart en hersen problemen door covid19.
Deze komen er in het algemeen wel beter vanaf dan obesitas patiënten
Sporten, laat staan dagelijks, is voor mij geen synoniem met dus gezond.

Spontaan "problemen" lijkt mij echt uitzonderlijk en dat blijkt wanneer iemands gezondsheidsstatus in detail wordt beschouwd. Ergens is het jammer dat informatie alleen veralgemeniseerd, beschikbaar is.
Verder heeft covid19 geen directe relatie met hersenproblemen o.i.d. dat kan wel indirect ontstaan omdat organen uitvallen of bv bloeddruk toeneemt. Het lijf is vaak een ondoorgrondelijke gebeuren. Geneeskunde is geen wetmatigheid.

De problemen ontstaan ook wanneer iemand de IC met een bezoekje heeft vereerd. Het is niet niks wanneer je daar - in coma - gerecovered wordt; wat allerlei restgevolgen kan hebben die in principe losstaan van Covid19.

Dat iemand die fit is er, doorgaans, wat beter van de IC komt is omdat die wat fittere persoon een wat groter herstelvermogen heeft dan iemand die bv een chronische onderliggende aandoening heeft.
De laatste verkeerd, vaak, al jaren op de grens van zelfherstel en is daardoor feitelijk uitgeput wat ook weer een reden is waarom die groep juist wat vaker op de IC zal komen.
  maandag 28 september 2020 @ 13:58:12 #237
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195304047
quote:
In december gaan ze om 14:00 al dicht als het zo doorgaat.
  maandag 28 september 2020 @ 13:58:30 #238
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195304053
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:56 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Dat gaat helpen -O-
Waarom niet?
pi_195304062
quote:
Ze gaan dus horeca opsplitsen? Want restaurants om 22u dicht zou ook wel problematisch worden..
pi_195304068
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:55 schreef roos94 het volgende:
Weet zeker dat het weer halfbakken bullshit wordt. Een hoop grootspraak en foei foei stoute bevolking, maar weinig daadkrachtigheid en harde maatregelen. Durven ze niet meer.
Onzin.
pi_195304077
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:27 schreef Natalie het volgende:
Overigens heb ik het al reeds twee keer gespecificeerd, dus misschien moet je zelf ook even wat beter lezen.
Nee hoor, maar oké. Je bent echt onnavolgbaar.
pi_195304086
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom niet?
Het vindt niet alleen daar plaats. Sterker nog het zal niet eens een groot aandeel zijn.
Het zijn meerdere zaken.
  maandag 28 september 2020 @ 14:00:12 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195304092
quote:
want dan gaan de mensen wel alleen naar huis
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 14:01:18 #244
367000 roos94
pi_195304114
quote:
Wat is toch die kroegen fetisj. Ze denken ook nergens anders aan he. Altijd wordt die branche genaaid
  maandag 28 september 2020 @ 14:01:21 #245
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195304116
quote:
Is het dan nog wel een kroeg?
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 14:01:44 #246
367000 roos94
pi_195304124
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Onzin.
QFT
  maandag 28 september 2020 @ 14:01:48 #247
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195304125
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:59 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Het vindt niet alleen daar plaats.
Dat zegt ook niemand.
quote:
Sterker nog het zal niet eens een groot aandeel zijn.
Het zijn meerdere zaken.
Ok. Dus?
pi_195304130
quote:
Alle horeca en ook nog landelijk, als dit klopt. Geen idee wat de originele bron is overigens, het circuleert op Twitter.
In Southern Sun
pi_195304135
quote:
Dit gaat niet gebeuren
  maandag 28 september 2020 @ 14:03:19 #250
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195304157
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:01 schreef roos94 het volgende:

[..]

Wat is toch die kroegen fetisj. Ze denken ook nergens anders aan he. Altijd wordt die branche genaaid
dat is een vervelende bijkomstigheid alleen vraag ik me het nut van dit soort beslissingen af
pi_195304158
quote:
Lekker met zn allen bij elkaar in een kleine huiskamer drinken dus!
pi_195304162
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat zegt ook niemand.
[..]

Ok. Dus?
En waarom denk jij dat het wel zou helpen?
  maandag 28 september 2020 @ 14:03:39 #253
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195304172
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt. Tegelijkertijd zou een mondkapje in de supermarkt een laagdrempelige maatregel zijn die weinig kost en ook weinig neveneffecten heeft. Zoiets valt bij mij onder de categorie 'baat het niet...'.
Thuisblijven van mensen die niet willen worden besmet, helpt gegarandeerd.
Dan ook niet nodig om mensen een mondkapje op te leggen omdat het zo lekker helpt.
pi_195304192
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Alle horeca en ook nog landelijk, als dit klopt. Geen idee wat de originele bron is overigens, het circuleert op Twitter.
[ afbeelding ]
Landelijke maatregelen zou ik wel lullig vinden voor de provincies waar het gewoon nog relatief goed gaat terwijjl in de randstad het gedonder al 2 maanden weer bezig is met oplopende besmettingen.
  maandag 28 september 2020 @ 14:04:30 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195304197
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:03 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Lekker met zn allen bij elkaar in een kleine huiskamer drinken dus!
als allen 4 is :)
pi_195304203
Live: Kuipers geeft na maanden update over aantal ziekenhuisbedden

https://www.nu.nl/283409/(...)iekenhuisbedden.html
  maandag 28 september 2020 @ 14:04:42 #257
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195304204
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:01 schreef roos94 het volgende:

[..]

Iedereen wordt gevraagd thuis te werken, universiteiten doen alles online, sportclubs hebben tal van maatregelen te handhaven, bijeenkomsten met meer dan 50 man mogen niet meer, alle zaaltjes gaan failliet, maar inderdaad, de enige branch die de gevolgen merkt is de horeca.
pi_195304206
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zijn stevige maatregelen. Terecht!
  Redactie Games maandag 28 september 2020 @ 14:05:11 #259
181272 crew  Noppie2000
pi_195304223
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zou ze niet zomaar geloven.
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 14:05:14 #260
367000 roos94
pi_195304224
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Landelijk: thuiswerken wordt de norm. Rotterdam: alleen noodzakelijke reizen. Maar Rutte en consorten zullen met geen woord reppen over hogescholen in Rotterdam die hun leerlingen VERPLICHTEN om naar theorievakken op locatie te komen. Schitterend weer.

Dus mensen moeten zoveel mogelijk thuiswerken maar in een brandhaard les volgen wat makkelijk online kan, geen enkel probleem _O- _O- _O- El fantastico
  maandag 28 september 2020 @ 14:05:26 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195304229
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Fake?
pi_195304233
Een reisverbod, lekker handig met die OV knooppunten. Hoop dat ze dat niet doen.
pi_195304234
quote:

[..]

Ja lekker de horeca in Zeeland straffen want dat hebben ze wel verdiend.
In Southern Sun
  Redactie Games maandag 28 september 2020 @ 14:06:25 #264
181272 crew  Noppie2000
pi_195304261
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Fake?
- Complete uitwerking van alle maatregelen (iets dat nog nooit is gebeurd)
- Rouleert op whatsapp en twitter
- Geen woord hierover op nationale media

Neuh, is echt :Y
pi_195304270
quote:
13s.gif Op maandag 28 september 2020 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja lekker de horeca in Zeeland straffen want dat hebben ze wel verdiend.
Heb het even over de algemene toon van die maatregelen. En ze kunnen niet iedereen tevreden houden. Regionaal werkt gewoon niet wat mij betreft.
  maandag 28 september 2020 @ 14:06:54 #266
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195304276
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:03 schreef Ebinas het volgende:

[..]

En waarom denk jij dat het wel zou helpen?
Mensen gaan eerder naar huis. Ik weet nog dat toen de kroegen dicht waren het aantal besmettingen snel terugliep.
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 14:07:23 #267
367000 roos94
pi_195304292
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

universiteiten doen alles online
Dat is geestig, hoe kom je hierbij? Ik heb 3 dagen per week les op locatie en ben lang niet de enige student die VERPLICHT wordt aanwezig te zijn op school.
pi_195304294
Winkelwagentjes worden weer schoongemaakt door personeel _O_
Dat gaat een stuk sneller dan die boomers die er 5 minuten over doen
lol
pi_195304299
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mensen gaan eerder naar huis. Ik weet nog dat toen de kroegen dicht waren het aantal besmettingen snel terugliep.
22u dicht is gewoon het compleet uitsluiten zowat van 'stappen'.. zal best wel wat schelen ja.
  maandag 28 september 2020 @ 14:08:00 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195304309
quote:

[..]

waarom terecht, waar denk je dat die mensen heen gaan na sluiting?
pi_195304311
Telegraaf houdt het op regionale maatregelen:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
In Southern Sun
pi_195304324
quote:

[..]

Toen waren er nog wel even heel wat meer maatregelen van kracht dan de kroegen dicht. Onmogelijk de afnames daaraan toe te schrijven.
pi_195304332
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom terecht, waar denk je dat die mensen heen gaan na sluiting?
Naar huis, want dit ontmoedigt stappen voor de jeugd. En ja, de thuis situatie krijgen ze toch niet onder controle maar niet iedereen zal thuis dikke afterparty's gaan organiseren.
pi_195304333
quote:

[..]

Maar dan zullen ze thuis ook niet de kroeg voort moeten kunnen zetten.
Dan zal je aantal personen in een huis ook weer moeten beperken.
Kortom het zal niet als enige helpen.
pi_195304335
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:07 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Winkelwagentjes worden weer schoongemaakt door personeel _O_
Dat gaat een stuk sneller dan die boomers die er 5 minuten over doen
Zoals die boomers het doen is er ook weinig nut.
Karretje pakken, stukje er mee rond lopen, richting schoonmaakspul, doekje pakken, karretje schoonmaken.

In de eerste halve minuut dat je een karretje beet hebt is er blijkbaar geen risico :')
  maandag 28 september 2020 @ 14:09:36 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195304355
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Naar huis, want dit ontmoedigt stappen voor de jeugd. En ja, de thuis situatie krijgen ze toch niet onder controle maar niet iedereen zal thuis dikke afterparty's gaan organiseren.
:D natuurlijk niet
pi_195304358
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Fake :')
pi_195304375
Gommers geeft nu ook aan dat er meerdere maatregelen nodig zijn.
Kleinere groepen,
thuiswerken
mondkapjes in openbare ruimten
etc.
  Redactie Frontpage maandag 28 september 2020 @ 14:10:27 #279
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195304382
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:06 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Dit ja, gewoon allemaal even geduldig de officiële berichtgeving afwachten voordat dit halve topic in een bnw vergaarbak strandt :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195304384
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Naar huis is wel correct maar wel om de vervroegde afterparty met een man of 20 te houden.
In Southern Sun
pi_195304387
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Fake?
het AD neemt het over?
https://www.ad.nl/politie(...)publiek-br~a1c068dd/
pi_195304393
Winkelwagentjes ontsmetten door personeel... Dat was toch eerder helemaal geen beleid? Enkel van de winkel zelf. Hoezo wordt dat nu dan zo in het maatregelen benoemd?
pi_195304409
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dit ja, gewoon allemaal even geduldig de officiële berichtgeving afwachten voordat dit halve topic in een bnw vergaarbak strandt :')
Haha ja als je alleen officiële berichtgeving wil en geen voorspellingen of verwachtingen ben je in dit topic niet precies op de juiste plek.
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 14:11:38 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195304415
quote:

[..]

dicht is ook heel wat anders dan in de kroeg indrinken
pi_195304417
quote:

[..]

https://www.ad.nl/politie(...)publiek-br~a1c068dd/
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 14:11:45 #286
367000 roos94
pi_195304419
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:10 schreef Ebinas het volgende:
Gommers geeft nu ook aan dat er meerdere maatregelen nodig zijn.
Kleinere groepen,
thuiswerken
mondkapjes in openbare ruimten
etc.
Steeds dat thuiswerken erdoor drammen, maar ze geven hogescholen/uni geen regels wat betreft lessen op locatie en die mogen je gewoon 5 dagen per week naar school laten opdraven omdat boomers online lesgeven te ingewikkeld vinden. Prachtig
  maandag 28 september 2020 @ 14:11:46 #287
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195304420
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:08 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Maar dan zullen ze thuis ook niet de kroeg voort moeten kunnen zetten.

Dit soort neveneffecten zijn kleiner dan het deel dat je wegsnijdt met de maatregelen. Niet iedereen die om 10 uur de kroeg uitgaat nodigt dan 20 mensen uit om het thuis voort te zetten.
pi_195304435
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Naar huis is wel correct maar wel om de vervroegde afterparty met een man of 20 te houden.
Er is nog altijd de verantwoordelijkheid van ouders.. mensen moeten wel beseffen dat dit gewoon nodig is tijdelijk. Maar goed, ieder voor zich natuurlijk.
pi_195304437
Gommers geeft aan dat we sneller zullen moeten reageren om om te gaan met dit virus.

Heb de indruk dat hij bedoelt dat dat nu niet snel genoeg gebeurt.
Maar dat laatste is dus speculatie
pi_195304438
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit soort neveneffecten zijn kleiner dan het deel dat je wegsnijdt met de maatregelen. Niet iedereen die om 10 uur de kroeg uitgaat nodigt dan 20 mensen uit om het thuis voort te zetten.
Nee ze beginnen gewoon thuis en blijven daar.
  Redactie Frontpage maandag 28 september 2020 @ 14:12:32 #291
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195304439
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha ja als je alleen officiële berichtgeving wil en geen voorspellingen of verwachtingen ben je in dit topic niet precies op de juiste plek.
Nou ja, voorspellingen en verwachtingen is prima, maar een briefje dat ronddwaalt op social media zonder enige vorm van bronvermelding is wel wat twijfelachtig natuurlijk.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195304447
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er is nog altijd de verantwoordelijk van ouders.. mensen moeten wel beseffen dat dit gewoon nodig is tijdelijk. Maar goed, ieder voor zich natuurlijk.
Het probleem met maatregelen heb ik altijd, hoe tijdelijk?, geef perspectief, dat is belangrijk.
  maandag 28 september 2020 @ 14:12:53 #293
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195304451
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:07 schreef roos94 het volgende:

[..]

Dat is geestig, hoe kom je hierbij? Ik heb 3 dagen per week les op locatie en ben lang niet de enige student die VERPLICHT wordt aanwezig te zijn op school.
Haha, heel geestig, maar vrijwel al het universitair onderwijs gaat online.
pi_195304457
quote:

[..]

Ook op AD nu. https://www.ad.nl/politie(...)publiek-br~a1c068dd/
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195304466
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er is nog altijd de verantwoordelijk van ouders.. mensen moeten wel beseffen dat dit gewoon nodig is tijdelijk. Maar goed, ieder voor zich natuurlijk.
Je gaat even iets te makkelijk voorbij aan vrijwel de grootste groep stappers: zij die niet meer thuis wonen.
In Southern Sun
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 14:13:35 #296
367000 roos94
pi_195304470
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Haha, heel geestig, maar vrijwel al het universitair onderwijs gaat online.
Dan zullen mijn maten op de uni wel liegen :Y
pi_195304481
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik wil niet in een kroegsluitingsdiscussie verzeilt raken.
Het punt wat ik wilde maken is dat dit als maatregel alleen niet genoeg zal zijn.
pi_195304485
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je gaat even iets te makkelijk voorbij aan vrijwel de grootste groep stappers: zij die niet meer thuis wonen.
Die gaan niet meer denk ik, net als de jeugd. In feite doe je met deze maatregel de staphoreca de das om.
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 14:14:52 #299
367000 roos94
pi_195304495
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die gaan niet meer denk ik, net als de jeugd. In feite doe je met deze maatregel de staphoreca de das om.
Die waren toch al op sterven na dood
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 14:15:10 #300
367000 roos94
pi_195304504
Dit worden de laatste stuiptrekkingen van veel horeca's.
  maandag 28 september 2020 @ 14:15:22 #301
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195304509
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 14:05 schreef roos94 het volgende:

[..]

Landelijk: thuiswerken wordt de norm. Rotterdam: alleen noodzakelijke reizen. Maar Rutte en consorten zullen met geen woord reppen over hogescholen in Rotterdam die hun leerlingen VERPLICHTEN om naar theorievakken op locatie te komen. Schitterend weer.

Dus mensen moeten zoveel mogelijk thuiswerken maar in een brandhaard les volgen wat makkelijk online kan, geen enkel probleem _O- _O- _O- El fantastico
Ik vraag mij af hoeveel mensen überhaupt nog elders werken als dat thuis ook (zo goed?) kan ?
//--//
En dan, de meeste jobs zijn thuis niet uitvoerbaar. Ook omdat ik mij maar moeilijk kan voorstellen dat de BV Nederland haar geld verdiend door allemaal achter een laptop wat heen en weer te schuiven.
Hier aan toegevoegd dat ik het twijfelachtig vind dat thuiswerken beter zou gaan want in dat geval zou het al de standaard zijn. Diverse mensen willen net als schoolkinderen juist elders zijn om daar effectiever te zijn. Samen opgehokt thuis is vaak een nieuwe dimensie van het samen zijn. De één vindt het supergezellig en de ander verafschuwt het.

Thuiswerken als uitgangspunt beperkt wel virusverspreiding doordat er dan minder kruisbesmetting van inter/regionale interactie en mobiliteit. Het gaat echter geen oplossing zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')